4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Ahoj, neznáte nějakou sériově vyráběnou 4metrovou kajutovou námořní plachetnici za 10 až 15 tis EUR novou?
Pro větší loď, nebo jakoukoliv loď vyžadující rekonstrukci bychom museli prodat byt v Praze a přestěhovat se do nějakého domečku daleko od metropole. Uvažujeme i o 4metrové otevřené (Gazelle des Iles), ale přeci jen: Kajutka třeba i 1 krychlový metr nejen usnadní vícedenní plavby, ale při plavbě ve dvojici za horšího počasí je to neskutečný komfort a pocit bezpečí (že bychom se střídali, nebo by tam žena zalezla). Navíc, pokud by měla loď dostatečně balastu, bychom mohli přinejhorším zalézt dovnitř a nechat loď, ať si poradí sama. 4metrová loď se vejde i s přívěsem do jakékoliv garáže.
Tady je, co jsem zjistil a vyhodnotil
a) Loď 3 metry a méně: Pro 2 lidi nedostatečné.
b) Loď 4 metry: Žádnou sériově vyráběnou jsem nenašel. Existuje spousta lodních plánů ke stažení včetně od plovoucích skříní přes lehoučké elegantní modely až po modely pro oceánskou plavbu. Často včetně křivky stabillity a ověřené CE kategorie. Jako optimální bych viděl hmotnost prázdné lodě 450 kg, z toho 200 kg balastu, 12 m2 plachet. Na zakázku vyráběná 4metrová loď (aby to nebyla pouhá krabice) by stála bohužel nejméně 20 000 EUR
c) Loď 5 metrů. Tady už začíná nabídka. Například Sage 17 asi za 20 000 EUR. Ale už se nevejde na přívěsu do garáže.
d) Lod´ 6 metrů. Tady je už velká nabídka. Cena od 20 000 EUR za polskou loď nebo anglický BayRaiderExpedition, západní loď typicky 30 tis EUR.
Pro větší loď, nebo jakoukoliv loď vyžadující rekonstrukci bychom museli prodat byt v Praze a přestěhovat se do nějakého domečku daleko od metropole. Uvažujeme i o 4metrové otevřené (Gazelle des Iles), ale přeci jen: Kajutka třeba i 1 krychlový metr nejen usnadní vícedenní plavby, ale při plavbě ve dvojici za horšího počasí je to neskutečný komfort a pocit bezpečí (že bychom se střídali, nebo by tam žena zalezla). Navíc, pokud by měla loď dostatečně balastu, bychom mohli přinejhorším zalézt dovnitř a nechat loď, ať si poradí sama. 4metrová loď se vejde i s přívěsem do jakékoliv garáže.
Tady je, co jsem zjistil a vyhodnotil
a) Loď 3 metry a méně: Pro 2 lidi nedostatečné.
b) Loď 4 metry: Žádnou sériově vyráběnou jsem nenašel. Existuje spousta lodních plánů ke stažení včetně od plovoucích skříní přes lehoučké elegantní modely až po modely pro oceánskou plavbu. Často včetně křivky stabillity a ověřené CE kategorie. Jako optimální bych viděl hmotnost prázdné lodě 450 kg, z toho 200 kg balastu, 12 m2 plachet. Na zakázku vyráběná 4metrová loď (aby to nebyla pouhá krabice) by stála bohužel nejméně 20 000 EUR
c) Loď 5 metrů. Tady už začíná nabídka. Například Sage 17 asi za 20 000 EUR. Ale už se nevejde na přívěsu do garáže.
d) Lod´ 6 metrů. Tady je už velká nabídka. Cena od 20 000 EUR za polskou loď nebo anglický BayRaiderExpedition, západní loď typicky 30 tis EUR.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Vojto, řešíš loď, která je úplně mimo realitu. Jediné jak ti toto fórum může pomoct, je ti dobře poradit, předat mnohdy těžce nabité zkušenosti. Ty evidentně hledáš svoji vlastní cestu. Zkus se ale vydat cestou která funguje ostatním.
Pronajmi tu garáž někomu v okolí na parkování auta
Udělej si řidičák B+E
Kup si Oktávku
Kup si kvalitní použitou kajutovku alespoň 5,5 metru
Kup si bržděný přívěs
Pronajmi si místo na stání přívěsu s lodí v okolí Slap
Vyzkoušej a zabydli se v lodi na Slapech, Orlíku, Lipně, Berlínských a Mazurskách jezerech
Vyzkoušej loď v Chorvatsku
Vyzkoušej loď ve Švédsku
.
.
.
Prodej loď i s vlekem
Kup si Bavarii, Jeanneau, Oceanis 30
Vyzkoušej v Chorvatsku
Vyzkoušej v Řecku
Vyzkoušej na Baleárech
.
.
.
A dál už je to na tobě
Pronajmi tu garáž někomu v okolí na parkování auta
Udělej si řidičák B+E
Kup si Oktávku
Kup si kvalitní použitou kajutovku alespoň 5,5 metru
Kup si bržděný přívěs
Pronajmi si místo na stání přívěsu s lodí v okolí Slap
Vyzkoušej a zabydli se v lodi na Slapech, Orlíku, Lipně, Berlínských a Mazurskách jezerech
Vyzkoušej loď v Chorvatsku
Vyzkoušej loď ve Švédsku
.
.
.
Prodej loď i s vlekem
Kup si Bavarii, Jeanneau, Oceanis 30
Vyzkoušej v Chorvatsku
Vyzkoušej v Řecku
Vyzkoušej na Baleárech
.
.
.
A dál už je to na tobě
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Lada M to napsal přesně:
Vždycky jsem si myslel, že mladý vydržej lecos a ke stáru člověk chce už to svý pohodlíčko. Ale postupem času docházím k tomu, že je to spíš obráceně a člověk teprve zkušenostma dojde k tomu, co všechno vlastně nepotřebuje.
Já jsem teda ještě spíš v zajetí možností civilizace, ale pracuju na tom. 
------------------
Když jsi ochotný plout na oplachtěném gumáku, podívej se na Y tube, na jakých jednoduchých krabicích plují amíci.
I já jima opovrhoval, než jsem našel jejich genialitu. Michalak má hodně lodí (pro mne 15 - 17 ft váhově 140 - 250 kg) včetně pozorovací kajuty na ptáky, která nevypadá, ale hodně nabízí.
Takovou loď, pokud opravdu chceš, postavíš ve své garáži za 3 - 4 tis. E .
A potom už jen bezstarostně pluješ a máš z toho dvojí radost, protože nejlíp se pluje na vlastnoručně postavené lodi.
Vždycky jsem si myslel, že mladý vydržej lecos a ke stáru člověk chce už to svý pohodlíčko. Ale postupem času docházím k tomu, že je to spíš obráceně a člověk teprve zkušenostma dojde k tomu, co všechno vlastně nepotřebuje.


------------------
Když jsi ochotný plout na oplachtěném gumáku, podívej se na Y tube, na jakých jednoduchých krabicích plují amíci.
I já jima opovrhoval, než jsem našel jejich genialitu. Michalak má hodně lodí (pro mne 15 - 17 ft váhově 140 - 250 kg) včetně pozorovací kajuty na ptáky, která nevypadá, ale hodně nabízí.
Takovou loď, pokud opravdu chceš, postavíš ve své garáži za 3 - 4 tis. E .
A potom už jen bezstarostně pluješ a máš z toho dvojí radost, protože nejlíp se pluje na vlastnoručně postavené lodi.
- jakubsipek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Ahoj, já uvažuju o týhle (je to všechno víceméně ta samá loď):
OOSTZEEJOL
LYNAES 14.
DANICA 16
MIDGET 15
NORDICA 16
https://sailboatdata.com/sailboat/nordica-16
https://sailboatdata.com/sailboat/lynaes-14
http://www.oostzeejol.de
U vleku, aby se mi vešel do garáže uvažuju mít teleskopickou nebo odnímatelnou oj.
OOSTZEEJOL
LYNAES 14.
DANICA 16
MIDGET 15
NORDICA 16
https://sailboatdata.com/sailboat/nordica-16
https://sailboatdata.com/sailboat/lynaes-14
http://www.oostzeejol.de
U vleku, aby se mi vešel do garáže uvažuju mít teleskopickou nebo odnímatelnou oj.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
A jde Ti rozhodně o novou loď nebo bys bral i starší bez nutnosti rekonstrukce? Ve Švédsku seženeš větší lodi levněji. A některé jsou ve výborném stavu. Zkus blocket.se, sekci plachetnice. Viděl jsem tam Albin Citrus (780 cm) za 72 tisíc SEK. To je asi 7 tisíc eur. Na fotkách vypadala dobře, chce to ovšem vidět.
Jsou tam i spousty menších lodí. Před zimou budou ubývat.
Jsou tam i spousty menších lodí. Před zimou budou ubývat.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Děkuji, přátelé!
Re: RACEK. Třeba to tak nakonec dopadne. Ale chci prozkoumat všechny cestičky.
Re: kanic. Třeba to tak nakonec dopadne. Ale obávám se, že koupená plechová garáž není pro stavbu lodi dostatečná; alespoň co je mi známo, musí se jednat spíš o dílnu, se řízenou teplotou a nejlépe i vlhkostí... pro lepidla, tmely, nátěry... Je jasné, že konstrukce Jima Michalaka je jedna z nejjednodušších. Mně osobně spíš sedne PocketShip od Chesapeake Light Craft; prodávají i stavebnici. Ale viděl jsem i jiné návrhy, nejvíc mě zaujala myšlenka balastu z pytlů z pískem. Něco mezi kovovým a vodním balastem; písek bývá často přímo na plážích....
Re: jakubsipek. HEUREKA !!!! TO JE ONA ! TUDLE LOĎ CHCEME! Je to vlastně něco jako Gazelle des Iles s nástavbou a z balastem z betonu místo vody, ovšem s mi bližším bermudským oplachtěním místo gaflového. TEĎ UŽ VÍM PO ČEM SE PÍDIT na netu. Zatím jsem bohužel našel jen lodi na prodej v USA. To bychom ji museli hodit loď dceři v Texasu na zahradu a příležitostně ji po oceánu převézt do Evropy
Cena 2 až 5 tisíc USD za starší loď.
Re: jakubsipek. Teleskopická nebo odjímatelná oj by podle mě byla problematická z hlediska pevnosti vozíku (problémy s registrací a technickou...). Uvažoval jsem o tom a napadlo mě něco snad lepšího: Odjímatelný sloupek, o který se opírá příď lodě (za který se může spouštět/vytahovat na navijáku) a přidání dalších rolen před loď: V garáži by se prostě sloupek odejmul a loď by se posunula o ten metr dopředu, vozík by se pak popostrčil.
Re: Lynx. Ano, už bereme i starší
Ale nejlépe jen 4metrovou. Aby se vešla do garáže, kterou bychom koupili v Radotíně nebo v okolí. Oproti koupi auta nebo pronájmu místa pro loď by se nejednalo o náklady, ale o investici; zbytková cena by se (na rozdíl třeba od zbytkové ceny auta) zvětšovala, a ne zmenšovala. Uvažovali jsme třeba i o koupi pozemku někde na vesnici v Sudetech, koupit k tomu 20 feetový lodní kontejner a loď uskladnit do něj, ale z toho máme strach: škůdci, plísně, jak zajistit větrání a izolaci od spodní vlhkosti atd.
Jinak: Ve svých 46 letech jsem se z manažera stal konstruktérem. Přišel jsem sice o služební auto, ale zato jsem se naučil SolidWorks a práci mám hodně kreativní, a projekt management je v tom vlastně taky. Možná se stanu nakonec konstruktérem a výrobcem lodí? Pokud Francouzi dokáží ve Francii vyrábět 4metrové otevřené kompozitní plachetnice jako Gazelle de Sables s vodním balastem za cenu kolem 8 tis EUR včetně takeláže, nešlo by zkonstruovat a vyrábět ve střední Evropě 4metrové kajutovky (s pomocí pracovní síly z Moldávie apod.) za 300 tis Kč včetně DPH ?
Re: RACEK. Třeba to tak nakonec dopadne. Ale chci prozkoumat všechny cestičky.
Re: kanic. Třeba to tak nakonec dopadne. Ale obávám se, že koupená plechová garáž není pro stavbu lodi dostatečná; alespoň co je mi známo, musí se jednat spíš o dílnu, se řízenou teplotou a nejlépe i vlhkostí... pro lepidla, tmely, nátěry... Je jasné, že konstrukce Jima Michalaka je jedna z nejjednodušších. Mně osobně spíš sedne PocketShip od Chesapeake Light Craft; prodávají i stavebnici. Ale viděl jsem i jiné návrhy, nejvíc mě zaujala myšlenka balastu z pytlů z pískem. Něco mezi kovovým a vodním balastem; písek bývá často přímo na plážích....
Re: jakubsipek. HEUREKA !!!! TO JE ONA ! TUDLE LOĎ CHCEME! Je to vlastně něco jako Gazelle des Iles s nástavbou a z balastem z betonu místo vody, ovšem s mi bližším bermudským oplachtěním místo gaflového. TEĎ UŽ VÍM PO ČEM SE PÍDIT na netu. Zatím jsem bohužel našel jen lodi na prodej v USA. To bychom ji museli hodit loď dceři v Texasu na zahradu a příležitostně ji po oceánu převézt do Evropy

Re: jakubsipek. Teleskopická nebo odjímatelná oj by podle mě byla problematická z hlediska pevnosti vozíku (problémy s registrací a technickou...). Uvažoval jsem o tom a napadlo mě něco snad lepšího: Odjímatelný sloupek, o který se opírá příď lodě (za který se může spouštět/vytahovat na navijáku) a přidání dalších rolen před loď: V garáži by se prostě sloupek odejmul a loď by se posunula o ten metr dopředu, vozík by se pak popostrčil.
Re: Lynx. Ano, už bereme i starší

Jinak: Ve svých 46 letech jsem se z manažera stal konstruktérem. Přišel jsem sice o služební auto, ale zato jsem se naučil SolidWorks a práci mám hodně kreativní, a projekt management je v tom vlastně taky. Možná se stanu nakonec konstruktérem a výrobcem lodí? Pokud Francouzi dokáží ve Francii vyrábět 4metrové otevřené kompozitní plachetnice jako Gazelle de Sables s vodním balastem za cenu kolem 8 tis EUR včetně takeláže, nešlo by zkonstruovat a vyrábět ve střední Evropě 4metrové kajutovky (s pomocí pracovní síly z Moldávie apod.) za 300 tis Kč včetně DPH ?
- jakubsipek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
vojtaharok píše:...
Re: jakubsipek. HEUREKA !!!! TO JE ONA ! TUDLE LOĎ CHCEME! Je to vlastně něco jako Gazelle des Iles s nástavbou a z balastem z betonu místo vody, ovšem s mi bližším bermudským oplachtěním místo gaflového. TEĎ UŽ VÍM PO ČEM SE PÍDIT na netu. Zatím jsem bohužel našel jen lodi na prodej v USA. To bychom ji museli hodit loď dceři v Texasu na zahradu a příležitostně ji po oceánu převézt do EvropyCena 2 až 5 tisíc USD za starší loď.
...
U nás v EU se hodně prodávaj v Nizozemí, zkus na Googlu hledat "Midget 15 te koop". Myslim že v Evropě bys moh sehnat Midget 15 a Lyanes 14.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 316
- Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
- Reputace: 9
- Bydliště: Dobříš
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
vojtaharok píše: Možná se stanu nakonec konstruktérem a výrobcem lodí?
Staň, jistě ! A nebo se taky můžeš stát kosmonautem a nebo filmovou hvězdou. Vojto, kolik že Ti je let ? Já např. ve 4 chtěl být popelářem a skončil jsem jako inženýr.
Jen pár praktických postřehů: Abys ses stal konstruktérem, tak nestačí znát jen 1 program Solid Works. Musíš mít také znalosti materiálů, konstrukce. Umět vypočítat namáhání, zatížení, dynamiku, laterál, plachty. A bys mohl lod´vyrábět, tak také pro úspěšný prodej musíš přesvědčit státní orgány a získat CE. Vzhledem k tomu, že si ani neumíš rozhodnout zda pronajmeš zděnou garáž, nebo postavíš plechovou a nebo skončíš v lodním kontejneru, tak ve Tvůj úspěch moc nevěřím. Ale, chutě do toho, odvážnému štěstí přeje.
Jinak, samozřejmě neodrazuji od žádné stavby. Já např. postavil na zahradě skleník z oken, ale výrobcem skleníků se nestanu



- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Vojto, 4metry je ještě míň, než 14 stop. Takovou postavil Hood. Je to precizní a nádherná práce. Ale pro dva? Píšeš, že kajuta 1m3 poskytne dost komfortu pro dva..
Co se domluvit s Hoodem a kouknout na to?

Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Zkus někde mrknout na Variantu 18. Nic neváží, jede super, dá se s ni i na moři. Na zimu stačí přihodit plachta a dva se vyspí luxusně. Dá se sehnat za 12 tisíc.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Díky pánové, za tipy.
Re: jakubsipek. Skvělé. Zafungovalo. V Evropě se prodává nejméně jedna za měsíc.. budu se připravovat na koupi.
Re: pan.fotograf. Ještě bych podle ženy mohl být se svým hlasem supertar
Že normální prací si na jachtu nevydělám...
Je mi 46. Bohužel nemám zkušenosti s loďmi.
Ale jsem materiálový inženýr z jaderky, dělal jsem i v automotiv i ve vlacích ale většinou v oboru vzduchotechniky a klimatizace. Jako asistent vedoucího výroby, kvality manažer, inženýr prodeje, technický ředitel, ruční sazeč a tiskař, zkušební technik, vedoucí zkušebního ústavu, ze kterého jsem udělal certifikační orgán, a teď jako konstruktér vzduchotechnických zařízení. Takže nějaká komplexní zkušenost by tu byla.
Objem lidského těla je asi 0,1 m3 pro 100kilového člověka a asi 0,06 m3 pro 60kilového člověka, takže kajuta 1 m3 by mohla při správném uspořádání stačit pro oba
.
Re: ferdas. Aha! To je právě ta loď, jejíž plány jsem viděl na netu a líbily se mi. Časem se pokusím kontaktovat Hooda. Moc pěkná práce.
Nejméně pár dní teď nebudu ve spojení - jdu se zavřít do sebeizolace tam, kde není internet - čínská chřipka je nebezpečné svinstvo. Snad tam vážněji neonemocním.
Re: jakubsipek. Skvělé. Zafungovalo. V Evropě se prodává nejméně jedna za měsíc.. budu se připravovat na koupi.
Re: pan.fotograf. Ještě bych podle ženy mohl být se svým hlasem supertar

Je mi 46. Bohužel nemám zkušenosti s loďmi.

Objem lidského těla je asi 0,1 m3 pro 100kilového člověka a asi 0,06 m3 pro 60kilového člověka, takže kajuta 1 m3 by mohla při správném uspořádání stačit pro oba

Re: ferdas. Aha! To je právě ta loď, jejíž plány jsem viděl na netu a líbily se mi. Časem se pokusím kontaktovat Hooda. Moc pěkná práce.
Nejméně pár dní teď nebudu ve spojení - jdu se zavřít do sebeizolace tam, kde není internet - čínská chřipka je nebezpečné svinstvo. Snad tam vážněji neonemocním.
- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Ahoj, jsou to všechno moc pěkný lodičky, přeji ti aby se ti splnil tvůj sen a užíval si to . Jen mi trochu nesedí u 4metrové plachetničky pojem námořní.
Loďička takové velikosti bude mít problémy v metrových vlnách které se udělají při bouřce i na přehradě.O pohodlí v té pidikajutce ani nemluvě. Zvaž to pořádně ať nejsi později zklamaný.

- jakubsipek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř říj 22, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
vojtaharok píše:Uvažoval jsem o tom a napadlo mě něco snad lepšího: Odjímatelný sloupek, o který se opírá příď lodě (za který se může spouštět/vytahovat na navijáku) a přidání dalších rolen před loď: V garáži by se prostě sloupek odejmul a loď by se posunula o ten metr dopředu, vozík by se pak popostrčil.
Ten nápad se mi líbí, parvděpodobně to v budoucnu budu taky řešit.
Vim ještě o dvou typech lodiček, jsou o trošku delší, ale do garáže by se vejít měly:
- OYSTERMAN 16 http://www.yachtsnet.co.uk/archives/oys ... man-16.htm
- LM 16 https://sailboatdata.com/sailboat/lm-16
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Tak zaujímavé počítanie.
Pridám trocha málo skúseností čo mám ja z mojou Edel 600, áno ma 6m, kajutu v nej 4 kóje, kuchynku. A stála asi 5tinu z tvojho rozpočtu, síce jazdená stará pani, ale v podstate sa dalo s ňou okamžite vyplávať.
Čo sa týka dlhšieho pobytu, tak som trochu skeptický k tak malej lodi, lebo v podstate je to veľkosť okruhovky. Kajutka budiž, ale ver ak pôjdeš na vodu na viac ako len víkend, tak ju vyplníš tým čo budeš potrebovať jednak pre plachetnicu a potom pre seba, strava, oblečenie voda atď... takže do malej kajutky sa nevojdeš ani keby si chcel.
Moja má 4 koje ale v podstate na týždeň je to tak max vo dvoch so všetkým príslušenstvom. Musíš riešiť kam provijant, ako si uvaríš, zohreješ (najmä keď ťa chytí nepriaznivé počasie a treba hrnček teplého čaju
, kde pôjdeš na WC atď..
Ja doteraz nemám poriadne vyriešené kam čo dať a to mám druhú sezónu na vode za sebou, stále by tam čosi chcelo dorobiť, preriešiť atď.
Takže ak som tam z mojou drahou bol na víkend noc, tak len dvaja, vtedy aj kokpit boltaký akurát, a aj bolo kde dať veci vo vnútri lode, teda 2 kajuty sú skôr ako odkladací priestor, alebo slúžia ako dočasný stôl, na prezliekanie atď. Už len ak zmokneš potrebuješ sa niekde prevliecť, alebo zaliesť a ak bude kajuta malá bude to problém vo dvoch. nevravím že sa asi nedá ale....
Asi by to šlo asi aj spartanskejšie ale čo ja viem tiež som v rovnakom veku ako ty 46 a žeby som už nechcel mať nejaký ten komfort no neviem, nastanoval som sa dosť kade tade a zdriemnuť si v kajute keď vonku hvízda vietor, prípadne sa čerti ženia je trochu príjemnejšie ako niekde pod plachtou cez čln.
Akurát mňa moc netrápila garáž, nakoľko pri baráku ju mám cca 8m, čiže nie je problém tam zaparkovať aj dlhšiu plachetnicu, akurát ja neprejdem cez bránu, nakoľko ju soudruzi stavitelé urobili 2,55m širokú a 5cm na manévrovanie z prívesom je žalostne málo. Takže parkuje vonku. A čo sa týka ťahania, ťahával som jeepom, len asi pôjde do sveta a teraz minulý piatok som otestoval svoju toy Auris, či mi vytiahne briežkom príves z loďou nakoľko marínu máme za hrádzou. Suma sumárum ťahám cca 1t za osobným a dá sa to v pohode a kupodivu ani spotreba šialene nevybehla.
A.
Pridám trocha málo skúseností čo mám ja z mojou Edel 600, áno ma 6m, kajutu v nej 4 kóje, kuchynku. A stála asi 5tinu z tvojho rozpočtu, síce jazdená stará pani, ale v podstate sa dalo s ňou okamžite vyplávať.
Čo sa týka dlhšieho pobytu, tak som trochu skeptický k tak malej lodi, lebo v podstate je to veľkosť okruhovky. Kajutka budiž, ale ver ak pôjdeš na vodu na viac ako len víkend, tak ju vyplníš tým čo budeš potrebovať jednak pre plachetnicu a potom pre seba, strava, oblečenie voda atď... takže do malej kajutky sa nevojdeš ani keby si chcel.
Moja má 4 koje ale v podstate na týždeň je to tak max vo dvoch so všetkým príslušenstvom. Musíš riešiť kam provijant, ako si uvaríš, zohreješ (najmä keď ťa chytí nepriaznivé počasie a treba hrnček teplého čaju

Ja doteraz nemám poriadne vyriešené kam čo dať a to mám druhú sezónu na vode za sebou, stále by tam čosi chcelo dorobiť, preriešiť atď.
Takže ak som tam z mojou drahou bol na víkend noc, tak len dvaja, vtedy aj kokpit boltaký akurát, a aj bolo kde dať veci vo vnútri lode, teda 2 kajuty sú skôr ako odkladací priestor, alebo slúžia ako dočasný stôl, na prezliekanie atď. Už len ak zmokneš potrebuješ sa niekde prevliecť, alebo zaliesť a ak bude kajuta malá bude to problém vo dvoch. nevravím že sa asi nedá ale....
Asi by to šlo asi aj spartanskejšie ale čo ja viem tiež som v rovnakom veku ako ty 46 a žeby som už nechcel mať nejaký ten komfort no neviem, nastanoval som sa dosť kade tade a zdriemnuť si v kajute keď vonku hvízda vietor, prípadne sa čerti ženia je trochu príjemnejšie ako niekde pod plachtou cez čln.
Akurát mňa moc netrápila garáž, nakoľko pri baráku ju mám cca 8m, čiže nie je problém tam zaparkovať aj dlhšiu plachetnicu, akurát ja neprejdem cez bránu, nakoľko ju soudruzi stavitelé urobili 2,55m širokú a 5cm na manévrovanie z prívesom je žalostne málo. Takže parkuje vonku. A čo sa týka ťahania, ťahával som jeepom, len asi pôjde do sveta a teraz minulý piatok som otestoval svoju toy Auris, či mi vytiahne briežkom príves z loďou nakoľko marínu máme za hrádzou. Suma sumárum ťahám cca 1t za osobným a dá sa to v pohode a kupodivu ani spotreba šialene nevybehla.
A.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Andrejjeep mi mluví z duše.
Vojto, Tvoje porovnání objemů lidí a kajuty nepočítá s vybavením, se zásobami, místem na vaření atd. Při plavbách při pobřeží nemusíš mít jídlo na týdny, ale třeba vody bys měl mít zásobu. Taky potřebuješ nějaké základní nářadí, náhradní díly, lana atd.
Chápu Tvůj přístup ohledně uskladnění lodi. Uvažoval jsi o možnosti loď do ČR nevozit a zimovat ji u moře? Pak by odpadla starost o to, aby se vešla do garáže. Ano, asi by to bylo dražší, ale u malé lodi by to asi nebyla katastrofa.
A věř mi, že prostorový komfort je velice důležitý. Každá stopa délky navíc se počítá. Klaustrofobií netrpím, ale v tak malé lodi bych se nechtěl plavit ani sám déle než pár dní.
Před třemi roky jsem měl půjčenou šestimetrovou loď (ze Splitu). A bylo to fajn. Plavbu ve dvou si dovedu dobře představit.
Vojto, Tvoje porovnání objemů lidí a kajuty nepočítá s vybavením, se zásobami, místem na vaření atd. Při plavbách při pobřeží nemusíš mít jídlo na týdny, ale třeba vody bys měl mít zásobu. Taky potřebuješ nějaké základní nářadí, náhradní díly, lana atd.
Chápu Tvůj přístup ohledně uskladnění lodi. Uvažoval jsi o možnosti loď do ČR nevozit a zimovat ji u moře? Pak by odpadla starost o to, aby se vešla do garáže. Ano, asi by to bylo dražší, ale u malé lodi by to asi nebyla katastrofa.
A věř mi, že prostorový komfort je velice důležitý. Každá stopa délky navíc se počítá. Klaustrofobií netrpím, ale v tak malé lodi bych se nechtěl plavit ani sám déle než pár dní.
Před třemi roky jsem měl půjčenou šestimetrovou loď (ze Splitu). A bylo to fajn. Plavbu ve dvou si dovedu dobře představit.
- shooter
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Pilsen(urqell)
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Ahoj
Sleduju příspěvek od začátku, a celou dobu si říkám jak bych se do takovýho mrňouse vešel. Nepřemejšlel jsi kam dáš chemickej záchod, všechny povinný krámy jako jsou vesty kruh lékárnička.trumpeta............ To jsou věci který musíš. A na věci který chceš už ti moc místa nezbyde. Navíc tam asi nepujde pohodlně ležet v kokpitu což je třeba pro mě dúležitý, kolikrát do noci čumím jen tak na hvězdy
Měl jsem 19 stop takže vím o čem je to. Teď mám 26 stop ale zase 3 děti
. Moje rada je- kup něco malýho ale ne tak malýho -klepper FAM, nebo Štíra nebo nějakýho takovýho staršího mrňouse i s vlekem a motorem budeš pod 100 tisícema utáhneš to čímkoli. Za ty peníze tě nebude trápit že to bude třeba jen pod plachtou Pár sezón pojezdi dobře se rozhlížej a zjistíš že 4 metry je fakt blbost. Pak jí bez veliký ztráty zase prodáš a koupíš s mnohem větši rozvahou to co ti bude vyhovovat. Já jsem dřív strašně chtěl malej motorsailer.Během pár sezón vím že díky tej budce je z toho kulový vidět pokud člověk sedí v kokpitu navíc je ten kokpit kvuli tej konstrukci krátkej atd. Je to samozřejmě jen muj, třeba blbej názor ale tak to vidím já
Hodně štěsí při výběru Šutrák
Sleduju příspěvek od začátku, a celou dobu si říkám jak bych se do takovýho mrňouse vešel. Nepřemejšlel jsi kam dáš chemickej záchod, všechny povinný krámy jako jsou vesty kruh lékárnička.trumpeta............ To jsou věci který musíš. A na věci který chceš už ti moc místa nezbyde. Navíc tam asi nepujde pohodlně ležet v kokpitu což je třeba pro mě dúležitý, kolikrát do noci čumím jen tak na hvězdy



- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Päťmetrový garážový rozmer je mi blízky. Postavil som si tri takéto lode a jeden kajak. Kajak mal nakoniec namiesto 518 cm / 17 ft/ 522 cm a tak som musel oba konce hotovej lode skrátiť o 2 cm
. Motoráčik s ktorým jazdím má 15 ft a stačí nám / s manželkou/, na rieku. Na dvojtýždňovu dovolenku sa pobalíme v pohode, ešte máme aj kompresorovú chladničku, nádrže na 100 l benzínu, 25 l vody, 10 l vína a nejaké to pivo. Mám také porekadlo, že loď je tak velká ako je velké táborisko na brehu. Na more by to však bolo málo. Na rieke je totiž breh po ruke, na mori to tak byť nemusí a je fajn ak nemusíš celé hodiny sedieť na zadku a môžeš sa v kokpite natiahnuť. Takže za mňa kokpit 180 - 190 cm, kója v kajutke musí mať tiež tolko a je praktické ak je v kajutke miesto na sedenie, kde sa môžeš prezliecť ak si mokrý, zavesiť mokré oblečenie, alebo uvariť niečo ak je vonku zlé počasie, teda ešte cca 60 cm. 50 -60 cm ti zaberie nevyužitelná špica lode, kde dáš kotvu, laná a pod. a si na dĺžke 5 m.
V Maďarsku vyrábajú, resp. videl som tam pred rokmi na výstave lodí prívesy, ktoré mali fabricky spravené sklápacie ojo. Za navijákom smerom ku kolesám bol kĺb s čapom, myslím že to bolo vymyslené pre garáž. Možno ich ešte robia.
Za 10 - 15 tic. euro ti 5 metrovú loďku postavia. Viem že tu z fóra staval 5m loďku Ficus a pokial sa pametám, aj s ňou bol v Chorvatsku. Postavil ju rýchlo, má dobre vybavenú dielňu. Skús sa ho opýtať či by sa na to nedal, ak máš teda nejaký plán lode čo sa ti páči.
Kamarát má motorák viac ako 518 cm a má ho v garáži po uhlopriečke, ono sa to nezdá, ale ak nie je loď moc široká, tak sa zmestí aj 18 ft.

V Maďarsku vyrábajú, resp. videl som tam pred rokmi na výstave lodí prívesy, ktoré mali fabricky spravené sklápacie ojo. Za navijákom smerom ku kolesám bol kĺb s čapom, myslím že to bolo vymyslené pre garáž. Možno ich ešte robia.
Za 10 - 15 tic. euro ti 5 metrovú loďku postavia. Viem že tu z fóra staval 5m loďku Ficus a pokial sa pametám, aj s ňou bol v Chorvatsku. Postavil ju rýchlo, má dobre vybavenú dielňu. Skús sa ho opýtať či by sa na to nedal, ak máš teda nejaký plán lode čo sa ti páči.
Kamarát má motorák viac ako 518 cm a má ho v garáži po uhlopriečke, ono sa to nezdá, ale ak nie je loď moc široká, tak sa zmestí aj 18 ft.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 40
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Ahoj Vojto, Denis mi dal echo o tomto tématu:-) Ten prostor, kde jsem stavěl loď/ku je už využíván pro jiné účely. A i když mám pořád klíče od truhlárny vedle, tak do stavby pro někoho jiného se, z časových důvodů, pouštět nebudu:-)
Naše Hartley 16 je 535 cm dlouhá - bez "nástupního" čelenu 500 cm - a bržděný sklopný vlek je po zasunutí světelné rampy cca 550 cm. Technicky by nebyl problém udělat na vleku sklopnou příďovou V opěru s navijákem a pro garážování popotáhnout loď na vleku po rolnách o metr dopředu až nad "čubu". Ale pořád je to 550 cm + 6,5 m stěžeň.
V Chorvatsku jsme byli na lodi 2 dosp. + 2 děti (cca 10 let). Byla to super dovolenková plavba. Všichni vzpomínáme v dobrém, i když některé momenty byly náročné. Na 4metrové lodi si to ale moc představit nedokážu. Ani ne tak z důvodu prostoru, jako bezpečnosti. Už když přišly metrové vlny, tak jsme se mazali schovat co nejrychleji. I když to byla spíše má obava o děti a ženu (neodradit:-) - naše loď by to zvládala v pohodě. Ve dvou jachtařích by byla i pro mnohem adrenalinovější jachting. Ale my jsme spíš turisti.
Každý rok dávám jeden inzerát na prodej. V podstatě za cenu materiálu. Po případném prodeji bych uvažoval i o další stavbě. Asi 6 metrů.
Vždycky se na inzerát ozvou typově stejní lidé. Jedni chtějí slevu aniž by loď viděli - na shledanou. Druzí jsou nadšení, ale druhý den s omluvou volají, že jim to manželka rozmluvila - to si pak vzájemně postěžujeme na těžký život
Loď i vlek jsem měl psané na "firmu" a v dubnu 2021 to bude už 5 let od vyřazení z majetku. Tedy pak bude o dalších 15% levnější (už z prodeje nebudu muset státu odvádět daň z příjmu).
Jinak malá loď má i jednu další výhodu. Na její údržbě strávíš málo času. Naše loď mi vezme cca 1-3 hodiny ročně.
Naše Hartley 16 je 535 cm dlouhá - bez "nástupního" čelenu 500 cm - a bržděný sklopný vlek je po zasunutí světelné rampy cca 550 cm. Technicky by nebyl problém udělat na vleku sklopnou příďovou V opěru s navijákem a pro garážování popotáhnout loď na vleku po rolnách o metr dopředu až nad "čubu". Ale pořád je to 550 cm + 6,5 m stěžeň.
V Chorvatsku jsme byli na lodi 2 dosp. + 2 děti (cca 10 let). Byla to super dovolenková plavba. Všichni vzpomínáme v dobrém, i když některé momenty byly náročné. Na 4metrové lodi si to ale moc představit nedokážu. Ani ne tak z důvodu prostoru, jako bezpečnosti. Už když přišly metrové vlny, tak jsme se mazali schovat co nejrychleji. I když to byla spíše má obava o děti a ženu (neodradit:-) - naše loď by to zvládala v pohodě. Ve dvou jachtařích by byla i pro mnohem adrenalinovější jachting. Ale my jsme spíš turisti.
Každý rok dávám jeden inzerát na prodej. V podstatě za cenu materiálu. Po případném prodeji bych uvažoval i o další stavbě. Asi 6 metrů.
Vždycky se na inzerát ozvou typově stejní lidé. Jedni chtějí slevu aniž by loď viděli - na shledanou. Druzí jsou nadšení, ale druhý den s omluvou volají, že jim to manželka rozmluvila - to si pak vzájemně postěžujeme na těžký život

Loď i vlek jsem měl psané na "firmu" a v dubnu 2021 to bude už 5 let od vyřazení z majetku. Tedy pak bude o dalších 15% levnější (už z prodeje nebudu muset státu odvádět daň z příjmu).
Jinak malá loď má i jednu další výhodu. Na její údržbě strávíš málo času. Naše loď mi vezme cca 1-3 hodiny ročně.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Ahojte všichni, tak už jsem on-line.
Ficcusi, díky, viz SZ (soukromá zpráva).
Jestli bych shrnul diskusi:
1. V současnosti sériově vyráběná 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis. EUR s největší pravděpodobností neexistuje.
2. Navazuji na příspěvek Denise o velikosti tábořiště: Angličani rádi systematizují, a tak mají plachetnice rozčleněny na:
- dinghy (lehký otevřený člun s velkou plochou plachet)
- day boat (za normálních podmínek posádka nemusí vyvažovat, může mít i malou kajutku, slouží k jednodenním nebo víkendovým výletům s přespáním na břehu nebo spíše nouzově i v kokpitu nebo v kabině)
- cruiser (dostatečně velká a vybavená - záchod, kuchyňka, kóje - pro "nekonečnou" plavbu)
Hodně příspěvků bylo o tom, že nač day boat, když je možné mít přímo cruiser? Day boat má smysl, jinak by Angličani tu kategorii nezaváděli. Prostě být v kempu a lodí objevovat okolí, za týden třeba pobyt ve 2 kempech, jinak jednodenní výlety nebo výlety s přesáním na opuštěném ostrůvku...
Teď koncem září nás kemp v Chorvatsku stál 3500 Kč za 8 nocí, jinak žádné poplatky a jen náklady na cestu autem. Navíc s "prckem" se dá vetřít do každého městského přístavu, nebudou tě vyhánět do maríny... A když se to vezme naopak z druhé strany... když už cruiser, proč jej chudáka tahat na přívěsu, proč jej nepřesouvat po moři?
3. Nejvíce se zadání blíží
a) GUPPY 13
https://sailboatdata.com/sailboat/guppy-13
... ale už se dávno nevyrábějí, lehčí balast, než je optimum, a malá plocha plachet.
Navíc lodě asi půjde sehnat jen v Severní Americe, a asi nebudou v dobrém stavu...
b) LYNAES 14 / NORDICA 16 / OOSTSEEJOL / MIDGET 15
To je můj favorit pohleďte na video - nejprve po větru a potom ostře proti 20 kt větru.
https://www.youtube.com/watch?v=VDAQvdQh3fE
.. ale už se dávno nevyrábějí, náročné kupovat v cizině, budou potřebovat opravy, neumím a nemám ani prostory.
c) INSEPARABLE 389
https://www.pinterest.com/pin/120330621281432845/
Vyráběla se ještě v roce 2013, ale za 20 tis EUR, teď je možné jen koupit plány, navíc se podle mého názoru bude nebezpečně chovat na vlnách, hlavně na zadobok.
4. Takže se neobjevilo nic, co by pro nás mělo takový "wow" efekt, že bychom se zbláznili, překopali svůj život a znejistili svou finanční budoucnost.
Přeci jen, na moře na nafukovací plachetnici v červnu a v září, charter v zimě a příležitostně s někým zkušenějším a oceán - zůstaneme zatím u toho 
Ficcusi, díky, viz SZ (soukromá zpráva).
Jestli bych shrnul diskusi:
1. V současnosti sériově vyráběná 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis. EUR s největší pravděpodobností neexistuje.
2. Navazuji na příspěvek Denise o velikosti tábořiště: Angličani rádi systematizují, a tak mají plachetnice rozčleněny na:
- dinghy (lehký otevřený člun s velkou plochou plachet)
- day boat (za normálních podmínek posádka nemusí vyvažovat, může mít i malou kajutku, slouží k jednodenním nebo víkendovým výletům s přespáním na břehu nebo spíše nouzově i v kokpitu nebo v kabině)
- cruiser (dostatečně velká a vybavená - záchod, kuchyňka, kóje - pro "nekonečnou" plavbu)
Hodně příspěvků bylo o tom, že nač day boat, když je možné mít přímo cruiser? Day boat má smysl, jinak by Angličani tu kategorii nezaváděli. Prostě být v kempu a lodí objevovat okolí, za týden třeba pobyt ve 2 kempech, jinak jednodenní výlety nebo výlety s přesáním na opuštěném ostrůvku...
Teď koncem září nás kemp v Chorvatsku stál 3500 Kč za 8 nocí, jinak žádné poplatky a jen náklady na cestu autem. Navíc s "prckem" se dá vetřít do každého městského přístavu, nebudou tě vyhánět do maríny... A když se to vezme naopak z druhé strany... když už cruiser, proč jej chudáka tahat na přívěsu, proč jej nepřesouvat po moři?
3. Nejvíce se zadání blíží
a) GUPPY 13
https://sailboatdata.com/sailboat/guppy-13
... ale už se dávno nevyrábějí, lehčí balast, než je optimum, a malá plocha plachet.
Navíc lodě asi půjde sehnat jen v Severní Americe, a asi nebudou v dobrém stavu...
b) LYNAES 14 / NORDICA 16 / OOSTSEEJOL / MIDGET 15
To je můj favorit pohleďte na video - nejprve po větru a potom ostře proti 20 kt větru.
https://www.youtube.com/watch?v=VDAQvdQh3fE
.. ale už se dávno nevyrábějí, náročné kupovat v cizině, budou potřebovat opravy, neumím a nemám ani prostory.
c) INSEPARABLE 389
https://www.pinterest.com/pin/120330621281432845/
Vyráběla se ještě v roce 2013, ale za 20 tis EUR, teď je možné jen koupit plány, navíc se podle mého názoru bude nebezpečně chovat na vlnách, hlavně na zadobok.
4. Takže se neobjevilo nic, co by pro nás mělo takový "wow" efekt, že bychom se zbláznili, překopali svůj život a znejistili svou finanční budoucnost.


- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 567
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 37
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Tak day boat nie je niečo čoby nefungovalo, však je takých lodí mraky po svete.
Akurát to vyžaduje dobré plánovanie a triezvy úsudok na podmienky. Jazdiť sa dá na všeličom, keď si zoberieme ako sa preteká na okruhovkách na mori. Akurát sme skôr morský turisti, čiže bezpečnosť na prvom mieste.
Na okruhovke som strávil prvé dva roky môjho plachtenia. Bolo to fajn, veľa naučilo poučilo. Ale akosi v počte osôb viac ako 1 by som si nevedel predstaviť ísť na trip a zase v jednom, tak sa blbo vyvažuje a niekedy máš problém sa dostať tam kde chceš. Zažil na nej aj stroskotanie atď...
V grécku si posledné roky požičiaval motorový čln, poväčšinou sú od 4-5m ak človek chce mať aspoň 30HP motor na lodi. Minulé leto sme boli na Korfu, doma spravil prípravu kam chcem sa ísť pozrieť na lodi, čo som si dohodol dopredu cez net a potom na mieste z majiteľom požičovne, takže sme vždy šli za bežný povolený rádius plavby ako bežný turisti. Palivo navyše bola vždy povinnosť čo som vyžadoval. Posledná plavba, návrat z Kassiopi do Sidari sa niesol v zosilujúcom vetre a narastajúcich vlnách. Vietor sme mali od provy z pravoboku a postupne narástli z 0,5m až cez 1m, čo už na malej 4,6m lodi nebola sranda. Cestou do Kasiiopi skoro nefúkalo a mastili sme tak +/- ekonomickou rýchlosťou 12knt. Napäť v tých vlnách to šlo z božou pomocou, aby som nevyhádzal posádku z lode a neboli prevesený cez bok tak ledva 6knt. Cesta tam trvala aj s kúpačkami po ceste cca 1-1,5hod. Naspať to bolo cca 2,5hod tvrdého boja. Krátka loď vysoké vylny čo viedlo, vždy k prepadnutiu cez hrebeň do úžlabia z patričným zvukovým efektom, rýchlejšia plavba nepomohla. Jedine čo ako tak bolo lepšie plaviť sa cik cak pozdlž vln, ale to zase posádke z kolísania dochádzalo hodne blbie.
Ísť toto na okruhovke alebo niečom malom podobnom na plachty si v rámci turistickej plavby moc neviem predstaviť, plavba proti vetru by bola set sakra náročná. Čiže musel by som čakať do druhého dňa aby sa situácia z rána ukľudnila, a mohol sa niekam preplaviť, bez veľkých problémov. Samozrejme závodný pretekári by si to asi hoodne užili
Dospelé 41-51stopé plachetnice v tom plávali bez väčších problémov.
A.
Akurát to vyžaduje dobré plánovanie a triezvy úsudok na podmienky. Jazdiť sa dá na všeličom, keď si zoberieme ako sa preteká na okruhovkách na mori. Akurát sme skôr morský turisti, čiže bezpečnosť na prvom mieste.
Na okruhovke som strávil prvé dva roky môjho plachtenia. Bolo to fajn, veľa naučilo poučilo. Ale akosi v počte osôb viac ako 1 by som si nevedel predstaviť ísť na trip a zase v jednom, tak sa blbo vyvažuje a niekedy máš problém sa dostať tam kde chceš. Zažil na nej aj stroskotanie atď...
V grécku si posledné roky požičiaval motorový čln, poväčšinou sú od 4-5m ak človek chce mať aspoň 30HP motor na lodi. Minulé leto sme boli na Korfu, doma spravil prípravu kam chcem sa ísť pozrieť na lodi, čo som si dohodol dopredu cez net a potom na mieste z majiteľom požičovne, takže sme vždy šli za bežný povolený rádius plavby ako bežný turisti. Palivo navyše bola vždy povinnosť čo som vyžadoval. Posledná plavba, návrat z Kassiopi do Sidari sa niesol v zosilujúcom vetre a narastajúcich vlnách. Vietor sme mali od provy z pravoboku a postupne narástli z 0,5m až cez 1m, čo už na malej 4,6m lodi nebola sranda. Cestou do Kasiiopi skoro nefúkalo a mastili sme tak +/- ekonomickou rýchlosťou 12knt. Napäť v tých vlnách to šlo z božou pomocou, aby som nevyhádzal posádku z lode a neboli prevesený cez bok tak ledva 6knt. Cesta tam trvala aj s kúpačkami po ceste cca 1-1,5hod. Naspať to bolo cca 2,5hod tvrdého boja. Krátka loď vysoké vylny čo viedlo, vždy k prepadnutiu cez hrebeň do úžlabia z patričným zvukovým efektom, rýchlejšia plavba nepomohla. Jedine čo ako tak bolo lepšie plaviť sa cik cak pozdlž vln, ale to zase posádke z kolísania dochádzalo hodne blbie.
Ísť toto na okruhovke alebo niečom malom podobnom na plachty si v rámci turistickej plavby moc neviem predstaviť, plavba proti vetru by bola set sakra náročná. Čiže musel by som čakať do druhého dňa aby sa situácia z rána ukľudnila, a mohol sa niekam preplaviť, bez veľkých problémov. Samozrejme závodný pretekári by si to asi hoodne užili

Dospelé 41-51stopé plachetnice v tom plávali bez väčších problémov.

A.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
A co loď Bez 2. Možná se dá půjčit na Mazurech?
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 846
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
Já bych se na oplachtěném gumáku bál, protože je pomalý a driftuje. Takový katamaran z překližky, ten už pluje. Třeba :
https://www.duckworks.com/product-p/woods-pixie-id.htm
Byli jsme 3 x na Hitii 17 v HR ve 3 lidech. Spali jsme pod plachtou mezi trupy, bez kempu.
Dalo se plout v 5 Bf a 1,5 m vlnách na zaďák ze západního Rabu na jih Cresu.
A bez stresu, ženy spaly.
https://www.duckworks.com/product-p/woods-pixie-id.htm
Byli jsme 3 x na Hitii 17 v HR ve 3 lidech. Spali jsme pod plachtou mezi trupy, bez kempu.
Dalo se plout v 5 Bf a 1,5 m vlnách na zaďák ze západního Rabu na jih Cresu.
A bez stresu, ženy spaly.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: 4metrová kajutová námořní plachetnice za 10 až 15 tis EUR?
kanic píše:Já bych se na oplachtěném gumáku bál, protože je pomalý a driftuje. Takový katamaran z překližky, ten už pluje. Třeba :
https://www.duckworks.com/product-p/woods-pixie-id.htm
Byli jsme 3 x na Hitii 17 v HR ve 3 lidech. Spali jsme pod plachtou mezi trupy, bez kempu.
Dalo se plout v 5 Bf a 1,5 m vlnách na zaďák ze západního Rabu na jih Cresu.
A bez stresu, ženy spaly.
http://www.atkinboatplans.com/Sail/Teach.html

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host