Príprava na Deltu Dunaja 2011

Dunaj v celé své délce a ve všech souvislostech...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Príprava na Deltu Dunaja 2011

Příspěvekod dedko » ned led 16, 2011 11:59 am

Už dlhšie sa pripravujem na tú Deltu shaňam informacie a dobré rady, a preto by som chcel požiadať tých čo to majú za sebou. Vela som sa dozvedel tuná z reortáží,Denis, Teista, Prípluv, trocha aj Miloš :D

Neaké dlhodobé plavby som už absolvoval, ale plaviť sa v prostredí ktoré človek pozná, alebo sa plavyť tam kde to nepozná je velký rozdiel.

Chcel by som začať hore - Nemecko - Rakúsko - Slovensko s partiou Ficcus s.r.o :lol: . Tam problém nevidím,sú to krajiny ekonomicky vyspelé a civizolované.
Maďarsko pohoda ele nasleduje Balkán :? - Chorvátsko - Srbsko - Rumunsko - Bulharsko a Ukrajina.Obavy nemám už som žažil kadečo, ale je dobré keď je možnosť sa sniekým poraďiť a byť pripravený !

Vela som sa dozvedel s fóra, možno som niečo aj prehliadol a preto sa obraciam na Vás o neaké rady.

Peniaze: Euro či mena tej alebo onej krajiny? :? Plavebné komory : Driedap I - II. ? :? :? Telefoný signál na delte ? :?
Rýchlosť ramien - Chilia - Sulina - Stantul Gheorge ? :?
Dobíjanie GPS mobil ? Solarný panel ?Auto batéria ktorá by sa dobíjala z motora 6 hp? alebo malá autonabíjačka ? :?

Zabudol som na niečo dôležité ?

dedko
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1722
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 42
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned led 16, 2011 3:46 pm

Ahoj dedko, jen to tu pěkně moderuj, ať se to tu nezvrhne.
Ty informace se mi budou moc hodit. Tento rok můžu na Dunaj jen na týden, příští asi také (cca Slovensko - Srbsko), ale pak už to darazíme 2týdenní plavbou Srbsko - Delta Dunaje - Černé moře ;) Moc to odkládat nemůžeme - dokud chtějí děti plout s námi :D

Edit: jo a k dobíjení - budeme mít na lodi 6HP + alternátor + usměrňovač/regulátor a trakční akumulátor. Právě pro to dobíjení mobilů, foťáků, gps atd.

Plavbě zdar ;)
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned led 16, 2011 4:26 pm

Ahoj, dedko, měl jsem v loďce dva malé gelové akumulátory, které mi tenkrát věnoval Miloš. Dohromady myslím necelých 30Ah. Z nich přes pojistku a přepínač vyvedenou autozásuvku do panelu v kajutce. Používali jsme je na svícení v kajutě, dobíjení baterek do GPS, foťáku a telefonů. Sebou jsme měli malou autonabíječku.
Takovou tu elektronickou, asi za 700.-Kč
Ale celou cestu jsme nedobíjeli. Stačilo nám to až do delty. Ale je fakt, že bylo pořád pěkně, takže jsme skoro nesvítili.
Jo ještě si vzpomínám, že máme v loďce primitivní voltmetřík na sledování stavu baterií. Ty dvě baterky se ukázaly jako výhoda, protože máš vlastně dost času (několik dní) najít nějakou možnost k nabití.
Celý se nám to takhle osvědčilo, za sebe bych na tom nic neměnil.
ahoj, teista

tady je to trošku vidět http://jachting.info/modules.php?name=F ... &start=275
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 16, 2011 6:11 pm

Dědko,

ve svém prvním článku jsi napsal, že máš čtyřtakt hondu 6k, ale tu v cenících nevidím...
Ale hondy mívaj dobíjení, takže ti stačí akumulátor.
Samozřejmě s nějakými autozásuvkami.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » ned led 16, 2011 6:54 pm

Ahoj dedko,

asi ti postačí - tak ako teistovi - menší gelový akumlátor. Používam staršie 12V cca 12Ah, vyradené zo záložných zdrojov, avšak samozrejme ešte funkčné (preto radšej dva, nech je záloha keby jeden vydochol). Nejaké ti tiež odložím, ak chceš - autobaterka by asi bola zbytočne ťažká. 6HP Honda asi má iba pomocné vinutie na magnete na svietenie, nie alternátor, cez diody by sa s tým taká gelovka nabíjať asi dala - najlepšie cez nejaký regulátor lebo gelovky sa nesmú prebíjať! V delte sa určite uživí aj solárny panel. Autonabíjačku asi ťažko využiješ, niečo ako marínu s prúdom by si v delte darmo hľadal. Snáď iba ak pristaneš v nejakej dedinke a zájdeš do krčmy, tak vezmeš gelovku s nabíjačkou tam a počas konzumácie tíško nabíjaš. :?
Ja som do Delty na MacGregore ťahal aj čínsku benzínovú elektrocentrálku s výkonom 1kW kvoli dvom mrazničkám na úlovky! :lol:
O tom na čo nám to bolo, napíšem v reportáži z rybárskej expedície v Dunajskej Delte ... a to hneď ako Denis dokončí svoj plavbopis. ;)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 16, 2011 7:09 pm

Miloši,
Hondy od 5 Hp maj normální altík 12V/3A,
od 8 Hp 12V/6 A..
Za jízdy utáhne i kompresoroou el. ledničku. Vyzkoušeno na Dunaji..........
Pokud je akumulátor nad 40 Ah, ani netřeba regulátor. Já měl napojenou baterku vytaženou z Favorita.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned led 16, 2011 7:31 pm

Ta Honda BF 6 byla 8 koňová se sníženým výkonem , dodávaná asi do roku 2003, (ještě to hranaté provedení krytů)
BF6 a BF 8 neměly alternátor ale jen cívku s usměrňovačem.
Osobně mám BF 8 (hranatý 1998) a kontroloval jsem to nabíjení - udávaný proud 6A nedosahuje ani při max otáčkách, v otáčkách běžného provozu (1500-4000) to dává 0,5- 3A. Tedy na malou baterii cca do 15 Ah dostačující, ale na větší z auta to bylo nedostatečné.
Můj druhý motor je Honda BF 10 poslední model kulatý (cca od 2003) má alternátor 12A s regulátorem na 14V a to už funguje podobně jako v autě.
Doporučuji si to na svém motoru změřit, stačí motor v sudu a připojit akumulátor přes ampérmetr.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » ned led 16, 2011 7:35 pm

OK, to je potom ešte lepšie.
Ale bez regulatora môžeš beztrestne napojiť iba klasický trakčná alebo štartovací autoakumlátor so štuplami a tekutým elektrolytom čo sa nesmie prevrátiť. Gélový alebo tzv AGM akumlátor prebíjaním - plynovaním zničíš aj 40Ah s dlhotrvajúcim prebíjaním 3A. Regulátor môže byť aj lacnejší využiteľný univerzálne alternatívne aj na solárny panel,
http://www.gme.sk/sk/solarni-regulator- ... 2-033.html
ja používam na MacGregore tento (obsahuje aj digitálny ampármeter a voltmeter, teda zobrazí aj nabíjací/vybíjací prúd alebo napätie na baterke):
http://www.gme.sk/sk/solarni-regulator- ... 2-032.html
Má aj ochranu pred prílišným vybitím baterky - ak napatie klesne, odpojí záťaž. Stále však ešte naštartuješ (ak máš čo).
GME má predajne v Prahe, Brne a Bratislave.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned led 16, 2011 8:15 pm

Jasně, regulátor je skoro nezbytný, nejen proti přebíjení, ale i přílišné vybití spolehlivě baterku odrovná. Ten který uvádíš je super, není na škodu mít přehled o napětí a proudu, co se děje.

Ale chtěl jsem dedkovi doporučit, aby si to nabíjení z malého motoru raději změřil. Aby pak nebyl za plavby zklamaný jako já. Moje špatná zkušenost je v tom, že ten motor absolutně nestíhal dobít baterku 65 AH(gel) Ono za plavby mám taky nějakou spotřebu (přístroje) a napětí se nedalo dostat nad 13,5V. Večer se trochu vybila, přes den se plulo tak max 8 hodin, což nestačí. Abych z tohoto motoru nabil naplno vybitou baterii 65Ah, musel bych jet 24 hodin.
Vycházím z toho, co dedko hodlá použít - motor 6 koní a baterka z auta.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 16, 2011 8:43 pm

Jasně , Miloši,
já gelovky neprovozuju....
A v lodi mám namontováno tohleto čudo, i s solárním regulátorem.

Obrázek

Bokale, ale jen s mobilem a GPS nebude mít dědko moc šancí tu baterku vybít do mrtě.
Mohl bys specifikovat, co všechno během plavby používáš ?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 16, 2011 9:27 pm

Dedko, ak si na svojom člne preplával celé Maďarsko, tak máš dosť skúseností. Možno ich treba len trošku rozšíriť.

Elektrina.
Závisí od toho, aké budeš mať spotrebiče. Máš Fishfinder /sonar na ryby/ ? Chladničku? Keď si potrebuješ len posvietiť, tak stačí LED baterka. Vrelo odporúčam kvalitnú turistickú čelovku. Ja som si kúpil Black Diamant, dobrý dosvit až na 50 m a ruky máš volné. Keď nebudeš mať chladničku, len Fishfinder, tak ti staží malá 8 A batéria, nie je drahá, odporúčam kúpiť novú, lebo stará má možno polovičnú kapacitu /4 A /, alebo menšiu.

Benzín.
Vieš akú máš spotrebu a tak si napočítaj kolko benzínu potrebuješ na 400 -500 km, Bandasky tak velké, aby si ich vládal odniesť k benzínke a hlavne speť. Alebo mať vozík, niečo ako rudlu. Na hadičku od nádrže si daj filter na benzín.

Peniaze.
Srbsko Dináre. Na colnici sa platí za prejazd vodnými cestami Srbska. Výhoda pre teba, niektorý úradníci tam vedia maďarsky. Platiť sa dá aj Eurami. Bulharsko má stále Leva. Na kapitanáte pri vyclievaní sa platí malý poplatok. Rumunsko má Lei . Platiť bežne v obchodoch sa nedá eurami. Ani platby kartou nie je úplnou samozrejmosťou, tak ako aj u nás. Bankomaty existujú, od niekoho kto vie po anglicky si napíš ako sa vyberajú peniaze v angličtine.

Telefón
Po celej trase, až na malé výnimky je signál. V delte bez problémov, aspoň ja som nemal. Ja som si kúpil do telefonu náhradnú batériu, nie je drahá a nabíjačku na 12 V do autozásuvky.

Rýchlosť prúdu.
Nemerali sme, ale rýchlo to valí len cez Sulinské, istotne to je nad 5 km. Sfintu Georgu je pomalé, niekde až tak, že sme skočili do vody okúpať sa a čln sme udržali rukou v prúde. Rýchlosť možno 2 km, niekde viac, myslím že menj než 5 km/hod všade, až na výnimku a to sú prekopané meandre, zákruty. Tam to valí aj 10 km, ale dá sa to plávať po oblúkoch a je to príjemná plavba. Kilijské sme išli len kúsok, ale aj tam to bolo pokojné.

Varenie
Na čom budeš variť, máš plynový varič ? Ak máš kempový varič na 2 kg bombu, tak tá ti bude stačiť v pohode, ak máš turistický, tak 2x polkilovka. My sme varili vela na ohni a je velmi dobré mať zo sebou rošt na nožičkách.

Bezpečnosť
Dole je to tak ako u nás, alebo v Maďarsku. Ak ideš sám, tak viac pozornosti treba venovať ukradnutiu lode, motora. To že spíš v lodi je najlepšia poistka. Ak pristaneš v meste a ideš na nákupy, tak najistejšie je to pri reštaurácii, alebo tam kde je vela ludí.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned led 16, 2011 9:37 pm

Mám tam sonar, Log, windmetr, GPS, večer světla, někdy kotevní světlo, mobil, NTB, po 4 dnech už to chtělo dobít ze břehu.
Autolednice byla bez šance, ta potřebuje 4A trvale. Nepoužívali jsme ji.

Nyní s novým motorem BF10/ altík 12A se to dobije za 2-3 hodiny a není problém. Navíc mu stačí asi 1500 otáček.
Prostě ty staré motory s malou nabíjecí cívkou moc nenabíjely. Altík má tuším 12 pólů.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned led 16, 2011 9:55 pm

bokal píše:Mám tam sonar, Log, windmetr, GPS, večer světla, někdy kotevní světlo, mobil, NTB, po 4 dnech už to chtělo dobít ze břehu.
Autolednice byla bez šance, ta potřebuje 4A trvale. Nepoužívali jsme ji.

Nyní s novým motorem BF10/ altík 12A se to dobije za 2-3 hodiny a není problém. Navíc mu stačí asi 1500 otáček.
Prostě ty staré motory s malou nabíjecí cívkou moc nenabíjely. Altík má tuším 12 pólů.


No to asi dedko na lodi mít nebude :-)Mi tá Honda dobíjející baterku z Favorita bez problému utáhla přes den autoledničku, ale kompresorovou. CF 18
Má ochranu baterie proti vybití.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned led 16, 2011 10:02 pm

Na řece to bude asi stačit, tam se pluje na motor třeba 12 hodin, na plachetnici jsme někdy jeli na motor jen 2hodiny denně.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » pon led 17, 2011 11:53 am

ficcus :

Info treba. Na budúci rok Ti môžem robiť spoločníka úsek Slovensko a Maďarsko ak nie si proti.A potom na Deltu tiež. :?

Teista:

Tú nabýjačku mám a si ju pre istotu zoberiem. Ten voltmeter si zoženiem tiež.

Halladin:

Honda 6 hp má vyvod elektriky ale sa v tom nevyznám takže to nechám na odborný servis, aby som niečo neodpálil :(

Miloš:

Tie gelové baterky by som bral ak sa dá. Tiež som uvažoval nad tou elektrocentrálou ale v mojom prípade to asi je zbytočné.Ináč keď tá gelovka skape tak si znej spravým gelovú sviečku :D

bokal:

Počas plavby používam - mobil len cca 10min dene prijať SMS a odoslať SMS - GPS
keď som v neznámom prostredí taktiež len pre kontrolu kde sa presne nachádzame - občas sonar .
Dobíjanie na motore dám si premerať a ešte by som pred cestou vyskúšal. Vieš Honda BF 10 je už iná kateória. Bateria z auta bola len úvaha.

Denis:

Nakolko sme na cestách,dlhych či krádkych, mám výbavu komplet čo ktomu treba. Tú čelenku čo spomínáš som tiež kúpil je to ako píšeš vec dobrá ruky volné hlavne keď zapasíš s pekným úlovkom.Benzín ma moc netrápí lebo motoror Honda 6 hp má spotrebu malú hlavne keď jazdíš lážo - plážo :D Trasu Malí Dunaj, začiatok - Tomašov - Kolárovo - Kolarovo protiprúdna plavba na váhu do Komoče z Komoče do Komárna - z Komarna na chorvadské hranice cez celé územie Maďarska z Horvátských hraníc speť do Moháča sme minuly len 28 l benzínu !! Z domu som bral 25 l . V Estergome som chcel doplniť 10 l ale pumpa bola ďaleko aj v Šturove tak sme sa doplavily až do Naďmarošu tam bola benzínka asi 2,5 km. Žena sa zahladela na druhý breh a tam tesne pri brehu benzínka vo Vyšehrade. Tak sme to zobrali na druhú stranu doplnil som ďesinu a z toho sme domou priniesl ešte cca 7 l !!! takže spotreba 28 l na cca 580km. Je pravda že sme motor aj vypínali a len tak sme sa nechali unášať prúdom, hlavne za Budapešťou. Tam už sa zdalo že Maďarsko končí lebo skoro žiadná premávka.Denis si spomenul že do nadrže na koniec hadičky dať filter. Asi by tam mala byť. Nádržku som kupovol plastovú 10 l aj s pumpičkou a s hadičkou cca 2 m za
5.050 sk dobrý oje.... v roku 2006. Ale to skontrolujem a tiež je filter aj na motore pri karburátore. Teraz už benzín riešiť musím hlavne na balkáne a v Delte.Keď budem sám tak v pohode môžem zobrať aj 80 l. A v mojom prípade by bol dojazd cca 800 až 1000 km

Info čo sa týká peňazí ma teší, kolko z ktorých si už vypočítam podla pobytu v krajine.
Bankomat karty je tiež super.

Telefóny beriem dva,čo keď ?
GPS tiež dva
Keď má človek so sebou dostatok financií tak sa dajú poriešiť aj nepredvýdané situacie
Kraďež motora - servis atď....

Rýchlosť prúdu som asi predpokladal keď pretečie cca 5000 až 5600 kubických za sekundu a to sa rozdelý na try vetvy tak by to malo súhlasiť s tou rýchlosťou.A tiež v nadmorskej výške už neni velký rozdiel.

Stravovanie si predstavujem takto.Neaké zásoby z domu Domacé klobásy + slanina to sa nepokazí ani v horúčavách.Teplé jedlo aspoň raz za den, bufet - reštika ,samozrejme hlavne čerstvé ryby z obchodného domu Dunaj :D Mám neaké zlepšováky, niečo som odkukal po svete niečo vymislel sám. V maléj lodi je največí problém uloženie vecí, a tiež ako si už písal nesmie chystať manželka :gun: Keď už sme na brehu ja mám poriešené tak aby aj manželka bola spokojná. Ja si slaninu pokrájam aj na kolene,ale samozrejme je pohodlnejšie mať neaký stolík a sedenie.aby sme nemusely vláčiť stolýk tak som to poriešil tak že podlaha v člne je z dvoch častí, tá nenšia slúží ako podlaha pod nohami a keď ju vyberiem našrobujem nožičky a stolček je hotový a keď nožičky odšrobujem dajú sa tam našróbovať kolesá a zas mám podvozok na preloženie člna :D Takže nielen káva tri v jednom ale aj podlaha tri v jednom. Taktiež vela varíme a bereme rošt aj to som vymislel aby bol skladný a bol len na jednéj nohe je otáčací keď je treba dá sa od ohniska odsunúť spustiť či zdvyhnúť.

Bezpečnosť:
6 rokou sme vozili so sebou vlčiaka ten nám dával vedieť o všetkom čo sa okolý dialo. Lenže už ho memáme tak tú bezpečnosť musím riešiť. Motor zamknutý na zámok, Do lode alarm s pohybovým čidlom dá sa zašiť aj v blískosti brehu takže neaký indián so zlím úmyslom bude odhalený :gun:

Už som sa zase posunul kúsok k téj Delte :D

Ale ešte mám dotaz :?

Ja som prečítal všetky reportáže pozorne vďaka za ne :good: ale som neposrehol ani vjednom kde by sa riešilo vstup na územie Horvátska :? Z Moháča je na Horvátské hranice 8,3 km kde sa preclievá ? :? Keď vstúpim na územie Chorvatska ešte je stále na Srbské hranice do Bezdanu 7 km. Tam sa preclím a plavým sa dalej 6 km na spoločných hraniciach. Lenže znova vstupujem len na územie HR.Potom znova Srbsko a zas len HR. A takto to ide až doSrbského mestečka Bačka Palanka :? Potom Dunaj tečie len na území Srbska až na spoločné hranice s Rumunskom. Takže ako to je ? :?

A ešte posledná otázočka:

Djepard I a II

Pustia ma s 6 k motorom ? :?

Keby nie tak mám riešenie takéto. Počkať na väčie rekreačné plavidlo ktorá by ma previezla ? :?

Vytiahnúť čln najsť niekoho kto vlasní - somára - koňa - či vozidlo s prívesným vozíkom
a obísť plavebnú komoru ? :?
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » pon led 17, 2011 12:27 pm

dedko píše:…neposrehol ani vjednom kde by sa riešilo vstup na územie Horvátska? Z Moháča je na Horvátské hranice 8,3 km kde sa preclievá?

Když nebudeš mít potřebu na území Chorvatska vlézt, nemusíš se proclít (stejně tak Moldavsko a Ukrajina). Hranice by měla jít sředem řeky (jestli nekecám), tak pro sichr jet víc nalevo :)
My jsme se sice vylodili, ale potřebovali jsme beneli, tak to byla taková půlhodinová partyzánská akce.

dedko píše:Djepard I a II – pustia ma s 6 k motorom ?

Nevidím důvod, proč ne. Objíždět bych to teda nechtěl (ale nějaká silnice tam je).
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » pon led 17, 2011 12:48 pm

pripluv:

Ak som to správne pochopil, ked nevystúpim na breh Chorvádska tak sa netreba precliť. Ale celí Dunaj na tom úseku tečie na území Chorvatska bez spoločných hraníc.

Tuším v roku 2007 bol Dunaj zamrznutý a Ukrajinská loď uviazla pri Čuňove lady ho vytlačily ku brehu a oni nesmeli vystúpiť na breh lebo maly výza len na preplavenie. Policajti ím nosili jedlo kým neprišiel ladoborec z Maďarska a ích nevislobodily. :(
Uživatelský avatar
FrantaH
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon lis 09, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod FrantaH » pon led 17, 2011 5:48 pm

Do Rumunska vem eura, současný kurz je něco přes 4 RON za euro, toje aasi šest korun za jednu RON ( nové lejky). V Tulcei, Mahmudii, Sulině, Sfintu George jsou bankomaty, budou určitě i jinde, ale uvádím místa kde už jsem je použil.
Signál mobilu je v deltě výborný, je to placka a u vesnic jsou stožáry které tu oblast spolehlivě pokryjí.
Rychlost proudu v hlavních ramenech jsem nikdy neměřil. Ale jednou jsem pádloval svatojiřské rameno ( cca 18 km) proti proudu za zvýšené hladiny a větru, posledních cca 5 km po hlavním rameni, jinak po meandru, a byl to zážitek který mi žena ještě nezapoměla.
V Tulcei, Sulině, Sfiitu George a Mile 23 jsou plovoucí benzínky, cena odpovídá ceně benzínu na souši. Uvádím zase jenom ty které jsem viděl.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 17, 2011 6:00 pm

Maďarská colnica je na pravej strane hneď na začiatku Moháča. Dobré je si naplánovať cestu tak, aby si prespal na lavej strane Dunaja oproti Moháču. Sú tam pláže, aj nejaké bufety. Ak chceš ísť do mesta, tak asi 1 km pod colnicou sú móla pre rybárske člny, volné miesto tam vždy nájdeš. Hneď ráno treba ísť na colnicu a potom ideš na colnicu SRBSKÚ. Je na lavej strane na km 1425, asi 200-300 m nižšie. Uvidíš tam kopu hrdzavých lodí a si tam. Nie je tam žiadne mólo na pristávanie, musíš v plávať medzi tie hrdzavé opachy a dostať sa k brehu. Colnica je asi 300 m od vody. Velká stavba, nedá sa nezbadať. Máš pravdu že hranica prebieha cik cak, ako tiekol Dunaj pred 100 rokmi, ale plavby sa to netýka. Z hladiska prespania by ale mohol byť problém, tak aby sme nedráždili tigra, tak sme išli až Apatinu na km 1402. Ak ráno skoro vstaneš, tak stihneš obidve colnice a ešte sa aj doplaviť do Apatinu. Tam je ta benzínka čo som spomínal, je tam aj marína, kde sa môžeš vyviazať, ale kolegovia čo tam spali sa museli ísť nahlásiť na žandársku stanicu. Ja som išiel až na koniec toho ramena, kúsok pred pláž a keď odišli ludia s pláže tak som sa tam vybufetil. Kopa ludí tam táborí, najme rybári.

Kreditky si zober aj dve, ak by ti jednu zožral bankomat. Na každú daj rozumnú sumu peňazí, teda nie vela, aby si v prípade krádeže neprišiel o vela a v prípade straty aby si nemal blokované zbytočne vela peňazí. Ja používam kreditku od M Bank, za výbery v zahraničí sa neplatia žiadne poplatky. :good: A tie môžu byť mastné. Teba mať číslo na banku, aby si v prípade straty kreditky ju vedel dať zablokovať.

Z jedlom zo sebou z domu to netreba preháňať. Aj tak každý tretí deň treba ísť kúpiť chleba, v obchodoch po celej ceste je všetkého dosť.
Do mapy si vyznač reštaurácie kde sme boli my a máš vyhrané.

Zobral by som si ďalekohlad a ak máš mapu s kilometrážou, tak nepotrebuješ GPS. Problém na tom 3 km širokom Dunaji je uvidieť kilometrovník, preto ten ďalekohlad.

Kvalitná čelovka stojí asi 40-50 euro a s dosvitom 50-80 m núdzovo nahradí, v prípade potreby, aj reflektor pri nočnej plavbe. Čínska za 10 euro je dobrá, ale do dialky nesvieti skoro vôbec.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 17, 2011 6:10 pm

Ešte som zabudol na bildžpumpu, to je pumpa ktorá čerpá vodu z člna ak je zatopený vlnami, alebo prívalovým dažďom. Dá sa aj kýblom, vylievačkou, ale keď si v člne sám, tak je dobré elektrické čerpadlo.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » pon led 17, 2011 8:47 pm

Každému vďaka za info sú to informácie ktoré sa zídú ;) Vela som sa dozvedel z reportáží teraz si spravým zoznam, a keď to bude predložím to "RADE STARŠÍCH " :D na prípadné doplnenie

dedko
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pon led 17, 2011 9:17 pm

Já myslím, dedko, že to je nejlepší postup. :thmbup:
teista
Uživatelský avatar
pripluv
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 199
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pripluv » pon led 17, 2011 9:26 pm

dedko píše:…celí Dunaj na tom úseku tečie na území Chorvatska bez spoločných hraníc…

ted nevim, jestli se chápeme, ale co se chorvatska tyce, tak dunaj tece po hranicich, na druhe strane je srbsko, ne?

Dunaj na Wikipedii
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » pon led 17, 2011 10:56 pm

dedko píše:Honda 6 hp má vyvod elektriky ale sa v tom nevyznám takže to nechám na odborný servis, aby som niečo neodpálil :(
Miloš:
Tie gelové baterky by som bral ak sa dá. Tiež som uvažoval nad tou elektrocentrálou ale v mojom prípade to asi je zbytočné.Ináč keď tá gelovka skape tak si znej spravým gelovú sviečku :D

Dedko, odkladám ti dve baterky. Taktiež diodový usmerňovač cez ktorý ich môžeš nabíjať z vývodu cievky malej Hondy.
Nemusíš chodiť po servisoch, stačí to zapojiť a zmerať aký to dáva prúd keď motor nakopneš - keď už bude trochu teplejšie, tak to môžeme skúsiť zapojiť a zmerať spolu niekde na Dunaji.
Ak by si si kúpil tento regulátor (nevadí že je určený na solár, využiješ ho rovnako aj pri nabíjaní motorom):
http://www.gme.sk/sk/solarni-regulator- ... 2-032.html
tak máš v tom aj voltmeter a ampérmeter. Koštuje 40 euri, GME predajňa je v BA pri veľkom Baumaxe.
Dobíjať môžeš aj bez regulátora, ale treba sledovať voltmeter - ak napatie akumlátora presiahne tuším 14,4V ukončiť nabíjanie!
Taktiež je možné, že tá cievka dá tak malý prúd že nebude túto hodnotu reálne dosahovať ani u 12Ah akumlátora - podobne ako píše bokal.

Ak ti gelovka vykape tak z nej môžeš spraviť akurát tak zľahka neekologickú kotvu, sviečku ťažko - gél je kyselina sírová zahustená niečím, respektíve nasiaknutá v poréznom separátore. Nehorí ... :mad:
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » úte led 18, 2011 5:24 am

Ten usměrňovač už Honda má zabudovaný, taková hliníková krabička, z ní jdou dva kablíky - červený a černý na výstupní konektor. Stačí zkontrolovat polaritu. Voltmetr je dobré mít.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti