Kanál Dunaj - Hodonín

Dunaj v celé své délce a ve všech souvislostech...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Kanál Dunaj - Hodonín

Příspěvekod Michal123 » stř dub 29, 2015 6:21 pm

Další tunel na "EU" prachy:
http://brno.idnes.cz/prekladiste-v-hodo ... -zpravy_tr

Asi nějaký vtip - je to celé nějaké divné. Za miliardu Eur nepostaví kanál dlouhý 74 km. Píši 4 roky, no možná pokud mají hotov projekt, ale příprava takové stavby trvá 10 - 15 roků.

A vůbec není lepší postavit takové překladiště rovnou u Dunaje?
Michal
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » stř dub 29, 2015 6:31 pm

Je potřeba číst mezi řádky :mad:
Na základě memoranda se změní územní plán - Město od majitele (bývalý ministr zemědělství Fencl) vykoupí pozemky už jako průmyslové (cena hore), najednou se zjistí, že něco nejde - přístav nebude, obchvat nebude, a peníze také nikoliv... :gun:
Mimochodem - obchvat (tzv.Velký) plánovala na OÚ moje máma, ještě když jsem nebyl na světě, plac, přes který (mimo jiné) má vést a kde je plánovaný civilní přístav, spravuje Štátny pozemkový úrad Slovensko (co na tom, že je to na české straně Moravy :mad: ) o tom, jak jsou na tom České dráhy s povolovačkami kolem připojení vleček ani nemluvím...a takto můžu pokračovat. To už věřím spíš na UFO než na 4roky :hmm:
Podobným způsobem už z města zmizely peníze 2x - pikoška je, že pod velením naší "drahé" starostky existuje snad jediná MAS-ka v republice, která je přes dva melouny ve ztrátě (o vyšetřování ani nemluvím).....
A to se nebavím o tom, že možná někdo chce navrtat tunel do dalších dotací EU - bysme byli slavnější než Blanka :whist:
Uživatelský avatar
japek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte bře 15, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod japek » čtv dub 30, 2015 7:50 am

Ten článek je úžasný! :lool:

Ještě zapomněli napsat, že na Lužickém rybníce se bude konat další ročník Volvo Ocean Race :mad:
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv dub 30, 2015 8:56 am

Prečo je to až také nereálne? V Číne by to mali za rok hotové.

Tu je k tomu viac konkrétností http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regio ... 50428.html

Obrázek
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv dub 30, 2015 10:23 am

:x :x :x
A potom si postavte bydlení na klidném místě u lesa s nedalekým rybníkem.......
Podle těch map to máme 600m k bazénu terminálu a 500m k plánovanému obchvatu. :(
Ovšem co vím, napojení jižní části obchvatu HO bylo plánováno trochu severněji, někde v místech kde severní obchvat překračuje Písečné rybníky a vstupuje do lesa. A varianta Kátov je blbost, tam mají hned po pár steh metrech v cestě jez s vodní elektrárnou a s rozdílem hladin cca 4-5m. To by se hodně prodražilo.

No. ještě nezačali kopat, snad mě z toho hlava bolet nebude. Jenom vykoupení pozemků je u nás úkol na desetiletí. V každém případě jak začnou za Kyjovkou kopat, budu/budete to vědět první. Jezdíme tama na kolech a chodíme se psem.
VOR na Lužáku je reálný, ovšem z toho non-stop kroužení na té obrovské ploše by se slabším jedincům zamotala hlava. Nemluvím o nas*aných rybářích. Ale zase tu nikdo nemá šanci trefit nějaký zapomenutý atol....
Uživatelský avatar
MB
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 79
Registrován: čtv led 19, 2012 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod MB » čtv dub 30, 2015 11:42 am

s vykoupením pozemků bych to neviděl tak černě .....dle nových zákonů to půjde o hodně rychleji a dynamičtěji. ......výhled na houkající lodě stojí za to ne ?......problém bude propustnost železnice .....takže jestli tam ty lodě dostanou ...a oni dostanou (peníze) .......odvezou to náklaďáky ...ale i troubení řidičů se dá přežít ......zvykneš si ......tunel pod Sněžkou, Berounem, přístav v Hodoníně, kanál z Elbe do Odry, plno marín kde se kotvit DÁ.....třeba za svého života zažiji ještě dopravně lodní nirvanu .......
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv dub 30, 2015 5:31 pm

od včera si o tom čítam informácie na nete, a čím ďalej, tým reálnejšie mi to pripadá.
Kto pochybuje o tom, že sa to nedá, nech si nájde, kto je spoluinvestor. A kolko je investicia - prezradim - rozpocet 2,57 miliard eur. A oni tie peniaze naozaj na to maju!
Uživatelský avatar
japek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 50
Registrován: úte bře 15, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod japek » čtv dub 30, 2015 7:17 pm

Nevěřím tomu ani trochu (uznávám, možná mám málo informací - vycházím jen z toho odkazovaného článku v prvním příspěvku...)

Celé to vyprojektovat, postavit obchvat, zesplavnit Moravu (na plánované trase jsou jezy, mosty, místy malá hloubka, malá šířka koryta, zatáčky, ve kterých se 190metrová loď těžko vytočí - natož aby se tam potkaly dvě)... Nevěřím, že tohle všechno u nás stihnou za čtyři roky, prostě nevěřím. Leda že by ty kontejnerové lodě vypadaly nějak takto:

Obrázek
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv dub 30, 2015 7:44 pm

treba na to pozerať trochu globálne.

Na stránke čínskej ambasády v CZ ani riadok textu, zato na čínskej sa to nájsť dá.
http://translate.googleusercontent.com/ ... 4dG-G9X2XQ

"V priebehu apríla 26-28 2015 pána Weng Mengyong, námestník ministra dopravy Čínskej ľudovej republiky, vykonal oficiálnu návštevu Českej republiky. Počas svojho pobytu v Prahe, pán Weng stretla s Danom Tok, minister českej dopravnej republic, a diskutovali o dvojstrannej spolupráci pri výstavbe infraštruktúry, problematiky priamych letov medzi oboma krajinami. Pán Cheng Yongru, Ekonomický a obchodná rada, sa zúčastnili diskusie."

vyčkaj času, keď sa info uvoľnia pre verejnosť.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv dub 30, 2015 7:55 pm

jeden preložený článok z čínskej tlače. Treba čítať medzi riadkami.

"Shanghai starosta schádza delegácia Parlamentu Českej republiky
April 27, 2015 - 21:07 BJT (19:07 GMT)Shanghai Daily

ŠANGHAJ Starosta Yang Xiong stretol s Jánom Hamáček, predseda ofthe Poslaneckej snemovne, a delegácia Parlamentu Českej republiky 23. apríla.

Yang poďakoval češtiny pre účasť v Číne (Šanghaj) Medzinárodný veľtrh technológií ako "čestného hosťa" krajiny. Povedal, že Čína a Czechenjoy dlhodobé priateľstvo. Šanghaj a hlavné mesto Českej republiky Praha podpísali memorandum, aby sa stal sesterských miest.

Starosta povedal český má veľkú kultúru, silný spracovateľský priemysel, a mnoho vedeckých a technologických inštitúcií. Shanghai sa snaží, aby sa český stal medzinárodným centrom hospodárstva, financií, obchodu a lodnej dopravy, rovnako ako globálny inovačné centrum. Obe strany môžu spolupracovať v mnohých oblastiach, vrátane zdravotníctva, cestovného ruchu a kultúry.

Yang povedal Hamáček návšteva napomôže posilnenie bilaterálnej výmeny a spolupráce.

Hamáček povedal, technológie veľtrh Shanghai je dobrou platformou pre český predviesť svoje moderné technológie a kultúrne bohatstvo sa okrem kovania vzťahov medzi vládami a podnikmi. Zvýšená spolupráca bude prínosom pre obe krajiny.

Český veľvyslanec v Číne Libor Seck Stretnutia sa zúčastnili.
Uživatelský avatar
topper
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob čer 20, 2009 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Orlík

Příspěvekod topper » čtv dub 30, 2015 9:44 pm

Třeba je to první etapa kanálu Dunaj-Odra-Labe, je třeba to veřejnosti podávat po malých dávkách, naráz by to široká veřejnost včetně Zelených neskousli. Chytře to zastánce kanálu Zeman na nedávné návštěvě Číny domluvil, EU se k tomu (placení) nemá, tak to zařídí a zaplatí soudruzi z východu.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv dub 30, 2015 9:51 pm

Tak nejak.
Zelení by to celé zastavili kvôli nejakému vtáčikovi, ktorý náhodou hniezdi kúsok od vody. Ale že jedna loď naraz odvezie 300 kontajnerov (a tým na tej rozhrkanej diaľnici ubudne 300 kamiónov), to im nejak nedocvakáva.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 30, 2015 10:47 pm

Chvalabohu že tam nejaký ten vtáčik vedla hniezdi a chvalabohu že to tým zeleným nedocvakáva :good: Takú pí..tlikovinu, to musí byť prvý apríl.
Číňania chceli s pánom Ficom aj u nás v Bratislave stavať priehradu na Dunaji. Prečo chcú číňania stavať priehradu na Slovensku??? Lebo v Číne majú zaracha. A tak čínska betónova loby snorí po svete.

Viem si živo predstaviť, ako sa Dunajom pri Medveďove valí námorná kontajnerová loď :lol: . Keď sa tam stretne jeden tlačak a dve výletné lode, tak sa do koryta nezmestia. A ako prerábajú komory v Gabčíkove :roll:. To je úplne na hlavu padnuté.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát kvě 01, 2015 1:04 pm

Denis píše:Chvalabohu že tam nejaký ten vtáčik vedla hniezdi a chvalabohu že to tým zeleným nedocvakáva :good: Takú pí..tlikovinu, to musí byť prvý apríl.
Číňania chceli s pánom Ficom aj u nás v Bratislave stavať priehradu na Dunaji. Prečo chcú číňania stavať priehradu na Slovensku??? Lebo v Číne majú zaracha. A tak čínska betónova loby snorí po svete.

Viem si živo predstaviť, ako sa Dunajom pri Medveďove valí námorná kontajnerová loď :lol: . Keď sa tam stretne jeden tlačak a dve výletné lode, tak sa do koryta nezmestia. A ako prerábajú komory v Gabčíkove :roll:. To je úplne na hlavu padnuté.


Denis, neviem akého "zaracha" v Čine majú, neviem o ničom. Stavajú veci, o akých sa nám v Európe ani nesníva - železnicou do Tibetu som nešiel, ale po moste na Ningbo, ktorý má asi 35 km, cez more, som išiel nikoľkokrát.

No a vtáčik, ktorý hniezdi vedľa - veď ten tam bude hniezdiť aj potom. A v oveľa väčších počtoch. To vidím posledných 5 rokov na Mittellandkanáli.

A s tými loďami - že si si ty tie linky neprečítal? Aké námorné lode? "Do Hodonína mají plout 190 metrů dlouhé lodě, které budou mít na palubě vždy 300 velkých kontejnerů." - a popis Gabčíkovského stupňa: "Každá z komôr má pôdorysné rozmery 34 x 275 metrov s minimálnou hĺbkou vody 4,5 metra" - vidíš tam niekde problém? Nie sú predsa na hlavu padnutí, neboj sa o nich, už to majú všetko spočítané. Dnes som videl jeden materiál.. od číňana, ktorý má na starosti úsek BA-hranice CZ/A.. v žiadnom článku sa nespomenul ešte ďaľší dôvod - železnica z Číny cez Rusko hádaj kam. A to je tam tiež zapracované.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát kvě 01, 2015 8:54 pm

O Číňanov sa nebojím, bojím sa o nás. Hovoríš o 190 m dĺžke, ako by to bola krabička od zápaliek. Asi si na Dunaji ešte nebol. Dúfam že to nikdy nepostavia. Nech si doma stavajú mosty a aj priehrady, nech si tam robia čo chcú. My by sme s toho nič nemali a aj to málo čo máme, aj o to by sme prišli.
Zaracha majú doma s priehradami a neviem prečo by si mal ty o tom vedieť.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát kvě 01, 2015 9:00 pm

Denis, pozri si info o prekladisku v Konstanze, Rumunsko.
Potom si pozri EU správy.
Je to proces, ktorý už prebieha.
Či bude aj Hodonín, neviem, ale viem že bude aj Krems. Ved ti poviem nazivo.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1936
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 34
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát kvě 01, 2015 9:12 pm

Citujem:"Do Hodonína mají plout 190 metrů dlouhé lodě, které budou mít na palubě vždy 300 velkých kontejnerů."
Mňa by len zaujímalo čo v tých kontajneroch budu voziť do teho Hodonína? Alebo z Hodonína? Nenapadá ma nič.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát kvě 01, 2015 9:22 pm

Ozzie píše:Mňa by len zaujímalo čo v tých kontajneroch budu voziť do teho Hodonína?
No co co? Já si nechávám z čajny posílat elektronické cigarety, liquid a baterie. To je nic? :mad:

Ale jestli se za týden vrátím a za Kyjovkou bude obrovská jáma plnící se vodou, tak mě asi jebne :P
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » sob kvě 02, 2015 5:09 pm

Ozzie píše:Citujem:"Do Hodonína mají plout 190 metrů dlouhé lodě, které budou mít na palubě vždy 300 velkých kontejnerů."
Mňa by len zaujímalo čo v tých kontajneroch budu voziť do teho Hodonína? Alebo z Hodonína? Nenapadá ma nič.


Ako že čo? To isté, čo teraz vozia do Rotterdamu a z neho. Presne to isté. Len to nebudú voziť dookola, ale kratšou trasou.
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 02, 2015 6:56 pm

A čo tak prístavy Koper a Terst, prípadne Venezia? A využiť železničnú sieť, do ktorej EU narvala ťažké prachy? Než sa trtošiť cez úžiny a potom v Braile prekladať na riečne lode a v Hodoníne na kamiony! A z Hodonína kam, na akú vzdialenosť po cestách? A po akých cestách, po tých zúfalých okreskách?
Suez - Jadranské prístavy, to je najkrajšia cesta, už tisíce rokov. A cez Sloveniu a Magyarorságh do Bratislavy, alebo Viedne /alebo ich okolia/ to je tiež najkratšia cesta už tisíce rokov, volala sa Jantárová a dnešné železničné trasovanie je stále takmer rovnaké.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » sob kvě 02, 2015 7:58 pm

Denis píše:A čo tak prístavy Koper a Terst, prípadne Venezia? A využiť železničnú sieť, do ktorej EU narvala ťažké prachy? Než sa trtošiť cez úžiny a potom v Braile prekladať na riečne lode a v Hodoníne na kamiony! A z Hodonína kam, na akú vzdialenosť po cestách? A po akých cestách, po tých zúfalých okreskách?
Suez - Jadranské prístavy, to je najkrajšia cesta, už tisíce rokov. A cez Sloveniu a Magyarorságh do Bratislavy, alebo Viedne /alebo ich okolia/ to je tiež najkratšia cesta už tisíce rokov, volala sa Jantárová a dnešné železničné trasovanie je stále takmer rovnaké.


Denis - Koper má dlhoročnú smolu, slovinsko/chorvátske vzťahy. To je predsa všeobecne známa vec. Slovinci kvúli tomu blokovali vstup Chorvátska do EU. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/5 ... horvatska/
Teraz neviem - možno už bude lepšie (Chorvátsko už v EU). A ak chceš vedieť, ako Koper "zakapal" tak si prečítaj 17 rokov starý článok http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-/ ... jnery.html - samé sľuby a plány, a čo sa z toho splnilo?

Konkrétny príklad ti poviem: dával som si robiť kalkuláciu na 40" kontajner z Číny do Bratislavy. Cez Koper to bolo drahšie než cez Hamburg. A to o štvrtinu!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 02, 2015 9:22 pm

Časy sa menia. Číňania kúpia Koper aj Terst, postavia novú železnicu a kúpia nové vagóny aj lokomotívu a budú rozvážať ako diví. Keď mohli kúpiť časť prístavu San Francisko, tak prečo nie Koper. Budú nám voziť veci čo nepotrebujeme a budú kupovať to čo potrebujú, obilie a mäso.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » sob kvě 02, 2015 9:36 pm

Tak asi zvážili všetky pre a proti, a zistili, že prekladisko Hodonín je pre nich výhodnejšie.


Čo sa týka vodnej cesty, tak na českej strane chcú investori využiť rieku Moravu, a to od Hodonína približne až k mostu diaľnice D2 za Lanžhotom. "Ďalej už opustíme jej koryto a plavba povedie cez územie Slovenska umelým prieplavom, ktorý bude mať šírku zhruba rovnakú ako rieka Morava, a to až k Devínu, kde dôjde opätovne k prepojeniu s Moravou a následne s Dunajom. Úplne sa tak vyhneme Rakúsku," vysvetlil predseda predstavenstva DOE Europe SE Jaroslav Kubec.

Slovensko je na vytvorenie umelého kanála pripravené už od federálnych čias. Navyše, jeho vybudovaniu nahráva podľa Kubca aj súčasná slovenská legislatíva. Plavba by pritom bola výhodná aj pre Slovensko, pretože časť nevyhnutných zariadení chcú investori vybudovať pri Holíči, kde má projekt tiež veľkú podporu. Len priamo v prekladisku by malo vzniknúť 1000 pracovných miest. Ďalších približne 1000 miest sa má vytvoriť v servisných službách, kamiónovej doprave, na železnici a ďalších súvisiacich činnostiach.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1936
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 34
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » ned kvě 03, 2015 7:11 am

Úplne sa yhnú Rakušákom a plne natrafia na Záhorákov. Tá vyhovujúca legislatíva asi má byť možnosť vyvlastnenia pozemkov. Bude veselo na Záhorí.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » ned kvě 03, 2015 8:59 am

- Hele, eště mam ty pole u Hodonína, co s tim uděláme?
- No já nevim ty vole, kde to tam máš?
- Ále všude možně, kus u dálnice, kus u řeky...
- A co přístav? Nešel by tam přístav? Volali mi z Bruselu, že budou dotace na přístavy.
- Přístav? Co to je za blbost? Jako na co?
- No řeknem že pro lodě z Číny, že budem jako konkurovat Amstrdamu a Hamburku, to lidi sežerou. Politici to prodaj jako pracovní příležitosti, mediálně se to přifoukne, to je v pohodě, to umíme.
- Ty vole loď z Číny sem nedopluje, dyť je to mělký.
- Jaká loď? Stavíme přístav, lodě neřeš ty vole.

odposlechnuto na jižní moravě :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host