Hellwig Marathon
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Záleží na tom kudy to prosakuje. Přetěsnit víko ventilů je hračka na 15 minut. Motor samozřejmě nemusí z lodě. Podobný je to s přetěsněním vany. Jestli to ale teklo kolem klikovky, nebo vačkovky, tak už je to trochu složitější.
Jestli měl ten motor pěknej zvuk, neklepal kovově apod. tak se nic hroznýho neděje.
Vibrace můžou bejt způsobený i špatně seřízenym motorem. Dívali jste se na olej v motoru? V jakym byl stavu?
Jinak ten smrad.... to bys asi dopadl jak já. Taky jsem měl v lodi hroznej smrad od oleje. Nedalo se toho nijak zbavit. Nakonec jsem vyndal celou podlahu a vyházel pěnu, která byla pod ní. Byla samozřejmě nasáklá olejem. Byly to hrozný srač.ky.
Jestli měl ten motor pěknej zvuk, neklepal kovově apod. tak se nic hroznýho neděje.
Vibrace můžou bejt způsobený i špatně seřízenym motorem. Dívali jste se na olej v motoru? V jakym byl stavu?
Jinak ten smrad.... to bys asi dopadl jak já. Taky jsem měl v lodi hroznej smrad od oleje. Nedalo se toho nijak zbavit. Nakonec jsem vyndal celou podlahu a vyházel pěnu, která byla pod ní. Byla samozřejmě nasáklá olejem. Byly to hrozný srač.ky.
-
dedko
- aktívní jachtař

- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Ozzie píše:Tak sme sa rozhodli, že loď nekúpíme.
Žiadná tragedia...určite si sa rozhodol správne. Aspoň ste spravili pekný výlet
a teraz nebudeš mať starosti s shaňaním náhradných dielov a dobrých mechanikov. Lode na predaj sa začnú až teraz po sezóne objavovať vo veľkom na internete.
Ešte malá poznámka... ak sa vydáš znova tak ďaleko kvôli kúpe, tak, si vyhliadni viac lodí.
Máš vädčiu šancu že jednu z nich kúpiš.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Ahojte. Už sme doma. Dedko má stopercentnú pravdu. Som urobil veľkú chybu, že som nemal "B" plán. Išiel som naisto, veď podľa videa a fotiek bolo všetko OK.
Tá loď sa mi páčila, parametre vyhovovali. Cestu a vynaložené prostriedky neľutujem, brali sme to ako výlet.
Teraz ešte napíšem prečo sme nakoniec rozhodli loď nekupovať. Tá lodička bola pred časom vynovená v meste Kortenhoef. Vtedy sa namontovali badeplatá, urobili sa nové poťahy na sedačky atď. Týto moji Holanďania kúpili loď asi s poškodením motorom. Po oprave loď používali a teraz kvôli väčšej lode ju predávajú. Na motore bol menený simering na strane prevodovky. Bola menená olejová vaňa, nemám tušenie prečo? Bol menený gumový medzikus na výfuku. Z motora bol evidente vytečený čierný špinavý olej, ktorý nebol, alebo sa nedal odstrániť 100%-ne z motorového priestoru. Pre Zdenda: Teraz tam bol nový olej, ktorý ale tiekol. Ako som napísal ani noha sa mi nepáčila. Po návrate do prístavu som vydel tak isto ako pri vyplávaní olejovú škvrnu okolo nohy.
Proste tá loď by potrebovala velký servis: Vybrať motor a pretesniť. Rozobrať celú nohu obrúsiť antifouling a zrepasovať. Loď otočiť a dôkladne obrúsiť tie staré vrstvy antifoulingu a obnoviť náter kvalitne. Ten starý náter je hrôza. Ostatné veci boli v poriadku.
Keby som musel tieto práce všetky urobiť a zaplatiť, tak už sa neoplatí za tú cenu. Nebrať bolo najlacnejšie riešenie. Len fakt ma mrzí, že sme namali iné lode naplánované. V Holandsku je velký výber, ale väčšinou tie lode sú na prívesoch, ktoré sú pre nás nepoužívateľné. Prešiel som veľa inzerátov a veľa lodí ponúkajú s prívesom ktorý sa nedá prihlásiť. Bezproblémov oni prevážajú 900 kilové lode na nebrzdených prívesoch. Nájsť optimálnú loď za dobrú cenu a s prívesom ktorý sa dá u nás prihlásiť bude asi problém. Ale zima pred nami môžme googliť a snívať.
Tá loď sa mi páčila, parametre vyhovovali. Cestu a vynaložené prostriedky neľutujem, brali sme to ako výlet.
Teraz ešte napíšem prečo sme nakoniec rozhodli loď nekupovať. Tá lodička bola pred časom vynovená v meste Kortenhoef. Vtedy sa namontovali badeplatá, urobili sa nové poťahy na sedačky atď. Týto moji Holanďania kúpili loď asi s poškodením motorom. Po oprave loď používali a teraz kvôli väčšej lode ju predávajú. Na motore bol menený simering na strane prevodovky. Bola menená olejová vaňa, nemám tušenie prečo? Bol menený gumový medzikus na výfuku. Z motora bol evidente vytečený čierný špinavý olej, ktorý nebol, alebo sa nedal odstrániť 100%-ne z motorového priestoru. Pre Zdenda: Teraz tam bol nový olej, ktorý ale tiekol. Ako som napísal ani noha sa mi nepáčila. Po návrate do prístavu som vydel tak isto ako pri vyplávaní olejovú škvrnu okolo nohy.
Proste tá loď by potrebovala velký servis: Vybrať motor a pretesniť. Rozobrať celú nohu obrúsiť antifouling a zrepasovať. Loď otočiť a dôkladne obrúsiť tie staré vrstvy antifoulingu a obnoviť náter kvalitne. Ten starý náter je hrôza. Ostatné veci boli v poriadku.
Keby som musel tieto práce všetky urobiť a zaplatiť, tak už sa neoplatí za tú cenu. Nebrať bolo najlacnejšie riešenie. Len fakt ma mrzí, že sme namali iné lode naplánované. V Holandsku je velký výber, ale väčšinou tie lode sú na prívesoch, ktoré sú pre nás nepoužívateľné. Prešiel som veľa inzerátov a veľa lodí ponúkajú s prívesom ktorý sa nedá prihlásiť. Bezproblémov oni prevážajú 900 kilové lode na nebrzdených prívesoch. Nájsť optimálnú loď za dobrú cenu a s prívesom ktorý sa dá u nás prihlásiť bude asi problém. Ale zima pred nami môžme googliť a snívať.

- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Prestavujem Vám nový prírastok do našej domácej lodenice:
Foto robené na parkovisku pri hrade Csesznek, po našom Česnek. Akurát som hovoril, že tadeto museli tiahnúť Češi, lebo dedina pri Balatone sa zas volá Csopak, čo asi bude skomolenina českej otázky copak?
Je to Nemecký čln Hellwig Triton TS. Volá sa "Cappuchino". Rok výroby 1987, motor Johnson 60 VRO, Power trim, oddelené mazanie. Ano dvojtakt
Momentálne nemôžem viac investovať a "Navigare necesse est".
Parametre: dlžka 4200 mm (neviem či sa táto dimenzia dá vôbec nazvať dlžkou), šírka 1700 mm, ponor neviem. Štvormiestný, sedačky sa dajú položiť ako lehátko. Je to maličký čln, ale zmestím sa doňho dosť pohodlne. Pochádza ako vidíte z Bavorska. Mal jedného majiteľa ktorý má teraz 73 rokov. Čln dotiahla jedna Maďarská firma a my sme ho ťahali z Balatonszemes.
Príves je Steinbacher 850 kg brzdený. Je v poriadku, má nové gumy. Na cestu nám chlapík požičal svoju značku, našťastie policajti nemali o nás záujem. Budúcí týždeň sa príves odhlásí v Munchene a pošlú mi odhlásené papiere. Čln bude mať Holandské papiere. Majiteľ tej firmy (opravujú jachty a organizujú rôzne športové akcie na vode) má nejakú pobočku v Holandsku a tak sa dá vybaviť osvedčenie tam. Prečo tam? Je to jednoduché, nemusím nikam jazdiť, nemusím čln nikomu ukazovať, osvedčenie pošlú poštou. Aspoň si dúfam.
Dnes ráno sme začali čln rozoberať. Vybrali sme sedačky ktoré potrebujú malú opravu a riadné upratovanie. Všeobecne celý čln vyzerá na fotkách lepšie ako v skutočnosti. Je strašne špinavý a predošlý majiteľ namontoval rôzne 3,14 čoviny ktoré musia preč. Dnes som povyberal všetky hrdzavé oceľové skrutky. Musím ich zahradiť nerezom. Odstránil som hrdzavé repráky, držiak na rádio, držiaky na pivo a iné super pomôcky. Trup ináč je zdravý, má pôvodný gelcoat ktorý ale nutne potrebuje vyčistiť a preleštiť. Vybrali sme predné oko z člnu, lebo bolo uvolnené a zatekala tam voda. Zalaminovaná preglejka cez ktorú bola pripevnená zhnila. Budem potrebovať tam niečo nalaminovať a osadiť nové oko. Môžte mi radiť ako na to.
Budem len vďačný.
Na prednú palubu ten bavorák nalepil šmirglové pásy namiesto drevených líšt. Dnes sme strhali všetko. Bude treba vyčistiť od lepidla a vyrobiť tam krásné teakové lišty ako bolo pôvodne. Roboty bude ako na kostole. Motor som ešte neriešil. Bol pravidelne servisovaný vyzerá byť v poriadku. Na zimu dám dole prevodovku, vymením vodné čerpadlo poprípade aj simeringy.
Harmonogram prác je nasledovný:
teraz kým je pekne vysušíme a vyčistíme interiér, pripravíme na lamináciu, vyčistíme sedačky a kapacírung. Nakúpím nerezové skrutky a keď sa bude dať tak pomali budeme pracovať. Cez zimu sa budeme venovať motoru:
Treba vymeniť hadice na benzín, nádrž je vonku. Je z hliníku a je OK. Napriek tomu som dnes ošmirgloval a natrel. Samozrejme s vhodným základom.
Čln má zimnú plachtu ktorá je nanič, musí sa kúpiť nová. Prevozná plachta je OK. Má aj kabriostrechu ktorá bola samozrejme zabalená mokrá a celá splesnivela. Dnes som šúroval asi dve hodiny. Novú som z nej nespravil, ale ináč je v dobrom stave a bude dobre slúžiť. Bočné a zadné priehľadné a diely sú ako nové.
Tak asi toľko. Už je doma, musí sa dať do poriadku. Keď sa mi už bude páčiť, tak dám ďalšie fotky.
Mám na Vás aj nejaké otázky:
Viem že existuje opravný gelcoat. Dá sa prifarbiť? Keď ano s čím? Čln má drobné ťukance ktoré by som chcel opraviť.
S čím sa leští gelcoat? Je na to nejaká pasta?
Ako ziszím či je loď z epxidu, alebo z polyésteru? Nesmrdí vôbec! Môj kajak smrdel polyesterom aj po 30 rokoch.
Ostané otázky prídu postupne
Foto robené na parkovisku pri hrade Csesznek, po našom Česnek. Akurát som hovoril, že tadeto museli tiahnúť Češi, lebo dedina pri Balatone sa zas volá Csopak, čo asi bude skomolenina českej otázky copak?
Je to Nemecký čln Hellwig Triton TS. Volá sa "Cappuchino". Rok výroby 1987, motor Johnson 60 VRO, Power trim, oddelené mazanie. Ano dvojtakt
Momentálne nemôžem viac investovať a "Navigare necesse est".
Parametre: dlžka 4200 mm (neviem či sa táto dimenzia dá vôbec nazvať dlžkou), šírka 1700 mm, ponor neviem. Štvormiestný, sedačky sa dajú položiť ako lehátko. Je to maličký čln, ale zmestím sa doňho dosť pohodlne. Pochádza ako vidíte z Bavorska. Mal jedného majiteľa ktorý má teraz 73 rokov. Čln dotiahla jedna Maďarská firma a my sme ho ťahali z Balatonszemes.
Príves je Steinbacher 850 kg brzdený. Je v poriadku, má nové gumy. Na cestu nám chlapík požičal svoju značku, našťastie policajti nemali o nás záujem. Budúcí týždeň sa príves odhlásí v Munchene a pošlú mi odhlásené papiere. Čln bude mať Holandské papiere. Majiteľ tej firmy (opravujú jachty a organizujú rôzne športové akcie na vode) má nejakú pobočku v Holandsku a tak sa dá vybaviť osvedčenie tam. Prečo tam? Je to jednoduché, nemusím nikam jazdiť, nemusím čln nikomu ukazovať, osvedčenie pošlú poštou. Aspoň si dúfam.
Dnes ráno sme začali čln rozoberať. Vybrali sme sedačky ktoré potrebujú malú opravu a riadné upratovanie. Všeobecne celý čln vyzerá na fotkách lepšie ako v skutočnosti. Je strašne špinavý a predošlý majiteľ namontoval rôzne 3,14 čoviny ktoré musia preč. Dnes som povyberal všetky hrdzavé oceľové skrutky. Musím ich zahradiť nerezom. Odstránil som hrdzavé repráky, držiak na rádio, držiaky na pivo a iné super pomôcky. Trup ináč je zdravý, má pôvodný gelcoat ktorý ale nutne potrebuje vyčistiť a preleštiť. Vybrali sme predné oko z člnu, lebo bolo uvolnené a zatekala tam voda. Zalaminovaná preglejka cez ktorú bola pripevnená zhnila. Budem potrebovať tam niečo nalaminovať a osadiť nové oko. Môžte mi radiť ako na to.
Budem len vďačný.
Na prednú palubu ten bavorák nalepil šmirglové pásy namiesto drevených líšt. Dnes sme strhali všetko. Bude treba vyčistiť od lepidla a vyrobiť tam krásné teakové lišty ako bolo pôvodne. Roboty bude ako na kostole. Motor som ešte neriešil. Bol pravidelne servisovaný vyzerá byť v poriadku. Na zimu dám dole prevodovku, vymením vodné čerpadlo poprípade aj simeringy.
Harmonogram prác je nasledovný:
teraz kým je pekne vysušíme a vyčistíme interiér, pripravíme na lamináciu, vyčistíme sedačky a kapacírung. Nakúpím nerezové skrutky a keď sa bude dať tak pomali budeme pracovať. Cez zimu sa budeme venovať motoru:
Treba vymeniť hadice na benzín, nádrž je vonku. Je z hliníku a je OK. Napriek tomu som dnes ošmirgloval a natrel. Samozrejme s vhodným základom.
Čln má zimnú plachtu ktorá je nanič, musí sa kúpiť nová. Prevozná plachta je OK. Má aj kabriostrechu ktorá bola samozrejme zabalená mokrá a celá splesnivela. Dnes som šúroval asi dve hodiny. Novú som z nej nespravil, ale ináč je v dobrom stave a bude dobre slúžiť. Bočné a zadné priehľadné a diely sú ako nové.
Tak asi toľko. Už je doma, musí sa dať do poriadku. Keď sa mi už bude páčiť, tak dám ďalšie fotky.
Mám na Vás aj nejaké otázky:
Viem že existuje opravný gelcoat. Dá sa prifarbiť? Keď ano s čím? Čln má drobné ťukance ktoré by som chcel opraviť.
S čím sa leští gelcoat? Je na to nejaká pasta?
Ako ziszím či je loď z epxidu, alebo z polyésteru? Nesmrdí vôbec! Môj kajak smrdel polyesterom aj po 30 rokoch.
Ostané otázky prídu postupne

- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Vďaka Vám. Nie je to také hrozné teraz som skúšal čistiť sedačky a tá špina ide celkom dobre dole. Vzerá to tak, že ten čln stál na daždi, lebo všade je mokrý a dokonca aj v kýle bola voda. Všetko sme vybrali vyutierali a môže sa sušiť. Gelcoat je ok, skoro všade sa leskne. Odreniny sú len malé, dajú sa opraviť. Najhoršie je na tom predok. Ten je matný znečistený a polepený neznámým lepidlom. Neni ale zažraná do gelcoatu. Snáď to pôjde dole. Zajtra poobede dám dole kapacírung a skultúrním káble ktoré sú všade.
V člne sú dva staršie echoloty DEPTH Seafarer.
Geber (sensor) je tam kombinovaný aj s kolečkom. Má niekto s takýmto skúsenosti? Prečo 2 kusy? Je treba k nim zvlášť akumulátor a je tam aj nejaká špeciálna elektronika pri akumulátore. Vlastne aku musím dokúpiť, lebo boli nefunkčné a vyhodili ich. Aké mám kúpiť?
V člne sú dva staršie echoloty DEPTH Seafarer.
Geber (sensor) je tam kombinovaný aj s kolečkom. Má niekto s takýmto skúsenosti? Prečo 2 kusy? Je treba k nim zvlášť akumulátor a je tam aj nejaká špeciálna elektronika pri akumulátore. Vlastne aku musím dokúpiť, lebo boli nefunkčné a vyhodili ich. Aké mám kúpiť?
- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Tak jeden echolot je určite nefunkčný, lebo čidlo je odrezané. Ten druhý sa ukáže na vode. Zatiaľ sme pokročili asi tak že z lode sme vyhodili za fúrik káblov čo boli zbytočné.
vymenil som palivové potrubie. Namontovali sme novú medenú rúrku pozdlž lode a všetky dôležité hadice sme dali nové.
Včerajšie krásne teplé počasie sme využili na lamináciu. Nemal som skúsenosti s lamináciou a po konzultácii s Denisom som sa na to dal.
Pripravenené miesto na ťažné oko:
Epoxid sme mali cez noc na terase a ráno to bola riadne hustá hmota. Na čln som nahodil kabriostrechu a zakúril som olejovým radiátorom. Ďalšie epoxidy sme zohriali na radiátore a už boli povoľnejšie.
Nalepené ťažné oko z vnútra a z vonka:
Pravý predný bok lode bol narazený(prevalený) Pri obhliadke sme to nezbadali. Našťastie nič hrozné. Z vonka sú to iba pavúčinky na lamináte, ale z vnútra bolo vidieť poškodenie a potreboval som to opraviť-zosilniť. Bál som sa tejto roboty ako čert svätenej vody, ale som to zvládol. Nastríhal som ca 10 cm pásy tkaniva, namiešal epoxid, zaliezol do diery a poďme. Natrieť epoxidovú živicu ešte sa dalo, ale nalepiť pás to bola hotová hrôza. Prišiel som na to, že tkanivo musím napasovať ručne. Navliekol som si gumené rukavice a už to išlo jedna radosť. Prvá vrstva tvrdla dosť dlho, ale druhá vrstva išla už dobre.
Posilnený a olaminovaný bok z vnútra:
Po vytvrdnutí výsledok ma potešil. Bok je na tlak pevný, nalepil som koberec a ideme na ďalšie práce. Budem pokračovať s opravou Gelcoatu. Najväčšie starosri mi robí predná paluba. Predošlý majiteľ tam nalepil šmirglové pásy a neskutočne zaondil gelcoat:
Ten bordel potrebujem dať dole (neviem ako na to) a potom gelcoat ošetriť-vyleštiť, keď to pôjde a namontovať tam drevené lišty ako majú byť pôvodne.
Paralelne čistím a opravujem sedačky.
To be continued...
vymenil som palivové potrubie. Namontovali sme novú medenú rúrku pozdlž lode a všetky dôležité hadice sme dali nové.
Včerajšie krásne teplé počasie sme využili na lamináciu. Nemal som skúsenosti s lamináciou a po konzultácii s Denisom som sa na to dal.
Pripravenené miesto na ťažné oko:
Epoxid sme mali cez noc na terase a ráno to bola riadne hustá hmota. Na čln som nahodil kabriostrechu a zakúril som olejovým radiátorom. Ďalšie epoxidy sme zohriali na radiátore a už boli povoľnejšie.
Nalepené ťažné oko z vnútra a z vonka:
Pravý predný bok lode bol narazený(prevalený) Pri obhliadke sme to nezbadali. Našťastie nič hrozné. Z vonka sú to iba pavúčinky na lamináte, ale z vnútra bolo vidieť poškodenie a potreboval som to opraviť-zosilniť. Bál som sa tejto roboty ako čert svätenej vody, ale som to zvládol. Nastríhal som ca 10 cm pásy tkaniva, namiešal epoxid, zaliezol do diery a poďme. Natrieť epoxidovú živicu ešte sa dalo, ale nalepiť pás to bola hotová hrôza. Prišiel som na to, že tkanivo musím napasovať ručne. Navliekol som si gumené rukavice a už to išlo jedna radosť. Prvá vrstva tvrdla dosť dlho, ale druhá vrstva išla už dobre.
Posilnený a olaminovaný bok z vnútra:
Po vytvrdnutí výsledok ma potešil. Bok je na tlak pevný, nalepil som koberec a ideme na ďalšie práce. Budem pokračovať s opravou Gelcoatu. Najväčšie starosri mi robí predná paluba. Predošlý majiteľ tam nalepil šmirglové pásy a neskutočne zaondil gelcoat:
Ten bordel potrebujem dať dole (neviem ako na to) a potom gelcoat ošetriť-vyleštiť, keď to pôjde a namontovať tam drevené lišty ako majú byť pôvodne.
Paralelne čistím a opravujem sedačky.
To be continued...
- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Vďaka Vám za palce chlapci. Ixxo ďakujem za ponuku
Akurát som chcel rozbehnúť pátranie po dreve. Budem potrebovať 3 kusy líšt, každý 1 meter a šírka 70 mm, hrúbku neviem, ale 8-10 mm bude stačiť. Aspoň také boli tie pôvodné. Keď budú iných dimenzií, tak prispôsobíme. Keď máš niečo podobné tak rád odkúpím.
Ešte raz ďakujem.
Ešte raz ďakujem.
- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Ešte k lodi: Včera som písal do Hellwigu ohľadne odtieňu lodičky a dátumu výroby. Na osvedčení z Nemecka nebol uvedený dátum výroby.
Odpoveď som dostal do dvoch hodín. Uviedli presný dátum (26.03.1987) a ohľadne odtieňu mi napísali, že vtedy ešte nepoužívali RAL odtiene a bude najlepšie gelcoat na drobné opravy prifarbiť a porovnávať. Tak aj urobím. Gelcoat už mám a kúpím do toho kvalitný pigment a budeme skúšať. Ide o drobné opravy, ale chcem to urobiť pekne, aby som sa za tú lodičku nemusel hanbiť
Odpoveď som dostal do dvoch hodín. Uviedli presný dátum (26.03.1987) a ohľadne odtieňu mi napísali, že vtedy ešte nepoužívali RAL odtiene a bude najlepšie gelcoat na drobné opravy prifarbiť a porovnávať. Tak aj urobím. Gelcoat už mám a kúpím do toho kvalitný pigment a budeme skúšať. Ide o drobné opravy, ale chcem to urobiť pekne, aby som sa za tú lodičku nemusel hanbiť

-
david
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
a až si to všechno pěkně načinčáš, tak potkáš např. takovýho blba a hned máš po náladě. Je jich čím dá víc. Zasra. čártr.
https://www.youtube.com/watch?v=dhghIXjoZtY
https://www.youtube.com/watch?v=dhghIXjoZtY
- Ozzie
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Ináč práce prebiehajú. Vyčistil a opravil som sedačky. Nové nie sú, ale fungujú. Na miesto vytrhaných skrutiek do preglejky som zalepil kovové hmoždenky Fischer pre sádrokartón. Pre istotu som ich zalepil dvojzložkovým epoxidovým lepidlom. Držia dobre. Všetky hrdzavé skrutky som nahradil nerezom.
Dnes som mal volnejší deň tak som rozobral náboje prívesu. Musel som si požičať od svojho mechanika kompetentný gola klúč na demontáž matky. Bol som richtig gespannt, lebo som nevedel čo sa skrýva pod bubnom. Márne, vozík je z roku 1987, veru som mal obavy. Po demontáži som ostal prekvapený
Brzdy v poriadku skoro bez hrdze. Všetko funkčné, pohyblivé časti vzorne namazané medenou pastou. Stačilo natrieť farbou zadný ochranný plech a bubny. Keď uschne namontujem bubny späť, nastavým brzdy a príves bude pripravený na sezónu. Ešte som natrel disky kolies. Použil som základ a striebornú farbu od Alkyton. Vonku sa už veľmi nedá robiť nič, demontujem nohu z motora, všetko zakryjem a budeme čakať na sezónu.
Dnes som mal volnejší deň tak som rozobral náboje prívesu. Musel som si požičať od svojho mechanika kompetentný gola klúč na demontáž matky. Bol som richtig gespannt, lebo som nevedel čo sa skrýva pod bubnom. Márne, vozík je z roku 1987, veru som mal obavy. Po demontáži som ostal prekvapený
Brzdy v poriadku skoro bez hrdze. Všetko funkčné, pohyblivé časti vzorne namazané medenou pastou. Stačilo natrieť farbou zadný ochranný plech a bubny. Keď uschne namontujem bubny späť, nastavým brzdy a príves bude pripravený na sezónu. Ešte som natrel disky kolies. Použil som základ a striebornú farbu od Alkyton. Vonku sa už veľmi nedá robiť nič, demontujem nohu z motora, všetko zakryjem a budeme čakať na sezónu.Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host



