Lodní deník

Po počasí další důležitá součást jachtingu. Vše kolem navigace....

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » stř bře 05, 2014 8:22 pm

Harcovnici urcite odpovi. Nez k tomu dojde, poznamenam, ze kapitan nema fakt nic jineho na praci, nez vest lodni denik. :lol: Posadka muze tou dobou relaxovat nebo pro zmenu pracne zirat na delfiny.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » stř bře 05, 2014 9:32 pm

Až někdy napíšu nějaký lodní deník, jakožto "jednu z povinností skippera", určitě dám vědět. :crazy:

Jinak bych odkázal na veselou diskuzi, která zde na toto téma proběhla před drahným časem, ale nenašel jsem.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1339
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř bře 05, 2014 9:33 pm

Povinnost vést lodní deník je dána českým námořním zákonem.
Ten platí na lodích pod českou vlajkou, registrovanou v českém námořním rejstříku.

Většina charterových lodí je registrována pod jinými vlajkami. Zde je/není vedení lodního deníku dáno buď zákony země, pod jejíž vlajkou je lod registrována, nebo nepsanými pravidly dobré námořní praxe.

Pokud není prů.er nikdo vedení lodního deníku nekontroluje. Aspoň jsem o tom neslyšel. Při problémech musíš prokazovat, že jsi vedl loď v souladu s pravidly dobré námořní praxe jakýmkoliv způsobem. Dobře vedený lodní deník určitě není na závadu.

Sám se snažím lodní deník vést. Někdy se mi chce více, někdy méně. Viděl jsem několik velmi dobře vedených lodních deníků.

V jednom případě, myslím, lodní deník dobře posloužil. Při couvání mezi lodě v silném bočním větru přišel poryv, který loď blbě vyvázanou u mola stočil přede mne. Už jsem nestačil korigovat a přídavným motorem pověšeným na zádi jsem očesal sloupky zábradlí vedlejší lodě.

Následovala dlouhá diskuze, kdy mi byly ukazovány všechny šrámy na poškozené lodi včetně zjevně starých. Kamarádi z posádky přišli s tím, že nemám ztrácet čas a že se mi složí na požadovaných 300 EUR.
Do lodního deníku jsme zapsali zápis, že jsem uhradil škodu, tím jsou vyřešeny všechny pohledávky poškozené lodě.
Považuji to za dobrý důkaz, že po mně již nikdy nikdo nemůže nic chtít.
Janík
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 232
Registrován: úte bře 14, 2006 9:13 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Janík » stř bře 05, 2014 10:01 pm

Pro mne je rozhodně jakoukoliv formou všechny plavby zdokumentovat velkým přínosem. Když není klasický lodní deník, postačí sešit. Už pouhé poznámky kde člověk kotvil se mohou za pár let dost hodit. A kolik toho člověk naplul na plachty a na motor a v jakém čase je dobrým ukazatelem pro řadu budoucích rozhodnutí. A jednou budou člověku ležet v šuplíku krásné vzpomínky.
Uživatelský avatar
staffo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod staffo » čtv bře 06, 2014 12:35 am

to Jarda885: Dovolim si nesuhlasit - viest lodny dennik JE(!) povinnost skippera nie len pre lode pod vasou (rozumej CR) vlajkou, ale na ktorejkolvek lodi, pre ktoru ta preukaz opravnuje danu lod viest - tak je to aj so SR preukazmi a tipujem, ze tiez aspon v celej EU... 8)
Je to ale nedolezite v pripade ze sa zhodneme, ze je to prejav dobrej praxe namornika, LD sluzi ako jeden z dokumentov pri vysetrovani koliznych situacii ako napr. jeden z podkladov pre poistovnu, a ako Janík napisal, po rokoch moze byt sranda sa k plavbe vratit pri pive v krcme aj pri LD....

to Baharis: skus este pospominat na tu diskusiu, kde by sa mohla nachadzat, mohlo to byt zaujimave citanie a mozno nebude treba sa o LD dalej bavit v tomto vlakne.... ;)

to winward: preto sa pokusam zabezpecit LD elektronickou formou, kedy max. kliknutim na tlacitko displeja zaznamenam zap/vyp motor, on/off plachty+ake+ref (napr.), ukladam trasu a pod. Tiez sa mi zda "vopruz" kazdu hodinu bezat rucne vypisat zaznam v LD...


:offtopic:
to admins: chlapci, toto by fakt mohlo byt radsej vo vetve ZACINAM ako v NAVIGACIA, tu by som to vobec nehladal (preto som to ani nenasiel a napisal som zbytocny prispevok :x) :offtopic:
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv bře 06, 2014 9:43 am

Vidim, ze muj lehky ucelovy sarkazmus zustal bezpovsimnuti. :lol: Nevadi.

1. Neni kapitanovou povinnosti vest lodni denik. Jeho povinnosti je zajistit vedeni LD.
2. Digitalni zaznam nevydrzi zkousku vodou.
3. Digitalni zaznam lze zmenit bleskove a beze stop.
4. Papirovy zaznam je duveryhodny ptoto, ze je psany rukou prave hlidkujicimi a obsahuje casovou posloupnost, kterou vytvorilo nekolik lidi. To dela jeho padelani obtizou zalezitosti.

staffo píše:to admins: chlapci, toto by fakt mohlo byt radsej vo vetve ZACINAM ako v NAVIGACIA, tu by som to vobec nehladal :x)


Lodni denik jednoznacne patri do navigace. Je soucasti komplexu navigace+LD+mapa, ktery tvori jeden celek. Pokud beres namery, pak zaznam o tomto je v LD a vysledne misto plavidla je graficky znazorneno v mape.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3121
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

též o lodním deniku

Příspěvekod vilma » čtv bře 06, 2014 10:03 am

tady je co jsem našla o hledně lodního deníku, přesunuji to do sekce NAVIGACE - popudem je vyjádření windwarda, že navigace + lodní deník patří neoddělitelně k sobě.
:)
Uživatelský avatar
staffo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod staffo » čtv bře 06, 2014 10:13 am

to winward:
Takto som sa na to nepozeral - vid. ucel papierovej formy LD vs. jej vznik. To by slo, beriem na vedomie,
budem teda viest LD (resp. zabezepcim jeho vedenie ;) ) v papierovej forme (trochu discipliny nezaskodi), a elektronicku si necham len pre presnejsie trasovanie a lahky prenos napr. na google earth ked budem
deckam ukazovat kade sme sa plavili... :)

add. zaradenie temy vo fore - to mas pravdu, z tohoto hladiska to sice v Navigacii bude, ale skus si to uvedomit
ako zaciatocnik bez zafixovanych suvislosti na temu najst uplne lahko po 3-4 mesiacoch browsovania po JI...
Mne sa to nepodarilo :?

R.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3121
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » čtv bře 06, 2014 10:27 am

Jarda885 píše:...V jednom případě, myslím, lodní deník dobře posloužil. Při couvání mezi lodě v silném bočním větru přišel poryv, který loď blbě vyvázanou u mola stočil přede mne. Už jsem nestačil korigovat a přídavným motorem pověšeným na zádi jsem očesal sloupky zábradlí vedlejší lodě.

Následovala dlouhá diskuze, kdy mi byly ukazovány všechny šrámy na poškozené lodi včetně zjevně starých. Kamarádi z posádky přišli s tím, že nemám ztrácet čas a že se mi složí na požadovaných 300 EUR.
Do lodního deníku jsme zapsali zápis, že jsem uhradil škodu, tím jsou vyřešeny všechny pohledávky poškozené lodě.
Považuji to za dobrý důkaz, že po mně již nikdy nikdo nemůže nic chtít....


Z uvedeného "my jsme zapsali" mi není jasné, zda máš v lodním deníku k tomuto zápisu připojen i vlastnoruční podpis "toho z vedlejší lodě" a nejlépe i dva svědky (+ údaje z nějakého průkazu totožnosti) stvrzující pravost toho podpisu. Pokud ano, tak to je velmi užitečný zápis (pravda, :oops: ne "důkaz že již nikdy nikdo nemůže nic chtít").

Hnidopišsky též musím poznamenat, že deník ti posloužil pouze jako psací plocha, stejně tak dobře jsi to mohl zapsat na papír, ten se i lépe dokládá při příp. sporu. Potenciál lodního deníku je někde trochu jinde... (třeba rekonstrukce průběhu havárky ?).
Uživatelský avatar
staffo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod staffo » čtv bře 06, 2014 10:44 am

Dakujem Vilma, pomohlo... ;)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv bře 06, 2014 12:26 pm

staffo píše:ako zaciatocnik bez zafixovanych suvislosti na temu najst uplne lahko po 3-4 mesiacoch browsovania po JI...

Ale uz se to zafixovalo, ne? Takze hotovo. :lol:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv bře 06, 2014 5:35 pm

staffo píše:ked budem deckam ukazovat kade sme sa plavili... :)

Stafo na to je deník úplně nejlepší, vezmeš mapu a z deníku přečteš kdo co s lodí dělal v libovolně vybrané etapě plavby a to včetně všech možných i nemožných důvodů proč se to dělalo. Už jen z povinných údajů vyčteš daleko víc než z elektroniky a kolonka poznámka není nijak zvláštně omezena. Jen ten čas na to najít a hned od začátku vymezit, pro mě kvlatině vedeny deník, v podstatě, víc než fotky z plavby ;-).
Uživatelský avatar
staffo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod staffo » čtv bře 06, 2014 5:49 pm

Osobne vidim najvacsi problem prave v tom, najst si na LD cas... a to bola jedna z mojich povodnych otazok - ako to robia harcovnici... ;)
Ocakavam ani nie "rady do zivota", ale doslova texty typu "mam takyto ritual" ... alebo "osvedcilo sa mi toto..." a pod...
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv bře 06, 2014 6:12 pm

ach tak, tak to je třeba oddělit harcovníka podle počtu příspěvku, od harcovníka na moři. První označení jsem si nevybral a na toho druhýho musím ještě hodně palub vydrhnout a hlídek odsloužit. Jak jdu na loď zahazuji vlastní identitu a plním beze zbytku úkoly člena posádky dané kapitánem, po splnění užívám volný čas. Tedy za mě stačí určit kdy, kdo, co a kam chce kapitán napsat, od té chvíle pluje deník s námi.
Za rady do života se omlouvám, už se to nestane.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » čtv bře 06, 2014 6:41 pm

Ti to teda napíšu i když se opakuji. :roll:

Jako LD používám zařízení GPS a jeho záznam. Od první plavby do teď (už jich je přes 80) mám všechny trasy zmapované a zaznamenané. Jak samotnou plavbu, tak kotvení. Každý večer přenáším data z GPS do NTB/tabletu, je to takový rituál ke kávě. Doma to mám potom zálohované na PC a DiskStationu s HDD v raidu, takže o data prakticky nemůžu přijít.

Výhoda je že teď, kdykoliv do pěti minut ti řeknu o všech plavbách během posledních 13ti let cokoliv tě bude zajímat. Například.
- Graficky trasa každý den.
- Tím pádem i informace všechny maríny a zátoky kde jsem kdy byl
- Upluté míle každý den
- Přesná rychlost vůči dnu každou minutu během celé plavby
- Na sekundu přesný čas vyplutí a připlutí do cíle
- Z rychlosti a způsobu plavby lze většinou rozklíčovat, kterou hodinu na plachty a kterou na motor
- Při přiblížení lze vidět manévry vytažení plachet, refování a sklízení
- Na kotvišti lze vidět, odkud fouká vítr. Jak a v kterou hodinu se změnil
- Jestli v té které zátoce držela kotva, v kolik hodin povolila a o kolik. Překotvení samozřejmě

A hlavně:
- Aktualizovaná databáze 188 míst kde jsem kdy kotvil, vázal se, přenocoval. S jednotlivými datumy kotvení. I s poznámkami o hloubce, vybavenosti, zvláštnostech
- Databáze je veřejně dostupná a k dispozici na mých stránkách
- Databázi mám vždy ve své GPSa kdykoliv jde z tlustých do tenkých, se mohu podívat, jaký je poblíž nejvhodnější azyl. Klik a naviguji na něj

Mnohokrát jsem napsal že nic proti lidem co si píšou "památníček" nemám. Ale dovolím si zapřemýšlet, jestli někdo má jednu desetinu důležitých informací z plaveb které mám, které potřebuji a využívám....

Ještě noticka na závěr. Důležitost LD se zde značně démonizuje. Byl jsem před dvěma roky svědkem kolize dvou lodí, odnesl to rellig a stěžeň jedné z nich. Bez zranění. Kapitanát v Šibeniku to dva dny šetřil a o LD nepadla žádná zmínka.
A i kdyby zmínka byla, pochybuji že by byla popsána situace, která kolizi bezprostředně předcházela. Takže k čemu?

Jedno z mála co cítím že by mělo být zapsáno, je třeba neposlušnost posádky při příkazu obléknout vesty, nebo jiném bezpečnostním povelu, který se nesetká s patřičnou odezvou. A toto jsem schopen napsat i na crewlist a nechat si podepsat svědkem (zatím se nestalo).
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 395
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » čtv bře 06, 2014 7:04 pm

Pro administrátora. Jsou tady dvě vlákna s totožným názvem "Lodní deník". Nebylo by dobré je spojit v jedno?

http://jachting.info/modules.php?name=F ... 560#145560
http://jachting.info/modules.php?name=F ... 542#145542
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3121
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » čtv bře 06, 2014 7:10 pm

pro Josefa :
jistěže bylo, napřed se ale muselo zkontrolovat, zda se data a časy odpovědí nepřekrývají.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 395
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » čtv bře 06, 2014 7:20 pm

Dík za odpověď Vilmo.
Napadlo mě, jestli by se nedalo programově nějak ošetřit, aby se nedalo založit vlákno se stejným názvem, který už existuje. Pokud by název neprošel, hned by se vědělo, že stejné vlákno už existuje a dotyčný by ho musel dohledat, pokud by chtěl napsat svůj příspěvek.
Uživatelský avatar
staffo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod staffo » čtv bře 06, 2014 7:59 pm

Tak, a ščil buc múdry.... :cry:

windwardov pristup znie poctivo a zda sa mi uplne kosher,
no nemozem povedat, ze baharisov pristup sa mi nepaci,
ba priam mi vyhovuje (som trochen itckar).

asi to urobim takto:
- zavediem si "Staffkov PP" kde PP znaci "plavebny pamatnicek" v tvrdych doskach, na kazdu plavbu vyclenim par stranok,, kde budem pisat hlavné info o plavbe a posadke, plus na konci necham posadku cosi napisat o plavbe 8)
- od baharisa ziskam dobru radu, aky softtik ma osvedceny na tracking tak, aby sa to dalo aj zalohovat a budem pouzivst to az do chvile kym nenajdem nieco lepsie....

A taketo riesenie budem povazovat za zlatu strednu cestu vedenia LD. :D
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » čtv bře 06, 2014 8:24 pm

staffo píše:A taketo riesenie budem povazovat za zlatu strednu cestu vedenia LD. :D

Nevadi. :lol:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1339
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » čtv bře 06, 2014 10:35 pm

TO Vilma, čt 06. březen, 2014 10:27
Sepsali zápis = rozumí se včetně údajů o identifikaci lodí a lidí a podpisů svědků z každé strany. Plus několik fotek poškozené lodě.

Podle mého přesvědčení takový zápis v lodním deníku (tj. nějaká obálka, hlavička a předchozí a následná dokumentace z plavby) má větší důkazní hodnotu než totéž sepsáno na volném papíru.

Názor potvrdil i jeden bývalý profesionální kapitán "velké" obchodní námořní lodě.

Nevím, jakou "lepší obranu" jsem schopen na lodi zajistit. Jedná se o bagatelní škodu, kde není potřeba kontaktovat kapitanát a dělat oficiální protokoly.

TO staffo, čt 06. březen, 2014 0:35
co píšeš není v rozporu s tím, co jsem napsal já. Není třeba s tím nesouhlasit.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3035
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » pát bře 07, 2014 9:40 am

Jsem dalek toho, abych kohokoli přesvědčoval, že má vést deník, ale:
Baharis píše:... Ale dovolím si zapřemýšlet, jestli někdo má jednu desetinu důležitých informací z plaveb které mám, které potřebuji a využívám....
... Takže k čemu? ...

Jirko, získáš ze svojí GPS údaje o směru a síle větru za plavby, výšce vln, stavu oblohy, dohlednosti, teplotě, tlaku vzduchu (no, tohle některé přístroje umějí), snosu větrem či proudem (případně rychlost proti vodě) ...?
To jsou důležité údaje v lodním deníku běžně uváděné.

A v případě, že by přístroj/přístroje přestaly pracovat, jsou tohle (společně s poslední spolehlivě zjištěnou pozicí) jediné údaje, které nám umožní přejít na klasickou navigaci. (Tedy pokud nejsme v důvěrně známé oblasti pár mil od přístavu. Ale i to může být problém, za rychlého zhoršení viditelnosti – kupříkladu nástupem husté mlhy. Věřte mi, že vím, o čem píšu.)

Už slyším pokřik, že vždy vozíte záložní GPS.
Jasně, já taky. A bude fungovat vždy? Vždy máte dobité baterie /dostatek energie, máte i v záložní GPS připravenou trasu plavby s otočnými body? A co (nedej bože) po zásahu bleskem? ...

No nic, to byl jen takový výkřik do tmy. Vy, kdo myslíte, že jsou to hlouposti (nebo, že přeháním), máte možná pravdu, ale pro jistotu se plavte jen v "hodných mořích".
Ale mimochodem, to, že klekla GPS, jsem zažil při plavbě z Kypru do Turecka, krátce po setmění, když jsem se blížil k pobřeží v ne právě navigačně jednoduchém místě. A záznamy pozice, kurzu a rychlosti v lodním deníku jsem opravdu použil k další navigaci podle papírové mapy. (Ano, záložní GPS jsem v tomhle případě neměl. :-( )
Naposledy upravil(a) lynx dne pát bře 07, 2014 11:20 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » pát bře 07, 2014 10:18 am

Žádný pokřik Lynxi. :)
U mě obdiv k lidem, kteří jsou opravdu ochotni a schopni cca každé dvě hodiny tebou uváděné hodnoty zapisovat. S tím, že možná, ... kdyby se třeba stalo, ... jako že se už pět let nestalo (příklad), ... je použijí. A netvrdím že nemohou nastat situace - jak sám uvádíš - kdy je potřeba je použít. Já to schopen ani ochoten nejsem, tak využívám to co mám. A to spíše k potřebám do budoucna, plánování, další plavby a tak.
Zaznamenávám pouze vyjmečné plavby, kterých není zase až tolik. To ty máš život bohatší.

Ono, bavím se opravdu o rekreačním příbřežním jachtingu, sem-tam nějaká přeplavba. Myslím si že to je z 99% náplň nás, tak jak tu jsme. To znamená že se plavíme místy která známe. Pokud neznáme, tak v předplavební přípravě nastudujeme trasu z map a pilota. Vytyčíme se hlavní směr plavby, nebezpečí na trase, možnosti úhybných manévrů pokud by se změnilo během plavby počasí, cíl plavby, náhradní kotviště. To je asi normál.
No a pak je otázka, nakolik fatální důsledky může mít situace, kdy já nebudu mít své informace z GPS a ty svého LD. Situace se mění každým dnem i hodinou, člověk na moři musí neustále čelit vývoji situace, stavu materiálu, informacím. Tím jsem chtěl říci toto. Když kiksne všechno, musím se dostat k pobřeží, to snad zvládnu/eme. Pomocí map, navigačního packetu a teristické navigace zjistím kde jsem a upravím kurz do bezpečného přístavu.

Omlouvám se, ale to že neznám všechny ty hodnoty co jsi uváděl, nepovažuji za až takové mínus. Nicméně uznávám, že psaní LD je pro spoustu lidí rituál, který je naplňuje a respektuji to. Tak jako já si někdy procházím své plavby a kotviště v MapSource, druhý si prochází svou knihovničku Lodních deníků. Jediné proti čemu jsem se ohradil bylo, že nám bylo podsouváno že i na charteru to je povinnost.
Každý co mu vyhovuje, co se mu líbí. :thmbup:
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3035
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » pát bře 07, 2014 10:54 am

Abych parafrázoval jiný výrok – nechci se hádat, ale polemizovat musím:

Mě pořád zarážejí argumenty, že na vedení lodního deníku není čas. :o
To je fakt taková zátěž provést půlminutový (to v mém případě, někdo to třeba napíše za 8 sekund :-) ) zápis?
Vždyť můžu:
- psát na kus papíru (= nestarat se o hezkou úpravu a "sloh"), případně to
- nadiktovat do telefonu nebo diktafonu a v příhodnou chvíli záznamy přepsat do deníku,
- pověřit poučeného člena posádky, aby záznam provedl (já například s železnou pravidelností pověřuji sebe :-) ),
- pokud se podmínky nemění a já si údaje pamatuji (zažil jsem i dluhé úseky/etapy, kdy se mnoho hodin vítr ani vlny neměnily a rychlost kolísala o desetiny uzlu), zapsat údaje po skončení etapy – ano, pozice si samozřejmě nepamatuji :-)
- zapisovat jen, když se něco podstatného změní – jsem toho názoru, že jsou-li podmínky, jako jsem popsal v předchozím bodě, není nutné zapisovat po hodině či dvou – stačí zápisy třeba po čtyřech hodinách

Suma sumarum: není dost času = jsem líný to dělat.

P. S. Nestřílejte na rysy. :-)

P. P. S. Není to nádhera? :-D

Obrázek
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » pát bře 07, 2014 11:20 am

lynx píše:Suma sumarum: není dost času = jsem líný to dělat.

Nikdy jsem netvrdil opak. ;) :lol:
(ale já už to nějak doklepu...)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host