Záložní motor pro motorák
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Záložní motor pro motorák
Křoviňák? no nevim. Ty motory nejsou stavěný na trvalou zátěž. Kamarád z městských služeb říkal, že jim svého času dost odcházely křoviňáky. Pak zjistili, že když se lidem nechtělo dělat, tak dali plnej plyn a sekali pořád na plnej plyn. Do hodiny spolehlivě utavili motor i u těch nejkvalitnějších mašin.
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Re: Záložní motor pro motorák
Já bych se spíš bál toho co se stane, když na motor cákne voda, nedej bože slaná.
A to je v případě krizové situace : např. příchod prudšího větru při bouřce dost pravděpodobné.
Originál lodní motory mají kapotáže.
A to je v případě krizové situace : např. příchod prudšího větru při bouřce dost pravděpodobné.
Originál lodní motory mají kapotáže.
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Re: Záložní motor pro motorák
Jo a pokud jsem správně četl, tak v inzerátu prodejce píše lodní motor do 5 hp - a to je jistě pravda 

- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Marek, niekto toho do Poľska dovliekol zopár kontajnerov, tak sa to už druhý alebo tretí rok predáva všelijako cez Allegro a rozličné poľské bazoše. Videl som to v jednom hobby obchode za 400 zlotých, čo je +/- 100 eur. Dôveru to vo mne ale nevzbudilo - ten prevod k vrtuli vyzerá, ako keby bol celý z plastu.. A hlavne si myslím, že to s tvojou loďou ani nepohne.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Záložní motor pro motorák
sedivak píše:Já bych se spíš bál toho co se stane, když na motor cákne voda, nedej bože slaná.
No já myslim, že na tom dunaji slaná voda nehrozí, ale jinak máš pravdu.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
celý náhradný motor (komplet až po prírubu) stojí 50 eur, náhradný karburátor 10 eur...
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Re: Záložní motor pro motorák
to: Zdenda12345
pravda, pokud nepopluje až do delty, tak ne.
pravda, pokud nepopluje až do delty, tak ne.

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 90
- Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
Re: Záložní motor pro motorák
Ahojte vsetci-po chvíli odmlky sa hlásim a chcem sa spýtať na váš názor ze čo si myslite o tomto motorceku-vzduchom chladený 2.3 Hp Honda,preco to vlastne Honda tak urobila - ze vzduchom chladený - aby človek mal nad čím rozmýšľať?
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO
Re: Záložní motor pro motorák
Záleží na tom,na čo ho budeš používať.
Malý,ĺahký,hlučný,spoĺahlivý.
Malý,ĺahký,hlučný,spoĺahlivý.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 90
- Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
Re: Záložní motor pro motorák
Chcem to ako dojazdový motor ale nevidim ten zmysel ze preco je vzduchom chladený - pokus o odlíšenie sa od yamahay alebo Suzuki - ze mame iny ako ostatní?
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO
Re: Záložní motor pro motorák
Suzuki 2,5 mali v yachteri ešte pred dvoma týždňami za 690e,vodník-tichší.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Hondu 2,3 už zlacnili na 699, ale aj tak by som ho nebral. Jediná výhoda, že je ľahký, ale jeho hluk je nepríjemný. A tuším to má odstredivú spojku.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Záložní motor pro motorák
Vzduchom chladený je kvôli jednoduchosti. Nepotrebuješ sa starať o impeler. Motor je dobrý, ale je hlučný a má mizernú protikoróznú úpravu. Ako záložný motor na tvoju loď by som bral Suzuki 5 HP alebo 2,5 HP. V tomto poradí. Keď ho chceš používať aj na pomalú plavbu, tak jednoznačne dvojvalec. Napr. Suzuki 8 HP.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 90
- Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
Re: Záložní motor pro motorák
Cez leto som mal pri mori Suzuki 2,5 Hp aj som odskúšal vedel som ist na kludnej vode cca 6km/h s tym motorom-mal som to zavesené na pantografe na to určenom-hmotnosť ked pozerám údaje na stránkach tak 13 kg ma vzduchová Honda a 13,5 kg ma Suzuki takze to nie je ani vela
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 90
- Registrován: ned bře 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Je opravdu pouze vzduchem chlazený? Já mám starší Hondu BF2 a ta má agregát opravdu vzduchem chlazený, ale.noha, potažmo výfuk je chlazený vodou, takže má impeler. Nemůžu si na něj stěžovat, maximálně spolehlivý, lehoučký - 12kg, jediné co mi štve že nejde použít externí nádrž což budu řešit elektrickým čerpadlem, ale u záložáku je to jedno. Já ho mám na 15ft motoráčku ovládanej od volantu.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Re: Záložní motor pro motorák
Ta Honda je opravdu blbuvzdorná. Ne nadarmo jí mají ve většině půjčoven co znám. Je hlučnější, ale jako záložní motor to až tak nevadí. Ta odstředivá spojka má něco do sebe. Já mám záložní motor Suzuki 2,5, ale také není nijak zvlášť tichý.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Záložní motor pro motorák
Charlie píše:Je opravdu pouze vzduchem chlazený? Já mám starší Hondu BF2 a ta má agregát opravdu vzduchem chlazený, ale.noha, potažmo výfuk je chlazený vodou, takže má impeler. Nemůžu si na něj stěžovat, maximálně spolehlivý, lehoučký - 12kg, jediné co mi štve že nejde použít externí nádrž což budu řešit elektrickým čerpadlem, ale u záložáku je to jedno. Já ho mám na 15ft motoráčku ovládanej od volantu.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
tak to bylo do 1998, od 1999 je 2 i 2,3 HP bez vodní pumpy
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Mám 1999, asi doběh ještě. Tak ty novější už jsou tedy jednodužší.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re:
david píše:Wlady píše:
PS: V létě jsem potkal takové asi dvanáctimetrové italské torpédo, na zádi TŘI přívěsáky, úhrnem něco přes 1000 HP. Otázka pro Lukyho a ostatní kamnáře : na kterou stranu se točila ta třetí vrtule?![]()
Wlady
pravá a levá stejně, prostřední opačně
Nebo je to JET pohon

Mimochodem ta podmínka , že u dvou motorů se jeden musí točit opačně je nesmysl. Mám to vyzkoušené na modelu, kde jsou mnohem větší poměry váha / výkon motorů a vliv "stejnotočivosti" na směr modelu je nepozorovatelný. Minimálně pozorovatelný v malých rychlostech a eliminovatelný kormidlem.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Re: Záložní motor pro motorák
Poznáš to při manévrech např. v komoře nebo v přístavu. Při zařazení chodu záď lodi nejprve udělá úkrok stranou a poté se teprve rozjede. Pokud se točí motory proti sobě tak úkrok nedělá.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Ano Bobes máš pravdu u dvou motorů.
Při přistávání s jedním motorem a těžkou lodí musíš počítat na kterou stranu se bude záď točit. Točí se vždy na stejnou u stejné lodi. Je to závislé na kterou stranu se propeller točí při zpátečce. A na kterou stranu se točí loď?????????? Kdo ví odpoví..
Loď se točí hlavně při zpátečce, kdy není proud vody na kormidlo. Dopředu loď kormidlem udržíš kam jí chceš.
Loď s jedním motorem se točí na místě, zvláště loď bez volnoběhu a s otočnými listy jako to měly rybářské lodě s jednoválcem.
Propeller se točí s nulovým stoupáním, i když to je dost těžké nastavit, většinou se loď tochu pohybuje dopředu nebo dozadu.
Při přistávání s jedním motorem a těžkou lodí musíš počítat na kterou stranu se bude záď točit. Točí se vždy na stejnou u stejné lodi. Je to závislé na kterou stranu se propeller točí při zpátečce. A na kterou stranu se točí loď?????????? Kdo ví odpoví..
Loď se točí hlavně při zpátečce, kdy není proud vody na kormidlo. Dopředu loď kormidlem udržíš kam jí chceš.
Loď s jedním motorem se točí na místě, zvláště loď bez volnoběhu a s otočnými listy jako to měly rybářské lodě s jednoválcem.
Propeller se točí s nulovým stoupáním, i když to je dost těžké nastavit, většinou se loď tochu pohybuje dopředu nebo dozadu.
Re:
Pokud to byl gumák s plastovým dnem, řekl bych že to mohl být ten z Castiglioncella. Vídávám jej tam kotvit už několik let. Jednou jsem jej potkal i v zátoce, jak byl vyjetý na koupání. Zátoka Barbatoia - ElbaWlady píše:V létě jsem potkal takové asi dvanáctimetrové italské torpédo, na zádi TŘI přívěsáky, úhrnem něco přes 1000 HP.

Modely jsou Lemone krásná věc, ale jak píše Bobeš, při manévrech poznáš vliv pravo/levo točivého propelleru víc než dost. A pokud jsou dva, je určitě příhodné, pokud jsou protiběžné. To je z praxe a mohu ubezpečit že zažívám každý kurz 30 - 40 manévrů couvání k molu.
Teorii lze najít kdekoliv na netu, třeba TADY
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Jo, já mám u plachetnice propeller až vzadu těsně před kormidlem a při zpátečce jde záď hodně stranou. Blbě se někam zacouvává, ale.celkem jsem se s tím naučil pracovat a je to v pohodě. Na druhou stranu se to dá dobře využít při potřebě otočit loď na malém prostoru.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záložní motor pro motorák
Charlie píše: ale.celkem jsem se s tím naučil pracovat a je to v pohodě. Na druhou stranu se to dá dobře využít při potřebě otočit loď na malém prostoru.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Jo, já s tím nemám zkušenosti na velké lodi, ale na modelech. Malé modely lodí do délky 1 metru a s rychlostmi dosahující dospelých člunů.
Pokud jsou dva rotory protiběžné , je celkově o něco menší účinnost pohonu ( a menší rychlost ) a to ještě záleží na kterou stranu se rotory točí. Přesněji, pokud jsou blízko u sebe tak jestli vytváří proud který mezi oběma propelery loď nadlehčuje, nebo naopak tam dělá podtlak a mírně potápí záď.
Byť jsou u modelů poměry velikostí , výkonů a dosažených rychlostí úplně jiné než u dospělách lodí, zákonitosti dané pohonem s dvěma motory se dají velmi dobře vypozorovat a vysvětlit.
Včetně toho, že je může člověk využít. Se dvěma motory lze například udělat otočka "na místě" , když je u jednoho z nich zpětný chod. Vypadá to velmi efektně, jakoby byl na plavidle příďový "manipulační" motor s velikým výkonem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti