Z Nemeckého Kelheimu do Bratislavy
Moderátoři: Pepa, david, vilma
Tak jsem se vrátil zpátky z plavby po Dunaji, z Kelheimu do Bratislavy.
Jak jsem slíbil,zkusím napsat pár řádků pro ty ,které to bude zajímat.
Pluly dvě posádky.Já s manželkou na FS 14 + Suzuki 15k,a kamarád Luďan s manželkou na člunu Starcraft 150 + Suzuki 65k.
Čluny jsme spustili na vodu v Saal a/d Donau ve čtvrtek 23.7.09 v 11 hod.Proti proudu jsme dopluli až na začátek trasy do Kelheimu po Dunaji,pokud se může s motorem,i po Mohanským kanálu,až pod první přehradu.Zde vlastně začala naše plavba.
Počasí.
Ve čtvrtek bylo šílený vedro,až 35 st.V 18 hod / přesně podle předpovědi začalo pršet,bouřka asi 1/2 hod,ale to jsme již měli postavené stany,takže jsme nezmokli.V pátek začalo pršet také v 18 hod,to nás zastihlo na vodě,asi 1 hod jsme pluli v dešti než jsme našli kemp.V sobotu ráno zase asi 1 hod plavby v dost silném dešti,potom slunce asi 24 st.Večer ze zatáhlo, zase přišla mírná bouřka /opět
v 18 hod ,ale již jsme měli postaveny stany.Asi po hodině se vyjasnilo a bylo krásné slunečné počasí až do konce plavby,22 – 25 st,vítr v zádech,takže plavba byla příjemná.V pondělí se otočíl vítr na východní a to bylo místy nepříjemné.
Komory.
V tom, jak se chovat v komorách nám hodně pomohl Halladin svými poznatky z loňské plavby,něco jsem vyčetl zde na foru i jinde na internetu,zbytek jsme si museli vyzkoušet sami.
První dvě přehrady v Německu mají oddělené komory pro sportovní čluny a jsou samoobslužné.Měli jsme trochu obavy,jestli obsluhu zvládneme,/dělali jsme si legraci,jestli jim nevypustíme Dunaj/ale v obou komorách s námi pluli místní,kteří obsluhu ovládají.
V první komoře v Bad Abbach nastal velký problém, a málem naše plavba skončila hned na začátku.Němec,který se přeplavoval s námi se uvázal asi uprostřed komory a my jsme se tísnili za ním.Luďan byl dost blízko vrat a jakmile voda klesla pod úroveň vrat najednou začal za něco viset.Pod vraty je totiž,asi 3m dlouhý betonový práh /o tom jsme nevěděli,ani nebylo nijak označeno pokud se může stát/ a on se za něj zachytil motorem ,který se začal zvedat.Luďan duchapřítomně vyskočil na ten práh a loď odstrčil dolů do vody,potom z prahu seskočil do člunu.Vše dobře dopadlo,ale měli jsme na mále.
Další,velké komory byly bez problémů.Vždy jsme se nahlásili u navigace,oni řekli jak dlouho asi budeme čekat.Někde jsme propluli ihned,někde jsme čekali asi 1/2 hod a 2x nás nechali čekat asi 2hod.
V Německu jsme komory proplouvali bez vest,a nebyl problém.V Rakousku,jsme si podle Halladinova varování vesty oblékli,jen 2x se ptali na vesty hned při nahlašování.
Nocování.
3x jsme si našli místo ve volné přírodě,mimo obydlená území,2x jsme přespali v kempu,kde se daly vyvázat lodě k molu.Cena za kemp,poprvé 5E za člun,5E stan,5E za osobu.Ve druhém kempu
5E za stan,5E za osobu člun zadarmo,0,5E za sprchu.
Podél celého Dunaje je velice málo míst,kde se dá vyvázat člun ať na přespání /kempů/ ,nebo na návštěvu nějakého města,nebo místa.V několika marinách měli molo pro hosty,někde nás nechali zadarmo vyvázat na chvíli.Vše je orientováno hlavně na cykloturistiku.
Byl jsem velice překvapen jak málo člunů jezdí po Dunaji.V Německu minimum,v Rakousku jich bylo více ale nato,že je sezona a pěkné počasí to bylo velice málo./asi jsou všichni v Chorvatsku/.
Měl jsem trochu problém s řazením,po delší době chodu motoru nešlo vyřadit,musel jsem zhasnout motor a po chvíli a zchladnutí vyřadit a zařadit s obtížemi šlo.
celkem jsme upluli asi 580km
moje spotřeba 85 L benzínu
čistý čas běhu motoru 25hod.
z toho lze vypočítat hodinová spotřeba 3,4 L
průměrná rychlost 23km/h
běžná cestovní rychlost 30-35km/h podle proudu
maximální rychlost 45km/h /silný proud,vítr do zad,rovná hladina
Příjezd na hráz v Čunově v úterý 28.7.09 v 15,30 hod.
Jak jsem slíbil,zkusím napsat pár řádků pro ty ,které to bude zajímat.
Pluly dvě posádky.Já s manželkou na FS 14 + Suzuki 15k,a kamarád Luďan s manželkou na člunu Starcraft 150 + Suzuki 65k.
Čluny jsme spustili na vodu v Saal a/d Donau ve čtvrtek 23.7.09 v 11 hod.Proti proudu jsme dopluli až na začátek trasy do Kelheimu po Dunaji,pokud se může s motorem,i po Mohanským kanálu,až pod první přehradu.Zde vlastně začala naše plavba.
Počasí.
Ve čtvrtek bylo šílený vedro,až 35 st.V 18 hod / přesně podle předpovědi začalo pršet,bouřka asi 1/2 hod,ale to jsme již měli postavené stany,takže jsme nezmokli.V pátek začalo pršet také v 18 hod,to nás zastihlo na vodě,asi 1 hod jsme pluli v dešti než jsme našli kemp.V sobotu ráno zase asi 1 hod plavby v dost silném dešti,potom slunce asi 24 st.Večer ze zatáhlo, zase přišla mírná bouřka /opět
v 18 hod ,ale již jsme měli postaveny stany.Asi po hodině se vyjasnilo a bylo krásné slunečné počasí až do konce plavby,22 – 25 st,vítr v zádech,takže plavba byla příjemná.V pondělí se otočíl vítr na východní a to bylo místy nepříjemné.
Komory.
V tom, jak se chovat v komorách nám hodně pomohl Halladin svými poznatky z loňské plavby,něco jsem vyčetl zde na foru i jinde na internetu,zbytek jsme si museli vyzkoušet sami.
První dvě přehrady v Německu mají oddělené komory pro sportovní čluny a jsou samoobslužné.Měli jsme trochu obavy,jestli obsluhu zvládneme,/dělali jsme si legraci,jestli jim nevypustíme Dunaj/ale v obou komorách s námi pluli místní,kteří obsluhu ovládají.
V první komoře v Bad Abbach nastal velký problém, a málem naše plavba skončila hned na začátku.Němec,který se přeplavoval s námi se uvázal asi uprostřed komory a my jsme se tísnili za ním.Luďan byl dost blízko vrat a jakmile voda klesla pod úroveň vrat najednou začal za něco viset.Pod vraty je totiž,asi 3m dlouhý betonový práh /o tom jsme nevěděli,ani nebylo nijak označeno pokud se může stát/ a on se za něj zachytil motorem ,který se začal zvedat.Luďan duchapřítomně vyskočil na ten práh a loď odstrčil dolů do vody,potom z prahu seskočil do člunu.Vše dobře dopadlo,ale měli jsme na mále.
Další,velké komory byly bez problémů.Vždy jsme se nahlásili u navigace,oni řekli jak dlouho asi budeme čekat.Někde jsme propluli ihned,někde jsme čekali asi 1/2 hod a 2x nás nechali čekat asi 2hod.
V Německu jsme komory proplouvali bez vest,a nebyl problém.V Rakousku,jsme si podle Halladinova varování vesty oblékli,jen 2x se ptali na vesty hned při nahlašování.
Nocování.
3x jsme si našli místo ve volné přírodě,mimo obydlená území,2x jsme přespali v kempu,kde se daly vyvázat lodě k molu.Cena za kemp,poprvé 5E za člun,5E stan,5E za osobu.Ve druhém kempu
5E za stan,5E za osobu člun zadarmo,0,5E za sprchu.
Podél celého Dunaje je velice málo míst,kde se dá vyvázat člun ať na přespání /kempů/ ,nebo na návštěvu nějakého města,nebo místa.V několika marinách měli molo pro hosty,někde nás nechali zadarmo vyvázat na chvíli.Vše je orientováno hlavně na cykloturistiku.
Byl jsem velice překvapen jak málo člunů jezdí po Dunaji.V Německu minimum,v Rakousku jich bylo více ale nato,že je sezona a pěkné počasí to bylo velice málo./asi jsou všichni v Chorvatsku/.
Měl jsem trochu problém s řazením,po delší době chodu motoru nešlo vyřadit,musel jsem zhasnout motor a po chvíli a zchladnutí vyřadit a zařadit s obtížemi šlo.
celkem jsme upluli asi 580km
moje spotřeba 85 L benzínu
čistý čas běhu motoru 25hod.
z toho lze vypočítat hodinová spotřeba 3,4 L
průměrná rychlost 23km/h
běžná cestovní rychlost 30-35km/h podle proudu
maximální rychlost 45km/h /silný proud,vítr do zad,rovná hladina
Příjezd na hráz v Čunově v úterý 28.7.09 v 15,30 hod.
Naposledy upravil(a) vovsky dne pát srp 14, 2009 7:46 pm, celkem upraveno 2 x.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
Jsem rád, že moje poznatky k něčemu byly.
Jen malé upřesnění k cenám -v jachtklubech se platí podle délky člunu, Já platil o něco více (5,25 m) , a platí se za každý začatý metr - platil jsem tedy za 6 metrů.
Předpokládám, že vovský platil za člun do 5 metrů. My spali ve více jachtklubech (taky nám to trvalo déle), a ty ceny jednotné nebyly. A většinou jsme platili jen za loď, za osoby ne. Spali jsme v lodi. Ceny se pohybovaly od 8 do 12 Euro.
Noclehy jsme volili tak, aby byly vedle sebe yachtkluby a kempy ( pro náš cyklistický doprovod) , a naši cyklisté platili více - za stan i za osoby.
V jednom jachtklubu po nás nechtěli vůbec nic. v jednou kempu, který měl od nějakého maličkého yachtklubu pronajaté maličké molo, jsme platili i za osoby.

Jen malé upřesnění k cenám -v jachtklubech se platí podle délky člunu, Já platil o něco více (5,25 m) , a platí se za každý začatý metr - platil jsem tedy za 6 metrů.
Předpokládám, že vovský platil za člun do 5 metrů. My spali ve více jachtklubech (taky nám to trvalo déle), a ty ceny jednotné nebyly. A většinou jsme platili jen za loď, za osoby ne. Spali jsme v lodi. Ceny se pohybovaly od 8 do 12 Euro.
Noclehy jsme volili tak, aby byly vedle sebe yachtkluby a kempy ( pro náš cyklistický doprovod) , a naši cyklisté platili více - za stan i za osoby.
V jednom jachtklubu po nás nechtěli vůbec nic. v jednou kempu, který měl od nějakého maličkého yachtklubu pronajaté maličké molo, jsme platili i za osoby.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
No, lze nelze... My jsme občas vnučce postavili stan na konci kosy, kryjící záliv . Maličkej, ale stan.
Ale asi by víc stanů nepovolili.
Před kterousi přehradou, těsně před obvyklou uvazovací zdí vlevo bylo tohleto luxusní místo.
Dorazili jsme ke komorám pozdě, nechtěli jsme jimi proplouvat skoro za tmy, tak nám přišlo vhod.

Ale asi by víc stanů nepovolili.
Před kterousi přehradou, těsně před obvyklou uvazovací zdí vlevo bylo tohleto luxusní místo.
Dorazili jsme ke komorám pozdě, nechtěli jsme jimi proplouvat skoro za tmy, tak nám přišlo vhod.
- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
vovsky, bylo to před první komorou za Pasovem, momentálně nevím jak se jmenuje, ale je společná - německo - rakouská. Levý břeh ( na kterém jsme nocovali) je německý, pravý rakouský. Další městečko na rakouské straně asi 5 km po proudu se jmenuje Engelshatscell, a je tam kemp s koupalištěm na břehu. Naši cyklisté tam spali. My se opozdili
CITUJI
Druhý den - menší havárie v první komoře, (jochenstein) a následkem toho zdržení. proti programu. Naši cyklisté se nám začali vzdalovat. Začali jsme je ( po opravě) stíhat. projeli jsme komorou Aschach ( bez problémů), a pokračovali směrem ke komoře Innbach. ( km 2148 ) Začalo se stmívat, a před obvyklou uvazovací zdí před komorou ( s telefonem) jsme našli plovoucí molo, vhodné pro lodi naší velikosti. Takže jsme se tam uvázali, a na trávě (asi 5 m široký pás mezi uvazovací zdí a cyklistickou stezkou) postavili náš trpasličí stan. Byli jsme tři ( psa nepočítaje), a Atol má jen dvě lůžka
To Halladin
nic ve zlým,ale po roce už to máš trochu popletený,tu situaci jsi popisoval na komoře Ottensheim,/viz výše/,na Googlu to molo je,takže já jsem jej asi přehlídl.

Druhý den - menší havárie v první komoře, (jochenstein) a následkem toho zdržení. proti programu. Naši cyklisté se nám začali vzdalovat. Začali jsme je ( po opravě) stíhat. projeli jsme komorou Aschach ( bez problémů), a pokračovali směrem ke komoře Innbach. ( km 2148 ) Začalo se stmívat, a před obvyklou uvazovací zdí před komorou ( s telefonem) jsme našli plovoucí molo, vhodné pro lodi naší velikosti. Takže jsme se tam uvázali, a na trávě (asi 5 m široký pás mezi uvazovací zdí a cyklistickou stezkou) postavili náš trpasličí stan. Byli jsme tři ( psa nepočítaje), a Atol má jen dvě lůžka
To Halladin
nic ve zlým,ale po roce už to máš trochu popletený,tu situaci jsi popisoval na komoře Ottensheim,/viz výše/,na Googlu to molo je,takže já jsem jej asi přehlídl.

- halladin
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1809
- Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Nové Mlýny III
No, cykloturistika je určitě jednička, protože Dunajská cyklostezka je jedna z nejvyhledávanějších v Evropě, ale pokud jsi schopen spát v lodi, najde se fůra jachtklubů s možností zakotvení na noc, se slušným sociálním a jiným zázemím.
A jelikož naše loňská výprava byla cyklo- lodní, našli jsme na každou noc místo, kdy byl vedle sebe kemp a jachtklub.
A jelikož naše loňská výprava byla cyklo- lodní, našli jsme na každou noc místo, kdy byl vedle sebe kemp a jachtklub.
Máš pravdu,pro ty,kteří mohou spát na člunu je tam jachtklubů hodně,jak v Německu,tak V Rakousku.
Ještě jsem udělal jeden poznatek.Na Dunaji uvidíš Němce nebo Rakušáka v motoráku minimálně,zato v marinách jich v člunech sedí spusta.Sedí tam,kecají, chlastají a nejezdí.Je to asi způsob jejich relaxace.
Ještě jsem udělal jeden poznatek.Na Dunaji uvidíš Němce nebo Rakušáka v motoráku minimálně,zato v marinách jich v člunech sedí spusta.Sedí tam,kecají, chlastají a nejezdí.Je to asi způsob jejich relaxace.
- ixxo
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 411
- Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Gútor
Re: Z Nemeckého Kelheimu do Bratislavy
Už tu nikto nič nenapísal o plavbe po Dunaji tak sa aspoň pozrite na video z mojej tohtoročnej plavby z Bratislavy do Štrasburgu.
https://youtu.be/o0jzxQ8MmEo
https://youtu.be/o0jzxQ8MmEo
- ixxo
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 411
- Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Gútor
Re: Z Nemeckého Kelheimu do Bratislavy
Ešte raz tá istá plavba ale pohyblivé obrázky
https://www.youtube.com/watch?v=-a21Ws4_hfQ
https://www.youtube.com/watch?v=-a21Ws4_hfQ
-
- moderátor
- Příspěvky: 5873
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Z Nemeckého Kelheimu do Bratislavy
Napsat, že tiše závidím není dost vystihující. Na Labi letos opět žádná voda, takže pod Střekov ani náhodou a o Německu a dál můžu leda prstem po mapě.
Z čiré zvědavosti, kolik máš cestovní a maximální rychlost?
Z čiré zvědavosti, kolik máš cestovní a maximální rychlost?
- ixxo
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 411
- Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
- Reputace: 32
- Bydliště: Gútor
Re: Z Nemeckého Kelheimu do Bratislavy
Loď má 14 ton výtlak, motor 200HP takže sa to moc rýchlo neplaví, max 15km/hod. cestovná okolo 12km/hod. Možno by sa dalo vyžmýkať z toho aj viac ale nechcem to príliš naháňať. Ešte druhá časť plavby:
https://youtu.be/beoRYj5bHQ4
https://youtu.be/beoRYj5bHQ4
-
- moderátor
- Příspěvky: 5873
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Z Nemeckého Kelheimu do Bratislavy
Tak to jsme na tom stejně. Sice výjimečně vydloubu až 18, ale běžně plavu důstojně taky těch 12-14. Ať nám to plave a nezlobí!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti