motorový člun

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

motorový člun

Příspěvekod Vilda999 » stř pro 02, 2009 5:04 pm

mám plány z knihy Motorové člny-rekreačné na cestovní člun Luna,celkem se mi líbí,má rozměry 6,2 m délka,2 m šířka, chci se zeptat-stavěl někdo nebo opravoval podobný člun?Jaký motor by byl vhodný?Uvažuju o vestavěné dvojici 1,9D z felicie,jsou pro mě celkem dostupné,jen nevím jestli by nebyly moc těžké,i když loď je navržena pro až šestičlennou posádku a já uvažuji o max 4 lidech,ale spíše 2.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1815
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř pro 02, 2009 5:16 pm

Ahoj, pročti si téma o marinizaci motorů a legislativě s tím spojené. Takovou loď už budeš muset registrovat a to by pak mohl být v ČR problém.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » stř pro 02, 2009 5:25 pm

četl jsem,četl,myslím že by to neměl být až zas takový problém(kromě financí),dělá se marinizovaný VW 1,9TD a to je ten samý motor akorát s turbem.Tož bych si musel koupit nějakou sadu na chlazení výfuku,oleje a tak.
Chtěl bych dvojici motorů z toho důvodu kdyby se jeden pokazil.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř pro 02, 2009 5:48 pm

Bohužel, z tvých naivních představ čiší naprostá neznalost problému. Raději kup něco, co již jezdí a je registrované a má pokud možno novější motor.Jinak
vyhodíš zbytečně spoustu peněz bez nějakého efektu a pravděpodobně s tím nikdy nepojedeš. Se současnou naftou s NERO, je naftový motor dosti risk.
A více čti!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 02, 2009 7:46 pm

Vildo, hlavne prestaň snívať :D aj keď sny sú základom činov, niekedy. Ak to tu máš načítané, tak vieš že na stavbu lode potrebuješ projekt a ten odnesieš na schválenie na Štátnu plavebnú správu. Ak je v projekte všetko OK tak dostaneš povolenie, ak nie, tak ti dajú pripomienky a keď je ten projekt paskvil tak ťa s ním vyhodia. To je všetko.

Ak nemáš žiadne skúsenosti z loďami tak začni ako mnohý pred tebou, kúp si gumák, alebo malý čln s prívesným motorom a jazdi. Len tak sa dozvieš čo a ako. S plachetnicami máš na začiatok možnosť čártrovať a osahať si to. Samozrejme treba začať papiermi. Vodcu malého plavidla máš?
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » stř pro 02, 2009 8:03 pm

no jo,já jsem takový snílek ;) vmp nemám,na baťáku není potřeba,ale chci si ho příští rok udělat.M100 a k tomu S80.
Kde se vůbec dá koupit nějaký takový starý člun s kajutou?Raději bych asi opravoval než stavěl úplně od začátku.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1815
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř pro 02, 2009 8:26 pm

Tak možností ke koupi je spousta, chce to koukat do inzerce, já procházím české inzertní servery každý den a někdy se najdou moc hezké čluny za solidní peníze ale i lodě k rekonstrukci.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř pro 02, 2009 10:24 pm

Nezavrhoval bych ani polské servery...
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv pro 03, 2009 12:25 am

Vilda999 píše:no jo,já jsem takový snílek ;) vmp nemám,na baťáku není potřeba,ale chci si ho příští rok udělat.M100 a k tomu S80.
Kde se vůbec dá koupit nějaký takový starý člun s kajutou?Raději bych asi opravoval než stavěl úplně od začátku.

K čemu Ti bude S 80, když chceš jezdit motoráky? :shock:
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Stavba Luny.

Příspěvekod samoliter » čtv pro 03, 2009 10:47 am

Ahoj Vildo999. Nevím, jaké máš zkušenosti práce se dřevem a laminováním, dále strojařské, protože bys musel řešit pohon lodě, Stevenovou trubku, lodní vratku, marinizaci motoru? Jako první stavbu bys měl zkusit nějaký menší otevřený člun. V té knize je tam např. člun Riviera se zabudovaným motorem, ale můžeš ho stavět i pro přívěsný. Na něm si vyzkoušíš stavební postupy, dovednost, různé vychytávky. A pokud stavbu zdárně dokončíš, včetně přihlásení lodě na SPS, spočítej si pak náklady finanční a kolik to zabralo hodin práce. Týdny a měsíce. Denis a další, co postavili menší čluny, třeba i s kajutou, o tom různě píšou ve fóru. A to neřešili zabudovaný motor a přímý pohon, ale dávali přívěsný motor.
Pokud tohle bys zvládl, tak potom máš reálné zkušenosti pustit se do stavby Luny. Kajutový člun téhle délky, silný vestavěný motor pro plavbu ve skluzu, 1,5 - 2 roky práce, několikrát týdně po zaměstnání, každý víkend i dovolená. Jinak se stavba protáhne na 3 - 4 roky.
Můj názor: Koupit starší člun a dát ho do rychtiku, opravit, udržovat, a jezdíš už v létě. Ale pozor, aby Tě oprava, generálka, časově i finančně nevyšla na dlouhý rok - dva a moc dlouhej peníz.
Napiš mi SZ, kolik máš chechtáků na případnou koupi staršího člunu, do jaké velikosti bys šel, kolik lůžek na spaní. Jestli chceš výtlačnou plavbu, nebo klouzání. Zřejmě něco ve velikosti Luny. Rozhlídnu se po Evropě a pošlu Ti nějaké adresy, inzertní servery, bazary lodí, přímo to, co bys potřeboval, velikost i cenu. Pak už si budeš sledovat a vybírat. Možná se najde něco pěkného i v Čechách.
samoliter.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1815
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv pro 03, 2009 12:21 pm

Já se jen optám, když koupím otevřený člun a budu na něm chtít udělat kajutu, co všechno k tomu bude potřeba, abych s tím mohl normálně plout a prošel i technickou prohlídkou SPS ? Jsou potřeba nějaká povolení na přestavbu, nebo podobně?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7512
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 154
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 03, 2009 4:21 pm

Charlie, na tvoju otázku ti asi najlepšie odpovedia na SPS, asi to bude závisieť do akej miery zmeníš parametre tej lode. A skorej než začneš uvažovaž nad prestavbou si zváž, či je to potrebné a aké nastanú zmeny vo funkčnosti po prestavbe. Ak tam postavíš kajutu a volant dáš dozadu do kokpitu, tak večšinou vždy výrazne zmeníš ťažisko. Ak zostane riadenie vo vnútri, tak musíš riešiť prehrievanie vnútra cez slnečný deň. Okrem toho ďalšie drobnosti ako vyvezovanie lode, kotvenie, nahodenie fendrov , teda pohyb po lodi a jeho obmedzenia nadstavbou. Možno by ti stačilo kvalitné kabrio, to treba zvážiť.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » pát led 22, 2010 5:52 pm

máte někdo zkušenost s nákupem plánů od Glen-L? Vybral jsem si člun Two Plus https://www.boatdesigns.com/products.asp?dept=370
Je to malý člun s kajutou,klasická stavba s kostrou z dubu a překližkovou obšívkou,není předepsané laminování trupu (to vidím jako výhodu pro mě,z laminování mám největší strach),motor přívěsný do 130 HP.
Dělám si takový hrubý rozpočet,překližka borová 14 tabulí S9 a 1 tabule S18,cca max 10000 K,dubové fošny 5KS 25/200/6000 , 2KS 30/200/6000 , 1KS 50/250/6000 -tady nevím u sušeného,snad bych se do 5000 K vlezl,k tomu lepidlo a spoj mat,počítám max 20000K za holý trup.
Jen nevím kde bych sehnal motor,představu mám o dvoutaktu,takových 40 až 60 koní,starší,na nový nebudu mít finance.Dá se takový nějaký koupit,cca do 30000 K,počítám s tím že budou potřeba nějaké opravy-přetěsnění,ložiska (?)
Přepravu bych řešil na upraveném přívěsu do 750 KG,asi jako "dvojče" normálního vozíku,nebo legál úprava.
Nejčastěji bych se plavil po Baťáku,ale rád bych i na Dunaj,Labe a jiné řeky
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » pát led 22, 2010 6:00 pm

nákup plánu od glen-l úplně v pohodě, nemusíš mít obavy.. ;)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát led 22, 2010 8:03 pm

A co zabudovat Wartburga?
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » pát led 22, 2010 8:13 pm

Kurňa Wartburga bych bral všema deseti,to je skvělý motor,ale na SPS by pro to pochopení asi neměli :cry:
Dvoutakt se mi líbí z hlediska údržby,skoro žádná není :D nemusel bych měnit olej,filtr.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát led 22, 2010 8:21 pm

Keci,marinizovaný Wartburg odpovídá vyhlášce,stačí jen pozorně číst!!!!! :D
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » pát led 22, 2010 8:35 pm

a kde se dá sehnat? Já jsem neviděl Wartburga na silnici ani nepamatuju a marinizovaného jen na obrázku
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát led 22, 2010 8:47 pm

Škoda,že seš tak daleko,mám tady člověka co se wartburby zabývá,opravuje,dělá motory,a tak,určitě nějaký pěkný motor má!Ale zkus Anonci,a marinizace spočívá v namortování výmněníku,místo výfukového potrubí,a podle typu motoru v úpravě chlazení.Dělal jsem oboje není to nic složitého( Proti stavbě lodi :D ) Samozřejmně jde koupit i z Němec cena komplet pohonu se pohybuje 300-400 éček.....
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » sob led 23, 2010 9:35 am

Obávám se, že pokud ten wartburg motor nemáš už zapsaný v papízech, od letošního roku už ti ho tam nezaregistrují.
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » sob led 23, 2010 1:29 pm

já jsem původně uvažoval o vestavěném motoru,je to výborná věc,určitě lepší než přívěsný,ale největší problém vidím ve vratce a Z náhonu. Musel bych je někde sehnat nebo nechat vyrobit a nějak to spasovat s motorem.Když už vestavěný tak bych se spíš snažil získat nějaký starý člun jako dárce orgánů.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob led 23, 2010 3:43 pm

každej profi Z náhon má vratku v sobě :whist:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob led 23, 2010 4:07 pm

bokal píše:Obávám se, že pokud ten wartburg motor nemáš už zapsaný v papízech, od letošního roku už ti ho tam nezaregistrují.

Obáváš se zcela zbytečně,a mám to potvrzené na Plavebce :P
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob led 23, 2010 4:19 pm

Hele Vildo,teď mně napadlo, mám na prodej 5,7 m dlouhej mahagonovej trup s papírama na Warťase R.v.1968,samo je na ňem práce,ale nestál by moc! A odpadlo by Ti dost starostí :? Plavební zóna 2-do výšky vlny1.2m!
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » stř led 27, 2010 9:56 pm

při pročítání vyhlášky jsem narazil na formulaci že plavidlo do celkové hmotnosti 1000 kg včetně povoleného zatížení nemusí mít reverzaci chodu,toho jsem se celkem chytil-v knížce MOTOROVÉ ČLNY je pár výkresů Z náhonu a bez převodovky bych si troufal na výrobu samodomo. Ale jak je to s bezpečností-stačí pádla nebo je to hazard? Uvažuji taky o záložním motoru-přívěsném cca 5 HP, na velké řeky by určitě bylo rozumné mít ještě jeden motor,a zpátečku bych řešil i jím-při vyplouvání z přístavu a tak.
Ještě jsem chtěl-máte někdo mail na pracovníka sps pobočka Přerov který má na starosti povolování stavby? Na stránkách mají jen mail pobočky.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti