Kanál Dunaj - Hodonín
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Preprava tovaru v Európe funguje chaoticky. Všetko sa prepravuje na poslednú chvíľu, pre nedodržané termíny, neskoré dodávky surovín a materiálu. Väčšina firiem žiada od svojich dodávateľov tzv. Just in Time dodávky, lebo nikto nechce a ani nemôže investovať do skladových zásob. Takáto preprava sa dá robiť iba s kamiónmi, lebo sú rýchle. Preprava loďou je ekonomickejšia, ale je pomalá a vyžaduje perfektnú logistiku. Viem, reč je tu o preprave z Číny. Sme tu viacerí čo sme dosť pri Dunaji a mne sa nezdá, že nákladná preprava na Dunaji by zažívala nejaký boom. Česko, ale aj Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré vyvážajú nejaké komponenty pre veľké Nemecké a iné firmy, alebo odsúvajú vyrobené autá, alebo sa preváža mäso, pivo a iné potraviny z jedného kúta do druhého. Úplne zbytočne. Takáto preprava sa nedá robiť loďami. Čo bude keď pre povodne alebo v lete pre nedostatok vody lodná premávka sa zastaví na týždne? Toto sa nedá plánovať. Ja si myslím, že tie veľkolepé projekty sú iba fantazmagórie niektorích supermanov. Veď nie sme schopní ani opraviť existujúce cesty a oprava brány na Gabčíkove už trvá niekoľko rokov.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ozzie, mýliš sa v dvoch veciach.
Tých firiem, ktoré vyžadujú dodávkt Just in time nie je väčšina, ale naopak, je ich málo, doslova zopár.
Viem že tak funguje napriíklad VW Bratislava - ale to je aj dôvod, prečo v Lozorne vznikla celá priemyselná zóna, kde napr. Johnson vyrába sedačky - lebo kamiónmi by to proste nestíhali navážať niekde z Nemecka či odkial.
Väčšina prepravy tovaru v kamiónoch nie sú potraviny a rýchlo sa kaziaci tovar.
Prevážajú sa materiály, technológie, stroje - často nadrozmerné, napr. v Nemecku často vidíš kolóny kamiónov s doprovodom, ktoré vezú listy vrtule pre veterné elektrárne. Jeden list vrtule = jeden kamión, k tomu sprievodné autá, lebo nadrozmer (šírka 4-5m), za nimi kolóna, ktorá čaká, kedy ich môže predbehnúť.
Alebo vídavam kamióny, ktoré na celej ploche návesu vezú jeden alebo dva zvitky plechov, kamión poloprázdny, ale je vyťažený hmotnosťou.
Minimálne toto pri lodi odpadá - tzv. nadrozmer, a preťaženie.
No a druhá vec - že je málo vyťažený Dunaj? No lebo nie je infraštruktúra. Ale robí sa na tom. Zbehni niekedy pozrieť, aký prístav sa stavia v Gyori.
Tých firiem, ktoré vyžadujú dodávkt Just in time nie je väčšina, ale naopak, je ich málo, doslova zopár.
Viem že tak funguje napriíklad VW Bratislava - ale to je aj dôvod, prečo v Lozorne vznikla celá priemyselná zóna, kde napr. Johnson vyrába sedačky - lebo kamiónmi by to proste nestíhali navážať niekde z Nemecka či odkial.
Väčšina prepravy tovaru v kamiónoch nie sú potraviny a rýchlo sa kaziaci tovar.
Prevážajú sa materiály, technológie, stroje - často nadrozmerné, napr. v Nemecku často vidíš kolóny kamiónov s doprovodom, ktoré vezú listy vrtule pre veterné elektrárne. Jeden list vrtule = jeden kamión, k tomu sprievodné autá, lebo nadrozmer (šírka 4-5m), za nimi kolóna, ktorá čaká, kedy ich môže predbehnúť.
Alebo vídavam kamióny, ktoré na celej ploche návesu vezú jeden alebo dva zvitky plechov, kamión poloprázdny, ale je vyťažený hmotnosťou.
Minimálne toto pri lodi odpadá - tzv. nadrozmer, a preťaženie.
No a druhá vec - že je málo vyťažený Dunaj? No lebo nie je infraštruktúra. Ale robí sa na tom. Zbehni niekedy pozrieť, aký prístav sa stavia v Gyori.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Ešte ma napadá: prečo sa nevyužije prístav v Bratislave. Je tam problém so železničným pripojením? Predsa ten prístav existuje a po nejakých opravách, by mohol fungovať. Do Hodonína je ca 100 km. Tovar by sa hravo previezol z brehu Dunaja vlakovými súpravami smerom do Čiech. Železnice tiež skapíňajú, lebo nemajú objednávky. Jednoducho príde mi to nelogické kopať kanál z Bratislavy do Hodonína. Ďalej z Hodonína by museli tovar voziť tiež vlakmi a za tých 100 km, čo prejde vlak za 1,5 h asi nikto nevykope kanál. Prečo sa ten superprístav nevybuduje hneď pri Dunaji??? Proste príde mi to nelogické.
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ozzie - budúcnosť prístavu v Bratislave je neistá. Brúsi si naň zuby viacero developerov. Predsa len sú to pozemky uprostred hlavného mesta, naviac s výhľadom na vodu - už som videl namaĺovanú takú vizualizáciu, ako by mal vyzerať jeden developerský projekt - obytné domy, dole obchody a kaviarne, pred nimi na vode móla s jachtami...
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Rakušáci chcú celý projekt zablokovať, lebo chcú rozvíjať prístav Krems. Preto tlačia na všetko, čo sa dá - hraničná čiara, národný park, atď.
Preto musí byť terminál vo vnútrozemí.
Okrem VW Bratislava, Audi Gyor, Suzuki Ostrihom, ďaľší v projekte sú PSA Trnava (10 km k Váhu) a Kia Žilina (priamo pri Váhu). Z Nošovíc to tiež nie je až tak ďaleko do Zlína. Mercedes Kecskemét je od Dunaja 60 km.
Preto musí byť terminál vo vnútrozemí.
Okrem VW Bratislava, Audi Gyor, Suzuki Ostrihom, ďaľší v projekte sú PSA Trnava (10 km k Váhu) a Kia Žilina (priamo pri Váhu). Z Nošovíc to tiež nie je až tak ďaleko do Zlína. Mercedes Kecskemét je od Dunaja 60 km.
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Co to je za blbost? Však je tam lateralni kanal, ne?
Vim ze není ještě pro plavbu vybavenej, ale to je otázka osazeni plavebních komor, pokud jsem se dobře docetl.
Mimochodem, docela by mne zajímalo, jak chteji udelat zausteni kanalu v soutoku Moravy s Dunajem, jsou tam silny proudy a prijde mi dost nebezpecny tam najet s lodi o delce 200m. Leda udelat 500m tunel pod Devinem.
Vim ze není ještě pro plavbu vybavenej, ale to je otázka osazeni plavebních komor, pokud jsem se dobře docetl.
Mimochodem, docela by mne zajímalo, jak chteji udelat zausteni kanalu v soutoku Moravy s Dunajem, jsou tam silny proudy a prijde mi dost nebezpecny tam najet s lodi o delce 200m. Leda udelat 500m tunel pod Devinem.

- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
indianajones píše:Zilina sice pri Vahu je, ale tym to konci. Lodou tam nic nedovezies. Copy ty si tu vyrastal, tak asi vies ako to tu je.
Vyrastal som v Púchove, a na Nosickej priehrade som roky trénoval v jachtklube PB. Poznám ju ako vlastnú dlaň.
Piehradný múr v Nosiciach rozdeľuje Váh na dve korytá - staré koryto (plytké) a betónový kanál. Znova sa spájajú až v Púchove pod kostolom ("špic").
Priestor medzi dvomi korytami je dodnes nezastavaný, teraz sa tam ide prekladať železnica - tam je aj miesto pre plánovaný prístav.
Na každej jednej vážskej priehrade od Žiliny až po Dunaj je buď komora, alebo miesto na jej stavbu.
wiki: "Vážska vodná cesta (VVC) je plánovaná a sčasti realizovaná vodná cesta medzinárodného významu spájajúcej mesto Žilinu s Dunajom. Výhľadovo by mala prepojiť Dunaj cez Váh s Odrou a Vislou (koridor BALT-ODRA-DUNAJ) a pomocou vodného koridoru Dunaj-Odra-Labe s riekou Labe."
No a keby niekoho zaujímal odborný materiál, tu je záznam o rokovaní vlády v 2010 roku.
http://www.rokovania.sk/File.aspx/ViewD ... fixFile=m_
Viky_CZ píše:2. Jak ja to vidim, kanal by mel jit pres Devinskou Novou Ves. To se asi muze hodit VW.
chlapi, upokojte sa. ak by chceli uplne obist rakusanov a rieku Moravu, museli by zrusit cely kopec, na ktorom stoji hrad Devin. hned za hradom sa totiz zacina chranena krajinna oblast a je tam uzemie Europskeho vyznamu. nehovoriac, ze hned pri hrade Devin su chranene uzemia, kde nemozu prebiehat ani postreky proti komarom, lebo zasobuju vodou polovicu Bratislavy...
takze - no way

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Morava je hraničná rieka. od Devína, s Rakúskom. Aj keby naši geroji zrušili prírodnú rezerváciu, tak cez Rakušákov neprejdú
Ak niekde postavia kontajnerový prístav, tak v Gabčíkove, alebo využijú volné kapacity Bratislavy, Nie že by som po tom túžil, ale bavme sa o tom čo je reálne. A ako bolo v jednom odkaze, tak 3 šlepy je možno zviazať a to je maximum.

- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
- copy
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1391
- Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
indianajones píše:To Copy: Ja viem ako to tu vyzera. Som tu pri vode skoro kazdy den.Budme realisti. Mysliet si, ze niekto v dnesnej dobe zaplati a zrealizuje prepojenie Zilina-Dunaj je totalna utopia.
Tak konkretne to prepojenie Vahu s Moravou, cez Jablunkov, toho sa ja nedozijem. Ale o tych plavebnych komorach, to sa tyka splavnenia Vahu.
Teraz si napríklad čítam:
"Nákladný prístav
V rámci budovania vodnej cesty sa v Považskej Bystrici uvažuje s vybudovaním verejného obchodného prístavu. Prístav je v návrhu ÚPN mesta Považská Bystrica lokalizovaný v koryte Váhu nad železničnou stanicou, čo umožňuje krátke napojenie prístavu na železničnú sieť. Rovnako výhodné je v tomto prípade aj napojenie na cestnú sieť, a to prostredníctvom novo navrhovanej komunikácie z priestoru bývalých Považských strojární na cestu II/517 v mieste pripojenia privádzača z križovatky Centrum na cestu II/517.
Pre funkciu prístavu uvažuje návrh ÚPN s plochou cca 2 ha, pričom komplexnosť dopravného napojenia (vodná, železničná a cestná doprava) vytvára príležitosť pre vybudovanie nadväzného logistického centra.
Umiestnenie verejného prístavu je v súlade s jeho lokalizáciou podľa výskumného projektu Lokalizácia verejných prístavov na Váhu (VÚD Žilina – Divízia vodnej dopravy, 05/1995). Na základe tejto skutočnosti a argumentov v neprospech ďalších doposiaľ uvažovaných lokalizácií preberá ÚPN navrhované umiestnenie verejného obchodného prístavu aj Generel dopravy."
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host