motorový člun
Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike
- Vilda999
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
motorový člun
mám plány z knihy Motorové člny-rekreačné na cestovní člun Luna,celkem se mi líbí,má rozměry 6,2 m délka,2 m šířka, chci se zeptat-stavěl někdo nebo opravoval podobný člun?Jaký motor by byl vhodný?Uvažuju o vestavěné dvojici 1,9D z felicie,jsou pro mě celkem dostupné,jen nevím jestli by nebyly moc těžké,i když loď je navržena pro až šestičlennou posádku a já uvažuji o max 4 lidech,ale spíše 2.
- tataS
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Bohužel, z tvých naivních představ čiší naprostá neznalost problému. Raději kup něco, co již jezdí a je registrované a má pokud možno novější motor.Jinak
vyhodíš zbytečně spoustu peněz bez nějakého efektu a pravděpodobně s tím nikdy nepojedeš. Se současnou naftou s NERO, je naftový motor dosti risk.
A více čti!
vyhodíš zbytečně spoustu peněz bez nějakého efektu a pravděpodobně s tím nikdy nepojedeš. Se současnou naftou s NERO, je naftový motor dosti risk.
A více čti!
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Vildo, hlavne prestaň snívať
aj keď sny sú základom činov, niekedy. Ak to tu máš načítané, tak vieš že na stavbu lode potrebuješ projekt a ten odnesieš na schválenie na Štátnu plavebnú správu. Ak je v projekte všetko OK tak dostaneš povolenie, ak nie, tak ti dajú pripomienky a keď je ten projekt paskvil tak ťa s ním vyhodia. To je všetko.
Ak nemáš žiadne skúsenosti z loďami tak začni ako mnohý pred tebou, kúp si gumák, alebo malý čln s prívesným motorom a jazdi. Len tak sa dozvieš čo a ako. S plachetnicami máš na začiatok možnosť čártrovať a osahať si to. Samozrejme treba začať papiermi. Vodcu malého plavidla máš?
aj keď sny sú základom činov, niekedy. Ak to tu máš načítané, tak vieš že na stavbu lode potrebuješ projekt a ten odnesieš na schválenie na Štátnu plavebnú správu. Ak je v projekte všetko OK tak dostaneš povolenie, ak nie, tak ti dajú pripomienky a keď je ten projekt paskvil tak ťa s ním vyhodia. To je všetko.
Ak nemáš žiadne skúsenosti z loďami tak začni ako mnohý pred tebou, kúp si gumák, alebo malý čln s prívesným motorom a jazdi. Len tak sa dozvieš čo a ako. S plachetnicami máš na začiatok možnosť čártrovať a osahať si to. Samozrejme treba začať papiermi. Vodcu malého plavidla máš?
- samoliter
- účet uživatele zrušen
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ústí nad labem
Stavba Luny.
Ahoj Vildo999. Nevím, jaké máš zkušenosti práce se dřevem a laminováním, dále strojařské, protože bys musel řešit pohon lodě, Stevenovou trubku, lodní vratku, marinizaci motoru? Jako první stavbu bys měl zkusit nějaký menší otevřený člun. V té knize je tam např. člun Riviera se zabudovaným motorem, ale můžeš ho stavět i pro přívěsný. Na něm si vyzkoušíš stavební postupy, dovednost, různé vychytávky. A pokud stavbu zdárně dokončíš, včetně přihlásení lodě na SPS, spočítej si pak náklady finanční a kolik to zabralo hodin práce. Týdny a měsíce. Denis a další, co postavili menší čluny, třeba i s kajutou, o tom různě píšou ve fóru. A to neřešili zabudovaný motor a přímý pohon, ale dávali přívěsný motor.
Pokud tohle bys zvládl, tak potom máš reálné zkušenosti pustit se do stavby Luny. Kajutový člun téhle délky, silný vestavěný motor pro plavbu ve skluzu, 1,5 - 2 roky práce, několikrát týdně po zaměstnání, každý víkend i dovolená. Jinak se stavba protáhne na 3 - 4 roky.
Můj názor: Koupit starší člun a dát ho do rychtiku, opravit, udržovat, a jezdíš už v létě. Ale pozor, aby Tě oprava, generálka, časově i finančně nevyšla na dlouhý rok - dva a moc dlouhej peníz.
Napiš mi SZ, kolik máš chechtáků na případnou koupi staršího člunu, do jaké velikosti bys šel, kolik lůžek na spaní. Jestli chceš výtlačnou plavbu, nebo klouzání. Zřejmě něco ve velikosti Luny. Rozhlídnu se po Evropě a pošlu Ti nějaké adresy, inzertní servery, bazary lodí, přímo to, co bys potřeboval, velikost i cenu. Pak už si budeš sledovat a vybírat. Možná se najde něco pěkného i v Čechách.
samoliter.
Pokud tohle bys zvládl, tak potom máš reálné zkušenosti pustit se do stavby Luny. Kajutový člun téhle délky, silný vestavěný motor pro plavbu ve skluzu, 1,5 - 2 roky práce, několikrát týdně po zaměstnání, každý víkend i dovolená. Jinak se stavba protáhne na 3 - 4 roky.
Můj názor: Koupit starší člun a dát ho do rychtiku, opravit, udržovat, a jezdíš už v létě. Ale pozor, aby Tě oprava, generálka, časově i finančně nevyšla na dlouhý rok - dva a moc dlouhej peníz.
Napiš mi SZ, kolik máš chechtáků na případnou koupi staršího člunu, do jaké velikosti bys šel, kolik lůžek na spaní. Jestli chceš výtlačnou plavbu, nebo klouzání. Zřejmě něco ve velikosti Luny. Rozhlídnu se po Evropě a pošlu Ti nějaké adresy, inzertní servery, bazary lodí, přímo to, co bys potřeboval, velikost i cenu. Pak už si budeš sledovat a vybírat. Možná se najde něco pěkného i v Čechách.
samoliter.
- Denis
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 7512
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 154
- Bydliště: Bratislava
Charlie, na tvoju otázku ti asi najlepšie odpovedia na SPS, asi to bude závisieť do akej miery zmeníš parametre tej lode. A skorej než začneš uvažovaž nad prestavbou si zváž, či je to potrebné a aké nastanú zmeny vo funkčnosti po prestavbe. Ak tam postavíš kajutu a volant dáš dozadu do kokpitu, tak večšinou vždy výrazne zmeníš ťažisko. Ak zostane riadenie vo vnútri, tak musíš riešiť prehrievanie vnútra cez slnečný deň. Okrem toho ďalšie drobnosti ako vyvezovanie lode, kotvenie, nahodenie fendrov , teda pohyb po lodi a jeho obmedzenia nadstavbou. Možno by ti stačilo kvalitné kabrio, to treba zvážiť.
- Vilda999
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
máte někdo zkušenost s nákupem plánů od Glen-L? Vybral jsem si člun Two Plus https://www.boatdesigns.com/products.asp?dept=370
Je to malý člun s kajutou,klasická stavba s kostrou z dubu a překližkovou obšívkou,není předepsané laminování trupu (to vidím jako výhodu pro mě,z laminování mám největší strach),motor přívěsný do 130 HP.
Dělám si takový hrubý rozpočet,překližka borová 14 tabulí S9 a 1 tabule S18,cca max 10000 K,dubové fošny 5KS 25/200/6000 , 2KS 30/200/6000 , 1KS 50/250/6000 -tady nevím u sušeného,snad bych se do 5000 K vlezl,k tomu lepidlo a spoj mat,počítám max 20000K za holý trup.
Jen nevím kde bych sehnal motor,představu mám o dvoutaktu,takových 40 až 60 koní,starší,na nový nebudu mít finance.Dá se takový nějaký koupit,cca do 30000 K,počítám s tím že budou potřeba nějaké opravy-přetěsnění,ložiska (?)
Přepravu bych řešil na upraveném přívěsu do 750 KG,asi jako "dvojče" normálního vozíku,nebo legál úprava.
Nejčastěji bych se plavil po Baťáku,ale rád bych i na Dunaj,Labe a jiné řeky
Je to malý člun s kajutou,klasická stavba s kostrou z dubu a překližkovou obšívkou,není předepsané laminování trupu (to vidím jako výhodu pro mě,z laminování mám největší strach),motor přívěsný do 130 HP.
Dělám si takový hrubý rozpočet,překližka borová 14 tabulí S9 a 1 tabule S18,cca max 10000 K,dubové fošny 5KS 25/200/6000 , 2KS 30/200/6000 , 1KS 50/250/6000 -tady nevím u sušeného,snad bych se do 5000 K vlezl,k tomu lepidlo a spoj mat,počítám max 20000K za holý trup.
Jen nevím kde bych sehnal motor,představu mám o dvoutaktu,takových 40 až 60 koní,starší,na nový nebudu mít finance.Dá se takový nějaký koupit,cca do 30000 K,počítám s tím že budou potřeba nějaké opravy-přetěsnění,ložiska (?)
Přepravu bych řešil na upraveném přívěsu do 750 KG,asi jako "dvojče" normálního vozíku,nebo legál úprava.
Nejčastěji bych se plavil po Baťáku,ale rád bych i na Dunaj,Labe a jiné řeky
- maxik1958
- zkušený harcovník

- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Škoda,že seš tak daleko,mám tady člověka co se wartburby zabývá,opravuje,dělá motory,a tak,určitě nějaký pěkný motor má!Ale zkus Anonci,a marinizace spočívá v namortování výmněníku,místo výfukového potrubí,a podle typu motoru v úpravě chlazení.Dělal jsem oboje není to nic složitého( Proti stavbě lodi
) Samozřejmně jde koupit i z Němec cena komplet pohonu se pohybuje 300-400 éček.....
) Samozřejmně jde koupit i z Němec cena komplet pohonu se pohybuje 300-400 éček.....- Vilda999
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
já jsem původně uvažoval o vestavěném motoru,je to výborná věc,určitě lepší než přívěsný,ale největší problém vidím ve vratce a Z náhonu. Musel bych je někde sehnat nebo nechat vyrobit a nějak to spasovat s motorem.Když už vestavěný tak bych se spíš snažil získat nějaký starý člun jako dárce orgánů.
- Vilda999
- návštěvník fóra

- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
při pročítání vyhlášky jsem narazil na formulaci že plavidlo do celkové hmotnosti 1000 kg včetně povoleného zatížení nemusí mít reverzaci chodu,toho jsem se celkem chytil-v knížce MOTOROVÉ ČLNY je pár výkresů Z náhonu a bez převodovky bych si troufal na výrobu samodomo. Ale jak je to s bezpečností-stačí pádla nebo je to hazard? Uvažuji taky o záložním motoru-přívěsném cca 5 HP, na velké řeky by určitě bylo rozumné mít ještě jeden motor,a zpátečku bych řešil i jím-při vyplouvání z přístavu a tak.
Ještě jsem chtěl-máte někdo mail na pracovníka sps pobočka Přerov který má na starosti povolování stavby? Na stránkách mají jen mail pobočky.
Ještě jsem chtěl-máte někdo mail na pracovníka sps pobočka Přerov který má na starosti povolování stavby? Na stránkách mají jen mail pobočky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


vmp nemám,na baťáku není potřeba,ale chci si ho příští rok udělat.M100 a k tomu S80.




Plavební zóna 2-do výšky vlny1.2m!