Lakomcova reakce na přeškolení u Yachtnetu

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Lakomec

absurdní

Příspěvekod Lakomec » pon lis 17, 2014 4:35 pm

Jo Vilmo, je to absurdní, i proto jsem do odpovědi baharisovi včera dal odkaz na Černé Barony. Nebaví mě to, mám spoustu jiné práce, ale přece to nemůžu tak nechat. Dokud nepochopím to co píše Windward, že české C vynechával jako irelevantní a pak vzápětí napíše, že musí dělat C+B najednou za dva kolky, tak to k.u.r.v.a nechápu a o to víc jsem n.a.s.r.a.n.ý, že to asi nechápu sám. Ani se raději neptám, jestli tomu rozumíš Ty.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon lis 17, 2014 4:40 pm

Nemusíš se Lakomče omlouvat, já se tím necítil nijak poškozen. Naopak jsem chtěl upřesnit, aby to nevypadalo že se tím holedbám.

Tobě jde o nějakých 500,- CZK? A co prosím tě toto:
Lakomec píše: Je dobré, finančně, několik let nabízet zájemcům kurzy v Chorvatsku, protože to je lákadlo, prodám jachtu a ještě zprostředkuji zkoušku. A pak jim v tichosti a s lehkou panikou oznámím, že ta zkouška zas tak dobrá nebyla a bylo by fajn si udělat něco jiného, samozřejmě si za to zaplatit a nejlépe zase Yachtnetu. Je to geniální.

To je podle mě poškození dobrého jména firmy které si vážím a které jsem dlouhodobý klient. A o to jde zase mě.

Evidentně nám jde každému o něco úplně jiného. Vilma má pravdu a já to také už dlouho cítím. Je to dlouhé, zašmodrchané a v podstatě o ničem. Necháme toho. Mě je šumafuk, jestli to je o 500 více nebo méně. pro mě je podstatné že je společnost, která mě to umožní. A zaplatím co si řekne.

Vilma: Ne Vilmo, to nemá s Černochovým příspěvkem nic společného. Má reakce byla na to, že byla napadena v podstatě sama nabídka zkoušek zveřejněna na jejich stránkách.
Buď v klidu, moderuješ stále stránky JI, nikoliv YN. :D

Tak přeji všem pěkný den
Lakomec

manipulace

Příspěvekod Lakomec » pon lis 17, 2014 4:43 pm

Romane, Windwarde, včera jsem Ti napsal SZ, možná už předevčírem. To je věc jedna.
Teď tady na fóru jsem přesvědčený, že to jak argumentuješ a jak odpovídáš v tomto jednom konkrétním vláknu, které jsi založil, jak tvrdíš, že si mi poskytl tribunu ja manipulující a zavádějící, a že to děláš schválně. Myslím si to a proto to taky píšu. Baharisovi jsem se omluvil a určitě z toho nejsem rozhořčený.
Pořád nechápu to tvé vysvětlení ohledně 2 x kolku. Počkám si na odpověď od MDČR
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 735
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 71
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » pon lis 17, 2014 4:48 pm

Co by mohlo být dobrým koncem tohoto sporu?
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 626
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pon lis 17, 2014 4:51 pm

svatba?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon lis 17, 2014 4:53 pm

Já jsem už dosporoval, vše co jsem chtěl jsem už řekl. :D
Sejít se na té Cole. Hubou to jde lépe a odbourá se spousta nedorozumění. ;)
Lakomec

nekonečné

Příspěvekod Lakomec » pon lis 17, 2014 4:54 pm

Jirko, nemusíš to obracet proti mě. Napsal jsem to v omluvě. Mě to pobavilo, a proto jsem po dlouhé době napsal příspěvek.Několik let o problému vědí a několik let dělají zkoužky v HR. Však je to tak zábavné a absurdní zároveň, že netuším, jak do toho můžeš míchat poškození dobrého jména. To nemůžu slušně, bez jediného vulgarizmu napsat svůj názor? Jiní tady blijí nesmysly, automaty se přihlasují na fórum, nedá se mnohokrát připojit a místo toho se řeší takovéto kraviny?
Pojď zpátky na zem, nic z toho, co mi podsouváte není pravda. Zajímá mě ten kolek.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon lis 17, 2014 4:58 pm

Ale jo. Šak jsem to napsal v předcházejícím. U stolu by to bylo vyřešené raz dva. :good:
Lakomec

konec sporu podle Lakomce

Příspěvekod Lakomec » pon lis 17, 2014 4:59 pm

Richard píše:Co by mohlo být dobrým koncem tohoto sporu?


Tak já bych chtěl asi toto. Abych dostal odpověď od MDČR a bylo tam napsáno:

Vážený pane Lakomče, na Vaše otázky odpovídáme: po doložení praxe jachtařskou knížkou anebo lodním deníkem může zájemce složit zkoušku na české papíry B bez toho, aby musel před tím vlastnit české C.
Co se druhé otázky týče, na zkoužku do prostor Cěské námořní plavby můžete přijít v termínu, kerý naleznete na našich stránkách bez toho, aby jste se musel domlouvat s nějakou soukromou společností.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Re: manipulace

Příspěvekod windward » pon lis 17, 2014 5:32 pm

Lakomec píše:tomto jednom konkrétním vláknu, které jsi založil, jak tvrdíš, že si mi poskytl tribunu ja manipulující a zavádějící, a že to děláš schválně.

Evidentne, to co rikas, neodpovida skutecnosti. Rika se tomu demagogicka manipulace. Vsechno lze lehce overit zde na foru.

1. Dukadne a pratelsky jsem ozrejmil duvod oddeleni tveho prispevku do jineho vlakna:

windward píše:Ahoj, Lakomce. ... z obsahu tveho prispevku jsem predpokladal (a take jsem mel pravdu), ze prirozene vyvola diskuzi o prukazech.
Ty tuto skutecnost ignorujes a snazis se podat moje jednani tak, jako kdyby jsem presunul tvuj prispevek s osobnich duvodu (jakoze se to nehodi mne a YachtNetu).

2. Jiny uzivatel vyslovil domnenku, ze presunuti prispevku je cenzura. Jako odpoved jsem poukazal na skutecnost, ze presunutim prispevku vlastne doslo ke zviditelneni toho, co jsi chtel rict. Poukazal jsem na to lezerni vetou ve smyslu "timto jsem poskytl tribunu".

V tomto neni a ani nemuze byt zadne prekrucovani. Vse je otevrene a transparentni. Tvoje demagogie spociva v tom, ze mou odpoved o tribune vystavujes za duvod presunuti. A ty moc dobre rozumis tomu, ze to tak neni.

Omlouvam se obecenstvu, ze se opakuji, ale jsem neustale nepravem obvinovan z prekrucovani a podsouvani. Jinymi slovy jsem obvinovan z kriveho jednani. Je mi to hluboce neprijemne, necitim za sebou zadnou takovou vinu a z tohoto duvodu se musim branit.

Nic mene tato debata mne velmi tizi a okrada odrahoceny cas. Verim v Lakomcovo gentlemantstvi a proto douvam, ze jiz nadale mne krive obvinovat nebude.
Lakomec

konec

Příspěvekod Lakomec » pon lis 17, 2014 6:01 pm

Romane, nemá to smysl. Každý si tvrdíme svoje a zakousli jsme se na svých pozicích. Já to vidím jinak, Ty evidentně taky, já uvažuju jinak, Ty taky. Buďme rádi, že jsme tady v čechách a jen se napadáme písemně na fóru. Kousek dál na východ bychom po sobě stříleli :gun: :(
Ale když už Ti zase píšu, tak jak je to s tím kolkem? :lol:
A demagogie, to je snad něco jiného. O Tvém přesunutí mého příspěvku si můžu myslet co chci, a taky si to myslím. :? Já si naopak myslím, že demagogii tady-myslím v tomto vlákně- šíříš Ty! Ale neobviňuji Tě, jen si to myslím. :P
Nemůžeš mě obvinit z demagogie a pak chtít, abych ve jménu gentlemanství nereagoval.
Napsal jsem to dost jasně a gentlemansky na to, aby bylo jasné, že z toho kromě zbytečného klepání do klávesnice fakt nic nemám?
Těmi smajlíky to chci už odlehčit, ale ve skutečnosti jsem pořád strašně naštvaný a jen kvůli tomuto, a to zdůrazňuji, jen kvůli tomuto vláknu bych Tě nejraději :smash: do země!
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » pon lis 17, 2014 7:48 pm

Diskuze veskrze zajímavá. Rovněž mě zajímá co ti MDČR odpoví, nicméně podle §13 zák 315/2000 se o vydávání průkazu B píše toto:

Průkaz s oprávněním B se vydá fyzické osobě, která
a) je držitelem platného průkazu s oprávněním C,
b) prokázala odbornou způsobilost k vedení jachty úspěšným
složením zkoušky a praxí na jachtě v délce námořní plavby
nejméně 1 000 námořních mil ve funkci velitele jachty a nejméně
1 500 námořních mil ve vzdálenosti více než 10 námořních mil od
pobřežní linie pod dohledem velitele jachty,

Ať to čtu jak to čtu, k tomu aby ti daly B musíš mít Céčko. Pokud to tedy někomu vydaly bez Béčka zřejmě porušily jmenovanou vyhlášku. Nemluvě o o odstavci b), který bez B nejsi schopen prokázat. Protože velitele jachty můžeš dělat jen s Béčkem. Pokud si dělal velitele a Béčko si neměl, porušil si zákon a ... (nevim jestli je tam nějaký postih). Pokud MDČR přesto takovou možnost připustilo na základě HR průkazů, defacto uznalo mezinárodní platnost takového průkazu. Takže hurá ???

Edit: měl jsem pocit, že Hura ??? s předcházejícím textem zní dosti sarkasticky v kontrastu s tím jak se MDČR brání uznávání jakýchkoliv jiných oprávnění. Přiznávám mýlil jsem se. :oops: Tedy poslední dvě věty jsou sarkasmus a nebyly myšleny vážně.
Naposledy upravil(a) rb dne pon lis 17, 2014 10:45 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
jozinn74
Červená karta
Červená karta
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 21, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jozinn74 » pon lis 17, 2014 9:34 pm

Huraaa? No nevim, dnes jsem volal par lidem na LK, no a docela se divili coze to zas ten vseneumel cesky radoby namornicek vymyslel. Asi si daji vetsi pozor na zajemce z CR. No a Ti az nebudou moci ziskat chorvatsky, pomuzou lide yachtnet. Hele scenar jako ze Sicilie... Jako....
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon lis 17, 2014 10:18 pm

Baharis píše:
Zdenda12345 píše:Domnívám se, že tu původně vzniklo komerční vlákno, který se ale tvářilo, jako nezávislý.


Chápu to dobře tak, že jsi Cernocha přímo obvinil z toho, že se zde v r. 2012 zaregistroval jako spící agent společnosti YN a teď vystoupil z utajení a založil to "komerční" vlákno? Není to pomluva, není to trestné?


Baharisi, ty máš právní vzdělání? Jestli jo, tak bys měl rychle vrátit diplom. Jestli ne, tak je jasný proč je to cos napsal tak mimo.
Jinak mě ale tvoje naprosto zcestná konstrukce fakt dost pobavila. :D
Hlavně ten spící agent..... moc koukáš na televizi. :D
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 635
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » pon lis 17, 2014 10:19 pm

Jozine, možná jsem trochu pomalejší, ale mohl bys vysvětlit zkratku LK ?

Jinak pro ostatní: patrně nemá smysl dál příliš diskutovat do vyjádření MDČR, zda třeba v rámci nějaké výjimky nejde za určitých okolností při prokázání praxe atd. opravdu vydat rovnou průkaz "B". Mezi námi, SPS vydávala mezinárodní průkaz vůdce malého plavidla (mám z r. 2002) podle jejich tehdejších předpisů rovněž pouze držiteli českého průkazu vůdce malého plavidla. Tehdy jsem netušil, že jde oba průkazy udělat najednou, prostě mne to vůbec nenapadlo. Ale je pravda, že se nejdřív dělaly zkoušky na českého VMP a teprve za hodinu ty meznárodní.

Ohledně vyžadování splnění těch podmínek od MDČR je možné, že ne na všem trvají na 100%, protože je asi všeobecně známo, že např. mnou mnohokrát kritizovaná podmínka (dnes již bývalá, mám dojem, že to snížili pro "C" na 500 NM) pro prodloužení průkazu "C" doložit naplutých 1000 NM v uplynulých dvou letech jako velitel plavidla nebyla striktně požadována a bylo tolerováno mít naplutých méně NM, než požadoval předpis.

Osobně nepovažuji zkoušky od MDČR na "C" jako něco nadmíru těžkého, myslím si, že běžný řidičák na "B" byl těžší. Koneckonců dnešní situace v některých městech, kde se běžně autoškola dělá na 3. - 5. pokus, o něčem svědčí, když pominu mnohdy naprosto absurdní a vykonstruované důvody, proč absolvent neuspěl (když k vyhození od zkoušky stačí komisaři prohlášení, že se necítil bezpečně, nebo že uchazeč jel příliš rychle, podruhé zase příliš pomalu, moc na kraji nebo naopak daleko od krajnice atd.), ale to bychom se dostali úplně jinam. Nicméně jestliže získání chorvatských papírů bylo ve své době mnohem jednodušší a časově schůdnější (pro nenámořníky kurz a na závěr zkouška v HR a papíry do pár dnů, pro již plovoucí námořníky stačilo jen se přihlásit na zkoušku a během pár dnů byly papíry), zatímco průkaz na "C" od MDČR měl mnohem složitější zkoušku, vyžadoval doložení praktického kurzu či zkoušky, k tomu složit radioprůkaz (a pokud vím, stačilo se opravdu jen přihlásit na zkoušky, nebylo potřeba projít školením od nějaké organizace, když na to člověk stačil samostudiem), pak se na to ještě nějakou dobu čekalo - tak se nedivím, že to někdo nabízel a klidně i nadále nabízet bude minimálně pro zájemce, kteří třeba budou jezdit jen na rodinnou dovolenou do toho Chorvatska (ostatně nikde poblíž takové podmínky pro rodinnou dovolenou nejsou, pobřeží HR se spoustou ostrovů a tím i vyšší bezpečností při zhoršení počasí naprosto nelze srovnávat s Řeckem, Itálií, neřku-li Baltem a jinými destinacemi). A kdo chce české papíry, může je mít taky.
Podotýkám jen, že jsem na VMP studoval sám a na "C" od MDČR jsem šel prostřednictvím kurzu, ale ne od YN, aby mne zase někdo nenapadl, že někomu dělám reklamu.

Pavel.
Uživatelský avatar
jozinn74
Červená karta
Červená karta
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 21, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jozinn74 » pon lis 17, 2014 10:40 pm

Pavel63 píše:Jozine, možná jsem trochu pomalejší, ale mohl bys vysvětlit zkratku LK ?

Jinak pro ostatní: patrně nemá smysl dál příliš diskutovat do vyjádření MDČR, zda třeba v rámci nějaké výjimky nejde za určitých okolností při prokázání praxe atd. opravdu vydat rovnou průkaz "B". Mezi námi, SPS vydávala mezinárodní průkaz vůdce malého plavidla (mám z r. 2002) podle jejich tehdejších předpisů rovněž pouze držiteli českého průkazu vůdce malého plavidla. Tehdy jsem netušil, že jde oba průkazy udělat najednou, prostě mne to vůbec nenapadlo. Ale je pravda, že se nejdřív dělaly zkoušky na českého VMP a teprve za hodinu ty meznárodní.

Ohledně vyžadování splnění těch podmínek od MDČR je možné, že ne na všem trvají na 100%, protože je asi všeobecně známo, že např. mnou mnohokrát kritizovaná podmínka (dnes již bývalá, mám dojem, že to snížili pro "C" na 500 NM) pro prodloužení průkazu "C" doložit naplutých 1000 NM v uplynulých dvou letech jako velitel plavidla nebyla striktně požadována a bylo tolerováno mít naplutých méně NM, než požadoval předpis.

Osobně nepovažuji zkoušky od MDČR na "C" jako něco nadmíru těžkého, myslím si, že běžný řidičák na "B" byl těžší. Koneckonců dnešní situace v některých městech, kde se běžně autoškola dělá na 3. - 5. pokus, o něčem svědčí, když pominu mnohdy naprosto absurdní a vykonstruované důvody, proč absolvent neuspěl (když k vyhození od zkoušky stačí komisaři prohlášení, že se necítil bezpečně, nebo že uchazeč jel příliš rychle, podruhé zase příliš pomalu, moc na kraji nebo naopak daleko od krajnice atd.), ale to bychom se dostali úplně jinam. Nicméně jestliže získání chorvatských papírů bylo ve své době mnohem jednodušší a časově schůdnější (pro nenámořníky kurz a na závěr zkouška v HR a papíry do pár dnů, pro již plovoucí námořníky stačilo jen se přihlásit na zkoušku a během pár dnů byly papíry), zatímco průkaz na "C" od MDČR měl mnohem složitější zkoušku, vyžadoval doložení praktického kurzu či zkoušky, k tomu složit radioprůkaz (a pokud vím, stačilo se opravdu jen přihlásit na zkoušky, nebylo potřeba projít školením od nějaké organizace, když na to člověk stačil samostudiem), pak se na to ještě nějakou dobu čekalo - tak se nedivím, že to někdo nabízel a klidně i nadále nabízet bude minimálně pro zájemce, kteří třeba budou jezdit jen na rodinnou dovolenou do toho Chorvatska (ostatně nikde poblíž takové podmínky pro rodinnou dovolenou nejsou, pobřeží HR se spoustou ostrovů a tím i vyšší bezpečností při zhoršení počasí naprosto nelze srovnávat s Řeckem, Itálií, neřku-li Baltem a jinými destinacemi). A kdo chce české papíry, může je mít taky.
Podotýkám jen, že jsem na VMP studoval sám a na "C" od MDČR jsem šel prostřednictvím kurzu, ale ne od YN, aby mne zase někdo nenapadl, že někomu dělám reklamu.

Pavel.


LK= Lucka Kapetanija = Port Authorities
Uz jsem na jejich zadost udelal print screen webu yachtnet.céézet a preklad do cro.
Moc se jim to nelibi ze jejich prukazy slouzi jako pocatek pro ceske namorni prukazy.
Hodne je to zajima.
A bude veseloooo ;-) no a rano tu byla jeste nuda.
Jenze ja dostanu o Liborka ban ( uz delal ty ty ty) tak budu sledovat spis protahly manazersky ksicht ing.MV

dočasně zamknuto - vilma
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3146
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » úte lis 18, 2014 9:22 am

Zdendo, Zdendo, alias jožine74,
nezáviď. Pozoruj úspěšné, jak to dělají, že jim to jde. Snaž se je napodobovat, abys byl jako oni a ne jako ve filmu Vrchní prchni.
Dělat to po svém, to je až další level - ten radši nezkoušej.
Musím to tu zamknout, chlapče, protože je to tu zatím s možností "upravovat vlastní příspěvky" a nejsme daleko od chvíle, kdy nám tu zase začneš mazat a totálně znepřehledníš celý topik.

edit ..: jo, abych nezapomněla jožin je Josef nikoli Jan a Jen a tak.. Překombinovávání je prostě infekční.
Lakomec

Lakomec naposled k průkazům

Příspěvekod Lakomec » úte lis 18, 2014 11:43 am

Protože je původní téma zamknuté, píšu to sem. Prosím někoho, aby to přesunul do původního topicu, t.j. Lakomcova reakce.

Mluvil jsem dnes s námořním úřadem, po několikaminutové velmi příjemné diskuzi jsem pochopil, co psal Windward. Závěr je takový, že vyhláška neumožňuje vystavit průkaz B, pokud zájemce namá průkaz C. Na námořním úřadu jsou si vědomi nedokonalosti dané vyhlášky a proto se snaží vycházet jachtařům vstříc, a to tak, jak napsal Windward. Dělá se zkouška jedna ale vystavují se průkazy dva, a to postupně, aby datum na B byl mladší než datum na C. Proto dvakrát kolek.
Co se samotné zkoušky týče, námořní úřad vykonává pouze státní dozor nad zkouškou, je garantem toho, aby vše proběhlo v rámci daných pravidel. Zkoušky organizují školící střediska. Z toho plyne, že není možné absolvovat zkoušku bez toho, aby se zájemce nedomluvil se soukromou společností.
Při hovoru jsme narazili i na možný problém pochybení při vydání mého průkazu B, když jsem před tím nikdy C neměl. A to bylo tak. Vlastnil jsem mezinárodní průkaz SPS z roku asi 2000, vyhláškou ukončili jejich platnost někdy v roce 2007 a automaticky je měnili za české C. Kdo chtěl B, mohl po doložení praxe absolvovat zkoušku a dostal B.

Včera jsem se omluvil Baharisovi za to, že jsem si myslel, že dělal kurzy taky pro Yachtnet.
Libore, nevím jestli bych se měl omluvit i Tobě, ale asi jo, když jsi to tak rezolutně požadoval. Omlouvám se Ti za to, že jsem veřejně zapochyboval o čistých úmyslech Tvého - společnosti YACHTNET. Už to nikdy neudělám, ani v náznacích a ani žertem.
Windwardovi se omlouvat nebudu, nijak jsem ho neurazil ani jsem o něm nepsal lži, jen jsem to nepochopil a nedokázal si představit, že je to takto možné dělat. Měl pravdu, je to možné. Kdybychom si o tom měli možnost promluvit, vyjasnilo by se to za 5 minut.
Omlouvám se všem čtenářům JI za zaplevelení fóra o další nesmyslný topic.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8761
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 118
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte lis 18, 2014 12:09 pm

Přiznám, že ač nerad jsem byl vtažen do této diskuze o ničem.

Kdokoliv mohl zvednout telefon a zavolat paní Toufarové na Námořní úřad (kontakt má na webu).Otázka cca 10 minut (+ pár korun dle operátora).

Ale slíbil jsem uvést věci na pravou míru i když mě tato problematika (dokud NÚ neobnoví opět rekreační průkaz) nezajímá.

Zjistil jsem jsem že celá plamená diskuze se točí na jedné sporné větě od Romana:

Tj. jednoduse receno cesky prukaz "C" se vubec vynechaval, jakozto irelevantni. .

Tady se Roman velmi nepřesně vyjádřil ve smylu "vynechávala". Vše ostatní uvedl naprosto přesně včetně cen.

Věc se má takto. Ono se C nevynechávalo, respektive vynechal ten kdo ho měl. Ale dělalo se vždy B+C, tedy správně C +potom B a říkalo se tomu B.
Vše proto, že české C pro své limity, zejména omezení délky lodě na 12m(síla větru a vzdálenost od pobřeží), bylo málo atraktivní a málokoho uspokojilo. Vynechávalo se toto tedy i v nabídce pro jachtaře. I když ta možnost dělat pouze C tu vždy byla.
V případě "rovnou B" stejně ministerstvo vystavovalo C i B. Ale C si rovnou nechalo (odevzdává se při vystavení B jako vyššího oprávnění) => tedy uchazeč, který úspěšně složil zkoušku dostal rovnou oprávnění B. To abychom si rozuměli o čem je vlastně řeč.

A druhé asi dosti zásadní nedorozumění vzniklo proto, že nikde není uvedeno, že zkouška se neskládá na ministerstvu (Nám.úřadě) jak značná část čtenářů předpokládá (la), včetně mě.
Rozdíl právě od zkoušky radioperátora ! Kde to děláte přímo na úřadě.

V této souvislosti mě napadá otázka: kde jsi to Lakomče dělal ty?

Zde zkoušky připravuje a organizuje tzv. organizátor zkoušek. Ministerstvo vykonává pouze tzv. státní dohled! Za tuto zkoušku se organizátorovi platí ! Tento, mimo jiné, platí také odměnu komisařům za vykonaný dohled. Takže nelze vykonat zkoušku pouze za 500,- To je pouze správní poplatek za vystavení průkazu (tento se platí kolkem NÚ).

Jak to probíhá dnes (vyhláška platí od roku 2000) mi paní Toufarová ochotně vysvětlila.
Ministerstvo poněkud slevilo ze striktních požadavků a umožnilo lidem snáz získat praxi a poněkud zjednodušilo průběh zkoušky v případě C+B (viz dále). Dříve s oprávněním C jste museli naplout x mil (nechce se mi to hledat kolik to bylo). Na menší lodi, s limitem větru a vzdálenosti od břehu pro běžný dovolenkový charter docela na dlouho.....
Proto také dříve obliba chorvatských papírů = hned a bez omezení. Tedy míle naskakovali relativně mnohem snadněji než s C.

Říkám si - trvalo to dlouho, ale i lidí na ministerstvu něco pochopili a změna přišla.
Se změnou limitů pro C se tyto staly v očích začínajících jachtařů opět zajímavé české papíry. Jak C tak B.

Praxe se dokládá. Pro C v délce plavby minimálně 100 námořních mil pod dohledem velitele jachty
nebo
vlastnit průkaz MPZ s rozšířením na přímořskou plavbu (vydaný Státní plavební správou)
doložit praxi v délce námořní plavby minimálně 500 námořních mil (lodní deník, jachtařská knížka).

A zde právě od letošního roku nastupuje vstřícnější krok Námořního úřadu, kterého primárně zajímá ta praxe pro vydání průkazu a protože ví že spousta jachtařů si dělala průkaz z výše uvedených důvodů v Chorvatsku, dovoluje nahradit MPZ (dříve VMP s rozšířením mezinárodní - moře") již zmiňovaným chorvatským průkazem.
Plulo se legálně v rámci dovolených limitů....

Tedy chorvatský průkaz nám zde vystupuje (pomáhá) v roli dokladu (+ další) pro doložení praxe. Nic víc a nic míň. Toto nazývají organizátoři zkoušek přeškolením z chorvatských papírů na české....

Dále mi řekla, že nelze dělat rovnou B i při splnění všech dalších požadavků. Tedy že B MUSÍ předcházet C.

Dělá se to tak že uchazeč se přihlásí na obě zkoušky (úředně, papírově a tedy z pohledu zákona) a dělá 2 zkoušky. Protože se rozsah z větší části překrývá, zjednodušilo ministerstvo tuto 2-násobnou zkoušku tak že uchazeč pro C dělá klasickou zkoušku na C a uchazeč o B dělá stejnou C a k tomu navíc to co je pro B.
Rovněž ještě nedávno se dělali navigační příklady 2. Dnes C dělá pro C a uchazeč na B dělá rovnou příklad pro B , který se mu uznává i pro C.

V tomto případě také uchazeč musí zaplatit 2 x kolek 500,- i když nakonec dostane průkaz jen jeden. Doslova řekla: "ale já musím úředně vydat oba průkazy".
Kolik si účtuje organizátor zkoušek do toho NÚ nemluví (a už vůbec ne do do přípravných kurzů). Řekla mi že průměrná cena za jednu zkoušku se pohybuje kolem 1000,-
Také uvedla že přípravný kurz není povinný, nutnou podmínkou pro samotnou zkoušku.
Ale že se musí zaplatit poplatek organizátorovi zkoušky. Proto také NÚ na svém webu uvádí všechny vypsané termíny zkoušek včetně jména organizátora a místa zkoušek.

To je vše. Pokud to není ani teď někomu jasné pak.....
Více tomu věnovat nechci.


Edit po sloučení.
Zamčeno bylo kvůli zde známému Zdendovi.
Předběhl jsi mě o pár minut ;)
Piš co chceš a jak uznáš za vhodné, je mi to celkem jedno. Jen si prosím příště ověř fakta, obzvláště když tě k tomu někdo navede, nedej bože si dovolí tvrdit že nemáš pravdu.
Nejsme nikdo neomylní. To není problém.
Ale jsem velmi háklivý na "tzv domněnky" vytrvalým opakováním vydávané posléze za pravdu. Stává se to často i jinde a zejména u lidech s jistou autoritou to není dobré, ostatní lidé je snadno následují do ....
Znáš to pěkné pořeklado? "Myslet (ve smyslu domnívat se) znamená ho.no vědět"?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte lis 18, 2014 12:25 pm

Mě to teda jasné není :? :x
Asi zavolám paní Toufarové a nechám ji to dnes vysvětlovat potřetí! A jachtaři u ní budou mít utrum!!! :lol:

( ftip :P ) ale vidím ten rozhovor v živých barvách a se Zemanovým slovníkem...
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1468
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte lis 18, 2014 12:35 pm

Malé doplnění.
Navigační příklad u zkoušky "B" obsahuje vše, co je potřebné pro "C" (určení polohy lodě, přepočty kurzů o snos, deklinaci, dříve deviaci, stanovení ETA) a navíc proudy a přílivy, odlivy.

Nejde udělat příklad pro "B" pokud neumíš příklad pro "C".

Princip příkladu jsem tu někde popisoval. V tom původním vláknu založeném Černochem.

Proto není důvod ke dvěma příkladům, pokud děláš B+C.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3146
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » úte lis 18, 2014 2:18 pm

No vidíte, kluci, ve vysvětlení Libora i Lakomce je nakonec shrnuta užitečná a ucelená praktická informace. Super.
Ještě popřemýšlejme, jestli ji někde nedat více zviditelnit.
Lakomec

místo zkoušky

Příspěvekod Lakomec » úte lis 18, 2014 2:51 pm

Libor píše:Přiznám, že ač nerad jsem byl vtažen do této diskuze o ničem.

Kdokoliv mohl zvednout telefon a zavolat paní Toufarové na Námořní úřad

V této souvislosti mě napadá otázka: kde jsi to Lakomče dělal ty?


Nemohl Libore, protože byl pátek večer a na MDCŘ se už nepracovalo.
Raádiooperátora na ČTÚ a velitele námořní jachty v budově České námořní plavby, Počernická ul., Praha.
Naposledy upravil(a) Lakomec dne úte lis 18, 2014 2:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Lakomec

omyl

Příspěvekod Lakomec » úte lis 18, 2014 2:56 pm

Baharis píše:ale vidím ten rozhovor v živých barvách a se Zemanovým slovníkem...

Tak to pozor!!! Paní Toufarová má moc příjemný hlas, milé a vstřícné vystupování, jasné a přesné formulace, problematice rozumí. To se s tím alkoholikem nedá vůbec srovnat. Jak Tě to vůbec mohlo napadnout a navíc takovéto doměnky publikovat, když jsou nepodložené a zavádějící? :?
Naposledy upravil(a) Lakomec dne úte lis 18, 2014 3:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte lis 18, 2014 3:03 pm

Tiež ma teší, že sa to objasnilo, ale bez Lakomcovho šťúrania by to zostalo len a len ako propagácia Yachnetu, bez poznania súčasného stavu . To strašenie neplatnosťou chorvátskych preukazov by som naďalej bral ako velmi polemické, pretože Chorvatsko je odnedávna členom EU a informácie o ich neakceptovaní sú z doby pred vstupom. Napriek tomu že som držitelom slovenského preukazu ako aj chorvátskeho, tak si myslím, že získanie a držanie chrvátskych papierov je pre drvivú večšinu jachtárov dostatočné a výhodné. Nesledujem české preukazy detailne, ale asi by bolo skrz ucelenosť informácie pripísať, čo je na nich neštandartné. To obmedzenie lode do 12m zrušili, ale čo ta opakujúca sa lekárska prehliadka, dokladanie praxe, že sa plavíš a každých 5 rokov povinné obnovovanie platnosti? To platí stále?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti