Rád bych si zvýšil kvalifikaci na vedení motorové jachty delší než 24 metrů. Vypochopil jsem, že v ČR takovéto oprávnění získat nelze, ale že Námořní úřad uzná oprávnění vydané jinou zemí Evropského hospodářského prostoru. Nemáte tip, kde a jak začít?
Domnívám se, že jsem schopen zvládnout kurs/zkoušku v angličtině, v jiném jazyce nikoliv (snad ještě hrvatski a polski). Můj cíl je pracovat na takovéto lodi jako kapitán, potřebuji tedy profesionální papíry, které například vydává britská MCA. Ze samostudia se zatím domnívám, že lze udělat i hobby licenci RYA Yachtmaster Offshore s tzv. komerční doložkou (Commercial Endorsement). Vím, že kurs STCW-95 je nutností. Nemáte s tím někdo konkrétní zkušenosti?
Cesta studia námořní akademie je pro mne neschůdná, živím rodinu a nemohu roky studovat. Navíc nemám ambice pracovat na tankeru, mým cílem je jachta pro privátní využití či pro charter.
Díky, Janek.
Jaké papíry na loď delší 24m?
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
- janekz
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 176
- Registrován: čtv zář 20, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Jaké papíry na loď delší 24m?
Naposledy upravil(a) janekz dne pon říj 17, 2011 8:44 pm, celkem upraveno 1 x.
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Ahoj,nevím jak v Anglii,ale my jsme se ještě ve škole dívali nabídku takových kurzů ve státech,je to na pár měsíců a vycházelo to na cca 200 000 kč,ale to bylo před více než rokem a půl. Můj kolega se o to zajímal vážněji,tak že jestli nebude na moři a uvidím jej na netu,tak se ho zeptám a pošlu ti to do sz.
Petr.
Petr.
Doporucuji toto http://www.yachtmaster.com/index.php/home
Donedavna to delal napriklad Jim Gokova v Turecku, ktery ma skolu v Marmarise = jejednodussi varianta. Je povinnost predlozit certifikaty STCW95 a asi GMDSS, ktere je lepsi delat doma. STCW dela cca dva krat do roka COS CREW Management v Praze a je to cca za 5-10tis korun.
Prikazy IYT by meli byt equivalentni prukazum RYA (na to je mezi amerikou a britanii nejaka dohoda). Pokud na urcity stupen IYT je vyzadovan prukaz nizsi, pak oni muzou za urcitych podminek akceptovat domaci cesky.
Donedavna to delal napriklad Jim Gokova v Turecku, ktery ma skolu v Marmarise = jejednodussi varianta. Je povinnost predlozit certifikaty STCW95 a asi GMDSS, ktere je lepsi delat doma. STCW dela cca dva krat do roka COS CREW Management v Praze a je to cca za 5-10tis korun.
Prikazy IYT by meli byt equivalentni prukazum RYA (na to je mezi amerikou a britanii nejaka dohoda). Pokud na urcity stupen IYT je vyzadovan prukaz nizsi, pak oni muzou za urcitych podminek akceptovat domaci cesky.
- janekz
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 176
- Registrován: čtv zář 20, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Díky za tipy. Jsem vděčný za každý kousíček informace, neboť se zatím docela ztrácím v neuvěřitelném labyrintu průkazů a licencí. Pokoušel jsem se například začít studiem britských profi licencí, vydávaných MCA (Maritime and Coastguard Agency), což je oficiální státní autorita, podléhající přímo britskému ministerstvu dopravy. Pokud jsem si dříve myslel, že najít relevantní info na stránkách českých úřadů je obtížné, už si to nemyslím. Web MCA je dle mého soudu vhodný leda pro zvlášť zvrácené masochisty...
Jednu užitečnou informaci jsem ale u MCA našel: seznam všech škol na světě, jejichž průkazy MCA akceptuje. A jelikož se domnívám, že má smysl dělat pouze takové papíry, které uzná MCA anebo USCG (US Coast Guard), začal jsem seznam procházet. Je na něm i windwardem doporučená IYT, jejíž průkazy opravdu akceptují v UK i US. Našel jsem i školu PYT v Durbanu v JAR, která má docela nízké ceny.
Ovšem nejvíce se mi líbí MPT. Na jejich webu se dá stáhnout informačně velmi výživná brožura, která mi konečně začíná vnášet do toho chaosu trochu světla. Jsou ovšem dost drazí, ale zdají se mi nejprofesionálnější. Nabízejí zdarma vstupní poradenství: řekneš jim co chceš dělat a co jsi dělal doposud, jaké máš kvalifikace a licence a oni doporučí nejvhodnější postup (samozřejmě se tím myslí postup jejich školou). Zkusím to i na dálku mailem/telefonem.
Pokračuju ve výzkumu, zkusím napsat podrobný dotaz na více škol a uvidím, co z toho vypadne. Budu i nadále vděčný za veškeré tip a zkušenosti.
windward: Jim Gokova už asi profi kurzy nedělá, jen RYA a jen na plachetnice, studoval jsem jejich web. Letošní STCW v Praze už jsem prošvihl, bylo teď v říjnu. Pozitivní info je, že ČR je na tzv. White listu IMO, který označuje státy, jejichž legislativa bezezbytku splnila požadavky STCW-95 a jejichž STCW certifikáty jsou uznávané worldwide. Slovensko tam není, nicméně poslední oficiální seznam je z roku 2001 a podle wikipedie (ano, ano, já vím, není to oficiální a spolehlivý zdroj) už Slovensko v roce 2006 na seznamu je.
Ahoj, Janek
Jednu užitečnou informaci jsem ale u MCA našel: seznam všech škol na světě, jejichž průkazy MCA akceptuje. A jelikož se domnívám, že má smysl dělat pouze takové papíry, které uzná MCA anebo USCG (US Coast Guard), začal jsem seznam procházet. Je na něm i windwardem doporučená IYT, jejíž průkazy opravdu akceptují v UK i US. Našel jsem i školu PYT v Durbanu v JAR, která má docela nízké ceny.
Ovšem nejvíce se mi líbí MPT. Na jejich webu se dá stáhnout informačně velmi výživná brožura, která mi konečně začíná vnášet do toho chaosu trochu světla. Jsou ovšem dost drazí, ale zdají se mi nejprofesionálnější. Nabízejí zdarma vstupní poradenství: řekneš jim co chceš dělat a co jsi dělal doposud, jaké máš kvalifikace a licence a oni doporučí nejvhodnější postup (samozřejmě se tím myslí postup jejich školou). Zkusím to i na dálku mailem/telefonem.
Pokračuju ve výzkumu, zkusím napsat podrobný dotaz na více škol a uvidím, co z toho vypadne. Budu i nadále vděčný za veškeré tip a zkušenosti.
windward: Jim Gokova už asi profi kurzy nedělá, jen RYA a jen na plachetnice, studoval jsem jejich web. Letošní STCW v Praze už jsem prošvihl, bylo teď v říjnu. Pozitivní info je, že ČR je na tzv. White listu IMO, který označuje státy, jejichž legislativa bezezbytku splnila požadavky STCW-95 a jejichž STCW certifikáty jsou uznávané worldwide. Slovensko tam není, nicméně poslední oficiální seznam je z roku 2001 a podle wikipedie (ano, ano, já vím, není to oficiální a spolehlivý zdroj) už Slovensko v roce 2006 na seznamu je.
Ahoj, Janek
Ahoj, řešil jsem taky licenci na tzv. megajachty (mezeru mezi "pleasure boat" do 24 a loděmi SOLAS - tedy až na vyjímky od 500 BT) a výsledek se více méně shodoval se vším, co je tu psáno; mezinárodní akceptace licence je jistě taky důležitá, ale podstatné je s jakou lodí - pod jakou vlajkou budeš plout; i v této kategorii si národní legislativy řeší licence primárně pro své lodě. A protože naše legislativa takovou kategorii nezná, tak pokud bude loď pod českou vlajkou je podstatné, co uzná MD. Osobně mi kpt.Pacák potvrdil, že by uznal RYA s komerční doložkou. Polsko dělá taky megajachty (kurz cca 1 měsíc vč. STCW), vloni napodzim mi slíbil podrobnosti pan Poláček z COS, ale jsem od jara na moři, takže výsledek neznám. Na MD jsem se na polsko neptal ale pravděpodobně by také prošlo - chce to domluvit předem, nejlépe pro konkrétní loď (pokud to postavíš všeobecně, zkusí na tebe jako minimum námořního poručíka - tedy akademii, a to pochopitelně nechceš). Nevím, jaskou má tonáž loď o které uvažuješ, ale RYA má omezení do 200 BT, další stupeň až do 500 BT, který vyplňuje zcela mezeru 24 m -500 BT jsou Chorvati (Yachtmaster A a Yachtmaster B ), ale to by, odhaduju, na MD neprošlo. Tatramarine bych osobně asi vypustil, ale upřímně řečeno nevím, do jaké míry jsem pod vlivem všeobecného názoru kolegů o nevalné úrovni této instituce - nicméně údajně také tuto kategorii připravují (do loňska nebyla), akceptaci naším MD netuším...
Přeju hodně štěstí, ahoj.
Přeju hodně štěstí, ahoj.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host