Pro ty, co by chtěli nahoru, popíšu průběh rychlosti proudu na úseku Kilián – Štěchovice při tomhle průtoku.
-okolo Kiliánu 3-4km/h
-Kilián – Mandát 2,5- 3 km/h
-Mandát – německý přístav ( Šlemín ) 4- 5 km/h
-těsně nad něm. přístavem úsek dlouhý tak 100m – 9- 10 km/h
-pak to klesne na cca 6 a postupně na 3km/h, plavba při pravém břehu
-od přístavního můstku parníků ve Štěchovicích až po soutok s Kocábou je proud minimální – 1,5 - 2km/h,
samozřejmě stále podle pravého břehu.
-od soutoku / kosa mezi ochr. přístavem a řekou / až k začátku pozemku Naviky, úsek cca 200m – 7 – 8 km/h
-oblouk podél Naviky cca 300m – plavba na levém břehu – téměř bez proudu
-pak rychlý nárůst na 8km/h a finále v hrdle 200m pod komorou 11km/h – úsek dlouhý tak 60 – 80m.
Nahoře na přehradě až pod Slapy není větší problém. 1-2, 800m pod Slapy tak 4 km/h.
Tyhle rozdíly ve velikosti rychlosti proudu platí za každého vodního stavu, pokud melou a nebo jdou přepady.
Dá se tedy říci, že vždy, když s nějakou rezervou projedete prvních 100m na německým přístavem, dojedete až ke komoře, ale pokud těžce zápasíte už tam, nemá cenu se trápit dál.
Rychlost se samozřejmě s průtokem mění, např. při
600m3 to pak pod komorou teče kolem 13 -15 km/h


