Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Chci vytáhnout motor z lodi a s ním i hřídel se šroubem. Hřídel má průměr 25mm a vede trubkou skrz lodní trup.
Hledám možnosti jak ucpat díru, která vznikne vytažením hřídele.
Díky za nápady!
Hledám možnosti jak ucpat díru, která vznikne vytažením hřídele.
Díky za nápady!
- geronimo
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2529
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Motor vyndaváš z lodi na trvalo, nebo jen oprava/výměna? Pokud na trvalo, vyrobil bych šroub s velkou hlavou a těsněním, který vložíš z venku místo hřídele a maticí zevnitř dotáhneš... 

Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Díky za nápad Geronimo. Zní to dobře.
Na trvalo. Už přes rok a půl nejede a akorát rezne. Od toho co se pokazil používám závěsný outboard a stačí mi to. A když ho vyndám odlehčim tím loď skoro o 200kg.
Na trvalo. Už přes rok a půl nejede a akorát rezne. Od toho co se pokazil používám závěsný outboard a stačí mi to. A když ho vyndám odlehčim tím loď skoro o 200kg.
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
A nechtel bys zkusit jej nejprve opravit? Prijde mi to jako velka skoda. Preci jen zabudovany a privesny motor je celkem podstatny rozdil.
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Petre píše:Díky za nápad Geronimo. Zní to dobře.
Na trvalo. Už přes rok a půl nejede a akorát rezne. Od toho co se pokazil používám závěsný outboard a stačí mi to. A když ho vyndám odlehčim tím loď skoro o 200kg.
Jde taky o to zda diru zadelat vratne, kdyby ses zozhodl stabilak jednou vratit, nebo uz jednou pro vzdy... a uvazoval jsi co udela -200kg v danem miste se stabilitou a chovanim lode?
A mas uz plan co s rozbitym motorem a prevodovkou? Kamarad ma tusim tu samou a hodila by se mu, vcetne ovladani, na nahradni dily.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Místo ucpávky bych dal kousek hadice a do ní zátku. Mohla by pasovat vodovodní PP d 32 nebo 40. Podle Steven roury. Je to hned, bezpečné a vratné.
- jajarin
- pravidelný návštěvník

- Příspěvky: 430
- Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Nymburk
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Dlouhej šroub pod hlavu podložku, gumu, třeba 5cm, druhou podlozku, matku a stahnout. vše vyrobit podle průměru díry.
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Me stahovani sroubem neprijde jako nejlepsi napad. Minimimalne ze vnitrni starny, od ucpavky byva jen uzka priruba, ktara neni nijak moc dimenzovana na podelnej tlak. Ja bych volil zatku na sikaflex z obou stran.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Příspěvekod err_ » sob led 11, 2020 6:08 pm
A nechtel bys zkusit jej nejprve opravit? Prijde mi to jako velka skoda. Preci jen zabudovany a privesny motor je celkem podstatny rozdil.
Petre poznal jsem Tvojí loď Vega podle propelleru. Jaký motor máš v lodi, asi Albin. Ten se tady sežene renovovaný levně.
Souhlasím s err ponechat zabudovaný motor případně ještě vyměnit stavitelný propeller za převodvku a pevný dvoulistý.
Loď se stavitelným propellerem se těžko drží na místě, pojíždí a točí se na místě.
Kotvit zádí kde je přívěsný motor k molu je dost nebezpečné.
A nechtel bys zkusit jej nejprve opravit? Prijde mi to jako velka skoda. Preci jen zabudovany a privesny motor je celkem podstatny rozdil.
Petre poznal jsem Tvojí loď Vega podle propelleru. Jaký motor máš v lodi, asi Albin. Ten se tady sežene renovovaný levně.
Souhlasím s err ponechat zabudovaný motor případně ještě vyměnit stavitelný propeller za převodvku a pevný dvoulistý.
Loď se stavitelným propellerem se těžko drží na místě, pojíždí a točí se na místě.
Kotvit zádí kde je přívěsný motor k molu je dost nebezpečné.
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Loď se stavitelným propellerem se těžko drží na místě, pojíždí a točí se na místě.
Kotvit zádí kde je přívěsný motor k molu je dost nebezpečné.[/quote]
Ze by se tezko drzela na miste jsem s kamarodovou Vegou a stejnym propelerem nikdy nezaznamenal. Hur se s ni couva coz je dano i pozici vrtule za kormidlem ale i diky dlouhemu kylu je pri spravnem nastaveni lopatek “na volnobeh” lod celkem v klidu. Jinak kamarad ma v Albinu Volvo Penta md6A.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kotvit zádí kde je přívěsný motor k molu je dost nebezpečné.[/quote]
Ze by se tezko drzela na miste jsem s kamarodovou Vegou a stejnym propelerem nikdy nezaznamenal. Hur se s ni couva coz je dano i pozici vrtule za kormidlem ale i diky dlouhemu kylu je pri spravnem nastaveni lopatek “na volnobeh” lod celkem v klidu. Jinak kamarad ma v Albinu Volvo Penta md6A.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Díky Všem za odpovědi.
Myslím že motor už dosloužil. I kdyby šel ještě opravit a dát do kupy, asi by to stálo dost času a peněz. A já teď nemám ani jedno.
Souhlasím že se přívěsný motor se zabudovaným nedá srovnat. Ale v současnosti dávám přednost přívěsnému, který mám a který vyžaduje minimální údržbu a kromě paliva je téměř bez výdajů.
Díru nechci zadělávat nevratně, abych tam měl v budoucnu možnost motor opět dát. Propeller si chci ponechat, kdybych tam opět dával MD6A. Co chci dělat s motorem ještě nevím.
Myslím že to na stabilitu žádný negativní vliv nebude. Spíš naopak. Často mám na zádi zátěž ve výbavě a zásobách 250 kg a je to poznat. Tím ji alespoň odlehčím.
Také si myslím, že Vega se zabudovaným motorem blbě couvá díky pozici vrtule za kormidlem a vůbec se s ním blbě manévruje v přístavech. Přívěsný má taky pár výhod a pár nevýhod, ale s oběma se dá celkem dobře fungovat.
err_ píše:A nechtel bys zkusit jej nejprve opravit? Prijde mi to jako velka skoda. Preci jen zabudovany a privesny motor je celkem podstatny rozdil.
Myslím že motor už dosloužil. I kdyby šel ještě opravit a dát do kupy, asi by to stálo dost času a peněz. A já teď nemám ani jedno.
Souhlasím že se přívěsný motor se zabudovaným nedá srovnat. Ale v současnosti dávám přednost přívěsnému, který mám a který vyžaduje minimální údržbu a kromě paliva je téměř bez výdajů.
Marigold píše:Petre píše:Jde taky o to zda diru zadelat vratne, kdyby ses zozhodl stabilak jednou vratit, nebo uz jednou pro vzdy... a uvazoval jsi co udela -200kg v danem miste se stabilitou a chovanim lode?
A mas uz plan co s rozbitym motorem a prevodovkou? Kamarad ma tusim tu samou a hodila by se mu, vcetne ovladani, na nahradni dily.
Díru nechci zadělávat nevratně, abych tam měl v budoucnu možnost motor opět dát. Propeller si chci ponechat, kdybych tam opět dával MD6A. Co chci dělat s motorem ještě nevím.
Myslím že to na stabilitu žádný negativní vliv nebude. Spíš naopak. Často mám na zádi zátěž ve výbavě a zásobách 250 kg a je to poznat. Tím ji alespoň odlehčím.
Také si myslím, že Vega se zabudovaným motorem blbě couvá díky pozici vrtule za kormidlem a vůbec se s ním blbě manévruje v přístavech. Přívěsný má taky pár výhod a pár nevýhod, ale s oběma se dá celkem dobře fungovat.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Petre píše:Díky Všem za odpovědi.err_ píše:A nechtel bys zkusit jej nejprve opravit? Prijde mi to jako velka skoda. Preci jen zabudovany a privesny motor je celkem podstatny rozdil.
Myslím že motor už dosloužil. I kdyby šel ještě opravit a dát do kupy, asi by to stálo dost času a peněz. A já teď nemám ani jedno.
---
Pokud motor vazi 200kg, ma nejspis litinovy blok a je tedy v zasade neznicitelny. Nejdrazsi na oprave je klikovka, pote uprava nebo vymena hlavy. Pokud neni zlomena, verim, ze se motor da opravit celkem levne (je to relativni, samozrejme).
U koupi pouziteho motoru si hlidej take prevodovku a prevod. Usazeni, roztece apod. nejlepe kupovat ten samy model, pouzit stavajici prevodovku a stavajici loze. Pokud bys kupoval neco jineho, zrejme budes muset upravit i loze, rizeni, mozna i jine veci (umisteni privodu z nadrze, el., napojeni na diody, baterie, samozrejme ovladaci panel apod.) Vetsinou jsou to jiz vetsi upravy, ale muzes se povest zakoupit i podobne reseny motor a snizit tak objem prace.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ucpání díry, která vznikne vytažením hřídele lodního šroubu.
Ahoj Petre, tady je inzerát na náhradní díly. Vše za 7500 CZK
https://www.blocket.se/annons/halland/r ... a/88072988
https://www.blocket.se/annons/halland/r ... a/88072988
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


