nějakou dobu přemýšlím o zakoupení starší námořní plachetnice cca 30 - 36 stop. Prošel jsem docela velké množství prodejců použitých lodí po celém světě. V USA jsem objevil několik lodí v cenové relaci 10 až 15000 USD a roky výroby 1978 až 1981 a docela dobře vybavených pro námořní plavbu.
Ze stáří lodí mi vyplývají některé otázky:
1. Jak stárne laminát a zda i po 30 ti letech je dostatečně pevný?
2. Jak zjistit, zda loď neměla průraz, utržený kýl nebo jinak poškozený trup?
3. Jak zjistit, zda jsou v pořádku lana takeláže, úchyty vinšny atp.
4. Jakým způsobem zjistit zda je v pořádku motor a jeho přísušenství, výměník chlazení apod.
5. Lze loď v uvedených délkách přepravit po vlastní ose do Evropy ?
Těch otázek je samozřejmě více, konkrétně se mi líbí lodě Hunter, Catalina nebo Irwin
Díky všem za vaše názory, rady a připomínky. Stále m vychází, že jsou v USA tyto lodě dobře servisovány a udržovány jak z venku tak i v interiéru.
starší plachetnice
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- klubko
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 116
- Registrován: pát čer 15, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: s/y Janna
- Kontaktovat uživatele:
1. Pokud vím, nestárne. Naše loď je z r. 1974, lecckde jsme vrtali a vše je krasně pevné. Je ale možné, že je loď špatně vyrobena a trup muže být dost prosáklý vodou, mohou ho trápit puchýře. Ale obecně je známo, že lodě ze 70 let mají velmi bytelné trupy, protože toho laminátu tam tehdy prostě hodně naplácaly.
2. To se dá zjistit proklepáním kladívkem. Ale je třeba znát konstrukci trupu a chce to zkušené ucho. Když si najdeš dobrého inspektora, tak by měl být schopen leccos zjistit.
3. Známky rzi. Známky malých ďolíků. Specielně se zaměř na terminály. Jsou-li to swages (nalisované), měli by být pěkně rovné. Mohou se na nich vyskytnou praskliny. Potři je nějakým barvivem, které se z oceli dobře setře. Po setření se barva zachytí v prasklinkách, které jinak nemusí být vidět. Další metoda je rentgen
Jinak informace o staří. Uchycení vinšen a jiného železa: na šroubech by neměla být rez a měli by mít pořádné podložení (ne jenom podložky na šroubech)
4. Nejlépe tak, že si pozveš mechanika. Jestli motorům ještě nerozumíš, tak tady bych určitě investoval do odborníka.
5. Samozřejmě.
Jinak lodě jsou zanedbávány po celém světě. Tvoje výhra je najít loď která byla hodně zanedbaná zvenku i zevnitř, vyhrnout si rukávy a dát to do pořádku
Jinak v USA by tě neměl profi inspektor vyjít na tolik peněz, rozhodně bych o tom uvažoval. Může ti toho o lodi hodně říci, což ti pomůže s rozhodováním a diskuzí o ceně.
Jinak my jsme si kdysi vytvořili seznam na inspekci lodě. Možná si trochu pomůže: Survey checklist a Survey sails. Jsou tam i word dokumenty, stačí zaměnit .pdf za .docx
Hodně štěstí!
2. To se dá zjistit proklepáním kladívkem. Ale je třeba znát konstrukci trupu a chce to zkušené ucho. Když si najdeš dobrého inspektora, tak by měl být schopen leccos zjistit.
3. Známky rzi. Známky malých ďolíků. Specielně se zaměř na terminály. Jsou-li to swages (nalisované), měli by být pěkně rovné. Mohou se na nich vyskytnou praskliny. Potři je nějakým barvivem, které se z oceli dobře setře. Po setření se barva zachytí v prasklinkách, které jinak nemusí být vidět. Další metoda je rentgen
Jinak informace o staří. Uchycení vinšen a jiného železa: na šroubech by neměla být rez a měli by mít pořádné podložení (ne jenom podložky na šroubech)
4. Nejlépe tak, že si pozveš mechanika. Jestli motorům ještě nerozumíš, tak tady bych určitě investoval do odborníka.
5. Samozřejmě.
Jinak lodě jsou zanedbávány po celém světě. Tvoje výhra je najít loď která byla hodně zanedbaná zvenku i zevnitř, vyhrnout si rukávy a dát to do pořádku
Jinak v USA by tě neměl profi inspektor vyjít na tolik peněz, rozhodně bych o tom uvažoval. Může ti toho o lodi hodně říci, což ti pomůže s rozhodováním a diskuzí o ceně.
Jinak my jsme si kdysi vytvořili seznam na inspekci lodě. Možná si trochu pomůže: Survey checklist a Survey sails. Jsou tam i word dokumenty, stačí zaměnit .pdf za .docx
Hodně štěstí!
Věřím, že jsi se tomu věnoval, ale přesto upozorňuji na problém s registrací US lodě v Evropě a nutnost zaplacení daní (které jsou někdy absurdní, pokud se úředníkům nezdá kupní cena lodě, může se vypočítávat z běžné tržní ceny...). V případě nesplnění výše uvedeného hrozí v některých státech až zabavení lodě...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů



