Autá N1 do3,5 t
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
Re: Autá N1 do3,5 t
Poznají to velmi jednoduše. Zastavil mě Passat. Měl jsem ten měsíc jit na technickou, ale terčík už hlásal, že skončila (do). Já byl objednaný na 6-tého, technickou jsem měl do 9-tého. Dodal jsem doklady a vytahoval oranžovou kartičku, abych to doložil. Dřív než jsem to ale stihnul, vylezl z auta i druhej policajt a řekl, že mám vše v pořádku a že je stále platná. Omluvili se za zastavení a odjeli.
Tak z toho usuzuji, že podle značky už poznají skutečně vše. V dnešní době se spojit s nějakou databází a zjistit údaje není žádný problém. Mimochodem, stejně tak se chytají kradené auta. Jen projedeš, kamera v Passatovi si načte SPZ a už to jede samo ...
Tak z toho usuzuji, že podle značky už poznají skutečně vše. V dnešní době se spojit s nějakou databází a zjistit údaje není žádný problém. Mimochodem, stejně tak se chytají kradené auta. Jen projedeš, kamera v Passatovi si načte SPZ a už to jede samo ...
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Autá N1 do3,5 t
Já mám v malym techničáku napsáno druh vozidla "osobní automobil".
Co je ve velkém TP netuším, protože originál je na leasingovce a kopie v práci. Jak je to u starších aut, kde se ještě montovala mříž pro přestavbu na N1 a čtyřmístný obsazení netušim.
Co je ve velkém TP netuším, protože originál je na leasingovce a kopie v práci. Jak je to u starších aut, kde se ještě montovala mříž pro přestavbu na N1 a čtyřmístný obsazení netušim.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Autá N1 do3,5 t
Edit: Předběhli mě - to MaM32 a Kolovratek:
Nejsem si tak jistý,
víme co maj v té databázi, která se jim generuje podle RZ (dříve SPZ)?
Nejsem si tak jistý,
víme co maj v té databázi, která se jim generuje podle RZ (dříve SPZ)?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9349
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autá N1 do3,5 t
Už předjímáte další varianty.
živě to vidím jak dalniční kamera na maďarské dálnici ověřuje v české databázi kategorii vozidla N1 (to bylo původní téma)
Možná jednou někdy až to propojí, dnes ale ne....
živě to vidím jak dalniční kamera na maďarské dálnici ověřuje v české databázi kategorii vozidla N1 (to bylo původní téma)

Možná jednou někdy až to propojí, dnes ale ne....
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autá N1 do3,5 t
Libor, to je ťažké povedať, či majú maďari databázu českých áut. Ak ešte nemajú, určite to nebude dlho trvať.
Viď tá pokuta z Rakúska - rakušani už vedia podľa RZ, komu poslať pokutu. To ešte tak 2-3 roky dozadu nebolo, keď som vo Viedni zle zaparkoval, papier čo mi dali za stierač, som rovno zahodil. Môj brat teraz v decembri to isté - ale pokuta mu už prišla.
Ešte k tej identifikácii áut:
http://www.ramet.as/dodavka-policejnich ... 1450789048
http://www.policie.cz/clanek/informace- ... assat.aspx
http://www.rozhlas.cz/pardubice/zpravod ... a--1427542
Radarový měřič Ramer 10 C
Systém rozpoznává registrační značky a kontroluje, jestli auto není v pátrání. Také v registru vozidel zjistí a následně zobrazí typ, barvu vozu a platnost technické prohlídky. K této činnosti využívá databázi vozidel importovanou z informačních systémů Policie ČR.
Radar funguje na základě optického rozpoznávaní písma. Spolehlivost rozpoznání registrační značky může být negativně ovlivněna vnějšími vlivy (např. zhoršené klimatické podmínky, poškození registrační značky apod.). Úspěšnost správného rozpoznání registrační značky se pohybuje okolo 90%. Pokud je registrační značka správně rozpoznána, je následná identifikace vozidla stoprocentní.
čas 1:05
https://youtu.be/E6H99IVMzZg?t=1m6s
Viď tá pokuta z Rakúska - rakušani už vedia podľa RZ, komu poslať pokutu. To ešte tak 2-3 roky dozadu nebolo, keď som vo Viedni zle zaparkoval, papier čo mi dali za stierač, som rovno zahodil. Môj brat teraz v decembri to isté - ale pokuta mu už prišla.
Ešte k tej identifikácii áut:
http://www.ramet.as/dodavka-policejnich ... 1450789048
http://www.policie.cz/clanek/informace- ... assat.aspx
http://www.rozhlas.cz/pardubice/zpravod ... a--1427542
Radarový měřič Ramer 10 C
Systém rozpoznává registrační značky a kontroluje, jestli auto není v pátrání. Také v registru vozidel zjistí a následně zobrazí typ, barvu vozu a platnost technické prohlídky. K této činnosti využívá databázi vozidel importovanou z informačních systémů Policie ČR.
Radar funguje na základě optického rozpoznávaní písma. Spolehlivost rozpoznání registrační značky může být negativně ovlivněna vnějšími vlivy (např. zhoršené klimatické podmínky, poškození registrační značky apod.). Úspěšnost správného rozpoznání registrační značky se pohybuje okolo 90%. Pokud je registrační značka správně rozpoznána, je následná identifikace vozidla stoprocentní.
čas 1:05
https://youtu.be/E6H99IVMzZg?t=1m6s
Re: Autá N1 do3,5 t
Denně porušuji zákaz vjezdu náklaďákům několikrát. U vjezdu do naší vsi je zákaz, aby tu neprojížděli náklaďáky na stavbu D8. Zákaz neporušuji pouze služebním Boxerem, kde je to jasné, ale i soukromými auty. Vlastním totiž Opla Zafiru a Opla Agilu a průs.r je v tom že mají obě auta v TP nákladní - N1. Takže pokud poldové budou potřebovat udat bloky, stačí si stoupnout před naší vesnici a brát auto za autem, jelikož nás je takovejch tak 1/3 obce.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
Před pár dny jsem mluvil na téma zákazu vjezdu nákladních aut včetně N1 se synovcem. Měl informaci "od kamaráda, který má kamaráda na úřadě", že na úřadech je už nějaká výjimka pro přestavěné osobáky na N1. Víte o tom někdo něco?
PS. V tomto státě je (ne)možné všechno.
PS. V tomto státě je (ne)možné všechno.
- Danar
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Plzeň
Re: Autá N1 do3,5 t
Také mám nákupní tašku N1 - Fiat Panda. Novou úpravu zákona také občas poruším, přijde mi to jako zhovadilost... A to jsem snaživej poctivec, co se bojí porušit cokoliv (špatná zkušenost, vždycky se mi to vymstí
)
Čtení SPZ a propojení na databáze funguje už dávno. Pamatuji si, jak nás s 7,5t Ivecem chytili okolojedoucí celníci. Měli kameru, která skenovala okolní SPZ a upozorňovala na nesrovnalosti. Tenkrát jsme zaplatili 2 000Kč pokutu, protože nám asi 8 měsíců zpátky došlo na dálnici mýto (bylo to tuším někde v oblasti Chomutova nebo Ústí n/L a ve 4 ráno jsme zaboha nenašli otevřenou benzinku, co by mýtné dobíjela).

Čtení SPZ a propojení na databáze funguje už dávno. Pamatuji si, jak nás s 7,5t Ivecem chytili okolojedoucí celníci. Měli kameru, která skenovala okolní SPZ a upozorňovala na nesrovnalosti. Tenkrát jsme zaplatili 2 000Kč pokutu, protože nám asi 8 měsíců zpátky došlo na dálnici mýto (bylo to tuším někde v oblasti Chomutova nebo Ústí n/L a ve 4 ráno jsme zaboha nenašli otevřenou benzinku, co by mýtné dobíjela).
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
Vyřizuji zpětnou přestavbu z N1 na M1 u Opel Zafira.
Jsou dvě cesty.
1) Individuální přestavba.
Potřebuješ povolení dovozce.
Pak jdeš na dopravní úřad vyřídíš povolení k individuální přestavbě.
Přestavba spočívá v demontování mřížky a ochrany zadních bočních oken, dále montáž bezpečnostních pásů pro navýšení obsaditelnosti z 5 na 7 osob. Musí být originálními díly podle data původní výroby auta. Pozor, při přestavbě z M1 na N1 museli znehodnotit uchycení pásů v třetí řadě. Tyto díly musíš sehnat nové, i když máš schovaný balík věcí, které demontavali při přestavbě z M1 a N1. Práce musí provést autorizovaný servis.
Pak navštívíš STK, kde vyřídíš protokol o způsobilosti individuálně přestavěného vozidla.
Končíš na dopravním úřadě, kde předložíš protokol STK, povolení dovozce, potvrzení autorizovaného servisu.
2) Hromadná přestavba
Na každé auto má někdo hromadné povolení k přestavbě. Ten to udělá všechno. Problém je pouze u navýšení obsaditelnosti. Tam se postupuje podle konkrétního auta.
------
Cestu 2) jsem se dověděl pozdě. Postupuji podle 1). Dnes jsem donesl protokol STK. Závěrečné jednání na úřadě jsem dnes nestihl. Podle toho, co mi řekli dříve, neměl by být problém. V pondělí uvidím. Celá transakce by se měla vejít do 6 tis. Kč.
Příště bych šel cestou hromadné přestavby. Bohužel informaci o existenci této cesty jsem získal až průběhu individuální přestavby.
Firmy na hromadnou přestavbu znám, ale nemohu dělat reklamu. Pro zájemce SZ nebo povolení admina (moderátora) k uvedení jmen dvou firem.
Ani k jedné nemám obchodní vztah. Nebudu brát provizi.
Obě cesty mají řadu nuancí a variant podle typu auta a místa registrace vozidla. Strávil jsem papírováním kolem přestavby řadu hodin. Získal jsem spoustu informací.
Jsou dvě cesty.
1) Individuální přestavba.
Potřebuješ povolení dovozce.
Pak jdeš na dopravní úřad vyřídíš povolení k individuální přestavbě.
Přestavba spočívá v demontování mřížky a ochrany zadních bočních oken, dále montáž bezpečnostních pásů pro navýšení obsaditelnosti z 5 na 7 osob. Musí být originálními díly podle data původní výroby auta. Pozor, při přestavbě z M1 na N1 museli znehodnotit uchycení pásů v třetí řadě. Tyto díly musíš sehnat nové, i když máš schovaný balík věcí, které demontavali při přestavbě z M1 a N1. Práce musí provést autorizovaný servis.
Pak navštívíš STK, kde vyřídíš protokol o způsobilosti individuálně přestavěného vozidla.
Končíš na dopravním úřadě, kde předložíš protokol STK, povolení dovozce, potvrzení autorizovaného servisu.
2) Hromadná přestavba
Na každé auto má někdo hromadné povolení k přestavbě. Ten to udělá všechno. Problém je pouze u navýšení obsaditelnosti. Tam se postupuje podle konkrétního auta.
------
Cestu 2) jsem se dověděl pozdě. Postupuji podle 1). Dnes jsem donesl protokol STK. Závěrečné jednání na úřadě jsem dnes nestihl. Podle toho, co mi řekli dříve, neměl by být problém. V pondělí uvidím. Celá transakce by se měla vejít do 6 tis. Kč.
Příště bych šel cestou hromadné přestavby. Bohužel informaci o existenci této cesty jsem získal až průběhu individuální přestavby.
Firmy na hromadnou přestavbu znám, ale nemohu dělat reklamu. Pro zájemce SZ nebo povolení admina (moderátora) k uvedení jmen dvou firem.
Ani k jedné nemám obchodní vztah. Nebudu brát provizi.
Obě cesty mají řadu nuancí a variant podle typu auta a místa registrace vozidla. Strávil jsem papírováním kolem přestavby řadu hodin. Získal jsem spoustu informací.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9349
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autá N1 do3,5 t
Tak to sem napiš komplet. Dobrá zkušenost zákazníka není reklama jako taková. To by to sem musela psát ta firma.
Jistě tvé zkušenosti budou zajímat i další.
Jistě tvé zkušenosti budou zajímat i další.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
Libore díky.
Škodovky přestavuje Metalex. Následník bývalé svazarmovské organizace.
Všechny ostatní značky dělá Tom Car pan Tomáš Kaloun Kahoun
http://www.tom-car.cz/
Pan Kaloun je velmi komunikativní a vstřícný člověk. Má perfektní přehled přes přestavby N1 -> M1.
Škodovky přestavuje Metalex. Následník bývalé svazarmovské organizace.
Všechny ostatní značky dělá Tom Car pan Tomáš Kaloun Kahoun
http://www.tom-car.cz/
Pan Kaloun je velmi komunikativní a vstřícný člověk. Má perfektní přehled přes přestavby N1 -> M1.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
Právě jsem dokončil individuální přestavbu Opel Zafira z N1 na M1 včetně zpětného navýšení obsaditelnosti z 5 na 7 osob.
Cesta, kterou jsem popsal výše je tímto ověřená.
Cesta, kterou jsem popsal výše je tímto ověřená.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autá N1 do3,5 t
to musím zistiť, či sa to dá aj na Slovensku
Re: Autá N1 do3,5 t
Jarda885 píše:Právě jsem dokončil individuální přestavbu Opel Zafira z N1 na M1 včetně zpětného navýšení obsaditelnosti z 5 na 7 osob.
Cesta, kterou jsem popsal výše je tímto ověřená.
To já to na zafiře papírově neřeším. Odvrtal jsem nejtky, co drželi pásovinu fixující zadní sedačky do podlahy, zahodil mříže, koupil a namontoval pasy. Za šest let od této úpravy nás jelo víc než pět snad jen dvakrát a to jsem nechal řídit manželku, která o tomto problému neví (já bych blbýho asi nedokázal dělat dost přesvědčivě). Jinak využíváme zadní sedačku, pokud nás jede pět na větší dálku kvuli pohodlí. Pokud nás tam nesedí víc jak pět, tak nikdo nemůže nic říct. Na STK taky použitelný místa nepočítají.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Autá N1 do3,5 t
Jarda885 píše:Právě jsem dokončil individuální přestavbu Opel Zafira z N1 na M1 včetně zpětného navýšení obsaditelnosti z 5 na 7 osob.
Cesta, kterou jsem popsal výše je tímto ověřená.
není při tom taky zádrhel s daní? N1 šlo za jinou daň, nebo co, mám ten dojem
Re: Autá N1 do3,5 t
bylo to celkem cena bez DPH pro prvního majitele, proto to bylo většinou na firmu, potom zalezelo na tom kdo to koupil jako druhy a ten to mel dopočítat, jde o to jak byla napsana smlouva
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Autá N1 do3,5 t
david píše:není při tom taky zádrhel s daní? N1 šlo za jinou daň, nebo co, mám ten dojem
N1 se v době největší slávy pořizovaly téměř výhradně proto, že na ně pro plátce DPH byl možný odpočet, na rozdíl od M1, které i firmy musely platit včetně DPH (takže se jako N1 pořizovaly i Cayenny, X5, Range Rovery apod). Už řadu let je možný odpočet i na běžná M1, proto se nově 4-5 místná N1 už prakticky nedělají. Rozdíl DPH se při zpětné přestavbě z N1 na M1 nijak neřeší (dnes už žádný není)
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9349
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autá N1 do3,5 t
Trochu bych to upřesnil.
Nejsem daňař, ale z pohledu DPH je to pořád stejné.
Pokud tuto zpětnou přestavbu dělá firma a auto zůstává v majetku, není potřeba se DPH zabývat.
Stejně tak z pohledu neplátce DPH (typicky soukromá osoba).
Avšak při prodeji auta z majetku plátce neplátci (firma soukromé osobě) musí být daň vyčíslena a odvedena finačnímu úřadu.
A je zcela jedno zda je to před přesatavbou, nebo po přestavbě.
DPH a přestavba spolu nesouvisí. S DPH je svázán majetek firmy, plátce DPH....
Takže nemíchat hrušky a jabkama, nedávat zavádějící informaci...
Ale pohybuji že by neplátce dokázal koupit auto bez DPH. Ten kdo by mu to prodal (čistě hypoteticky) by na to doplatil a DPH by mu stejně doměřili....
Nejsem daňař, ale z pohledu DPH je to pořád stejné.
Pokud tuto zpětnou přestavbu dělá firma a auto zůstává v majetku, není potřeba se DPH zabývat.
Stejně tak z pohledu neplátce DPH (typicky soukromá osoba).
Avšak při prodeji auta z majetku plátce neplátci (firma soukromé osobě) musí být daň vyčíslena a odvedena finačnímu úřadu.
A je zcela jedno zda je to před přesatavbou, nebo po přestavbě.
DPH a přestavba spolu nesouvisí. S DPH je svázán majetek firmy, plátce DPH....
Takže nemíchat hrušky a jabkama, nedávat zavádějící informaci...
Ale pohybuji že by neplátce dokázal koupit auto bez DPH. Ten kdo by mu to prodal (čistě hypoteticky) by na to doplatil a DPH by mu stejně doměřili....
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Autá N1 do3,5 t
Samozřejmě každé auto se vždy prodává s DPH. Když jej ale prodává plátce DPH a kupujícím je opět plátce DPH, tak si kupující může DPH odečíst. Prodávající plátce DPH musí vždy DPH odvést. To platí stejně pro N1 jako pro M1 a přestavba na to nemá žádný vliv.
Komplikace byla v době, kdy se na N1 dalo DPH odečíst a na M1 ne. V té době se přestavba z N1 zpět na M1 musela dodanit. Na to patrně David narážel.
Komplikace byla v době, kdy se na N1 dalo DPH odečíst a na M1 ne. V té době se přestavba z N1 zpět na M1 musela dodanit. Na to patrně David narážel.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Autá N1 do3,5 t
Dříve rozhodně platilo, že při přestavbě z N1 na osobák bylo potřeba doplatit celé DPH v plné výši nového vozu. Jak je to nyní nevím.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
Z hlediska DPH to raschi a Libor popsali dobře.
Tove a Racek uvádějí lehce nepřesné informace. Ale není to podstatné.
Z hlediska DPH nebo příjmovky je dnes jedno jestli máš auto N1 nebo M1. Ve všech variantách zde zmíněných.
Z hlediska silniční daně je jiný výpočet pro N1 (počítá se z počtu náprav a povolené hmotnosti) a M1 (počítá se z objemu motoru).
Výsledek pro N1 a M1 je pro většinu aut stejný.
Přestavba nemá na daně vliv. Výjimkou mohou být stokoruny ročně u silniční daně.
Tove a Racek uvádějí lehce nepřesné informace. Ale není to podstatné.
Z hlediska DPH nebo příjmovky je dnes jedno jestli máš auto N1 nebo M1. Ve všech variantách zde zmíněných.
Z hlediska silniční daně je jiný výpočet pro N1 (počítá se z počtu náprav a povolené hmotnosti) a M1 (počítá se z objemu motoru).
Výsledek pro N1 a M1 je pro většinu aut stejný.
Přestavba nemá na daně vliv. Výjimkou mohou být stokoruny ročně u silniční daně.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Autá N1 do3,5 t
Do doby platnosti novely č. 87/09Sb., z. o DPH tedy do 1.4.2009 bylo při přestavbě nutné doplatit celé DPH z ceny nového vozu, i když jsi přestavoval vozidlo ojeté. Z tohoto důvodu se přestavby dřív prakticky nedělaly. Na toto David upozorňoval.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
RACEK píše:...... bylo při přestavbě nutné doplatit celé DPH z ceny nového vozu,.......
Toto právě je zavádějící informace. Když dodaňuješ, vždy z aktuální ceny, nikoliv z ceny historické.
Jendou to může být nahoru, jednou dolu. V případě staršího auta vždy dolu.
Ale dnes už to není aktuální.
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Autá N1 do3,5 t
Racek má pravdu, do 1.4.2009 se při přestavbě zpět na M1 skutečně muselo doplatit DPH z původní ceny (tedy vrátit státu to DPH, které kupující dostal zpět díky původní přestavbě na N1)
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Autá N1 do3,5 t
Někteří úředníci to tvrdili.
Museli by Ti prokázat účelovou přestavbu z M1 a N1. Rozpor mezi skutečným a papírovým stavem - obejítí zákona.
Což u typicky kancelářské profese bylo možné.
V tomto případě mohli jít od počátku proti odpočtu DPH. To by se jim muselo chtít.
Museli by Ti prokázat účelovou přestavbu z M1 a N1. Rozpor mezi skutečným a papírovým stavem - obejítí zákona.
Což u typicky kancelářské profese bylo možné.
V tomto případě mohli jít od počátku proti odpočtu DPH. To by se jim muselo chtít.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host