Viko 550 / Viko 20 / Deltania 20

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Viko 550 / Viko 20 / Deltania 20

Příspěvekod mkovi » ned pro 14, 2008 11:50 am

Chtěl bych koupit nějakou plachetnici velikosti micro. V něměcku i polsku jsou občas k vidění lodě viko 550, viko 20, deltania 20 (různé obchodní názvy) za zajímavé ceny. Loď se mi líbí je prostorná, hezký interiér a lehká pro přepravu. V německém fóru se pak píše, že objemný trup je nevýhoda ve větru a loď s tak malým balastem má špatné vlastnosti, ale nevím jestli srovnávají s jinou ploutvovou, nebo s kýlovou. Máte někdo s lodí zkušenosti? Je horší než jiné ploutvové micro např. od Avaru?
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned pro 14, 2008 1:58 pm

Viko 20 se sice inzeruje pod nejrůznějšími názvy, ale všechny lodě se vyrábějí v Poznani. www.navikom.pl Dnes už měří 6m 10 cm. To 5,5 metrů už je minulostí. Nejlepší galerii ohledně fotek mají zde
www.sunshine-yachts.de ( zde se jmenuje Sunshine 610)
Je samozřejmě trochu vyšší, ale zase se v ní nemusíš plazit . V jiné 6metrové lodi nenajdeš kabinku s odděleným WC a celou loď nepořídíš jinde za tuto cenu.
Teď to nejdůležitějš! Na co to chceš? Jestli na závodění ve třídě micro , tak si to nekupuj. Je to loď turistická. Porovnej si vnitřek Vika a vnitřek regatového mikra od Avaru.
Když jsme byli pro Viko 25 zrovna dělali i dvě Vika 20 ( jednu pro Prahu). Manažerka říkala, že nejvíce objednávek mají na Viko 20.
Jinak máme téma dovoz lodí z Polska - zkušenosti.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » ned pro 14, 2008 3:50 pm

Stránky sunschine yachts znám, fotky tam mají opravdu nejlepší. Já chci loď koupit starší, proto předpokládám, že bude 5,5m. Fórum mám přečtené včetně dovozu lodí z polska takže Bobeši vím, že máš loď od nich a uklidňuje mě, že jsi spokojen. Chtěl jsem koupit starší Micro (výroba asi ruská) tady v čechách, ale s majitelem obchod nakonec ztroskotal - rozhodl se, že mi vrátí zálohu a loď si nechá. Ambice k závodění nemám, ale rád bych, aby to byla slušná turistická loď. Velikost kajuty je opravdu na tuhle velikost slušná, ale wc by sme stejně asi nepoužívali. V německu na fórech jsou k této lodi dost kritický. Ani v testu 8 lodí nedopadla nejlépe http://www.yachtmen.cz/Texty/SkippiCZ/t ... achtde.pdf Ostatní lodě v testu byly těžší a já potřebuji loď kolem 600 kg vzhledem k tomu, že ji často přepravujeme a máme pouze osobák na tažení. Pokud máte doporučení na jinou loď v této váhové kategorii s cenou kolem 200 000 Kč budu rád za typ.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned pro 14, 2008 5:20 pm

Jak asi mohla dopadnout, když jí srovnali s Etapem, Sumbeamem, Skippi 650, Sun 2000, nebo Firstem. Každá z těch lodí stojí 2-3x tolik a některé jsou čistokrevné regatovky. Ani jedna z nich nemá lužko pod kokpitem jako Viko. Tady prostě srovnávali nesrovnatelné.
To je jako kdybys do závodu k 6 ti sprinterkám postavil ženskou v osmém měsíci těhotenství a chtěl po ní aby vyhrála.
Všechny testované jsou dlouhé 6-6,5 m, tedy větší než chceš. Ale 200.000,-Kč je hromada peněz na starší loď 5,5 metru . Tam nemůžeš mít problém.
Naposledy upravil(a) bobes dne ned pro 14, 2008 5:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned pro 14, 2008 5:29 pm

Když jsi zde četl vše, tak víš, že bych doporučil hledat na Mazurách...... ;)
Navíc se tu nabídli někteří s výpomocí, díky kontaktům v Polsku...
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » ned pro 14, 2008 7:23 pm

Už jsem kontaktoval Janka do Polska, budu informovat.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » pon pro 15, 2008 6:15 pm

Inzerci v polsku samozřejmě sleduji. Napsal jsem Geronimovi s prosbou o pomoc o nikom jiném kdo by nabízel pomoc nevím. Rád bych kdyby se našel někdo kdo má s lodí kolem 600kg nějakou zkušenost a poradil od jakého výrobce hledat. Viko 20 se oběvuje v inzerátech v polsku a v německu pod označením deltania. Včera jsem ještě pročítal fóra v německu a stále se tam setkávám s kritikou, že viko má malou ploutev,malý balast, špatně a pomalu stoupá a snáší ho vitr. Nevím jestli se dá srovnávat v plavebních vlastnostech s jinými loděmi z polska (např. viko 22, corveette 650 atd.)? Micro, které jsem chtěl koupit bylo asi ruské výroby - komplet zrenovované a samozřejmě uvnitř menší než viko. Nepotřebuji lůžka napříč pod kokpitem a wc kabinu, stačí 4 koje, ale potřebuji alspoň trochu slušné vlastnosti. Přecejenom na českých přehradách člověk pluje 90% času proti větru (vždycky se otočí :-)).
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Dotaz na Libora

Příspěvekod mkovi » úte pro 16, 2008 10:41 pm

V Polsku je poměrně hodně lodí typu sasanka 660 (Corveette 650 atd..) za celkem dobré ceny. Lodí Micro je podstatně míň. Psal mě to i Geronimo. Chtěl bych se zeptat jak je to s dopravou. Už jste spolu s Ami něco najezdili. Mám mondeo, tažné 1,8t, ale souprava max. 3495 kg. Loď předpoládam má s vlekem 1,6t. Bylo by to asi tak na hraně. Navíc mám řidičák sk. B - vlek by měl být lehčí než auto a to má 1 547 kg. Loď bych rád často převážel. Ze stejných důvodů jaké jste popisoval si nechci kupovat auto na tahání lodi. Jde loď vytahovat i s předním náhonem? Ve fóru jste to psal, ale je to už nějký čas a chtěl bych vědět jak to vidíte teď. Je pracné Ami spustit na vodu a připravit k plavbě? Micro jsem chtěl mít doma a tahat ho sebou. Nechce se mi schánět kotviště navíc se stávající okruhovkou jezdíme, Hracholusky, Lipno, Orlík. S novou lodí bych také nechtěl být na jedné přehradě celou sezonu. Navíc bych rád také na moře jako jezdíte. Nevím jestli by se např. na Orlíku dalo sehnat kotviště na měsíc za rozumnou cenu. Celá sezona vychází dost draho a mám to daleko, abych tam jezdil celou sezonu. Hracholusky jsou pak zase moc malé. Mám strach abych si s lodí takové velikosti a váhy nepřidělal problémy. Nemám s kajutovkou žádnou zkušenost. Nevím kolik práce je loď nastrojit spustit a poté zase vytáhnout. Možná, že bych ani Micro netahal sebou, protože by to bylo pracné.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř pro 17, 2008 12:48 pm

Vezmu to trochu stručně. Vše už tu trochu v nějaké formě bylo napsáno.
Jo tehdy, kdybych měl tyto informace co tu všechny jsou, to by byle jiná písnička....

Já koupil loď a vlek, udělal nátěry, dokoupil výbavu a mazal na Jadran, vše během pár týdnů.
Loď jsem kupoval primárně jako prostředek pro letní dovolenou, vše další je jen příjemný bonus navíc..
Byl to trochu krok, do neznáma, ale ničeho nelituji, vše vyšlo jak bylo plánováno...Jen ta první cesta a plavba zanechala největší dojem, vše poprvé, vše nové. Všechny následují jsou už jen další. Pomalu tak trochu rutina, ale na druhou stranu člověka už málo co překvapí.
Nejvíc starostí mám, když změním lokalitu vyplutí. Najít jeřáb (vždy nějaký je) a pak parking na 3 neděle pro auto a vlek. Místa jsou, ale někdy, skoro vždycky když tam jedu, pěkně drahá.

Doprava
Něco už jsem najezdil, to je pravda. Máš to v pohodě. Auto s koulí 1,8tuny, tahá bezproblémů i 2 tuny. Důležité je říct, že v první řadě je limitující šířka a až potom váha. Kupoval jsem úmyslně loď 2,5m šířky, kvůli přepravě. I když jsem slyšel že to jde i s 2,8 - 2,9m.
Každopádně bych ti ale doporučil dodělat řidičák B-E. To není problém, ale nevím kolik dnes stojí. Dělal jsem taky, i když zcela hladký průběh nebyl.

Loď s vlekem 1,6 t může být, ale kde máš nějakou rezervu pro výbavu a zásoby? Já mám loď kolem asi1200 -1250, nevím přesně. Měl jsem vlek 1osý s celkovou 1,3t, protože dle prospektu měla loď mít 1100kg. Ale bylo to na hraně. Tak jsem vyměnil za 2 t otypovaný na 1,6 kvůli autu. Ty můžeš o 200kg více. Tahám Superbem, má kouli 1,6 t.
Pracnost s předním náhonem je trochu větší než u 4 x 4. Dříve jsem tahal Octávií 4 x 4 a bylo to mnohem lepší, přestože měla kouli "jen" 1,3 t. Teď zéjména na nezpevněném povrchu to klouže, zpravidla pomůže když na kapotu vyskočí 2-3 kluci. Gumy trochu trpí, ale to neřeším, protože je za sezónu stejně sjedu. Ale co tě musím upozornit, nevím jak je na tom Mondeo, ale obecně u osobáků na vytahování chybí redukce a musíš zpravidla pomoc přes spojku. Já jsem ji už musel měnit. Ani ne vinou táhání z vody, ale měl jsem špatné 2 roky zimování a příjezd tak mizerný, že jsem ji zkrátil životnost. Stejně by se musela jednou měnit, ale takto to bylo dřív. Náklad cca 10 tis si musíš rozložit do cest s lodí. Já jsem vědomě do toho rizika šel, místo koupě dražšího auta na tahání. Na cestách absolutně žádný problém.
Jedno srovnání, letos jsme pluli ale i jeli cestu do HR a zpět 2 auta a lodě. Já s Ami taženou Superbem a druhý člen tady fóra Audina A6 a TES678. Počítám tak o 400kg více. Vleky nachlup stejné. Do koépce mi ujížděl díky většímu výkonu motoru. Po rovině stejně, z kopce jsem byl rychlejší, vlek seděl jak ....Druhý vlek naložen na max, možná přeložen, nebylo radno rozjíždět na 90 - 100km/h.

Každopádně s tím problém mít nebudeš, praktický žádný (až možná na větší opotřebení spojky), možná malý legislativnní s váhou. U nás to problém není. Jezdím Přes Maďary z vícero důvodů. Pouze jsem slyšel, že Rakušané namátkově měří váhu.
K té šířce ještě historka. Jednou dávno mě Slovinci při cestě zpět (naštěstí) měřili šířku. Dva stylem každý tahá chvilku pilku sem a tam. Tvrdili, že mám víc jak 2,5, já že ne. Asi chtěli bakšiš, nebo se zabavit, protože asistovali všichni ve službě. Po chvilce mi řekli ať už přes ten přechod nejezdím. Jel jsem ještě pak nejmíň 8x a dodnes jezdím - Lendava.

Pracnost spouštění
Já to vidím tak , že záleží na přípravě a cviku. Já nepřipravuji, ani netrénuji. Počítám pro jistotu s 2 hodinami, ale bývá to tak do hodiny. Lze podstaně rychleji.
Dříve jsem měl vše sbaleno v lodi, tak jak jsem odkoukal od Poláků při předávce. Všechny vanty, stěhy, sálingy, plachty. Pak jsem odkoukal od jiných a zalíbilo se mi toto. Sbalím, sundám jen ráhno s plachtou, to jde dobře. Položím stěžeň a vše k němu pevně přivážu, upevním. Pak nachystání u vody je otázka v opačném pořadí cca 30 - 40 minut. Záleží také kolik je pomocníků k ruce. Můžeš to nachystat i sám. Loni jsem tak balil loď na zimu, ale trvalo mi to déle.
Loď balím komplet doma (proto větší vlek), tak se u vody ničím kromě takeláže nezdržuji. Nachystat a upevnit takeláž, kontrola spojů. Vybalit a nasadit motor, spojit s nádrží a baterí a jseš nachystaný k vyplutí. Já předám ještě drobnosti z auta (doklady, osobní věci, CD atd.), do auta uložím vázací prostředky, zaparkuji a vyplouváme.
Ještě nezapomenout na vodu. Dotankovat do všech nádob co lze. Já tím navíc ještě balastuji loď. Co nejníž u podlahy pod sedačkami mám většinou cca 10 -12 pětilitrových bandasek od minerálních vod či limonád. Zpravidla vydržím s vodou celou plavbu, doplňuji jen čerstvou vodou na instantní nápoje, když někde je k mání.
Na přehradě asi nebude potřeba a stačí nějaká balená voda úměrná délce pobytu.
Na moře dávám jeřábem, někdy přímo z vleku, někdy dle jeřábníka a času (jeřábník ho má vždycky dost :D ) mám kromě zadního stěhu vše upevněné včetně stěžně před jeřábováním.

U nás kotvím na bójce. Pokud bych měl kde nechat stát vlek s nastrojenou lodí, nechal bych ji asi na vleku, to vytahování není náročné, u nás sice nic moc povrch. Teď pracuji na nějakém mole, snad na jaře bude k mání. K té bojce je největší pakárna foukat člun, ale taky to jde a v létě mě k lodi občas sveze nějaký klient půjčovny loděk.

Závěrem, jestli mohu doporučit a také dle známého pořekadla- na vodě / moři je každá loď malá, volil bych větší loď než Micro. Nevím kolik Vás popluje. Znám jednoho(taky odsud fóra a něco jsme spolu také pluli) a ten má Micro nebo něco podbného od Avaru - 5,5m (teď prodloužil na 6m) a ten pluje / plul v 5. Dva dospělí a tři děti. Taky to jde, ale není to asi pro každého. Ve dvou snad ještě. Ber tedy větší a máš v lodích 6 - 6,5m podstaně větší výběr.

Pokud ještě něco potřebuješ vědět, ptej se. A až budeš vybírat loď napiš jakou.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » stř pro 17, 2008 2:26 pm

Děkuji za pěknou odpověď. Možná by jsme měli téma přejmenovat na "hledám vhodnou velikost plachtničky" Ještě bych se chtěl zde přítomných zeptat zda je možné na orlíku sehnat kotvení na kratší dobu než celou sezónu a za kolik? Popřípadě kolik stojí kotvení na celou sezónu? Moje představa by byla mít loď na jaře a na podzim např. na Hracholuskách, v létě měsíc na Orlíku a na 2-3 týdny vyrazit třeba časem (po nabrání nějakých zkušeností s kajutovkou) také na moře. Samozřejmě pokud bych měl loď Micro a tahal ho pokaždé domů, problémy s kotvením by odpadli. Nevím jestli i Micro není na časté převážení přeci jen už moc práce a nepřestalo by nás to bavit. S přítelkyní jsme zatím jen 2 :) , ale občas nás štve vozit i okruhovku. Výhod vození lodě domů je také pár. Loď je pod kontrolou, ušetří se za kotvení a pokud člověk nemá čas, nemusí se strachovat co se s lodí v nepřítomnosti děje. Jak to řešíte, jaké máte zkušenosti?
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » stř pro 17, 2008 2:36 pm

Já to řeším tak, že na jaře (podle počasí) dám loď na Hracholusky, pak o prázdninách jedu na dovolenou ( Orlík, Lipno, slapy....)
tak na dva , tři týdny a pak zas na Hracholusky do konce sezony .
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř pro 17, 2008 6:34 pm

Je ti ale jasné, že pokud vezmeš Sasanku 660 a srovnáš jí s tvým oblíbeným Firstem, Etapem, Sun 2000, nebo Skippi 650 dopadne v testu úplně stejně jako Viko? A pokud jsi zvyklý na okruhovku, asi by tě to nenaplňovalo. Pokud chceš aby ti to trochu jelo a mělo to přijatelnou hmotnost, a dobrou cenu asi bych pořešil Sportinu 595. Ve Slapském poháru s ní jezdí na bednu Honza Kynčl ( loď se jmenuje Tina). Další, která se dobře umistˇuje se jmenuje Lady Jane. Koukni se na výsledky. Na Mazury info je Sportin 595 mraky za slušné ceny a na té se opravdu svezeš. Je to jedna z nejlehčích 6-ti metrovek.
Nebo Sasanka 620. Ty jsou cenově také dole a proti Sasance 660 je to sportovní loď.
To mikro bych také opustil.
Koukni sem www.yachtmen.cz
A hlavně sem
www.yachtmen.cz/fotoalbum/Lode2008/Tina/index.htm
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » stř pro 17, 2008 10:29 pm

Přesně takhle bych potřeboval zhodnotit a doporučit loď. First ani Etap atd.. nejsou moje oblíbené - jsou těžké a drahé. Opravdu má Sasanka 660 (Corvettee 650 atd..) stejné vlastnosti jako Viko 550? Na netu na ní tolik kritiky není. Rád bych loď která trochu jezdí, je lehká a má ploutev. Závodní ambice ale nemám. Na Sportinu 595 se kouknu. Sasanku 620 jsem jednu v Polsku našel a psal jsem majiteli o další fotky.

Obrázek
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv pro 18, 2008 2:03 pm

mkovi, jestli to micro 550 ruské výroby, je to co se krátce objevilo na netu v inzerci, tak stejné mám.
Na jeho vlastnosti se dá podívat ze dvou poloh: a) jízdní - je stejně rychlá a asi obratnější jako třeba sportrina 595, přestože má menší oplachtění.Její vlastnosti se dost podobají otevřené lodi.
b) obytné - kromě velikosti má jednu nepříjemnou vlastnost (aspoň pro mne) Oproti větším lodím se každý pohyb na lodi projeví bočním náklonem.
A tady je potřeba aby jsi si dal priority. Jestli chceš na té lodi trochu i bydlet, doporučil bych dívat se po lodích od 6ti metrů výš.A ta sportina, přestože je to hodně starý typ, je dost dobrá volba. Svým břichatým trupem eliminuje nepříjemný náklon a stejně je potvora hodně rychlá. Zejména za slabého větru.
Co se týká převozu micro je samozřejmě na tom o trochu lépe (je lehčí), ale to bych asi neřešil.
Uživatelský avatar
mkovi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 164
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod mkovi » čtv pro 18, 2008 3:48 pm

Micro co jsem chtěl bylo toto:

Obrázek
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv pro 18, 2008 4:38 pm

hmm, tak to mám trochu jiné, nicméně i u tohoto bude platit co jsem psal...
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát pro 19, 2008 9:03 am

mkovi píše:Přesně takhle bych potřeboval zhodnotit a doporučit loď. First ani Etap atd.. nejsou moje oblíbené - jsou těžké a drahé. Opravdu má Sasanka 660 (Corvettee 650 atd..) stejné vlastnosti jako Viko 550? Na netu na ní tolik kritiky není. Rád bych loď která trochu jezdí, je lehká a má ploutev. Závodní ambice ale nemám. Na Sportinu 595 se kouknu. Sasanku 620 jsem jednu v Polsku našel a psal jsem majiteli o další fotky.

Obrázek


Sasanka 660 je na tom lépe než Viko 550. Při stejné výšce a šířce je o metr delší a to už se musí projevit v podstatném zlepšení jízdních vlastností. Těžko bys hledal v Polsku charterovku, kde nemají Sasanku 660( Janmora 22, Corvette 650nebo jinou stejnou loď). To o něčem svědčí. Ale je to + - 1300 kg, což je dvojnásobek tvé původní požadované hmotnosti. Pokud se s ní smíříš přibudou ti další kadidáti jako Corvetka 650, Focus 650, Tes 678, polská fora chválí i Focuse 690, ale to už začínáš šplhat k 7 metrům.
Ta Sasanka 620 na fotce vypadá pěkně. Je to takový kompromis mezi tvou původní požadovanou a těmi, co ti nutíme my.I Corvette dělá 6m.
něco pro inspiraci je tady. Je zde většina polských lodí.
www.jacht-czarter.pl/jachty.html
www.yacht-und-boot.de/Corveette600.htm
Uživatelský avatar
Sarah
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 66
Registrován: čtv úno 01, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Sarah » sob pro 20, 2008 9:06 am

To Mkovi:
My kotvíme na Orlíku u Bučilů (u hráze) se sedmimetrovkou za 11 tis. za sezonu. Ale jsme stálí klienti. Jinde jsou ceny stejné - 12 tis.
S Pepou Bučilem by se krátkodobé kotvení dalo určitě domluvit. Každý rok u nás na molu nějaká taková loďka přebývá.

www.b-centrum.wz.cz
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Viko 550 / Viko 20 / Deltania 20

Příspěvekod RACEK » úte říj 12, 2021 5:23 pm

KOUPÍM - Viko 550, Viko 20, Phobos 19, TES 550, nebo podobnou loď. Nejlépe již použitou.

Kdyby jste věděli o někom, rád koupím v ČR, SR nebo PL.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Re: Viko 550 / Viko 20 / Deltania 20

Příspěvekod Denis » pát říj 15, 2021 8:57 pm

Po trinástich rokoch oživiť vlákno, to je geniálne :)
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Viko 550 / Viko 20 / Deltania 20

Příspěvekod RACEK » pát říj 15, 2021 9:06 pm

Může být i 13 let stará :D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host