Metody navigace – úvod

Po počasí další důležitá součást jachtingu. Vše kolem navigace....

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Re: Metody navigace – úvod

Příspěvekod lynx » pát bře 03, 2017 10:29 am

Jistě Jerryxi, ale existují i ručky přímo pro leteckou komunikaci. Kdybych plánoval tenhle způsob navigace :D, vzal bych si takovou s sebou.

Hezké je, že bych si nemusel dělat hlavu s rádiovým horizontem. Při letech v okolí letiště, kde poletuji (na Kutnohorsku), často slyšíme komunikaci na stejné frekvenci odněkud z Francie.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Re: Metody navigace – úvod

Příspěvekod MartinB » pát bře 03, 2017 12:33 pm

A nebo radioamaterskou stanici, ta jde "nastavit" tak, že umí vysílat ve všech těchto pásmech.
Přijímat umí vše i bez "nastavení"
Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 62
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 10

Re: Metody navigace – úvod

Příspěvekod Termit » sob bře 04, 2017 9:25 am

lynx píše:
Termit píše: DGPS (Diferenciální GPS) je systém, jak příjímači sdělit jaká je právě aktuální chyba měření na jeho pozici. Proto je vybudovaná síť pozemních stanic, které porovnávají naměřenou polohu se svojí známou polohou a výsledkem je azimut a vzdálenost potřebné korekce.

Znamená to, že na moři, kde pozemní stanice nejsou, nedostane přístroj příslušné korekce a poloha je méně přesná?


Z principu získávání korekce to tak vyplývá. Podmínky se nemění vyloženě skokem, takže v prostoru mezi stanicemi se dělá interpolace. Ale moře je velké a i kdyby tam byly stanice na ostrovech, budou od sebe příliš vzdálené, aby se z nich dala spočítat užitečná informace.
Našel jsem tuto mapku https://www.navcen.uscg.gov/?pageName=CurrentCoverage. Je vidět že pokrytí sahá kousek od pobřeží, moře pokryté není.

Na druhou stranu, samotná GPS má přesnost řádově jednotky metrů, na moři nehrozí problémy jako v horách (zakrytý obzor, odraz signálu od skalní stěny). V každém případě bude přesnost řádově lepší než vzdálenost jakou bys chtěl udržovat od jakékoliv překážky.

Termit
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 682
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Metody navigace – úvod

Příspěvekod JaOCZ » ned bře 05, 2017 5:12 am

Neni spatne si dat treningovou navigaci v mlze. V salonu nad mapou dostavat od posadky v kokpitu udaje pouze o hloubce, kompasu a logu. Ukol zni: z jedne pozice do druhe treba takovych 10-15 NM. Pekna honicka, ale jde to.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti