V roce 2010 jsou v Rakousku dálniční známky podraženy o 3%.
Roční na os. auto 76,20,-euro
Dvouměsíční 22,90,-euro
Desetidení 7,90,-euro
Dálnice Rakousko
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
Stalo se že jsem tento víkend projížděl trasu do Vídně. Byl jsem mile překvapen, stavební práce na silnici Mikulov - Vídeň ustaly. Alespoň natolik, aby byla zprovozněna stavěná dálnice.
Najíždíme na silnici Mikulov-Vídeň až u Mistelbachu, co je výš nevím, ale hned po pár kilometrech, někde u obce Schrick, začíná dálnice (placená), která nás dovede až na most přes Dunaj (A23), bez jediného semaforu. Dál to už je klasická trasa, směr Graz (A2).
Nevím ještě kde je směrem dolů nájezd na vnější (východní) obchvat, ale cestou nahoru stačí před Vídní odbočit na první odbočce Praha/Brno a obchvat přímo navazuje na dálnici k Mistelbachu. Je to trochu delší, ale komfortní, bez semaforů a asi i bez zácp. Žádné starosti s dopravní špičkou ve Vídni.
Najíždíme na silnici Mikulov-Vídeň až u Mistelbachu, co je výš nevím, ale hned po pár kilometrech, někde u obce Schrick, začíná dálnice (placená), která nás dovede až na most přes Dunaj (A23), bez jediného semaforu. Dál to už je klasická trasa, směr Graz (A2).
Nevím ještě kde je směrem dolů nájezd na vnější (východní) obchvat, ale cestou nahoru stačí před Vídní odbočit na první odbočce Praha/Brno a obchvat přímo navazuje na dálnici k Mistelbachu. Je to trochu delší, ale komfortní, bez semaforů a asi i bez zácp. Žádné starosti s dopravní špičkou ve Vídni.
Mě to ukázalo časovou úsporu asi 20 min.
Byl jsem za Vídní o půl hodiny dřív, než původně ukazovala navigace, ale o nějakých deset minut bych byl stejně rychlejší. Za předpokladu, že bych nenarazil na nějakou zácpu, což se dalo předpokládat. Tam jsme jeli v pátek po poledni, zpět v nedělu odpoledne, to jsou dost frekventované doby.
Ale jo, já myslím že to bude dobré. Hlavně že zmizly ty nekonečné objížďky. Že se tam frčí po dálnici je už bonus.
Byl jsem za Vídní o půl hodiny dřív, než původně ukazovala navigace, ale o nějakých deset minut bych byl stejně rychlejší. Za předpokladu, že bych nenarazil na nějakou zácpu, což se dalo předpokládat. Tam jsme jeli v pátek po poledni, zpět v nedělu odpoledne, to jsou dost frekventované doby.
Ale jo, já myslím že to bude dobré. Hlavně že zmizly ty nekonečné objížďky. Že se tam frčí po dálnici je už bonus.

Na stávající dálnici se už nic moc měnit nebude. Žádná omezení nejsou, valí se stále 130. Nanejvýš budou dělat dokončovačky kolem.
Ale očekávám, že budou pokračovat dál, až do Mikulova. Jde jen o to kdy se do toho pustí a rozkopou tuto druhou část. V Mikulově to má navazovat na naši rychlostní silnici z Brna. O této variantě (proti spojce z D2 u Břeclavi) se rozhodlo nedávno. Realizaci a termín naší části ale nechci vůbec domýšlet.
Pro nás co jezdíme přes Reintal to už je v pohodě, víc nepotřebujeme. Je otázkou (pokud to rozkopou), jestli to nebude lepší varianta i pro "Brněnské".
Ale očekávám, že budou pokračovat dál, až do Mikulova. Jde jen o to kdy se do toho pustí a rozkopou tuto druhou část. V Mikulově to má navazovat na naši rychlostní silnici z Brna. O této variantě (proti spojce z D2 u Břeclavi) se rozhodlo nedávno. Realizaci a termín naší části ale nechci vůbec domýšlet.
Pro nás co jezdíme přes Reintal to už je v pohodě, víc nepotřebujeme. Je otázkou (pokud to rozkopou), jestli to nebude lepší varianta i pro "Brněnské".
Brno-Mikulov-Vídeň
Podle informací na stránkách ASFINAG.AT (rakouský správce dálnic) by měla stavba dálnice A5 ze Schricku na hranice ČR Drasenhofen/Mikulov začít v roce 2011 a skončit 2014. Zároveň ale proběhla tiskem zpráva, že pokud si česká strana neujasní dokončení rychlostní silnice Pohořelice-Mikulov, bude postoj rakouské strany zdrženlivý. Je to tragikomické - je podepsaná mezivládní dohoda o stavbě dálnice Brno-Vídeň a pak si hrstka zelených ekoteroristů usmyslí, že bude stavbu torpedovat a ejhle, zásah! Stavba je na naší straně pozastavena. Je to naše velká ostuda.
Ale i tak je už nyní trasa Brno-Mikulov-Vídeň velmi dobře sjízdná. Od rakouského Schricku začíná hotová A5, ta navazuje kolem Vídně na S1, S2, A23 a po A2 na Graz. Od Mikulova až za Vídeň se to dá při dodržování předpisů udělat za necelou hodinu. Je to opravdu pohodová jízda. Tím se tato trasa stává jednoznačně nejkratší a nejrychlejší a trasa přes Blavu se jeví jako neúčelná. Ještě hůř co se týká komfortu a délky dopadá trasa přes Maďarsko, ale tam je to zase dáno úsporou za poplatky v A a SLO.
Ale každý si vybírá trasu, která my vyhovuje a je to tak dobře. Někdo chce být na Jadrany rychle, bezpečně a v pohodě, ten jede po dálnicích, někdo si chce cestu vychutnat nebo ušetřit, ten volí trasy jiné.
Ale i tak je už nyní trasa Brno-Mikulov-Vídeň velmi dobře sjízdná. Od rakouského Schricku začíná hotová A5, ta navazuje kolem Vídně na S1, S2, A23 a po A2 na Graz. Od Mikulova až za Vídeň se to dá při dodržování předpisů udělat za necelou hodinu. Je to opravdu pohodová jízda. Tím se tato trasa stává jednoznačně nejkratší a nejrychlejší a trasa přes Blavu se jeví jako neúčelná. Ještě hůř co se týká komfortu a délky dopadá trasa přes Maďarsko, ale tam je to zase dáno úsporou za poplatky v A a SLO.
Ale každý si vybírá trasu, která my vyhovuje a je to tak dobře. Někdo chce být na Jadrany rychle, bezpečně a v pohodě, ten jede po dálnicích, někdo si chce cestu vychutnat nebo ušetřit, ten volí trasy jiné.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ta trasa přez Mikulov je již u nás cca měsíc Fischerem a jeho melody boys schválená, je ovšem otázka kdy se za současného stavu financí začne stavět.
Úsek z Brna do Mikulova v současném stavu by docela ještě šel ale ten úsek v A přez ty jejich vesničky je zdržovačka.
Na maps. google.cz je ta dálnice A5 již namalovaná. Podle mapy to je od hranic okolo 30km. A zbývají již pouze 4 vesnice v A i tím menší nebezpečí
pokuty.
Úsek z Brna do Mikulova v současném stavu by docela ještě šel ale ten úsek v A přez ty jejich vesničky je zdržovačka.
Na maps. google.cz je ta dálnice A5 již namalovaná. Podle mapy to je od hranic okolo 30km. A zbývají již pouze 4 vesnice v A i tím menší nebezpečí
pokuty.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host