hydraulická pumpa Vetus - nouzová oprava

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

hydraulická pumpa Vetus - nouzová oprava

Příspěvekod mysacek » čtv led 27, 2011 11:12 am

Ahoj,
postupně mi odešla hydraulická pumpa na kormidle, po rozdělání jsem nic zásadně rozbitýho nenašel, vypadá to na vyběhaný vnitřnosti. Pokud je o tak, dalo by se to do výměny možná používat s méně viskózním olejem. Máte s tím někdo zkušenost? Nerad bych, aby se mi ve vnitřnostech něco rozleptalo, či jinak poničilo. Je k tomu přidělanej ještě motor autopilota a pístnice. Samotné čerpadlo je bez těsnění, ale třeba čerpadlo a elektrický čerpadlo autopilota je oddělený vratnejma ventilama, jak je utěsněná pístnice čert ví...
Babo raď, můžu tam zkusit nalejt motorovej olej bez trvalejch následků?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: hydraulická pumpa Vetus - nouzová oprava

Příspěvekod alffa » čtv led 27, 2011 11:46 am

mysacek píše:Babo raď, můžu tam zkusit nalejt motorovej olej bez trvalejch následků?

Nelej ho tam :!: Přinejmenším to nebude fungovat.
Počkej. On se někdo ozve, kdo to měl rozebrané. ;)
alffa
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv led 27, 2011 12:34 pm

Já bych také nelil. Viskozita hydraulického oleje tam k vůli něčemu je. Čerpadlu hustější olej určitě neuškodí, ale může zaneřádit celý systém a pak to budeš muset pracně vyplachovat a čistit.

Jak ti prosím tě ten okruh funguje? "Něco" pohání zubové čerpadlo, to udržuje v systému nějaký tlak, který je podle potřeby rozváděný?
Jde mě o to, jestli lze někde změřit tlak v systému, jaký je na volnoběh a jaký na vysoké otáčky. Jestli tam vůbec tlak je. To by něco o závadě napovědělo. Závada může být i úplně někde jinde, netěsnost nějakého zpětného nebo přepouštěcího ventilku...
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1807
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv led 27, 2011 5:32 pm

Já bych tam hustej taky nelil. To čerpadlo je mechanické takže tlak udělá otočením nejspíš tam budou takový lopatky treré to tlačí do trubek. Mě to na jednu stranu jakoby drnčí (vrže nevím jak to napsat) už od začátku. ale furt běží. navíc píšou že tam je origo vetusácký olej takový zelený a nemá se míchat s jiným. Jestli to někde nepřisává vzduch to vy mohlo být tím nebo prý to má být úplně plné oleje po závity jak je šroub na dolévání. Jen jestli to jde opravit když se to porouchá jestli je to vyběhané tak možná ne. ale než to spravit napůl tak já bych koupil nové protože kleknout kormidlo v půli řeky nic moc
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát led 28, 2011 12:13 pm

No dobrá, motorovej olej tam lít nebudu. Ale oo i hydraulickej se dělá s různou viskozitou, jde o to, jestli tady v tom černouškově bude takový výběr. Jinak jachtaři běžně do kormidelní hydrauliky lejou olej do automatický převodovky tedy ATF, který se jinak používá v sail drive převodovkách.
To čerpadlo je pístkový a je to takový skvost, že si snad najdu čas a vyfotím to. Nádherně jednoduchá záležitost.
Myšák

..něco o značení viskozity olejů je na Oleje.cz
david
moderátor
Příspěvky: 5261
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 148
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát led 28, 2011 12:50 pm

protože to čerpadlo je jednoduchý a blbuvzdorný, spíš bych hledal chybu v pístnici. zacpi konce přívodů oleje a nemělo by se s ní dát pohnout. pokud jo, je v háji těsnění – gumový manžety. pokud ne, šel bych po přepouštěcích ventilech v čepadle nebo kostce u čerpadla.

předpokládám, že přepouštěcí kohout ( bypass ) máš úplně zavřenej!!!!!!!!!!!

manžety by měly být halířová záležitost
Uživatelský avatar
smucek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 250
Registrován: pát črc 03, 2009 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Sobotka

Příspěvekod smucek » pát led 28, 2011 5:15 pm

Myšáčku, motorový olej v žádném případě. Kolega v práci omylem nalil u Karosy motorový olej místo hydraulického a vznikla mu z toho skoro vazelína. Motorový olej nebrat.
Uživatelský avatar
martin63
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin63 » pát led 28, 2011 6:58 pm

Tady u nás v dominické kolonii dávají normálni motorový olej 15W40 do hydraulického řízení, pokud je netěsné. Také jsem byl k tomuto postupu nedůvěřivý, ale funguje to dobře. Možná je to i tím, že teploty tu neklesají pod 25 stupnů celsia, což by byl případ Myšáka.
david
moderátor
Příspěvky: 5261
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 148
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát led 28, 2011 10:15 pm

martin63 píše: Možná je to i tím, že teploty tu neklesají pod 25 stupnů celsia, což by byl případ Myšáka.


docela obyčejně ti závidím. tady zrovna teď klesají pod -8°c
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » sob led 29, 2011 12:10 pm

martin63 píše:Tady u nás v dominické kolonii dávají normálni motorový olej 15W40 do hydraulického řízení, pokud je netěsné. Také jsem byl k tomuto postupu nedůvěřivý, ale funguje to dobře.

15W40 - přesně to je dost lákavé, už jenomproto, že ho mám dost , ale mám právě trošku obavy o ty manžety v pístnici, přeci jenom aditiva v hydraulickým oleji jsou jiný než v motorovým. Mám ještě v blahé paměti, když jsem do motoru nouzově slil zbytky kuchyňských olejů... Motor sice běžel, ale naleptalo se mi těsnění na filtru paliva.


david píše:docela obyčejně ti závidím. tady zrovna teď klesají pod -8°c

Tak to zase závidím já. Poslední dobou se mi dost často zdá, že pracuju a nejsem u toho permanentně spocenej jako MYŠ!
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 819
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » ned led 30, 2011 8:16 am

ahoj myšáku.

hydraulický systém jsem opravoval u jedné z našich lodí na maltě. je to pěkná pakárna. oprava pístu je pohoda, tam jsou jenom o kroužky. to se dá lehce s trochou trpělivosti vyměnit. bohužel čerpadlo je opravit takřka nemožné, protože výrobce ho dodává v nerozebiratelném stavu, alespoń ten model co jsem opravoval. jiná olej než hydraulický s větší viskozitou tam nelej nemá to cenu a zničíš těsnění. jestli ti můžu poradit tak se hydraliky zbav, protože nejsi první komu sistém odešel. osobně mám dobré zkušenosti a momentálně ho mám na slomotínu ze systémem Big-TŸ Rotary Steering Teleflex připadá mi velmi spolehlivý. nebál bych se koupit narozdíl od hydrauliky sekáč.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti