bezpečnost plavby v tuzemské praxi

Různá témata kolem ovládání lodě a bezpečnosti plavby

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5879
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

bezpečnost plavby v tuzemské praxi

Příspěvekod david » pát srp 08, 2008 11:11 pm

Obrázek

co tomu říkáte? :shock: za horší viditelnosti jsem si mohl pěkně skočit :gun:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob srp 09, 2008 3:29 pm

Řekl bych, že jsi vkládání foto zvládl dobře. Je z toho vidět, že nejenom na silnicích čekají na uživatele potouchlosti. Jenom nevím
jaký je eqvivalent zvládnutí vozidla za každé situace na vozovce pro vodu. Stejně by za škodu mohl vůdce plavidla. Na té fotce
chybí trochu slunce aby byla optimištější. Ovšem nadávat obsluze asi nemá cenu.
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » pon srp 11, 2008 8:47 am

mno je to docela ftipný to zelený světlo
zase na druhou stranu po zkušenosti při plavbě s kamarádem on VMP(navíc jezdí se šífem po Holandsku a Německu) já jako posádka jsem se naučil od něj jednoduchou věc ať na komoře svítí cokoliv i zelená do komory NEVPLOUVEJ a vždycky se ohlaš obsluze která ti dá instrukce co a jak, protože obsluha je pánem situace a ty nevíš co se děje pod komorou. Potom skákání přes vrata komory nehrozí :whist: vT
david
moderátor
Příspěvky: 5879
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon srp 11, 2008 2:57 pm

velkejtom píše:mno je to docela ftipný to zelený světlo
zase na druhou stranu po zkušenosti při plavbě s kamarádem on VMP(navíc jezdí se šífem po Holandsku a Německu) já jako posádka jsem se naučil od něj jednoduchou věc ať na komoře svítí cokoliv i zelená do komory NEVPLOUVEJ a vždycky se ohlaš obsluze která ti dá instrukce co a jak, protože obsluha je pánem situace a ty nevíš co se děje pod komorou. Potom skákání přes vrata komory nehrozí :whist: vT


jsem rád, že ten vůl jsem já. nicméně si přečti ŘPB, kde se jasně praví, že platí světlo a ne nějaký pokyn obsluhy, je to i otázka v testu, až jej někdy budeš dělat. Navíc jsem nahlášenej byl a zelená tam spadla když jsem dojížděl. Ročně dělám komor přes stovku, občas u přes dvě, ale tohle sem ještě nezažil.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pon srp 11, 2008 3:06 pm

No já nevím, sám jsem dělal zkoušky VMP asi před 4 roky, ale nebylo tam náhodou, že má pokyn obsluhy plavební komory přednost před světelnou signalizací? :?
Už se mi taky stalo, že na světle svítila červená a obsluha mě pustila do komory s tím, že signalizace jim dneska nějak hapruje.
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » pon srp 11, 2008 5:33 pm

nevím jak to je v řádech a neber si to prosím osobně ale jedinej kdo na tom bude vždycky škodnej bude ten vůdce malého plavidla a jestli to někomu stojí za to si rozbít loď ??? to už nechám na každým majiteli zvlášť
PS: nesnažím se dělat chytrýho jen předávám dál co mě bylo předáno 8)
david
moderátor
Příspěvky: 5879
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon srp 11, 2008 10:13 pm

libor.janko píše:No já nevím, sám jsem dělal zkoušky VMP asi před 4 roky, ale nebylo tam náhodou, že má pokyn obsluhy plavební komory přednost před světelnou signalizací? :?
Už se mi taky stalo, že na světle svítila červená a obsluha mě pustila do komory s tím, že signalizace jim dneska nějak hapruje.


ani náhodou. jak poznáš tu pravou obsluhu komory, když se tam potácí několik lidí?? to ti někdo ze srandy ukáže " jeď " a jedeš???.
to je přesně o tom, že najedný komoře tě seřvou, že vjíždíš na zelenou a na druhý nechápou proč nevjedeš na červenou, když je připraveno.
klasika je smichov, kde se běžně jezdí na červenou, jinak se tam nedostaneš. že maj repráky po celé komoře a tedy můžou hlásit " tedˇvelká plavba , teď sporťáky" to je jen iluze. nechaj červenou, domluví se vysílačkou , parníky vjedou a ty se třeba pos.... .
Pravda je, že se to vůbec docela zlepšilo. za celou dovo ( cca 34 komor )žádnej incident na komoře, ba naopak. Ale smíchov byl na červenou, přitom komorník přišel v pohodě a vzal odemě lano, hodil na pachole . pak se v tom vyznej.
pro změnu na štěchovicích, kde se plaví sudá - lichá, mě jedem machr poučoval, že sudá lichá znamená že mě proplaví někdy mezi 10 a 11. no to si naběh. vyhlášku o proplavování mám v lodi a telefon na dispečink taky. Srada na tom je, že mě zná, já jeho taky a jezdím tam dýl než on slouží a letos jsem tam byl aspoň 10x. nebyl problém a najednou jo. prostě někteří a je jich naštěstí menšina, nás berou jako ty " co na to maj" a my jim to ukážem, kdo je tady pánem. že jsem zaměstnanej stejně blbě jako on a chci mít o víkendu klid, bez stresů s komorníkama ji nějak nedochází. Ale znovu, bylo to daleko horší, teď to jsou spíš jen vyjímky a taky je konec konců chápu, když jim do komory přijede parta machrů, co se neumí pozdravit, vyvázat se, přejížděj přes klapku, zavřenejma vratama a pod. Proto jezdím nejradši sám. je to v klidu. Davle - Žernoseky za jeden den l4 komor, 134 km s pomalou lodí, jako prd.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte srp 12, 2008 12:16 am

Čl. 6,28

3,Plavba plavebními komorami probíhá v pořadí, v jakém plavidla připlula do míst určených pro čekání plavidel. Malá plavidla nemohou požadovat. aby byla proplavena zvlášť. Smějí proplouvat do plavební komory až po pokynu obsluhy plavební komory. Proplouvají li se malá plavidla společně s plavidly, která nejsou malými, , smějí voplout do plavební komory až po těchto plavidlech.
david
moderátor
Příspěvky: 5879
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte srp 12, 2008 8:50 am

halladin píše:Čl. 6,28

3,Plavba plavebními komorami probíhá v pořadí, v jakém plavidla připlula do míst určených pro čekání plavidel. Malá plavidla nemohou požadovat. aby byla proplavena zvlášť. Smějí proplouvat do plavební komory až po pokynu obsluhy plavební komory. Proplouvají li se malá plavidla společně s plavidly, která nejsou malými, , smějí voplout do plavební komory až po těchto plavidlech.


vytrhávat z kontextu je blbost. nejdřív platí ŘPB, čl.. 6.28, odst 1, pak 4 a pak teprv to ostatní. dole je komplet přehled jak do komory:


Čl.6.28a ŘPB

Vplouvání do plavebních komor a vyplouvání z nich
1. Vplouvání do plavební komory se ve dne i v noci řídí optickými signály, osazenými na jedné nebo na obou stranách plavební komory. Tyto signály značí:
a) dvě červená světla nad sebou - vplutí zakázáno, plavební komora není v provozu,
b) jedno červené světlo nebo dvě červená světla vedle sebe - vplutí zakázáno, plavební komora je zavřena,
c) jedno ze dvou červených světel vedle sebe je zhasnuto nebo jedno červené a jedno zelené světlo vedle sebe nebo jedno červené světlo nad zeleným světlem - vplutí zakázáno, připravuje se otevření plavební komory,
d) jedno zelené světlo nebo dvě zelená světla vedle sebe - vplutí je povoleno.
2. Vyplouvání z plavební komory je řízeno ve dne i v noci těmito optickými signály:
a) jedno nebo dvě červená světla - vyplutí je zakázáno,
b) jedno nebo dvě zelená světla - vyplutí je povoleno.
3. Jedno nebo dvě červená světla uvedená v odst. 1 a 2 mohou být nahrazena signálním znakem - tabulí A.1 (příloha 7).
Jedno nebo dvě zelená světla uvedená v odst. 1 a 2 mohou být nahrazena signálním znakem - tabulí E.1 (příloha 7).
4. Neplní-li signální světla nebo tabule svůj účel, je vplouvání do plavebních komor a vyplouvání z nich bez výslovného pokynu obsluhy plavební komory zakázáno.

Čl.9.20

Doplňující ustanovení o proplouvání objekty plavebních komor (k čl. 6.28 a 6.29)
1. Ustanovení o proplavování plavidel a jejich sestav se vztahuje na celý obvod plavebních komor. K obvodu plavebních komor patří kromě vlastního proplavovacího zařízení (plavební komory) také vodní plochy nad a pod plavebními komorami až k místům, kde končí zařízení k vyvazování plavidel (pacholata, vázací kruhy, úvazové piloty - dalby).
2. Plavidla čekající na vplutí nesmějí uzavírat plavební dráhu a smějí zaujmout místo jen v jedné šířce za sebou co nejblíže břehu. Plavidla musí po vplutí do plavební komory zaujmout v ní takové místo, aby nepřekážela při vplouvání a využití prostoru plavební komory plavidlům, která za nimi následují. Zejména poslední plavidlo (z horní vody) musí vplout tak daleko, aby při vypouštění vody z plavební komory nemohlo nasednout na záporník. Plavidla, která následují, musí plavidlům před nimi ponechat čas a možnost k tomu, aby se v plavební komoře srovnala a vyvázala.
3. K vázání plavidel v plavebních komorách se nesmí používat lan ze syntetických vláken, vyjma lan polypropylenových.
4. Po dobu proplavování plavební komorou musí být posádka rozmístěna na plavidle tak, aby mohla povolovat nebo zkracovat vázací lana. Vůdce plavidla musí být v pohotovosti na svém stanovišti v kormidelně nebo její bezprostřední blízkosti a zabezpečovat plynulé proplavování.
5. Vlečné sestavy smějí vyplout z plavební komory jen s krátkými vlečnými lany, která nesmějí být uvázána napevno. Posádka plavidla přizpůsobuje úvaz a délku lana potřebám situace tak, aby nedošlo k poškození plavidel a objektů.
6. Plavidla vyplouvající proti proudu nesmějí přistát na místech pro čekání poproudních plavidel a naopak.
7. Vůdci plavidel, jejichž připlutí bylo ohlášeno nejbližší příští plavební komoře, avšak v plavbě k ní nepokračují, musí to oznámit obsluze plavební komory při odbavení.
8. Plavidla lze proplavovat zpravidla jen ve stanovených provozních hodinách, popř. podle grafikonu plavby. Mimo provozní hodiny se proplavuje jen, pokud to připouští plavební vyhláška.
9. V plavebních komorách je zakázáno:
a) stání plavidel přes noc nebo na delší dobu,
b) samostatná obsluha provozních zařízení plavební komory členy lodních posádek,
c) vystupování a nastupování cestujících na plavidla, výjimku může povolit obsluha plavební komory,
d) používat okovaných bidel a háčků k odstrkování plavidel.
10. Malá plavidla se proplavují, pokud nemohou použít zvláštních pro ně určených zařízení, jen ve skupinách (nejméně 5 plavidel) nebo společně s jinými plavidly nebo v určitých provozních hodinách, pokud jsou pro tento účel stanoveny.
11. Přednostně se proplavují v níže uvedeném pořadí před jinými plavidly než těmi, která jsou uvedena v čl. 6.29:
a) osobní lodě plující podle jízdního řádu,
b) jiné osobní lodě s cestujícími na palubě, jsou-li ohlášeny nejméně jednu hodinu před proplavením.

Vyhl.1/2006 SPS

Čl. 4
Proplavování malých plavidel plavebními komorami
Malá plavidla se proplavují podle ustanovení čl. 9.20 Řádu plavební bezpečnosti. Provozní hodiny pro proplavování malých plavidel ve smyslu odst. 10 čl. 9.20 Řádu plavební bezpečnosti jsou stanoveny pouze pro PK Štěchovice, PK Vrané a PK Praha-Modřany. Pro ostatní plavební komory nejsou stanoveny. Malá plavidla lze ve smyslu tohoto ustanovení proplavit v menší skupině, nebo samostatně není-li předpoklad, že do jedné hodiny připluje další plavidlo, které by mohlo být proplaveno současně.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9321
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 177
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte dub 28, 2009 3:19 pm

Tady je:
Obrázek
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... cts_id=963

Prodává se i ve variantě s obrazovou přílohou, ale tu už máš jako přílohu v testech. ;)
Uživatelský avatar
ondras
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 30, 2007 1:00 am
Reputace: 0

řád plavební bezpečnosti ke stažení

Příspěvekod ondras » úte dub 28, 2009 3:53 pm

milin77
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: stř črc 08, 2020 5:03 pm
Reputace: 0

Re: bezpečnost plavby v tuzemské praxi

Příspěvekod milin77 » stř črc 08, 2020 5:04 pm

Cauky chlapi. Nemate nahodou zkusenosti s timhel? Vyplati se vubec tahle jachta na den? https://coolzazitky.cz/jachting/349-den ... -kraj.html
Uživatelský avatar
Petr OKIN
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 91
Registrován: pát črc 12, 2019 12:46 pm
Reputace: 4
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: bezpečnost plavby v tuzemské praxi

Příspěvekod Petr OKIN » stř črc 08, 2020 5:28 pm

"Doba trvání: 1 den (cca 7 hodin)" - hmm mají ten den nějaký krátký, o ceně raději pomlčím. Kontaktuj přímo nějakou společnost, která lodě přímo půjčuje - ale pro letošek už asi moc nepochodíš, první volný termín bude tak na podzim...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti