uložení a utěsnění hřídele

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Stanko
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0

uložení a utěsnění hřídele

Příspěvekod Stanko » pát říj 17, 2008 8:52 pm

:) Ahoj ,nejprve pozdrav všem,jsem tady nováčkem.

Kdo může poradit!!!!! :?

právě řeším zda použít původní uložení a utěsnění hřídele(4xložiska utěsněno gufery,hřídel v "suchu"a oleji),nebo jít do systému od Vetuse(hřídel ve futrech a ve vodě),máte někdo zkušenosti s utěsněním hřídele pomocí GUFERA ???
každá rada dobrá
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát říj 17, 2008 9:02 pm

O tomto se zde vedla velká diskuze. Stačí číst nebo se podívat co používají stavitelé lodí a firmy.
Jinak tě vítám a určitě se ještě někdo přidá.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: uložení a utěsnění hřídele

Příspěvekod david » pát říj 17, 2008 11:10 pm

Stanko píše::) Ahoj ,nejprve pozdrav všem,jsem tady nováčkem.

Kdo může poradit!!!!! :?

právě řeším zda použít původní uložení a utěsnění hřídele(4xložiska utěsněno gufery,hřídel v "suchu"a oleji),nebo jít do systému od Vetuse(hřídel ve futrech a ve vodě),máte někdo zkušenosti s utěsněním hřídele pomocí GUFERA ???
každá rada dobrá


gumilágr a klasická ucpávka. nejjednodušší, blbuvzdoré ( sám jsem odzkoušel ), nejlevnější a nejspolehlivější!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gufero je nesmysl, vlivem vibrací stále teče a navíc se bez demontáže náhonu nedá vyměnit - vyzkoušeno
neřeš věci dávno vyřešený

mimo to jseš tu druhej za 14 dnů, co se ptá na to samý. nebuď línej a rozhlídni se po fóru, počti a pak se ptej. to je rada, ne rozkaz :)
Uživatelský avatar
Stanko
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Stanko » sob říj 18, 2008 10:47 pm

Dobře,dobře tak už mě nekamenujte :oops: , projdu si forum od shora dolů ještě jednou,ale o guferech jsem tam nic neviděl.

Pokud bych stavěl novou lod, tak bych to neřešil a koupil bych si hotovou hřídel,ale mám tak trochu veterána a bylo to tam s gufery tak jsem chtěl vědět jestli to ještě někdo používá,třeba to někdo vychytal a já bych nemusel řezat, svařovat,soustružit atd...

Mimo to moji loď opravuju a přestavuju (k mojí ostudě už 5 let) a slyšel jsem asi " bambilion" zaručených typů jak co pořešit a každý další typ zpravidla zavrhuje ten přechozí,takže se rád dozvím jěště pár abych se pak nepotopil úplně bl..j. :D
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob říj 18, 2008 11:43 pm

Stanko píše:Dobře,dobře tak už mě nekamenujte :oops: , projdu si forum od shora dolů ještě jednou,ale o guferech jsem tam nic neviděl.

Pokud bych stavěl novou lod, tak bych to neřešil a koupil bych si hotovou hřídel,ale mám tak trochu veterána a bylo to tam s gufery tak jsem chtěl vědět jestli to ještě někdo používá,třeba to někdo vychytal a já bych nemusel řezat, svařovat,soustružit atd...

Mimo to moji loď opravuju a přestavuju (k mojí ostudě už 5 let) a slyšel jsem asi " bambilion" zaručených typů jak co pořešit a každý další typ zpravidla zavrhuje ten přechozí,takže se rád dozvím jěště pár abych se pak nepotopil úplně bl..j. :D


hele, to je těžký. jestli máš stevenku dole i nahoře v kuličkovejch ložiscích, která bez vůle odchytávají oba směry axiálních sil, bude to chodit s gufery, ale jen do momentu, než spodní gufero odejde na rybářekej vlasec, vodní trávu nebo písek či jinej sajrajt. Pak spodní ložisko odejde na Pravdu Boží. Je to jako u přívěšáků a Z náhonů. dokud je to OK - tak dobrý, při poruše gufera jde všechno do háje. Určitě a jednoznačně nejde kombinace gufero a gumilágr + stevenka opřená do převodovky, což je nynější běžná koncepce.

btw - nemáš tu loď v Tatranu v Podolí?
Uživatelský avatar
Stanko
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Stanko » pon říj 20, 2008 8:03 pm

Uložení tam bylo následovné-od šroubu: krytka,gufero,vymezovací mosazný kroužek,gufero,vym. kroužek,jednořadé kuličkové ložisko,ocel.vym.kroužek,kuželíkové ložisko. na druhém konci hřídele u motoru opět 2xgufero a opět obě ložiska +převlečná matka.Do trubice vede kapátko na olej.

Myslím že proti vibracím pohoda,hřídel je dlouhá 1,5 m průměr 35mm v místech kde jsou gufera je rozšířena na průměr 50mm,vzhledem k tomu že loď byla komplet sežraná rzí a hřídel včetně trubice byla téměř bez koroze ,ložiska krásně mastná,tak to snad tak špatná konstrukce nebyla,ale právě každý s kým jsem mluvil mi tento systém rozmlouvá,proto stále pátrám.

V současnost používaný systém od Vetuse tam nedostanu, takže bych musel všechno nechat vyrobit + předělat trubici ,loď už je nastříkaná takže se mi do toho moc nechce.Tady jsem bohužel trochu nepřemýšlel :(

:? Ještě uvažuji o variantě: dolů k šroubu do trubice místo ložisek dát silonové futro,trubici nechat plnou vody a u motoru opět místo ložisek silonové futro,potom nasadit zakončení s ucpávkou (šňůra) a ložisko dát do domečku vně trubice mezi motor a díl s ucpávkou ?.

info o lodi
Loď se jmenuje Regina,ocel říční mot.holanský typ,d8m,š2,3m,koupil jsem ji po záplavách v Brné(Ústí n/L) plnou bahna a vody,byla totiž na dně Labe,teď už má nové plechy prošla opískovaním a je nastříkaná.
Pokud by to někoho zajímalo rád přiložím fotky vraku po koupi a v průběhu rekonstrukce.
Loď má docela pohnutou minulost její předchozí majitel ji nechal nezajištěnou s dírou ve dnu, takže při záplavách (tuším že 2002) zdemolovala několik pěkných lodí v jachetním přístavu,když jsem její vrak koupil docela si tam oddychli ,myslím že původní majitel by se tam ukázat asi nemohl. :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon říj 20, 2008 8:25 pm

Na tyto tipy pohonu je odborník David. Já jsem náhodou narazil na komplety těchto hřídelí se vším všudy v různých délkách na:
http://www.segeladen.de/Inhalt-untergru ... Lager.html v kolonce propellerwellenanlage
Mám tam někde chybu a nevím kde a tak jsem to kontroloval. Třeba to najdu, nebo nějaká dobrá duše pomůže.
Když zadáš v Googlu: propellerwellenanlage, tak je to ten první odkaz na segeladen.de.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon říj 20, 2008 9:47 pm

předvším sem to neviděl, ale do stevnky, co je rozšířená na 5O pro ložiska, dostaneš gumilágr + futro, má vnější 46,7
- možná bude problém jeho délka
http://www.svb.de/motoren+antriebstechn ... lager.html

přidělat upávkovej domeček hadicí na konec steven roury v lodi by neměl být problém. do steven roury vyvrtat díry, aby se gumilágr proplachoval. Silon, texgumoid, teflon a pod. vynech, to nemá životnost - tak 2 roky na hluboký vodě bez písku, gumilágr l5 let.
Uživatelský avatar
Stanko
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Stanko » pon říj 20, 2008 10:33 pm

Délka roršíření na trubici,kde byly ložiska a gufera je 8,5 cm na průměr 8cm ,dole u šroubu i nahoře u motoru.,jinak je trubice 40mm.

Mám to tedy brát jako definivní a uvažovat jen o gumilagru?
Pokud bych tam dal gumilager vnitřní 35mm,vnější 46,7mm tak to musím upravit a hlavně prodloužit mých 8,5cm asi stačit nebude ,ale nic jiného mi zřejmě nezbude.

Když jsem psal 50mm tak to je průměr hřídele na obou koncích, rozšíření z 35mm v místě kde byly gufera a ložiska.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon říj 20, 2008 11:29 pm

Stanko píše:Délka roršíření na trubici,kde byly ložiska a gufera je 8,5 cm na průměr 8cm ,dole u šroubu i nahoře u motoru.,jinak je trubice 40mm.

Mám to tedy brát jako definivní a uvažovat jen o gumilagru?
Pokud bych tam dal gumilager vnitřní 35mm,vnější 46,7mm tak to musím upravit a hlavně prodloužit mých 8,5cm asi stačit nebude ,ale nic jiného mi zřejmě nezbude.

Když jsem psal 50mm tak to je průměr hřídele na obou koncích, rozšíření z 35mm v místě kde byly gufera a ložiska.


gumilágry jsou v palcích nebo v mm, nebo v kombinaci . je tedy i 35/5O ( 46,7 je v z palců )délka je 14O u všech
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... #/page184/
http://www.vetus.nl str. katalogu l84 - l85
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 17, 2011 11:18 pm

chci se optat jaké ucpávky do stevenky používáte byl jsem v obchodě na čerpadla a mají tam jen povídal teflonový někdo tvrdí,že nejlepší jsou ty staré (lojové)či nějak tak jen jsem slyšel že by ta nové mohli po čase tu hřídel trochu obrousit nechá si poradit jinak někdo tvrdí mazat po 8mi hodinách někdo po 20 ti já mažu tak po 8.10 bebo když vidím že kápne voda
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát úno 18, 2011 7:25 am

bílá lojová šňůra, mažu 0,25kg vazelíny 1x tak za dva - tři roky do stevenový roury
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » pát úno 18, 2011 7:53 am

Pri dĺžke hriadela cca 2250 mm priemer 35 mm , dĺžka stevenky cca 1800mm stačí mať dve púzdra , alebo treba uvažoavať o troch t.z. aj v strede stevenky ? Aký máte názor ? / motor 50 hp /
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pát úno 18, 2011 8:50 am

ahoj,
kdyz uz se tady bavite o ucpavkach tak bych vas chtel taky poprosit o radu:)


Ja mam v lodi neco takovydleho


Obrázek

bohuzel se v tom vubec nevyznam a nemam s tom zadny zkusenosti:( Bylo to delany v nemecku pred cca 15 lety. Znate nekdo tuhle konstrukci co to je zac? ...ta hadicka co vede ze shora tam honi vodu od cerpadla vnejsiho ohruhu chlazeni.

Netece to nic, zadnej problem s tim aktualne nemame ale co by me zajimalo je:


- mam ted lod na suchu - ma smysl to cely nejak rozebirat kvuli kontrole? ...abych treba videl v jakym stavu je tam ta hridel apod.? Muze tam byt treba ta hridel nejak poskozena, zkorodovana nebo tak neco. Jak jsem rikal je to cca 15 let stary ikdyz za poslednich cca 5 let se s timk jezdilo minimalne.

- jakou to vyzaduje udrzbu a servis? je potreba s tim neco delat za beznyho provozu?


diky
dodo
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát úno 18, 2011 9:20 am

david píše:bílá lojová šňůra, mažu 0,25kg vazelíny 1x tak za dva - tři roky do stevenový roury
A kde se dá dnes ta lojovka koupit? je taky hranatá a dávají se dvě za sebou šikmě seříznuté?????
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát úno 18, 2011 10:51 am

je hranatá, různý rozměry. prodej v Sigma pumpe, některá železářství, opraváři čerpadel a v Liťáku je
WWW.hennlich.cz
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát úno 18, 2011 11:03 am

Jasan díky tam se zajedu podívat v ústí v sigmě mají ty teflonové navíc je tam takovej divněj prodavač s kterým se neumím domluvit tvrdí jen to své
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 18, 2011 11:39 am

Ahoj, mám obyčejnou bavlněnou lojovku z Řempa a dobrý. Já to teda tak často olejem nefutrujua přijde mi to zbytečný. Navíc já tam mám přívod slaný vody od čerpadla, která mi protéká stevenkou a na výstupu chladí teflonovej prstenec, v kterým to mám uložený. Geniální to není, ale funguje to.
Myšák
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 18, 2011 11:46 am

2 Dodo: Určitě rozebrat, já mám stejně dělaný jako ty, zdá se to system docela dobrý, ale když jsem to rozebral já, byla pod ucpávkou rez a musel jsem pod ní nechat hřídel stočit na soustruhu, takže jsem musel koupit větší šňůru :(
S tím mazáním vazelínou se obávám, že když ji dám hodně, ucpu tu vodu, která má chladit silon a silon zapeču, takže ja to nechavam kapat. Kluci říkali povolit když jedeš a dotáhnout jak stojíš, ale to já bych nezvlád, tak mi to kape pořád.
Myšák
tonda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
Reputace: -2
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Utěsnění lodní hřídele.

Příspěvekod tonda » pát úno 18, 2011 2:06 pm

Každý máme svoji zkušenost.
Já doporučuji typ BSS. Principiálně je to stejný způsob těsnění jako vodní pumpa v chlazení automobilního motoru. Grafitový kroužek se opírá o nerezový kroužek, který je připevněn a utěsněn na lodní hřídeli. Do lodi nepronikne kapka vody, bez údržby, 5 let jsem jsem na to nešáh. Namontováno na www.rollami.cz.
Zdraví Tonda
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 18, 2011 5:17 pm

je to zřejmě dobrý systém, na lodi ho máme taky. Akorát, že se jmenuje PSS
tonda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: pon lis 13, 2006 1:00 am
Reputace: -2
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod tonda » ned úno 20, 2011 8:16 am

Omlouvám se, asi to tak bude. Jsem toho názoru, že dobrý systém, není vždy ten nejlepší - to je má odpověď pro zastánce klasické lojové šňury. Kdybych měl nově instalovat nějaký systén, tak vždy PSS.
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » pon čer 01, 2015 4:46 pm

Mám dotaz ke všem - je v Česku někdo, kdo zastupuje nebo umí těsnění hřídele PSS?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9349
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon čer 01, 2015 7:29 pm

Ano
www.lodnikram.cz

na objednávku, pro hřídele 25 - 50mm
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » pon čer 01, 2015 8:21 pm

Díky za informaci. Čeká mě preventivní výměna, doporučují po 6 letech. Jen mě mate, že tento typ je trochu jiný, já mám jen vlnovec, kovové pásky a ten nerez kotouč. Tady je navíc ještě jeden kotouč s nějakým vývodem, tak uvidím.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host