O manévrech a výtlaku - vyčleněno z jiného vlakna

Patří sem různé tipy a témata zatím nezařazená, nemající dosud samostatnou sekci kdekoli ve foru, v případě nahromadění určitého tématu bude sekce zřízena.
Pokud nevíte kam s novým tématem, vložte sem.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 30, 2014 9:56 pm

To samostudium je dobra věc - chces-li behat, nauc se nejdriv chodit.

Ovšem to vyžaduje schopnost konvertovat psany text do pochopeni faktu, v coz tu jiz nikdo zrejme nedoufa. ;-)

Mir svetu! :mad:


Edit: Windward - duraz na stabilitu u velmi male lodi mohu potvrdit, uspesny experiment nalozit a odvezt na R-430 (14ft LOA pro mistni hadrare) 4 dospely, 4 deti a jeden bicykl na vzdalenost 2km se ukazal pomerne narocnym ukolem z hlediska rozmisteni nakladu. Blondynky v tom sice byly dve, ale ještě moc maly na to, aby se daly posuzovat temi mužskými hledisky (aspoň tedy ne u beznych muzu), vliv poctu pritomnych krasnych blondynek na stabilitu lodi nemohu tedy ani potvrdit ani vyvrátit. Co tedy lze ovšem s jistotou potvrdit je, ze lod temer vzdy odveze vic, nez je psano, s největší pravdepodobnosti tedy lode neumi cist. (A to je zrejme pro Markse dobra zprava.)
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát led 31, 2014 12:22 am

Já Vám chlapci převelice děkuji za debatu,jen nechápu proč mi pořád vysvětlujete to samý. Nevím jestli jste prohlíželi ten odkaz o kajacích, to už je rozbor silových působení na trup lodi v detailnějším provedení a tam jsem směřoval své doplňující otázky. Přesné názvy já neznám a proto se neustále ptám na přesnou specifikaci, bohužel tu nevidím v soulad v názvosloví, tak to musím popisovat svými slovy. Podle reakcí evidentně špatně, ale na lodích jsem od dětských let, tak snad netřeba brát mé příspěvky jako někoho kdo o lodích nic neví. Třeba by stačilo přesně definovat jednotlivé pojmy, ale já už na to nemám, pro mě má nějakou hodnotu výtlaku i volný bok, či celý ponořený objem, že se to jmenuje plovatelnost vím, ale je to opravdu podružné.
Pokračovat už nehodlám, přesto jsou mé díky upřímné, osvěžil a upřesnil jsem si rejstříkové tuny, vzpoměl na pár povedených zážitků z lodi a našel pár studijních materiálu stojících za podrobnější průzkum.
Romane kamaráde rozhodně nic provádět nechci, nakládat taky ne, a trošku mě překvapuje že bys to ode mne čekal. Jak jsem již několikrát uváděl, nastal čas na mé studium a nabývání vědění, jak jistě víš, já rád až do morku kostí.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát led 31, 2014 12:54 am

"Viky_CZ" To samostudium je dobra věc - chces-li behat, nauc se nejdriv chodit[/b] - viky možná by jsi se mohl zamyslet nad myšlenkou, že už běhat umím, dokonce i vím jak a přoč se chodí a chci samostudovat jako přípravu pro sprint, že jsem se musel v dětství učit podepsat nohama, by tě asi už rozsekalo viď ty kluku ušatá.

Co tedy lze ovšem s jistotou potvrdit je, ze lod temer vzdy odveze vic, nez je psano, s největší pravdepodobnosti tedy lode neumi cist. (A to je zrejme pro Markse dobra zprava.)[/quote] [/b]
Děkuji to jsem dosud netušil, proto jsem zřejmě tolikrát uváděl doměnku, že konstruktér musí znát i tuto bezpečnou hodnotu. Že to neumí přečíst loď je velké štěstí, jen škoda že tady to nikdo neumí ani uchopit jako otázku natož přesně definovat. Ty jsi z řady nevybočil, a já nejsem trotl, asi pak stačí napsat světu mír a je vše o.k? Tedy jak je libo světu mír a jen tak dál ;).
Dobré ráno a mějte se jak potřebujete :)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát led 31, 2014 6:59 am

Marksi, ja jsem vybocenej od malinka. Akorat reju, ignoruj to klidne.

To s tim konstrukterem je takovy pro mne dost zmateny. Konstrukter maximalni vytlak urcuje podle mnoha kriterii (jako je třeba predpokladana vyska teziste nakladu), který v praxi muzes a nemusíš splnit. Proto si myslim, ze při zatezovani lode staci taky myslet na stabilitu, jako to delal konstrukter a vždycky snese o kousek vic, nez ma psano. On to sice presne spocita, ale z nepresnych predpokladu, a musí to urcit tak, aby nebyl za deb.la. .... Zatímco uživatel male lodi klidne za deb.la bejt muze. :-D

Edit: Nasel jsem hezky prakticky priklad. Mezi vnitrozemskyma kamnarema je to teda dost znamy, ale zdejsi zavile hadrare by to snad mohlo ještě pobavit.

http://viky-tw.rajce.idnes.cz/Sandberg_ ... M7502B.jpg
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát led 31, 2014 8:15 am

Viky já to ignorovat nechtěl, ale reagoval jsem v klidu, s pokusem o nadsázku. :)
Ta fotka je pěkný příklad pro kolibříka, ale snad nemusím psát, že bych takto nechtěl naložit plachetnici pro plavbu na moři. Každopádně i tato loď má v danou chvíli nějaký daný výtlak, dokonce bych si troufl tvrdit, že její maximální je stále větší než momentální hmotnost a proto se nepotopila při nakládání. Tedy zatím má stále rezervu plovatelnosti = rezervu výltaku.
Obdobný prostopášnosti jsme prováděli jako malý kluci, dojeli jsme s kanoji doprostřed řeky, otočili jí a v plně ponořený v sedě pádlovali. Tento případ už bych specifikoval jako výtlak lodi + výtlak posádky, z břehu to vypadalo jen jako výtlak našich mokrých zadků ;).
Pozdější zjištění, že na lodi bez vzduchových komor to aplikovat nejde, jsme naštěstí zjískávali na menších hloubkách.

ad konstruktér: z toho co běžně funguje u staveb by to měl určit s koeficientem pro, chybu materiálu + pro lidskou chybu při výrobě + lidskou chybu při používání. Třeba u střechy pro zatížení větrem + zatížení sněhem, oba faktory se určují pro podnebné pásmo, nadmořskou výšku, stálý zákryt budovy, vzájemně souvisí a podle sklonu střechy se procenticky poděluje jejich význam Tady ale nejsme ve stavebnictví, vlivů je daleko více a že by něco základního konstruktér v dnešní době odhadoval se mi úplně nepozdává, čímž netvrdím že to tak není.
Naposledy upravil(a) marks dne pát led 31, 2014 8:56 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát led 31, 2014 8:35 am

Tak tuhle zkušenost mam taky, ale my měli lod asi spatnou, voda vysla az po prsa. :-) Spatne se pádlovalo.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát led 31, 2014 8:37 am

Jen jeslti jste neměli špatný výtlak posádky ;)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob úno 01, 2014 1:09 pm

Nemeli. Tuk nadlehcuje. :-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host