bezpečnost plavby v tuzemské praxi
Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Řekl bych, že jsi vkládání foto zvládl dobře. Je z toho vidět, že nejenom na silnicích čekají na uživatele potouchlosti. Jenom nevím
jaký je eqvivalent zvládnutí vozidla za každé situace na vozovce pro vodu. Stejně by za škodu mohl vůdce plavidla. Na té fotce
chybí trochu slunce aby byla optimištější. Ovšem nadávat obsluze asi nemá cenu.
jaký je eqvivalent zvládnutí vozidla za každé situace na vozovce pro vodu. Stejně by za škodu mohl vůdce plavidla. Na té fotce
chybí trochu slunce aby byla optimištější. Ovšem nadávat obsluze asi nemá cenu.
- velkejtom
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 165
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Velké řeky
mno je to docela ftipný to zelený světlo
zase na druhou stranu po zkušenosti při plavbě s kamarádem on VMP(navíc jezdí se šífem po Holandsku a Německu) já jako posádka jsem se naučil od něj jednoduchou věc ať na komoře svítí cokoliv i zelená do komory NEVPLOUVEJ a vždycky se ohlaš obsluze která ti dá instrukce co a jak, protože obsluha je pánem situace a ty nevíš co se děje pod komorou. Potom skákání přes vrata komory nehrozí vT
zase na druhou stranu po zkušenosti při plavbě s kamarádem on VMP(navíc jezdí se šífem po Holandsku a Německu) já jako posádka jsem se naučil od něj jednoduchou věc ať na komoře svítí cokoliv i zelená do komory NEVPLOUVEJ a vždycky se ohlaš obsluze která ti dá instrukce co a jak, protože obsluha je pánem situace a ty nevíš co se děje pod komorou. Potom skákání přes vrata komory nehrozí vT
-
- moderátor
- Příspěvky: 5879
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
velkejtom píše:mno je to docela ftipný to zelený světlo
zase na druhou stranu po zkušenosti při plavbě s kamarádem on VMP(navíc jezdí se šífem po Holandsku a Německu) já jako posádka jsem se naučil od něj jednoduchou věc ať na komoře svítí cokoliv i zelená do komory NEVPLOUVEJ a vždycky se ohlaš obsluze která ti dá instrukce co a jak, protože obsluha je pánem situace a ty nevíš co se děje pod komorou. Potom skákání přes vrata komory nehrozí vT
jsem rád, že ten vůl jsem já. nicméně si přečti ŘPB, kde se jasně praví, že platí světlo a ne nějaký pokyn obsluhy, je to i otázka v testu, až jej někdy budeš dělat. Navíc jsem nahlášenej byl a zelená tam spadla když jsem dojížděl. Ročně dělám komor přes stovku, občas u přes dvě, ale tohle sem ještě nezažil.
- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
-
- moderátor
- Příspěvky: 5879
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
libor.janko píše:No já nevím, sám jsem dělal zkoušky VMP asi před 4 roky, ale nebylo tam náhodou, že má pokyn obsluhy plavební komory přednost před světelnou signalizací?
Už se mi taky stalo, že na světle svítila červená a obsluha mě pustila do komory s tím, že signalizace jim dneska nějak hapruje.
ani náhodou. jak poznáš tu pravou obsluhu komory, když se tam potácí několik lidí?? to ti někdo ze srandy ukáže " jeď " a jedeš???.
to je přesně o tom, že najedný komoře tě seřvou, že vjíždíš na zelenou a na druhý nechápou proč nevjedeš na červenou, když je připraveno.
klasika je smichov, kde se běžně jezdí na červenou, jinak se tam nedostaneš. že maj repráky po celé komoře a tedy můžou hlásit " tedˇvelká plavba , teď sporťáky" to je jen iluze. nechaj červenou, domluví se vysílačkou , parníky vjedou a ty se třeba pos.... .
Pravda je, že se to vůbec docela zlepšilo. za celou dovo ( cca 34 komor )žádnej incident na komoře, ba naopak. Ale smíchov byl na červenou, přitom komorník přišel v pohodě a vzal odemě lano, hodil na pachole . pak se v tom vyznej.
pro změnu na štěchovicích, kde se plaví sudá - lichá, mě jedem machr poučoval, že sudá lichá znamená že mě proplaví někdy mezi 10 a 11. no to si naběh. vyhlášku o proplavování mám v lodi a telefon na dispečink taky. Srada na tom je, že mě zná, já jeho taky a jezdím tam dýl než on slouží a letos jsem tam byl aspoň 10x. nebyl problém a najednou jo. prostě někteří a je jich naštěstí menšina, nás berou jako ty " co na to maj" a my jim to ukážem, kdo je tady pánem. že jsem zaměstnanej stejně blbě jako on a chci mít o víkendu klid, bez stresů s komorníkama ji nějak nedochází. Ale znovu, bylo to daleko horší, teď to jsou spíš jen vyjímky a taky je konec konců chápu, když jim do komory přijede parta machrů, co se neumí pozdravit, vyvázat se, přejížděj přes klapku, zavřenejma vratama a pod. Proto jezdím nejradši sám. je to v klidu. Davle - Žernoseky za jeden den l4 komor, 134 km s pomalou lodí, jako prd.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Čl. 6,28
3,Plavba plavebními komorami probíhá v pořadí, v jakém plavidla připlula do míst určených pro čekání plavidel. Malá plavidla nemohou požadovat. aby byla proplavena zvlášť. Smějí proplouvat do plavební komory až po pokynu obsluhy plavební komory. Proplouvají li se malá plavidla společně s plavidly, která nejsou malými, , smějí voplout do plavební komory až po těchto plavidlech.
3,Plavba plavebními komorami probíhá v pořadí, v jakém plavidla připlula do míst určených pro čekání plavidel. Malá plavidla nemohou požadovat. aby byla proplavena zvlášť. Smějí proplouvat do plavební komory až po pokynu obsluhy plavební komory. Proplouvají li se malá plavidla společně s plavidly, která nejsou malými, , smějí voplout do plavební komory až po těchto plavidlech.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5879
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
halladin píše:Čl. 6,28
3,Plavba plavebními komorami probíhá v pořadí, v jakém plavidla připlula do míst určených pro čekání plavidel. Malá plavidla nemohou požadovat. aby byla proplavena zvlášť. Smějí proplouvat do plavební komory až po pokynu obsluhy plavební komory. Proplouvají li se malá plavidla společně s plavidly, která nejsou malými, , smějí voplout do plavební komory až po těchto plavidlech.
vytrhávat z kontextu je blbost. nejdřív platí ŘPB, čl.. 6.28, odst 1, pak 4 a pak teprv to ostatní. dole je komplet přehled jak do komory:
Čl.6.28a ŘPB
Vplouvání do plavebních komor a vyplouvání z nich
1. Vplouvání do plavební komory se ve dne i v noci řídí optickými signály, osazenými na jedné nebo na obou stranách plavební komory. Tyto signály značí:
a) dvě červená světla nad sebou - vplutí zakázáno, plavební komora není v provozu,
b) jedno červené světlo nebo dvě červená světla vedle sebe - vplutí zakázáno, plavební komora je zavřena,
c) jedno ze dvou červených světel vedle sebe je zhasnuto nebo jedno červené a jedno zelené světlo vedle sebe nebo jedno červené světlo nad zeleným světlem - vplutí zakázáno, připravuje se otevření plavební komory,
d) jedno zelené světlo nebo dvě zelená světla vedle sebe - vplutí je povoleno.
2. Vyplouvání z plavební komory je řízeno ve dne i v noci těmito optickými signály:
a) jedno nebo dvě červená světla - vyplutí je zakázáno,
b) jedno nebo dvě zelená světla - vyplutí je povoleno.
3. Jedno nebo dvě červená světla uvedená v odst. 1 a 2 mohou být nahrazena signálním znakem - tabulí A.1 (příloha 7).
Jedno nebo dvě zelená světla uvedená v odst. 1 a 2 mohou být nahrazena signálním znakem - tabulí E.1 (příloha 7).
4. Neplní-li signální světla nebo tabule svůj účel, je vplouvání do plavebních komor a vyplouvání z nich bez výslovného pokynu obsluhy plavební komory zakázáno.
Čl.9.20
Doplňující ustanovení o proplouvání objekty plavebních komor (k čl. 6.28 a 6.29)
1. Ustanovení o proplavování plavidel a jejich sestav se vztahuje na celý obvod plavebních komor. K obvodu plavebních komor patří kromě vlastního proplavovacího zařízení (plavební komory) také vodní plochy nad a pod plavebními komorami až k místům, kde končí zařízení k vyvazování plavidel (pacholata, vázací kruhy, úvazové piloty - dalby).
2. Plavidla čekající na vplutí nesmějí uzavírat plavební dráhu a smějí zaujmout místo jen v jedné šířce za sebou co nejblíže břehu. Plavidla musí po vplutí do plavební komory zaujmout v ní takové místo, aby nepřekážela při vplouvání a využití prostoru plavební komory plavidlům, která za nimi následují. Zejména poslední plavidlo (z horní vody) musí vplout tak daleko, aby při vypouštění vody z plavební komory nemohlo nasednout na záporník. Plavidla, která následují, musí plavidlům před nimi ponechat čas a možnost k tomu, aby se v plavební komoře srovnala a vyvázala.
3. K vázání plavidel v plavebních komorách se nesmí používat lan ze syntetických vláken, vyjma lan polypropylenových.
4. Po dobu proplavování plavební komorou musí být posádka rozmístěna na plavidle tak, aby mohla povolovat nebo zkracovat vázací lana. Vůdce plavidla musí být v pohotovosti na svém stanovišti v kormidelně nebo její bezprostřední blízkosti a zabezpečovat plynulé proplavování.
5. Vlečné sestavy smějí vyplout z plavební komory jen s krátkými vlečnými lany, která nesmějí být uvázána napevno. Posádka plavidla přizpůsobuje úvaz a délku lana potřebám situace tak, aby nedošlo k poškození plavidel a objektů.
6. Plavidla vyplouvající proti proudu nesmějí přistát na místech pro čekání poproudních plavidel a naopak.
7. Vůdci plavidel, jejichž připlutí bylo ohlášeno nejbližší příští plavební komoře, avšak v plavbě k ní nepokračují, musí to oznámit obsluze plavební komory při odbavení.
8. Plavidla lze proplavovat zpravidla jen ve stanovených provozních hodinách, popř. podle grafikonu plavby. Mimo provozní hodiny se proplavuje jen, pokud to připouští plavební vyhláška.
9. V plavebních komorách je zakázáno:
a) stání plavidel přes noc nebo na delší dobu,
b) samostatná obsluha provozních zařízení plavební komory členy lodních posádek,
c) vystupování a nastupování cestujících na plavidla, výjimku může povolit obsluha plavební komory,
d) používat okovaných bidel a háčků k odstrkování plavidel.
10. Malá plavidla se proplavují, pokud nemohou použít zvláštních pro ně určených zařízení, jen ve skupinách (nejméně 5 plavidel) nebo společně s jinými plavidly nebo v určitých provozních hodinách, pokud jsou pro tento účel stanoveny.
11. Přednostně se proplavují v níže uvedeném pořadí před jinými plavidly než těmi, která jsou uvedena v čl. 6.29:
a) osobní lodě plující podle jízdního řádu,
b) jiné osobní lodě s cestujícími na palubě, jsou-li ohlášeny nejméně jednu hodinu před proplavením.
Vyhl.1/2006 SPS
Čl. 4
Proplavování malých plavidel plavebními komorami
Malá plavidla se proplavují podle ustanovení čl. 9.20 Řádu plavební bezpečnosti. Provozní hodiny pro proplavování malých plavidel ve smyslu odst. 10 čl. 9.20 Řádu plavební bezpečnosti jsou stanoveny pouze pro PK Štěchovice, PK Vrané a PK Praha-Modřany. Pro ostatní plavební komory nejsou stanoveny. Malá plavidla lze ve smyslu tohoto ustanovení proplavit v menší skupině, nebo samostatně není-li předpoklad, že do jedné hodiny připluje další plavidlo, které by mohlo být proplaveno současně.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9321
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 177
- Kontaktovat uživatele:
Tady je:
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... cts_id=963
Prodává se i ve variantě s obrazovou přílohou, ale tu už máš jako přílohu v testech.
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... cts_id=963
Prodává se i ve variantě s obrazovou přílohou, ale tu už máš jako přílohu v testech.
Re: bezpečnost plavby v tuzemské praxi
Cauky chlapi. Nemate nahodou zkusenosti s timhel? Vyplati se vubec tahle jachta na den? https://coolzazitky.cz/jachting/349-den ... -kraj.html
- Petr OKIN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát črc 12, 2019 12:46 pm
- Reputace: 4
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: bezpečnost plavby v tuzemské praxi
"Doba trvání: 1 den (cca 7 hodin)" - hmm mají ten den nějaký krátký, o ceně raději pomlčím. Kontaktuj přímo nějakou společnost, která lodě přímo půjčuje - ale pro letošek už asi moc nepochodíš, první volný termín bude tak na podzim...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti