Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 30, 2014 5:16 pm

Jarda885 píše:Všechny pojišťovny mají podmínku, že velitel lodě musí mít potřebnou kvalifikaci. Kvalifikaci prokazuješ průkazem.


A jakou pojistku mas na mysli? Povinne ruceni (tedy Yacht third party liability) ? Nebo jakou ?

A co, kdy, kde a jak prokazujes pojistovne na soukrome lodi ?

Diky
Dodo
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 30, 2014 5:28 pm

Tak jsem schvalne otevrel podminky pro povinne ruceni Pantaeniusu

http://pantaenius.mc/en/insurance/products/third-party-liability.html

a na konci te stranky je odkaz na podminky

http://pantaenius.mc/uploads/media/yacht_third_party_liability_insurance_mc_01.pdf


a tam v paragrafu 4 pisou, kdy pojistovna nehradi.

A je fakt, ze v bodu 2 a) pisou, ze

operated by a person who does not possess the
necessary license required by the relevant authorities,
whereby the Insurer's duty towards the other insured
persons continues if the Insured or owner had
reasonable grounds to believe that the operator of the
vessel had the relevant license or if an unauthorised
person operated the vessel,


Otazka je ale co znamena to "necessary license required by the relevant authorities"

Ja to chapu tak, ze nektere zeme mohou vyzadovat, aby skipper mel nejakou licenci. Pak aby pojistka platila i v teto zemi skipper licenci mit musi. Ale jinak ne - pojistovna sama o some nic nevyzaduje.

Jak to chapete vy ?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1468
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 30, 2014 5:30 pm

Jakoukoliv pojistku. V podstatě jsou dva druhy.
Povinné ručení (tedy Yacht third party liability) a havarijní.

Když to hodně zjednoduším - prosím nekamenujte mne.

Jako kapitán, kterému se "povede průšvih" potřebuješ:
- aby tě nezavřeli (odpovědnost zkoumá policie)
- abys nemusel platit tolik, že budeš doživotní chudý (vztah k majiteli lodi, třetím poškozeným stranám, pojišťovně)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1468
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 30, 2014 5:34 pm

dodo píše:.......

Ja to chapu tak, ze nektere zeme mohou vyzadovat, aby skipper mel nejakou licenci. Pak aby pojistka platila i v teto zemi skipper licenci mit musi. Ale jinak ne - pojistovna sama o some nic nevyzaduje.

Jak to chapete vy ?


Já to chápu naopak.
Pojišťovna bude zkoumat licenci vždy. Pokud dospěje k názoru, že nemáš licenci v pořádku, nebude plnit.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 475
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » úte zář 30, 2014 7:02 pm

Pro Doda - koukal jsem na francouzskou verzi všeobecných podmínek a já to vidím tak, že záleží na tom , zda průkaz způsobilosti je oficiálně vyžadován či nikoliv. Předpokládám, že rozhodující je vlajka příslušnosti lodi a ne státní příslušnost kapitána. takže pokud máš svou loď registrovanou v zemi, kde se průkaz vyžaduje, tak ho pojišťovna bude chtít. pokud v zemi, kde se nevyžaduje, tak ho po tobě chtít nebudou, ale jsou tam pak ještě další podmínky, jako například povolená oblast plavby plavidla atd.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne ned lis 16, 2014 9:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 30, 2014 8:06 pm

Surcouf píše:... já to vidím tak, že záleží na tom , zda průkaz způsobilosti je oficiálně vyžadován či nikoliv. Předpokládám, že rozhodující je vlajka příslušnosti lodi a ne státní příslušnost kapitána. ...


Ano, ja tomu rozumim podobne.

Ale napsal jsem radsi do Pantaeniusu dotaz co je mysleno tim "relevant authority".

A odpoved je, ze:

"relevant authority" are the authority in the country where are you sailing with this boat. Each country has its own rules regarding licenses and you have to have the license which is accepted from this country where you sail with the boat.


Takze pokud se to pokusim prelozit svou nedokonalou znalosti anglictiny, tak to znamena zhruba toto:


"relevant authority" je příslušný orgán v zemi, kde se s lodi plavite. Každá země má svá vlastní pravidla týkající se licencí a musíte mít licenci, která je akceptovana v zemi, kde se s lodi plavite.



Takze tak. Me to dava smysl. Co vam ?

Dodo
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2268
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 146

Příspěvekod err_ » úte zář 30, 2014 8:16 pm

Sice je to jiz jina debata, ale tedy k pojisteni. Napr v Holandsku nemusis mit opravneni zadne, ale Modrou kartu ano.
Z toho mi jednoznacne plyne, ze se na papiry hledi tak jak jsi z toho vyrozumel.
Uživatelský avatar
mikel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Kolín

Příspěvekod mikel » úte pro 09, 2014 10:53 am

Trochu se vrátím k tématu... Za posledních 14 dní se zde rozjela přestřelka i na jiných vláknech jak s HR B a jak s českými C, B. Měl bych dotaz, zda má někdo zkušenosti s HR A? Co zde je potřeba, zda by byly lepší resp. jednodušší pro nás co máme jen HR B a chceme vykouknout dál za Vis. Samozřejmě při předpokladu nějaké praxe.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8760
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 118
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte pro 09, 2014 1:11 pm

Nic jednoduchého udělat.
Několikadenní intenzívní kurz v Chorvatsku a docela náročné zkouška. Někde to tu je popsané..(nechce se mi hledat).
Byly tu i 1-2 firmy co to nabízely (zprostředkování).

To už je lepší dělat české B (či A).
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 421
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » úte pro 09, 2014 5:36 pm

to mikel:
Chorvarské A je míň než "B" (od 15 let, loď do 6m délky, motor do 8kW). Asi jsi měl na mysli Průkaz Boat Skipper - Kategorie C - vydaný chorvatským ministerstvem.
Je platný pro jakékoliv lodě do 30 BRT v oblasti plavby I. tj. neomezeně moře a oceány. Průkaz platí na dobu 5 let, k prodloužení stačí doložit aktuální lékařskou prohlídku pověřeného lékaře.
Školí to přímo i česká charterová firma. Kurz je určen držitelům nižšího stupně chorvatského průkazu B. V rámci kurzu je ze zákona nutno absolvovat tří a půl denní teoretický kurz na učebně (37 hodin), prováděný pověřenými chorvatskými lektory, většinou pracovníky kapitanátu. Tento výklad je kompletně v chorvatštině! Výklad probíhá obvykle od pátku do neděle celý den a v pondělí dopoledne. Zkouška pak následuje některý další den v týdnu.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 539
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » úte pro 09, 2014 6:33 pm

Pokud umíš Polsky tak si udělej papíry na Baltu:
Starší vlákno
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 620
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 97
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JaOCZ » pon dub 20, 2015 10:33 pm

Zdravím,

jsem zde nový a je možné, že se toto téma již řešilo.

Mám pár let "C" papíry na moře u MDČR - Námořní úřad a loni jsem si dělal u RYA v Southampton jejich papíry. Ohledně uznání papírů RYA jsem to pochopil následovně.

UK i ČR jsou signatáři rezoluce č. 40 UNECE pod OSN - text je zde: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... -Rev1e.pdf

RYA papíry od Day skipper po Yachtmaster ocean jsou platné v teritoriálních vodách UK a na volném moři. Pro mezinárodní uznání dokladů od RYA signatářemi shora uvedené dohody, je nutné mít vystaven tzv. ICC - International Certificate of Competence. Pro občany států vydává ICC jejich úřad. Takže pokud si udělám papíry u RYA, tak náš úřad by mi měl vydat odpovídající kvalifikaci dle práva ČR. Podle uvedené úmluvy jsou RYA papíry podkladem pro vydání ICC.

Britský úřad mi ICC vydá jen v případě, že splním dané podmínky (občan UK, rezident UK, občan státu, který není signatářem ..... - viz zde: http://www.rya.org.uk/SiteCollectionDoc ... 20Form.pdf )

Honza
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1468
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte dub 21, 2015 10:22 am

Jsi ve špatném vlákně. Toto je o chorvatských papírech.
Přenes příspěvek do jiného vlákna. Buď RYA nebo papíry MDČR.
Je jich několik, některé si vyber nebo požádej admina o přesun.
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 620
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 97
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JaOCZ » stř dub 22, 2015 6:30 pm

Ahoj,

díky za info, ještě se tu rozhlížím. Pokusím se ten přesun nějak udělat.

H.

PS: každopádně Chorvatsko je také signatářem uvedené dohody, takže to trochu souvisí.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů