jak převážet přívěsný motor
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
jak převážet přívěsný motor
V jaké poloze nejlépe převážet přívěsný motor cca 150kg pevně uchycený na zrcadle ? Vyklopený a podepřený v horní poloze, nebo spíš spuštěný ?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: jak převážet přívěsný motor
spuštěný dolů, to riskuješ, že si drcneš nohou o silnici. Vyklopený a PODLOŽENÝ v závěsu, aby to nedržely pístnice trim/tilt
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Nevím co máš za motor ,ale můj Evinrude 60 má "packy" o které se při převozu lodě opře.Motor trimem zvednu,vyklopím packy,pustím pomalu dolů,až se packy opřou o pevnou část a hotovo.Motor je vyklopen asi 35-40 stupňů.Před spuštěním na vodu zase zvednu motor,packy zaklapnu do držáků,a spouštím nebo zvedám podle potřeby trimu.Takže převoz motoru(lodi) -částečně spuštěný ,podložený.Nevím přesně kolik váží ,cca 120 kg.
- lebon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
A to je ten problém.Celou dobu vozím motor zacvaknutý na packách a volant zaaretovaný gumicukem k zábradlí a teď,když jsem koupil nový motor,tak mi servisák řek,že jsem debil a motor se vozí jinak.Jedinný argument byl přetěžování zrcadla a že mám podložit motor špalkem a spustit co nejníž.Právě teď se mi zdá,že je motor mimo osu a těžiště mi láme zrcadlo.Podle servisáka jsou ty packy pouze pro manipulaci.Myslím ,že to tak není a rád se přiučím.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1814
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Co jsem se bavil se servisákem, tak mi říkal, že při převozu nejsou na zrcadlo vyvýjeny takové síly, jako při plavbě, říkal, že daleko větší rázy jsou na zrcedle když loď na vlně vyskočí z vody a znovu se ponoří, než když je na zrcadle pověšenej motor při převozu i nezajištěnej proti pohybu od volantu.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Jaký je rozdíl v tom ,že motor je opřený o packy nebo o špalek.Pokud ten špalek nemáš opřený někde o vozík,tak je to jedno.A pokud je opřený o vozík,tak ti bude přes motor a zrcadlo zvedat celou loď.Muselo by to být velice dobře vyvážený(podepřený),aby ležela loď i motor v ideál rovině a nebylo jedno nebo druhé namáhané jinak.Při jízdě na vodě je zrcadlo taky namáhané a řekl bych ,že víc jak při převozu.Stáří lodě i motoru je už 18 let a zatím nepozoruju nějaký změny na uchycení ,ani na zrcadle a vozím to pořád stejně.Snažím se ,abych měl vozík za sebou vyvážený,aby neskákal na každé díře jak koza a to na dálnici Brno-V.Bíteš dostane sakra na frak.
- lebon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
Trámek mám mezi nohou a tím forichtungem,který se šroubuje na loď(nevím jak se to jmenuje,snad konzole či co),aby se docílila co největší svislost motoru,aniž by na nerovnostech brnknul o silnici.Celou dobu jsem ho vozil zacvaknutý na prackách,protože jsem si myslel že tam jsou od toho.Teď jsem byl u nového motoru zjebán,tak to vozím takto.Musel jsem upravit čelo na vozíku,aby motor neschovával spz a podobné ptákoviny,tak jenom doufám ,že to má nějaký smysl.
to Lebon:
myslím, že ten tvůj servisák má pravdu (pochybuji, že by myslel to, co píše David: podložit motor x přívěs): tady např. od Hondy:
Pojistka vyklopení motoru
Pomocí této pojistky motor zajistěte v jeho vyklopené poloze – používá se jen při dlouhodobém kotvení, respektive vytažení na břeh.
Transport motoru namontovaného na člunu
Při převozu člunu včetně motoru doporučujeme, aby motor byl v běžné provozní poloze
Motor převážejte v běžné provozní poloze.
! POZOR
Nepřevážejte člun s motorem ve vyklopené poloze – při pádu by člun byl poškozen, respektive motor vážně poškozen.
Pokud by nebylo dost místa na přepravu s motorem v provozní poloze, pak lze motor převážet ve vyklopené poloze za předpokladu zajištění motoru v této poloze pomocí podpěrného závěsného nosníku nebo je možno motor z člunu demontovat.
myslím, že ten tvůj servisák má pravdu (pochybuji, že by myslel to, co píše David: podložit motor x přívěs): tady např. od Hondy:
Pojistka vyklopení motoru
Pomocí této pojistky motor zajistěte v jeho vyklopené poloze – používá se jen při dlouhodobém kotvení, respektive vytažení na břeh.
Transport motoru namontovaného na člunu
Při převozu člunu včetně motoru doporučujeme, aby motor byl v běžné provozní poloze
Motor převážejte v běžné provozní poloze.
! POZOR
Nepřevážejte člun s motorem ve vyklopené poloze – při pádu by člun byl poškozen, respektive motor vážně poškozen.
Pokud by nebylo dost místa na přepravu s motorem v provozní poloze, pak lze motor převážet ve vyklopené poloze za předpokladu zajištění motoru v této poloze pomocí podpěrného závěsného nosníku nebo je možno motor z člunu demontovat.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Byl jsem se schválně podívat na motor,kam bych mohl umístit ten "podpůrný trámek",kdybych to chtěl vozit jak popisujete.Pokud nechci poničit trimování motoru,tak jsem žádný místo nenašel.Pokud ho pustím dolů,tak abych tam mohl něco dát,tak mám motor 5-7 cm od podlahy a to je mě ta podpěra potom na .....Možná je to u jiných motorů jinak,ale pokud tam mám zařízení k tomu určené,způsob převozu měnit nebudu a to stím jezdím na dovču 1450 km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti