spotreba paliva

Platby kartou, nákup jachtařských potřeb na eBay, na Aukru. Dobré obchody s loděmi a lodním příslušenstvím u nás v ČR, na Slovensku i jinde. A podobná problematika.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
ondrike
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0

spotreba paliva

Příspěvekod ondrike » ned črc 22, 2012 11:19 pm

Ospravedlnujem sa znovu, ale je dost mozne, ze vas v najblizsom case budem bombardovat otazkamy, ktore sa mozu zdat zvlastne :) ja som totiz ale uplny lajk, amater, nevzdelanec a pohybujem sa v uple inej oblasti. Pri vylete v Parizi som sa bol previest na takejto lodi ako je na linku nizsie. Bolo nas tam teda dooost vela a mna tak zaujimalo kolko moze taka lod spotrebovat paliva. samozrejme ze som na to odpoved nedokazal najst a teraz odstupom casu tuto informaciu naozaj potrebujem do jednej prace :) vedeli by ste mi s tym pomoct? netreba mi presne cislo na dve desatine miesta, ale aspon priblizne na desiatky litrov..ide mi skor len o taky odhad vas odbornikov :)

http://www.bateaux-mouches.fr/en/goodies.php?gfi_id=43
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7155
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 106
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon črc 23, 2012 12:21 am

Ja by som povedal že asi 120 litrov na hodinu jazdy, ak tam nie je velký prúd.
Uživatelský avatar
ondrike
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ondrike » pon črc 23, 2012 12:43 am

vyborne :) dakujem dakujem.. dalsia vec s tymto suvisiaca je cena za naftu. predpokladam, ze ceny sa nepohybuju v beznom cenovom rozmedzi, ale su trochu poupravene. Vedel by mi niekto povedat kolko moze stat liter nafty pre takuto lodicku?
Snazim sa dopatrat k tomu kolko moze stat prevadzka lode na jeden den.
Inac ten prud je uplne minimalny, povedal by som zanedbatelny
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » pon črc 23, 2012 10:14 am

od 650 do 750 Eur [s]za tunu[/s] m3 lodniho dieselu (Holandsko) ceny za cerven 2012
Uživatelský avatar
ondrike
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod ondrike » úte črc 24, 2012 10:55 am

snazim sa dopatrat prave k nejakym typom lodi vhodnych pre riecnu dopravu ludi, ale dako sa mi to nedari.
vedeli by ste mi povedat co je toto za lod? http://www.bateaux-mouches.fr/datas/gal ... 8334_1.jpg
Uživatelský avatar
sklenar_jakub
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 22, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod sklenar_jakub » úte črc 24, 2012 3:23 pm

http://www.bateaux-mouches.fr/ na teto strance je vsechno o tech lodich... :lol:
Uživatelský avatar
stanley-man
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 11
Registrován: pon pro 31, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stanley-man » ned led 13, 2013 2:52 pm

sklenar_jakub Zdravim
Prosim te, co to je za lodni diesel..? Nemas zkusenosti, jak by na neho jel, treba passat? Asi, urcite, melo by to mit lepsi kvalitu, nez topny olej z nemecka, i kdyz jsem na nem jezdil starym autem pres 2 roky :shock:
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 475
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » ned led 13, 2013 9:35 pm

Pro ondrike:

tak jsem se snažil najít něco k technologii moderních bateau-mouche v Paříži - a jak jsem předpokládal, tak ty nejmodernější mají pohon hybridní - diesel elektrický - např ta nejnovější - Jean Bruel (60m délky a cca 400pasažérů) - je vybavena dvěma diesel agregáty o jmenovitém výkonu 2x 350kw, dvěma hlavními elektromotory à 250kw, které pohání dva zadní propelery a jedním 200kw elektromotorem na přídi pro příďové dokormidlování. Tato kombinace jim umožňuje 40ti až 50ti procentní úsporu energie oproti klasické koncepci. osvětlovací reflektory osvětlující okolní památky jsou led technologie. co se týče proudu Seiny, tak bych ho nepodceňoval, neb je velmi svižný, zvláště v úzkých partiích kolem ostrova Île de la Cité v centru, což může třeba potvrdit i Dedko, nebo ostatní, kteří v Paříži byli.

Takže opět neblahá zpráva pro elektro-skeptiky a povzbuzení pro nás elektro-snílky.

P.S. pro vysvětlení - lodní nafta je jako každá jiná, jenom je pro rybáře a další námořní aktivity dotovaná v rámci EU.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » ned led 13, 2013 9:59 pm

Surcouf píše:... povzbuzení pro nás elektro-snílky...


Jestli přijedeš v květnu do Litoměřic na sraz, můžeš si odskočit na marínu Labe za dalším elektrosnílkem: Mirek Cink si koupil elektromobil a staví elektroloď, něco kolem 14 metrů, jestli si dobře pamatuji.
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 475
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » ned led 13, 2013 10:02 pm

To určitě využiju a jinak jsem si všiml, jak málo stačí k tomu, aby jsem se stal tříhvězdičkovým kecalem teoretikem. JJR
david
moderátor
Příspěvky: 5328
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 14, 2013 12:30 am

to je ale rozmazlená Francie. Nám na totéž stačí 220 parních koníků: :D

Parník Vyšehrad je dlouhý 62 metrů a široký 6,2 metru, šířka přes kolesnice 10,5 metru. Výkon parního stroje je 165 kW (220 k) při 42 otáčkách za minutu. Původní byla nominální kapacita lodi 885 cestujících, nyní 300, z toho 199 krytých míst k sezení. Podle dobového prospektu měla loď dosáhnout rychlosti až 20 km/h, ve skutečnosti byla maximální rychlost na klidné vodě asi 17 km/h. :whist:
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 475
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pon led 14, 2013 12:40 am

Nojo, Davide, kdeže ty staré zlaté časy jsou, lodní kuchyně byla určite vybavena klasickým sporákem na dřevo, či uhlí, klasická pípa na dřevěném sudu ........... taky vzpomínám s láskou na první plavbu na Slapy, někdy koncem 50tých.......

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti