Uznávání průkazů ČANY

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 763
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » pon led 28, 2013 8:47 pm

Dánsko? Švédsko? Finsko? Holandsko? Norsko? Francie? Španělsko? Je potřeba průkaz? Vydávají průkaz?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » pon led 28, 2013 9:08 pm

Pojistovna Pantaenius pro odpovednost skippera vaze plneni na drzeni "nezbytneho prukazu zpusobilosti, pozadovaneho prislusnou autoritou".

http://www.pantaenius.at/uploads/media/ ... _at_01.pdf

Pusobi v

Pantaenius UK
Pantaenius Monaco
Pantaenius Austria
Pantaenius Germany

Pantaenius Spain
Pantaenius Sweden
Pantaenius Denmark
Pantaenius USA
Pantaenius Australia
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon led 28, 2013 9:20 pm

Winwarde, jak Pantaenius definuje skippera? Neznám kontext, v němž se tento termín používá v angličtině; při jeho použití v češtině jsem vícekrát zaznamenal rozlišování mezi "kapitánem"/vůdcem_plavidla, který pluje pro svou potřebu, a skipperem coby námezdním profesionálem.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » pon led 28, 2013 9:37 pm

Ahoj, Felixi.

Necetl jsem prozatim dopodrobna jejich podminky. Ja nevylucuji svou chybu, nebo jinou variantu, ale prozatim jsem vzdy prisel do styku s timto vykladem:

- skipper = osoba, ktera ridi plavidlo

Pri tom pojisteni pro komercni ucely je vymezeno vzdy zvlast, zvlastni smlouvou.

Podotykam, ze oblast mych zajmu je rizeni plachetni jachty. Zadne jine pripady pojisteni jsem nikdy nezkoumal, jsou mimo moje stavajici zajmy.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » pon led 28, 2013 9:58 pm

Uživatelský avatar
Zbiry
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 209
Registrován: úte črc 24, 2012 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Zbiry » pon led 28, 2013 10:19 pm

RACEK píše:Dánsko? Švédsko? Finsko? Holandsko? Norsko? Francie? Španělsko? Je potřeba průkaz? Vydávají průkaz?


Mohu mluvit pouze k Dánsku. Průkazy vydávají. Vydává je námořní úřad. V podstatě obdoba našich MD papírů. Ovšem daleko více byrokracie :lol: . Mají x druhu pro motorové a rybářské lodě v závislosti na výtlaku. Pro jachty do 24m jsou 2 licence..... Yacht Master 3 class a yacht Master 1 class. První je omezen na Balt a s určitými certifikátem na část severního more, Grónsko, prostě okolí. Ale neplatí třeba na Shatlendech. No a 1 class je no limit. Samozřejmostí je zvlášť rádio. Obecně platí, že jim to uznávají všude ( umějí to a mají moře :lol: )
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 458
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pon led 28, 2013 10:39 pm

Krátká reakce. Možná že jsem přišel na ten zásadní problém v komunikaci. Jsem majitel lodě a pojištění odpovědnosti je v mé pojistce druhotné (s ohledem na částku pojištění havarijního) a pojištění kauce už vůbec neřeším. Stejně tak je pro mne nezajímavé téma uznávání průkazu pro chartrové společnosti. Pokud plujete jako majitelé plavidla tak se nikdo po nějakém průkazu neptá.
Řešení pojištění by asi mělo být v jiném vlákně. Admini?
Tak že by asi měly odděleně diskutovat ti co mají loď a jsou s ní někdy na moři (a nezáleží jestli je ta loď velká nebo malá a jestli jsou na moři měsíc nebo celý rok) a ti co lodě nemají a řeší to chartrem (a je jedno jestli jsou na moři třeba půl roku). Pohled majitele a nemajitele je jak vidím zásadně rozdílný a otázky kterými se zabývá vlastník jsou zřejmě na nevlastníka nepřonosné.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 458
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pon led 28, 2013 10:42 pm

Zbiry píše:
RACEK píše:Dánsko? Švédsko? Finsko? Holandsko? Norsko? Francie? Španělsko? Je potřeba průkaz? Vydávají průkaz?


Mohu mluvit pouze k Dánsku. Průkazy vydávají. Vydává je námořní úřad. V podstatě obdoba našich MD papírů. Ovšem daleko více byrokracie :lol: . Mají x druhu pro motorové a rybářské lodě v závislosti na výtlaku. Pro jachty do 24m jsou 2 licence..... Yacht Master 3 class a yacht Master 1 class. První je omezen na Balt a s určitými certifikátem na část severního more, Grónsko, prostě okolí. Ale neplatí třeba na Shatlendech. No a 1 class je no limit. Samozřejmostí je zvlášť rádio. Obecně platí, že jim to uznávají všude ( umějí to a mají moře :lol: )

tak se zeptej jestli to uznává MDČR když teda všude :P :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 821
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon led 28, 2013 11:03 pm

No nechci vam kluci do toho moc kecat......ale ode dne co jsem se stal vlastnikem plachetnice mam na kapitanskem prukazu asi centak prachu. :? :?

Ahoj, Bozo. Prosim, radsi bez OT. ;) windward
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » pon led 28, 2013 11:31 pm

Stanislav píše:Řešení pojištění by asi mělo být v jiném vlákně. Admini?

Stando, zde se neresi pojisteni obecne, ale uznavani prukazu CANY, dle tveho tvrzeni "vsude v Evrope (krome HR)". Co to je "uznavani prukazu"? Patrne jeho uzitecnost v pripade, kdy bude potreba dokazat nebo dolozit nejake skutecnosti. Pojistovaci udalost je presne takovy pripad (ten druhy je moznost si lod pujcit v konkretni zemi). V otazce pojisteni je konkretne o uznavani prukazu CANY pojistovnou v pripade pojistne udalosti.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » úte led 29, 2013 12:07 am

Felix píše:Winwarde, jak Pantaenius definuje skippera?

Takze jsem prostudoval nektere podminky Pantaenius. Konkretne pojisteni PANTAENIUS-YACHT-THIRD-PARTY-LIABILITY-CLAUSES (PYTPC)
71039/AT/0113.

S ohledem na ostatni, co je u nich uvedeno, jsem to pochopil takto:

- pojisteni majitele muze obsahovat Third-Party
- pojistovna nebude plnit v pripade, ze v dobe pojistne udalosti plavidlo bylo rizene osobou, ktera neni drzitelem pozadovaneho prukazu zpusobilosti

Tim padem "skipper" = "osoba, ktera ridi plavidlo".

http://www.pantaenius.at/uploads/media/ ... e_a_03.pdf
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte led 29, 2013 12:54 am

Díky. Pokud to budeš studovat dál kvůli sobě (nechci Tě zdržovat jen kvůli své zvědavosti), mohl bys, prosím, napsat, jestli nějak vysvětlují, co podle nich znamená "požadovaný průkaz způsobilosti"? Já tedy naprosto nepochybuji, že v případě, kdy jim bude hrozit pojistné plnění, odvolají se i na výnos Karla Velikého, platný už v době vyhlášení jen při úplňku v přestupném roce, nicméně i přesto by mne zajímalo, jestli nějak definují ten "požadovaný průkaz" - zda výslovně píší, že musí splňovat požadavky země vlajky, země výsostných vod nebo prostě nějaké požadavky pojišťovny.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1468
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte led 29, 2013 5:57 am

Libor píše:....

Jardo začínám mít pocit že jsi zaměstanec MD ... :D



Libore, nejsem zaměstnanec MD.
Nemám loď, jezdím charter. Začínal jsem s chorvatským průkazem. Pak jsem si dělal české průkazy. V poslední době se trochu angažuji v jednom školícím středisku pro papíry MD. Zajímá mne tedy, jestli dělám ne/smyslnou činnost.

