Zdravim Vas,
aktualne prochazim RYA kurzy a konkretne signalizaci.
Koukal jsem na fotky a videa na netu a musim priznat, ze jsem v praxi predpsane znaceni (hlavne denni) skoro nevidel.
Ted se hlavne bavim o plachetnicich..
Mohu Vas poprosit o Vasi zkusenost? Jak to tedy chodi v praxi...?
Diky
Petr
svetla a "shapes" = balony,... signalizace v praxi
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- mysacek
- s/y Kirké
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Martinique
- Kontaktovat uživatele:
Na každé charterovce máš kužel a kouli. Asi jsem neviděl nikoho s charterovkou, aby používal kouli při kotvení už jenom proto, že na připevnění bys potřeboval nějaká tenčí lanka a ta tam nemáš. Slušná majitelská loď kouli vyvěšuje. Nezařazuje mně to sice automaticky mezi slušné majitelské lodě, ale kouli vyvěšuji.
Konus, který vyvěšuješ při plavbě pod plachtami za současného užití motoru a tedy bys měl ostatním plachetnicím ukázat, že jsi z pohledu práva motorák a tedy mají přednost v plavbě, jsem viděl na lodi vyvěšený jednou, byla to italská loď a bylo to hodně dávno. Ne, že bych ho neměl, ale jsem lenoch, jako všichni.
Z pohledu práva.... Můžeš si být na 100% jistý, že druhá plachetnice používá i motor, ale dokud nevyvěsí kužel, tak ho prostě musíš brát jako plachetnici a pokud mu máš jako plachetnici uvolnit cestu, tak to udělej, i když mu cáká voda z vejfuku a fletruje plachta, na krev bych to nehnal. Jednak námořní soud, stejně jako každý jiný, není zadarmo a výsledek je nejistý. Stejně by dotyčný tvrdil, že v okamžiku srážky stejně pouze motorem dobíjel baterie a plachta fletrovala, protože zrovna dělal réčko. A sežene si deset lidí, co mu potvrdí, že v době srážky měl demontovanou vrtuli, takže za tohle vám to jistě nestojí.
Myšák
Konus, který vyvěšuješ při plavbě pod plachtami za současného užití motoru a tedy bys měl ostatním plachetnicím ukázat, že jsi z pohledu práva motorák a tedy mají přednost v plavbě, jsem viděl na lodi vyvěšený jednou, byla to italská loď a bylo to hodně dávno. Ne, že bych ho neměl, ale jsem lenoch, jako všichni.
Z pohledu práva.... Můžeš si být na 100% jistý, že druhá plachetnice používá i motor, ale dokud nevyvěsí kužel, tak ho prostě musíš brát jako plachetnici a pokud mu máš jako plachetnici uvolnit cestu, tak to udělej, i když mu cáká voda z vejfuku a fletruje plachta, na krev bych to nehnal. Jednak námořní soud, stejně jako každý jiný, není zadarmo a výsledek je nejistý. Stejně by dotyčný tvrdil, že v okamžiku srážky stejně pouze motorem dobíjel baterie a plachta fletrovala, protože zrovna dělal réčko. A sežene si deset lidí, co mu potvrdí, že v době srážky měl demontovanou vrtuli, takže za tohle vám to jistě nestojí.
Myšák
Asi tak jak Myšák. Ve výbavě to bývá, v HR trochu méně, ale se to nepoužívá.
Také popis plavby "na germána" je přesný. V duchu je považuji za motoráře a nechávám je do poslední chvíle vydusit, přičemž zatím vždy tuto roli dobrovolně přijali. Ale dle námořního práva plují na plachty, takže v konečném důsledku by byl smolík.
Také popis plavby "na germána" je přesný. V duchu je považuji za motoráře a nechávám je do poslední chvíle vydusit, přičemž zatím vždy tuto roli dobrovolně přijali. Ale dle námořního práva plují na plachty, takže v konečném důsledku by byl smolík.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Díky době před 25 lety a našim skvělým současným politikům jsme se naučili, že předpisy jsou nesmysly. Nesmysly se snažíme obcházet.
Mezinárodní námořní právo nedělají naší politici.
V COLREGu mají všechny pravidla hlubokou logiku a jejich dodržování posiluje bezpečnost.
Pravidla pohybu lodí na vnitřních vodách (nevím jak se to přesně jmenuje) naštěstí jsou v souladu s těmi mořskými.
Tato pravidla je dobré dodržovat, protože mají smysl. Nejen, že je to slušnost.
Mezinárodní námořní právo nedělají naší politici.
V COLREGu mají všechny pravidla hlubokou logiku a jejich dodržování posiluje bezpečnost.
Pravidla pohybu lodí na vnitřních vodách (nevím jak se to přesně jmenuje) naštěstí jsou v souladu s těmi mořskými.
Tato pravidla je dobré dodržovat, protože mají smysl. Nejen, že je to slušnost.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host