Twinkýl, longkýl alebo klasický kýl ?

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 275
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 28

Příspěvekod Vicky7 » pon říj 31, 2011 10:24 pm

Já bych zde si dovolil zmínit ještě jeden typ kýlu, který málo kdo zná... já se sním setkal v GB na Laseru a jde o takzvaný "Loop keel"
Je to vlastně hybrid dvou ploutví směřujících do středu, kde se nachází náboj. V testech dokazuje prý tento kýl mnohem lepší vlastnosti oproti závodním ploutvím, které ale nemají hydraulické korigování náklonu (sklopný kýl)...
Ale prý oproti jiným kýlům překvapivé výsledky... ale je stále ještě ve vývoji...
A btw.. designéři prodávají licence a mohou vám tento typ udělat na vaše přání a na míru vaší lodi... Mě osobně se tento kýl líbí nejvíce :D

http://www.hmtmarine.com/keel/overview/index.php
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » pon lis 19, 2012 4:53 pm

Člověče,
to vypadá jakože se to přidělává před každou jízdou,to by mne zajímalo upevnění...
V případě pevného uchycení mi to přijde dost neohrabané na manipulaci...
Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod adrian234 » úte lis 20, 2012 12:12 pm

Zdravím vo spolok :) vlastním plachetnicu sasanka 620 pevný kyl dlžka 120cm váha 250kg na spode sa nachádza olovené torpédo ktoré sa dá odobrať čím by sa znížila váha a pravdepodobne zlepšila rýchlosť ale čo stabilita? :? mnohorát sa mi stáva že pri silnom vetre začne prudko neovladateľne vyostriť odobratím toho závažia zlepšila by sa ovládatelnosť? Ďakujem
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 764
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 79
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » úte lis 20, 2012 12:33 pm

Zhoršila by se Ti stabilita, nezlepšila ovladatenost a návětrnost lodě při silnějších větrech by se rovněž neodstranila.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 430
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte lis 20, 2012 7:01 pm

Ahoj adrian , Richard má pravdu , sundáním zátěže návětrnost nevyřešíš akorát si zhoršíš stabilitu .
Pokud máš loď tovární výroby (nebo dostavenou podle plánů )s plachtama co na ní patří , tak by přílišná návětrnost mohla být velkým záklonem stěžně , nebo prostě tím že už v tak silném větru máš mít narefováno .
Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod adrian234 » úte lis 20, 2012 9:22 pm

dakujem za odpovede myslel som si že ak dám dole olovené torpédo zmenší sa odpor a dlžka kylu by sa zachovala :? ale ako vidím znova sa osvedčilo že kto si myslí "censored" vie :lol: pokiaľ ide o náveternosť sťažeň môžem posúvať ale ako posúdim jeho náklon? pri silnom vetre som nedriftoval bol len extrémny nápor na kormidlo a nakoniec ma ja tak stočilo proti vetru :cry: z prevrátenia som strach vôbec nemal pretože je stavaná presne pre takého amatéra ako som ja :) táto sezóna bola moja prva a predchádzala dvojročná kompletná rekonštrukcia vraku ktorý som kúpil ale som na ňu natoľko hrdý že tú náveternosť jej odpustím.....
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » stř lis 21, 2012 8:09 pm

Tak výrazná návětrnost, jak popisuješ, bude jen těžko způsobena pouhým špatným záklonem stěžně.
Ten by měl být cca 3°
Pokud máš nějaký výkres lodi - bokoorys včetně kýlu, stěžně a ideálně i plachet, dej jej sem a pokusíme se podívat, v čem je problém.
Pepa
Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod adrian234 » stř lis 21, 2012 9:44 pm

Ahoj mám komplet dokumentáciu vrátane tech. nákresov urobím sken a hodím to tu ďakujem za pomoc
Uživatelský avatar
AussiePaul
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 14, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Re: Twinkýl, longkýl alebo klasický kýl ?

Příspěvekod AussiePaul » čtv kvě 21, 2020 7:54 pm

6 let máme Silhouette trojkýl - cca 18 stop. Jezdili jsme s tím dosud výhradně na Vranově, ale tento rok se chystáme koupit vozík a stát se "trailer-sailers" jakmile vybavíme kajutu na jednoduché přespání. Nesmírnou výhodou je, že prostě přirazíme ke břehu a vyskočím (obzvlášť, když vždy bereme psa). A s ohledem na celkové rozměry je to optimální na převoz a spouštění (tedy doufáme!). Jasně, jsme pomalejší (o dost), ale to nás netrápí, jezdíme na pohodu a relax.

Když už jsme u toho, oceníme jakoukoliv radu ohledně typu vozíku, zdali jít cestu zabržděné (asi jo). Vůz je kombík, 4x4, AT, cca 180 koní, takže dostačující.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host