Tak mi to nějak nedalo, a zaslal jsem dotaz na:
Povodí Vltavy, Ředitelství vodní cest, Ministerstvo dopravy.
Zaslaný dotaz:
Mám dotaz, zda-li neplánujete prodloužení výtahu pro lodě vzhledem k nízké hladině vodní nádrže i na dále plánované. Nyní jsou příznivé podmínky, když je nádrž skoro prázdná.
Neohrozí nesplavnost Orlického vodního díla dotace na splavnění Vltavy do Českých Budějovic.
Zde jsou došlé odpovědi:
Povodí Vltavy
prodloužení výtahu (resp. kolejové dráhy) pro malá plavidla na VD Orlík v tuto chvíli v plánu není. Nicméně již v průběhu letošního mimořádného sucha jsme tuto možnost začali technicky prověřovat. Sucho 2015, které v současnosti stále pokračuje, bude předmětem dalšího vyhodnocení a tato akce bude také jeho součástí.
Povodí Vltavy, státní podnik nebyl a není investorem splavnění Vltavy do Českých Budějovic, a proto nám nejsou známy podmínky poskytnutí dotačních prostředků. Investorem byla organizace Ředitelství vodních cest.
Ministerstvo dopravy České republiky
Na základě Vašeho e-mailového dotazu ze dne 12. 11. 2015 ve věci lodního zdvihadla na VD Orlík Vám sdělujeme: V současné době probíhá řízení ke změně dokumentu „Manipulační řád vodního díla Orlík na významném vodním toku Vltava v ř. km 144,650“. Toto řízení v současnosti vede Ministerstvo zemědělství. Po ukončení zmíněného řízení bude teprve zřejmý dopad na projekty Ministerstva dopravy, jakou jsou např. Lodní zdvihadlo Orlík, Lodní zdvihadlo Slapy, Dokončení splavnosti vltavské vodní cesty apod.
K otázce nesplavnosti vodní cesty můžeme uvést, že dle zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů, je vodní tok Vltava v dané lokalitě sledovanou dopravně významnou využívanou vodní cestou. Zmíněný zákon v § 3, odst. 1, ukládá povinnost, že sledované vodní cesty musí odpovídat plavebně provozním podmínkám. Pokud by opravdu byla vodní cesta jakkoliv nesplavná, bude nezbytné vynaložit veškeré úsilí k její splavnosti v daných parametrech. Ministerstvo dopravy v dané oblasti vodního toku Vltavy realizovalo a v současnosti ještě realizuje řadu infrastrukturních investičních akcí na podporu rekreačního využití dopravně významné vodní cesty. V případě dlouhodobé nesplavnosti vodní cesty by mohlo dojít k zásadnímu snížení ekonomické efektivnosti těchto veřejných investic, a to i z pohledu již vynaložených prostředků EU.
Ředitelství vodních cest
Zatím nic
Splavnost vodní cesty přes Vodní dílo Orlík
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: Splavnost vodní cesty přes Vodní dílo Orlík
To je jak z blbyho filmu. Snuska blabolu.
- Drak70
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 64
- Registrován: stř led 01, 2014 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
Re: Splavnost vodní cesty přes Vodní dílo Orlík
Mozna by se na ministerstvu dopravy nemeli tak casto divat na "Jiste pane ministre"



- bernau1
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 204
- Registrován: pát dub 07, 2006 2:51 pm
- Reputace: 9
- Bydliště: Most
Re: Splavnost vodní cesty přes Vodní dílo Orlík
Jen tak mě napadlo co asi ví ministerstvo zemědělství o zesplavnění Vltavy,o vnitrozemské plavbě,teď se projevuje úpravou manipulačního řádu.Tedy jestli to dobře chápu.Tuším se v nedávné minulosti projevilo ledovými jevy.Kocourkov pokračuje.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti