Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 30, 2014 5:16 pm

Jarda885 píše:Všechny pojišťovny mají podmínku, že velitel lodě musí mít potřebnou kvalifikaci. Kvalifikaci prokazuješ průkazem.


A jakou pojistku mas na mysli? Povinne ruceni (tedy Yacht third party liability) ? Nebo jakou ?

A co, kdy, kde a jak prokazujes pojistovne na soukrome lodi ?

Diky
Dodo
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 30, 2014 5:28 pm

Tak jsem schvalne otevrel podminky pro povinne ruceni Pantaeniusu

http://pantaenius.mc/en/insurance/products/third-party-liability.html

a na konci te stranky je odkaz na podminky

http://pantaenius.mc/uploads/media/yacht_third_party_liability_insurance_mc_01.pdf


a tam v paragrafu 4 pisou, kdy pojistovna nehradi.

A je fakt, ze v bodu 2 a) pisou, ze

operated by a person who does not possess the
necessary license required by the relevant authorities,
whereby the Insurer's duty towards the other insured
persons continues if the Insured or owner had
reasonable grounds to believe that the operator of the
vessel had the relevant license or if an unauthorised
person operated the vessel,


Otazka je ale co znamena to "necessary license required by the relevant authorities"

Ja to chapu tak, ze nektere zeme mohou vyzadovat, aby skipper mel nejakou licenci. Pak aby pojistka platila i v teto zemi skipper licenci mit musi. Ale jinak ne - pojistovna sama o some nic nevyzaduje.

Jak to chapete vy ?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1507
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 30, 2014 5:30 pm

Jakoukoliv pojistku. V podstatě jsou dva druhy.
Povinné ručení (tedy Yacht third party liability) a havarijní.

Když to hodně zjednoduším - prosím nekamenujte mne.

Jako kapitán, kterému se "povede průšvih" potřebuješ:
- aby tě nezavřeli (odpovědnost zkoumá policie)
- abys nemusel platit tolik, že budeš doživotní chudý (vztah k majiteli lodi, třetím poškozeným stranám, pojišťovně)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1507
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 30, 2014 5:34 pm

dodo píše:.......

Ja to chapu tak, ze nektere zeme mohou vyzadovat, aby skipper mel nejakou licenci. Pak aby pojistka platila i v teto zemi skipper licenci mit musi. Ale jinak ne - pojistovna sama o some nic nevyzaduje.

Jak to chapete vy ?


Já to chápu naopak.
Pojišťovna bude zkoumat licenci vždy. Pokud dospěje k názoru, že nemáš licenci v pořádku, nebude plnit.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 481
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » úte zář 30, 2014 7:02 pm

Pro Doda - koukal jsem na francouzskou verzi všeobecných podmínek a já to vidím tak, že záleží na tom , zda průkaz způsobilosti je oficiálně vyžadován či nikoliv. Předpokládám, že rozhodující je vlajka příslušnosti lodi a ne státní příslušnost kapitána. takže pokud máš svou loď registrovanou v zemi, kde se průkaz vyžaduje, tak ho pojišťovna bude chtít. pokud v zemi, kde se nevyžaduje, tak ho po tobě chtít nebudou, ale jsou tam pak ještě další podmínky, jako například povolená oblast plavby plavidla atd.
Naposledy upravil(a) Surcouf dne ned lis 16, 2014 9:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » úte zář 30, 2014 8:06 pm

Surcouf píše:... já to vidím tak, že záleží na tom , zda průkaz způsobilosti je oficiálně vyžadován či nikoliv. Předpokládám, že rozhodující je vlajka příslušnosti lodi a ne státní příslušnost kapitána. ...


Ano, ja tomu rozumim podobne.

Ale napsal jsem radsi do Pantaeniusu dotaz co je mysleno tim "relevant authority".

A odpoved je, ze:

"relevant authority" are the authority in the country where are you sailing with this boat. Each country has its own rules regarding licenses and you have to have the license which is accepted from this country where you sail with the boat.


Takze pokud se to pokusim prelozit svou nedokonalou znalosti anglictiny, tak to znamena zhruba toto:


"relevant authority" je příslušný orgán v zemi, kde se s lodi plavite. Každá země má svá vlastní pravidla týkající se licencí a musíte mít licenci, která je akceptovana v zemi, kde se s lodi plavite.



Takze tak. Me to dava smysl. Co vam ?

Dodo
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2351
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 150

Příspěvekod err_ » úte zář 30, 2014 8:16 pm

Sice je to jiz jina debata, ale tedy k pojisteni. Napr v Holandsku nemusis mit opravneni zadne, ale Modrou kartu ano.
Z toho mi jednoznacne plyne, ze se na papiry hledi tak jak jsi z toho vyrozumel.
Uživatelský avatar
mikel
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 71
Registrován: úte čer 29, 2010 2:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Kolín

Příspěvekod mikel » úte pro 09, 2014 10:53 am

Trochu se vrátím k tématu... Za posledních 14 dní se zde rozjela přestřelka i na jiných vláknech jak s HR B a jak s českými C, B. Měl bych dotaz, zda má někdo zkušenosti s HR A? Co zde je potřeba, zda by byly lepší resp. jednodušší pro nás co máme jen HR B a chceme vykouknout dál za Vis. Samozřejmě při předpokladu nějaké praxe.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8849
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 123
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte pro 09, 2014 1:11 pm

Nic jednoduchého udělat.
Několikadenní intenzívní kurz v Chorvatsku a docela náročné zkouška. Někde to tu je popsané..(nechce se mi hledat).
Byly tu i 1-2 firmy co to nabízely (zprostředkování).

To už je lepší dělat české B (či A).
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 445
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » úte pro 09, 2014 5:36 pm

to mikel:
Chorvarské A je míň než "B" (od 15 let, loď do 6m délky, motor do 8kW). Asi jsi měl na mysli Průkaz Boat Skipper - Kategorie C - vydaný chorvatským ministerstvem.
Je platný pro jakékoliv lodě do 30 BRT v oblasti plavby I. tj. neomezeně moře a oceány. Průkaz platí na dobu 5 let, k prodloužení stačí doložit aktuální lékařskou prohlídku pověřeného lékaře.
Školí to přímo i česká charterová firma. Kurz je určen držitelům nižšího stupně chorvatského průkazu B. V rámci kurzu je ze zákona nutno absolvovat tří a půl denní teoretický kurz na učebně (37 hodin), prováděný pověřenými chorvatskými lektory, většinou pracovníky kapitanátu. Tento výklad je kompletně v chorvatštině! Výklad probíhá obvykle od pátku do neděle celý den a v pondělí dopoledne. Zkouška pak následuje některý další den v týdnu.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 542
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » úte pro 09, 2014 6:33 pm

Pokud umíš Polsky tak si udělej papíry na Baltu:
Starší vlákno
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 99
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JaOCZ » pon dub 20, 2015 10:33 pm

Zdravím,

jsem zde nový a je možné, že se toto téma již řešilo.

Mám pár let "C" papíry na moře u MDČR - Námořní úřad a loni jsem si dělal u RYA v Southampton jejich papíry. Ohledně uznání papírů RYA jsem to pochopil následovně.

UK i ČR jsou signatáři rezoluce č. 40 UNECE pod OSN - text je zde: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... -Rev1e.pdf

RYA papíry od Day skipper po Yachtmaster ocean jsou platné v teritoriálních vodách UK a na volném moři. Pro mezinárodní uznání dokladů od RYA signatářemi shora uvedené dohody, je nutné mít vystaven tzv. ICC - International Certificate of Competence. Pro občany států vydává ICC jejich úřad. Takže pokud si udělám papíry u RYA, tak náš úřad by mi měl vydat odpovídající kvalifikaci dle práva ČR. Podle uvedené úmluvy jsou RYA papíry podkladem pro vydání ICC.

Britský úřad mi ICC vydá jen v případě, že splním dané podmínky (občan UK, rezident UK, občan státu, který není signatářem ..... - viz zde: http://www.rya.org.uk/SiteCollectionDoc ... 20Form.pdf )

Honza
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1507
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 74
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte dub 21, 2015 10:22 am

Jsi ve špatném vlákně. Toto je o chorvatských papírech.
Přenes příspěvek do jiného vlákna. Buď RYA nebo papíry MDČR.
Je jich několik, některé si vyber nebo požádej admina o přesun.
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 99
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JaOCZ » stř dub 22, 2015 6:30 pm

Ahoj,

díky za info, ještě se tu rozhlížím. Pokusím se ten přesun nějak udělat.

H.

PS: každopádně Chorvatsko je také signatářem uvedené dohody, takže to trochu souvisí.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 3

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod hawsepipe » pát led 25, 2019 6:25 pm

Chorvatsko má 5 průkazů způsobilosti:

Voditelj brodice A
Voditelj brodice B
- oba opravňují k plavbě pouze v rámci HR teritoriálních vod
Voditelj brodice C - opravňuje k plavbě celosvětové
- tyto 3 průkazy jsou pro rekreační plavce.

Zapovjednik jahte A (do 200t výtlaku)
Zapovjednik jahte B (nad 200t výtlaku)
- jsou průkazy pro profi-plavbu, tedy skiperské. Nejdou omezené na HR vody.

Přitom samozřejmě platí:
- pokud se s těmito HR průkazy plavím na jachtě registrované pod HR vlajkou, je vše OK všude na světe.
- pokud si ale chci najmout jachtu registrovanou/plující pod jinou vlajkou, musím mít souhlas úřadů vlajky, že můj HR průkaz bude respektován.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 3

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod hawsepipe » pát led 25, 2019 6:38 pm

Co se týká "dohod EHK č. 40, pletete si pojmy a dojmy.

Především (stačí si ji pozorně přečíst na stránkách SPS)
- není to žádná dohoda ale jen doporučení EHK (Evropská hospodářská komora) OSN Výboru pro vnitrozemskou plavbu ja by měl pokud možno vyypadat průkaz způsobilosti jachtaře, aby se usnadnilo mezi státy jeho kontrola a akceptace - není to ale právní závazek.

Je třeba rozlišovat plavbu po řekách v Evropě, kde existuje urřitá hramonizace a splvbou na moři, kde primárně platí úmluva UNCLOS o mořském právu (úmluva z Montego Bay).

Na moři vždy platí:
- má-li jachtař průkaz od stejného státu, jako je vlajka lodi, je povinnost každého dalšího státu ten průkaz respektovat
- má-li jachtař průkaz jiného státu, než je vlajka lodi, je to vždy s otazníkem, především je třeba mít potvrzené, že vlajka lodi ten jiný průkaz uznává, třetí země se může nad tímto stave podivovat a požadovat ujištění, že to uznání opravdu existuje.

V jachtařině neexistuje zatím žádná mezinárodní dohoda typu STCW, jako u profesionálních námořníků. (u nich přitom platí, že každý důstojník při plavbě pod jinou vlajkou jusí mít osobně doklad o uznání jeho průkazu od státu vlajky lodi)
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1079
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 71
Bydliště: Praha

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod MartinB » sob led 26, 2019 11:01 am

hawsepipe píše:Co se týká "dohod EHK č. 40, pletete si pojmy a dojmy.

Neodporuješ si náhodou trochu v těchto dvou odstavích:
Nejdříve "vždy platí", pak že neexistuje zatím "žádná dohoda" ;)
Díky bohu, že žádná taková dohoda neexistuje.

Až se potkám s nějakou českou "autoritou" z MDČR, zkusím se zeptat zdali jsou schopni vydat nějaký doklad, že na loď může kapitánovat vlastník průkazu vydaného mimo ČR - dost dobře si nedovedu představit, když někdo vypluje kolem světa jak by měl postupovat.
Může se stát ledacos, bude potřeba aby loď někam přeplavil někdo další, řešit to odněkud z druhé strany světa?
To aby si předem sehnal souhlas se všemi státy světa ?
Možné je ledacos, nezkoumal jsem zdali to tak, nebo ne, ale příjde mi zrovna tohle více než úsměvné :) :D :lol:

Na moři vždy platí:
- má-li jachtař průkaz od stejného státu, jako je vlajka lodi, je povinnost každého dalšího státu ten průkaz respektovat
- má-li jachtař průkaz jiného státu, než je vlajka lodi, je to vždy s otazníkem, především je třeba mít potvrzené, že vlajka lodi ten jiný průkaz uznává, třetí země se může nad tímto stave podivovat a požadovat ujištění, že to uznání opravdu existuje.

V jachtařině neexistuje zatím žádná mezinárodní dohoda typu STCW, jako u profesionálních námořníků. (u nich přitom platí, že každý důstojník při plavbě pod jinou vlajkou jusí mít osobně doklad o uznání jeho průkazu od státu vlajky lodi)
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 3

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod hawsepipe » sob led 26, 2019 4:20 pm

Martine, úsměvné je spíš jak nechápeš to napsané tak to zkusím říci jinak:

Jsi-li na lodi pod vlajkou státu A a máš-li průkaz od státu A, můžeš s tou lodí plout po celém světě a žádný slušný stát nebude zpochabňovat tvůj průkaz. To vyplývá z úmluvy UNCLOS. A stát A by se tě měl dokonce zastat, pokud budeš mít nějaké potíže.

Jestli máš průkaz ze státu A ale pujčíš si loď plující pod vlajkou státu B, pak bys měl mít jistotu, že stát B uznává tvůj průkaz ze země A - a zase můžeš plout po celém světě. A zasta by se tě měl v potížích především stát B, který uznal tvůj průkaz a "dovolil" ti plout s "jejich" lodí. Podle UNCLOS stát vlajky lodi se má starat o to, aby to loď řídil kompetentní člověk, který zná námořní předpisy a dohody (zejména COLREG, a MARPOL)

Jestli ale stát B (kde si třeba půčíš loď) nechce uznat tvůj průkaz ze státu A, pak je to problematické a protože v námořní jachtařině zatím mezinárodní dohody o uznávání průkazů pro námořní plavbu mezi zeměmi a nějaké jednotné postupy uznávání nejsou, tak nelze od státu B "vymáhat" aby akceptoval tvůj průkaz ze státu A a "nechal tě s ním řídit jejich lod".

A nepleť si to prosím s rezolucí EHK OSN č. 40, ta primárně mluví o vnitrozemských vodách, a ne o vodách námořních. V rámci Evropy (opakuji v rámci Evropy) ale Rezoluce skutečně vytváří jakousi hramonii ale jen na úrovni doporučení, a ne všechny státy Evropy se formálně k té rezoluci přihlásili. A každý právník Ti řekne, že rezoluce není vymahatelná závazná dohoda.

Tak už chápeš, na co snažím upozornit?

Oni z toho ve světě samozřejmě zas nedělají takovou vědu - pokud se nic nestane. Ale když máš nehodu a nějaká pojišťovna by pak měla platit, bude se sakra zajímat, zda ten co řídil měl "appropiate document". A buď si jistý, že pojišťováci rádi najdou cokoliv, aby platit nemuseli.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8849
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 123
Kontaktovat uživatele:

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod Libor » sob led 26, 2019 8:36 pm

Hmm a co kdyz stat A nebo B nebo oba zadny prukaz nevyzaduji.....?
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 3

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod hawsepipe » sob led 26, 2019 8:57 pm

Takže odpovídám: (a předsílám píšu jen o námořních vodách, v předpisech co platí na řekách se nevyznám ale jsou jiné a nejsou celosvětově sjednocené)

Pokud stát vlajky lodě průkaz nevyžaduje, zpravidla je to OK pokud jsi ve vodách tohoto státu nebo ve vodách mezinárodních.

Připluješ-li ale do teritoriálních vod státu, který nějaký průkaz vyžaduje, pak mohou být potíže. Buď Tě požádají abys z jejich vod odplul, nebo udělí pokutu, nebo jako např HR požadují udělat si na místě průkaz tohoto státu, abys mohl být v jejich vodách.
V úmluvě COLREG (doufám že víš o čem to je) je totiž napsáno v Pravidle 1, že se těmi pravidly musí řídit jakékoliv plavidlo v mořských vodách, úmluva je přijatá prakticky všemi státy OSN a v úmluvě se zavazují, že zajistí, aby lodě pod jejich vlajkou tu úmluvu dodržovaly. Loď "sama" úmluvu nedodržuje, musí jí dodržovat ten, kdo tu loď řídí. Když někdo nemá žádný průkaz, jak někomu dokáže, že ho to vůbec někdo učil?

Pokud stát ze kterého bys hypoteticky mohl mít průkaz, průkazy nevyžaduje, bude to záležet naopak na státu vlajky lodě jestli je s tím svolný (abys řídil loď takového státu bez průkazu) nebo bude něco požadovat - zpravidla "jejich" průkaz.

A v případě nehody zase bude záležet na pojišťovně, zda v situaci, že loď byla řízena člověkem, který nemá žádný průkaz (appropiate document) a měl nehodu, bude ochotná hradit škody nebo na dotyčného obrazně udělá "dlouhý nos".

A pojišťováci jsou na to mistři.

Pro ilustraci, i když trošku odjinud - přišel jsem do styku s lidma, kterým na feře za bouře rozmlátilo auto. Loď řádně vystavila protokoly o škodě ale pojišťovna Allianz, ačkoliv si ti lidé platili i pojistku právní ochrany DAS řekla, že se s nima nebude bavit, že nemají protokol od dopravní policie a dopravní nehodě a odmítla se obrátit i na pojišťovnu té lodi, aby se škoda řešila ... šílené ale stalo se to.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8849
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 123
Kontaktovat uživatele:

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod Libor » sob led 26, 2019 9:20 pm

Rozumim tomu.
A ted priklad z praxe.Temer doslova muj pripad.
Jsem ze zeme A
Mam prukaz zeme B
Lod ma vlajku zeme C.
Pohybuji se s lodi v zemi C.
Pijisteni lode mam ze zeme D
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 3

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod hawsepipe » sob led 26, 2019 9:39 pm

Libore pro jednoduchost připisuji k tvému rovnou odpovědi:

A ted priklad z praxe.Temer doslova muj pripad.
Jsem ze zeme A
Mam prukaz zeme B
Lod ma vlajku zeme C.
Pohybuji se s lodi v zemi C.
Pijisteni lode mam ze zeme D

Loď je pod vlajkou C = máš mít takový průkaz, který uznává země C. Jestli ti uzají Tvů průkaz ze země B, je to OK.

U pojišťovny v zemi D bych se ujistil, že toto akceptuje a nemá nějaké "svoje" požadavky co to appropriate document. Pokud bude země B opravdu slušná měla by Tě u pojišťovny "podržet".

Znám ale případy, kdy země B požaduje abys měl průkaz ze země A, protože jsi občanem země A. (Dost typicky Itálie) Samosebou ho pak uznává. Jak vidíš, co země to jiný přístup. Proto jinde upozorňuji, že bohužel v námořním jachtingu neexistuje zatí bohužel nějaké harmonizace přístupu ani v Evropě.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8849
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 123
Kontaktovat uživatele:

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod Libor » sob led 26, 2019 10:21 pm

Jen doplnim.
Zeme C prukaz nevyzaduje.
Uživatelský avatar
hawsepipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: pát lis 13, 2009 1:00 am
Reputace: 3

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod hawsepipe » ned led 27, 2019 8:35 am

Liborovi

Pokud země C průkaz nevyžaduje, jsi v pohodě v námořních vodách země C a v mezinárodních vodách.

Pozor musíš dát je pokud připluješ do vod nějaké země, kde se obecně průkazy vyžadují.

A dát si pozor na pojišťovnu, zda nemá v podmínkách plnění nějaký požadavek, že loď musí řídit člověk, který k tomu má "appropriate" document, psal jsi totiž, že pojišťovnu máš ze země D.
Třeba Tě bude před pojišťovnou krýt Tvůj průkaz ze země B, jak jsi psal, že ho máš - ale to musí říci ta pojišťovna.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1079
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 71
Bydliště: Praha

Re: Chorvatské B -> Platnost mimo HR = další postup?

Příspěvekod MartinB » ned led 27, 2019 9:43 pm

Reaguji na viz. dole, mezitím diskuze postoupila:

Já to chápu dobře celkem dobře a doposud jsem nic takového neslyšel (to neznamená, že to tak nemusí být)

(EHK OSN 40 s tím samozřejmě nemá vůbec nic společného, nikde o tom nebyla řeč, nevím proč to sem stále vnášíš)

Tedy konkrétně:
mám loď (námořní) registrovanou na MDČR, pluji kolem světa, budu potřebovat, aby mi loď někdo dovezl třeba z Nového Zélandu do Austrálie (proč je lhostejno). Mám to domluvené s nějakým Novozélanďanem. Tedy potřebuji od české autority, což je MDČR, získat doklad o tom, že ČR uznává novozélandské oprávnění k vedení plavbě – nejde o konkrétní osobu, jde o ten průkaz, že? Takže pokud se stane nějaká událost, měl by mi tento dokument zajistit, že pojišťovna nebude schopna rozporovat, že loď vedla osoba neoprávněná.

Je to dle Tebe tak ???

Takže když se cestou něco podělá a bude třeba, neplánovaně, aby plul s lodí někdy jiný, je třeba nejdříve vyřešit byrokracii s MDČR?
To mi přijde trochu přitažené za vlasy.

No a tak se chci příležitostně doptat, zdali je schopno/ochotno MDČR nějaký takový papír vydat, tedy Tebou jmenovaný "appropiate document" a za jakých podmínek, abych dle Tvého dostál požadovaného.
Jsem zvědav na výsledek.

Zajímala by mě taková celkem podstatná věc, a to z jakých podkladů vycházíš, že je toho třeba?

Ještě ad. Itálie: to je a není zcela pravda, že chtěji průkaz země odkud pocháziš, tohle uplatňují některé chartrovky, když vytáhneš Chorvatské B a nedomluvíš si to předem. Pokud máš vyšší Chorvatský průkaz, není to problém. Tahle mě to řekli v Itálii a dokonce v několika chatrovkách. Podotýkám, že chorvatský průkaz nemám a vyptával jsem se z čiré zvědavosti.


hawsepipe píše:Martine, úsměvné je spíš jak nechápeš to napsané tak to zkusím říci jinak:

Jsi-li na lodi pod vlajkou státu A a máš-li průkaz od státu A, můžeš s tou lodí plout po celém světě a žádný slušný stát nebude zpochabňovat tvůj průkaz. To vyplývá z úmluvy UNCLOS. A stát A by se tě měl dokonce zastat, pokud budeš mít nějaké potíže.

Jestli máš průkaz ze státu A ale pujčíš si loď plující pod vlajkou státu B, pak bys měl mít jistotu, že stát B uznává tvůj průkaz ze země A - a zase můžeš plout po celém světě. A zasta by se tě měl v potížích především stát B, který uznal tvůj průkaz a "dovolil" ti plout s "jejich" lodí. Podle UNCLOS stát vlajky lodi se má starat o to, aby to loď řídil kompetentní člověk, který zná námořní předpisy a dohody (zejména COLREG, a MARPOL)

Jestli ale stát B (kde si třeba půčíš loď) nechce uznat tvůj průkaz ze státu A, pak je to problematické a protože v námořní jachtařině zatím mezinárodní dohody o uznávání průkazů pro námořní plavbu mezi zeměmi a nějaké jednotné postupy uznávání nejsou, tak nelze od státu B "vymáhat" aby akceptoval tvůj průkaz ze státu A a "nechal tě s ním řídit jejich lod".

A nepleť si to prosím s rezolucí EHK OSN č. 40, ta primárně mluví o vnitrozemských vodách, a ne o vodách námořních. V rámci Evropy (opakuji v rámci Evropy) ale Rezoluce skutečně vytváří jakousi hramonii ale jen na úrovni doporučení, a ne všechny státy Evropy se formálně k té rezoluci přihlásili. A každý právník Ti řekne, že rezoluce není vymahatelná závazná dohoda.

Tak už chápeš, na co snažím upozornit?

Oni z toho ve světě samozřejmě zas nedělají takovou vědu - pokud se nic nestane. Ale když máš nehodu a nějaká pojišťovna by pak měla platit, bude se sakra zajímat, zda ten co řídil měl "appropiate document". A buď si jistý, že pojišťováci rádi najdou cokoliv, aby platit nemuseli.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti