Manévrovatelnost velkých námořních plavidel - teorie a praxe

Různá témata kolem ovládání lodě a bezpečnosti plavby

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pát zář 19, 2008 9:08 pm

Chlapci neperte se! To jste družstevníci :D
Možná je základní problém v tom, že se každej bavíte o jiné kategorii lodi.
Jestli jsem to pochopil správně, tak je to desetimetrovej motorák versus 200m dlouhá kontejnerová vobluda, nebo tak nějak :?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát zář 19, 2008 10:27 pm

Hej cono,
na námořní akademii není nic špatného, právě naopak.
Doporučuji, dej si to do PODPISU. ;)
Pokud to vrazíš jen k určitému příspěvku, vypadá to dost nabubřele. Prostě jakoby Ti došly argumenty............ :hmm:
V podpisu, to naopak dáváš jenom jednoduše na veřejnou známost. Lidi tak mají lepší orientaci, na co by se Tě případně mohli zeptat. ;)
david,
pokud se tedy nepletu, má už volačo profesionálně odpluto. (trochu mě to davide trvalo, než mě to doklaplo. Zmátlo mě to Brno. :oops: )
Nedivím se, že ho to mírně nakrklo (davida). Ale pokračuj směle dál. Však vono z tebe něco užitečného jistě vyleze. ( to víš, tankery se tady běžně nezabýváme. ) :)
alffa
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát zář 19, 2008 10:56 pm

kapitan_cono píše:no comment. nejde dikutovat s někým kdo dělá ve věcech guláš. dávám tu k dispozici fakta a je to jak házet perly sviním. nevím proč neustále vytahuješ námořní akademii - máš komplex??



Já ne, to byla totiž narážka na tvojí vytahovačnost, ne mojí. Sem docela starej a už snad možná vím, co vím a vím co znám , do ostatního se neser.. Mám to, na rozdíl od tebe, vyzkoušený. Ty jsi zatím pouhý teoretik - školák, co se svezl na lodi a myslí si, že ví, ale bohužel neví co neví. To samozřejmě nebrání tomu, že jednou můžeš být dobrý kapitán. Když se budeš víc snažit.

Kdybys měl někdy náhodou čas, rozeber můj, podle tebe, guláš a uveď jej na pravou míru, tak jak všechno vidíš ty. Myslím že by to mohla být dobrá diplomová práce na téma emergenci circulation, teda když se ti povede.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát zář 19, 2008 11:08 pm

Strycek_Bidlo píše:Chlapci neperte se! To jste družstevníci :D
Možná je základní problém v tom, že se každej bavíte o jiné kategorii lodi.
Jestli jsem to pochopil správně, tak je to desetimetrovej motorák versus 200m dlouhá kontejnerová vobluda, nebo tak nějak :?


Ano, pochopil jsi to dobře. Ne že bych nikdy nic většího neved, ale to asi není tolik podstatné, protože fyzice s jejímu zákony je to srdečně jedno. Ta platí stejně na 10, 1OO, nebo 25O meterch. Reakční čas lodě od vyložení kormidla po začátek dryfu do oblouku, setrvačný hmoty, odstředivá síla, odpor laterálu, tvar laterálu, tvar a systém kormidla, poměr délky k šířce, váha nástaveb v poměru k váze podponoru atd. atd. Těch veličin co ovlivní plavbu, ne jen cirkulaci, je spousta.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob zář 20, 2008 4:57 am

pánové: hlavně davide, za 4 roky na Námořní Akademii jsem se toho naučil hodně, uvedl jsem tady spoustu faktů, díky kterým jste si tady mohli udělat obrázek o manévrovatelnosti dnešních námořních kolosů na kterých jsem strávil docela dlouhou část svého života. Celá diskuse byla o tom, že jste mi po Paroubkovsku vyvraceli moje tvrzení tím, že to tak není a že se námořní lodě chovají jinak atd. nikdo jste nepodložili svoje tvrzení žádným hmatatelným důkazem. Což mě mrzí nejvíc a zároveň neuráží od člověka jehož moto je (něco o víně ve sklenici - nechci citovat); Jsem dokonce asi tak blbej nebo ochotnej, že na reálné lodi zjišťuji kolem jakého poloměru se otočí. Když to tu zveřejním, tak mě zase nějaký chytrák začne zvát na pivo, když přežiju to co jsem napsal. Myslíte si že námořní lodě jezdí rychlostí 20 uzlů?? A měří 500m??? Takové lodě jsou, ale je jich málo. Většina námořních lodí měří kolem 200m a jezdí rychlostí kolem 13 uzlů. Ale to jen tak na okraj. Pak mě dost štvou připomínky na vychýlení kormidla. Kapitán nechce mít problémy, proto max 15° v každou stranu. To je jak s autem ve smyku, taky mužete něco dojebat. Ale pokud se potřebujete vyhnout, tak to naperete naplno - tudíž zkusíte loď a neřešíte nějakých 15°. Trpí celé těleso, kormidelní peň, kormidelní stroj, hlavní stroj lodi. No ale bezpečnost především.
To že si tohle někdo neuvědomí na začátku a dělá ze mě vola, je jeho problém, myslel jsem že se bavíme věcně a rozdíl mezi tím co je nutné a bezpečné je jasný. Proto bych byl rád kdyby mi tu oponenti napsali reálné poloměry, které si myslí že reálné lodě točí??? Myslím že to je mimo obzor všech - každá loď je trochu jiná. myslel jsem si že tady čtenáře budou zajímat věci ke kterým se těžko dostává, ale už jsem se vyvedl z omylu. Jen opozice bez podkladů a maximalně z citací článku který jsem naše já. Pokud mi pak někdo je schopen vyvrace jasné fakty z reálné lodi, ještě těžce po sms získané tak nemám co dodat. Bylo my jasně napsáno. že loď točí na 0,45 NM průměr v čase kolem 1,5 minuty. Fakt nevím co lze na tomto vyvrátit. Asi se jen těšit na to pivo. Ale jsem dobře ponaučen, chtěl jsem zde vždy přispět něčím zajímavým, místo toho zůstanu v zákulisí. Je to lepší, každý tu má tolik naježděné, že mu némám co říci, já cucák se 150.000 NM na všech oceánech světa. a několika roční praxí ve velké námořní plavbě. Docela škoda. jen jsem chtěl uvést na pravou míru takové to tvrzení, že velké námořní lodě se sráží 20min dopředu, kdy o tom každý ví a nejde nic dělat, -- a že se tyto lodě otáčí na Xkilometrech a stojí na X metrech. Fakt mě to znechutilo, hlavně ta nevěcnost a nepodloženost vašich argumetů. Nikdo nevyhledal žádný materiál nikdo nehnul prstem, jen jste napsali že někdo s NA si hraje na frajera a tak to není, protože chceme aby to tak nebylo. Pánové, ukažte mi jaké mají manévrovací schopnosti dnešní standardní námořní lodě!!! (200m, 13-15uzlů) Jak tu někdo psal, že to začíná na 8x LOA - to by znamenalo poloměr 800m-ale u jaké lodi???
ZDAREC
Naposledy upravil(a) AdsBot [Google] dne sob zář 20, 2008 11:16 am, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob zář 20, 2008 5:02 am

ještě že je tady alffa, s tím člověkem bych se rád seznámil osobně. jediná podpora a rozumný názor.to alffa:(ok zveřejním se a dám si to do podpisu - ale nechtěl jsem )
Uživatelský avatar
Achlamarin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 135
Registrován: stř čer 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Achlamarin » sob zář 20, 2008 7:45 am

No kdyz si tak ctu ten vlasec si rikam, jak se to vyvijelo od diskuzi o moznych pravidel na plachetnici, do diskuzi kolem chovani velmi velkych lodi, do otevrene hadky, a pomalu se ukaze ze ten vlasec je momentalne o… Kapitanu-Conovi. Mozna ze by to vsechno vypadalo lip kdybys se predstavil ve vlasce Jachetnica aneb prvni pozdraveni na foru. Jsi tu jak vidim od 8.zari takze casove to zapada akorat. Jen bych ti poprosil, z osobnich duvodu ze mam v lasce suchych jasnych (a pokud mozno co nejkratsich) fakt, abys napsal o sobe tak, jak to opravdu je. Napriklad, jestli jsi student 4.rocniku nebo mas uz 4 roky za sebou – prece zacatek studijniho roku je prave nekdy ted. Anebo jestli je to akademie nebo univerzita. Jakychkoliv fakt o tom mohou byt zajimave - uprimne.

A je to mozna i poznamka moderatorum, co s tim, kdyz se vlasec takto vyvije. Cely system vlascu je proto, aby vase dalo vice smyslu. Mozna by se dalo tento vlasec rozdelit, dat par poznamek jinam (vcetne tento muj) a nechat poznamky o puvodnim tematu na miste.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9348
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob zář 20, 2008 11:05 am

Kapitáne Cono nedej se tak lehce odradit ;) ;)
Ještě je tu spousta dalších, kteří s velkým zájmem čtou všechno co jsi naspal, ale ta velká množina ostatních nijak nereaguje (z různých pochopitelných důvodů).
Byla by škoda, kdyby jsi zůstal v pozadí... :? :?
Fórum je snad od toho aby se diskutovalo :D
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob zář 20, 2008 11:33 am

to Libor: jasné, žádný strach, ještě tu určitě hodně věcí propereme - už se na to těším. :mad: Asi budu muset dát dohromady tu jachetnici jak mi radil Achlamarin, není to asi špatný nápad na úvod ;)
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Manévr portside

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob zář 20, 2008 1:16 pm

Navigační situace ve městě NEW ORLEANS: aneb manévr portside

Loď: MV Harriett, LOA 180m, Beam 24m, ponor 10 m; 33500t; provozní rychlost 12,5 uzle;

Při průjezdu městem New Orleans se setkáte s jedním poměrně obtížným navigačním místem pro velké námořní lodě. Je to ostrý ohyb řeky u francouzské čtvrti města.(viz obrázek níže) Samotná plavba po řece Mississippi je náročná, a proto je na řece pro velké námořní lodě (velká námořní plavba - plavidla nad 6000t) povinná pilotáž. Město New Orleans leží na 92NM řeky která je ´kilometrována´ od ústí. V průběhu plavby se vystřídá několik lodivodů (pilotů) a před samotným centrem, prakticky na dohled francouzské čtvrtě města příjde na můstek pilot, který pomáhá kapitánovi s proplutím již zmiňovaného ostrého ohybu. Již mnohokrát jsem měl tu čest tímto krásným místem plout a jelikož po řece velké námořní kolosy kormidlují námořníci ručně, tak jsem měl tu možnost loďí podle rozkazů pilota proplout jako kormidelník - New Orlean vyšel na mojí službu u kormidla. Opravdu silný zážitek. Pilot ověřuje situaci po proudu. V ohybu se nesmí z bezp. důvodů míjet dvě lodě podléhající pilotáži. Po řece se nejezdí full ahead, under keel clearance to nedovoluje (v některých místech je opravdu málo pod kýlem - 1m), loď pak příliš poskakuje třepe se tím jak je přísávána ke dnu řeky. Ovšem před ohybem zní rozkaz pilota zřetelně! FULL AHEAD!!! Kapitán opakuje: FULL AHEAD!!! Důstojník ve službě dává páku lodního telegrafu pomalu do maximální pozice a v zápětí hlásí full ahead. V tom momentě motor o výkonu 15.000 koňských sil začíná tlačit 180-ti metrové ocelové monstrum přímo na centrum města New Orleans.
Tehdy mi z toho naběhla husí kůže na zádech a cítil jsem jak se mi potí ruce na kormidle a zároveň jsem se nemohl dočkat tohoto manévru.
Na můstku nikdo nemluvil. Čekal jsem na onen moment kdy přijde pilotův rozkaz: ´twenty five to portside´ (pět-a-dvacet vlevo). Byli jsme s Harriettou snad už 300 metrů před francouzskou čtvrtí. Viděl jsem snad už i turisty na břehu jak nás fotí. A stále nic. Námořní kolos hrnul vodu jako o život a příď mířila do města. Každá vteřina byla jako minuta. Člověk neznalý tohoto místa, by si stejně tak jako já v ten den, myslel že už to nemůžeme vytočit a zachvíli si dáváme panáka přímo na Bourbon St., u Pat O´Briena, a to z můstku lodi! V tom to jasně zaznělo: TWENTY FIVE to PORTSIDE!!! Kapitán opakuje! Dávám kormidlo do lodivodem žádané pozice a potvrzuji - twenty five to portside sir! Loď reaguje na toto vychýlení kormidla prakticky okamžitě a příď lodě, která mi byla 7měsíců domovem, začíná ´počítat´ jeden mrakodrap za druhým a mocně se stáčet na levobok. Po několika desítkách sekund se před vámi objeví starý dálniční most a ve vzdálenosti asi 200 metrů proplouváte rychlostí 10 uzlů kolem down townu New Orleans. Pilot zahlásí STEADY! Hlásím STEADY a kurz, který jsem udržel. Je vyhráno. Piloti na řece Mississippi jsou opravdu profesionálové!

Poloměr tohoto ohybu je 0,35 NM, takže stačí kormidlo vychýlit pouze o 25°.

Fotografie
ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

veškeré úpravy provedeny v rámci oprav chyb v článku - autor.
Naposledy upravil(a) AdsBot [Google] dne sob zář 20, 2008 2:33 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

kpt cono - Re: Manévr portside

Příspěvekod Milos » sob zář 20, 2008 1:58 pm

Chlape, tá husia koža mi naskočila tiež. Ak by ta niekedy kapitánovanie prestalo baviť, užívíš sa spisbou.
Zaujímalo by ma pre porovnanie s naším Dunajom, aký silný protiprúd ma Mississippi v inkriminovanom ohybe?

Mimochodom, nedaj sa ničím a nikým odradiť ... to že niektorí sú a priori podozrievaví a nedôverčiví, je hlavne u starších (ku ktorým začínam tiež patriť) vcelku bežné, no a všetci sme nejakí ba až rôzni. Neznamená to nič zlé, naopak - takáto diskusia, aj keď občas niekedy mierne kontroverzná, by asi nevznikla. A nebol by si napísal tento strhujúci popis portside manévru pod NEW ORLEANS :thmbup: Takže Vďaka Tebe, davidovi a samozrejme tvorcom jachting.info, tiež všetkým ostatným čo prispievajú!
Naposledy upravil(a) Milos dne pon zář 22, 2008 9:33 am, celkem upraveno 1 x.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: kpt cono - Re: Manévr portside

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob zář 20, 2008 2:39 pm

s tím proudem nevím, je to různé - mississippi ovlivňuje hodně počasí. byl jsem tam vždy v létě asi 8x a je to klidná řeka myslím, že tak kolem 2-3 uzlů proud - ale je to jen můj odhad na oko. pak jsem tam byl jednou 10dní po Katrině a přečkali jsme tam hurikán Rita - (taky zajímavé vyprávění - i fotky) to byl proud hodně mohutný -třeba 10 úzlů. Záleží to také hodně od tvaru korita a meandrů. nejsem schopen to upřesnit. proudy na miss. river znají především piloti.
Uživatelský avatar
Pepik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pát led 05, 2007 1:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Pepik » sob zář 20, 2008 6:37 pm

Moc pěkné a zajímavé počteníčko :good:
Těším se na další pokračování i na popis té bouře s fotkami.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob zář 20, 2008 8:24 pm

určitě nějaký ten příběh zajimavý přídám, ale musím mít čas a chuť. Takže příště dáme ty hurikány na Mississippi (včetně fotek) a tím by jsme opustili krásnou Mississippi. ;)
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned zář 21, 2008 9:21 am

kapitan_cono píše:pánové: hlavně davide, . Bylo my jasně napsáno. že loď točí na 0,45 NM průměr v čase kolem 1,5 minuty. Fakt nevím co lze na tomto vyvrátit. ZDAREC


Ok, můžeš mě vysvětlit co znamená věta " loď točí na 0,45 NM průměr v čase kolem 1,5 minuty " Nechápu to a nevím, co si mám pod tím představit. Možná mám problém v tom, že si každý pod steným termínem představujem každý něco jiného.
Uživatelský avatar
janekz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 176
Registrován: čtv zář 20, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod janekz » pon zář 22, 2008 12:52 pm

Díky za zajímavé info. S napětím sleduji diskusi o lodích, které velmi pravděpodobně nikdy nebudu řídit. Přesto jde o pohled velmi poučný. Prosím kapitána cono o další zajímavosti.

Vadí mi útočný tón některých příspěvků (většinou od davida). Nedokážu posoudit, kdo má větší pravdu, ale debata může být věcná či věčná. Přimlouvám se za tu věcnou: informace - nezdá se mi, uvedu svůj názor a čekám na odpověď. Poznámky "jsi mimo mísu" apod. debatě nepomůžou.

Ahoj Janek
Uživatelský avatar
zdendaSzER
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: stř črc 23, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod zdendaSzER » pon zář 22, 2008 2:26 pm

Ahoj Janku,

trochu se zastanu Davida, jde jen o to že David něco o tomto už ví..
A není to jen můj dojem..
A ani to není od Davida jednostranné napadání..
Kapitán_cono má taky peprné výrazy.. ale to na fórum v určité slušnosti patří.
Takže bych z toho nedělal problém..

Jinak Kapitána Cono znám osobně a vím co dovede, tak i mne se taky tato debata líbí ale z jiného pohledu než se na ni díváš Ty..

Hlavně tato pasáž co napsal Kapitán_cono:

"Nicméně tato diskuse mě přivedla k nápadu. Letos 30.10. naloďuji na takovej parník 179,6 m LOA, má něco málo přes 27000DWT. Řekněme taková standardní obchodní loď - nic extrémního a nic malého, 10m ponor full load. Zkusím se domluvit s tím druhým po Bohu, jestli by jsme nemohli udělat jednu cvičnou cirkulaci na oceáně za dobrého počasí v rámci studia, natočím to z compass decku a z tech. parametrů lodí okopíruju stránky o manévrovatelnosti, ať to můžeme rozsenout. "

To mne opravdu pobavilo :D :D :D

Ale abych se vrátil k tématu, když jsem plul přes Atlantik na 40ti stopé lodi v rámci anglického závodu ARC, potkali jsme taky jeden takový pochoďák, dle odhadu hodně přes 200 m LOA..
Raději jsme refovali a z uctivé vzdálenosti /až tak uctivá nebyla, přečetli jsme jméno tankeru na přídi../ jsme pozorovali kolos než prosvištěl naším kurzem..

Nevím, ale na takovou loď bych asi nechtěl, a až vůbec ne se tam flákat a natírat trubky a pak trvdit, jak jsem uplul 150.000 Nm :?

Každý rozumný kapitán-skipper se stejně řídí zdravým rozumem a s takovou železnou mrchou nesoupeří.
Jsem s odkazem na Colreg:
Každá loď musí použít všech dostupných prostředků podle převládajících okolností a podmínek k určení existence nebezpečí srážky. Jsou-li pochybnosti o existenci nebezpečí srážky, je třeba počítat s tím, že tato existuje..
A to asi vypovídá za vše..

Rád se na oceánu i na Jadranu na velké plechovky podívám, ale to je vše, vždyť nemají to, co správná loď musí mít - PLACHTY. ;)

Hezký den
Zd.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon zář 22, 2008 8:54 pm

janekz píše:Díky za zajímavé info. S napětím sleduji diskusi o lodích, které velmi pravděpodobně nikdy nebudu řídit. Přesto jde o pohled velmi poučný. Prosím kapitána cono o další zajímavosti.

Vadí mi útočný tón některých příspěvků (většinou od davida). Nedokážu posoudit, kdo má větší pravdu, ale debata může být věcná či věčná. Přimlouvám se za tu věcnou: informace - nezdá se mi, uvedu svůj názor a čekám na odpověď. Poznámky "jsi mimo mísu" apod. debatě nepomůžou.

Ahoj Janek


Milý Janku, mě zase vadí to, že si nevezmeš kalkulačku, nespočítáš si obvod kruhu o průměru O,45 NM a z něj si nevypočítáš rychlost lodě, co se otočí za 1,5 minuty jak psal Cono. Kdybys to udělal, zjistil bys, že té lodi nestačíš ani autem. Takže totální blbost, nebo naprosto nepřesná interpretace SMS kamaráda Cona " těžce po SMS získané".
Může totiž těmito blbými informacemi mezi jachtařským lidem vzniknout dojem, že se ti dokáže vyhnout každej a kdykoli. Což je ovšem zásadní omyl. Dovolím si dokonce tvrdit opak. Náhoda je, když se ti někdo vyhne.

Je mi jasný, že odpovíš "já mám auto, co jezdí 200"

Kdyby Cono napsal, že ta kamarádova loď udělá změnu kurzu a najede do první fáze cirkulace za 1,5 min, bylo by to jiný kafe. Leč to Cono neudělal.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » stř zář 24, 2008 9:37 am

Oslovení vynechám, zdá se že někteří z nás podle něj soudí pisatele i jeho příspěvek a opomíjejí soudit styl psaní zbylého. Zastávat se nikoho taky nebudu, davidův styl mi nevadí a kapitán kono je tu zatím na pár vět, uvidíme jak dlouho mu to vydrží. Diskuzi sleduji se zájmem hlavně pro její vyostřenost, alespoň něco rozvlní poklidné vody českého jachtingu v zimním odbdobí, přesto bych rád aby nebylo používáno vyčítání typu, hloupý podpis nebo označení nějaký chytrák pro Lynxe. Nevím proč na oceánu musí plout lodě na motor, když to dokážou ty na plachty, nerad se na ty plechový monstra i jen dívám, ale něco se o nich dozvědět mi nevadí neb bych to mohl jednou potřebovat. :gun:
to zdenaszer: jestli to byl titanic, tak mu to přej
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř zář 24, 2008 10:37 am

takze kdyz uz se dostanu k tomu ze je clanek ok a snad uz i vsichni souhlasi s tim diametrem, tak jsem si to podelal s tim casem, coz ma David pravdu, neni to cas cirkulace, ale zmeny kurzu o 90stupnu. neuvazene jsem z interpretoval cas manevru. nebudu to do toho motat. ale jinak je to ok, viz clanek o new orleans. tam se snad nic vytknout neda.
Uživatelský avatar
zdendaSzER
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: stř črc 23, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod zdendaSzER » stř zář 24, 2008 3:03 pm

Nejsem tak chytrý jako zdejší z Boží vůle student Kapitán_Cono a jestli tomu fakt správně rozumím, tak po 44 příspěvcích se vše vysvětlí jenou větou :

" ... tak jsem si to podelal s tim casem, coz ma David pravdu, neni to cas cirkulace, ale zmeny kurzu o 90stupnu. neuvazene jsem z interpretoval cas manevru. nebudu to do toho motat"

A založí se další dvě vlákna a jdeme dál.
Obdivuji vaší trpělivost.
Připadá mi to že si zde někdo léčí coci.
Ale duše námořníka to určitě nebude, tu totiž nemá.

To: Marks
na Titanic jsem si sáhl na jedné výstavě, a když hodnotím letošní sezónu, tak jsem tam neměl vůbec chodit :x
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon úno 16, 2009 2:34 pm

Tak jsem se vybičoval k velkému výkonu a vymetl jsem tento Augiášův chlév. Vše co nesouviselo je přesunuto do odpovídajícího chlívku.
Nedělám to rád (raději mažu :mad:) tak mě to tu zase nezasviňte. :gun:
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Doplnek vyse danych

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon úno 16, 2009 6:52 pm

Zdravim z Polska vsechny namorniky, po dlouhe dobe jsem zase doma, coz znamena nasuchu :( ale o tom nema byt tento prispevek.
Je o tom co jsem sliboval a nakonec se po 4 mesicich stalo skutecnosti. Verim ze zde bude mnoho zucastnenych ktere prispevek treba nezaujme, ale jiz jsem zde neco zacal a je potreba to dokoncit.

V obrazku nize je fragment tabule, ktera je vyvesena na mustku kazde namorni lodi, ktera splnuje pevne konvence IMO. Jedna se o manevrovou charakteristiku dane lodi. Myslim, ze podane informace na ni jsou zretelne a informace o 500m prumerech jsou potvrzene.

Obrázek

Abych neskoncil pouze u obrazku . . . mam natocenou cirkulaci (smycka Williamsona) lodi MV Harriett v realu, pri cviceni MOB a za idealnich podminek uprostred Mexickeho zalivu loni v listopadu, jelikoz jsem mel tu cest byt na palube. Hned jak se mi podari zkomprimovat to potvorne video, tak tu uverejnim jak 180m dlouhy a 33000t tezky kolos ceri nazelenalou vodu Mexickeho zalivu pri bezvetri, jasnu a hlavne SEA FULL AHEAD / HARD STARBOARD.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon úno 16, 2009 9:16 pm

Malá poznámka k těm dlouhým osobním lodím na Dunaji kdesi dole.

Mají příďové motory, uložené kolmo na osu lodi, a vesele je používají. I při zatáčení, nebo otáčení do protisměru.
Ostatně se prodávají i pro jachty.
Pozoroval jsem tuhle loď při přistávání. Bez toho motoru by se asi dost blbě přiráželo k tomuhle molíčku. Bohužel, na té fotce zrovna nefungují.

Obrázek
Uživatelský avatar
Fulda
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: pon lis 20, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň, Hracholusky,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Fulda » úte úno 17, 2009 5:33 pm

Ahoj Haladine
Máš pravdu, ty příďové motory se dnes používají, bez nich by si větší lodě dnes ani neškrtli.
Když jsem byl malej tak jsem bydlel pod Mělnikem. Tam když šífáci chtěli vyplout z přístavu proti vodě, tak to řešili tak že najeli špičkou lodě na protější břeh, pak nechali splout záď, odpíchli špičku a vypluli proti proudu. Trochu drsný, ale uměli to i s taženými šífy.
Samo, že byly stále svázaný na tažném laně od parníku.
Fulda

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host