Přesně tak Felixi

Volání po náročných a kvalitních kurzech je oprávněné. Ovšem výklad Snarka je trochu mimo. Myslím si že jsem před patnácti lety prošel celkem kvalitním kurzem, který se nesnažil nic zjednodušit, nechci přímo říci ovlivnit ekonomikou provozu. Prováděl jej dle svého nejlepšího vědomí a svědomí Aleš Morávek v Brně.
Kurz trval tři prodloužené víkendy od rána do večera. Někteří lektoři s námi probírali dotazy a zajímavosti ještě v osm večer. A ráno v sedm už opět v učebně. A nebyli to ledajací lektoři. Jenom vzpomenu třeba známého Františka Novotného který nás měl na navigaci a námořní právo. Tedy devět dní od rána do večera (pátek začínal až v poledne). Pak cca měsíc na doučení a vstřebání informací, jeden víkend zkoušky před pracovníky MD a druhý víkend před pracovníky ČTU.
Teprve pak se domlouval termín praktické zkoušky na moři. No, ono to nebyla ani zkouška, jako že nás Aleš zasvěcoval do "námořnického" řemesla. Protože jsem v té době dělal okruhový jachting, bylo to u mě poloviční. Vzpomínám že první réčko jsme dělali pár set metrů před ostrovem pod mým vedením, kdy Aleš seděl na záchodě. Ostatní to viděli poprvé. Vše perfektní, jenom co bych považoval za nedostačující a co při "mých" kurzech více dbám je nácvik přistávacích manévrů.
Praktickou část kurzů zkrátili, dost často se dělá nejdříve praxe a až pak teorie. Z mého pohledu současný stav pokulhává za dobou před lety a možná i za potřebami nových adeptů. A možná trochu degraduje věrohodnost celého procesu zaučování. Nic to nemění na tom, že i s těmito zkušenostmi a vědomostmi je soudný člověk schopen se pomaličku prodírat do stavu zkušeného skippera.
No. A teď mě prosím vysvětlete, jak to koresponduje s mánií udělat si VMP s rozšířením na moře a chtít na to moře vyplout......
