Kapitánské kurzy

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 3
Bydliště: Uherský Brod

Re: RE: Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Bilardos » stř srp 02, 2017 12:10 pm

Pepa Š píše:Pořád se nestačím divit, jak tu potřebujeme kurzy a zkoušky. Národy, co mají moře, většinou zkoušky nevyžadují, dost často ani chartrovky ne, ale chtějí praxi, aby bylo vidět, jestli to člověk umí, nebo jestli si jen platil papír. I na fóru jsou lidi, co zvládnou v jedné plavbě víc, něž ostatní za sezónu, a učili se praxí a teorii v zimě sami po večerech.
Je to dle mě i tím, že když někdo bydlí v primorskem státě apod. Má od mala přirozeně úplně jiný respekt k moři a provozu na něm.

Odesláno z mého SM-J510FN pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1138
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 118
Bydliště: Olomoucko

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Omen » stř srp 02, 2017 1:18 pm

Chlapík, u kterého jsem absolvoval (podle mého velmi dobrý) teoretický kurs mezinárodního VMP se s námi loučil slovy: "Připravil jsem vás ke zkouškám. Dobré kapitány ale ze sebe budete muset ještě dlouho dělat vy sami".

A "úvaha z horka" výše je myslím nanejvýš správná. A naštěstí ji obodovali i ti, kteří ještě výše měli jinou "filosofii" ;)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Baharis » stř srp 02, 2017 2:22 pm

Omen píše:A naštěstí ji obodovali i ti, kteří ještě výše měli jinou "filosofii" ;)
Jsem asi děsně vztahovačný, to je na mě?
Pokud ano, jsi trochu mimo. Má filosofie je konstantní již přes deset let. Ti to připomenu, můžeš si to zpětně dohledat.

Neustále tvrdím, že na jednu stranu žádný (ani věhlasný RYA) kurz z člověka dobrého kapitána neudělá. To až praxe.
Ale také na druhou stranu tvrdím, že bez slušné průpravy na moři od odborných školitelů - kde člověk dostane ty prvotní informace, případně návyky, by neměl začínat. A nezajímá mě jaké má člověk papíry, to je o ničem. Zajímá mě jak pokračuje v dalším rozvoji nabytého. Pokud jsem se někde upsal něčím co toto nepodporuje, tak to muselo být v návalu šílenství či epilepsie.

Takže prvotní odborné "nakopnutí" a pak praxe, praxe, praxe. Protiřečí si to nějak? :P

Namátkou:
Baharis 13.2.2011 píše: Rozum a hlavně praxe kapitána je tím řídícím prvkem, který by měl určovat kam a kdy se vydá a kam ne.
Pokud se rozhodovat zda rozum a praxe, nebo sebelepší školení nováčka, asi se každý přikloní k tomu prvnímu. ;)

Baharis 1.2.2013 píše:Těch aspektů je obrovské množství a člověk pokud to pouze čte, nevzpomene si na vše v čase kdy to potřebuje. Praxe. Jedině praxe, případně zdokonalovací kurzy mají podle mě největší vliv na umění.

Baharis 2.2.2013 píše:Takže základ máme. A teď už jen plout, plout, plout a praxe, praxe, praxe. To nenahradí žádný sebedokonalejší kurz. Tak si to myslím já. Protože tak je to spravne, tak to má byť. :lol:

Baharis 25.1.2016 píše:Já se k těm průkazům stavím trochu opatrně. Musí se uznat že náročnost RYA a jejich standardy, dávají jakýsi předpoklad plnohodnotného počátku. Ovšem zároveň si myslím, že dostačující základ pro středomořskou plavbu dá jakýkoliv kurz s dobrým školitelem. A po pár letech, po několika desítkách plaveb, pak už to je celkem jedno.
Diletant se sebelepším kurzem zůstane diletantem a vnímavý člověk s jakýmkoliv kurzem musí jít svými schopnostmi nad něj. Toť můj dlouhodobý konstantní názor.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1138
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 118
Bydliště: Olomoucko

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Omen » stř srp 02, 2017 3:28 pm

Vztáhl jsi to správně.
Nejsem tak dobrý ve vyhledávání jako ty, abych dokázal (a chtěl) rychle vyhledat tvé roky staré citace k té věci.
Byla to reakce především na tuto tvoji čerstvou větu:
Baharis píše:... No. A teď mě prosím vysvětlete, jak to koresponduje s mánií udělat si VMP s rozšířením na moře a chtít na to moře vyplout...... :smash:

Nepovažuju to za mánii a nepovažuju to za nemožné, nic víc.

A taky jsem napsal "naštěstí ji obodovali ... ;) "
Fšecko dobré :cheers:
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Baharis » stř srp 02, 2017 4:07 pm

Jasně že fšecko dobré. Šak se kurňa známe... :gun: :lol:

To osvětlím. Dostane absolvent VMP nějaké praktické zkušenosti na moři? Podle mě asi ne a to je to co mě vadí.
Jak už bylo psáno, kurz může být dobrý a může být špatný. Ale týden na moři, jak s MDČR, tak s HR tramvajenkou ta teorie doma u stolu nenahradí. Jde všechno a věřím že začátky některých mořeplavců mohly být všelijaké. Ale nemyslím si že by to měl být standard který by se měl doporučovat a chválit.
Já to pouze připouštím, ale nechválím. To je mé právo svobodného občana a když se s tím někdo neztotožní, tak prosím. Hlavu neutrhnu. :crazy:
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 584
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod JaOCZ » stř srp 02, 2017 6:25 pm

Zajímavá diskuze :)

Jen krátká poznámka pro err_: taky mě láká čím dál tím víc solojachting, ale upřímě řečeno, stále si na něj netroufám.

Šedá je teorie, zelený strom života. Na papíry loď nejezdí, ale dobrý kurs by mi měl dát co nejvíce znalostí. Podle mého jsou teoretické znalosti neméně důležité než praxe. Samozřejmě můžeme být průkopníky slepých uliček, vše se naučit za plavby, ale proč to dělat, když to lze dělat lépe.

Byla zde zmíněna úroveň zkoušek MDČR. V rámci "B" se učí základní počítání proudů a zkouší se pouze proudy dle diamantů (např. <A>). Učí se v teorii používání Tidal atlas? Na zkouškách to není, pouze se vypočítá banální příklad s jedním diamantem. A je z toho oprávnění umožňující řídit jachtu 200 NM v přílivových vodách. Kdo byl v přílivových vodách ví, že bez Tidal atlas se neobejde, naopak diamanty jsou spíše orientační.

Chci - li být dobrým kapitánem, tak se mohu doma všechno doučit, ale podle mého názoru jsou požadavky na kurz od MDČR "C" nebo "B" velmi malé.

RYA má pro základní Day Skipper online kurz - ukázka je zde: https://skippersonline.ispringcloud.com ... FqTP-nJNA2
(namátkou nalezeno na Google). Až na pár drobností pokrývá téměř celou teorii a lze s tím vystačit i pro pokročilejší kurzy, resp. plavby.

Další otázkou, která je pro mě záhadou je užití vest v rámci výcviku. Zde přítomní instruktoři, používáte je a trváte na jejich užití? Když pominu právní otázky, které s použitím vesty v rámci výuky mohou souviset, tak v Chorvatsku obecně vidět posádku s vestou je velká výjimka. Dneska na mě vykouklo na Facebooku video od Zindulky - https://www.zindulka.cz/cs/kurzy-predna ... az-c/praxe Je to předpokládám z kurzu nebo alespoň reklama na kurz, počasí na některých záběrech už není úplně tálinský rybník a všichni si jedou v pohodě bez vest. Nevím jestli je toto nejlepší přístup.

MCA - https://www.facebook.com/MCA/videos/143 ... f=mentions (propagace nošení vesty, ale jen na FB, tak nevím, jestli půjde pustit).

Není to rýpání do nikoho konkrétního, jen námět na diskuzi :)

H.

PS: jdu se potápět, krásný večer
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2084
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 109

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod err_ » stř srp 02, 2017 7:03 pm

JaOCZ píše:Jen krátká poznámka pro err_: taky mě láká čím dál tím víc solojachting, ale upřímě řečeno, stále si na něj netroufám.


Kazdopadne je treba zmensit lod. Reci, jak kdo velkou lod zvlada samostatne jsou krasne, ale kdyz prijde na spatne pocasi a uzke, narvane mariny apod. myslim, ze 10m je tak nejak pro jednoho maximum. Dalsi veci je spanek. Musis byt dost odolny vuci unave.

JaOCZ píše:Byla zde zmíněna úroveň zkoušek MDČR. V rámci "B" se učí základní počítání proudů a zkouší se pouze proudy dle diamantů (např. <A>). Učí se v teorii používání Tidal atlas? Na zkouškách to není, pouze se vypočítá banální příklad s jedním diamantem. A je z toho oprávnění umožňující řídit jachtu 200 NM v přílivových vodách. Kdo byl v přílivových vodách ví, že bez Tidal atlas se neobejde, naopak diamanty jsou spíše orientační.


Nevim jak jsi na to prisel. Na kurzech se atlas uci. A s prikladem na "B" take nemas pravdu. Jednak se v ramci pripravy uci vypocet pres dva diamanty, ale u zkousek je treba i sekundarni pristav apod. Na kurzu jsem zrovna za sekundarnio pristav byl vdecny. je to denni zalezitost. I kdyz zrovna ja jsem musel prelouskat celou knihu cviceni, nez me to zacalo vychazet podobne k doporucenemu vysledku. Neustale jsem totiz do vypoctu zahrnoval treba dva diamanty, tedy napr. polovinu cesty jeden a polovinu druhy. Doporuceni je se na ten druhy vykaslat, coz jsem v ramci presnosti nejak nechapal.


JaOCZ píše:Další otázkou, která je pro mě záhadou je užití vest v rámci výcviku. Zde přítomní instruktoři, používáte je a trváte na jejich užití? Když pominu právní otázky, které s použitím vesty v rámci výuky mohou souviset, tak v Chorvatsku obecně vidět posádku s vestou je velká výjimka. Dneska na mě vykouklo na Facebooku video od Zindulky - https://www.zindulka.cz/cs/kurzy-predna ... az-c/praxe Je to předpokládám z kurzu nebo alespoň reklama na kurz, počasí na některých záběrech už není úplně tálinský rybník a všichni si jedou v pohodě bez vest. Nevím jestli je toto nejlepší přístup.


O pouzivani vest se tady psalo mrte. A jsem zastance jejich neustaleho noseni bez ohledu na pocasi. Po te, co nam ukradli nase milovane vesty, jsem koupil vyssi radu a nejsou tak komfortni. Tak jsem ted musel muj postoj obhajovat pred drahou polovickou v teple, za slunicka. Uznavam, ze to muze byt vycerpavajici a pokud ma instruktor takovych 8 na lodi, pripoustim, ze slabsi povahy mohou narizovani vest vzdat :-) Nicmene - ja jsem sveho docilil a nehodlam je nenosit. A jak pred nekolika dny spravne napsal jardasu - byli jedini, kdo vesty nemeli. U nas se proste nosi.
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 584
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod JaOCZ » stř srp 02, 2017 7:10 pm

To err: ano secondary port se uci, mluvil jsem o proudech. Tidal atlas se zkousi a uci?
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2084
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 109

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod err_ » stř srp 02, 2017 7:14 pm

Atlas proudu se nezkousi, ale uci se. Teda asi jak ktery kurz. Ja delal u p. Straky a subjektivne myslim, ze jsem to vychytal nejlepe, jak jsem jen mohl. Dostal jsem za ty dva dny nalozeno. A to uz jsem mel nacteno peknou furu predem.

Sekundarni port je u zkousek. Takze ano, ten se zkousi.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3073
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 289
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod lynx » čtv srp 03, 2017 3:08 pm

Přemístím příspěvek do vhodnějšího vlákna – až mi to systém dovolí.
Naposledy upravil(a) lynx dne čtv srp 03, 2017 3:44 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2084
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 109

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod err_ » čtv srp 03, 2017 3:24 pm

A nechtel bys neco pripsat do vlakna, ktere sjem kvuli tomu zalozil? Myslim, ze bys rozhodne co napsat mel.
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod snark » pát srp 04, 2017 2:00 am

Felix - k otázkám
"proč by se praktický výcvik měl prodlužovat kvůli teoretickým předmětům výuky?"

Protože v čechách teoretická výuka mívá pro běžné zájemce bez rozsáhlejších zkušeností různé abstraktní a stěží uchopitelné prvky. Řada lidí pochopí některé okruhy učiva až v praxi a každý praktický výcvik je podle mého názoru potřeba teorií průběžně a zhusta prokládat. Teorie je tak subjektivně součástí praxe podstatně více než je tomu naopak. Tím nikterak netvrdím, že by snad byla teorie důležitější než praxe. Dalším důvodem je skutečnost, že týden je velmi krátká doba na to, aby instruktor stíhal krom samotné výuky námořní praxe v zájemcích vytvářet i správné návyky palubního režimu (zápisy do lodního deníku a zakreslování do mapy, kontroly bilge, příjem VHF meteo, udržování čistoty atd. atd.)

"Nebylo by logičtější a vhodnější, aby instruktoři brali na moře až ty kursanty, kteří teoretickou výukou již prošli a případně znalost teoretických předmětů osvědčili formou nějaké interní zkoušky?!"

Postup, kdy se k praktickému kursu a potažmo zkoušce dostanou zájemci až po absolvování teoretické zkoušky je zcela běžný. Sama účast na praktickém kursu předpokládá jistou úroveň teoretických znalostí - např. pokud někdo netuší co je block nebo stopper, může to dost komplikovat práci na palubě.

Systém a podmínky udělování licencí velitelů námořních jachet je ostatně tady na fóru do podrobna probrané téma včetně návrhů de lege ferenda. Jachting podstoupil stejný proces jako skating, potápění nebo parašutismus a z původně výstřední zábavy úzkého okruhu jedinců se stal masový rekreační business. Na obchodním základě fungují pokud vím všechny subjekty oprávněné provádět teoretické a praktické zkoušky velitelů jachet. Zájem na dobré pověsti by se měl střetávat se zájmem na maximálním počtu spokojených zájemců složivších zkoušku. Stejně tak se střetává zájem na poskytování služby co nejlevněji se zájmem poskytovat službu ve vysoké kvalitě. Jak tyto střety ovlivňují práci kterého instruktora lze asi těžko posoudit.

ad nošení vest
na praktických kursech je většinou bohužel prakticky nemožné chtít po kursantech, aby nosili vesty za plavby pokud k tomu není racionální důvod (zhoršené počasí , viditelnost, oblast plavby atd). Dále se kombinuje podle podmínek s harnesy, omezením opouštění kokpitu apod.

ad competent crew
ten koncept má rozhodně smysl

ad "Národy, co mají moře, většinou zkoušky nevyžadují,"
to je dost zjednodušený pohled - v teritoriálních vodách GB a USA můžeme nekomerčně provozovat pleasure craft opravdu bez licence - problém je v tom, že v USA zkomercionalizujeme plavbu prostými příspěvky posádky do lodní kasy. Krom GB celá evropa jede na licence. Principiálně by na lodi někdo měl mít papíry už kvůli pojištění. Vsadil bych se, že při uplatnění škody na plavidle řízeném skipperem bez licence pojišťovna udělá první poslední, aby vygenerovala užití vhodného práva a výluku z povinnosti plnit.

s.
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod snark » pát srp 04, 2017 2:31 am

Jen pro informaci si dovoluji přiložit část brožurky námořního úřadu - Doporučení postupu pro výcvik k získání odborné způsobilosti k vedení námořní jachty v oblasti povolené námořní plavby

Výcvikem se rozumí příprava žadatele k získání odborné způsobilosti k vedení námořní jachty v oblasti povolené námořní plavby. Výcvik, jeho praktickou či teoretickou část provádí zkušební komisař, jachetní instruktor nebo jejich prostřednictvím právnická nebo fyzická osoba, která má pro tuto činnost odpovídající živnostenské oprávnění

Výcvik k získání průkazu s oprávněním C, B, A zahrnuje výuku teoretických znalostí:

I. Základy námořního práva a pravidel pro zabránění srážkám na moři :

a) k získání průkazu s oprávněním C :
1. Přehled mezinárodních a českých právních předpisů upravujících problematiku námořního práva.
2. Pojem námořní plavba, definice jachty, vlastník a provozovatel námořní a rekreační jachty, podstata práva vlajky, námořní rejstřík a hlavní zapisované údaje, rejstříkový list.
3. Technická způsobilost námořní a rekreační jachty (dále jen „jachta“), rejstříkový přístav a označení jachty, povinné doklady na jachtě, povinnosti a oprávnění velitele jachty, opatření při neodvratné zkáze jachty.
4. Zásady vyvěšování státní vlajky na jachtách, užívání jiných vlajek, vyvěšování vlajek jiných států, rozměry vlajky.
5. Základní technické údaje o jachtě, údaje v seznamu posádky, prozatímní povolení k plavbě.
6. Druhy průkazů způsobilosti k vedení jachty.
7. Podmínky pro vydání průkazu způsobilosti k vedení jachty.
8. Odstraňování odpadků z jachet na moři.
9. Kontroly na jachtě při najetí a opuštění přístavu. Doklady, které nutno předložit při najetí a opuštění přístavu.
10. Poskytnutí pomoci na moři, poskytnutí pomoci v nouzi, právní následky poskytnutí pomoci v nouzi.
11. Nehody na moři, postup při srážce plavidel, srážka s jinou jachtou, srážka se zakotvenou nebo vyvázanou jachtou.
12. Platnost pravidel COLREG, základní pojmy: plachetnice, loď se strojním pohonem, loď provádějící lov ryb (rybářská loď), loď s omezenou manévrovací schopností, neovladatelná loď, loď omezená svým ponorem, lodě ve vzájemném dohledu, loď za plavby, snížená viditelnost.
13. Nepřetržité pozorování za plavby, bezpečná rychlost, nebezpečí srážky.
14. Úzká plavební dráha a systém rozdělené plavby.
15. Vzájemné vyhýbání se plachetnic, předjíždění, lodě plující proti sobě, křižování.
16. Činnost lodě, která uvolňuje cestu a činnost lodě, které je cesta uvolňována.
17. Vzájemné povinnosti plavidel a plavba v podmínkách snížené viditelnosti.
18. Definice světel, světla lodí se strojním pohonem za plavby, vlečení a tlačení lodí.
19. Světla plachetnice a veslice za plavby, světla rybářských lodí.
20. Světla neovladatelné lodě, zakotvené lodě a nasedlé lodě na dno.
21. Světla lodě s omezenou manévrovací schopností a lodě omezené svým ponorem, světla lodivodského plavidla.
22. Zařízení k podávání zvukových signálů, manévrové a výstražné signály.
23. Zvukové signály při snížené viditelnosti: lodě se strojním pohonem, plachetnice, rybářské lodě, vlečení, lodě zakotvené a lodě nasedlé na dno.
24. Signály pro upoutání pozornosti, nouzové signály.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Libor » pát srp 04, 2017 6:55 am

Ble ble ble ....přehnaná byrokracie a zájem byznysu tahat z lidí peníze ....

Má to být na dobrovolné bázi. Každý sám ví co potřebuje dostudovat a naučit a je to velmi individuální...
Na kolo také není třeba dělat kurz přesto že jsi účastníkem provozu...potřebuješ li vzdělej se. A když někdo není soudný a leze na loď bez znalostí jeho chyba, moře chyby neodpouští.

Proč se stát musí starat o mou soukromou rekreaci? Papíry má dělat profík, který se tím živí !

Vsadil bych se, že při uplatnění škody na plavidle řízeném skipperem bez licence pojišťovna udělá první poslední, aby vygenerovala užití vhodného práva a výluku z povinnosti plnit.


Vsadit se můžeš, ale představ si že existují také pojišťovny kde po tobě žádný průkaz nechtějí (do 12m) a tím pádem nelze uplatnit z tohoto titulu výluku. Sám to tak mám.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Felix » pát srp 04, 2017 7:50 am

Snarku,
ujasněme si, že povinná praxe pro základní průkaz C není ani týden, ani 14 dní, nýbrž 100 mil. Praxi potvrzuje kterýkoliv velitel jachty. Spolu s prokázáním praxe musí uchazeč o oprávnění prokázat na moři praktické znalosti před jachetním instruktorem, a to konkrétně znalost přípravy na plavbu, manévrování s jachtou, vedení plavby a řešení mimořádných situací.
Pouze zvyklost, vycházející z nezávazného doporučení, říká, že toto ověřování praktických znalostí zpravidla trvá týden. Neurčitost tohoto ověřování (nejen časová), skýtající potenciál jak pro svévoli, tak pro korupci, patří s velmi mnoha dalšími ustanoveními vyhlášky k věcem, které jsme při poslední novele kritizovali a navrhovali ke změně. Nic, než strach z odchodu kursantů ke "vstřícnějším" společnostem, nebrání firmám v oboru, aby protáhly své kursy na libovolnou dobu. Přesto si nemyslím, že by bylo nutné vyučovat teoretické předměty na moři, stejně jako se velmi podobná teorie při pilotních kursech nevyučuje ve vzduchu.
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod snark » pát srp 04, 2017 11:33 am

Libor
přehnaná byrokracie je skoro úplně ve všem
jezdit na kole a na lodi je dost rozdíl - zvláště v tom, že na lodi vesměs někoho vezeme
mě by také vůbec nevadilo, kdyby neexistovaly řidičské nebo pilotní průkazy ani licence velitelů lodí - i registr plavidel by mohl existovat formou dobrovolného depozitu vlastnických listin - v tom jsem docela liberál - ale realita je jinde

ad výluka
a to pojištění je kasko? a platí všude?

Felix
souhlas - až na poslední větu - ono na to v tom vzduchu nebývá tolik času jako na lodi - ale je to samozřejmě věc názoru
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 361
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pát srp 04, 2017 11:38 am

Felix píše:Snarku,
ujasněme si, že povinná praxe pro základní průkaz C není ani týden, ani 14 dní, nýbrž 100 mil.

Ahoj Felix, existovala možnost prokázání povinné praxe vlastnictvím VMP, ale to asi novelou padlo.
Jirka
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 584
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod JaOCZ » pát srp 04, 2017 12:00 pm

snark píše:.....

ad nošení vest
na praktických kursech je většinou bohužel prakticky nemožné chtít po kursantech, aby nosili vesty za plavby pokud k tomu není racionální důvod (zhoršené počasí , viditelnost, oblast plavby atd). Dále se kombinuje podle podmínek s harnesy, omezením opouštění kokpitu apod.

......

s.


V mnohem co pises souhlasim, ale proc je dle Tebe prakticky nemozne nosit vestu na kurzu? Je to jen otazka pristupu instruktora.

Asi se budu tou RYA opakovat, ale v pravidlech pro instruktory je povinnost mit vestu vcetne vsech studentu. A neni to jen proto, ze more v UK je chladne. Stejna povinnost plati pro vycvik ve stredomori nebo jinde. Mimochodem i proto, ze je tim chranen sam instruktor v pripade nejake nehody.

A taky to uci respektu k mori.

H.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Libor » pát srp 04, 2017 12:06 pm

to snark

ano realita je jiná, přesto budu podporovat takové řešení a ty lidi, kteří budou směrovat k tomu dobrovolnému způsobu.

A na dvoukole jede se mnou žena stejně jako na lodi o dovolené, v tom není rozdíl. A na kole je to nebezpečnější a náročnější ...atd.

Ano kasko a mám rozsah platnosti tento:
bez názvu.png


A s tím ještě pár let vystačím než se posunu dál...
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 186
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod PetrC » pát srp 04, 2017 2:06 pm

Felix píše:Snarku,
ujasněme si, že povinná praxe pro základní průkaz C není ani týden, ani 14 dní, nýbrž 100 mil...


Ono je to skoro jedno, jestli to je týden nebo sto mil. V obou případech to je zoufale málo. A hlavně - pokud během toho týdne nebo těch 100 mil udělají jedno přistání v marině (jako jsem měl na svém kursu já) tak je to kurs skoro k ničemu, protože ze začátku je pro každého začínajícího jachtaře nejhorší právě to přistávání v marině. A přiznejme si všichni, že nejen ze začátku :-)
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod snark » pát srp 04, 2017 3:17 pm

jaocz
prakticky nemožné není vestu nosit, ale chtít to po lidech (mluvíme o trvalém nošení vesty za plavby) - průměrný zájemce o licenci velitele je chlap osvč ve středních letech, který jachting vnímá spíše jako formu odpočinku a zhusta mívá odpor k jakékoli institucionalizaci a povinnostem. Určitě je to otázka přístupu a přiznávám, že bývám nedůsledný.

Je fakt že v RYA jsou tvrdě důslední a je fakt že podmínky kolem británie jsou něco jiného než saronický záliv nebo jadran. V RYA také uplatňují důslednou prohibici, což by bylo podle mne ještě méně realizovatelné.

Libor - dvoukolo s manželkou - klobouk dolů
pojištění - zajímalo by mě jestli to za obdobných podmínek poskytují i pro jiné oblasti

PetrC - souhlas

s.
Uživatelský avatar
Pepa Š
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 41
Registrován: pát kvě 13, 2016 8:23 pm
Reputace: 11

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Pepa Š » pát srp 04, 2017 3:35 pm

Snark: Takže by měl být náročnější kurz bez vest a s alkoholem? Pořád mi uniká, co tím chceš dokázat...
Uživatelský avatar
snark
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: stř bře 18, 2009 1:00 am
Reputace: 5

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod snark » pát srp 04, 2017 4:03 pm

to bude nejspíš tím, že nic dokázat nechci - jenom konstatuji fakta, nebo svoje subjektivní názory se kterými nemusí nikdo souhlasit
osobně bych preferoval postup v rámci přiměřenosti dle zásady všeho s mírou - nemyslím si že bezbřehé regulace a zákazy jsou nejlepším řešením

původně jsem chtěl jenom poukázat na bezvýznamnou absurditu spočívající v tom, že se diskutuje o kvalitě výuky v kursech, aniž by se kdo pozastavil nad skutečností, že kapitán je cosi jiného než velitel námořní jachty
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 147
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Felix » pát srp 04, 2017 4:18 pm

Jirka_TEC_Tce píše:... existovala možnost prokázání povinné praxe vlastnictvím VMP, ale to asi novelou padlo.


Nepadlo, ale je to obráceně, viz vyhláška 42/2015 Sb., o způsobilosti osob k vedení a obsluze plavidel, § 13, odst. 2:

"Zkouška odborné způsobilosti žadatele o vydání průkazu způsobilosti vůdce malého plavidla se skládá formou ověření teoretických znalostí a formou ověření praktických dovedností při vedení plavidla. Ověření praktických dovedností při vedení plavidla se neprovádí, je-li žadatel o vydání průkazu způsobilosti držitelem průkazu způsobilosti
a) vůdce plavidla, které není malým, nebo
b) velitele námořní jachty vydaným podle zákona o námořní plavbě."
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 424
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Praha

Re: Kapitánské kurzy

Příspěvekod Lachtan » pát srp 04, 2017 4:23 pm

Berme si příklad ze států, kde mají moře, kde vše funguje staletí, je levné, bez buzerací, šikanování, nikdo si neztěžuje, zodpovědnost, pohoda, prostě pro lidi. Berme si příklad ze Švédska popř. Británie. U nás jsou požadavky na majitele lodí a přitom majitel si sakra rozmyslí jít do rizika a ztratit melouna nezodpovědností. To v půjčovnách nemusíš vlastnit ani VMP. Tady jde o něco jiného než o bezpečnost! Správný jachtař se vzdělává celý život, levně, svobodně, čte, komunikuje s ostatními jachtaři, zajímá se, navštěvuje např. i zdejší web atd, nepodporuje nemorálnosti, vydírání, je svobodný, zodpovědný, solidární.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host