Ekologie v Německu.

Oblíbené způsoby dopravy na místo jachtingu, po vlastní ose, letecky, či jinak. Doporučení a tipy na cestu. A ještě něco-podělte se o náklady na cestu, využijte burzu kontaktů a tabulku Spolujízda.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Ekologie v Německu.

Příspěvekod tataS » pon led 25, 2010 8:27 pm

Uživatelský avatar
MalyBob
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod MalyBob » pon led 25, 2010 9:08 pm

Byl jsem pro to na STK, velký techničák, třista kč a dostal jsem zelenou placku. ŠOctavia combi, 2006, 1.9 tdi pd, 4x4. Bez problémů, hotové za pět minut, slečna pouze kontrolovala normu. je tam vepsaná spz, takže je to nepřenosné (teď myslím třeba při nutné výměně SPZ). http://www.umwelt-plakette.de/
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pon led 25, 2010 9:54 pm

Médii proběhlo, že už o tom uvažují i u nás. Jednoznačně je to dobrý směr jak si vymoci prodej nových aut a ještě dostat zaplaceno něco navíc přes STK.
Uživatelský avatar
MalyBob
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: stř říj 21, 2009 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod MalyBob » pon led 25, 2010 10:04 pm

Máš pravdu, Marksi, regulovat, regulovat, regulovat. Zejména s německým vozovým parkem je to pouze skrytá daň...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 25, 2010 10:30 pm

Také dane by sa mi páčili, 5 euro na životnosť vozidla :D Normy znečistenia ovzdušia stanovujú hygienici a na politikoch je ako zabezpečiť pre občanov plnenie týchto noriem. Niekde na občanov kašlú a niekde nie. Táto norma neprikazuje majitelom napríklad trabantov aby ho zošrotovali, ale zakazuje aby s ním vošli do mesta. Maximálne sa budú motať po okraji. Ale je asi pravda že v súvislosti zo šrotovným tých nevyhovujúcich áut už bude velmi málo a týmto ich zdecimujú za pár rokov na minimum. Takže známka, ak ju ponechajú naďalej v platnosti bude úplne zbytočná. V Nemecku to už teraz je tak, že pri kúpe nového auta je tá známka predajcom už automaticky nalepená za sklo.
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 717
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » úte led 26, 2010 9:21 am

Tedy když to shrnu - na čelním skle mám nalepenou českou dálniční známku a parkovací kartu, pojedu-li víckráte k moři, přibude mi rakouská a slovinská dálniční známka, budu-li se chtít podívat do Berlína, nalepím známku emisní,
takže radši do Švýcarska už nepojedu, protože mám přední okno zaflákaný tak z jedné čvrtiny :lol:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte led 26, 2010 11:05 am

Z okolních států jsi zapomněl ještě na slovenskou a případně maďarské. Jsou to ale všechno jenom malé papírky. Není to tak dlouho co byla přední skla
poloviční a v jízdě to nevadilo. Teď mají některé osobáky nesmyslně vysoká skla asi pro parádu. Žádný jiný efekt to nemá, protože za jízdy není čas na
sledování oblak nebo ptáků, naopak je to nepříjemné jak těmi výlohami svítí slunce a je zase problém se zastíněním. Pokud ti to zabírá čtvrtinu plochy
skla, tak asi jezdíš s nějakým transportérem se střílnami. Myslím, že je to lepší řešení (ty známky), než si muset kupovat několik krabiček a platit za
ujeté km na vše strany. Ono se to zdá lepší řešení, pokud se nespočítají všechny náklady s tím spojené. A těch lidí co jezdí do většiny zemí Evropy zase
tak moc není. Kromě toho ty krátkodobé již neplatné jsi povinen odstranit pod hrozbou pokuty. Při jízdě se stěrači máš výhled o hodně více zmenšen a
ještě jsem neslyšel, že by kvůli tomu někdo někam nejel.
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 717
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » úte led 26, 2010 11:49 am

[quote="tataS"][/quote]
to mrskající se na konci mého příspěvku je smějící se smajlík
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte led 26, 2010 3:31 pm

Nevím, kde jsi našel ten neviditelný ale tak to také bylo myšleno. Srandy není nikdy dost.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » úte led 26, 2010 7:43 pm

Podle mě nejde ani tak o ekologii, ale o to, aby movitější lidi mohli snáze v centru měst zaparkovat. Centra měst jsou přeplněná auty a takhle jich podstatně ubude. Kdyby jim šlo o ekologii, tak tam zakážou vjezd úplně a budou chodit pěšky. Za pár let budou jezdit po světě nejspíš elektromobily, tak jsem zvědavej na co se budou vymlouvat, až budou starý.
Co se týká těch různých známek co se lepí na čelní sklo, tak to policajtům nevadí, ale běda, když si tam někdo přicucne GPS-ku, ta najednou překáží ve výhledu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 26, 2010 8:44 pm

Josefe súhlasím s tebou, ale dve veci by som poopravil, vjazd do centra skoro všetkých miest je už realitou, tam nevlezieš už ani so žltou nálepkou /pardon, opravuem, so zelenou/ a v Nemecku tých starých vozov až tak zásadne neubudne. U nás by to bol masaker :lol:
Naposledy upravil(a) Denis dne úte led 26, 2010 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte led 26, 2010 9:41 pm

U nás dostaneš zelenou nálepku pro auto které má S2 t.j. řízený katalyzátor. To mají i Felicie s motorem 1,3 50kw MPI a ty jezdí již déle než 15 let.
V tom Německu ta auta většinou obměňují dříve a tak to asi nebude jenom pro bohaté.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » stř led 27, 2010 3:52 pm

V tom případě to v tom Německu bude celkem zbytečné opatření. Kolik tam asi tak jezdí Trabantů, Wartburgů, Moskvičů, Žigulíků atd., asi moc ne. Když jsem tam byl naposled, tak jsem za celou dobu viděl asi dva Trabanty a to jsem jel přes celé Německo až na Rujánu. Dneska už mají moderní vozy Euro 5. S tím Euro 2 semi to moc nezdá, protože vozú bez eura 2 tam jezdí tak maximálně 5% a to jsou buď veteráni nebo recesisti. Tak tedy nevím k čemu to je.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř led 27, 2010 4:48 pm

Domnívám se, že S2 a EURO2 jsou rozdílné věci, pokud jsem na to S2 dostal zelenou známku.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » stř led 27, 2010 5:08 pm

To je stejný. S2 a Euro 2 je auto s řízeným katalizátorem. Má to tebou uvedená Felicie 1.3, ale taky třeba Opel Kadet 1.3i z roku 1986 což je auto 24let starý a v Německu téměř už nejezdí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7315
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 125
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 27, 2010 6:46 pm

Mnoho dízlakov tu známku nedostane.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv led 28, 2010 2:05 pm

Nejstarší vozy s benzinovým motorem bez řízeného katalyzátoru a auta na naftu plnící jen normu Euro 1 nemají nárok na žádnou nálepku. Všechna benzinová auta plnící alespoň normu Euro 2 dostávají nejlepší zelenou známku, u dieselů rozhoduje množství vypouštěných škodlivin. Na zelenou plaketu dosáhnou zpravidla auta nanejvýš čtyři roky stará.

Mám motor s DPF takže se mě to netýká (diesel). Jen by mě zajímalo, když máme katalizátory, DPF a bůhví co ještě, kdy vymízí staré pekáče typu Avia a podobně, za kterými přes oblaka kouře není vidět. :?
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv led 28, 2010 2:11 pm

Nechci se hádat ale emisní norma S2 neznamená vůbec Euro 2. Je to německá norma a znamená určitý stupeň čistoty výf. plynů. S2 spadala pod Euro 1. Ještě je důležitý jaký směrnice máte vypsaný v TP. Dá se to dohledat. Ale na 99% to je jak píšu, je to již delší dobu co jsem to řešil. ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv led 28, 2010 2:22 pm

Hlavně že se na ni dostane ta zelená placka.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv led 28, 2010 6:16 pm

Možná dostanu v monaku pokutu až se pojedu podívat na závody formule 1 :? , ale co, do města se v klidu podívám při závodě veteránů, co já tam jináč potřebuju, já si hlavu drbat nemusím? ;)
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv led 28, 2010 7:41 pm

tataS píše:Hlavně že se na ni dostane ta zelená placka.


To máš recht, hlavně aby byla ale zelená. :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti