svetla a "shapes" = balony,... signalizace v praxi

Různá témata kolem ovládání lodě a bezpečnosti plavby

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Pefry2012
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 204
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

svetla a "shapes" = balony,... signalizace v praxi

Příspěvekod Pefry2012 » ned úno 03, 2013 9:01 pm

Zdravim Vas,

aktualne prochazim RYA kurzy a konkretne signalizaci.

Koukal jsem na fotky a videa na netu a musim priznat, ze jsem v praxi predpsane znaceni (hlavne denni) skoro nevidel.

Ted se hlavne bavim o plachetnicich..

Mohu Vas poprosit o Vasi zkusenost? Jak to tedy chodi v praxi...?

Diky
Petr
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon úno 04, 2013 1:08 am

Na každé charterovce máš kužel a kouli. Asi jsem neviděl nikoho s charterovkou, aby používal kouli při kotvení už jenom proto, že na připevnění bys potřeboval nějaká tenčí lanka a ta tam nemáš. Slušná majitelská loď kouli vyvěšuje. Nezařazuje mně to sice automaticky mezi slušné majitelské lodě, ale kouli vyvěšuji.
Konus, který vyvěšuješ při plavbě pod plachtami za současného užití motoru a tedy bys měl ostatním plachetnicím ukázat, že jsi z pohledu práva motorák a tedy mají přednost v plavbě, jsem viděl na lodi vyvěšený jednou, byla to italská loď a bylo to hodně dávno. Ne, že bych ho neměl, ale jsem lenoch, jako všichni.
Z pohledu práva.... Můžeš si být na 100% jistý, že druhá plachetnice používá i motor, ale dokud nevyvěsí kužel, tak ho prostě musíš brát jako plachetnici a pokud mu máš jako plachetnici uvolnit cestu, tak to udělej, i když mu cáká voda z vejfuku a fletruje plachta, na krev bych to nehnal. Jednak námořní soud, stejně jako každý jiný, není zadarmo a výsledek je nejistý. Stejně by dotyčný tvrdil, že v okamžiku srážky stejně pouze motorem dobíjel baterie a plachta fletrovala, protože zrovna dělal réčko. A sežene si deset lidí, co mu potvrdí, že v době srážky měl demontovanou vrtuli, takže za tohle vám to jistě nestojí.

Myšák
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pon úno 04, 2013 6:45 am

To jsi mě Myšáku trošku vyděsil, deset lidí si sežene i na to, že tam ten balon prostě neměl. Né že bych si chtěl vyžadovat přednost na krev, ale tohle není zrovna pozitivní zjištění pro málopočetné posádky :(.
Budeš vědět jestli se někde vyvěšování znaků kontroluje / trestá?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon úno 04, 2013 7:08 am

Asi tak jak Myšák. Ve výbavě to bývá, v HR trochu méně, ale se to nepoužívá.

Také popis plavby "na germána" je přesný. V duchu je považuji za motoráře a nechávám je do poslední chvíle vydusit, přičemž zatím vždy tuto roli dobrovolně přijali. Ale dle námořního práva plují na plachty, takže v konečném důsledku by byl smolík.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9348
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon úno 04, 2013 7:24 am

Ono je potřeba rozlišit jak kde.
V HR to není vidět, ale na severu je to běžná praxe, resp. je to vidět velice často.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon úno 04, 2013 7:05 pm

V Anglii jsem kuzel nevidel nikdy,kouli jednou kdyz jedne lodi zdech motor,kotvili u vjezdu do mariny a cekali az je workboat vtahne dovnitr.Jinak na beznych kotvistich to videt neni.
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » úte úno 05, 2013 9:03 am

Já jsem v r.2011 ve Skotsku viděl hodně kuželů při plavbě na motor s plachtou a na kotvištích bylo taky koulí vystavených požehnaně. Zato ve Středomoří jsem je viděl minimálně. Jen kolem Sardinie na kotvě. Kužel jsem ve Středomoří neviděl za 15 let co plachtím nebo si na to už jen nepamatuju :whist:
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte úno 05, 2013 9:49 am

Němci kouli tvrdě vyžadujou – a pokutujou - např. při kotvení na Labi nad Geesthachtem
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » úte úno 05, 2013 12:08 pm

No jo, jenomze to jsou nemci, tem kdyz se rekne "pri kotveni povesit kouli a otocit prukaz ve srajtofli fotkou dolu", tak to udelaji oboje...
Mne se nastesti koule vesla do kotevny, tak jsem ji tam vozil, jinak bych asi taky nemel moral ji vyhrabavat nekde vevnitr lode pri kazdem kotveni.
Mysak
Uživatelský avatar
Kubajzz
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: sob črc 11, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: TR Roudnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kubajzz » stř úno 13, 2013 1:46 pm

Já jsem pro používání všech signálů tak, jak se jich má užívat.

Není to jen pro vyhovění předpisům, myslím, že je to slušnost.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř úno 13, 2013 2:28 pm

Díky době před 25 lety a našim skvělým současným politikům jsme se naučili, že předpisy jsou nesmysly. Nesmysly se snažíme obcházet.

Mezinárodní námořní právo nedělají naší politici.
V COLREGu mají všechny pravidla hlubokou logiku a jejich dodržování posiluje bezpečnost.
Pravidla pohybu lodí na vnitřních vodách (nevím jak se to přesně jmenuje) naštěstí jsou v souladu s těmi mořskými.

Tato pravidla je dobré dodržovat, protože mají smysl. Nejen, že je to slušnost.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host