Chorvatsko- přistávání pouze pridí
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- KyselySven
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 06, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
Chorvatsko- přistávání pouze pridí
Ahoj všem! Jak se sluší a patrí nejdrive se představím. Ja jsem Slávek a již dlouhou dobu sleduji dění na tomto webu. Je to opravdu super čtení a díky moc za nej. Ja nemám napluto skoro nic, ale zajímám se o lode a dění kolem nich velmi intenzivně.
Jenom jedna věc, která se mi ted donesla z dobře informováni ho zdroje. Údajně pry Chorvatská vláda na základně podnětu příslušného ministerstva plánuje uzákonit přistávání lodi v marinach a městských přístavech pouze a jen přídi k molu. Pry to ma byt z důvodu zabraneni vzniku škod, ktere způsobují nezkušení jachtaři. Pokud někdo bude vyvázán zádi eventuálně pristizen při samotném manévru, hrozí pokuta az do 10 000 kuna.
Neslyšel někdo něco podobného?
Zdar!
Sven
Jenom jedna věc, která se mi ted donesla z dobře informováni ho zdroje. Údajně pry Chorvatská vláda na základně podnětu příslušného ministerstva plánuje uzákonit přistávání lodi v marinach a městských přístavech pouze a jen přídi k molu. Pry to ma byt z důvodu zabraneni vzniku škod, ktere způsobují nezkušení jachtaři. Pokud někdo bude vyvázán zádi eventuálně pristizen při samotném manévru, hrozí pokuta az do 10 000 kuna.
Neslyšel někdo něco podobného?
Zdar!
Sven
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
To je zpráva jako od Dorotky a Klárky.
Jak je přistávání přídí bezpečné už tady máme:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=710
Jedná se o video v druhém příspěvku (od Strýčka Bidla).
Světu mír!

Jak je přistávání přídí bezpečné už tady máme:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=710
Jedná se o video v druhém příspěvku (od Strýčka Bidla).
Světu mír!
Pristavani pridi je bezpecnejsi pouze v urcitych pripadech, a pristavani zadi prakticky ve vsech. Krome toho, jak pristavat - to je vyhradne na veliteli plavidla. Myslim si, ze tato zprava je naprosta kravina.
Bylo by ale dobre, kdyby chorvatske urady naridili, aby v kazde amrine bylo cvicne molo za hodinovou sazbu, pak by se to obecne zlepsilo.

Bylo by ale dobre, kdyby chorvatske urady naridili, aby v kazde amrine bylo cvicne molo za hodinovou sazbu, pak by se to obecne zlepsilo.

- KyselySven
- nováček na fóru
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 06, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
Jak jsem koupil, tak prodavám. Zdali je to nesmysl nebo ne bohužel posoudit nedokážu.
Třeba tady někdo poreferuje,kdyby se s tímto setkal.
Poplatky za kotveni v zatokach se také zdály byt nesmyslem. A tu máš čerte kropáč.
Myslim,že se tu o tom píse v sekci "neplatilo se a uz se plati" nebo tak nějak.
Třeba tady někdo poreferuje,kdyby se s tímto setkal.
Poplatky za kotveni v zatokach se také zdály byt nesmyslem. A tu máš čerte kropáč.
Myslim,že se tu o tom píse v sekci "neplatilo se a uz se plati" nebo tak nějak.
KyselySven píše:Jak jsem koupil, tak prodavám. Zdali je to nesmysl nebo ne bohužel posoudit nedokážu.
Třeba tady někdo poreferuje,kdyby se s tímto setkal.
Poplatky za kotveni v zatokach se také zdály byt nesmyslem. A tu máš čerte kropáč.
Myslim,že se tu o tom píse v sekci "neplatilo se a uz se plati" nebo tak nějak.
Ale ano, pane!


To vse je ale z me strany zcela neprikryty flame.


A cely tem muj vstup absolutne neobsahuje nic proti tobe osobne, kamarade KyselySven!

- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Pristavani pridi k molu
Dobrý den,
nařídit přistávání přídí k molu je podle mého názoru tak trochu nesmysl. No, spíš hodně velký nesmysl. Z několika důvodů. Jednak se vždycky jemněji a bezpečněji přistává tou částí, která je blíž kormidelně (plachetnice - omlouvám se, ale budu mluvit o plachetnicích - má obvykle kormidlo vzadu). protože odtud ovládám loď a tedy její konec, který mám blíž, lépe vidím a lépe odhaduji vzdálenost od mola. Pokud se bude jednat o větší plachetnici, tak ani nemusím od kormidla bezpečně vidět, jak daleko jsem přídí od mola. Dále většina plachetnic je uzpůsobených pro nastupování a vystupování přes záď, nikoli přes příď. Rovněž si nedokážu představit, že to kvantum bagáže, které dovezu na charterovou loď, bych měl nosit přes celou palubu od přídě až do kokpitu a odtud teprve do kajuty. Kromě toho při kotvení resp. vyvazování kotva - břeh (u mola, kde není muring) bude vždycky bezpečnější vypouštět kotvu hlavní z přídě a vyvazovat loď k molu tím pádem zádí, než házet záložní kotvu ze zádi a k molu vyvazovat příď. To si dovedu představit jen u malé plachetnice tak do 7 m, ale ne např. u 12 m a větší, kde ruční manipulace s kotvou už tak nějak není realizovatelná. Takže si myslím, že se jedná o nějakou nepřesnou nebo zkreslenou informaci. Leda by Chorvatům radil náš parlament ...
Pavel.
nařídit přistávání přídí k molu je podle mého názoru tak trochu nesmysl. No, spíš hodně velký nesmysl. Z několika důvodů. Jednak se vždycky jemněji a bezpečněji přistává tou částí, která je blíž kormidelně (plachetnice - omlouvám se, ale budu mluvit o plachetnicích - má obvykle kormidlo vzadu). protože odtud ovládám loď a tedy její konec, který mám blíž, lépe vidím a lépe odhaduji vzdálenost od mola. Pokud se bude jednat o větší plachetnici, tak ani nemusím od kormidla bezpečně vidět, jak daleko jsem přídí od mola. Dále většina plachetnic je uzpůsobených pro nastupování a vystupování přes záď, nikoli přes příď. Rovněž si nedokážu představit, že to kvantum bagáže, které dovezu na charterovou loď, bych měl nosit přes celou palubu od přídě až do kokpitu a odtud teprve do kajuty. Kromě toho při kotvení resp. vyvazování kotva - břeh (u mola, kde není muring) bude vždycky bezpečnější vypouštět kotvu hlavní z přídě a vyvazovat loď k molu tím pádem zádí, než házet záložní kotvu ze zádi a k molu vyvazovat příď. To si dovedu představit jen u malé plachetnice tak do 7 m, ale ne např. u 12 m a větší, kde ruční manipulace s kotvou už tak nějak není realizovatelná. Takže si myslím, že se jedná o nějakou nepřesnou nebo zkreslenou informaci. Leda by Chorvatům radil náš parlament ...
Pavel.
- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Ja jsem si vygooglil toto
S učinkom od 1 siječnja 2012 sve brodove vezan za bočno pristavat molu.Jakekoli Razno sidrenje bit će novčano kažnjen 50 kuna za svaki metar plovila.
Opravdanje:
Iz sigurnosnih razloga, operater ne može brod na sidru pramca ili krme na pristaništu, samo dovoljno za procjenu udaljenosti
Zbog ugodnije i ustajanja iz broda
Kako bi precizno mjerenje plovila hafenmajstrem za naplatu svrhe
Ako je možda bilo pretrpane gat / koja odluči ne može pretpostaviti / primjenjivat će se načelo na tržištu, tada platiti više na brod za sidrenje
Hrvatsko Ministarstvo mora, rijeka i potoka
tak krasne Vanoce vsem
S učinkom od 1 siječnja 2012 sve brodove vezan za bočno pristavat molu.Jakekoli Razno sidrenje bit će novčano kažnjen 50 kuna za svaki metar plovila.
Opravdanje:
Iz sigurnosnih razloga, operater ne može brod na sidru pramca ili krme na pristaništu, samo dovoljno za procjenu udaljenosti
Zbog ugodnije i ustajanja iz broda
Kako bi precizno mjerenje plovila hafenmajstrem za naplatu svrhe
Ako je možda bilo pretrpane gat / koja odluči ne može pretpostaviti / primjenjivat će se načelo na tržištu, tada platiti više na brod za sidrenje
Hrvatsko Ministarstvo mora, rijeka i potoka
tak krasne Vanoce vsem

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Martin88 píše:Ja jsem si vygooglil toto
S učinkom od 1 siječnja 2012 sve brodove vezan za bočno pristavat molu.Jakekoli Razno sidrenje bit će novčano kažnjen 50 kuna za svaki metar plovila.
Opravdanje:
Iz sigurnosnih razloga, operater ne može brod na sidru pramca ili krme na pristaništu, samo dovoljno za procjenu udaljenosti
Zbog ugodnije i ustajanja iz broda
Kako bi precizno mjerenje plovila hafenmajstrem za naplatu svrhe
Ako je možda bilo pretrpane gat / koja odluči ne može pretpostaviti / primjenjivat će se načelo na tržištu, tada platiti više na brod za sidrenje
Hrvatsko Ministarstvo mora, rijeka i potoka
tak krasne Vanoce vsem
já k tomu ještě tohle: Češki kapetan upravljanje brod mora imati odbojnika s promjerom od najmanje 50 cm, broj od najmanje 6 komada na jednoj strani

- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
skiper to napsal dobře.Jiné ministerstvo ve vztahu k moři v Chorvatsku neexistuje.To by měl říci Kyselý,kde vyhrabal ministerstvo potoků.
Druhá věc je vyvazování lodí.Když jsem v 87mém se vyvázal se svojí nově postavenou lodí v bazénu u Titova nábřeží ve Splitu bokem,a za hodinu se vrátil z prohlídky města,tak jeden starý děda odstrkával za vant moji loď od břehu a pravil mě:tak se loď nevyvazuje kapitáne,musíš dopředu na kotvu a záď vyvázat na břeh.
No, odnesla to jenom rozštípaná bortlajsna,a pro mě ponaučení jak vyvazovat loď.
Druhá věc je vyvazování lodí.Když jsem v 87mém se vyvázal se svojí nově postavenou lodí v bazénu u Titova nábřeží ve Splitu bokem,a za hodinu se vrátil z prohlídky města,tak jeden starý děda odstrkával za vant moji loď od břehu a pravil mě:tak se loď nevyvazuje kapitáne,musíš dopředu na kotvu a záď vyvázat na břeh.
No, odnesla to jenom rozštípaná bortlajsna,a pro mě ponaučení jak vyvazovat loď.
Zde se Martin dopustil malé nepřesnosti a proto je trochu zmatek v googlení. Správně to je "Ministarstvo mora, rijeka, potoka i ribnika". To vím náhodou naprosto přesně, protože v oddělení Srednji Europa, sekce Vode stagnacije, dělá náměstka jeden můj známý z dětství - Dragan Volsovecek.Martin88 píše:Hrvatsko Ministarstvo mora, rijeka i potoka....
Bubo píše:Tak nevím, jestli nemám špatně otočený kalendář - podle mě jsou Vánoce a apríl teprve bude



david píše:ponaučení, neponaučení, kop bych dědka do prdele. nikdo nemá právo či nárok převazovat plavidlo bez vědomí vůdce nebo pověřeného člena posádky
V podstatě máš Davide pravdu, ale není tak jednoduché, jak se říká.
Bokem nechme, že "dědek" nepřevazoval, ale pouze odstrkoval. Řeknu to takhle. Má právo člověk vylézt na cizí loď, nastartovat motor, zvednout kotvu (s nedostatečnou délkou řetězu) a bezpečně tu loď zakotvit? Řekne se že asi nemá.
Ale v okamžiku kdy není posádka na lodi, loď si to driftuje na kotvě kolem tebe (od původního kotviště cca 200m) a tobě se ji podaří 50m od skalnatého pobřeží dostat pod kontrolu a vyvézt na původní místo a zakotvit, těžko ti asi někdo bude nadávat. A ty jako člověk, jachtař a skipper v tu chvíli vůbec neuvažuješ o tom, jestli na to máš právo nebo ne. Prostě zahraňuješ materiál bližního svého - švéďáka. Nutno říci, že než jsme vstoupili na palubu, několikrát jsme bouchali na záď a hlasitě volali jestli tam někdo je.
V jiné situaci bychom asi byli, kdyby jsme tam něco posrali. To bych asi odnesl. Ale zachraňovat je potřeba tehdy, dokud je ještě co zachraňovat. Není čas přemýšlet o právních důsledcích. A riziko je asi riziko všech dobrovolných záchranářů...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host