RYA Day Skipper s ceskym instruktorem
Moderátoři: MARIS, vilma, windward, Pepa
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
RYA Day Skipper s ceskym instruktorem
Ahoj ,
jestli se sejde 5 zajemcu , muzu usporadat RYA Day Skipper tidal course tady ve Skotsku , v cestine , pouze terminy budeme pouzivat anglicke . V pripade , ze nemate teorii muzete priletet o par dni driv a pripravim Vas u sebe doma a dva u mne muzou zadarmo prespat . Sam bych nic navic nechtel a lod pod zastitou akreditovane RYA sailing school + vsechny naklady max . 440 liber [cca 13000 kc] na osobu. Delka kurzu na vode by byla cca 5 az 6 dni a oblast zapadni pobrezi [ Firth Of Clyde ]. Letenky z Prahy do Edinburku stoji od 100 liber zpatecni , z letiste muzu vyzvednout . Jestli mate zajem a chcete videt nejaka fota ze Skotska , nebo vice info o mne , tak mrknete na muj Facebook profile " Daniel Drahos ". Kdo by mel zajem , tak se po kurzu muze s nami [ se mnou a mym psem Maxem ] vypravit na nekolikadeni turu po Skotskych horach.
Zdravim
Danny
jestli se sejde 5 zajemcu , muzu usporadat RYA Day Skipper tidal course tady ve Skotsku , v cestine , pouze terminy budeme pouzivat anglicke . V pripade , ze nemate teorii muzete priletet o par dni driv a pripravim Vas u sebe doma a dva u mne muzou zadarmo prespat . Sam bych nic navic nechtel a lod pod zastitou akreditovane RYA sailing school + vsechny naklady max . 440 liber [cca 13000 kc] na osobu. Delka kurzu na vode by byla cca 5 az 6 dni a oblast zapadni pobrezi [ Firth Of Clyde ]. Letenky z Prahy do Edinburku stoji od 100 liber zpatecni , z letiste muzu vyzvednout . Jestli mate zajem a chcete videt nejaka fota ze Skotska , nebo vice info o mne , tak mrknete na muj Facebook profile " Daniel Drahos ". Kdo by mel zajem , tak se po kurzu muze s nami [ se mnou a mym psem Maxem ] vypravit na nekolikadeni turu po Skotskych horach.
Zdravim
Danny
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Termin
Ahoj ,
ja se s terminem prizpusobim , kdyz se sejdou dva az tri , kteri se dohodnou na terminu , ja vsechno pripravim , hodim termin na internet a budu shanet zbytek na konkretni datum. Udelam to i se ctyrmi , kdyz budou tri taky se nic nestane , vezmu treba syna , maximum je 5 . Zatim jsem volny kdykoliv po prvnim cervnu a od nedele do patku.
ja se s terminem prizpusobim , kdyz se sejdou dva az tri , kteri se dohodnou na terminu , ja vsechno pripravim , hodim termin na internet a budu shanet zbytek na konkretni datum. Udelam to i se ctyrmi , kdyz budou tri taky se nic nestane , vezmu treba syna , maximum je 5 . Zatim jsem volny kdykoliv po prvnim cervnu a od nedele do patku.
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Budu od 11/4 na tyden v CR , privezu ti knizku Day Skipper . Muzu ti to poslat v CR na dobirku, stoji cca . 11 liber . Kdyz priletite sem uz v patek 21/6 projdeme spolecne teorii , prilivy , primary a secondary ports a ostatni veci specificke pro tidal [ prilivove vody ]. Muzeme se sejit i v CR , mezi 11/4 az 18/4 a probrat co je potreba . Ta knizka je krasne prehledna , spousta obrazku a je tam v podstate vsechno co na zacatek potrebujes.
- sucri
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kunín,okr. N. Jičín
RYA Day Skipper
Ahoj Danny,
tvá nabídka kurzu mne zaujala,možná bych měl také zájem se zůčastnit.Ten navržený termín bych bral.V každém případě Tě poprosím o zaslání učebnice (knihy Day Skipper),ať můžu studovat.Já mám pouze VMP,budu se moci zůčastnit?Jak vlastně probíhá takový kurz a zkouška?Dostanu nějaký průkaz a kde platí,je časově omezen?Největší problém mám s angličtinou,pomalu se učím,ale jsem z doby kdy IN byla ruština.
Moje adresa:
Kubíček Vl.
Kunín 343
74253
S pozdravem Mirek.
tvá nabídka kurzu mne zaujala,možná bych měl také zájem se zůčastnit.Ten navržený termín bych bral.V každém případě Tě poprosím o zaslání učebnice (knihy Day Skipper),ať můžu studovat.Já mám pouze VMP,budu se moci zůčastnit?Jak vlastně probíhá takový kurz a zkouška?Dostanu nějaký průkaz a kde platí,je časově omezen?Největší problém mám s angličtinou,pomalu se učím,ale jsem z doby kdy IN byla ruština.


Moje adresa:
Kubíček Vl.
Kunín 343
74253
S pozdravem Mirek.
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Ahoj Mirku,
vsechno co potrebujes vedet je v knizce , neni to nic hrozneho. Tomuto kurzu muze predchazet 5 denni Day Skipper teorie kurz na brehu , neni to podminkou , uz jsem dva cechy a kdysi sam sebe , pripravil sam. Az budete mit knizku [ pokusim se najit link na ceskou verzi ] projedte si to , v pripade otazek se muzeme zive spoji treba na Skype . Nejlepsi by bylo priletet uz v patek , sedneme na to pres vikend a pak kazdy vecer po skonceni plavby. Samotny kurz probiha podle tzv. Sylabusu , to je 14 zakladnich veci ktere je potreba probrat , natrenovat a dovest k uspokojivemu vysledku. V podstate 14 bodu ktere musi byt nakonec u kazdeho splneny a odfajfkovany.
Hruby preklad:
1. Priprava na plavbu ,
2. Prace na palube[ reefovani , dereefovani , vymena plachet , priprava kotvy, priprava lan , pripluti a uvazani k pontoonu a odvazani a odpluti, pripluti a uvazani k boji, kotveni atd.]
3.Navigace [ vcetne vypoctu vysky prilivu , smeru a sily prilivu a odlivu, vypocet kurzu proti vode a proti zemi , mag. kurz a skutecny kurz ,atd.]
4. Pilotaz/ priprava planu na pripluti a odpluti z pristavu
5. Meterologie [ velmi jednoducha na urovni Day Skipper]
6. COLREG - Kolizni pravidla / prednost v jizde .
7 Opravy a udrzba [ zaklady ].
8 Motory [ zaklad udrzby motoru , vymena filtru a impeleru]
9.Zasobovani [ jak vybavit lod zasobami].
10 Emergency / krizove situace [ muz pres palubu, pouziti svetlic a raket , pouziti zachraneho ostruvku, pouziti Radia VHF s DSC v krizove situaci. Tazeni a tlaceni jineho plavidla, zachrana za pomoci helikoptery etc.]
11. Ovladani jachty na motor
12. Ovladani jachty pod plachtami.
13 Tvorba Passage plan / planu plavby
14. Nocni plavba.
Behem kurzu se napluje zhruba 100NM a jedna nocni plavba.
14 bodu ktere je potreba probrat a naucit , posledni den kurzu instruktor zvazi jestli muze u ucastnika odfajfkovat vsech 14 bodu , jestli ano vystavi mu certificat RYA Day Skipper Tidal , platny je bez omezeni a navzdy a muze byt zakladem pro dalsi vzdelavani. Jeste se nestalo , ze by to nektery z mych ceskych znamych neudelal, cesi [ a slovaci ] dokazou zabrat a maji prirozenou inteligenci, neni to nic sileneho , vsechno dava to smysl . Rika se , ze certifikat se vydava tomu s kym bych na plavbu poslal svoji rodinu.
Zdravim Danny
vsechno co potrebujes vedet je v knizce , neni to nic hrozneho. Tomuto kurzu muze predchazet 5 denni Day Skipper teorie kurz na brehu , neni to podminkou , uz jsem dva cechy a kdysi sam sebe , pripravil sam. Az budete mit knizku [ pokusim se najit link na ceskou verzi ] projedte si to , v pripade otazek se muzeme zive spoji treba na Skype . Nejlepsi by bylo priletet uz v patek , sedneme na to pres vikend a pak kazdy vecer po skonceni plavby. Samotny kurz probiha podle tzv. Sylabusu , to je 14 zakladnich veci ktere je potreba probrat , natrenovat a dovest k uspokojivemu vysledku. V podstate 14 bodu ktere musi byt nakonec u kazdeho splneny a odfajfkovany.
Hruby preklad:
1. Priprava na plavbu ,
2. Prace na palube[ reefovani , dereefovani , vymena plachet , priprava kotvy, priprava lan , pripluti a uvazani k pontoonu a odvazani a odpluti, pripluti a uvazani k boji, kotveni atd.]
3.Navigace [ vcetne vypoctu vysky prilivu , smeru a sily prilivu a odlivu, vypocet kurzu proti vode a proti zemi , mag. kurz a skutecny kurz ,atd.]
4. Pilotaz/ priprava planu na pripluti a odpluti z pristavu
5. Meterologie [ velmi jednoducha na urovni Day Skipper]
6. COLREG - Kolizni pravidla / prednost v jizde .
7 Opravy a udrzba [ zaklady ].
8 Motory [ zaklad udrzby motoru , vymena filtru a impeleru]
9.Zasobovani [ jak vybavit lod zasobami].
10 Emergency / krizove situace [ muz pres palubu, pouziti svetlic a raket , pouziti zachraneho ostruvku, pouziti Radia VHF s DSC v krizove situaci. Tazeni a tlaceni jineho plavidla, zachrana za pomoci helikoptery etc.]
11. Ovladani jachty na motor
12. Ovladani jachty pod plachtami.
13 Tvorba Passage plan / planu plavby
14. Nocni plavba.
Behem kurzu se napluje zhruba 100NM a jedna nocni plavba.
14 bodu ktere je potreba probrat a naucit , posledni den kurzu instruktor zvazi jestli muze u ucastnika odfajfkovat vsech 14 bodu , jestli ano vystavi mu certificat RYA Day Skipper Tidal , platny je bez omezeni a navzdy a muze byt zakladem pro dalsi vzdelavani. Jeste se nestalo , ze by to nektery z mych ceskych znamych neudelal, cesi [ a slovaci ] dokazou zabrat a maji prirozenou inteligenci, neni to nic sileneho , vsechno dava to smysl . Rika se , ze certifikat se vydava tomu s kym bych na plavbu poslal svoji rodinu.
Zdravim Danny
- ballo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Ahoj Danny...
Kedze som prave tento rok uvazoval o ofic. papieroch na more zaujala ma tvoja ponuka. Mam zatial iba chorvatske B a VMP vnutrozemske. Povodne som uvazoval nad europskymi.
Tie su zadelene do 3 kategorii:
C, do 12 NM
B, do 200 NM musim mat za sebou min. 200NM alebo 100 hodin
A, neobmedzene musim mat za sebou min. 5000 NM z toho 3500NM ako velitel plavidla
Ake su podmienky pri RYA kurzoch a ake obmedzenia maju jednotlive RYA stupne?
+ Zaujimala by ma este vysielacka. Pri RYA kurze takisto dostanem aj pri zakladnom Day skipper papiere na vysielacku ktore mi budu platit na more? Popripade aj na vnutrozemie?
Vies este o nejakych rozdieloch medzi Rya Day skipper a Europske C ?
Vopred dik za info, Ballo...
Kedze som prave tento rok uvazoval o ofic. papieroch na more zaujala ma tvoja ponuka. Mam zatial iba chorvatske B a VMP vnutrozemske. Povodne som uvazoval nad europskymi.
Tie su zadelene do 3 kategorii:
C, do 12 NM
B, do 200 NM musim mat za sebou min. 200NM alebo 100 hodin
A, neobmedzene musim mat za sebou min. 5000 NM z toho 3500NM ako velitel plavidla
Ake su podmienky pri RYA kurzoch a ake obmedzenia maju jednotlive RYA stupne?
+ Zaujimala by ma este vysielacka. Pri RYA kurze takisto dostanem aj pri zakladnom Day skipper papiere na vysielacku ktore mi budu platit na more? Popripade aj na vnutrozemie?
Vies este o nejakych rozdieloch medzi Rya Day skipper a Europske C ?
Vopred dik za info, Ballo...
Především si Ballo musíš říci, k čemu ten kurz, ty "papíry" chceš dělat.
Pokud chceš zdokonalit své teoretické a praktické dovednosti, věřím tomu že to je nejlepší volba. RYa standardy jsou uznávané a není tu asi nic kvalitnějšího.
Pokud by jsi ale chtěl mít v kapse papíry na základě kterých si po Evropě či světě budeš chtít pronajmout loď, zde by jsi asi narazil. Já alespoň nevím o tom, že by někde v nejexponovanějších lokalitách Mediterraneanu půjčovali lodě na průkazy RYA.
Říkám něco špatně?
Pokud chceš zdokonalit své teoretické a praktické dovednosti, věřím tomu že to je nejlepší volba. RYa standardy jsou uznávané a není tu asi nic kvalitnějšího.
Pokud by jsi ale chtěl mít v kapse papíry na základě kterých si po Evropě či světě budeš chtít pronajmout loď, zde by jsi asi narazil. Já alespoň nevím o tom, že by někde v nejexponovanějších lokalitách Mediterraneanu půjčovali lodě na průkazy RYA.
Říkám něco špatně?

- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Angláni k restrikcím v jachtingu přistupují jinak než my, suchozemské krysy.
Vypadá, že jejich stát věří tomu, že jeho občané jsou svéprávní a schopni se sami rozhodnout co je pro ně dobré a co ne, všetně toho kam vyplují. U nás to tak bohužel není
Angláni mohou plout bez papírů. Vlastnictví oprávnění není nutné, je dobrovolné, nicméně si je všichni pořizují.
Jakékoliv oprávnění od RYA není omezeno, že dál plout nesmíš. Potvrzují, že ověřili, že máš znalosti k plutí v oblasti vymezené daným průkazem. Pokud si pluješ dál, v noci, v přílivech, je to Tvůj problém a nehrozí za to žádný postih, pokud neuděláš průšvih tak, že něco uděláš špatně - to Ti je potom ale každý průkaz na draka.
Papíry na vysílačku dělají zvlášť - RYA SRC. Jednodenní kurz, platnost neomezena.
Vypadá, že jejich stát věří tomu, že jeho občané jsou svéprávní a schopni se sami rozhodnout co je pro ně dobré a co ne, všetně toho kam vyplují. U nás to tak bohužel není

Angláni mohou plout bez papírů. Vlastnictví oprávnění není nutné, je dobrovolné, nicméně si je všichni pořizují.
Jakékoliv oprávnění od RYA není omezeno, že dál plout nesmíš. Potvrzují, že ověřili, že máš znalosti k plutí v oblasti vymezené daným průkazem. Pokud si pluješ dál, v noci, v přílivech, je to Tvůj problém a nehrozí za to žádný postih, pokud neuděláš průšvih tak, že něco uděláš špatně - to Ti je potom ale každý průkaz na draka.
Papíry na vysílačku dělají zvlášť - RYA SRC. Jednodenní kurz, platnost neomezena.
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Ahoj Ballo,
pred zacatkem praktickeho kurzu Day Skipper se predpoklada , ze mas napluto minimum 100NM , 5 noci na palube a 1 nocni plavbu a znalost teorie ve standardu Day Skipper , pro absolutni zacatecniky existuje startovaci kurz" Competent
Crew" .
Behem kurzu se napluje dalsich 100nm , kurz je urceny pro zacinajici kapitany . Po absolovani kurzu muzes poslat kopii sveho certificatu RYA spolu se svoji pasovou fotografii a oni ti behem 14 dnu vystavi a poslou "ICC International Certificate of Competence" , mezinarodni prukaz , platny na celem svete . Je to prukaz se kterym Britove , Australane , Novozelandane , Jihoafricane a mnoho jinych narodu chartruji na celem svete , 90% z nich zadnou vysi kvalifikaci nema a jeste jsem neslysel , ze by jim nekde nepujcili lod a to moji znamy chartruji od karibiku po med. Dalsi vec je , ze pokud vim tak ICC ani nerozlisuje jestli jsi ho dostal na zaklade Day Skippera ci Coastal Skippera . Pozadal jsem sveho anglickeho kamarada , ktery chartruje uz roky po celem svete aby naskenoval a poslal svuj ICC , slibil , ze to udela o vikendu tak to sem potom hodim.
Na Day Skipper certificate se da dokonce udelat i limitovana komercni nastavba [ commercial endorsement ].
VHF - DSC neni v cene , ale da se udelat behem jednodeniho kurzu v cene cca. 75 liber , podminkou je predchozi domaci priprava , znalost volacich
znaku.
Porovnavat RYA papiry a ceske ci chorvatske nemuzu , protoze o jinych nez RYA skoro nic nevim.
Zdravim
Danny
Ahoj Baharisi,
abych rekl pravdu , tvuj prispevek mne opravdu prekvapil , ty jsi se opravdu nekdy setkal s tim , ze by nekomu odmitli pujcit lod s britskym ICC ?
pred zacatkem praktickeho kurzu Day Skipper se predpoklada , ze mas napluto minimum 100NM , 5 noci na palube a 1 nocni plavbu a znalost teorie ve standardu Day Skipper , pro absolutni zacatecniky existuje startovaci kurz" Competent
Crew" .
Behem kurzu se napluje dalsich 100nm , kurz je urceny pro zacinajici kapitany . Po absolovani kurzu muzes poslat kopii sveho certificatu RYA spolu se svoji pasovou fotografii a oni ti behem 14 dnu vystavi a poslou "ICC International Certificate of Competence" , mezinarodni prukaz , platny na celem svete . Je to prukaz se kterym Britove , Australane , Novozelandane , Jihoafricane a mnoho jinych narodu chartruji na celem svete , 90% z nich zadnou vysi kvalifikaci nema a jeste jsem neslysel , ze by jim nekde nepujcili lod a to moji znamy chartruji od karibiku po med. Dalsi vec je , ze pokud vim tak ICC ani nerozlisuje jestli jsi ho dostal na zaklade Day Skippera ci Coastal Skippera . Pozadal jsem sveho anglickeho kamarada , ktery chartruje uz roky po celem svete aby naskenoval a poslal svuj ICC , slibil , ze to udela o vikendu tak to sem potom hodim.
Na Day Skipper certificate se da dokonce udelat i limitovana komercni nastavba [ commercial endorsement ].
VHF - DSC neni v cene , ale da se udelat behem jednodeniho kurzu v cene cca. 75 liber , podminkou je predchozi domaci priprava , znalost volacich
znaku.
Porovnavat RYA papiry a ceske ci chorvatske nemuzu , protoze o jinych nez RYA skoro nic nevim.
Zdravim
Danny
Ahoj Baharisi,
abych rekl pravdu , tvuj prispevek mne opravdu prekvapil , ty jsi se opravdu nekdy setkal s tim , ze by nekomu odmitli pujcit lod s britskym ICC ?
Naposledy upravil(a) DannyD dne stř dub 03, 2013 11:19 am, celkem upraveno 2 x.
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Jeste odpoved na zbytek otazky ,
na RYA Yachtmaster Offshore s komercnim endorsementem , potrebujes minimalne 2500 NM, zkousku pred RYA Yachtmaster Examinerem[ nase ve ctyrech lidech trvala 24 hodin ] , plus doprovodne kvalifikace RYA Sea safety ,RYA
First Aid , RYA PPR [ Professional Practices and Resposibilites ], VHF - DSC Radio , a projit zdravotnimi testy u specializovaneho lekare [ ENG1 kazde dva roky].
Zdravim Danny
na RYA Yachtmaster Offshore s komercnim endorsementem , potrebujes minimalne 2500 NM, zkousku pred RYA Yachtmaster Examinerem[ nase ve ctyrech lidech trvala 24 hodin ] , plus doprovodne kvalifikace RYA Sea safety ,RYA
First Aid , RYA PPR [ Professional Practices and Resposibilites ], VHF - DSC Radio , a projit zdravotnimi testy u specializovaneho lekare [ ENG1 kazde dva roky].
Zdravim Danny
Naposledy upravil(a) DannyD dne čtv led 02, 2014 1:18 pm, celkem upraveno 1 x.
- ballo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 120
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Tak teraz som uz z toho uplne paf ...
Vlastim 7 sezonu motorovy cln s ktorym chodim pravidelne x krat tyzdenne na dunaj + raz do roka chorvatsko.
Kedze ma iba 6m tak pobrezie a okolite ostrovy Brac, Hvar atd ...
Pobyt v noci na clne ano. Nocna navigacia ano ale iba s pomocou GPS.
Skusenosti s plachtami min. Iba motorove clny.
Odporucas mi teda zacat s Crew alebo Day Skipper.
A dalej nejako som uplne nepochopil to obmedzenie resp. neobmedzenie NM.
Pochopil som spravne ze aj po absolvovani zakl. crew mi bude na poziadanie vydany preukaz na zaklade ktoreho mozem s lodou ist aj na preplavbu Kapverdy venezuela ?
Samozrejme nic take nemam s mojimi skusenostami v plane
Pytam sa ciste iba teoreticky ? To znamena ze ziadna nutna posutpnost C-B-A ako v pripade EU papierov ?
Popripade ak by napr. prislo ku kontrole v chorvatskych vodach 40NM od posledneho ostrova budu moje Crew vs ICC papiere akceptovane ?

Vlastim 7 sezonu motorovy cln s ktorym chodim pravidelne x krat tyzdenne na dunaj + raz do roka chorvatsko.
Kedze ma iba 6m tak pobrezie a okolite ostrovy Brac, Hvar atd ...
Pobyt v noci na clne ano. Nocna navigacia ano ale iba s pomocou GPS.
Skusenosti s plachtami min. Iba motorove clny.
Odporucas mi teda zacat s Crew alebo Day Skipper.
A dalej nejako som uplne nepochopil to obmedzenie resp. neobmedzenie NM.
Pochopil som spravne ze aj po absolvovani zakl. crew mi bude na poziadanie vydany preukaz na zaklade ktoreho mozem s lodou ist aj na preplavbu Kapverdy venezuela ?
Samozrejme nic take nemam s mojimi skusenostami v plane

Pytam sa ciste iba teoreticky ? To znamena ze ziadna nutna posutpnost C-B-A ako v pripade EU papierov ?
Popripade ak by napr. prislo ku kontrole v chorvatskych vodach 40NM od posledneho ostrova budu moje Crew vs ICC papiere akceptovane ?
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Day Skipper licence , plne uznavana v chorvatsku
Ahoj,
Day Skipper practical , plne uznavany v chorvatsku vice info. http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 203_11.pdf
clanek 74 , pro lod do 100gt
Ballo ,
Competent Crew je pro lidi kteri nemaji zadne zkusenosti s pobytem na lodi ani jako clen posadky , nejsou to kapitanske papiry . Pred zapocetim Day Skipper se predpokladaji zhruba tydeni zkusenosti z jachty v pozici clena posadky , zalezi na tom jak se sam citis a jak rychle se ucis. Jestli mas
zajem o kurz ale chces pred tim par dni na vode na jachte , jako clen posadky , muzes se treba domluvit s Kitmarem36 , jmenuje se Ales a jeho Bavarka bude ve Skotsku od pulky kvetna , treba by te pred kurzem vzal na dva ci tri dny na palubu. Povinna posloupnost tu neni , jestli si myslis , ze to zvladnes , muzes jit rovnou na kurz Day Skipper , prinejhorsim kdyz neudelas Day Skipper dostanes Comp.Crew . Jestli chces muj nazor , zvladnuta teorie z knizky Day Skipper plus 1 az dva dny praxe s Kitmarem plus abnormalne intenzivni kurz se mnou z tebe udelaji Day Skippera.
Zdravi Danny
Day Skipper practical , plne uznavany v chorvatsku vice info. http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 203_11.pdf
clanek 74 , pro lod do 100gt
Ballo ,
Competent Crew je pro lidi kteri nemaji zadne zkusenosti s pobytem na lodi ani jako clen posadky , nejsou to kapitanske papiry . Pred zapocetim Day Skipper se predpokladaji zhruba tydeni zkusenosti z jachty v pozici clena posadky , zalezi na tom jak se sam citis a jak rychle se ucis. Jestli mas
zajem o kurz ale chces pred tim par dni na vode na jachte , jako clen posadky , muzes se treba domluvit s Kitmarem36 , jmenuje se Ales a jeho Bavarka bude ve Skotsku od pulky kvetna , treba by te pred kurzem vzal na dva ci tri dny na palubu. Povinna posloupnost tu neni , jestli si myslis , ze to zvladnes , muzes jit rovnou na kurz Day Skipper , prinejhorsim kdyz neudelas Day Skipper dostanes Comp.Crew . Jestli chces muj nazor , zvladnuta teorie z knizky Day Skipper plus 1 az dva dny praxe s Kitmarem plus abnormalne intenzivni kurz se mnou z tebe udelaji Day Skippera.
Zdravi Danny
Naposledy upravil(a) DannyD dne stř dub 03, 2013 12:12 pm, celkem upraveno 2 x.
Odpověděli
Jarda885: Víte někdo o tom, že by na papíry RYA někdo odmítnul půjčit loď?
DannyD: Ty jsi se opravdu nekdy setkal s tim , ze by nekomu odmitli pujcit lod s britskym ICC ? [/quote]
Pokud se na něco zeptám a je mě odpovězeno otázkou, jímá mě myšlenka že odpovídající nezná odpověď, nebo jsem v ČR parlamentě.
Je mě naprosto buřt kdo má jaké papíry. Já podle toho lidi neposuzuji a sebelepší papíry z nikoho mistra neudělají. Ani mě to neživí, takže žádné zájmy - loby. Jenom se zvídavě ptám. Ne komu nedali loď, ale komu dali? Nějak mě to zajímá.
Že je RYA považována za TOP jsem nikdy nepopíral a také jsem to v onom příspěvku nezapomněl uvést. Když to já ale neřeším, mě zajímají ty lodě. Že pro námořní loď registrovanou v CZ to je na prd, je dostatečně známé. Když tu před lety začaly RYA/NYS dělat kurzy dle pravidel a s požehnáním RYA, museli přiznat že to je pouze zvyšování kvalifikace, ale loď na to nikdo nedostane. Tak v tom mám zmatek a příklady kdy si našinci půjčují charterovou loď na průkazy RYA by to určitě rozsekly.
Jarda885: Víte někdo o tom, že by na papíry RYA někdo odmítnul půjčit loď?
DannyD: Ty jsi se opravdu nekdy setkal s tim , ze by nekomu odmitli pujcit lod s britskym ICC ? [/quote]
Pokud se na něco zeptám a je mě odpovězeno otázkou, jímá mě myšlenka že odpovídající nezná odpověď, nebo jsem v ČR parlamentě.

Je mě naprosto buřt kdo má jaké papíry. Já podle toho lidi neposuzuji a sebelepší papíry z nikoho mistra neudělají. Ani mě to neživí, takže žádné zájmy - loby. Jenom se zvídavě ptám. Ne komu nedali loď, ale komu dali? Nějak mě to zajímá.
Že je RYA považována za TOP jsem nikdy nepopíral a také jsem to v onom příspěvku nezapomněl uvést. Když to já ale neřeším, mě zajímají ty lodě. Že pro námořní loď registrovanou v CZ to je na prd, je dostatečně známé. Když tu před lety začaly RYA/NYS dělat kurzy dle pravidel a s požehnáním RYA, museli přiznat že to je pouze zvyšování kvalifikace, ale loď na to nikdo nedostane. Tak v tom mám zmatek a příklady kdy si našinci půjčují charterovou loď na průkazy RYA by to určitě rozsekly.
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
Odpoved
. Baharisovy ,
priklad komu pujcili v Chorvatsku lod s RYA papiry ? Treba memu kamaradovi Jimu Haslamovi + nekolika tisicum britskych jachtaru kazdy rok,
nehlede na to , ze vetsina zamestnancu a skipperu tech nejvetsich charter a flotilla holidays firem - Sunsail , Neilsons , jsou britove a vsichni s RYA
papiry , SUNSAIL zrovna rekrutuje v UK pro sve zakladny v Chorvatsku na pozice CHARTER A FLOTILLA SKIPPER ,ja jsem u nich byl osobne na pohovoru v Port Solent a Activityyachting Croatia me minuly
tyden verbovalo do Chorvatska na praci instruktora.
Veskere informace se koneckoncu daji nalezt zde , vyslovene se zde uvadi , ze v Chorvatsku se pujcuji lode na narodni papiry jednotlivich zemi.
http://www.croatia-yachting-charter.com ... ifications
Timto jsem vycerpal veskerou chut a energii se timhle zabyvat .
Sailing Instructor/Flotilla Leader
Job details
Job title Sailing Instructor/Flotilla Leader
Flying fish reference 2507
Location Croatia
Employer Activity Yachting Holidays
Web address www.activityyachting.com
Start date 11 May 13
Description
FLOTILLA SKIPPER/SAILING INSTRUCTORS REQUIRED IN CROATIA
Activity Yachting Holidays is now recruiting for Flotilla Skipper/Sailing Instructors to work from early May until the end of September on their base in Croatia.
You should ideally be a qualified Coastal Skipper or Yachtmaster looking to further your experience while instructing sailing, and leading Flotillas in a holiday environment. Our programe consists of placing students on board a yacht with an instructor and running one-week courses while teaching them up to an International Flotilla skipper level. This yacht also acts as a Lead Yacht for a small group of other yachts that are having a Flotilla Sailing Holiday, so you will also be acting as Flotilla Skipper for this group. An interest in instructing is essential, and you must be prepared to work as part of a team with other instructors.
A practical aptitude, and a willingness to get involved in all aspects of small yacht maintenance is essential, and a proven mechanical background is a definite advantage.
Return flights to and from Croatia are included and the salary is £165 per week. Accommodation is provided in a shared staff house when you are not out sailing with the yachts.
This position is ideal for a newly qualified Skipper who is not afraid of hard work, but looking to get valuable experience running fleets of yachts and develop their instructing skills while working abroad in a holiday environment. For the right candidates as well as offering excellent experience, they can also be very enjoyable positions.
Please email CV’s to us at info@activityyachting.com or call the office on 01243 641304 to have a chat about the jobs on offer and get more details.
priklad komu pujcili v Chorvatsku lod s RYA papiry ? Treba memu kamaradovi Jimu Haslamovi + nekolika tisicum britskych jachtaru kazdy rok,
nehlede na to , ze vetsina zamestnancu a skipperu tech nejvetsich charter a flotilla holidays firem - Sunsail , Neilsons , jsou britove a vsichni s RYA
papiry , SUNSAIL zrovna rekrutuje v UK pro sve zakladny v Chorvatsku na pozice CHARTER A FLOTILLA SKIPPER ,ja jsem u nich byl osobne na pohovoru v Port Solent a Activityyachting Croatia me minuly
tyden verbovalo do Chorvatska na praci instruktora.
Veskere informace se koneckoncu daji nalezt zde , vyslovene se zde uvadi , ze v Chorvatsku se pujcuji lode na narodni papiry jednotlivich zemi.
http://www.croatia-yachting-charter.com ... ifications
Timto jsem vycerpal veskerou chut a energii se timhle zabyvat .
Sailing Instructor/Flotilla Leader
Job details
Job title Sailing Instructor/Flotilla Leader
Flying fish reference 2507
Location Croatia
Employer Activity Yachting Holidays
Web address www.activityyachting.com
Start date 11 May 13
Description
FLOTILLA SKIPPER/SAILING INSTRUCTORS REQUIRED IN CROATIA
Activity Yachting Holidays is now recruiting for Flotilla Skipper/Sailing Instructors to work from early May until the end of September on their base in Croatia.
You should ideally be a qualified Coastal Skipper or Yachtmaster looking to further your experience while instructing sailing, and leading Flotillas in a holiday environment. Our programe consists of placing students on board a yacht with an instructor and running one-week courses while teaching them up to an International Flotilla skipper level. This yacht also acts as a Lead Yacht for a small group of other yachts that are having a Flotilla Sailing Holiday, so you will also be acting as Flotilla Skipper for this group. An interest in instructing is essential, and you must be prepared to work as part of a team with other instructors.
A practical aptitude, and a willingness to get involved in all aspects of small yacht maintenance is essential, and a proven mechanical background is a definite advantage.
Return flights to and from Croatia are included and the salary is £165 per week. Accommodation is provided in a shared staff house when you are not out sailing with the yachts.
This position is ideal for a newly qualified Skipper who is not afraid of hard work, but looking to get valuable experience running fleets of yachts and develop their instructing skills while working abroad in a holiday environment. For the right candidates as well as offering excellent experience, they can also be very enjoyable positions.
Please email CV’s to us at info@activityyachting.com or call the office on 01243 641304 to have a chat about the jobs on offer and get more details.
- DannyD
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned zář 30, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: RYA/MCA Yachtmaster Instructor & SRC Assessor
To Ballo,
Ahoj Ballo , ta brozurka na kterou sem dal link Libor je naprosto dostacujici , jeste existuje podobna , vice zamerena na teorii ale nevim jestli je i v cestine. Kdyz si nastudujes tuhle z linku , ostatni uz se da dodelat behem kurzu.
Zdravi Danny
Zdravi Danny
Baharis píše:Především si Ballo musíš říci, k čemu ten kurz, ty "papíry" chceš dělat. Já alespoň nevím o tom, že by někde v nejexponovanějších lokalitách Mediterraneanu půjčovali lodě na průkazy RYA.
Říkám něco špatně?
Ono se v tom Jirko dá přečíst, že Rya papíry jsou pro půjčení lodi ve středozemním moři nedostatečné. Proto se zřejmě jarda snažil otázku upřesnit a s danym zjišťovali z jakých zkušeností ta informace vzniká. Fundovaných odpovědí následně přišlo dostatek, tedy snad jen komunikační šum a můžeme jít dál ?

Dobré ránko všem, mára
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
To Baharis: ma to znamenat ze nejobvyklejsi vlajka na charterovych lodich ve stredomori je vlajka ceska? To snad ne...
taky bych porad nedaval NYA status skoliciho strediska RYA,dokud nebudou na seznamu skolicich stredisek RYA tak na to nemaji narok,a je treba jejich prukazy povazovat opravdu jen za klubove.
To co tady nabizi Dan je orginalni kvalifikace RYa a s takovym certifikatem neni problem pujcit lod kdekoliv.Teda krome ceskych lodi samozrejme.
Edit:to ze NYS neni na seznamu beru zpet,uz tam jsou.omlouvam se
taky bych porad nedaval NYA status skoliciho strediska RYA,dokud nebudou na seznamu skolicich stredisek RYA tak na to nemaji narok,a je treba jejich prukazy povazovat opravdu jen za klubove.
To co tady nabizi Dan je orginalni kvalifikace RYa a s takovym certifikatem neni problem pujcit lod kdekoliv.Teda krome ceskych lodi samozrejme.
Edit:to ze NYS neni na seznamu beru zpet,uz tam jsou.omlouvam se
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host