Toskánske pobrezie - Korzika

V předmětu vždy uveďte jméno ostrova jehož oblast popisujete.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 737
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 72
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » čtv srp 20, 2009 8:30 am

To Libor ...
Domlouval jsem se anglicky, netuším zda vládnou němčinou. Cenu jeřábu si bohužel nepamatuji a účty jsou asi v lodi (ta letošní sezonu strávila pod plachtou).

To Jura - zabudovaný motor je výhrou, používám přívěsný 8HP Tohatsu a zažil jsem chvíle, kdy byl děsivě slabý a dýchavičný.
K dopravě - také jsem jezdil přes Rakousko v noci (mám stejnou loď - Tobago). Itálie je opravdu v pohodě - jen úsek dálnice od Terstu na jih má časové omezení pro jízdu osobního vozu s přívěsem a řidiči kamiónů "agresivně" upozroňují na jeho existenci (vytrvalé troubení a blikání).
A obdobně se obávám převážení a také přeměření - šířka je 2,85m.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » pát srp 21, 2009 12:13 am

Doplňující informace k popisované oblasti

V případě špatného počasí, se mezi Bastií a Porto Vechiem kromě popisovaných marin není kam schovat. Alespoň já o ničem nevím. Domnívám se, že o prázdninách bude v marinách dost plno. Já tady byl pokaždé v květnu a červnu.V těchto měsících nebyl problém místo sehnat.Užitečné informace najdete na:
www.guidemediterranee.com (oblast Francie,pak Korsika-popis oblasti, místní větry atd.)
www.corsica-isula.com (sekce sailing-ke stažení ,,list of corsican marinas and moorings“
www.ot-portovecchio.com (ke stažení turistický průvodce v pdf)
www.bastia-tourisme.com (obsahují Info o marině Toga a městském přístavu)
www.bonifacio.fr (obsahují Info o marině)
www.mairie-sari-solenzara.fr a www.cotedesnacres.com (Info o marině Solenzara)
U Solenzary bych ještě doplnil, že toalety a sprchy letos fungovaly pouze na recepci, takže když recepce zavřela, nebylo kam jít.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř srp 26, 2009 12:04 am

SPARROW III. Díl
3.6. Ráno se jdeme vykoupat na pláž vedle mariny a po snídani kontrolujeme počasí. Z vítr se má během dopoledne stáčet na JZ 4-5. Na nic nečekáme a v 0730 odplouváme na jih do Porto Vechia. Po chvíli se už ale vítr začíná ztáčet a tak ostře stoupáme na JJV. V 0940 přestává foukat. Spouštíme motor, pokračujeme na J a čekáme, co se bude dít. V 1000 začíná foukat slabý S vítr a tak vytahujeme spinakr. V 1130 už ale začíná foukat slibovaný JZ a postupně sílí až na asi 10m/s. Jsme asi 2 Nm od ústí zálivu, kterým vede poměrně úzká plavební dráha do mariny P. Vechio a tak opět spouštíme motor. Probíjíme se proti větru a zmateným vlnám, což se Vrabčákovi moc nelíbí. Vlny jsou sice vysoké jen asi 0,5m, ale příliš krátké a tak plochý trup lodi dost tluče o hladinu. Trpím s lodí a zároveň se v duchu chválím, jak dobře jsem ji slepil. Ve 1430 konečně připlouváme do mariny Porto Vechio. Vyvazujeme se u příjezdového mola a jdeme na recepci. Chceme zůstat 2 dny. Platíme 15 eur/noc, z nástěnky si opisujeme kód od toalet, sprchy jsou opět za 2,5 eura. Jdeme přeparkovat na přidělené stání. Na toaletách zjišťujeme, že kromě jednoho ,,normálního“ záchodu jsou ostatní turecké. Jdeme do supermarketu na nákup a večer na kopec nad marinou, kde je historické centrum.
4.6. Celé dopoledne sedíme v kavárně s wifi. Marina má také svoji síť, ke které se nám ale nedaří připojit. Potom jdeme něco sníst a po důkladném odpočinku jdeme na kopec na pivo. Zbývá doplnit benzín a naplánovat zítřek.
5.6. V 0830 odplouváme do Bonifácia. Předpověď slibuje dopoledne JZ3, odpoledne V4. Celý záliv proplouváme na motor. Dalo by se tu i kotvit. V 0930 obeplouváme Punta di Chiappa, vytahujeme plachty a plujeme podél pobřeží na JJZ. Fouká JV vítr 5m/s. Vítr se postupně ztáčí, a ve 1230 už fouká stabilně od SV. Proplouváme pomocí znaků a GPS mezi kameny a ostrůvky Piano a Cavallo, prohlížíme si pěkné pláže a ve 1430 obeplouváme jižní cíp Korsiky s majákem Pertusato. Tato místa jsou už jiná než pobřeží mezi Bastií a P. Vechiem. Jsou mnohem hezčí, ale je zde také jiné počasí. Stejně jako na severu u Cap Corse (severně od Maccinagia) tak i tady máte velkou šanci potkat silný vítr od západu a vlny vysoké 1-2m. Dnes máme štěstí a v pohodě na boční vítr plujeme podél bílých útesů, na kterých stojí staré město Bonifacio. V 1500 vplouváme do zátoky, balíme plachty a na motor pokračujeme k příjezdovému molu, u kterého se v 1515 vyvazujeme. Na recepci nám po vyplnění kartičky přidělují stání. Za 2 dny platíme 27 eur, sprchy na žeton. Voda na molu má opět bajonetové přípojky a elektrika větší konektor. Toalety se sprchama jsou za recepcí, ale na noc se zavírají. V JV rohu ale stojí jakási buňka sloužící jako veřejné záchody. Dovnitř se dostanete po vhození mincí. Co nás pobavilo bylo to, že pisoáry jsou zvenku na zadní stěně buňky. Po vyvázání na přiděleném místě jdeme do sprchy a potom vaříme obědovečeři. Večer se začínají otevírat bary na nábřeží a přístav začíná ožívat. Někdy po půlnoci po pár drincích jdeme spát. Vzhledem k tomu, že stojíme asi 5m od nejbližšího baru, máme i v posteli dojem, že stále sedíme u baru.
6.6. Spíme skoro až do oběda a odpoledne se jdeme projít po útesu a do pevnosti. Obojí doporučuji. Je opravdu na co koukat.
7.6. Čekáme na recepci, až vyvěsí aktuální předpověď. Má foukat Z5, výška vln okolo 1,5 m. Pro jistotu se jdu ještě kouknout nahoru na útes. Vlny jsou sice velké, ale dlouhé, a tak se rozhoduji plout. V 1050 se odvazujeme. Když vyplouváme ze zátoky, tak pozorujeme asi 12m plachetnici plující před náma, jak se schovává mezi vlny. Začínáme se nepříjemně kolíbat. Ještě jednou kontroluju, jestli je vše na svém místě a uzavřené. Potom už vytahujeme genu, vypínáme motor a na zadoboční vítr míříme na Sardinii do Palau. Jak jsme vytáhli genu, tak se Vrabčák krásně uklidnil a spokojeně surfuje na vlnách rychlostí 6 kn. Na vrcholcích vln se rozhlížíme kolem, jestli se neblíží nějaký trajekt. Křižujeme totiž plavební dráhu a velké lodě se dokáží neuvěřitelně rychle přibližovat. Také sledujeme plachetnici plující nedaleko nás stejným kurzem. Má nějaké problémy s vytažením plachet a tak pluje na motor a neuvěřitelně se kymácí. Po chvíli raději obrací přímo po větru a mizí nám z dohledu. Ve 1420 se zastavujeme v jakési soukromé marině na Punta Sardegna, protože Sysel chce zase hledat jakousi ,,cachku“ (geocaching). V 1500 se vysmátej vrací, protože ji našel, a my můžeme pokračovat do Palau. V 1520 vplouváme do mariny a připlouvají k nám mladíci-zaměstnanci mariny s tím, že je neděle, recepce je zavřená a že nemají žádné volné místo. Vyptáváme se zda můžeme zůstat u plovoucího mola před vjezdem do mariny. Prý ne, protože je to nebezpečné a mohlo by dojít k poškození lodi kvůli vlnám od trajektů, intenzivně pendlujících mezi Palau a Madalenou. Nakonec dostáváme kartičku a posílají nás na bóji před marinu. Ráno prý máme přijít s vyplněnou kartičkou na recepci. Odplouváme na bóji a přemýšlím co budeme dělat. Měli jsme v plánu půjčit si auto a zůstat zde do 10.6. Vaříme něco k jídlu a po plechovce piva s myšlenkou ráno moudřejší večera jdeme spát.
POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ pik
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř srp 26, 2009 5:24 pm

SPARROW IV.díl
8.6. Vstáváme a přeplouváme do mariny. Pro jistotu doplňujeme vodu a čekáme do 0900, až otevřou recepci. Příjemné paní pak vysvětlujeme, co potřebujeme. Vypadá to špatně do chvíle, než se zeptá jak velká je naše loď. Když řeknu délku lodi, usměje se a dostáváme stání č.1 s kartou na otevírání toalet a sprch. Oddechli jsme si a po vyvázání Vrabčáka jdeme hledat kancelář půjčovny aut EUROPCAR. Tam se domlouváme s krásnou slečnou na půjčení auta s tím, že si ho vyzvedneme odpoledne. Slečna je sice opravdu pěkná, ale angličtina je pro ni problém, a tak si na pomoc přivolala kamarádku z vedlejšího obchodu, se kterou domlováme detaily. Mimochodem kamarádka je taky velice pohledná. Jdeme se projít po městě, zjistit kde co je, a pak do pizerie na výbornou pizu za 8 €. Odpoledne jdeme vyzvednout auto. Slečna mě nakládá do svého auta a jedeme kamsi pro ,,naše“ auto. Přijíždíme k vilce na okraji města, a mě se honí hlavou různé myšlenky, jako třeba že jsem se slečně tak zalíbil, že mě unesla k sobě domů. Bohužel dostávám pouze domluvené auto a odjíždíme zpět. Při placení zjišťujeme, že berou pouze embosované karty, a pak už odjíždíme na výlet podél Costa Smeralda až k Olbii. Vracíme se až v noci a přemýšlíme, kde zaparkovat. Marina má téměř prázdné parkoviště, ale je zde závora. Napadá mě zkusit naši kartu od toalet, a ono to funguje. Parkujeme pár kroků od lodi a jdeme do pěkných sprch. Po láhvi vína spokojeně usínáme.
9.6. V 0745 odjíždíme na letiště do Olbie vystřídat posádku. Dopoledne má přiletět manželka Jitka se synem Ondrou, a večer to letí chlapům do Prahy. Letenka za 1300,- kč no nekupte to. Všechno klaplo. Na letiště přijíždíme ve chvíli, kdy letadlo společnosti SKYEUROPE přistává. Po asi půlhodince už nakládám novou posádku do auta, loučíme se se Syslem a Bóžou a odjíždíme na výlet po Costa Smeralda. Mimo jiné zastavujeme na Cap Orso a jdeme na zajímavé skály. Platí se zde parkovné 1,5 €/hod. a vstupné 2 €/os. Po příjezdu do Palau doplňujeme naftu, najezdily jsme asi 300 km, a vracíme auto. Nová posádka se zabydluje a ještě si stihneme navečer zaplavat na pláži vedle mariny.
10.6. Ráno jdu na recepci zaplatit, vrátit kartu a zkontrolovat počasí. Pro jistotu si nechám zopakovat cenu za 1 noc na bóji a 2 dnů v marině včetně toalet a sprch. Paní píše na papír neuvěřitelnou sumu 15 €. Schovávám kreditku a platím drobnýma. Opisuju předpověď, loučíme se a jdeme chystat Vrabčáka na zpáteční plavbu. Celý den má foukat Z4-5. V 1000 odplouváme směrem do Bonifacia. Před marinou dáváme hl. plachtu na 2. ref s genou a míříme mezi trajekty, pendlující mezi Palau a Maddalenou. Stoupáme proti větru a je jasné, že jakmile se dostaneme na nechráněné moře mezi Korsikou a Sardinií, vlny se zvětší, a půjde o tvrdý křest ,,nové“ posádky. Jitka se zavírá do kajuty se slovy, že to raději nechce vidět a že vyvažovat může i uvnitř. Nasazujeme vesty, Ondra se zavěšuje na hrazdu. Do vodotěsného pytle dáváme doklady a mobily s navolenými čísly 1530 a 116. ( it. a fr. záchranné služby). Plavba to byla tvrdá a krásná. Vrabčák dokázal i v těchto podmínkách ( Z vítr síly 5 a vlny okolo 1,5m) slušně stoupat a jedinou chybičkou byla jedna vlna, která se zalomila přímo před náma a loď tak zalila slušná dávka vody. Bylo nám to vcelku jedno, protože jsme byli od cákajících vln od začátku jak slanečci. Co mě ale nepotěšilo, bylo škodolibé hlášení Jitky, že trochu té slané vody se dostalo dovnitř a cáklo přímo do mé postele. Přemýšlím, kudy se tam dostala, trochu si zanadávám a pak pokračujeme v rozrážení vln. Také jsme si všimli, že lodě které jsme potkali nám nadšeně mávají. Ondra tvrdí, že na jedné rozpoznal českou vlajku. Propluváme asi 1 Nm západně od bóje Lavezzi jih a chvíli zvažujeme jestli nezůstat na nedalekém pěkném kotvišti. Potřebujeme ale odsolit a tak pokračujeme dál. Přímo pod majákem Pertusato obracíme a křižujeme do Bonifácia. Po vplutí do zálivu se hladina uklidňuje a my můžeme konečně vyměnit zdvořilostní italskou vlajku za francouzskou a korsickou. Také Jitka ukončila modlitby a vylézá z kajuty. Ve 1440 se vyvazujeme v Bonifáciu. Dosáhli jsme průměrné rychlosti 4,1 uzlu. Jdeme na recepci a do sprch.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř srp 26, 2009 8:47 pm



Jo, taky ti to tu se zájmem čtu. :thmbup: Měli jste to podstatně náročnější.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8775
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 120
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř srp 26, 2009 9:04 pm

Je nás víc, moc dobrý :thmbup:
Velká inspirace pro mě.... ;)
Ještě musím koupit nějaký trapez pro vyvažování a pak bych to snad taky mohl dát. :?
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř srp 26, 2009 9:08 pm

Určitě to dáš. Chce to jenom dost času, aby tě to nedonutilo vlízt do průšvihu.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » pát zář 04, 2009 11:28 am

SPARROW V.díl
11.6. Dnešní den máme na prohlídku Bonifácia a okolí. Po snídani vyrážíme do pevnosti po širokých schodech, které vedou přímo z přístavu. Procházíme bránou se zvláštní konstrukcí ,,padacího mostu“ a za 2,50 € jdeme prozkoumat útroby a vrchní ochoz strážní věže, odkud je krásný výhled na město a útesy. Potom ještě procházíme bývalá kasárna a starý hřbitov. Po obědě jdeme po pěšině vedoucí podél okraje útesu k majáku Pertusato. Večer po příjemné sprše ještě kontrolujeme spoustu krásných fotek a spokojeně usínáme.
12.6. Předpověď slibuje vítr Z 4-5, vlny 1-1,5m, 25°C. V 0955 vyplouváme. Před zátokou dáváme genu a vypínáme motor. Opět nás vítají pěkné vlny, na kterých surfujeme podél útesů k majáku Pertusato. Ten míjíme v 1045 a pokračujeme k ostrůvkům Ratino a Poraggia, které míjíme v 1125. Tady jsou už menší vlny, ale vítr zůstává. Plujeme stále jenom na genu, rychlostí 6 uzlů. Ve 1250 se náhle uklidňuje vítr. Moře je zmatený, startujeme motor a pokračujeme podél pobřeží na sever. Ve 1355 začíná lehce foukat od SV a tak vytahujeme plachty. Pomalu míjíme o. Cerbicale. V 1530 míjíme maják Chiappa. Vítr občas zeslábne tak, že si musíme pomáhat motorem. V 1740 míjíme o. Pinarellu. V 1845 už nefouká vůbec, a tak balíme plachty a pokračujeme na motor. Ve 2015 vplouváme do mariny Solenzara a vyvazujeme se na volném stání C 91. Recepce i WC jsou už zavřené.
13.6. V 0900 jdeme na recepci zaplatit a zjistit počasí. Platíme 12€, foukat by měl V 2-3. Potom jdeme na nákup a v 1030 odplouváme. Zastavujeme se u benzinky kde doplňujeme benzín, a pak už stoupáme na plné plachty KK 030° proti V větru okolo 5 m/s. Ve 1450 míjíme Alérii. V 1540 se vítr mění na JV a slábne na asi 3 m/s. Plujeme přímo na S, a tak vytahujeme spinakr. V 1925 připlouváme do mariny Taverna (Campoloro). Recepce je zavřená a tak si hledáme místo a vyvazujeme se.
14.6. Ráno si jdeme zaplavat na vedlejší pláž. Potom sprcha, snídaně a jdeme na recepci. Platíme 12€ a zjišťujeme, že má foukat JV vítr 3-5 m/s. To je ideální situace na poklidnou plavbu, a tak v 0940 vyplouváme. Hned před marinou vytahujeme spinakr a míříme do Bastie. Ve 1239 míjíme bóji Lucciana. V 1510 balíme spinakr a vplouváme do mariny Toga. Zastavujeme před recepcí, která je zavřená. Zjišťuji že je neděle a tak si hledáme místo a vyvazujeme se. Jdeme do sprchy (jsou na kód) a po večeři plánujeme následující 3 dny, na které si chceme půjčit auto a navštívit místa, která jsme nestihli projet loni.

V r. 2008 jsme si zde půjčili od europcaru auto a jeli z Bastie na jih po silnici N 193. V Ponte Leccii jsme nakoupili víno, olivy, grilované kuře a pokračovali na D 84 směrem na Porto. Tato silnice vede překrásnou krajinou. Někde za vesnicí Popaghia se zastavujeme na pěkném odpočívadle. Jsme asi 1000m nad mořem a teplota klesla na příjemných 20°C. Obklopeni mohutným borovým lesem se pouštíme do voňavého kuřete. To jsme ale netušili, jaké si způsobíme překvapení. Během 15 min. už nás je okolo stolu asi 20. Tedy kromě nás ještě polodivoká prasata, kterých stále přibývá. Dámská část výpravy nejdříve vylézá na stůl. Jedno z prasátek je ale ,,takové to s těma velkejma zahnutejma zubama nahoru“ a tak pro jistotu raději prcháme do auta a pokračujeme dál bohatší o další nezapomenutelný zážitek. Za Vergiem už silnice klesá krásným kaňonem k Portu. Druhý den jsme pokračovali na jih do Bonifacia a odtud podél východního pobřeží zpět do Bastie. Pokud jsme míjeli nějakou pěknou pláž, tak jsme si šli zaplavat. Na osprchování jsme si z lodi vezli 30 l kanistr s čerpadlem a sprchou. Třetí den jdeme nejprve na ,,Place st. Nicolas“. Je neděle a na tomto náměstí probíhá jakýsi bleší trh. Dá se zde koupit všechno od gramofonových desek přes obrazy až po orig. historické zbraně. My jsme koupili za pár eur zachovalé námořní mapy. Odpoledne jedeme autem na Serra di Pigno. To je ten kopec s vysílači nad Bastií. Je odtud krásný výhled na vých. i záp. pobřeží z výšky téměř 1000m. Potom pokračujeme do S. Florent a odtud na sever podél pobřeží přes Nonzu s pěknou černou pláží a věží, u které je výborná pizerie. Dál pak na Pino, Luri a podél vých. pobřeží zpět na jih do Bastie. Čtvrtý den ráno jsme auto bez problémů vrátili.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » stř zář 09, 2009 7:28 pm

SPARROW poslední díl
15.6. Po snídani se jdeme na recepci nahlásit, vyplnit kartičku, a potom do Europcaru. Na 1000 domlouváme vyzvednutí auta a jdeme se sbalit na výlet. Přebíráme si Peugeot 207 a naším prvním cílem je opět Serra di Pigno. Opět si užíváme nádherný výhled. Nad V pobřežím asi 100m pod náma se povalují nadýchané bílé mraky. Na jihu jsou vidět sněhem pokryté vrcholky hor. Pro člověka který má rád moře a hory opravdu krásné místo. Nakonec ještě děláme pár kýčovitých fotek a pokračujeme do Ponte Leccia. Tady jdeme na nákup a ještě se zastavujeme v blízké ,,želví vesničce“. Ta za moc nestojí. Potom už míříme na J přes Corte na Vizzavonu, u které jsou pěkné vodopády Cascade des Anglais. Ty nacházíme po hlase, asi 15 min. chůze od parkoviště. Nikde nikdo, koupeme se v ledové vodě a po důkladném prohřátí na teplých kamenech se večer vracíme do Bastie.
16.6. Jdeme vrátit auto a potom se celý den povalujeme ve stínu na lodi. Občas dáme sprchu. Vzduch se ani nehne a je 32°C. Až večer, když slunce zaleze za kopce, se jdeme projít po Bastii.
17.6. Ráno jde Jitka koupit něco k jídlu a já s Ondrou na recepci na průzkum počasí. U Korsiky má foukat dopoledne JZ 1-2, odpoledne SV 2-3. U Elby dopoledne SV 1, odpoledne Z 3. Rozhodujeme se plout zas o kus dál. Platíme 43,50 €/3 dny, loučíme se a jdeme chystat loď k vyplutí. Loni jsme to vzali přes Macinaggio a Capraiu, která rozhodně stojí za návštěvu, ale vzhledem k tomu jak se má vyvíjet počasí v následujících dnech – možnost bouřek, rozhodujeme se plout přímo na Elbu.
1000 - odplouváme. Fouká JV 3m/s, dáváme plné plachty a pomalu se suneme k Elbě.
1100 - upluto 2,5 Nm, do M. Mariny zbývá 30,8 Nm
1200 - upluto 4,8 Nm, do M. Mariny zbývá 28,5 Nm
1300 - upluto 6,7 Nm, do M. Mariny zbývá 26,6 Nm. Přestává foukat, startujeme motor.
1400 - upluto 11,1 Nm, do M. Mariny zbývá 22,4 Nm.
1500 - upluto 15,2 Nm, do M. Mariny zbývá 18,1 Nm.
1600 - do M. Mariny zbývá 14,1 Nm. Začíná foukat od S. Vypínáme motor, měníme vlajky a jdeme něco sníst.
1700 - do M. Mariny zbývá 10,9 Nm.
1850 - připlouváme k majáku Polveraia. Fouká od SV, je už celkem pozdě, nechce se nám křižovat, a tak startujeme motor, balíme plachty a pokračujeme do M.Mariny.
2015 - vyvazujeme se v M. Marině. Oproti loňsku jsou zde nová plovoucí mola s vodou a el., bohužel za 32€/noc. Jdeme se projít po nábřeží. Je tady živo a už spousta turistů.
18.6. Před východem slunce vstávám a jdu fotit. Bývá tu pěkně nasvícený přístav s M. Capane v pozadí. Na tuto horu je možné vyšlapat pěšky, nebo vyjet autobusem a lanovkou. Je z ní také pěkný výhled, pokud zrovna není v mraku. Taky si fotím klasické plachetnice, které se tady zastavily během nějaké regaty. Dvě z nich jsou opravdu parádní. Když už není co fotit tak budím zbytek posádky. Jdeme do sprchy a pak na nákup. Po snídani jdeme zaplatit těch 32€ a zkontrolovat počasí.
V 0930 odplouváme. Opět pouze slabý S vítr 3 m/s. Dáváme plné plachty a pomalu se suneme na V podél pobřeží.
1300 – Vítr šel asi na oběd a tak startujeme motor. Do Scarlina zbývá 18 Nm.
1340 – Konečně začíná foukat asi 5 m/s a navíc od SZ. Vytahujeme spinakr.
1500 – Vítr ještě trošku zesílil. Držíme rychlost přes 5 uzlů.
1640 – Připlouváme před marinu. Balíme plachty a vplouváme do kanálu.
Když se blížíme ke skluzu, nevěřícně zíráme na červenou pásku. Místní skluzy totiž většinou tvoří betonová deska položená asi 1 až 2m do vody, no a tahle se pod někým zlomila. Nezbývá nám nic jiného, než souhlasit s vytažením pomocí jeřábu zítra ráno, ovšem za 50€. Jako by to nestačilo, připlouvají nějací kluci na motorové lodi. Manévr jim dost nevyšel a kotvou na přídi šťouchli do chudáka Vrabčáka. No alespoň se omluvili. Poněkud rozladěni si vyzvedáváme naše auto a odjíždíme na večeři.
19.6. V 0630 vstáváme, snídáme a začínáme balit. V 0840 už 45 tunový jeřáb zvedá našeho asi 600 kg Vrabčáka. Je vidět že to pánové mají zmáklý a tak těch 50€ tolik nebolí. V 1030 odjíždíme domů. Večer už jsme na odpočívadle za Udine. Večeříme a jdeme spát do lodi. V noci nás přešla silná bouřka.
20.6. V Rakousku na dálnici ještě platíme pokutu 35€, protože jsem se nějak zapomněl připoutat. Dokonce chtějí vidět papíry od lodi. Asi se snažili zjistit váhu a rozměry lodi. No a večer zdárně dorážíme domů.

Na závěr
Upluli jsme celkem 370 Nm, z toho 293 Nm pod plachtami a 77 Nm na motor (závěsný Mercury 5 hp), což nám zabralo 97 hodin plavby. Dosáhli jsme průměrné rychlosti 3,8 uzlu. Mnohem později se dovídáme, že po našem odjezdu se přes Elbu přehnala silná bouře, která poničila mnoho lodí a dokonce si i vyžádala lidské oběti. Tím chci zdůraznit, že je třeba skutečně sledovat vývoj počasí, a mít naplánovaná bezpečná místa, kam se včas můžete schovat. U tak malé lodi jako je ta naše musím být přesvědčen, že během plavby do dalšího bezpečného místa bude počasí, které loď i posádka zvládne. Pokud ne, tak zůstávám do dalšího dne a čekám, dokud se to nezlepší. Z toho vyplývá, že je třeba mít v plánu několik záložních dní, nebo možnost zkrácení trasy. Celá popisovaná oblast je spolehlivě pokryta signálem pro mobilní telefony, což jsem využíval ke stahování počasí. Současně jsme sledovali předpovědi v marinách, kde se dost rozšířila možnost wifi připojení. Ale dost mudrování, ve skutečnosti stačí, když máte prostě ŠTĚSTÍ.

A to je vše přátelé !
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8775
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 120
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř zář 09, 2009 8:34 pm

Skvělé počtení :good:
Díky ti moc za informace, je to asi první lokalita kam zamířím po Chorvatsku....
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8775
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 120
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon říj 12, 2009 2:04 pm

Jura píše:Na podzim naberu sílu a dám sem náš deník resp. fotky.
Ahoj příští rok na Sardínii/Korzice ......


Už je podzim?
Jura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
Reputace: 18
Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31

Příspěvekod Jura » pon říj 12, 2009 6:23 pm

Beru popíchnutí jako oprávněné, ale vrátili jsme se teprve před týdnem z našeho posledního letošního výletu s lodí, tentokráte po Kvarnerských ostrovech. Tak mi dopřej ještě trochu "kyslíku"...
Stále ale platí (nyní ještě víc), že Thyrénské moře je oproti Jadranu o kategorii výš. Jura
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8775
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 120
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 03, 2010 6:54 pm

Jak je to s tím kyslíkem u tebe Juro???

Po dnešním shlédnutí videa Sparrow od pika http://web.jachting.info/video/watch?id=40

jsem z linku odskočil sem a znovu si hezky početl.....a konci chybí tvůj slíbený příspěvek ;)
Jura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
Reputace: 18
Bydliště: Brno, Motor sailer Tralaren 31

Příspěvekod Jura » stř úno 03, 2010 11:57 pm

Dobrá Libore, předpokládám, že jsi se ještě nerozhodl zda pojedeš do Thyrenského moře a potřebuješ inspiraci.

Kyslíku je tak akorát na 14 dnů.

Neumím to, ale naučím se a dodám, myslím video....
Jura
Uživatelský avatar
mipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mipe » stř čer 26, 2013 10:14 am

V máji sme mali pekný veterný týždeň na Tyrenskom mori. Foto a video z plavby, vrátane čerstvého pohľadu na Costa Concordia si môžete pozrieť tu:

Foto Tyrenské more

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host