COLREG a přednosti

Různá témata kolem ovládání lodě a bezpečnosti plavby

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř srp 04, 2010 11:41 am

Ante píše:Pak rybář který signalizuje že vleče sítě a žádné nevleče nemá přednost, tedy by případně byl viníkem bo by svědci řekli že žádné nevlekl ?

Tady je opačná logika – rybáře signalizace zvýhodňuje, kdežto loď B "zvýhodňuje" nesignalizovat.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » stř srp 04, 2010 1:10 pm

Nicméně Lynxi nová příležitost pro nafouknutí vlákna :crazy: . V Biogradu mají všechny větší rybářské lidě vyvěšeny kužely i když stojí na nábřeží nebo přejíždějí k sádkám.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř srp 04, 2010 1:26 pm

Dík, ale já nafukovat nebudu. :-)
Biograd a jeho velmi široké okolí mě netrápí. :P
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř srp 04, 2010 1:40 pm

Já nic takového řešit nemusím! Kdo má a nemá přednost je mi úplně jedno! Mám na palubě manželku, která začíná nervóznět ve chvíli, kdy se naše dráha protíná s čímkoli co pluje a je to blíže jak kilometr. K razantnímu "úhybnému" manévru mne zpravidla přinutí ještě ve vzdálenosti, kdy ani nepoznám, jestli se vyhýbám motoráku, nákladní lodi či plachetnici :lol:
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř srp 04, 2010 1:50 pm

Macek0585 píše:Nicméně Lynxi nová příležitost pro nafouknutí vlákna :crazy: . V Biogradu mají všechny větší rybářské lidě vyvěšeny kužely i když stojí na nábřeží nebo přejíždějí k sádkám.

Já je dobře znám, jsou to jediný kužely, který jsem na Jadranu viděl! :D
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » stř srp 04, 2010 1:52 pm

To Lynx: ono to nemusí být ani na Jadranu. Prostě je to otázka značení. Někdo používá značky pořád, jiný nikdy. Třeba kouli na kotvě mám snad akorát tak já :cry: :cry: . Jinak když jsem se učil u jednoho nejmenovaného velmi známého jachtaře Colreg před dvanácti lety, ten měl k výše uvedeným problémům toto: Jedu na motor s plachtou, musel bych být blázen, abych tam ten kužel dal a přišel tak o výhodu přednosti...
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř srp 04, 2010 3:37 pm

V tom případě i na velmi známého nejmenovaného jachtaře platí Davidova slova:

david píše:... Pokud ho nemá je to sice ... lumpárna, ale ... Představ si, že třeba těsně před tebou vypne motor a najednou není motorák.

:(
Nechť potkáváme jen ty neznámé, ale předpisů znalé a těchto se držící!

Ad kužely v Biogradu: jasně, to bylo jen moje špičkování vůči Jadranu, zažít se to dá kdekoli.
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » stř srp 04, 2010 4:54 pm

UF, jen valím oči, co vyvolala moje malá příhoda. :mad:
Začala jsem to, tak se to pokusím shrnout:
Jede-li plachetnice s vytaženým prádlem zároveň na motor, měla by mít dle Colregu vyvěšený černý kužel špičkou dolů. Ať toto má či nemá, je v každém případě motorovou lodí. A kapitán (případně ten co zrovna kormidluje) toto MUSÍ vědět a RESPEKTOVAT! To znamená, že opět dle Colregu by v případě kolizního kurzu s plachetnicí měl VČAS a ZŘETELNĚ změnit kurz aby zabránil kolizi a aby to ta druhá loď (plachetnice) pochopila. A asi by měl být tento manévr ještě čitelnější než kdyby plachty venku neměl, aby druhé posádce bylo zcela jasné, že dostává přednost.
Není to tedy na posádce plachetnice, aby rozhodovala, zda-li ta druhá loď s plachtami jede i na motor nebo nikoliv, ale na posádce resp. kapitánovi plachetnice s motorem, aby si nevynucoval přednost a aby dal jasně najevo, že VÍ.
A přesto, i když bych byla v právu, budu mít vždy připravenou variantu zamezení srážky s blbcem. :)
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 403
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř srp 04, 2010 5:09 pm

To lynx: no já myslím, že by ten motor ani nemusel zhasnout, jelikož pokud je páka telegrafu na STOP tak motor k pohonu nepoužívá, má ho pouze na stand by. :lol: Hlavní znak motorové lodi (voda z chlazení) přitom vesele teče i při neutrálu. :lol:
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř srp 04, 2010 5:25 pm

Lucifer píše:UF, jen valím oči, co vyvolala moje malá příhoda. :mad:

Alespoň jsme trochu rozhýbali letně stojaté vody tohohle fóra, ne? :whist:
A možná se pár lidí zamyslí nad (ne)vyvěšováním kužele a s tím spojenými přednostmi. Já tedy určitě ano.

sklenar_jakub píše: ... že by ten motor ani nemusel zhasnout, jelikož pokud je páka telegrafu ...

To už je jedno, jak to udělá, hlavní je, že bude švindlovat. Klidně by mohl říct, že dal zpátečku, aby zabránil srážce. Smutné je, že si takovou situaci umím představit. Lepší je, že když vidím neuhýbajícího zarputilce, který nechce dát přednost, napadne mě i tahle možnost a obloukem se mu vyhnu.
Jen mě trochu štve, že na to asi spoléhá. :gun:
Mimochodem, pokud se nepletu, tak se plavíš na velkých lodích. Jaké máš zkušenosti s tím, že by si (malé) plachetnice vynucovaly přednost?
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » stř srp 04, 2010 5:57 pm

Lucifer píše:... měla by mít dle Colregu vyvěšený černý kužel špičkou dolů. Ať toto má či nemá, je v každém případě motorovou lodí. ...


O tomhle je celá diskuze. To, že je motorovou lodí (bez označení kuželem) ví s jistotou jen posádka lodi plující na motor. Druhá posádka takovou jistotu nemá a měla by se podle toho chovat.

Není diskuze o tom, že by motorovou lodí nebyla podle COLREGU
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 403
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř srp 04, 2010 6:20 pm

malé plachetnice vs. námořní kolosy to je teda věc, obecně nemáme rádi (pánové a paní z navigačních můstků velkých lodí) malé plachetnice a obzvláště ty co nemají pořádný radarový odražeč, to souvisí i s vynucováním si přednosti. Za dobré viditelnosti je to hra. Nejhorší je to asi v anglickém kanále, tam si jachtaři občas dělají co chtějí separačka neseparačka s tím si hlavu nelámou, pokud je plachetnice již dopředu dobře vidět a má "přednost" (např. má plachtu a kužel ne, nikdo neřeší či má puštěný motor . . . jelikož z 20m nad hladinou to je dost zle vidět), tak se provádí úhybný manévr až "na poslední chvíli", ovšem tak aby to bylo ještě bezpečné, ustupuje se v rámci možností - samozřejmě vpravo. Nikdy ne moc dopředu, jelikož nikdo neví co jachtař vyvede, navíc opravdu k potkání dochází až při větším přiblížení se lodí. Obecně tedy k vynucení přednosti dochází a to i v TSS. Za zhoršené viditelnosti nebo v horším počasí (vlny) už je situace složitější, jachty jsou těžko viditelné plachta je jak bílá čepice vlny a tak se snad ani o žádném vynucování nedá mluvit. I když někteří jedinci jsou sveřepí.

Plachetnice (sailing yacht) si tedy vynucují občas přednost a dovedou také zaskočit, když se vynoří někde v mlze nebo z poza vlny. Nicméně rizikují takto svoje zdraví zejména v případech kdy nemají výše zmíněný radarový odražeč. Luxus je když má jachta AIS, to je lepší než radarový odražeč, radar ukáže echo a k tomu i AIS objekt.

K té první nepříznivé větě ale dodám, že i přes to, že jachtaři nejsou oblíbení jim vždy pomůžeme a máme o ně starost. Když požádají o aktuální počasí na oceáně tak jim ho bez problémů celé přečteme, doporučíme směr plavby, nebo když to trochu fouká tak se zeptáme jestli je vše ok a mají situaci pod kontrolou apod. Takže se ty pomluvy z můstku kompenzují touto dobročinností. ;)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » stř srp 04, 2010 8:14 pm

Netreba delat z jachtaru plebs vhodny tak akorat na sdelovani pocasi. Bezne s oceanskymi lodemi komunikujeme nejen o pocasi, ale napriklad i o spolecnych manevrech. Takovy Ocean Explorer - to je pro mne vubec vzor spoluprace a komunikace (toho urcite znas, je to notoricky znamy "obezovatel"). :)

Poucil jsem se v tom, ze cim dal od brehu, tim slusnijsi namornici na"velkych" lodich. Tito nemaji zadny problem splnit Pravidla a z bezpecne vzdalenosti uhnout plachetnici. Tim vice v noci.

Zaver. Jsme professionalove. S "velkymi kapitany" na "velkych lodich" jsme si ROVNI. A v nekteryhc pripadech mame navrch, treba v navigaci; staci si vzpomenou na Kapitana_Cono. :)

PS. Proti tobe, Jakube, nemam nic osobniho. Ja jenom nesouhlasim s tim, jak prezentujes vztah "velci namornici" verzus jachtari. Nejsme jahctari, jsme NAMORNICI. Chovej se k nam, prosim, jako k sobe rovnym.

Preji tobe hodne uspechu na mori.
windward
Naposledy upravil(a) windward dne úte lis 13, 2012 1:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
DarkDruid
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 85
Registrován: pon črc 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DarkDruid » stř srp 04, 2010 8:49 pm

Souhlasím, že jsou kapitáni malých jachet, kteří dovedou zastínit svými schopnostmi leckterého kapitána "velké" lodi. Přesto faktem je, že na většinu jachtařů nebyly při získávání jejich oprávnění kladeny takové nároky a požadavky, jako na kapitána velké lodi a nemají tedy ve výsledku na počátku povětšinou takové znalosti a ani obvykle takové zkušenosti, jako průměrný kapitán velké lodi.

Proto všeobecně vzato si nemyslím, že je rozumné trvat na tom, že jachtaři a kapitáni velkých lodí jsou si rovni. Jako jachtař bych spíše řekl, že někteří jsme si s kapitány velkých lodí rovni, někteří je i převyšujeme, ale většina si s nimi rovna být nemůže. Proto pokud se někde vede všeobecná diskuze, nepřipadá mi nijak překvapující (ba naopak mi to připadá poměrně logické), že kapitán velké lodi na jachtaře bude nahlížet s mírným despektem a respekt pocítí jen k některým jedincům. Sám bych to být v jeho kůži cítil nejspíš stejně. Jinou otázkou samozřejmě je, jak tohle všechno dá najevo.

Můj názor, nekamenovat ;)
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 403
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » stř srp 04, 2010 9:01 pm

Nedělal jsem z jachtařů žádný plebs, sám jsem jachtař i námořník a tak radši užívám to druhé označení.
Počasí jim nezdělujeme, aby jsme s nich dělali hlupáky, ale jelikož si o to sami řeknou, tak pomůžeme.... jak můžeme.
Ano, všichni jsme si rovni. Ale nemáme rádi lodě, které ohrožují nás, sebe atd. Šlo o vybavenost některých lodí.
Rozhodně necítím potřebu se nad někým povyšovat. Povýšení budou poníženi.
Pokud nejsi jachtař (windwarde) tak se tě jistě to co jsem napsal až tak nedotklo - podle reakce bych řekl, že ano... to je smutné.
Nevím, možná máš problémy někde jinde (než v tom co jsem napsal), já v tom co jsem napsal nevidím nic strašného ani urážlivého, normální rivalita může být - tak jako třeba rivalita mezi strojním a palubním oddělením lodi.
Každopádně jsem ten text napsal na přání lynxe a cílem nebylo nikoho urazit . . . i tak se povedlo. ;)
Převyšovat někoho můžeš jedině vzrůstem, zbytek je relativní . . . rozhodně bych si nedovolil se přirovnávat do kapitána velké námořní plavby . . .ten nenosí v hlavě jen navigaci a colreg. Má toho na starosti o dost více. ;)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » čtv srp 05, 2010 7:41 am

sklenar_jakub píše:Každopádně jsem ten text napsal na přání lynxe a cílem nebylo nikoho urazit . . . i tak se povedlo. ;)


Ale, Buh chran urazet se. :) Coz pak muj prispevek vypada urazene? :) Nevim, jak jeste vice ukazat usmev. :) :) :) :) :) :) :) Rekl jsem svuj nazor, nic vice.

Avsak, jak to procitam, vidim, ze jsem svuj nazor nemel rikat. Muj prispevek je absolutne mimo misu, je to cisty OT. Omlouvam se za vyrusovani diskuze.

windward
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv srp 05, 2010 9:44 am

Ale pánové, nač ta silná slova?
Jakube: Dík za informaci o tom, že velké lodi dělají úhybný manévr v "poslední bezpečné chvíli" a proč. Taky za popis podmínek, které jsou pro lidi na můstku obtížné ohledně zjištění přítomnosti plachetnice. Právě sem směřovala moje otázka.

Trochu sporné je posouzení, co je vynucování přednosti (např. v TSS). Sám jsem jednou v noci pár mil před vjezdem do Svinoústí potřeboval překřížit plavební dráhu, kde byl velice hustý provoz (a foukala šestka Bft). Křížil jsem samozřejmě kolmo a největší rychlostí, které jsem byl schopen, ale stejně jsem v jeden okamžik byl asi 350 metrů před přídí nákladní lodi. Asi se to na můstku moc nelíbilo, protože na mě zahoukali. Ale jinak to fakt nešlo. (Odražeč jsem měl kvalitní a poziční světla samozřejmě svítila.)
Co šlo udělat lépe? Tedy kromě možnosti dráhu nekřížit – to bych plul úplně jinam, než jsem chtěl. :-(

Romane a Druide: V Jakubově příspěvku jsem urážku nenašel. Jistou přezíravost pramenící z toho, že má větší "hračku" a námořní vzdělání (ale to má Roman taky, nepletu-li se :-)), to ano.
Jen si říkám, kolik z nás by na jachtaře koukalo jako na obtížný hmyz, kdybychom stáli na můstku dvousetmetrové lodi (například).
To převyšování vidím jinak: Oni kapitáni velkých lodí asi musejí hodně dlouho a důkladně studovat a mít hodně dlouhou a důkladnou praxi. Takže někteří výjimeční skippeři snad, ale ostatní?

Pokud budeme v tomhle vlákně ještě pokračovat v diskuzi, pojďme se vrátit k věcným příspěvkům, prosím.
:-)
Uživatelský avatar
MalyBob
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod MalyBob » čtv srp 05, 2010 10:11 am

Jakube, ono se to blbě odhaduje i z toho našeho "můstku". Pluli jsme tuším 2007 z Elby v sobotu brzo ráno do Punto di Follonica vrátit loďku. Nefoukalo, motor (plachty jsme nevytahovali, takže bez kužele :lol: ), klidné moře, dobrá viditelnost. Někde v půlce cesty (detaily si fakt nepamatuju, navíc jsem pouze plavčíkoval) se na nás zprava začal valit hromada železa, trajekt Elba-Piombino. A přes našich závratných sedm uzlů jsme nebyli schopni utéct mu z cesty. A věř mi, že byl sakra problém určit, jestli máme uhánět dál a odjet mu z kurzu nebo dle pravidel (on měl určitě přednost) stočit ostře vpravo, příp. zpět a uhnout mu takto. Asi na 1,5 míle vzdálenosti (chystali jsme se na rádiové spojení) se to vyřešilo samo a trajekt uhnul z kurzu doleva, tedy za nás. Dodneška si myslím, že to tak chtěl a měl udělat, aby trefil Piombino. Tedy nebylo to vynucené. Takže asi tak...
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » sob srp 07, 2010 9:11 am

K tématu přednosti plachetnice a velké lodi .

Při pobřeží , v kanálech , mezi ostrovy a ve fjordech se snažím vůbec nedostat do situace kdybych si musel vynucovat přednost protože jsem plachetnice . Neumím si představit , jak ten panelák bude kličkovat v omezeném prostoru . Zde to pro mě jsou plavidla omezená svojí manévrovatelností.

Na volném moři ve dne , když vidím velkou loď , tak včas a výrazně zamířím za její záď . Ta obluda jenom na otočení kormidla spotřebuje tolik PHM jako já za celý den plavby .
Bojím se rychlých velkých katamaránových trajektů (Norsko , v Řecku ze Santoriny na Krétu )

V noci mám problém dešifrovat plavidlo a jeho kurz . (Dálnice na Baltu) . Ve tři ráno mi to už nemyslí a pomůže jenom dalekohled . Hlídám si , aby nebylo zelené světlo nalevo od přídě a červené napravo .

Jednou jsme si přednost vynutili. Návrat z Řecka do Primoštenu . Jugo 9Bf . Zadák . Blbě postavené plachty . Hlavní 0 . Gena naplno a na spipni jakoby na motýla . Excelentě kormidloval asi hydraulický autopilot. Nevěděli jsme jak to sbalit a rozhodně jsme se necítili na změnu kurzu . Noc . 2hodiny ráno , zleva ohromná pasažerská loď . která předvedla ukázkový vyhýbací manévr cca 1/2 míle okolo nás .

K tématu rovnosti na moři. Mluvím za sebe.
Plavil jsem se v Adriatiku , Karibiku , Egeji , Jónském , Tyrénském , Baltu , Severním , Norském a Barensově moři. Kapitán jsem si říkal pouze ten první rok když jsem dostal papíry . Dnes , když musím , tak používám výraz skiper .

Protože se na moře dostanu pouze pár týdnů na dovolenou , tak se cítím být jachtařem a to ještě pouze rekreačním . Rozhodně ne námořníkem . Mindrák z toho nemám protože řada profíků z 200m šífu by si s plachetnicí neporadila .
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 403
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » sob srp 07, 2010 10:04 am

TRIM: velmi pěkně napsáno, dobrá námořní praxe, každý se snaží dělat na moři maximum proto, aby nedocházelo zbytečně
k nebezpečným situacím. I velká motorová loď vždy ví, že je v hierarchii až na posledním místě, takže vždy pokud to bude trochu
možné udělá maximum proto, aby vůbec k nebezpečné situaci nedošlo. Rozhodně nikdo z nás nemá zájem si vytvářet v práci
respektive v pracovní době stres.

OT
Ten rozdíl jachtaři a námořníci, nevím jestli je to k něčemu a připadá mi to dost přitažený za uši . . . ;)
Ale je vidět, že se windward trochu spletl s tou větou . . . jsme NÁMOŘNÍCI . . . protože jsou tu i tací co se
cítí jako jachtaři. :mad: Mě je to osobně jedno, ale v tom co jsem psal ve vztahu velké a malé lodě to bylo třeba oddělit.
Osobně se kapitánem taky nenazývám, skipper je odpovídající označení.
OT
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon srp 09, 2010 12:36 pm

sklenar_jakub píše:Ale je vidět, že se windward trochu spletl s tou větou . . . jsme NÁMOŘNÍCI . . . protože jsou tu i tací co se cítí jako jachtaři. :mad:

windward se vůbec nespletl. Jenom (ač je to s podivem), zná význam slov.

Yachtař je někdo, kdo jachtá :mad: a to kdekoli.
Námořník, je někdo, kdo se plaví po moři (mluvíme o posádce), může to být například topič z Titaniku. Ten rozhodně nebude yachtařem. Dá se důvodně předpokládat, že toho o moři ví méně než průměrný yachtař. Přesto je námořníkem. ;)
Takže úrovní znalostí, to asi nebude :!:

sklenar_jakub píše:Mě je to osobně jedno, ale v tom co jsem psal ve vztahu velké a malé lodě to bylo třeba oddělit.

Oddělovat můžeš jak chceš ale tak, aby Ti lidé rozuměli. ;)

sklenar_jakub píše:Osobně se kapitánem taky nenazývám, skipper je odpovídající označení.
OT

To používáš správně. Ono je to totiž jedno a to samé. :D
Skipper (boating), a person who has command of a vessel = Kapitán (lodičky), osoba, která velí lodi.
Viz.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Skipper :lol:
Nic ve zlém. :) Ahoj, alffa
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon srp 09, 2010 12:44 pm

alffa píše:Skipper (boating), a person who has command of a vessel = Kapitán (lodičky), osoba, která velí lodi.


to by jeden neřek. já dycky myslel, že to je od slovesa SKIP - přeskakovat. Tedy jaksi přeskakovat z loďky na loďku - a vono to tak ve skutečnosti je, že?? :lol:
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 403
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » pon srp 09, 2010 12:51 pm

alffa píše:windward se vůbec nespletl. Jenom (ač je to s podivem), zná význam slov.


Myslím, že právě ano . . . ;) označil všechny za námořníky a to není správně - viz. příspěvek TRIMa.

alffa píše:Takže úrovní znalostí, to asi nebude :!:

To jsem nikde nepsal a z tohoto pohledu nerozlišoval . . . byla řeč o kapitánech velké plavby

alffa píše:Oddělovat můžeš jak chceš ale tak, aby Ti lidé rozuměli. ;)

Lidé a nebo ty allfo? :?
Problém s porozuměním je relativní . . . sám některým vláknům vůbec nerozumím.

alffa píše:To používáš správně. Ono je to totiž jedno a to samé. :D
Skipper (boating), a person who has command of a vessel = Kapitán (lodičky), osoba, která velí lodi.
Viz.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Skipper :lol:
Nic ve zlém. :) Ahoj, alffa


Máš pěkné zdroje, takové opravdu věryhodné . . . nelíbí se mi kapitán a nemám rád, když mi tak posádka
říká . . . znám význam tohoto slova asi jinak, tak ho neberu nadarmo. ;)

Je moc pěkny, že celé toto vláknou znečistili OTem moderátoři portálu. :gun:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon srp 09, 2010 1:30 pm

skipper:
- kapitán (obchodní lodi)
- skokan
- loďař
- plavčík
- šéf
- tanečník
- rotný
- kapitánský


sand skipper
- blešivec pobřežní
________________________________________
na obranu alffy – prolít jsem několik slovníků a má pravdu. je to z am. slangu

sand skipper ale není kapitán na pláži, jak by se někomu mohlo zdát – viz výše
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 403
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » pon srp 09, 2010 1:37 pm

Davide, nejde tady o význam slova kapitán (vím, že má Alffa pravdu), pokud ho chce někdo používat tak má možnost . . . :D
Já ho pouze nepoužívám, vzhledem k jasným důvodům. . . :gun:
Jen jsem se pousmál nad zdrojem (nic víc). Vím, že je tam akorát kapitán popsán jistě dobře . . . ;) Jinak je taky třeba popsán v STCW. :mad:
Možná i tady bude -
ENCYKLOPEDIE :mad:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti