uznávání průkazů při charteru, česká legislativa - leden2013

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa

Lakomec

Martinik

Příspěvekod Lakomec » úte lis 18, 2014 6:20 pm

Jirko, na Martiniku máme přece Myšáka a ten rád každému moulovi poradí. A sebevětší moula z Čech je lepší než černoušek z Frantíkova :lol:
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte lis 18, 2014 9:50 pm

Lakomče, kontrolní otázka:
Jak se takový imaginární moula dozví, že je v Le Marenu nějaký Myšáček, když mu to renomovaná společnost nenahlásí???? :smash: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » stř lis 19, 2014 12:38 am

:sorry: :offtopic:
Že se zbláznil svět toho jsem si už všimnul.
Po přečtení této diskuze a i dalších podobných souběžných ............
Že se zbláznili už i jachtaři, to teda čumím.
:o :( :idea:
Aby to na JI nedopadlo jako jinde kde je to už je v "kopru" delší dobu,
právě díky podobným diskuzím.
:cry:
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř lis 19, 2014 9:15 am

Martine, to už je přeci několik let zdejší podzimní a zimní folklór.
„Těšit" nás může, že ty kydy zůstanou zachovány budoucím generacím:
Obrázek

:D
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř lis 19, 2014 10:56 am

Pánové a dámy, znalci právního stavu před rokem 2000.

Nedaří se mi najít, kde jsou definovány průkazy 2.1 a podobné, které vydávala SPS před rokem 2000 a jsou platné dosud.
Jak píše Orion ve vláknu v tomto vláknu

Děkuji.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř lis 19, 2014 11:42 am

Napíšu, co si pamatuju. Asi mě někdo doplní:
1.0 – pozdější VMP
2.0 – denní plavby do 3 mil od přístavu nebo bezpečného kotviště, loď od 20 (?) metrů délky, plocha plachet do 80 (?) metrů čtv., oblast, kde skok přílivu nepřesáhne 1 metr, max. síla větru při vyplutí 5 (nebo 6?) Bft.
2.1 – 15 mil, 20 (?) metrů, plocha plachet 80 (nebo 120?) metrů, příliv do 1 m.
2.2 – 150(?) mil, 20 (?) metrů, plocha 120 (150?) metrů, příliv?
3.0 – moře a oceány bez omezení.
Jak vidíš, otazníků jsem napsl hodně. Ber to jen jako základ k rekonstrukci, pokud to někdo nenajde jinde.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř lis 19, 2014 3:00 pm

Lynxi díky.

To jsou důležité údaje.
Ještě bych potřeboval předpis, ve kterém to bylo/je zakotveno.

Díky.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » stř lis 19, 2014 3:12 pm

To z hlavy nedám, ale doma jeden takový průkaz mám, tak se podívám, je-li to na něm napsáno.
Tedy pokud nezapomenu. :)
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » stř lis 19, 2014 6:01 pm

Byl jsem zvědavej, tak jsem se taky podíval a nenašel jsem odkaz na zákon/vyhlášku. Třeba bude někdo úspěšnější.

Jak je to s tou platností? Mám tam napsáno platnost do odvolání a mám podezření, že se MDČR pokusilo odvolat, taky mám mám dojem že, někdo se soudil a vyhrál. Ale nejsem si jist jestli to platí zrovna na ten můj průkaz. Nevíte někdo z hlavy kde to nastudovat, dík?
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 19, 2014 6:17 pm

Máte někdo ve svém přímém okolí někoho, komu neuznal pronajímatel lodi průkazku ? Fakt by mě to zajímalo . (Prosím ne takové ty případy slyšel jsem že ... a neptám se na řeku s profi plavbou )
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř lis 19, 2014 8:03 pm

kdyz se s lodi dstanu do mezinarodnich vod muze po me nekdo chtit nejaky prukaz k rizeni lodi jak jsem pochopil muzou me kontrolovat jen jestlinepasuji drogy zbrane a nepasuji lidi nekde jsem videl jak i ukradli lod a uz jak byli v mezinarodnich vodach tak na ne nemohli.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 19, 2014 8:14 pm

Když má dostatečnou palebnou sílu tak otázka může , nemůže je mimo . Ale proč by někdo chtěl na moři vidět průkazku ? Už jsi o tom slyšel ?
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř lis 19, 2014 9:33 pm

tak k cemu mi jsou neomezene papiry na more kdyz ve spanelsku nasednu na lod a doplavu treba do jizni ameriky a na mori me nikdo nebude kontrolovat jak rikas me slo o to jestli ma vubec nekdo pravo chtit po me ty papiry kdyz jsem na uzemi nikoho a nic nepasuju :roll:
Uživatelský avatar
tosotoso
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 303
Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod tosotoso » stř lis 19, 2014 9:40 pm

Aby Ti chartrovka požičala loď? :mad:
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 19, 2014 9:46 pm

To je správná otázka , k čemu ti ty papíry jsou, já nevím možná pro pocit klidu .
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 19, 2014 9:50 pm

CHartrovka mu pujčí loď i na VMP 0.6M .
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » stř lis 19, 2014 10:26 pm

lod si nepujcuji. mel jsem na mysli kdyz mam svou. a treba v nemecku popluji do danska a dal do svedska to by me musela odchytit pobrezni straz a poku jeste nejem daleko od pobrezi tak se nic nedeje a kdyz me chyti dal muzu tvrdit mel jsem poruchu a vlny me zatahly na sire more a pak uz jsem nevedel kde jsem tak jsem plul dal a dal abych doplu k nejake pevnine neberte to osobne jen se ptam kyz se takova situace prihodi a jestli na mori chteji i ridicak nebo jen papiry od lode jak nehodlam plout do neznama me stasi levy a pravy breh
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » stř lis 19, 2014 11:25 pm

geus - k plavbě po Baltu :

2x jsem plul se svojí lodí z Rujány na finské ostrovy Allendy , mnohokrát jsem zde měl půjčenou loď . Kontrolu jsem zažil jednou při výjezdu z Flensburgu. Problém byl na půjčené lodi - něco s přihlášenou vysílačkou. Kontrolu dál na moři si neumím představit .

Myslým že se zbytečně soustřeďuješ na průkazku . Je to jen papír. V podstatě cár papíru, který si můžou lidi i našvindlovat. Pro autority na moři je více důležitějších věcí, které se nedají našvindlovat a o kterých skoro vůbec nediskutujeme .

1. vybavení lodě záchranými pomůckami - vesty, odpovídající počet, velikost , stáří , atesty u samonafukovacích .

2.navigační pomůcky , mapy - aktuálnost , GPS náhradní bat. , plotr , kompas

3. pyrotechnika , doba expirace .

4. Plán plavby s ohledem na předpověď a kvalitu posádky.

5. Alkohol !!

6. Technické vybavení lodi, navigační světla, kotva, příruční svítilna, čerpadla, svíčka k motoru ....

To bude autority pobřežní států zajímat. Ono je to v praxi opravdů důležitější, než jestli máš papír na 10 nebo 50 mil. Pochopitelně nějakou průkazku potřebujěš , aby jsi eventuelně nezarmoutil úředníka. Ale stačí jakákoliv.

Průkazku potřebuješ i pro svůj klid , nemůžeš v pohodě plout a třást se obavami, která loď na obzoru je policejní. Kazit si dovolonou přemýšlením co budu vyprávět za pohádky je na nic. S VMP klidně pluj do Dánska (před lety jsme to dali na kajacích). Ale pluj s vybavenou lodí , s rozvahou a hlavně si hlídej počasí. Navtex , smarfon s příjmem internetu , VHF vysílačka . Počasí , počasí , počasí . To to o co tu běží . Stejně tak jako v horolezectví a např. v letectví

Taky zde vůbec nediskutujeme o velikostech lodě a povolených plavebních oblastech konkrétních lodí. A přitom jak moc to rozhoduje. Na 15m lodi s naftou v nádrži , zvládněš 8 BF, v pramičce bez samovylévajícího kokpitu tě utopí půlmetrová vlna. Zase , nemáš-li 10m 5 tun kýlovku musíš aspoń vypadat znale a neznejisťovat autoritu teplákama , polystyrenovou vestou (tzv. vytřepané startky) , bordelem v lanech .
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv lis 20, 2014 1:08 am

2 TRIM,

na to jsou jiná vlákna.

Toto vlákno je o průkazech.

2 geus

pokud se nic nestane, nemusíš mít na vlastní lodi žádný průkaz. Ten potřebuješ aby Ti půjčovna půjčila loď.
Při půjčování lodě většinou prohlašuješ dvě zásadní věci:
1. umíš řídit loď
2. máš potřebné oprávnění

Na moři není "šikana" jako na cestě. Policie nekontroluje preventivně.
Až u nehody při jednání s policií a pojišťovnou prokazuješ podobně. Že jsi postupoval v souladu s pravidly dobré námořní praxe (umíš...) a máš potřebné oprávnění.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv lis 20, 2014 1:19 am

Tohle je scan/ocr průkazu SPS, který se vydával před Námořním zákonem.

Přední strana :
MEZINÁRODNÍ PRŮKAZ ZPŮSOBILOSTI K VEDENÍ REKREAČNÍHO PLAVIDLA
INTERNATIONAL CERTIFICATE CONCERNING THE COMPETENCE OF PLEASURE CRAFT OPERATORS
Dále údaje o majiteli

Zadní strana (zde je omezení do 80m plachet, 100kW motor, pokud nebyla složena praktická zkouška)
Držitel tohoto průkazu má národní povolení k vedení rekreačních plavidel délky do 20 m a je oprávněn k jejich vedení v oblastech uvedených na přední straně, která jsou popsány níže:

The holder of this certificate possesses a national licence for operating pleasure crafts up to 20 m length. His permitted to utilize the crafts within zones at the bottom on the front page which are stated below:

1.1 - Vnitrozemské vodní cesty.
- Inland waterways.

2.0 - Vnitrozemské vodní cesty a denní plavba na moři do vzdálenosti 3 námořní míle od bezpečného přístavu nebo kotviště v oblasti, kde maximální skok přílivu nepřesáhne 1 m a maximální síla větru při vyplutí nepřesáhne 4' Beaufortovy stupnice.
- Inland waterways and daylight sea cruising up to a distance of 3 nautical miles away from safe harbour or anchorage in areas where the maximum tide range does not exceed 1 meter and the maximum wind strenght does not exceed force 4 Beaufort at drifting.

2.1 - Vnitrozemské vodní cesty včetně vnitrozemských vodních cest se statutem mořských vodních cest a plavba na moři do vzdálenosti 15 námořních mil od bezpečného přístavu nebo kotviště v oblasti, kde maximální skok přílivu nepřesáhne 1 m.
- Inland waterways Including waterways with status of seaway and sea cruising up to 15 nautical miles away from a safe harbour or anchorage in areas where the maximum tide range does not exceed 1 meter.

2.2 - Vnitrozemské vodní cesty včetně vnitrozemských vodních cest se statutem mořských vodních cest, plavba na uzavřených mořích bez omezení a na otevřených mořích do vzdálenosti 50 námořních mil od bezpečného přístavu nebo kotviště.
- Inland waterways including inland waterways with status of seaway, cruising at locked seas without limitation and at high seas up to 50 nautical miles away from a safe harbour or anchorage.

3.0 - Vnitrozemské vodní cesty včetně vnitrozemských vodních cest se statutem mořských vodních cest a moře bez omezení.
- Inland waterways including waterways with status of seaway and high seas without limitation.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » čtv lis 20, 2014 8:33 am

To se ale ještě dělilo dále.Já si vzpomínám,že jsem měl 2.1.1.,to znamenalo denní plavbu.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » čtv lis 20, 2014 9:19 am

Fotku zadní strany průkazu sem už dávat nebudu – údaje jsou identické s těmi, které sem dal Martin.
Ale našel jsem poučení ohledně průkazů, které jsem dostal od SPS v Praze asi v roce 1993 nebo 1994:
Obrázek

Jsou tu ještě trochu podrobnější údaje. V řádku, kde byl list přehnutý (a který je tudíž hůře čitelný), stojí:
Ve smyslu Výnosu č. 14 uveřejněného ve Věstníku FMD č. 15/1984, ...
To by mohlo pomoci s dohledáním právních norem, které tehdy průkazy upravovaly.

L.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv lis 20, 2014 11:44 am

Pánové díky.
Pomáhá mi to orientovat se v problematice.

Přečetl jsem soudní rozsudek NSS publikovaný Liborem a pochopil, že průkazy SPS 2.0 až 3.0 platí možná dodnes. Nevztahovala se na ně vyhláška 315/2000 Sb.. Ovšem zatím neznám konečný stav soudního sporu.

Orion požádal o výměnu průkazu.

Nevím proč se žádá SPS o výměnu průkazu, který platí. Nebo už neplatí? Taky nevím, jaký průkaz se od SPS dostane.
Chápu, že se na základě průkazů SPS se může žádat průkaz MDČR "C" nebo "B" možná i "A" v případě 3.0.

Taky by mne zajímalo, jestli někdo žádal o výměnu starého průkazu SPS 2.x až 3.0 v roce 2012 a později.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » čtv lis 20, 2014 1:42 pm

Já mám to rozhodnutí někde na HD, jenže ne a ne ho najít :(

Po rozhodnutí Správniho soudu jsem byl zvědavý a na nějaké výstavě jsem se vyptával SPS jak to tedy je.
Bylo mi řečeno, že pokud jsem dle tehdejších předpisů 2.0-3.0 měl, že není problém vystavit nový (duplikát).
Jak je vidět, funguje to (viz Orion výše).

To že duplikát potřebuješ se může stát snadno z různých příčin. Můžeš ho ztratit, ale především když vešel v platnost námořní zákon, v souvislostí s tím začala SPS vydávat průkazy jiné (ty co jsou dodnes) a tak v podstatě bylo "požadováno" abys si stavající průkaz na SPS vyměnil za nový. Současně požadovali vrátit původní 2.0 - 3.0. Pokud vím, dost lidí jim ho nevrátila, tvrdili, že ho ztratili.
Mě dokonce odmítli vystavit mezinárodní příbřežní plavbu (0,75nm), prokecl jsem se, že mám ministerské B, prý by se to krylo a to že nejde. Se žádnou argumentací jsem neuspěl. Prostě NE a hotovo. Později samozřejmě zase říkali, že to není možné, že mi někdo něco takového řekl, že jsem tomu špatně rozuměl, bla, bla, bla a že ať přijdu a že mi ho nový (současný) vydají.
Byl v tom tenkrát zmatek v souvislosti s tou změnou.

Mimochodem, kdo máte nějaký dokument SPS (Praha, možná i jinde) vydaný před povodní 2002, pečlivě si schovejte kopii. Ona je totiž ta povodeň vypláchla a spousta záznamu odnesla.
Lakomec

myslím že ne

Příspěvekod Lakomec » čtv lis 20, 2014 3:02 pm

Jarda885 píše:Pánové díky. Pomáhá mi to orientovat se v problematice.
Nevím proč se žádá SPS o výměnu průkazu, který platí. Nebo už neplatí? Taky nevím, jaký průkaz se od SPS dostane.
Chápu, že se na základě průkazů SPS se může žádat průkaz MDČR "C" nebo "B" možná i "A" v případě 3.0.


JArdo, myslím že se pleteš. SPS vydávala toto: MEZINÁRODNÍ PRŮKAZ ZPŮSOBILOSTI K VEDENÍ REKREAČNÍHO PLAVIDLA
Námořní zákon začal řešit problematiku, vyhláška 315/2000 ten zákon doplnila o procedurální kroky. A správní soud rozhodl, že zákonodárce, na základě toho, jaké formulace v zákoně jsou, měl na mysli ne rekreační plavbu, ale obchodní. To je ten rozdíl mezi rekreační a námořní jachtou. Námořní jachtu upravuje vyhláška, proto průkaz MDČR "C" nebo "B" nebo "A". A SPS podle toho všeho řeší rekreační plavbu. Protože se vydávají u SPS jiné průkazy s jiným označením, než jaké bylo 1.1, 2.0, 2.1, 2.2 a 3.0, po předložení starého Ti dá SPS nový.
Tak to chápu já.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti