Kanál Dunaj - Hodonín

Dunaj v celé své délce a ve všech souvislostech...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
vasilacer
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 74
Registrován: pon lis 04, 2013 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vasilacer » ned kvě 10, 2015 9:02 am

je to jak nějaka sranda, ale zase novej článek

http://www.novinky.cz/ekonomika/368949- ... telem.html
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2334
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 164
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » ned kvě 10, 2015 10:41 am

Myslí to vážně a kanál se bude jmenovat Blanka ... :lol:
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » ned kvě 10, 2015 5:53 pm

pozistoval som si zopár podrobností k tomuto projektu a môžem povedať akurát toľko, že informácie, ktoré sa teraz pomaly dávkujú verejnosti, sú značne pozadu oproti realite. Projekt je už oveľa ďalej, než to podľa novín vyzerá. A že tunel na eurofondy? Peniaze na to sú, ale nie z Európy.
Uživatelský avatar
MaM32
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 319
Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
Reputace: 24
Bydliště: Krnov

Příspěvekod MaM32 » ned kvě 10, 2015 7:57 pm

Je jasné,že v tom je zainteresovaná China...
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1936
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 34
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » ned kvě 10, 2015 8:06 pm

Preprava tovaru v Európe funguje chaoticky. Všetko sa prepravuje na poslednú chvíľu, pre nedodržané termíny, neskoré dodávky surovín a materiálu. Väčšina firiem žiada od svojich dodávateľov tzv. Just in Time dodávky, lebo nikto nechce a ani nemôže investovať do skladových zásob. Takáto preprava sa dá robiť iba s kamiónmi, lebo sú rýchle. Preprava loďou je ekonomickejšia, ale je pomalá a vyžaduje perfektnú logistiku. Viem, reč je tu o preprave z Číny. Sme tu viacerí čo sme dosť pri Dunaji a mne sa nezdá, že nákladná preprava na Dunaji by zažívala nejaký boom. Česko, ale aj Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré vyvážajú nejaké komponenty pre veľké Nemecké a iné firmy, alebo odsúvajú vyrobené autá, alebo sa preváža mäso, pivo a iné potraviny z jedného kúta do druhého. Úplne zbytočne. Takáto preprava sa nedá robiť loďami. Čo bude keď pre povodne alebo v lete pre nedostatok vody lodná premávka sa zastaví na týždne? Toto sa nedá plánovať. Ja si myslím, že tie veľkolepé projekty sú iba fantazmagórie niektorích supermanov. Veď nie sme schopní ani opraviť existujúce cesty a oprava brány na Gabčíkove už trvá niekoľko rokov.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2293
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned kvě 10, 2015 8:14 pm

Mne celkem nevadi, když nam Cinani zainvestujou vodni propojeni od Cerneho more (třeba nerentabilni, ovsem to oni zas tak uplne neresej, jak se poslední dobou proslycha), ale mam obavy, ze pro rekreacni plavbu nebudou mit v tech planech uplne pochopeni. ;-)
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » ned kvě 10, 2015 8:25 pm

O plány a technologii statost nemám - koneckonců i tunel pod La Manche byl sci-fi, co mi přijde jako fantasmagorie, je plán otevření 2019-20 v našem státě, když ještě není ani územní plán....
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » ned kvě 10, 2015 8:53 pm

Poslední dobou je EU politika jen o tom kdo si nahrabe více peněz. Dříve se to aspoň tutlalo, ale dnes se o tom ví a nic se neděje. A netvrďte prosím že nejsou důkazy. Stačí se projít po městě, důkazy jsou veřejné.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon kvě 11, 2015 6:04 am

Ozzie, mýliš sa v dvoch veciach.
Tých firiem, ktoré vyžadujú dodávkt Just in time nie je väčšina, ale naopak, je ich málo, doslova zopár.
Viem že tak funguje napriíklad VW Bratislava - ale to je aj dôvod, prečo v Lozorne vznikla celá priemyselná zóna, kde napr. Johnson vyrába sedačky - lebo kamiónmi by to proste nestíhali navážať niekde z Nemecka či odkial.
Väčšina prepravy tovaru v kamiónoch nie sú potraviny a rýchlo sa kaziaci tovar.
Prevážajú sa materiály, technológie, stroje - často nadrozmerné, napr. v Nemecku často vidíš kolóny kamiónov s doprovodom, ktoré vezú listy vrtule pre veterné elektrárne. Jeden list vrtule = jeden kamión, k tomu sprievodné autá, lebo nadrozmer (šírka 4-5m), za nimi kolóna, ktorá čaká, kedy ich môže predbehnúť.
Alebo vídavam kamióny, ktoré na celej ploche návesu vezú jeden alebo dva zvitky plechov, kamión poloprázdny, ale je vyťažený hmotnosťou.
Minimálne toto pri lodi odpadá - tzv. nadrozmer, a preťaženie.

No a druhá vec - že je málo vyťažený Dunaj? No lebo nie je infraštruktúra. Ale robí sa na tom. Zbehni niekedy pozrieť, aký prístav sa stavia v Gyori.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1936
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 34
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pon kvě 11, 2015 6:48 am

Ešte ma napadá: prečo sa nevyužije prístav v Bratislave. Je tam problém so železničným pripojením? Predsa ten prístav existuje a po nejakých opravách, by mohol fungovať. Do Hodonína je ca 100 km. Tovar by sa hravo previezol z brehu Dunaja vlakovými súpravami smerom do Čiech. Železnice tiež skapíňajú, lebo nemajú objednávky. Jednoducho príde mi to nelogické kopať kanál z Bratislavy do Hodonína. Ďalej z Hodonína by museli tovar voziť tiež vlakmi a za tých 100 km, čo prejde vlak za 1,5 h asi nikto nevykope kanál. Prečo sa ten superprístav nevybuduje hneď pri Dunaji??? Proste príde mi to nelogické.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon kvě 11, 2015 6:58 am

Ozzie - budúcnosť prístavu v Bratislave je neistá. Brúsi si naň zuby viacero developerov. Predsa len sú to pozemky uprostred hlavného mesta, naviac s výhľadom na vodu - už som videl namaĺovanú takú vizualizáciu, ako by mal vyzerať jeden developerský projekt - obytné domy, dole obchody a kaviarne, pred nimi na vode móla s jachtami...
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2538
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon kvě 11, 2015 7:13 am

No, to už v Praze pár let máme, moc se mi to teda nelíbí, ale zachovali alespoň nějaké historické budovy..... :roll:
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon kvě 11, 2015 7:45 am

ano, niečo také, ako marina Holešovice je projektované aj tu. Je otázne, či je tá stavbárska lobby tak silná, aby prístav získala - v BA už teraz je množstvo dlhodobo nepredaných bytov, ktoré kým nezídu dole s cenou, tak sa ani nepredajú.
Obrázek

A pre Ozzieho náhľad projektu prístavu Gyor-Gonyu
Obrázek
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1936
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 34
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pon kvě 11, 2015 7:57 am

Dík, videl som ten prístav aj z brehu aj z Dunaja. A práve preto som skeptický voči kanálu na Hodonín. Maďari tiež stavajú prístav na Dunaji a ďalej budú posúvať tovar vlakmi, alebo kamiónmi. Nekopú kanál napr. do Székesfehérváru kde je kopa firiem, či ani do Audi v Győri.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2293
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon kvě 11, 2015 10:00 am

1. Myslim ze pomerne dulezity argument je, ze pozemni doprava z Hodonina bude vnitrostatni - tzn. mas nad ni plnou kontrolu

2. Jak ja to vidim, kanal by mel jit pres Devinskou Novou Ves. To se asi muze hodit VW.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon kvě 11, 2015 10:34 am

Rakušáci chcú celý projekt zablokovať, lebo chcú rozvíjať prístav Krems. Preto tlačia na všetko, čo sa dá - hraničná čiara, národný park, atď.
Preto musí byť terminál vo vnútrozemí.

Okrem VW Bratislava, Audi Gyor, Suzuki Ostrihom, ďaľší v projekte sú PSA Trnava (10 km k Váhu) a Kia Žilina (priamo pri Váhu). Z Nošovíc to tiež nie je až tak ďaleko do Zlína. Mercedes Kecskemét je od Dunaja 60 km.
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » pon kvě 11, 2015 11:27 am

Zilina sice pri Vahu je, ale tym to konci. Lodou tam nic nedovezies. Copy ty si tu vyrastal, tak asi vies ako to tu je.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2293
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon kvě 11, 2015 12:10 pm

Co to je za blbost? Však je tam lateralni kanal, ne?

Vim ze není ještě pro plavbu vybavenej, ale to je otázka osazeni plavebních komor, pokud jsem se dobře docetl.

Mimochodem, docela by mne zajímalo, jak chteji udelat zausteni kanalu v soutoku Moravy s Dunajem, jsou tam silny proudy a prijde mi dost nebezpecny tam najet s lodi o delce 200m. Leda udelat 500m tunel pod Devinem. :mad:
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon kvě 11, 2015 12:24 pm

indianajones píše:Zilina sice pri Vahu je, ale tym to konci. Lodou tam nic nedovezies. Copy ty si tu vyrastal, tak asi vies ako to tu je.


Vyrastal som v Púchove, a na Nosickej priehrade som roky trénoval v jachtklube PB. Poznám ju ako vlastnú dlaň.
Piehradný múr v Nosiciach rozdeľuje Váh na dve korytá - staré koryto (plytké) a betónový kanál. Znova sa spájajú až v Púchove pod kostolom ("špic").
Priestor medzi dvomi korytami je dodnes nezastavaný, teraz sa tam ide prekladať železnica - tam je aj miesto pre plánovaný prístav.
Na každej jednej vážskej priehrade od Žiliny až po Dunaj je buď komora, alebo miesto na jej stavbu.

wiki: "Vážska vodná cesta (VVC) je plánovaná a sčasti realizovaná vodná cesta medzinárodného významu spájajúcej mesto Žilinu s Dunajom. Výhľadovo by mala prepojiť Dunaj cez Váh s Odrou a Vislou (koridor BALT-ODRA-DUNAJ) a pomocou vodného koridoru Dunaj-Odra-Labe s riekou Labe."

No a keby niekoho zaujímal odborný materiál, tu je záznam o rokovaní vlády v 2010 roku.
http://www.rokovania.sk/File.aspx/ViewD ... fixFile=m_
Uživatelský avatar
deko
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 268
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod deko » pon kvě 11, 2015 5:20 pm

Viky_CZ píše:2. Jak ja to vidim, kanal by mel jit pres Devinskou Novou Ves. To se asi muze hodit VW.


chlapi, upokojte sa. ak by chceli uplne obist rakusanov a rieku Moravu, museli by zrusit cely kopec, na ktorom stoji hrad Devin. hned za hradom sa totiz zacina chranena krajinna oblast a je tam uzemie Europskeho vyznamu. nehovoriac, ze hned pri hrade Devin su chranene uzemia, kde nemozu prebiehat ani postreky proti komarom, lebo zasobuju vodou polovicu Bratislavy...

takze - no way :P
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2293
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pon kvě 11, 2015 5:45 pm

Chapu, takze EIA bude sponzorovat Cinsky výrobce balenych vod planujici expanzi na Slovensko. 8)
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon kvě 11, 2015 10:07 pm

deko, nikto nikde nenapisal, ze chcu obist rieku Moravu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon kvě 11, 2015 11:35 pm

Morava je hraničná rieka. od Devína, s Rakúskom. Aj keby naši geroji zrušili prírodnú rezerváciu, tak cez Rakušákov neprejdú :good: Ak niekde postavia kontajnerový prístav, tak v Gabčíkove, alebo využijú volné kapacity Bratislavy, Nie že by som po tom túžil, ale bavme sa o tom čo je reálne. A ako bolo v jednom odkaze, tak 3 šlepy je možno zviazať a to je maximum.
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » úte kvě 12, 2015 9:12 am

To Copy: Ja viem ako to tu vyzera. Som tu pri vode skoro kazdy den. :) Budme realisti. Mysliet si, ze niekto v dnesnej dobe zaplati a zrealizuje prepojenie Zilina-Dunaj je totalna utopia.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1386
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » úte kvě 12, 2015 10:04 am

indianajones píše:To Copy: Ja viem ako to tu vyzera. Som tu pri vode skoro kazdy den. :) Budme realisti. Mysliet si, ze niekto v dnesnej dobe zaplati a zrealizuje prepojenie Zilina-Dunaj je totalna utopia.


Tak konkretne to prepojenie Vahu s Moravou, cez Jablunkov, toho sa ja nedozijem. Ale o tych plavebnych komorach, to sa tyka splavnenia Vahu.
Teraz si napríklad čítam:
"Nákladný prístav
V rámci budovania vodnej cesty sa v Považskej Bystrici uvažuje s vybudovaním verejného obchodného prístavu. Prístav je v návrhu ÚPN mesta Považská Bystrica lokalizovaný v koryte Váhu nad železničnou stanicou, čo umožňuje krátke napojenie prístavu na železničnú sieť. Rovnako výhodné je v tomto prípade aj napojenie na cestnú sieť, a to prostredníctvom novo navrhovanej komunikácie z priestoru bývalých Považských strojární na cestu II/517 v mieste pripojenia privádzača z križovatky Centrum na cestu II/517.
Pre funkciu prístavu uvažuje návrh ÚPN s plochou cca 2 ha, pričom komplexnosť dopravného napojenia (vodná, železničná a cestná doprava) vytvára príležitosť pre vybudovanie nadväzného logistického centra.
Umiestnenie verejného prístavu je v súlade s jeho lokalizáciou podľa výskumného projektu Lokalizácia verejných prístavov na Váhu (VÚD Žilina – Divízia vodnej dopravy, 05/1995). Na základe tejto skutočnosti a argumentov v neprospech ďalších doposiaľ uvažovaných lokalizácií preberá ÚPN navrhované umiestnenie verejného obchodného prístavu aj Generel dopravy.
"

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti