Lodní deník
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
Lodní deník
Tak se mi zase odvodilo další téma z tématu "alkohol na lodi", někdo tam psal, že rozpis služeb zapíše do lodního deníku a že z toho vyplývá, kdo má službu a kdo ne a má volno a může se napít.
Takže dotaz, jak kdo vede podrobně lodní deník, používá koupený sešit (formulářový) lodního deníku, nebo píše na volné listy, jak moc podrobně to tam píše, znám poctiváky, kteří vyplňují všechno dopodrobna a znám i takové, že na volné čisté listy píše v časových lintervalech GPS polohu. Zdraví Pecho
Takže dotaz, jak kdo vede podrobně lodní deník, používá koupený sešit (formulářový) lodního deníku, nebo píše na volné listy, jak moc podrobně to tam píše, znám poctiváky, kteří vyplňují všechno dopodrobna a znám i takové, že na volné čisté listy píše v časových lintervalech GPS polohu. Zdraví Pecho
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
lodní deník
Máš pravdu Philpe, souhlasím, ale zajímá mě jak to kdo dodržuje, když bude "flákárna" v létě u pobřeží v Chorvatsku, tak je to asi něco jiného, než nějaká větší přeplavba a ještě třeba navíc v ošklivém počasí. Zdraví Pecho
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
z praxe vím,
že když dáš právě zelenáčovi ( ALE nemůže to být alkoholový ani sexuální štvanec) tak ohromnou důvěru psát LD,
tak to právě bere jako velkou čest..
a ty jsi tam jen pro kontrolu zápisu,
samozřejmě také záleží jak LD vypadá,
máme svázaný 300 stránkový LD a různí lidé tam píší různé příběhy
a to bude také jeden z důvodů, že právě začátečník se do této knihy zvěční
trochu jiná situace je když se jedná o cáry papíru, které po plavbě letí do haj..u
že když dáš právě zelenáčovi ( ALE nemůže to být alkoholový ani sexuální štvanec) tak ohromnou důvěru psát LD,
tak to právě bere jako velkou čest..
a ty jsi tam jen pro kontrolu zápisu,
samozřejmě také záleží jak LD vypadá,
máme svázaný 300 stránkový LD a různí lidé tam píší různé příběhy
a to bude také jeden z důvodů, že právě začátečník se do této knihy zvěční
trochu jiná situace je když se jedná o cáry papíru, které po plavbě letí do haj..u

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Oliver
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 34
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlín
Při mojí první plavbě jsem pověřil psaním LD plavčici.Pojala to skvěle popsala úplně vše. Počasí,vlny,souřadnice, pokud jsem byl schopen je přesně udat.GPS se mnou nekomunikovala, ale snažil jsem se podle majáků atd.Asi jsem se něco v rychlokurzu v HR něco naučiit. Napsala i co tam nemuselo být ,třeba návštěvy konoby ve Skradinu. Velké plus vykreslení přírody a nálady na lodi.Další plavby si zapisujiji sám,ale jenom nejdůležitější údaje.
LD mám naskenovaný,tak ho možná pustím do eteru,pokud bude posádka souhlasit.
Milan
LD mám naskenovaný,tak ho možná pustím do eteru,pokud bude posádka souhlasit.
Milan
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
To philp z kuby, ja viem že to je základ, ale kto v HR / podla vás v rybníku/ píše denník? Denník píšu len sráči, ale po čase zmeníš názor a píšeš ho / skoro/ poctivo.
Jak dlouho pluji na moři? keby ma neseklo v krčnej chrbtici, sakramentsky vážne, tak dodnes chodím na vodu v kánoe na pádle a hlboko pohŕdam yachtármi a najme motorarmi. Ale všetko zlé je na niečo dobré. Vďaka tomu seknutiu som zažil plavbu na plachtách a aj plavbu v sklze. Ďakujem Bohu za to seknutie.
Jak dlouho pluji na moři? keby ma neseklo v krčnej chrbtici, sakramentsky vážne, tak dodnes chodím na vodu v kánoe na pádle a hlboko pohŕdam yachtármi a najme motorarmi. Ale všetko zlé je na niečo dobré. Vďaka tomu seknutiu som zažil plavbu na plachtách a aj plavbu v sklze. Ďakujem Bohu za to seknutie.
No tak mě zabijte. Pokud bych plul nějakou delší přeplavbu, asi bych se na to také dal. Na Velikonoční regatě to třeba byla povinnost. Ale na posouvání od zátoky k zátoce se mě prostě nechce.
Ale zase tak o moc nepřicházím. Záznamy GPS od všech svých plaveb mám zaarchivované a z nich se toho také dost dovím.
Raději mě nechte ještě chvíli žít. Prosííím...
Ale zase tak o moc nepřicházím. Záznamy GPS od všech svých plaveb mám zaarchivované a z nich se toho také dost dovím.
Raději mě nechte ještě chvíli žít. Prosííím...
Naposledy upravil(a) Anonym dne sob pro 08, 2007 6:12 pm, celkem upraveno 2 x.
Tak to asi není. Pro každého to bude jiné. Někdo si povede LD i na Orlíku, někdo si jej nepovede vůbec. Jde o to, koho to baví, kdo to má jako zábavu, koníčka, potřebu být nějak chráněn.
Já jsem se jenom kajícně přiznal že nedělám co bych dělat asi měl a trochu nastínil svou obhajobu.
Na tvou otázku nedokáži odpovědět. Nevím. Nebyl jsem zatím účasten nějaké delší plavby. Řekněme že pokud bych dělal přeplavbu na Kanáry, bylo by VELMI vhodné ten deník psát.
Ten mezník by mohl být v případě nonstop plavby a střídání hlídek....
Já jsem se jenom kajícně přiznal že nedělám co bych dělat asi měl a trochu nastínil svou obhajobu.
Na tvou otázku nedokáži odpovědět. Nevím. Nebyl jsem zatím účasten nějaké delší plavby. Řekněme že pokud bych dělal přeplavbu na Kanáry, bylo by VELMI vhodné ten deník psát.
Ten mezník by mohl být v případě nonstop plavby a střídání hlídek....
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Denis, Baharis..
V žádném případě netvrdím že je Jadran rybník
je to dle mého názoru dost nebezpečné moře se specifickými větry
mám ůctu a respekt takže lodní denník píšu poctivě
protože při přesouvání od zátoky k zátoce se může stát omnoho víc průserů než na nějaké přeplavbě kde nepotkáš útes a nejbližší pevnina je kilometr pod lodí..
To jsi mne Baharis zklamal, myslel jsem že jsi jiný pííívo..
LD je černá schránka lodi, a jen ho nepište, po prvním průseru okamžitě změníte názor..
V žádném případě netvrdím že je Jadran rybník
je to dle mého názoru dost nebezpečné moře se specifickými větry
mám ůctu a respekt takže lodní denník píšu poctivě
protože při přesouvání od zátoky k zátoce se může stát omnoho víc průserů než na nějaké přeplavbě kde nepotkáš útes a nejbližší pevnina je kilometr pod lodí..
To jsi mne Baharis zklamal, myslel jsem že jsi jiný pííívo..
LD je černá schránka lodi, a jen ho nepište, po prvním průseru okamžitě změníte názor..

- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
LD
To PhilpzKuby
No jak jinak, souhlasím s Tebou, ale jen částečně. Protože, dejme tomu, že si povedeš LD poctivě, každou hodinu do něj všechno zaznamenáš, třeba s nadsázkou i co jste měli k obědu, teď dojde k nějakému kontaktu s nějakým jiným plavidem, obávám se, že když to bude v HR a bude to jejich plavidlo, že Tě z toho těžko, ale hodně těžko někdo vyseká. To mám někde z druhé ruky, alias jedna paní povídala, takže je možná zaděláno na další téma- kolise na moři. Zdraví Pecho
No jak jinak, souhlasím s Tebou, ale jen částečně. Protože, dejme tomu, že si povedeš LD poctivě, každou hodinu do něj všechno zaznamenáš, třeba s nadsázkou i co jste měli k obědu, teď dojde k nějakému kontaktu s nějakým jiným plavidem, obávám se, že když to bude v HR a bude to jejich plavidlo, že Tě z toho těžko, ale hodně těžko někdo vyseká. To mám někde z druhé ruky, alias jedna paní povídala, takže je možná zaděláno na další téma- kolise na moři. Zdraví Pecho
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Pecho,
ďáble, tak už to tam nefunguje..neblázni
po třetí a naposled nalíšu něco o LD a černé skřínce, to za prvé
za druhé, kolize ať jsi viník nebo spoluviník viz COLREG
/poškozený můžeš být jen v pár případech při kotvení a vyvázání/
tak jdeš na kapitanát podat vysvětlení-výslech-a bereš sebou potřebné dokumenty:
svoji licenci
doklady od jachty+crew list
lodení denník!!
a popis kolize z Tvého pohledu
Jestliže nemáš denník v pořádku, táhne z tebe pivo a máš ušmudlané triko
může se opravdu stát, že první pohled na celou kolizi bude se vyvýjet v tvůj neprospěch
Avšak právo je jen jedno, dle zkušenosti říkám i cizinec je brán jako rovnocený účastník sporu
PS: něco jiného je to v Indonézii, automaticky tam při jakékoliv kolizi jsi viníkem ty, cizinec, fakt,
avšak tam se to řeší korubční obálkou a jsi čistý, a ani to peněženku moc nebolí...
ďáble, tak už to tam nefunguje..neblázni

po třetí a naposled nalíšu něco o LD a černé skřínce, to za prvé
za druhé, kolize ať jsi viník nebo spoluviník viz COLREG
/poškozený můžeš být jen v pár případech při kotvení a vyvázání/
tak jdeš na kapitanát podat vysvětlení-výslech-a bereš sebou potřebné dokumenty:
svoji licenci
doklady od jachty+crew list
lodení denník!!
a popis kolize z Tvého pohledu
Jestliže nemáš denník v pořádku, táhne z tebe pivo a máš ušmudlané triko
může se opravdu stát, že první pohled na celou kolizi bude se vyvýjet v tvůj neprospěch
Avšak právo je jen jedno, dle zkušenosti říkám i cizinec je brán jako rovnocený účastník sporu
PS: něco jiného je to v Indonézii, automaticky tam při jakékoliv kolizi jsi viníkem ty, cizinec, fakt,
avšak tam se to řeší korubční obálkou a jsi čistý, a ani to peněženku moc nebolí...

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
Zklamal nezklamal, já se za to nechválím, ani nenabádám k následování, já to jen konstatoval a tak to prostě je. Ty důvody které píšete jsou logické a chápu je. Ale případný čas strávený psaním lodního deníku raději věnuji tomu, aby se nic mimořádného nestalo. Zatím se to daří. (klep, klep. klep)PhilpzKuby píše: To jsi mne Baharis zklamal, myslel jsem že jsi jiný pííívo..
A nechte mě žít, jaký jsem.

To Baharis
Je to také velmi dobré řešení a také to tak praktikuji. Na druhou stranu příklad kamaráda z Brna. Asi před 4- mi roky vypadl z lodi a kapitán jej nedokázal najít ,tak po hodině šlapání vody na místě se dal plavat na pevninu co viděl. Plaval 6 hodin něž se tam dostal do tmy. Ráno jej našli rybáři a hned věděli o koho jde.
Jen chci říct v případě úmrtí nebo stačí jen vyšetřování by ten deník byl sakra potřeba.
Jestli je tu na foru onen "kapitán" rád bych znal pohled z jeho strany, ale tím se asi chválit nebude schválně jsem neuváděl detajly.
Berty
Je to také velmi dobré řešení a také to tak praktikuji. Na druhou stranu příklad kamaráda z Brna. Asi před 4- mi roky vypadl z lodi a kapitán jej nedokázal najít ,tak po hodině šlapání vody na místě se dal plavat na pevninu co viděl. Plaval 6 hodin něž se tam dostal do tmy. Ráno jej našli rybáři a hned věděli o koho jde.
Jen chci říct v případě úmrtí nebo stačí jen vyšetřování by ten deník byl sakra potřeba.
Jestli je tu na foru onen "kapitán" rád bych znal pohled z jeho strany, ale tím se asi chválit nebude schválně jsem neuváděl detajly.
Berty
- dumber
- 1. DONÁTOR
- Příspěvky: 96
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
ja sa snazim pisat dennik kazdu hodinu (poloha, kurz, rychlost, vietor, plachty/motor, pocasie) v pripade kotvenia, alebo priviazania aj hlbku, pripadne ako vyzeralo pristatie/odplavanie.
Problem je, ze v situaciach, kedy by som asi najviac potreboval zapis do dennika, ako napriklad zle pocasie, alebo hroziace nebezpecenstvo stojim za kormidlom a o tom co sa stalo pisem az ked je po vsetkom. Takze v pripade problemov by mi to velmi nepomohlo :/
Problem je, ze v situaciach, kedy by som asi najviac potreboval zapis do dennika, ako napriklad zle pocasie, alebo hroziace nebezpecenstvo stojim za kormidlom a o tom co sa stalo pisem az ked je po vsetkom. Takze v pripade problemov by mi to velmi nepomohlo :/
Na tom, co reknu, netrvam a nikomu to nechci vnucovat. Jsou to takove myslenky, co mi prisli byt dulezite (jak jinak
)
Nevadi, kdyz se zapis do deniku dela nekterou dobu po udalostech. Hlavni je, ze se denik vubec vede, coz je v ocich uradu rozhodne pozitivum.
Kdyz je clovek na lodi sam anebo je z objektivnich duvodu momentalne odkazan sam na sebe, pak je jasne, ze delat zapisy neni schopen. Nic mene urady pri cteni deniku jsou si schopni udelat predstavu, jak clovek vubec jedna.
Kdyz prichazi napr. pruser s pocasim je obvykle dostatek casu na to zapsat cas, polohu (nemusi byt nutne souradnice), rychlost, kurs, plachty a obecne co se deje a kam plujeme:
1010, 4316 1533, KK=090, v=6.5, nastupuje bora, jen pulka geny, posadka ve vestach, drzime na marinu XYZ.
Napr. v pripade kolize strana, ktera nema denik vedeny, je vzdy jednoznacne v nevyhode.
Existuje takovy nazor, ze denik musi veste kapitan. Nevim, kde se to vzalo, ale to by se jeden kapitan umlatil k smrti. Kapitan je povinen zajistit vedeni deniku a denne vlastnorucnim podpisem stvrzovat kontrolu. Neni prece tak tezke naucit kohokoliv na palube, delat jednoduchy zapis. Staci pak jen pozadat.
Dale, asi neni nutne delat zapis kazdou hodinu. Staci pouze delat takove zapisy, aby bylo jasne bodove kde a kdy lod byla a co delala. Kdyz se pluje 2-3 hodiny v kanale, kazdou hodinu psat polohu nejspise neni nutne. Staci na zacatku, pripadnou zmenu pohonu a na konci. Je jasne, ze se z kanalu lod nikam nepodene.
Kdyz se podivame na jakykoliv armadni ci obchodni predpis o vedeni lodniho deniku, bude tam napsano, ze se zapisy do navigacni casti (vsechny ty polohy, kurzy a rychlosti) se delaji pri zmene hlidek a tak casto, jak je to nutne proto, aby z deniku bylo mozne urcit, kdy, jak a kde se lod pohybovala. (kdyz to rekneme zjednodusene)
Kdyz se obratime k jakemukoliv jachtarskemu deniku, jsou tam predtistene hodinove radky. Vyvstava otazka: to jakoze neni dulezite, kdyz nekde mezi celou a celou plavidlo zmenilo kurz? Myslim si, ze one hodinove radky v deniku - to je take nejaky vzity omyl.
Doufam, ze mi odpustite neohrabany styl. Chtel jsem to ric, ale nemam dostatek casu na upravu.
s uctou
windward

Nevadi, kdyz se zapis do deniku dela nekterou dobu po udalostech. Hlavni je, ze se denik vubec vede, coz je v ocich uradu rozhodne pozitivum.
Kdyz je clovek na lodi sam anebo je z objektivnich duvodu momentalne odkazan sam na sebe, pak je jasne, ze delat zapisy neni schopen. Nic mene urady pri cteni deniku jsou si schopni udelat predstavu, jak clovek vubec jedna.
Kdyz prichazi napr. pruser s pocasim je obvykle dostatek casu na to zapsat cas, polohu (nemusi byt nutne souradnice), rychlost, kurs, plachty a obecne co se deje a kam plujeme:
1010, 4316 1533, KK=090, v=6.5, nastupuje bora, jen pulka geny, posadka ve vestach, drzime na marinu XYZ.
Napr. v pripade kolize strana, ktera nema denik vedeny, je vzdy jednoznacne v nevyhode.
Existuje takovy nazor, ze denik musi veste kapitan. Nevim, kde se to vzalo, ale to by se jeden kapitan umlatil k smrti. Kapitan je povinen zajistit vedeni deniku a denne vlastnorucnim podpisem stvrzovat kontrolu. Neni prece tak tezke naucit kohokoliv na palube, delat jednoduchy zapis. Staci pak jen pozadat.
Dale, asi neni nutne delat zapis kazdou hodinu. Staci pouze delat takove zapisy, aby bylo jasne bodove kde a kdy lod byla a co delala. Kdyz se pluje 2-3 hodiny v kanale, kazdou hodinu psat polohu nejspise neni nutne. Staci na zacatku, pripadnou zmenu pohonu a na konci. Je jasne, ze se z kanalu lod nikam nepodene.

Kdyz se podivame na jakykoliv armadni ci obchodni predpis o vedeni lodniho deniku, bude tam napsano, ze se zapisy do navigacni casti (vsechny ty polohy, kurzy a rychlosti) se delaji pri zmene hlidek a tak casto, jak je to nutne proto, aby z deniku bylo mozne urcit, kdy, jak a kde se lod pohybovala. (kdyz to rekneme zjednodusene)
Kdyz se obratime k jakemukoliv jachtarskemu deniku, jsou tam predtistene hodinove radky. Vyvstava otazka: to jakoze neni dulezite, kdyz nekde mezi celou a celou plavidlo zmenilo kurz? Myslim si, ze one hodinove radky v deniku - to je take nejaky vzity omyl.
Doufam, ze mi odpustite neohrabany styl. Chtel jsem to ric, ale nemam dostatek casu na upravu.
s uctou
windward
- Frantisek
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 265
- Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Presov
- Kontaktovat uživatele:
Logbook
Ako tak čítam jednotlivé prispevky, napadá na otázka, či existuje nejaký program do pc, elektronický Logbook, ktorý by spolupracoval s gps a meteostanicou? Vsetky základné udaje by boli zachované, bolo by nutné zaznamenať len mimoriadnosti a skipper by mal ruky a čas k iným činnostiam.
Je jich asi vic. Ja znam a mam ozkouseny SeaMax. Vzdy si to pletu, asi je to MaxSea. Ten umi nejen pocasi, predpoved, proudy, prilivy, GPS, normalni analiticke spocteni a lodni denik, ale i AIS, NMEA (muze ridit celou lod samostatne), nakladat radar na mapu atd. To je genialni program. Ale drahy, potvora.
Jeste jeden program vyrabi nekdo zde v Republice. Nazev si nepamatuji, maji ho na YachtNetu. Je pomerne levny. Zkouseli ho tam a byly z toho nadseni. Modul Lodni denik, kdyz se nepletu lze mit samostatne.
Jeste jeden program vyrabi nekdo zde v Republice. Nazev si nepamatuji, maji ho na YachtNetu. Je pomerne levny. Zkouseli ho tam a byly z toho nadseni. Modul Lodni denik, kdyz se nepletu lze mit samostatne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host