Kapitánské kurzy
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Kapitánské kurzy
Vážení,
kdyby ty různé restrikce, problémy s průkazy atd. byly jen v oblasti plavby ...
Spolu s jachtingem, který jsem objevil zhruba před dvaceti lety, jsem zhruba 40 let modelář, v OL jsem byl i členem leteckomodelářského klubu a jelikož jsem létal s R/C modely větroňů, ale i motoráků, možná mi rukama tehdy prošlo víc metylu, než od té doby krkem čistého alkoholu (myslím etyl ...) v různých alkoholických nápojích, jelikož takřka nepiju.
Po VŠ jsme se s manželkou odstěhovali na Vysočinu a díky stavbě domu a pak dalším akcím jsem se k létání dostal jen občas, s větroněm obvykle za zahradou, s motorákem na relatině blízkém asfaltovém letišti, které nemá řídící věž a není běžně používáno jako letiště. A jelikož jsem si z určitých důvodů před lety pořídil něco jako větroň s pomocným elektromotorem, tak si chodím létat za zahradu.
A pokud jste před koncem roku zaznamenali informační kampaň o povinnosti registrace dronů, tak zastávám názor, že to se zase něco úředníkům v EU a na našem MD opravdu povedlo.
Jednak jsem až do Silvestra žil v klidu, protože nevlastním dron, ale R/C model větroně či motorového letadla. Omyl - dron je jakýkoli bezpilotní dálkově řízený létající prostředek, tedy nejen ty "krabičky" s více vrtulemi se svislými osami, které obvykle mají i kameru a v posledních letech se jich vyrojily tisíce a jelikož s nimi létá kdekdo, který ani netuší, co jeho dron (v užším slova smyslu) může způsobit, tak naprosto chápu potřebu nějaké regulace.
Takže až 31.12. jsem se úplně náhodou dozvěděl, že registrace dronu a registrace pilota dronů se mne týká také.
Pročetl jsem si materiály dostupné na stránkách MD a na jejich odkazu na stránkách Úřadu pro civilní letectví, kde je otázka dronů a povinné registrace řešena. Napoprvé jsem se dost ztrácel v různých kategoriích a tabulkách, abych vlastně zjistil, kam moje R/C modely letadel patří a co musím udělat. Seznámil jsem se s nějakými základními podmínkami, podařilo se mi zaregistrovat se jako majitele dronu a pak jsem šel na registraci pilota. Pořád se tam motal nějaký text o "výcviku" a o testu on-line. Tak jsem to spustil, vyplnil svoje údaje a spustil test a nestačil se divit.
V testu se jednak vyskytovaly otázky, které v předchozích materiálech vůbec nebyly řešeny, jednak otázky, které jsou poněkud "mimo" rekreační piloty a měly by se týkat až lidí, kteří si pomocí dronů vydělávají a létají v oblastech a místech, kde se vysktují lidé, v zastavěných oblastech a podobně.
Mimochodem, kdysi jsme u OL s větroni létali v termice, kde letová hladina byla běžně od 50 - 80 m (vytahovaly se na gumicuku nebo silonu 100 m dlouhém) do zhruba 400 - 500 m, kdy pilot (a majitel) už měl strach, aby větroň taky bezpečně dostal dolů (při silné termice to není vždy jedboduché). A to i přesto, že hned za městem byla vrtulníková základna sovětské armády a samozřejmě také vrtulníky zruba 3x týdně létaly nad městem a někdy se vracely zpět na letiště i nad naším "letištěm" (plocha pro práškovací letadla). Samozřejmě jsme je museli respektovat, ale nikdy nebyl nějaký problém z jejich strany.
Dnes (od 1.1.2021) platí pro drony (a tedy i R/C modeláře) maximální výška nad terénem 120 m, registrace platí 5 let, registrace pilota taky 5 let. Když jsem se registroval, vzpomínal jsem na to, jak jsem si kdysi objednal materiály pro zkoušku na VMP, kde byly i testové otázky, které pak byly použity v testu na SPS. Takže v testu mne potom až tak nic nepřekvapilo. A nebo na kurz a materiály, když jsem si dělal "C" od MDČR. Tam bylo u zkoušek něco písemně (navigační příklad), pak ústní pohovor. Ale zkoušelo se to, na co nás v kurzu připravili. U testu na pilota dronu toto neplatí ani náhodou ...
Dále jako rekreační pilot neprofík (velmi zjednodušeně řečeno) nesmím létat nad lidmi, musím létat těch max. 120 m vysoko a min. 300 m od zastavěné oblasti a podobně. Takže teoreticky nemůžu lítat ani na louce za zahradami, protože to je od nejbližších domů jen 150 m, pokud někoho zmerčím na polní cestě k lesu, tak nad ním nesmím přelétnout, a nebo v co nejkratší době a pryč.
Je toho ještě víc, co od 1.1. platí, ale pokud se týká podkladů a testů, tak zlaté kapitánské zkoušky, byť registrace dronu a registrace pilota je zdarma a lze to udělat on-line z tepla domova.
Uvedná omezení nejsou dílem našeho MD, to upekla EU. Na naše úředníky padá ta nesrozumitelnost podkladů, nekompletnost, vzhledem k testovým otázkám a špatná informační kampaň. Všude se mluvilo o dronech, nikde jsem nezaznamenal zmínku o R/C modelech letadel. A přitom většina normálních lidí u nás pod pojmem "dron" bere opravdu tu dálkově řízenou škatulku s kamerou, nikoli běžné a desítky let u nás používané R/C modely letadel.
Tak dobrý vítr do plachet a letu zdar.
Pavel.
kdyby ty různé restrikce, problémy s průkazy atd. byly jen v oblasti plavby ...
Spolu s jachtingem, který jsem objevil zhruba před dvaceti lety, jsem zhruba 40 let modelář, v OL jsem byl i členem leteckomodelářského klubu a jelikož jsem létal s R/C modely větroňů, ale i motoráků, možná mi rukama tehdy prošlo víc metylu, než od té doby krkem čistého alkoholu (myslím etyl ...) v různých alkoholických nápojích, jelikož takřka nepiju.
Po VŠ jsme se s manželkou odstěhovali na Vysočinu a díky stavbě domu a pak dalším akcím jsem se k létání dostal jen občas, s větroněm obvykle za zahradou, s motorákem na relatině blízkém asfaltovém letišti, které nemá řídící věž a není běžně používáno jako letiště. A jelikož jsem si z určitých důvodů před lety pořídil něco jako větroň s pomocným elektromotorem, tak si chodím létat za zahradu.
A pokud jste před koncem roku zaznamenali informační kampaň o povinnosti registrace dronů, tak zastávám názor, že to se zase něco úředníkům v EU a na našem MD opravdu povedlo.
Jednak jsem až do Silvestra žil v klidu, protože nevlastním dron, ale R/C model větroně či motorového letadla. Omyl - dron je jakýkoli bezpilotní dálkově řízený létající prostředek, tedy nejen ty "krabičky" s více vrtulemi se svislými osami, které obvykle mají i kameru a v posledních letech se jich vyrojily tisíce a jelikož s nimi létá kdekdo, který ani netuší, co jeho dron (v užším slova smyslu) může způsobit, tak naprosto chápu potřebu nějaké regulace.
Takže až 31.12. jsem se úplně náhodou dozvěděl, že registrace dronu a registrace pilota dronů se mne týká také.
Pročetl jsem si materiály dostupné na stránkách MD a na jejich odkazu na stránkách Úřadu pro civilní letectví, kde je otázka dronů a povinné registrace řešena. Napoprvé jsem se dost ztrácel v různých kategoriích a tabulkách, abych vlastně zjistil, kam moje R/C modely letadel patří a co musím udělat. Seznámil jsem se s nějakými základními podmínkami, podařilo se mi zaregistrovat se jako majitele dronu a pak jsem šel na registraci pilota. Pořád se tam motal nějaký text o "výcviku" a o testu on-line. Tak jsem to spustil, vyplnil svoje údaje a spustil test a nestačil se divit.
V testu se jednak vyskytovaly otázky, které v předchozích materiálech vůbec nebyly řešeny, jednak otázky, které jsou poněkud "mimo" rekreační piloty a měly by se týkat až lidí, kteří si pomocí dronů vydělávají a létají v oblastech a místech, kde se vysktují lidé, v zastavěných oblastech a podobně.
Mimochodem, kdysi jsme u OL s větroni létali v termice, kde letová hladina byla běžně od 50 - 80 m (vytahovaly se na gumicuku nebo silonu 100 m dlouhém) do zhruba 400 - 500 m, kdy pilot (a majitel) už měl strach, aby větroň taky bezpečně dostal dolů (při silné termice to není vždy jedboduché). A to i přesto, že hned za městem byla vrtulníková základna sovětské armády a samozřejmě také vrtulníky zruba 3x týdně létaly nad městem a někdy se vracely zpět na letiště i nad naším "letištěm" (plocha pro práškovací letadla). Samozřejmě jsme je museli respektovat, ale nikdy nebyl nějaký problém z jejich strany.
Dnes (od 1.1.2021) platí pro drony (a tedy i R/C modeláře) maximální výška nad terénem 120 m, registrace platí 5 let, registrace pilota taky 5 let. Když jsem se registroval, vzpomínal jsem na to, jak jsem si kdysi objednal materiály pro zkoušku na VMP, kde byly i testové otázky, které pak byly použity v testu na SPS. Takže v testu mne potom až tak nic nepřekvapilo. A nebo na kurz a materiály, když jsem si dělal "C" od MDČR. Tam bylo u zkoušek něco písemně (navigační příklad), pak ústní pohovor. Ale zkoušelo se to, na co nás v kurzu připravili. U testu na pilota dronu toto neplatí ani náhodou ...
Dále jako rekreační pilot neprofík (velmi zjednodušeně řečeno) nesmím létat nad lidmi, musím létat těch max. 120 m vysoko a min. 300 m od zastavěné oblasti a podobně. Takže teoreticky nemůžu lítat ani na louce za zahradami, protože to je od nejbližších domů jen 150 m, pokud někoho zmerčím na polní cestě k lesu, tak nad ním nesmím přelétnout, a nebo v co nejkratší době a pryč.
Je toho ještě víc, co od 1.1. platí, ale pokud se týká podkladů a testů, tak zlaté kapitánské zkoušky, byť registrace dronu a registrace pilota je zdarma a lze to udělat on-line z tepla domova.
Uvedná omezení nejsou dílem našeho MD, to upekla EU. Na naše úředníky padá ta nesrozumitelnost podkladů, nekompletnost, vzhledem k testovým otázkám a špatná informační kampaň. Všude se mluvilo o dronech, nikde jsem nezaznamenal zmínku o R/C modelech letadel. A přitom většina normálních lidí u nás pod pojmem "dron" bere opravdu tu dálkově řízenou škatulku s kamerou, nikoli běžné a desítky let u nás používané R/C modely letadel.
Tak dobrý vítr do plachet a letu zdar.
Pavel.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kapitánské kurzy
Smutne, smutne..
Ja to tedy v jednom clanku (neoficialnim) zachytil ze to bude pro vsechny RC bo jsem jako kluk lital vetrone A1 a A2 a i nejakou vykonnostni tridu jsem ziskal. Pak jsem zkousel i nejake motorve RC modely. Deda byl velky fanda a mel vybavenou dilnu na pude kde bydlel. Jedno ero mi uletelo uplne a uz jsem ho nikdy nenasel. Premyslel jsem o registraci. Ale po tom co pises me to uz preslo.
Ja to tedy v jednom clanku (neoficialnim) zachytil ze to bude pro vsechny RC bo jsem jako kluk lital vetrone A1 a A2 a i nejakou vykonnostni tridu jsem ziskal. Pak jsem zkousel i nejake motorve RC modely. Deda byl velky fanda a mel vybavenou dilnu na pude kde bydlel. Jedno ero mi uletelo uplne a uz jsem ho nikdy nenasel. Premyslel jsem o registraci. Ale po tom co pises me to uz preslo.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Kapitánské kurzy
Ono to není tak jednoznačné. Podnětů ke vzniku nové legislativy je hned několik. Když pominu aktivní úředníky, kteří potřebují ospravedlnit svoji existenci, pak je to přímo masové rozšíření dronů a určitý počet blbů, kteří jsou schpni létat v bezprostřední blízkosti velkého letiště. Takové excesy se staly i u Ruzyně.
Je fakt, že když jsem nedávno zaslechl, že se nová pravidla budou týkat i modelářů, dost jsem se divil. Létám ve větroních a modeláři v létě poměrně často přijedou na naše letiště a vedle dráhy létají. Sice nechápeme, proč musí létat u letiště s provozem, ale zatím nezpůsobili žádnou kolizi nebo nebezpečnou situaci, tak je trpíme. Stačí ovšem, aby některý z nich překážel našemu provozu, a my je rychle vykážeme. Pohybují se totiž na našem pozemku. Ale pokud budou respektovat „velký“ provoz, vyhazovat je nebudeme.
Jsou ovšem lidé, kteří nemají špetku soudnosti. A taky asi nevědí, kde se létat smí a kde ne, případně na to kašlou. A takoví zhoršují situaci i modelářům. Je to tak ve všem. No, a aktivní a „dobroserný“ úředník rád vyjde vstříc voláním po regulaci a zákazech.
Je fakt, že když jsem nedávno zaslechl, že se nová pravidla budou týkat i modelářů, dost jsem se divil. Létám ve větroních a modeláři v létě poměrně často přijedou na naše letiště a vedle dráhy létají. Sice nechápeme, proč musí létat u letiště s provozem, ale zatím nezpůsobili žádnou kolizi nebo nebezpečnou situaci, tak je trpíme. Stačí ovšem, aby některý z nich překážel našemu provozu, a my je rychle vykážeme. Pohybují se totiž na našem pozemku. Ale pokud budou respektovat „velký“ provoz, vyhazovat je nebudeme.
Jsou ovšem lidé, kteří nemají špetku soudnosti. A taky asi nevědí, kde se létat smí a kde ne, případně na to kašlou. A takoví zhoršují situaci i modelářům. Je to tak ve všem. No, a aktivní a „dobroserný“ úředník rád vyjde vstříc voláním po regulaci a zákazech.

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Kapitánské kurzy
S taškařici ohledně papírů na dron jsem se srazil také.
V jedné veci davam Pavlovi za pravdu. E kurz je totalni zhovadilost, která nema hlavu ani patu. Dokonce Nexistuje ani možnost ukazani špatných odpovedi.
Nadruhou stranu, svadet to EU je nesmysl. V Bruselu jen určili nejaka pravidla. Z jasneho duvodu. Mimochodem v USA chystaji pro drony mnohem tvrdší predpisy.
Paskvil z testu udelal až "chytry" český ouřada z Uradu pro civilni letectví . Mimochodem placeny z daní nas všech.
Když jsemse pokusil o test poprvé a suverénně vyhorel, mel jsem tendenci vratit VS diplom a drona lacino a rychle prodat.
Pak, ale po shlédnutí jednoho videa jsem si rekl proč ne.
Otevrel jsem si lahev veltlinu, zapnul pocitac a jal se delat testy. Pocet pokusu neni titíž omezen. Toť dalsi debilita cele kauzulity. Jak klesala hladina vina v lahvi, tak se přímo úměrně zlepšovaly me testove výsledky, až nakonec jsem to dal.
Po "absolvovani" onoho testu nejem ani za mák moudřejší, jen nekolik miliónů neuronu zmizelo nenavratne v te lahvi, bez ktere nych to psychicky nedal
Jen podotýkám, ze dle mych zkušeností jsou si ruzne statni urady podobné jak vejce vejci a na naší SPS to meni o mnoho lepší.
V jedné veci davam Pavlovi za pravdu. E kurz je totalni zhovadilost, která nema hlavu ani patu. Dokonce Nexistuje ani možnost ukazani špatných odpovedi.
Nadruhou stranu, svadet to EU je nesmysl. V Bruselu jen určili nejaka pravidla. Z jasneho duvodu. Mimochodem v USA chystaji pro drony mnohem tvrdší predpisy.
Paskvil z testu udelal až "chytry" český ouřada z Uradu pro civilni letectví . Mimochodem placeny z daní nas všech.
Když jsemse pokusil o test poprvé a suverénně vyhorel, mel jsem tendenci vratit VS diplom a drona lacino a rychle prodat.
Pak, ale po shlédnutí jednoho videa jsem si rekl proč ne.
Otevrel jsem si lahev veltlinu, zapnul pocitac a jal se delat testy. Pocet pokusu neni titíž omezen. Toť dalsi debilita cele kauzulity. Jak klesala hladina vina v lahvi, tak se přímo úměrně zlepšovaly me testove výsledky, až nakonec jsem to dal.
Po "absolvovani" onoho testu nejem ani za mák moudřejší, jen nekolik miliónů neuronu zmizelo nenavratne v te lahvi, bez ktere nych to psychicky nedal

Jen podotýkám, ze dle mych zkušeností jsou si ruzne statni urady podobné jak vejce vejci a na naší SPS to meni o mnoho lepší.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Kapitánské kurzy
To teda čučím čo sa u Vás deje.
Som zvedavý čo vymyslia naši úradníci aby tromfli tých vašich.
Každopádne, tiež modelár ako sa vraví adjakživa. Pokiaľ ešte ako tak fungoval ZMOS a kluby a ľudia sa nerozhádali všetko fungovalo. Dnes je to už komerčné a sú na Sk letiská modelárske kde Vás ani nepustia pokiaľ nieste členom. To že ľudia nevedia dodržať nejaké základné pravidlá je bohužiaľ fakt, potom sa deje čo sa deje.
každopádne napríklad v AT alebo DE si človek len tak hockde nezalieta, tam je to ešte prísnejšie a bolo už pred 15-20r. Ak chcete lietať z modelmi, tak majú síce svoje letiská a na 99% sú to lubové, a samozrejme musia byť mimo obec, stavieb atď majú to tam dosť striktné. Čiže systém prídem na polňačku a zalietam si sa rovné tvrdému postihu. Druhá vec je že každý člen klubu musí byť poistený voči škodám spôsobeným svojou činnosťou. A to je to čo tu aspoň na SK moc nefunguje, skôr je poistený klub ako organizácia ako jednotlivec.
Takže s časti si môžeme sami za to a hold z tej väčšej že u nás sa to ženie do absurdna, kvôli snaživému úradníkovi.
Nehovoriac, že nájsť vhodnú plochu na modelárske letisko už na SK nie je také jednoduché, každy má dojem že tam ideme zarábať milióny tak si chce kešnúť čo to, alebo sú tie plochy napoužiteľné. Jedno nám 2x zaorali, ževraj omylom na začiatku sezóny, hlavne že sa zaplatil prenájom
no kopec srandy. A lodný modelári to je druhá kapitola, na Sk sme posledný mohykáni v rýchlostných spalovacích člnoch, trénovať nieje kde, súťaže ledva viete vybaviť vodnú plochu na súťaž a keď dá štát povolenie tak štrajkuje rybársky zväz no katastrofa. Za posledné roky to bolo čo rok to jedna plocha zakázaná, lebo sa buď zmenil majiteľ, alebo si to rozmyslel rybársky zväz. ešte že u Vás sa toho toľko poriada, tak je kam chodiť
A.
Som zvedavý čo vymyslia naši úradníci aby tromfli tých vašich.
Každopádne, tiež modelár ako sa vraví adjakživa. Pokiaľ ešte ako tak fungoval ZMOS a kluby a ľudia sa nerozhádali všetko fungovalo. Dnes je to už komerčné a sú na Sk letiská modelárske kde Vás ani nepustia pokiaľ nieste členom. To že ľudia nevedia dodržať nejaké základné pravidlá je bohužiaľ fakt, potom sa deje čo sa deje.
každopádne napríklad v AT alebo DE si človek len tak hockde nezalieta, tam je to ešte prísnejšie a bolo už pred 15-20r. Ak chcete lietať z modelmi, tak majú síce svoje letiská a na 99% sú to lubové, a samozrejme musia byť mimo obec, stavieb atď majú to tam dosť striktné. Čiže systém prídem na polňačku a zalietam si sa rovné tvrdému postihu. Druhá vec je že každý člen klubu musí byť poistený voči škodám spôsobeným svojou činnosťou. A to je to čo tu aspoň na SK moc nefunguje, skôr je poistený klub ako organizácia ako jednotlivec.
Takže s časti si môžeme sami za to a hold z tej väčšej že u nás sa to ženie do absurdna, kvôli snaživému úradníkovi.
Nehovoriac, že nájsť vhodnú plochu na modelárske letisko už na SK nie je také jednoduché, každy má dojem že tam ideme zarábať milióny tak si chce kešnúť čo to, alebo sú tie plochy napoužiteľné. Jedno nám 2x zaorali, ževraj omylom na začiatku sezóny, hlavne že sa zaplatil prenájom


A.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Kapitánské kurzy
Moderátoři, admini
diskuze o papírech pro drony a modeláře se chytla a rozvíjí se.
Prosím o její vyčlenění do samostatného vlákna.
diskuze o papírech pro drony a modeláře se chytla a rozvíjí se.
Prosím o její vyčlenění do samostatného vlákna.
- mirko
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte dub 23, 2019 11:45 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: Třeboň
Re: Kapitánské kurzy
Rád bych podpořil tvrzení Huskyho, že "svádět všechno na EU je nesmysl". Jistě, EU tvoří směrnice, požadavky, pravidla, ovšem čeští politici a úředníci je často dalekosáhle "vylepšují" za hranici původního úmyslu, přičemž tvrzení "za všechno může EU" jim náramně vyhovuje, jelikož se mají za koho schovat. To není obhajoba EU, pouze poukázání na tvořivost domácích aktérů, reálných vykonavatelů, kteří pro veřejnost zůstávají často dovedně skryti
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Kapitánské kurzy
Je to trochu mimo toto fórum, ale přeci. Určitě to platí pro všechny modely a modeláře? Není tam podmínka vybavení kamerou?
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Kapitánské kurzy
Zaregistrovat se musi všechno co létá, drony i rc modely, nad 250g a vse co ma kameru. Vyjma hraček.
Co je a není hračka neni zjevné a bude to v pripade průseru posuzovat slavny úřad.
Jenom, chlapi, bacha na ně a je v každého zajmu si registrace vyridit co nejdříve.
Jedna se o
1. registraci provozovatele. To je formalita a dostaneš jednotnou spz pro vsechny své stroje.
2. registace pilota= debilni test s polovinou u otazek mimo tridu open a jsou tam i zaludnosti typu negace negace.
Zatim je ta celá šaškárna zdarma a počet pokusů je nekonečný. Pocitam, ze toto se v brzku změní k horšímu.
Jen stupidita testů jiste zustane nedotčena.
Co je a není hračka neni zjevné a bude to v pripade průseru posuzovat slavny úřad.
Jenom, chlapi, bacha na ně a je v každého zajmu si registrace vyridit co nejdříve.
Jedna se o
1. registraci provozovatele. To je formalita a dostaneš jednotnou spz pro vsechny své stroje.
2. registace pilota= debilni test s polovinou u otazek mimo tridu open a jsou tam i zaludnosti typu negace negace.
Zatim je ta celá šaškárna zdarma a počet pokusů je nekonečný. Pocitam, ze toto se v brzku změní k horšímu.
Jen stupidita testů jiste zustane nedotčena.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Kapitánské kurzy
Ty RC modely to je volnočasová záliba, stejně jako jachting
Takže by měli mít stejné podmínky jako jachtaři
Pro registraci pilota - zdravotní prohlídka u specializovaného doktora, povinná praktická zkouška, kolek 500,- Kč, obnovení každých 10 let
Registrace provozovatele do 250g - právo létat pod českou registrací poplatek 3.000,- Kč ročně
Registrace provozovatele nad 250g - právo létat pod českou registrací poplatek 6.000,- Kč ročně
No a samozřejmě by měli mít průkaz také od ČTÚ a platit ČTÚ za využití RC radiového pásma 3.000,- Kč ročně
A až to takhle bude, tak jachtaři budou mít stejné podmínky jako modeláři


Takže by měli mít stejné podmínky jako jachtaři

Pro registraci pilota - zdravotní prohlídka u specializovaného doktora, povinná praktická zkouška, kolek 500,- Kč, obnovení každých 10 let


Registrace provozovatele do 250g - právo létat pod českou registrací poplatek 3.000,- Kč ročně


Registrace provozovatele nad 250g - právo létat pod českou registrací poplatek 6.000,- Kč ročně


No a samozřejmě by měli mít průkaz také od ČTÚ a platit ČTÚ za využití RC radiového pásma 3.000,- Kč ročně


A až to takhle bude, tak jachtaři budou mít stejné podmínky jako modeláři


Re: Kapitánské kurzy
To Racek - Doplnění
Zápis dronu do rejstříku, za bratru 10 tis
Technická prohlídka dronu každých 5 let, 700,- Kč za Cm délky dronu


Zápis dronu do rejstříku, za bratru 10 tis
Technická prohlídka dronu každých 5 let, 700,- Kč za Cm délky dronu

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Kapitánské kurzy
Každý kdo vlastní jakoukoli loď větší nez je palava se dopousti odporného přečinu úspěchu. A ten se v nasich končinách neodpouští a je za potlesku siroke veřejnosti trestan úřady buzeraci a tucnymi poplatky.
Nekdo si dovolluje mit dokonce JACHTU. Je tedy logicky ve stejné tride jako Abrahamovic a každá buzerace je mírná a každý poplatek je nízký.
Nekdo si dovolluje mit dokonce JACHTU. Je tedy logicky ve stejné tride jako Abrahamovic a každá buzerace je mírná a každý poplatek je nízký.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: Kapitánské kurzy
Racku,
až tě potkám, bude to tvůj poslední den. Ty přijdeš zakousnout. Honem ten příspěvek o poplatcích smaž, nebo si to ještě nějaká horká hlava přečte a chytne se toho.
Jinak se všem omlouvám za naprosto nejachtařské téma, netušil jsem, že se takto rozvine. Jen jsem si posteskl nad tím, jak jsem dělal zkoušky VMP a pak "C" od MDČR (včetně rádia od ČTÚ), kde na to sice nadáváme, ale na druhou stranu k tomu jsou celkem slušné podklady a pak se taky podle nich zkouší. Naproti tomu to, co se teď děje kolem dronů, to opravdu někdo nezvládnul.
Ohledně EU - ta regulace dronů naprosto chápu, že je nutná. To je jako kdyby najednou začali prodávat nějaká třeba vznášedla, která nemají kola a tudíž to není vozidlo, nebyl by na to potřebný řidičák, a lidi se s tím začali rojit po silnicích, aniž by znali, natož respektovali nějaká základní pravidla. Tak něco podobného se teď odehrává ve vzduchu. A mnozí skutečně naprosto nemají rozum a nedochází jim, co takovým dronem mohou způsobit, nehledě na narušování soukromí. A případy, kdy se někdo s dronem pohyboval u vzletových drah velkých letišť, jsou známé. Ale ta pravidla skutečně přišla z EU, to není iniciativa našich úředníků. Mluvil jsem o tom s jedním modelářem, který shodou okolností se kolem toho motal a snažili se řešit to, že je tu skupina modelářů, kteří jsou tu desítky let a tak nějak většinou nedělají větší problémy, kromě toho, že některým lidem vadí i hluk spalovacího motorku. A tento člověk (miochodem i pilot skutečných letadel) mi vylíčil, jaký to mělo průběh.
A bohužel to opět odnášejí i ti, kteří se tu desetiletí pohybovali a respektovali nějaká základní pravidla. A dokázali žít i vedle aeroklubových letišť (znám víc míst, kde to takto fungovalo) ve vzájemném respektování, aniž by z toho byly nějaké vážné problémy.
Pavel.
až tě potkám, bude to tvůj poslední den. Ty přijdeš zakousnout. Honem ten příspěvek o poplatcích smaž, nebo si to ještě nějaká horká hlava přečte a chytne se toho.
Jinak se všem omlouvám za naprosto nejachtařské téma, netušil jsem, že se takto rozvine. Jen jsem si posteskl nad tím, jak jsem dělal zkoušky VMP a pak "C" od MDČR (včetně rádia od ČTÚ), kde na to sice nadáváme, ale na druhou stranu k tomu jsou celkem slušné podklady a pak se taky podle nich zkouší. Naproti tomu to, co se teď děje kolem dronů, to opravdu někdo nezvládnul.
Ohledně EU - ta regulace dronů naprosto chápu, že je nutná. To je jako kdyby najednou začali prodávat nějaká třeba vznášedla, která nemají kola a tudíž to není vozidlo, nebyl by na to potřebný řidičák, a lidi se s tím začali rojit po silnicích, aniž by znali, natož respektovali nějaká základní pravidla. Tak něco podobného se teď odehrává ve vzduchu. A mnozí skutečně naprosto nemají rozum a nedochází jim, co takovým dronem mohou způsobit, nehledě na narušování soukromí. A případy, kdy se někdo s dronem pohyboval u vzletových drah velkých letišť, jsou známé. Ale ta pravidla skutečně přišla z EU, to není iniciativa našich úředníků. Mluvil jsem o tom s jedním modelářem, který shodou okolností se kolem toho motal a snažili se řešit to, že je tu skupina modelářů, kteří jsou tu desítky let a tak nějak většinou nedělají větší problémy, kromě toho, že některým lidem vadí i hluk spalovacího motorku. A tento člověk (miochodem i pilot skutečných letadel) mi vylíčil, jaký to mělo průběh.
A bohužel to opět odnášejí i ti, kteří se tu desetiletí pohybovali a respektovali nějaká základní pravidla. A dokázali žít i vedle aeroklubových letišť (znám víc míst, kde to takto fungovalo) ve vzájemném respektování, aniž by z toho byly nějaké vážné problémy.
Pavel.
- Zahajskej
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Zahájí, okr.Mělník
Re: Kapitánské kurzy
Pokud se člověk stane vlastníkem čehokoliv, současně se stává rukojmím státu....
- mirko
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte dub 23, 2019 11:45 pm
- Reputace: 6
- Bydliště: Třeboň
Re: Kapitánské kurzy
Zahajskej píše:Pokud se člověk stane vlastníkem čehokoliv, současně se stává rukojmím státu....
Úplně čehokoliv ne, ale i tak je toho na daně a poplatky dost: domy, byty, chaty, auta, motorky, lodě, zbraně, drony, příjmy, úspory, cenné papíry atd.
Všichni známe okřídlené že "jedinou jistotou v životě jsou daně a smrt"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti