Dunaj - Tisza 2017
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 772
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Dunaj - Tisza 2017
Koukni tady :
https://www.youtube.com/watch?v=q9l3v1HAwHY
https://www.youtube.com/watch?v=q9l3v1HAwHY
- lubenka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 46
- Registrován: čtv črc 11, 2013 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
Tak vodáci, ja sa s mojim drahým opätovne chystám do delty Dunaja s našou Galiou 525 motorom Honda 115, a našim svatkom s kamarátom na gumáčiku 460 a motore Suzuki 25, po druhom týždni jula - 7. mesiac, na cca 2 až 3 týždne. Ak by sa niekto chcel pridať, budeme radi. Moju cestu do delty v roku 2013 som popisovala na tomto fóre, úsek cez Maďarsko, ale prebehneme veľmi rýchlo, nakoľko ho už poznáme ako svoje staré boty.
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon led 16, 2017 12:56 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Kordíky 123, Slovensko
Re: Dunaj - Tisza 2017
Veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Ja som Čierne more, Bospor, Marmar, Dardanely, celý Egej až do Jadranu preplával na kajutovke úplne bez motora (bol pokazený:-)). Ten katamaran je veľmi ľahký (cca 300 kg) s malým ponorom - 30 cm, žiadny balast. Teda ten motorček s ním spraví bez problémov 6-7 Kn. Na plachty na priemerný vietor robí 10+ Kn. Je to fakt rýchla loď. Ale pod väščinou mostov budem musieť sklopiť stožiar.
Jasné, že treba veľmi pozorne sledovať vývoj počasia - aj na Dunaji. Ak bude nepriazdnivý - počkáme - času máme dosť - zlatý dôchodok
.
Najväčšie obavy som mal z tých komôr. Ako som čítal vaše fórum, tak cez Gabčíkovo by som nemohol preisť.. Tak som nevedel, ako to je pri Železných vrátach a v Prahove - aké sú tam regule. Či mi nehrozí, že sa budem musieť otočiť a organizovať plavbu hore dolinou - to by ten motor asi nezvládol
Pekný deň
Laco
Jasné, že treba veľmi pozorne sledovať vývoj počasia - aj na Dunaji. Ak bude nepriazdnivý - počkáme - času máme dosť - zlatý dôchodok

Najväčšie obavy som mal z tých komôr. Ako som čítal vaše fórum, tak cez Gabčíkovo by som nemohol preisť.. Tak som nevedel, ako to je pri Železných vrátach a v Prahove - aké sú tam regule. Či mi nehrozí, že sa budem musieť otočiť a organizovať plavbu hore dolinou - to by ten motor asi nezvládol

Pekný deň
Laco
- avalon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
,,Ak si trúfaš s 3 k motorkom na more, tak prečo nie Dunaj? ,, tak s tymto absolutne suhlasim !!! asi 300kg haluzka nie je uplne vhodna na takuto plavbu 

-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO
Re: Dunaj - Tisza 2017
V práci som si musel naplánovať dovolenku.
Od 22.7.-6.8.2017 som na Dunaji,idem dole vodou,uvidíme pokiaľ sa dostaneme.
balo plány už napísal,kto má chuť-pridajte sa.
Od 22.7.-6.8.2017 som na Dunaji,idem dole vodou,uvidíme pokiaľ sa dostaneme.
balo plány už napísal,kto má chuť-pridajte sa.
- vasilacer
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 74
- Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunaj - Tisza 2017
Zdravím všechny, naše posádka zase plánuje dovolenku na Dunaji a vypadá to že pojedeme usek Medveďov -Apatin vylodime se na Chorvatské straně
ve vesnici Aljmaš,a dotaz : musíme se hlásit v Srbsku ,(když nechceme)nebo raději jen kotvit na Chorvatské straně apod.Díky
ve vesnici Aljmaš,a dotaz : musíme se hlásit v Srbsku ,(když nechceme)nebo raději jen kotvit na Chorvatské straně apod.Díky
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO
Re: Dunaj - Tisza 2017
Pozri si ako ide hranica chorvatsko-srbsko.
Google maps
Musiš,si myslím do srbska.
...na vode od ba je na to času veĺa.
Google maps
Musiš,si myslím do srbska.
...na vode od ba je na to času veĺa.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO
Re: Dunaj - Tisza 2017
juro píše:Pozri si ako ide hranica chorvatsko-srbsko.
Google maps
Musiš,si myslím do srbska.
...na vode od ba je na to času veĺa.
Aký termín plávete dole Dunajom?
- vasilacer
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 74
- Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunaj - Tisza 2017
Dolu plaveme taky někdy v červnu,přesně nevím,záleží jak domluvím odvoz zpět.
- vasilacer
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 74
- Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dunaj - Tisza 2017
Vytaženo z netu: Chorvatsko uznává katastrální hranici určenou bývalým tokem Dunaje (hranici ZOBRAZUJE Google maps) zatímco Srbsko definuje hranice podle aktuálního toku (hranici zobrazují MAPY-CZ ) . Jak se v průběhu let tok Dunaje narovnával, vznikly mezi oběma zeměmi kusy území.mimo jíné u ostrova Siga je zákaz kotveni ,chorvatská policie dává pokuty.je to ten liberland
a ještě : Po překročení Srbské hranice existuje povinnost přihlásit se do 24 hodin na policejní stanici .
Náš člun je stále bez registrace tak se mě nechce někde dávat 60eur.No jestli to nepujde jinak tak skončíme v Moháči.

a ještě : Po překročení Srbské hranice existuje povinnost přihlásit se do 24 hodin na policejní stanici .
Náš člun je stále bez registrace tak se mě nechce někde dávat 60eur.No jestli to nepujde jinak tak skončíme v Moháči.
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Ahoj dunajští vlci,
letos v červenci-srpnu plánujeme splout Dunaj z Bratislavy do Mohacz,případně i dál,netuším jestli se budeme vracet proti proudu,nebo loď povezeme domů na vleku,to až podle zkoušky nového motoru na vodě v dubnu,kdy budu teprve zajíždět FT25HT ,výtlak budu mít cca 2.3tuny ,délku laminátu 23",celkovou délku včetně tendru přes 10 metrů,ponor do 0,5m plus motor, k dispozici dvě tlačné High Thrustové Yamahy FT9,9HT a FT25HT,na Dunaji jsem nikdy neplul a moc bych uvítal vaše rady na možnosti kotvení na divoko v klidných maďarských ramenech i v marinách, samozřejmě i možnosti tankování phm a v ideálním případě bych se k vám rád přidal,ale jsem proti vám díky výtlaku zřejmě velmi pomalý,nikam však nespěchám a budu vám moc vděčný za váš odhad schopnosti plavby proti proudu s uvedenou motorizací,která je už dle výrobce téměř hraniční (max.28kW).
Pro představu přikládám obrázek lodě z loňska,kdy byla již 3 sezonu provozována v hybridním režimu pohonu,teprve na letošek jsem elektriku demontoval a jak jsem psal,loď bude mít další spalovací motor jako hlavní pohon FT25HT.
Elektrika byla super,ale určitě ne na Dunaj či na jiné dlouhé cestování,k tomu nutné revize,výměna kabelů podle EU za nové samozhášivé včetně omezené výdrže akumulátorů a velmi omezené možnosti jejich nabíjení na cestách byly těmi důvody, proč loď s trochou nostalgie vracím do spalovací konfigurace,byla jedinečná,teď bude pouze jednou z mnohých...
Děkuji za vaše dunajské rady
Zdenek
letos v červenci-srpnu plánujeme splout Dunaj z Bratislavy do Mohacz,případně i dál,netuším jestli se budeme vracet proti proudu,nebo loď povezeme domů na vleku,to až podle zkoušky nového motoru na vodě v dubnu,kdy budu teprve zajíždět FT25HT ,výtlak budu mít cca 2.3tuny ,délku laminátu 23",celkovou délku včetně tendru přes 10 metrů,ponor do 0,5m plus motor, k dispozici dvě tlačné High Thrustové Yamahy FT9,9HT a FT25HT,na Dunaji jsem nikdy neplul a moc bych uvítal vaše rady na možnosti kotvení na divoko v klidných maďarských ramenech i v marinách, samozřejmě i možnosti tankování phm a v ideálním případě bych se k vám rád přidal,ale jsem proti vám díky výtlaku zřejmě velmi pomalý,nikam však nespěchám a budu vám moc vděčný za váš odhad schopnosti plavby proti proudu s uvedenou motorizací,která je už dle výrobce téměř hraniční (max.28kW).
Pro představu přikládám obrázek lodě z loňska,kdy byla již 3 sezonu provozována v hybridním režimu pohonu,teprve na letošek jsem elektriku demontoval a jak jsem psal,loď bude mít další spalovací motor jako hlavní pohon FT25HT.
Elektrika byla super,ale určitě ne na Dunaj či na jiné dlouhé cestování,k tomu nutné revize,výměna kabelů podle EU za nové samozhášivé včetně omezené výdrže akumulátorů a velmi omezené možnosti jejich nabíjení na cestách byly těmi důvody, proč loď s trochou nostalgie vracím do spalovací konfigurace,byla jedinečná,teď bude pouze jednou z mnohých...
Děkuji za vaše dunajské rady
Zdenek
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 149
- Registrován: pon srp 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava,DUNAJ,Chaparral 238xlc,5,7V8 ELDO
Re: Dunaj - Tisza 2017
Od 22.7.-6.8.2017 nás bude viac na vode,počet zatiaľ mi nie je známi.Ako som už písal,ideme dole Dunajom,ak máš chuť-pridaj sa.
Na tvoju otázku,či ti bude loď plávať na Dunaji-po prúde určite v pohode.Proti prúdu si myslím,že áno,ale akou rýchlosťou,to musíš odskúšať sám.
Zabezpečil by som si odvoz,potom sa rozhodneš,čo bude tebe vyhovovať.
Dole prúdom budem plávať vo výtlaku.
Odporúčam ti si kúpiť knihu https://www.sailor.sk/mapy-piloty/dunaj ... erne-more/
Na tvoju otázku,či ti bude loď plávať na Dunaji-po prúde určite v pohode.Proti prúdu si myslím,že áno,ale akou rýchlosťou,to musíš odskúšať sám.
Zabezpečil by som si odvoz,potom sa rozhodneš,čo bude tebe vyhovovať.
Dole prúdom budem plávať vo výtlaku.
Odporúčam ti si kúpiť knihu https://www.sailor.sk/mapy-piloty/dunaj ... erne-more/
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Děkuji za odkaz na knihu,mám přečtenou jinou od českých cestovatelů,německy bohužel neumím natolik,abych mohl číst a rozumět...
http://www.lodnikramy.cz/knihy-a-lodni- ... unaji.html
http://www.lodnikramy.cz/knihy-a-lodni- ... unaji.html
- ballo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 106
- Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
Tie knihy su absolutne rozdielne.
Po nemecky viem jedine: ich verstehe nicht, - aj to mi pomahal google translator
Ale nemecku knihu mam (aj ked o hodne starsie vydanie).
Ceska kniha je cestopis.
Nemecka kniha je dost podrobny popis dunaja, ktory sa kazdych par rokov update-uje.
Mariny, moznosti tankovania, kulturneho vyzitia atd ... S dost podrobnym popisom.
Pri mojej plavbe z Kelheim dolu mi bola velmi dobrym pomocnikom, napriek mojej skoro nulovej znalosti nemciny.
Po nemecky viem jedine: ich verstehe nicht, - aj to mi pomahal google translator

Ale nemecku knihu mam (aj ked o hodne starsie vydanie).
Ceska kniha je cestopis.
Nemecka kniha je dost podrobny popis dunaja, ktory sa kazdych par rokov update-uje.
Mariny, moznosti tankovania, kulturneho vyzitia atd ... S dost podrobnym popisom.
Pri mojej plavbe z Kelheim dolu mi bola velmi dobrym pomocnikom, napriek mojej skoro nulovej znalosti nemciny.
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
kluci,jste super a moc děkuji za telefonáty i odkaz na chytrou knihu (objednáno) ,ještě mi prosím prozraďte,jestli se vracíte domů proti proudu,nebo lodě nakládáte a vezete domů po silnici,budu mít proti vám díky výtlaku velmi omezenou rychlost proti proudu a rád bych,pokud to půjde se loudal bez úhony na motorech i na našich uších proti proudu až do Bratislavy,ale stejně tak počítám s tím,že jak začne Dunaj sílit,loď půjde na vlek,chování proti proudu nemám zatím jak zjistit,vše ukáže až první plavba,ale myslím si,že maximálka lodě se ani se silnějším FT motorem nijak dramaticky nezvýší,cestovka by se však zvýšit měla
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Musím vám ještě jednou poděkovat za odkaz na knihu o Dunaji z Kelheimu do Černého moře,ta kniha je vážně super průvodce...
dnes jsme nasadili FT25HT,je to proti FT9,9HT obr,působí na mě dost silácky a jsem zvědavý na dubnové plavby,vše pak bude jasné
dnes jsme nasadili FT25HT,je to proti FT9,9HT obr,působí na mě dost silácky a jsem zvědavý na dubnové plavby,vše pak bude jasné
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7110
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 98
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
Tá kniha je to super, aj ja ju mám, ale ty potrebuješ niečo iné. Mne keď ukradli motor, tak som rok chodil na Dunaj s 5 koňovým, takže mám skúsenosti, ktoré moji kamaráti nemajú. Inak svet vyzerá, ak idem proti prúdu v sklze a inak, ak idem vo výtlaku a navyše, so slabým motorom. Vtedy nemôžeš jazdiť proti prúdu v prúdnici, ale čo najbližšie ku brehu, kde je prúd slabší. Ak chceš jazdiť pri brehu čo najbližšie, musíš vedieť kde sú plytčiny, to sa dá jednak predvídať a za druhé sústavne kontrolovať hĺbku hĺbkomerom, čiernobiely Fischfinder je dostatočný a dobrý. Čo je horšie ako plytčiny, to sú výhonové hrádze, kolmo od brehu smerom k prúdnici kamenný násyp, ktorý usmerňuje vodu do prúdnice, do plavebnej dráhy. Ak jazdíš v plavebnej dráhe vymedzenej bójkami, tak tam výhony nie sú, ak ideš mimo plavebnej dráhy, tak tam sú a často na neuveritelných miestach. Takže odporúčam tu na jachting. info nájsť Plavebnú mapu Dunaja, je čiernobiela a vytlačiť si príslušné listy. orientácia na nej je podla riečnych km. Odporúčam vziať si do lode ďalekohlad na hladanie značiek riečnych km. Dá sa navigovať aj podla elektronických máp, existuje Garmin a Navionics. Garmin neviem, nemám ho a Navionics mám, ale či sú tam všetky hrádze tiež neviem, bóje tam nie sú kompletné, inak je presná. V Plavebnej mape sú všetky hrádze, na 100%.
Neviem akú máš ekonomickú rýchlosť tvojej lode v režime výtlačnej plavby, ak ju vieš, tak od nej odrátaj asi 5 km rýchlosť prúdu mimo plavebnej dráhy. Podla mňa viac ako 60 km proti prúdu denne nedáš. Reálne je dostať sa z Baje do Komárna, Baja je 1479 km, Komárno 1767km, vzdialenosť je 288 km čo je ideálna trasa, vplyvom nepresnosti v kormidlovaní je reálne 300 km, podla mňa by si to mal prejsť asi za týždeň.
Ešte sa ako tak dobre dá dostať do maďarskej dediny Geňu /Gonyu/, odtial po komoru v Gabčíkove je to náročné, plavebná dráha a Dunaj celkovo dosť úzky, rýchlosť prúdu vysoká, bežne 10 km/hod.
Neviem akú máš ekonomickú rýchlosť tvojej lode v režime výtlačnej plavby, ak ju vieš, tak od nej odrátaj asi 5 km rýchlosť prúdu mimo plavebnej dráhy. Podla mňa viac ako 60 km proti prúdu denne nedáš. Reálne je dostať sa z Baje do Komárna, Baja je 1479 km, Komárno 1767km, vzdialenosť je 288 km čo je ideálna trasa, vplyvom nepresnosti v kormidlovaní je reálne 300 km, podla mňa by si to mal prejsť asi za týždeň.
Ešte sa ako tak dobre dá dostať do maďarskej dediny Geňu /Gonyu/, odtial po komoru v Gabčíkove je to náročné, plavebná dráha a Dunaj celkovo dosť úzky, rýchlosť prúdu vysoká, bežne 10 km/hod.
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Děkuji za rady, vlnolamy jsem viděl a přiznám se,že je to strašák,aktuální cestovní rychlost zatím neznám,loď je na letošek odlehčená o 340kg, k tomu má další silnější tlačný motor,vše by tedy mělo být jiné (lepší) ,dalekohled samozřejmě mám,echolot také,dolů poplujeme zřejmě v proudu,proti proudu možná mělčinami,pokud to bude nutné,ale raději bych,kdyby to trochu rozumně jelo a dalo by se klidně plout v plavební dráze,pokud by měl být problém,domů pojedeme na vleku,rychlost lodě zjistím až s první jarní plavbou,zatím mě čeká stále dost práce s dokončením výměny pohonu a s předsezonní přípravou lodě...nebral bych jako prohru naložení lodě a odvoz domů po silnici , počítám s tím
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7110
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 98
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
Maximálna a ekonomická rychlosť lode pri výtlačnej plavbe sa počíta podla jednoduchého vzorca. Predpokladam že David ho vie naspameť, ja by som ho musel hladať.
- Finn
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 490
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Penčice
Re: Dunaj - Tisza 2017
Vzorce jsou tady: viewtopic.php?t=761
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Denis píše:Maximálna a ekonomická rychlosť lode pri výtlačnej plavbe sa počíta podla jednoduchého vzorca. Predpokladam že David ho vie naspameť, ja by som ho musel hladať.
vzorce s odmocninou samozřejmě znám,výrobce Viking Mouldings Ltd. udává ekonomickou rychlost plavby 4 uzle (7,4km/hod),maximálku 5 uzlů (9,3km/hod),což přesně odpovídalo reálu s motorem FT9,9HT a výtlakem cca 2,7 tuny,naopak na oba motory na plný knedl jsem atakoval rychlost 7 uzlů (13km/hod) tehdy s novými akumulátory,po 3 sezonách už to bylo jen 12km/hod,ale optimální cestovní rychlost lodě se mi jevila na 10km/hod s oběma motory a bylo k tomu potřeba cca 6kW (4kW elektro+cca 2kW spalováku),jenže při odběru 4kW baterky vydržely tak 1,5 hodiny,proto jsem přesvědčen,že FT25HT je přesně to,co loď potřebovala na vyšší cestovní rychlost o ty 3km/hod,ale netroufnu si vůbec odhadnout maximálku,výrobcův údaj jsem překročil o 2 uzle,letos s odlehčenou lodí o 15% a novým tlačným motorem s více otáčkami,větším propellerem s vyšším stoupáním a vlastně i s vyšším celkovým výkonem by se to snad mohlo ještě zvýšit,ale na mezní rychlost 15-16km/hod se pravděpodobně nedostanu,věřím těm vyzkoušeným 12-13km/hod,maximálkou naštěstí stejně nepluji,podstatná je pro mě cestovka a ta by mohla být stabilně těch příjemných 10km/hod,což by mi plně vyhovovalo,ale pořád je to jen a jen teorie,byť na základě nějakých výpočtů a hlavně mých uživatelských zkušenností z posledních 3 sezon,přesný výsledek prozradí až sama loď na vodě...
motory HT nemají skoro žádný prokluz,jak jdou do mezní zátěže, více se neroztočí,pak nekavitují,nevibrují a pracují velmi efektivně za minimum paliva,kamarád má na podobné obytné výtlačné lodi závěšák Mercury 40hp EFi s běžným převodem a jeho maximálka není podle jeho slov ani těch 12km/hod,nicméně cestovku má vyšší než já pouze s FT9,9HT,když se však snaží zrychlit na maximum,vibrace mu způsobily popraskání oken a jak jsem psal,nedovolím si nic odhadnout,udělal jsem maximum a loď vybavil jak to jen nejlépe šlo...
Dunaj bude pro mě i Lydii "zkouškou z dospělosti",tlačné motory jsou díky převodům 1:2,92 a 1:2,42 pomalejší,ale oba by měly loď vytlačit i do střechy ,šance tedy existuje,napíšu sem každopádně zprávu jak to bude s rychlostmi v reálu na vodě,zatím jen a jen makám na lodi...
Naposledy upravil(a) Zdenek2013 dne ned úno 26, 2017 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7110
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 98
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
Tak to by som si zabezpečil ten odvoz
Prajem príjemnú plavbu a pekné zážitky.

-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Denis píše:Tak to by som si zabezpečil ten odvozPrajem príjemnú plavbu a pekné zážitky.
děkuji ,naštěstí jsem s přepravou zcela soběstačný a počítám s tím,zkusím každopádně protiproud hned při vyplutí z Vlčieho hrdla a bude jasno,ale pokud Bratislavu proti vodě projeli Finové s poměrem 163kg/1hp a maximálkou 13-14km/hod,měl bych na tom být podstatně lépe s poměrem 65kg/1hp,maximálku jak jsem psal zatím neznám...
"nač stahovat kalhoty,když brod je ještě daleko"
každopádně děkuji za vaše názory i velmi cenné rady
-
- bez hodnocení
- Příspěvky: 137
- Registrován: pon úno 20, 2017 8:56 pm
- Reputace: 17
Re: Dunaj - Tisza 2017
Po shlédnutí zatím jen poloviny tohoto cestopisu se tak trochu začínám před těmi lidičkami stydět
https://www.youtube.com/watch?v=a3BKmO56w-0
https://www.youtube.com/watch?v=-80dh1Fzikg
https://www.youtube.com/watch?v=61Asit0Yu-s
https://www.youtube.com/watch?v=SmNct9Qr8wo
https://www.youtube.com/watch?v=ykUjPVj81hw&t=144s
https://www.youtube.com/watch?v=eWf3MKxVxbM
https://www.youtube.com/watch?v=FbpVkE3lnwc
https://www.youtube.com/watch?v=gZRpYuGA7ps
https://www.youtube.com/watch?v=a3BKmO56w-0
https://www.youtube.com/watch?v=-80dh1Fzikg
https://www.youtube.com/watch?v=61Asit0Yu-s
https://www.youtube.com/watch?v=SmNct9Qr8wo
https://www.youtube.com/watch?v=ykUjPVj81hw&t=144s
https://www.youtube.com/watch?v=eWf3MKxVxbM
https://www.youtube.com/watch?v=FbpVkE3lnwc
https://www.youtube.com/watch?v=gZRpYuGA7ps
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7110
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 98
- Bydliště: Bratislava
Re: Dunaj - Tisza 2017
Nekdo projel a nekdo taky neprojel
, s iným motorom. Dedko by ti porozprával.
Do sklzu sa loď s vhodným trupom začne dostávať asi pri 18 km/hod, čo ty nedosiahneš. Predpokladám že dosiahneš rýchlosť 12 km a potom s vyššou rýchlosťou začne neúmerne narastať spotreba, maximálku budeš mať tak 16 km. Ak je vysoký stav vody, tak to v niektorých úsekoch medzi Komárnom a Bratislavou tečie asi 14-15-16, ale nameral som aj viac. Ak sa budeš plaviť mimo prúdnicu, tak dosiahneš pohodovú rýchlosť proti prúdu asi 6-7 km/hod, takže dať 60 km denne bude náročné, ale nie nemožné.
Ten videocestopis je fajn, akurát nemajú žiaden šajn o vystúpení z jedeného štátu a vstúpení do druhého. Na EU sme si rýchlo zvykli. Jednoducho z Maďarska sa nemôže odísť do Srbska bez preclenia. Keď sa vyclili v Srbsku, tak nemôžu pristávať kedy chcú v Chorvatsku, jednoducho mali šťastie že si ich policajti nevšimli.

Do sklzu sa loď s vhodným trupom začne dostávať asi pri 18 km/hod, čo ty nedosiahneš. Predpokladám že dosiahneš rýchlosť 12 km a potom s vyššou rýchlosťou začne neúmerne narastať spotreba, maximálku budeš mať tak 16 km. Ak je vysoký stav vody, tak to v niektorých úsekoch medzi Komárnom a Bratislavou tečie asi 14-15-16, ale nameral som aj viac. Ak sa budeš plaviť mimo prúdnicu, tak dosiahneš pohodovú rýchlosť proti prúdu asi 6-7 km/hod, takže dať 60 km denne bude náročné, ale nie nemožné.
Ten videocestopis je fajn, akurát nemajú žiaden šajn o vystúpení z jedeného štátu a vstúpení do druhého. Na EU sme si rýchlo zvykli. Jednoducho z Maďarska sa nemôže odísť do Srbska bez preclenia. Keď sa vyclili v Srbsku, tak nemôžu pristávať kedy chcú v Chorvatsku, jednoducho mali šťastie že si ich policajti nevšimli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti