Oprava laku

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Michall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 07, 2016 1:59 pm
Reputace: 3

Oprava laku

Příspěvekod Michall » pon črc 24, 2017 8:33 pm

Zdravím, řeším pár otázek.

- když obrousím vrchní barvu tak se dělaj furt takový pupínky který vylezou druhej den..... pouze na spodní části. Je to tím že nebyl nátěr antifoulingem?

- čím lakovat dřevěné lišty ? A jakou hrubostí papíru brousit ?

- jak udělat imitaci dřeva na palubě ?

- aplikovat antifouling ?

Trup je laminát a lakovat chci dvousložkovým akrylátem .
20170720_090633.jpg
20170720_101200.jpg
20170720_103618.jpg
20170625_200751.jpg
20170705_150317.jpg
20170625_200738.jpg
20170720_103604.jpg
20170720_090803.jpg
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8792
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 122
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava laku

Příspěvekod Libor » pon črc 24, 2017 8:52 pm

To nevypadá dobře jestli je to osmóza.....
Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 50
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 8

Re: Oprava laku

Příspěvekod Termit » pon črc 24, 2017 9:38 pm

Co se týká imitace dřeva najdi si fládrování. Chce to chytnout grif, ale dá se to naučit. Staří borci to uměli tak žes to nepoznal od dýhy, dokud ses nepodíval úplně zblízka.

Dřevo brousit podle toho jak je hrubé, postupně zjemňovat. Končil bych tak 240-320. Až to budeš natírat, tak pokud to bude čisté dřevo, první vrstva se dělá ředěným lakem, aby se dobře vsakoval do struktury (funguje jako penetrace). Vylezou nahoru chloupky, ty se lehce obrousí tak 400 papírem. Pak můžeš dělat další vrstvy. Lepší je víc tenkých než málo tlustých, a nejlépe po každé vstvě lehce přejet tou 400.

Antifouling je proti narůstání vodních organismů, ale nijak extra neizoluje, spíš jsi asi měl na mysli gelcoat.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1159
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 182
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava laku

Příspěvekod Pavel-Sulc » pon črc 24, 2017 10:41 pm

Podívej na Nátěry plastové lodě:

Naší loď jsme stavěli 1973.
Gelkot na naší lodi bylo možné udržet čistý asi 10 let.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měkká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou, i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.

Před 10 lety jsme loď stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030

Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.

Boky a paluba – obrousit bruskou Festo rotační oscilační a hrubost 100 – 120
Odmastit ředidlem a otřít dobře silikon entferner.
Nástřik pistolí s kompresorem. 4 až 6 nástříků
Autolakovna Ti namíchá jakýkoli auto odstín jen si vybrat.
Eventuální záclonu, prach nebo mouchu vybrousíš kotoučem 1000 a vyleštíš pastou
Naše loď je základní bílá bez tonování. Ale to je věc vkusu. Bezbarvý lak jsem nepoužil, myslím, že se používá na metalic.

Barvu jsem stříkal pistolí s kompresorem, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.

Je rozdíl nátěr pod vodou a nad vodou. International 707 vodu nesnáší a i nad vodoryskou se mi dělaly bublinky.
U autolaku této problém na bokách lodi není. Nevím, jestli je ho možné použít pod vodou.
Já bych doporučil pod vodou epoxy Hempels Light Primer.

Na dno používám 30 let VC 17, nástřik elektrickou pistolí každých 5 let, po vytažení umyji dno jen houbou.
Po vytažení jí umyjeme a na jaře navaxujeme..
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 448
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Re: Oprava laku

Příspěvekod Lachtan » úte črc 25, 2017 1:23 am

Osmosa to není. Nezasahuje to do laminátu. Spíše technologická nekázeň. To červené je pryskyřice z formy. používej nyní zásadně dvousložkový epoxyd. Zbrousid vše až k laminátu. To červené jsem zbrousil také, bylo nevalné kvality. nyní jak tak vidím puchýře zmizí. Kdyby ne, pročisti acetonem, nech vyschnout, použij dvousložkový epox. tmel, po zaschnutí druhý den zbrousit do roviny. Pozor na vzduchové kapsy, použij tmel s nízkým průvěsem/sagging/ Ostříkat vodou, zaschnout, přelíznout acetonem-hadr překládat po každém přejetí. Nyní použij dvousložkový epoxid od jedné firmy na válečkování. Zvolil jsem gelshield plus 2x jako skořápku a na to 3 až 4 vrstvy gelshield 200. možná zbytečně, ale zato mě bude mít ráda. Na každou vrstvu jinou barvu. Mnoho zdaru loď je malá, máš na 20 let pokoj.
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 269
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Re: Oprava laku

Příspěvekod Vicky7 » stř črc 26, 2017 2:19 pm

Ahoj Michale,
takže:
1) Pokud vylézají puchýře a neteče z nich voda, nebo nejsou v laminátu (v rohoži nebo tkanině), tak to nebude osmóza

2) Zvolené materiály: určitě nepoužívej akrylát. Jdi do epoxidů a polyuretanových barev.

3) Tmelení - používej dvousložkové epoxidové tmely. Jsou to nejkvalitnější materiály na lodě. Vydrží ohromné mechanické namáhání, dobře se brousí a nepropouští vlhkost. Zároveň jsou po vyzrání velmi tvrdé. Před aplikací tmelu povrch řádně zbrus a očisti/odmasti. S acetonem ale opatrně, pokud úplně nevytěká, tak je naopak pro epoxid "nebezpečný". Tmel pravděpodobně s univerzálním epoxidem. Ten se nepropadá, rychle vytvrzuje a tím pádem můžeš během dne třeba na dvakrát tmelit/brousit. Lehčené epoxidy jsou nastaveny a při vytvrzování se propadají. Proto je lepší je použít na vytmelení kvalitněji laminovaných ploch.

4) Základ - pod barvu (mezi vrchní barvu a tmel) použij určitě epoxidový základ s plničem. Vytvoříš tak mezi PUR barvou a podkladem adhézní můstek a PUR bude lépe držet. Navíc základ s plničem zatáhne póry po broušení tmelu. Při více jak 3 vrstvách většinou vytvoříš také antiosotickou bariéru - už ti nic neprojde do laminátu.

5) PUR barva - určitě použij polyuretan. Je to na lodě asi to nejlepší, co může být. PUR = polyuretan = plast. Výsledek je spíše povlak než nátěr. Barva vytvoří pružný nátěr, který odolá mechanickému namáhání. Z vlastní zkušenosti vím, že jiné barvy začnou po letech korodovat nebo praskat. PUR barvy na lodě mají vždy vyšší obsah sušiny a jsou obohaceny o příměs pro podporu ochrany proti UV záření (sluníčku).

6) Za sebe mohu doporučit Sea-Line, má kompletní nabídku od tmelů po PUR barvu a antifouling.

Pár fotek:
Obrázek
Uživatelský avatar
Michall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv črc 07, 2016 1:59 pm
Reputace: 3

Re: Oprava laku

Příspěvekod Michall » stř črc 26, 2017 8:10 pm

Tak bruska to překvapivě přežila ...... ;-)
20170726_185522.jpg
Uživatelský avatar
jakubsipek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Re: Oprava laku

Příspěvekod jakubsipek » čtv črc 27, 2017 11:40 pm

Vicky7 píše:2) Zvolené materiály: určitě nepoužívej akrylát. Jdi do epoxidů a polyuretanových barev.


Není-li vhodný akrylát a je vhodný polyuretan jak je to s 2K polyuretan-akrylovou barvou?
Jako je např. tato:
Mipa PU 240-90 - Vysoce kvalitní 2K polyuretan-akrylová barva pro lakování nákladních automobilů, nástaveb, užitkových vozidel, stavebních dílů a silně namáhaných strojů a konstrukcí. (https://www.mipa-paint.cz/Michana-barva ... escription)

Byla by vhodná? Díky.
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 269
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Re: Oprava laku

Příspěvekod Vicky7 » pát črc 28, 2017 5:49 pm

jakubsipek píše:
Vicky7 píše:2) Zvolené materiály: určitě nepoužívej akrylát. Jdi do epoxidů a polyuretanových barev.


Není-li vhodný akrylát a je vhodný polyuretan jak je to s 2K polyuretan-akrylovou barvou?
Jako je např. tato:
Mipa PU 240-90 - Vysoce kvalitní 2K polyuretan-akrylová barva pro lakování nákladních automobilů, nástaveb, užitkových vozidel, stavebních dílů a silně namáhaných strojů a konstrukcí. (https://www.mipa-paint.cz/Michana-barva ... escription)

Byla by vhodná? Díky.


S polyuretan-akrylátem nemám žádné zkušenosti. Nic méně otázka vyvstává: Chci dát 375,- za barvu + tužidlo 161,- za barvu na náklaďák, když za 759,- mohu mít barvu míchanou přímo na loď? Omlouvám se, ale u mě nic co není z epoxidu nebo polyuretanu, na dílnu nesmí ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti