Oprava korouhvicky na stezni za pouziti sedaku
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
Oprava korouhvicky na stezni za pouziti sedaku
Ahoj,
nefunguje mi korohvicka. Musim ji vymenit nevim, zda je nutne kvuli tomu shodit stezen. Napada me varianta ctyrbodoveho vyvazani lodi v marine a sedakem se na stezen (12,5m) vytahnout. jen netusim, zda si lod nelehne a ja nezrusim lode vyvazane v boxech vedle.
Mate s tim nekdo prosim zkusenost?
Diky moc.
M:
nefunguje mi korohvicka. Musim ji vymenit nevim, zda je nutne kvuli tomu shodit stezen. Napada me varianta ctyrbodoveho vyvazani lodi v marine a sedakem se na stezen (12,5m) vytahnout. jen netusim, zda si lod nelehne a ja nezrusim lode vyvazane v boxech vedle.
Mate s tim nekdo prosim zkusenost?
Diky moc.
M:
Půjde to
Ahoj, určitě to takto půjde, o zrušení lodí se neboj, zvlášť,když budeš přivázán.
Osobní zkušenost nemám, ale nesvítilo nám světlo nahoře na stěžni a borci z charterovky to řešili úplně stejně. Jeden tahal - jistil lano a druhý šplhal po stěžni nahoru, žárovku vyměnil a bylo hotovo.
P.S. Já bych to nedal, mně by bylo zle už 3m nad palubou
Osobní zkušenost nemám, ale nesvítilo nám světlo nahoře na stěžni a borci z charterovky to řešili úplně stejně. Jeden tahal - jistil lano a druhý šplhal po stěžni nahoru, žárovku vyměnil a bylo hotovo.
P.S. Já bych to nedal, mně by bylo zle už 3m nad palubou

err : příliš nám toho o své lodi nepíšeš. Budu tedy hádat. Máš li stěžeň 12,5 m, tvá loď má (30) 31-34 ft.
lodě 31-34 ft mají v průměru balst od 1,6 do 2,5 T.
Zodpovědně prohlašuji, že u lodí této velikosti a s takovýmto balastem, můžeš lést na stěžeň
nejen v maríně, kde na něm můžeš dělat veletoče, ale v příznivých podmínkách i za plavby.
Rozhodně nemusíš blbnout s nějakým zavětrováním do čtyřech stran (osobní zkušenost).
I v tom nejhorším případě bude mit loď hmotnostní převahu 1:5, spíše daleko více.
Daleko důležitější je, aby ti nepraskl sedák, neseklo se lano výtahu a hlavně, aby ten co bude výtah u vinšny obsluhovat,
věděl přesně co a jak má dělat. Třeba, aby až řekneš jedeme dolů, ihned nevymotal na vinšně 3 smice ze čtyř (pěti).
Hovoříš o maríně, máš tedy možná loď v Chorvatsku. Pkud to tak je a z tohoto úkonu máš obavu, je tam na několka místech, na nábřeží
(v maríně), těsně u vody trubka s žebříkem / cca 15 m /, určená pro tyto opravy. V některém vlákně zde jsou dokonce fotky tohoto zařízení
s udáním jeho místa.
lodě 31-34 ft mají v průměru balst od 1,6 do 2,5 T.
Zodpovědně prohlašuji, že u lodí této velikosti a s takovýmto balastem, můžeš lést na stěžeň
nejen v maríně, kde na něm můžeš dělat veletoče, ale v příznivých podmínkách i za plavby.
Rozhodně nemusíš blbnout s nějakým zavětrováním do čtyřech stran (osobní zkušenost).
I v tom nejhorším případě bude mit loď hmotnostní převahu 1:5, spíše daleko více.
Daleko důležitější je, aby ti nepraskl sedák, neseklo se lano výtahu a hlavně, aby ten co bude výtah u vinšny obsluhovat,
věděl přesně co a jak má dělat. Třeba, aby až řekneš jedeme dolů, ihned nevymotal na vinšně 3 smice ze čtyř (pěti).

Hovoříš o maríně, máš tedy možná loď v Chorvatsku. Pkud to tak je a z tohoto úkonu máš obavu, je tam na několka místech, na nábřeží
(v maríně), těsně u vody trubka s žebříkem / cca 15 m /, určená pro tyto opravy. V některém vlákně zde jsou dokonce fotky tohoto zařízení
s udáním jeho místa.
Diky.
Ano, mam Wibo 945, ocelova, vyroba van Wijk, 9,45 x 2,98 x 1,2 , vaha 4750kg + 1700kg ballast.
Lod je stara, vyzaduje hodne oprav a uprav (presto je to muj milacek). Dva roky stala na miste v Holandsku. Chybi vetsina takelaze, zustala jen pevna + vytah geny a HP. Takze jeste studuji, jak nejlepe vyresit kiking a oprate hlavni plachty. Take si chci natahat lana refu az do kokpitu. Korouhvicka je seknuta a nema jednu packu na oznaceni mrtveho uhlu. Tak bych ji chtel vymenit a rovnou na celo stezne prisroubovat kladku pro tahani perseniku geny. Lazy Jack se take rozpada, takze si navazu novy (vlastni vyroba
).
To vse, protoze planuji, jak ji po upravach dostanu do CR, pokud me to prihlaseni pod CR vlajku neprejde (nutna prohlidka technikem v CR) a nevyuziji zde zminovaneho postupu Belgie, Nemecko. Bez zadne vlajky byt nechci ani v pripobreznich vodach.
Co se tyce sedaku, nemel by me kdo tahat, vsechno na lodi delam sam. Takze i tohle budu delat sam, pomoci zaseku.
M.
Ano, mam Wibo 945, ocelova, vyroba van Wijk, 9,45 x 2,98 x 1,2 , vaha 4750kg + 1700kg ballast.
Lod je stara, vyzaduje hodne oprav a uprav (presto je to muj milacek). Dva roky stala na miste v Holandsku. Chybi vetsina takelaze, zustala jen pevna + vytah geny a HP. Takze jeste studuji, jak nejlepe vyresit kiking a oprate hlavni plachty. Take si chci natahat lana refu az do kokpitu. Korouhvicka je seknuta a nema jednu packu na oznaceni mrtveho uhlu. Tak bych ji chtel vymenit a rovnou na celo stezne prisroubovat kladku pro tahani perseniku geny. Lazy Jack se take rozpada, takze si navazu novy (vlastni vyroba

To vse, protoze planuji, jak ji po upravach dostanu do CR, pokud me to prihlaseni pod CR vlajku neprejde (nutna prohlidka technikem v CR) a nevyuziji zde zminovaneho postupu Belgie, Nemecko. Bez zadne vlajky byt nechci ani v pripobreznich vodach.
Co se tyce sedaku, nemel by me kdo tahat, vsechno na lodi delam sam. Takze i tohle budu delat sam, pomoci zaseku.
M.
- rb
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 300
- Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Hostivice
Za mých mladých let byla moje oblíbená zábava lézt na stěžeň a shora fotit. Při mých 80 kg /tenkrát/ a stupačkách na dřevěném stěžni to nebyl zas tak velký problém. Loď měla nějakých necelých 9 metrů a výšku stěžně si už nepamatuji. Nicméně i na neuvázanou loď při zaseknutém výtahu nahoře v kladce to nebyl problém, akorát si člověk musí zvyknou, že se to trochu kývá. Sem, tam, sem, tam ... Pokud na to budeš sám výtah se sedačkou ti asi bude k ničemu, zkus použít provazový žebřík nebo nějakou formu lana s oky jako stupačky, který vytáhneš nahoru. Přeji dobré nervy a pěkný rozhled.
Nasel jsem solidni nylonove / sklenena vlakna stupaky, ktere jsou asi nejlehci ze vsech dostupnych.
Dokonce o vice nez polovinu nez hlinikace. Nosnost 140kg na jeden. Takze pujdu asi do toho.
Jeste nevim, zda to budu sroubovat primo na stojici stezen nebo zda nakonec preci jen neudelam to, co jsem nechtel a stezen shodim.
Koneckoncu jeste jsem vrchol stezne a uchyceni takelaze nevidel a mozna by to na poprve nebylo od veci. jen si pak prizvu nekoho na dolazeni - naklonu, predpnuti, srovnani vantu apod. To jeste vubec neovladam.
No a napriste uz budou stupaky.
Pokud byste nekdo chteli, zde je na ne odkaz. Ja budu jeste hledat, dokud je nesezenu za polovic
http://www.defender.com/product.jsp?pat ... id=1686220
Dokonce o vice nez polovinu nez hlinikace. Nosnost 140kg na jeden. Takze pujdu asi do toho.
Jeste nevim, zda to budu sroubovat primo na stojici stezen nebo zda nakonec preci jen neudelam to, co jsem nechtel a stezen shodim.
Koneckoncu jeste jsem vrchol stezne a uchyceni takelaze nevidel a mozna by to na poprve nebylo od veci. jen si pak prizvu nekoho na dolazeni - naklonu, predpnuti, srovnani vantu apod. To jeste vubec neovladam.
No a napriste uz budou stupaky.
Pokud byste nekdo chteli, zde je na ne odkaz. Ja budu jeste hledat, dokud je nesezenu za polovic

http://www.defender.com/product.jsp?pat ... id=1686220
- Danar
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Plzeň
Pokud jde pouze o jištění pro případ pádu a nahoru zvládneš nějak vyšplhat, tak je super něco jako tohle: samonavíjecí záchytný systém. Na jednorázovku je to možná dost peněz. Používá se to např. u horolezeckých stěn. Když člověk spadne, nebo se pustí, tak se mechanizmus roztočí, přibrzdí a sveze člověka na zem přijatelnou rychlostí. Mám to raději, než živého jističe, který nespouští tak plynule..
Dovolím si mírně zabrousit ke své otázce, ale hodně související: Budeme mít půjčený kýlový Balaton 24 s výtlakem 1,9t. Trochu mě láká nápad si někdy na lodi udělat výlet na stěžeň, nafotit atd. Nevím, jestli si to můžu dovolit u téhle lodi..? Asi bude nejlepší zeptat se majitele při převzetí že?
Dovolím si mírně zabrousit ke své otázce, ale hodně související: Budeme mít půjčený kýlový Balaton 24 s výtlakem 1,9t. Trochu mě láká nápad si někdy na lodi udělat výlet na stěžeň, nafotit atd. Nevím, jestli si to můžu dovolit u téhle lodi..? Asi bude nejlepší zeptat se majitele při převzetí že?
Pokud by byly stupaky, tak bych se jistil pouze lehkou vazackou, kterou bych vzdy po posunuti prevazal (na karabinu, uvaz trva asi dve vteriny).
Pokud se rozhodnu ze ne, mel jsem na mysli sedak pro samostatnou praci: http://www.defender.com/product.jsp?path=-1&id=1504116
Posunes nohama, pritahnes rukama a tak porad dokola, dokud nejsi na stezni
Pokud se rozhodnu ze ne, mel jsem na mysli sedak pro samostatnou praci: http://www.defender.com/product.jsp?path=-1&id=1504116
Posunes nohama, pritahnes rukama a tak porad dokola, dokud nejsi na stezni

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
err_ píše:Pokud by byly stupaky, tak bych se jistil pouze lehkou vazackou, kterou bych vzdy po posunuti prevazal (na karabinu, uvaz trva asi dve vteriny).
Pokud se rozhodnu ze ne, mel jsem na mysli sedak pro samostatnou praci: http://www.defender.com/product.jsp?path=-1&id=1504116
Posunes nohama, pritahnes rukama a tak porad dokola, dokud nejsi na stezni
a jak ten frajer omládl, když se vydrápal nahoru



-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
asi me neco nedochazi, ale vazne se nekdo pta jestli vlastni vahou prevazi 1700kg balast?
Prvne musi mit sedak a jedno lano jako pojistku, z geny nebo topenanty. Jinak mu stary lano praskne a je o jednu registraci min. Az pujdou nekde dva lidi co maji lod tak jim rekni a mas to za dve piva hotovy.
Takovej stezen bude mit pres 80kilo, s tim sklapenim to v jednom nebude jen tak.
Prvne musi mit sedak a jedno lano jako pojistku, z geny nebo topenanty. Jinak mu stary lano praskne a je o jednu registraci min. Az pujdou nekde dva lidi co maji lod tak jim rekni a mas to za dve piva hotovy.
Takovej stezen bude mit pres 80kilo, s tim sklapenim to v jednom nebude jen tak.
Ale jiste dochazi
Ano obavy mam. Jde o jednoduchou paku. Takze 1700kg po 12,5m se mi mou nezkusenou uvahou nezdalo tak mnoho. Navic jde o jolu, takze dle prirucek - pocatecni stabilita nizka. Tolik k mym usudkum.
Co se tyce sklapeni stezne - s ohledem na tu samou paku, i kdyby mel stezen jen 10 kg, neni mozne jej udrzet. teoreticky by se to melo delat tremi zpusoby:
1) Vyuziti rahna (pouze u stezne uchyceneho v patce s boky - posun mozny pouze vpred a vzad)
Topenantou a kikingem se zajisti rahno. Na jeho konec se pak uvazuje spousteci lano stezne, ktere se zajisti kladkostrojem k ukotveni zadniho stehu. Z patky stezne se odsroupuje spodni steznovy sroub, necha se pouze vrchni. Pak se povoluje zadni steh a take kladkostroj pres rahno. Bocni posuny jisti patka.
2) Dvojnozka - predni steh
postavi se dvojnozka z boku lodi a zapre se pred stezen - mezi nej a predni steh. Terminal stehu se uvaze na kladkostroj, jeho druhy konec je uvazan na ukotveni stehu. Opet se povoli spodni sroub stezne. nasledne se povoli steh - a jeho delka se postupne pres kladkostroj prodlujuze, tim spoustim stezen na zad. Jak se lano snizuje, lehne si na dvojnozku, ze ktere se stava paka a pomaha zvladat vetsi sily pri velkem naklonu v konci operace.
3) to same jako 2, jen se zadnim stehem a spoustenim stezne vpred,
Navod byl publikovan ve starem nemeckem casopisu boote, ktery vysel v zari, 1978
Melo by to platit jak pro staveni, tak pro pokladani. Osobni zkusenost nemam.

Co se tyce sklapeni stezne - s ohledem na tu samou paku, i kdyby mel stezen jen 10 kg, neni mozne jej udrzet. teoreticky by se to melo delat tremi zpusoby:
1) Vyuziti rahna (pouze u stezne uchyceneho v patce s boky - posun mozny pouze vpred a vzad)
Topenantou a kikingem se zajisti rahno. Na jeho konec se pak uvazuje spousteci lano stezne, ktere se zajisti kladkostrojem k ukotveni zadniho stehu. Z patky stezne se odsroupuje spodni steznovy sroub, necha se pouze vrchni. Pak se povoluje zadni steh a take kladkostroj pres rahno. Bocni posuny jisti patka.
2) Dvojnozka - predni steh
postavi se dvojnozka z boku lodi a zapre se pred stezen - mezi nej a predni steh. Terminal stehu se uvaze na kladkostroj, jeho druhy konec je uvazan na ukotveni stehu. Opet se povoli spodni sroub stezne. nasledne se povoli steh - a jeho delka se postupne pres kladkostroj prodlujuze, tim spoustim stezen na zad. Jak se lano snizuje, lehne si na dvojnozku, ze ktere se stava paka a pomaha zvladat vetsi sily pri velkem naklonu v konci operace.
3) to same jako 2, jen se zadnim stehem a spoustenim stezne vpred,
Navod byl publikovan ve starem nemeckem casopisu boote, ktery vysel v zari, 1978
Melo by to platit jak pro staveni, tak pro pokladani. Osobni zkusenost nemam.
- Stanislav
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 593
- Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
- Reputace: 50
- Bydliště: moře
Pro zvedání a pokládání stěžně se používá zařízení kterému se říká "mrtvý muž" už se to tady probíralo modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=228 Měl jsem to na lodi skládácí, položit a postavit v jednom nebyl problém, nejtěžší bylo manipulovat se stěžněm před zvedáním nebo po položení. Položený stěžeň kouká daleko (cca 1/2 délky) za loď .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host