
Kúpa lode v Holandsku
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Zajtra ráno sme mali odcestovať do Holandska, osobne si prezrieť rezervovanú loď. Už som mal aj veci z balené ale dnes o 17°° sme dostali z Holandska mail, aby sme našu cestu zvážili, nakoľko žeriav nebude pracovať kvôli silným mrazom a loď sa z vody nevyberie. Tak sme obhliadku presunuli na neurčito, cca za dva týždne.....
....................................................................................................................................
Včera som napísal tento mail na ŠPS kvôli registrácii.
Dobrý deň.
Chcem kúpiť Loď v Holandsku o rozmeroch 9 x 3 metre vstavaným dízlovým motorom 55 Hp. Preto sa obraciam na Vás, či by som nemohol dostať odbornú odpoveď.
Nakoľko lode v Holandsku nemajú povinnosť registrácie, aký by bol postup u nás na Slovensku na ŠPS ?
Aké doklady vyžaduje ŠPS k zaregistrovaniu lode v SK ?
Ďakujem
....................................................................................................................................
Dnes som dostal túto odpoveď zo ŠPS...
Dobry den!
K registracii predmetnoho plavidla su nutne nasledovne doklady: dokument o odhlaseni plavidla z Holandskeho registra plavidiel (plavidlo sa prihlasi a hned aj odhlasi); nadobudaci doklad (faktura, kupna zmluva s overeným podpisom predavajuceho a pod.); ak sa jedna o nove plavidlo, tak aj deklaraciu o zhode pre plavidlo i motor; ak je motor vyrobeny po r.2006, tak aj deklaraciu o emisiach a hluku; prislusne poplatky podla zakona 145/1995 Zb. v platnom zneni.
....................................................................................................................................
Dnes som napísal znova tento mail na ŠPS
Vážená ŠPS....
Dnes som dostal mail z Holandska kde mi potvrdili že loď je zaregistrovaná v Holandsku a preto zvažujem, že zakúpenú loď nechám zaregistrovanú tam.
Ak loď ostane registrovaná v Holandsku a bude viac-menej používaná na Slovensku, či to nie je v rozpore s našimi zákonmi.
Ďakujem.
............................................................................................................................
Viete niekto načo slúži v lodi tento žltý bazmeg ?

....................................................................................................................................
Včera som napísal tento mail na ŠPS kvôli registrácii.
Dobrý deň.
Chcem kúpiť Loď v Holandsku o rozmeroch 9 x 3 metre vstavaným dízlovým motorom 55 Hp. Preto sa obraciam na Vás, či by som nemohol dostať odbornú odpoveď.
Nakoľko lode v Holandsku nemajú povinnosť registrácie, aký by bol postup u nás na Slovensku na ŠPS ?
Aké doklady vyžaduje ŠPS k zaregistrovaniu lode v SK ?
Ďakujem
....................................................................................................................................
Dnes som dostal túto odpoveď zo ŠPS...
Dobry den!
K registracii predmetnoho plavidla su nutne nasledovne doklady: dokument o odhlaseni plavidla z Holandskeho registra plavidiel (plavidlo sa prihlasi a hned aj odhlasi); nadobudaci doklad (faktura, kupna zmluva s overeným podpisom predavajuceho a pod.); ak sa jedna o nove plavidlo, tak aj deklaraciu o zhode pre plavidlo i motor; ak je motor vyrobeny po r.2006, tak aj deklaraciu o emisiach a hluku; prislusne poplatky podla zakona 145/1995 Zb. v platnom zneni.
....................................................................................................................................
Dnes som napísal znova tento mail na ŠPS
Vážená ŠPS....
Dnes som dostal mail z Holandska kde mi potvrdili že loď je zaregistrovaná v Holandsku a preto zvažujem, že zakúpenú loď nechám zaregistrovanú tam.
Ak loď ostane registrovaná v Holandsku a bude viac-menej používaná na Slovensku, či to nie je v rozpore s našimi zákonmi.
Ďakujem.
............................................................................................................................
Viete niekto načo slúži v lodi tento žltý bazmeg ?

- Martin88
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 726
- Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Praha
Vypada to,ze u vas je prihlaseni vetsi problem nez u nas.
Loni jsem prihlasoval lod z Holandska /8,2 x 2,3m/,ktera tam take nebyla registrovana,na SPS jsem toto predem dotazoval
a odpovedeli mi,ze potrebuji jakykoli doklad o tom,ze lod byla jiz provozovana na uzemi EU./faktura za opravy,kotveni,pojisteni.../
Toto jsem dolozil uctem za kotveni v marine a cestnym prohlasenim prodavajiciho.Tak se jich na to u vas zkus zeptat.
Loni jsem prihlasoval lod z Holandska /8,2 x 2,3m/,ktera tam take nebyla registrovana,na SPS jsem toto predem dotazoval
a odpovedeli mi,ze potrebuji jakykoli doklad o tom,ze lod byla jiz provozovana na uzemi EU./faktura za opravy,kotveni,pojisteni.../
Toto jsem dolozil uctem za kotveni v marine a cestnym prohlasenim prodavajiciho.Tak se jich na to u vas zkus zeptat.
Naposledy upravil(a) bomba dne stř led 16, 2013 10:29 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
bomba píše:Ahoj
ten bazmeg je bugštrál od Vetusu.
http://viewer.zmags.com/publication/344 ... 4f30a6/144
Maxík, Bomba, dík
...............................................................................................................................
Dnes so dostal tento mail z ŠPS
Pan Szabo,
nas obcan moze vlastnit lod v inom state, pokial to predpisy dotycnej krajiny umoznuju a pod touto vlajkou sa plavit na medzinarodnych vodnych cestach. Problemom vsak niekedy byva plavba po narodnych vodnych cestach, na ktorych môzu platit predpisy odlisne od medzinarodnych.

S pozdravom
Vladimir Sevcik
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Zajtra ráno cestujeme do Holandska pozrieť a možno aj kúpiť tú rezervovanú loď.
Beriem si so sebou tlmočníka, vlastne tlmočník berie mňa.
Trocha ma mrzí že kamarát (odborník na lode, omietol s nami vycestovať )
dal prednosť lyžovaniu so svojou manželkou ! No to mi je kamarát...
Loď si dôkladne prezrieme, spravíme malú jazdu a ak bude všetko OK tak ju kúpime.
Po návrate budem informovať.

Beriem si so sebou tlmočníka, vlastne tlmočník berie mňa.
Trocha ma mrzí že kamarát (odborník na lode, omietol s nami vycestovať )
dal prednosť lyžovaniu so svojou manželkou ! No to mi je kamarát...

Loď si dôkladne prezrieme, spravíme malú jazdu a ak bude všetko OK tak ju kúpime.
Po návrate budem informovať.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Ahoj
Tak, obhliadku lode máme za sebou !
Naša cesta do Holandska prebehla v pohode a v poriadku.
Stretnutie s predávajúcim v Roterdame, sme mali o 10-tej. Objednaný žeriav, taktiež dorazil včas, tak sme ihneď loď vytiahli z vody a čo sa dalo, sme skontrolovali. No vlastne skontrolovať loď zo spodku sa moc dôkladne nedalo. Loď sa dlho neplavila a na spodku lode bolo niekoľko, sto kg mušlí !
Kým loď visela na žeriave tak sme všetko odmerali, aby sme v budúcnosti vedeli, ako umiestniť gurtne a v prípade vyrobenia trajleru, na vyťahovanie lode z vody, mali rozmery. Vnútrajšok lode ma milo prekvapil. Loď bola z vnútra suchá, všetko v takom stave ako predávajúci uviedol v inzeráte. Náš kamarát Paul, pred naším odchodom do Holandska, nám poslal video z lode a upozorňoval na stojnú výšku v lodi, že je len, cca 180 cm. Tak, to ma trocha znepokojilo, lebo byť v lodi zohnutý a ešte stáť za kormidlom, nie je moc príjemné. Lenže v lodi pri kormidle je stojná výška cez 180 cm.
(Pred odchodom z domu, som už robil plány ako z tej lode spravím kabriolet......)
Jedinú vec ktorú musíme ešte doriešiť, je prepis lode, vyčistiť loď od mušlí a namontovať inú kotvu, ktorá bude spoľahlivo držať na tečúcich riekach, ako Dunaj a pod...
Jediný menší problém, nastal po príchode do Roterdamu. Loď nemôže ostať na pôvodnom mieste, lebo tohto roku mesto Roterdam vydalo nariadenie, že každá loď kotviaca v meste Roterdam, musí byť zakotvená výlučne v prístavoch či marínach a nie voľne pri brehoch!
Nedodržanie tohto nariadenia, sa po výzve príslušných orgánov, lode odvezú a zošrotujú !
Toto nariadenie majú na svedomí prisťahovalci z Poľska, Rumunska a pod...
Títo "turisti" si prenajímajú alebo kupujú nepojazdné vraky lodí, na ktorých hromadne bývajú a bez povolenia načierno, v Holandsku pracujú.....
Loď prešla v roku 2007 kompletnou rekonštrukciou a dostal som aj revíznu správu, podľa ktorej je loď vo vynikajúcom stave.....
Takže teraz sa môžem pochváliť, že kúpnopredajná zmluva je podpísaná a s babkou vlastníme nádhernú loď menom MARIJKE......
Loď máme teraz v Roterdame a v lete ju plánujeme dopraviť na Slovensko. Plavbu z Holandska uskutočníme cez Belgicko- Francúzko- Nemecko- Rýn a Mohan kanál- Dunaj
PS: Fotky upravím a sem zavesím..............
Tak, obhliadku lode máme za sebou !
Naša cesta do Holandska prebehla v pohode a v poriadku.
Stretnutie s predávajúcim v Roterdame, sme mali o 10-tej. Objednaný žeriav, taktiež dorazil včas, tak sme ihneď loď vytiahli z vody a čo sa dalo, sme skontrolovali. No vlastne skontrolovať loď zo spodku sa moc dôkladne nedalo. Loď sa dlho neplavila a na spodku lode bolo niekoľko, sto kg mušlí !
Kým loď visela na žeriave tak sme všetko odmerali, aby sme v budúcnosti vedeli, ako umiestniť gurtne a v prípade vyrobenia trajleru, na vyťahovanie lode z vody, mali rozmery. Vnútrajšok lode ma milo prekvapil. Loď bola z vnútra suchá, všetko v takom stave ako predávajúci uviedol v inzeráte. Náš kamarát Paul, pred naším odchodom do Holandska, nám poslal video z lode a upozorňoval na stojnú výšku v lodi, že je len, cca 180 cm. Tak, to ma trocha znepokojilo, lebo byť v lodi zohnutý a ešte stáť za kormidlom, nie je moc príjemné. Lenže v lodi pri kormidle je stojná výška cez 180 cm.

(Pred odchodom z domu, som už robil plány ako z tej lode spravím kabriolet......)

Jedinú vec ktorú musíme ešte doriešiť, je prepis lode, vyčistiť loď od mušlí a namontovať inú kotvu, ktorá bude spoľahlivo držať na tečúcich riekach, ako Dunaj a pod...
Jediný menší problém, nastal po príchode do Roterdamu. Loď nemôže ostať na pôvodnom mieste, lebo tohto roku mesto Roterdam vydalo nariadenie, že každá loď kotviaca v meste Roterdam, musí byť zakotvená výlučne v prístavoch či marínach a nie voľne pri brehoch!
Nedodržanie tohto nariadenia, sa po výzve príslušných orgánov, lode odvezú a zošrotujú !
Toto nariadenie majú na svedomí prisťahovalci z Poľska, Rumunska a pod...
Títo "turisti" si prenajímajú alebo kupujú nepojazdné vraky lodí, na ktorých hromadne bývajú a bez povolenia načierno, v Holandsku pracujú.....
Loď prešla v roku 2007 kompletnou rekonštrukciou a dostal som aj revíznu správu, podľa ktorej je loď vo vynikajúcom stave.....
Takže teraz sa môžem pochváliť, že kúpnopredajná zmluva je podpísaná a s babkou vlastníme nádhernú loď menom MARIJKE......
Loď máme teraz v Roterdame a v lete ju plánujeme dopraviť na Slovensko. Plavbu z Holandska uskutočníme cez Belgicko- Francúzko- Nemecko- Rýn a Mohan kanál- Dunaj
PS: Fotky upravím a sem zavesím..............

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host