Hlavně mne zajímá, jestli moje papíry jsou k něčemu pro případ, že bych někdy vyrobil nějaký průšvih. V minulosti jsem dělal profesně dělal vedoucího dost rizikového provozu. Vím, že v případě průšvihu jdou kontrolní orgány v první řadě po papírech. Na moři to nebude jiné. Minimálně ve vztahu k pojišťovně. Řídím loď, která není moje. Jako skipper na cizí lodi zodpovídám za hodnoty, které nejsem schopen/ochoten platit.

Spoustu let na výstavách si povídám s lidmi z námořního úřadu, SPS i ČANY.
Členem ČANY jsem spoustu let právě proto, že si ji považuji za zájmovou organizaci, která je oprávněna zastupovat české námořníky při jednáních se státními úřady. Neznám námořního jachtaře, který by chválil současný stav české legislativy. Nevyhovující stav je možno změnit pouze jednáním. Na jednání musí být síla. Hledám takovou sílu, abych ji mohl podpořit.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 821
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » úte led 29, 2013 6:48 am

windward píše:
Felix píše:Winwarde, jak Pantaenius definuje skippera?

Takze jsem prostudoval nektere podminky Pantaenius. Konkretne pojisteni PANTAENIUS-YACHT-THIRD-PARTY-LIABILITY-CLAUSES (PYTPC)
71039/AT/0113.

S ohledem na ostatni, co je u nich uvedeno, jsem to pochopil takto:

- pojisteni majitele muze obsahovat Third-Party
- pojistovna nebude plnit v pripade, ze v dobe pojistne udalosti plavidlo bylo rizene osobou, ktera neni drzitelem pozadovaneho prukazu zpusobilosti

Tim padem "skipper" = "osoba, ktera ridi plavidlo".

http://www.pantaenius.at/uploads/media/ ... e_a_03.pdf


Roman ma pravdu, v loni jsem presel k Panaeniusu a chteli mimo jine kopii mich pepiru a log book. coz mne velmi prekvapilo, legracni na tom bylo ze Rada omylem naskenovala chorvatskou svindlkartu a uznali to, takze vim ze uznavaji chorvatske prukazy. Jenze vtip je v tom ze tahle pojistovna nemeri stejnou merou.Muj kamarad z UK pojistil svoji plachetnice plne a po nim nic nechteli a ani nemohli protoze leta pluje bez kapitanskeho prukazu. Takze trochu zmatek s pojistenim. Mozna OT :)
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte led 29, 2013 7:07 am

Je to chlapci fšechno moc zajímavé, ale začíná to být nepřehledné, chtělo by to asi trošku oddělit zrno od plev a nediskutovat o všem najednou.
Co se týče chartru, je to myslím jednoduší, oprávnění k vedení lodi je vyřešeno zapůjčením lodi pro dané podmínky na doložený doklad. Pokud ho půjčovna uzná, pojistka se vztahuje k lodi a skiperova odpovědnost leží na využití dobré námořní praxe. Shodneme se že to platí pro všechny případy průseru? Pak by zbývalo k řešení, v jakých lokalitách se dá na průkaz Čany loď zapůjčit?
Druhou variantou je loď majitelská, u ní pojištění povinné a havarijní, obě se zřejmě na papíry vázat můžou a nemusí. Neřešme tady s jakým dokladem se dá kde plout, z praxe se ukazuje, že na majitelské lodi papíry nikoho nezajímají, tedy někde ano, ale stylem předložené tramvajenky. K řešení je, jak bude přistupováno k průkazu čany, v případě řešení pojistné události, nedejbože posuzování námořního práva.
Nevím jestli jsem napsal vše správně, upřesnění i debatu nechám určitě na Vás zkušenějších, ale ve stylu od kozy k hruškám se v tom, z mého pohledu, těžko doberete nějakého výsledku a ten nás asi zajímá všechny.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 821
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » úte led 29, 2013 7:30 am

Co se tyce mne tak bych s kapitanskym prukazem moc neexperimentoval, protoze kdyz se stane maler a dojde na lamani chleba tak muzou nevyzkousene a neautorizovany papiry dostat kapitana do velkeho maleru. Stale nachapu jednu vec.....co vede lidi si delat papiry u CANY a pak se dodatecne vyptavat jestli to plati. To mne je divne.....jsou snad ty papiry tak levny a nebo zkusebni komisari v CANY uvadeli svoje lidi do nejistoty.

Jak tady bylo vyse napsano tak je opravdu velky rozdil mezi charterem a majitelskou lodi(do okamziku maleru). Napriklad v UK jsou tisice vlastniku lodi bez kapitanskeho prukazu, tady na malte to bylo do predlonska to same, vlastnik lodi nic nepotreboval. Pokud si lod pujcujete, tak se muze velmi lehce stat ze vam na neoverene papiry lod proste nepujci a zase pokud pujci a neco se stane tak bude urcite predmetem vysetrovani opravnenost kapitana vest plavidlo.

Asi nej nej cesta je zvednou telefon a zavolat na namorni urad zeme kde chcete plout a na papiry od CANY se zeptat....nepriklad sem na maltu na MMO, ale jsem presvedceny ze o CANY nikdy neslyseli.
Uživatelský avatar
DonTragedy
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 138
Registrován: pon úno 20, 2012 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod DonTragedy » úte led 29, 2013 9:06 am

Na to je lahka odpoved. Vedu ich k tomu clanky/vyjadrenia, ako bol uvedeny tu. Ze preukaz MD CR je zrovnatelny (chvilami mam pocit, ze menej hodnotny, lebo CANY chce na skuskach viac) a CANY ma pravo vydavat preukazy. Ale aj ja mozem vydavat preukazy, otazka je, ci k niecomu budu opravnovat.

Preto som to nazval demagogiou, ak CANY chce vydavat uznavane papiere, tak musi s namornymi uradmi (a nie len v CR) jednat sama a potom budu jej papiere nieco znamenat. Argumentacia o zmysle papierov MD CR je zbytocna. Proste existuju, su podporovane statom a majitel si ich zrobi, alebo ma napriklad RYA, alebo si je plne vedomi toho, ze na ne kasle. Ten chaos v papieroch a v tom, ktore vybrat maju ludia co zacinaju, ked clovek jachta 10 rokov, tak si priebezne doplnuje znalosti a obcas nejaku skusku zlozi.

(opat neriesim zmysel nastavenia ceskych papierov, tam treba bit uradnika co to vymyslel palicou... ale nezmeni sa to tym, ze samovolne vyhlasime za uradny doklad nieco ine)

P.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1468
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte led 29, 2013 10:51 am

marks píše:.....
Co se týče chartru, je to myslím jednoduší, oprávnění k vedení lodi je vyřešeno zapůjčením lodi pro dané podmínky na doložený doklad. Pokud ho půjčovna uzná, pojistka se vztahuje k lodi a skiperova odpovědnost leží na využití dobré námořní praxe. ......


S uvedenou větou souhlasím částečně.

Založil jsem nové vlákno "Platnost a uznávání kapitánských průkazů při charteru".

EDIT 30.1.2013:
podle průběhu diskuze jsem změnil název vlákna na " uznávání průkazů při charteru, česká legislativa - leden2013"
Naposledy upravil(a) Jarda885 dne stř led 30, 2013 12:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » úte led 29, 2013 6:25 pm

božo, jestli chceš vědět co vede lidi dělat si papíry nejen u ČANY, ale kdekoliv jinde než u MDČR, tak si důkladně nastuduj současnou legislativu ohledně průkazů zp. a koneckonců i registrace lodí u MDČR zdeformovanou nějakejma zájmovejma skupinama. Až to uděláš, tak to pochopíš
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 456
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod TRIM » pon úno 04, 2013 10:03 pm

Cituji z předchozího příspěvku :
Druhý odkaz. Museli by v ČANY najít způsob, jak se stát pro MD partnery. Aby se z "monologu s hluchým" stal dialog. Úředník cestu k ČANY hledat nebude.

To je pravda a jednou na to dojede . Už to, že se nehrne k sdělení počtu u něj registrovaných lodí, signalizuje jeho slabost.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » čtv úno 07, 2013 2:41 pm

Felix píše: Pokud to budeš studovat dál kvůli sobě (nechci Tě zdržovat jen kvůli své zvědavosti), mohl bys, prosím, napsat, jestli nějak vysvětlují, co podle nich znamená "požadovaný průkaz způsobilosti"? Já tedy naprosto nepochybuji, že v případě, kdy jim bude hrozit pojistné plnění, odvolají se i na výnos Karla Velikého, platný už v době vyhlášení jen při úplňku v přestupném roce, nicméně i přesto by mne zajímalo, jestli nějak definují ten "požadovaný průkaz" - zda výslovně píší, že musí splňovat požadavky země vlajky, země výsostných vod nebo prostě nějaké požadavky pojišťovny.



Zajimalo me to tak jsem na Pataenius napsal tuto otazku:



------------------------------------------------------------------------------------------
in PYTPC in § 4 Exclusions in point 2a) is written:

2. Liability claims if, at the time of the event giving rise
to liability, the vessel is
a) operated by a person who does not possess the necessary
license required by the relevant authorities
,
whereby ....


Please can you explain me what exactly does it mean? What do you mean with term "relevant authority" ? What can I imagine under it ?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Cesky volne prelozeno: Muzete mi prosim vysvetlit co to presne znamena? Co je mysleno terminem "relevantni autorita" ? Co si pod tim mam predstavit ?


A dostal jsem tuto odpoved:

--------------------------------------------------------------------------------------------
"relevant authority" are the authority in the country where are you sailing with your boat. Each country has its own rules regarding licenses and you have to have the license which is accepted from this country where you sail with the boat.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Cesky volne prelozeno: "Relevantni autorita" je autorita zeme ve ktere se plavite s vasi lodi. Kazda zeme ma sva pravidla tykajici se licenci a vy musite mit prukaz ktery je uznavan v te konkretni zemi.


Pokud tomu tedy spravne rozumim, tak pokud budu s lodi napr. na rekach ve francii kde je vyzadovan ICC tak ho musim mit jinak pojistka neplati. Pokud ale budu na mori napr. v Recku, Svedsku, v karibiku apod. (kde pokud vim pro male lode neni zadny prukaz vyzadovan) tak nemusim mit nic a presto pojistka plati.

Chapu to spravne? Jak to vidite vy ?

dodo
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 07, 2013 3:35 pm

bozakafka píše:Co se tyce mne tak bych s kapitanskym prukazem moc neexperimentoval, protoze kdyz se stane maler a dojde na lamani chleba tak muzou nevyzkousene a neautorizovany papiry dostat kapitana do velkeho maleru. Stale nachapu jednu vec.....co vede lidi si delat papiry u CANY a pak se dodatecne vyptavat jestli to plati. To mne je divne.....jsou snad ty papiry tak levny a nebo zkusebni komisari v CANY uvadeli svoje lidi do nejistoty.

Jak tady bylo vyse napsano tak je opravdu velky rozdil mezi charterem a majitelskou lodi(do okamziku maleru). Napriklad v UK jsou tisice vlastniku lodi bez kapitanskeho prukazu, tady na malte to bylo do predlonska to same, vlastnik lodi nic nepotreboval. Pokud si lod pujcujete, tak se muze velmi lehce stat ze vam na neoverene papiry lod proste nepujci a zase pokud pujci a neco se stane tak bude urcite predmetem vysetrovani opravnenost kapitana vest plavidlo.

Asi nej nej cesta je zvednou telefon a zavolat na namorni urad zeme kde chcete plout a na papiry od CANY se zeptat....nepriklad sem na maltu na MMO, ale jsem presvedceny ze o CANY nikdy neslyseli.


Božo, len tak pre zaujímavosť, ty máš aký preukaz? MD ČR?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti