DEDKOVÉ DOBRODRUŽSTVÁ NA DUNAJI
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Denis
Andreas sa plavil na tomto tu oplachtené kanoe a motor tuším 2,3 koníkov
Môže na tom splaviť celý Dunaj a pokračovať pobrežnou plavbou po mori
podľa tej mapky 15 000 km ?
Uploaded with ImageShack.us
Tankuje počas plavby
Uploaded with ImageShack.us
Pokuša sa vplaviť do zátoky v Hainburgu proti prúdu
Uploaded with ImageShack.us
V Bratislave u Doda
Uploaded with ImageShack.us
Nepatrý táto loď firme
Cháron sro, prevoz gumáčikov, pramíc, kanoe, korýt a iných malých šinághlov gabčíkovskou zdržou !
Uploaded with ImageShack.us
Andreasová stránka www.der-mit-dem-wind-faehrt.de Ak niekto o ňom niečo zistí dajte vedieť ako dopadol a či tú trasu absolvoval.
pupi
Menujem Ťa za hlavného detektíva Jachting info
Andreas sa plavil na tomto tu oplachtené kanoe a motor tuším 2,3 koníkov
Môže na tom splaviť celý Dunaj a pokračovať pobrežnou plavbou po mori
podľa tej mapky 15 000 km ?

Uploaded with ImageShack.us
Tankuje počas plavby

Uploaded with ImageShack.us
Pokuša sa vplaviť do zátoky v Hainburgu proti prúdu

Uploaded with ImageShack.us
V Bratislave u Doda

Uploaded with ImageShack.us
Nepatrý táto loď firme
Cháron sro, prevoz gumáčikov, pramíc, kanoe, korýt a iných malých šinághlov gabčíkovskou zdržou !

Uploaded with ImageShack.us
Andreasová stránka www.der-mit-dem-wind-faehrt.de Ak niekto o ňom niečo zistí dajte vedieť ako dopadol a či tú trasu absolvoval.
pupi
Menujem Ťa za hlavného detektíva Jachting info

- pupi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 191
- Registrován: čtv zář 08, 2011 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Bratislava
Dedko,
Andreas by mal byť ešte na ceste, ale tu si môžete prečítať viac : http://translate.google.sk/translate?sl ... Gabriel%2F
Andreas by mal byť ešte na ceste, ale tu si môžete prečítať viac : http://translate.google.sk/translate?sl ... Gabriel%2F
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Corwin píše:To je moje krevní skupina))))
To pluje pořád na motor? Četl jsem tu, že na Dunaji se nesmí na plachty (?) Nebo jak to to s tím je????
Corwin
Na motor stále nepluje, ak nemá benzín necháva sa unášať prúdom a pomáha s pádlom, keď fúka vietor ide na plachty.....
Dobre si čítal ,po Dunaji sa nesmie na plachty v plavebnej dráhe.
To máš tak ak ideš s autom kde je povolené 40 km a predsa sa chodí aj 80 km.....
Pupi
Čítam tvoj príspevok a tvoj hlas mi je povedomí.

ficcus
Budeš musieť pridať do koroku, sviňa - život je krádky a aby si to stihol

-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Úsek Dunaja z Kelheimu do Bratislavy sme s babkou splavili vo výtlačnej plavbe za šesť dní a podľa GPS sme splavili 541 km. Teraz ešte mám pred sebou trasu po Dunaji
Kalinkovo - Sulina 1 851 km. Som trocha smutný že babka nemôže pokračovať, ale (zároveň sa aj teším ) ...
V piatok spravím výmenu olejov, kúpim benzín natankujem do hlavnej nádrži 34 l, do rezervných nádob nachystám 12 + 10 l. Všetko doložím, zaplachtujem a zapnem čln za auto.
Večer si pozriem na internete počasie ktoré pre zajtrajšok je pre mňa veľmi dôležité, kvôli plavebnej komore Gabčíkovo. Píšu že bude bezvetrie tak spokojne zaspávam.
9.07.2011 ma babka s člnom vyvezie k Dunaju pri Kalinkove, spustím čln na vodu a o 6°° sa začnem plaviť smerom cez prívodný kanál Gabčíkovo. S Pištom sme sa dohodli že on vyrazí z prístavu Čilistov o 7°° a že ma doženie. Pred Šamorínom to valím na plný plyn a počujem že motor sa začína dusiť. Pozriem sa dozadu a za sebou ťahám veľkú hromadu vodných rastlín. Zdvihnem motor začnem čistiť a v tom zbadám že mám odtrhnutý držiak zo zrkadla a ťahám za sebou kábel od GPS. No to sa dobre začína pomyslel som. Očistím propeler i kábel ktorý hodím do člna a pokračujem. Držiak si môžem opraviť na chate u Pištu.
Som pri Čilistove a ja sa musím zahlásiť na vežu, preto zoberiem mobil a volám.
Z veže mi oznamujú aby som zavolal neskôr. V plavbe pokračujem a spomínam aká tu bola nádherná krajinka kým nepostavili toto vodné „monštrum“ ! Už som pri dedinke Vojka kde mi skríži cestu prievozná loď tak trocha ubrzdím. Už sa častejšie obzerám lebo Pišta by tu už mal byť. V diaľke vidím že sa za mnou rúti čln a keď je bližšie spoznávam Pištovu loď . Teraz sa spoločne doplavíme ku komore. Ešte sa ani nevyviažeme a už z „kecafónu“ počujeme, „športová loď volajte vežu“ ! Ja sa obzriem, športovú loď má len Pišta tak mu vravím, volaj, športovú loď máš ty. Pišta volá a hneď zloží telefón. Volať máš ty !
Beriem mobil zavolám a komorník sa ma spýta, ako ste sa sem dostali ?
ja... ....ako ?, no priplavil som sa po prívodnom kanáli.
on........prečo ste nevolali vežu ?
ja........ volal som ráno 6.45 a som sa zahlásil !
on........nadiktujte mi číslo !
ja.........číslo ? číslo košele či topánok ?
on........číslo lode !
ja..........nemám číslo, môj čln a motor nepodlieha registrácii.
on....... viete že do prívodného kanála sa môžu v plaviť lode s motorom nad
20 kw a loď musí mať minimálnu....... bla bla..bla...
ja........viem! ja som si to zisťoval na ŠPS akým spôsobom sa môžu malé plavidla
preplaviť cez vašu komoru !
on..... ..malé plavidlá sa majú preplaviť cez Čunovo, ale to je mimo prevádzky.....
ja.........a potom kade mám ísť ?
on........no počkajte 20 minút , čakáme linkovú loď a potom vás preplavím.
Linková loď sa za krátku dobu objavila vplávala do komory a mi za ňou. Pišta sa viaže na pravej strane v komore a ja na ľavej . V tom mi zvoní mobil a volá babka, vidíš ma ? som tuná hore nad komorou medzi turistami. Vidím turistov ale ťažko rozoznať ktorá si ty, si ďaleko a veľmi malá.
( babka nemohla isť snami lebo Pišta mal so sebou celú rodinu a babka sa už nezmestila tak na chatu išla s autom a po ceste sa zastavila nás pozrieť na Gabčíkovskú komoru)
Za komorou nechcem zdržovať Pištovú posádku, tak mu poviem choďte dopredu ja na chatu prídem. Keď som prišiel, už tam bola aj babka. Tam sme strávili všetci pekný zvyšok dňa . Na druhy deň som sa so smutnou babkou, a všetkými rozlúčil a vydal na dlhu plavbu.
Pomaly opúšťam rameno a môj pohľad je stále upretý na mólo až kým sa mi nestratia všetci z dohľadu. Po vyplávaní na Dunaj mi zvoní telefón. Bože babka čo už ti chýbam, pomyslím si. Nie nechýbal som. Na displeji vidím že volá Denis a oznamuje mi že spúšťa v Medveďove
svoju loď a idú ma s manželkou vyprevadiť. Nedávno ma Pišta vítal na Rakúsko – Slovenských hraniciach a teraz ma Denisovci vyprevádzajú naSlovensko – Maďarských. Uberiem plyn a v tom počujem húkačku obzriem sa dozadu a vidím Maďarskú políciu. Otočím proti prúdu, zhodím zo strechy fendre a čakám.
Keď sú pri mne chytím sa ich lode. Po maďarsky pozdravia pýtajú doklady. Kým jeden kontroluje doklady druhý sa opýta „a kam máte namierené „? Ja mu hrdo odpoviem, k čiernemu moru. Poprajú mi šťastnú plavbu a odfrčia. Pomaly sa plavím pri brehu na Maďarskej strane a vidím pár chlapov s lopatami, ako pomaly nahadzujú na kopu Dunajský štrk. Otočím čln proti prúdu a pomaly sa k nim priplavím. Neveriac sa pozerám. Sú to ozajstný zlatokopovia.
Majú moderné zariadenie ktorým premývajú Dunajský štrk. Trocha sa pozhovárame pozerám na zlaté zrnká, pofotím a odchádzam. Som pred železničným mostom v Komárne a vtedy zbadám Denisa s manželkou, na vlastnoručne vyrobenej lodi. Pomaly sa spolu doplavíme na sútok Váhu s Dunajom a vplavíme sa na rieku Váh k peknej reštaurácii, ktorá sa nachádza na vode. Hodinku si posedíme, pozhovárame a niektorý sa medzi tým aj najedia. Pri odchode mi Denis povedal, ak by si mal niekde po ceste nejaký vážny problém, spokojne zavolaj, ak by bolo treba tak ja prídem pre Teba. Po príchode na Dunaj sa rozlúčime, otočíme lode ja dole prúdom smer Budapešť a Denis proti prúdu smer Bratislava. Pozriem na hodinky, je 15°° a do Maďarského mestečka Esztergom mám 48 km tak si zvolím na prenocovanie Yachtklub Esztergom. Pred zotmením som v Yachtklube uviažem čln, dohodneme platbu a vyberiem sa do mestečka. Po zotmení sa vraciam k člnu a zaľahnem. Ráno na svitaní sa budím na zúrivý štekot psa, ktorý pobehuje okolo kríkov. Vyskočím na mólo odzipsujem plachtu na lodi majiteľa Yachtklubu, položím mu dohodnuté peniaze do lodi a potichu opustím Esztergom. Po pár km som na sútoku Ipľa s Dunajom a na ľavom brehu opustím územie Slovenska. Na km 1 694 sa Dunaj rozdeľuje a ja odbočím na Szentendre Duna ktorý sa po 31 km pred Budapešťou znova spojí s Dunajom. V Budapešti na km 1 643 odbočujem doľava kde je plavebná komora, cez ktorú sa preplavím a som na Ráckeve Duna, domáci to volajú , kis Duna ( malý Dunaj ) Je to raj pre tunajších rybárov. Toľko rybárskych posedov som ešte nikde nevidel. Tu sa rozhodnem po zotmení vyskúšať nočnú plavbu za pomoci GPS. Na druhý deň na km 1 584 sa znova vrátim na Dunaj a môj ciel je, Dunaújváros
kde máme známych a ja im chcem dať slovenské pivko. Po príchode sa priviažem o mólo
vyberiem pivko a opatrne vstupujem do kajakarskeho objektu kde sme boli pred rokom aj s Babkou .Viem že objekt je strážený statným vlčiakom, a preto vstupujem veľkým rešpektom. Po príchode k budove vidím statného vlčiaka že leží pri vchodových dverách, a mňa si nevšíma. Z diaľky kričím halo...Jó napot haló.... Vtom sa hafo zbudí, pozrie na mňa až ma zamrazí a pokojne si znova zaľahne. Vidím ako sa dvere otvoria, a prichádza ku mne neznáma pani v najlepších rokoch, ktorá sa opatrne približuje a zastaví sa v bezpečnej vzdialenosti. Spýta sa ma, čo si prajete ?
Hľadám správcu Laci - báčiho s manželkou, priniesol som im pivo zo slovenska.
Ja som pivo položil do chládku pod strom a ona nevidela žiadne pivo, tak mi naďalej nedôveruje. Tak ukážem na pivo pod stromom a vtedy mi už uverila. Ona mi vraví Laci báči s manželkou už tu nepracujú, v apríli išli na dôchodok a odsťahovali sa, Ja sklamane odchádzam. Už sa stmieva tak musím nájsť zátoku na prenocovanie. Podľa GPS mám pred sebou peknú zátoku, tak sa do nej vplavím, ale sa trocha obávam lebo sonar mi ukazuje hĺbku len 40 cm. Pre istotu nastavujem na noc GPS, na alarm plytkej vody na 30 cm aby som v prípade nebezpečia mohol opustiť zátoku, aby som neostal uviaznutý v bahne. Ráno keď vstanem, je voda taká istá a to ma potešilo. Po raňajšej hygiene sa hneď vydám na hlavný tok a uháňam smer Baja. Pri Baje odbočím do ramena ktoré ma zavedie do mesta. Dám si teplý obed, nakúpim benzín a vrátim sa znova na Dunaj. Teraz sa už ponáhľať nemusím lebo do Mohácsa je len kúsok. Cestou sa zastavujem na osviežujuce kúpele na pieskových plážach. Dnes je 12.07 a idem volať Denisovi či sa ich plavba ktorá sa má uskutočniť 15.07 z Medveďova do Srbska sa nezmenila. Denis mi oznámil že ich termín sa nezmenil a teraz uvažujem že ich počkám v Mohácsi a spolu budeme pokračovať. Po príchode do Mohácsa si dám večeru a idem na druhú stranu na pieskovú pláž kde je veľa kúpajúcich. Tam zvažujem či mám počkať na Denisa a spol. Nejako mi to nevychádza, tak sa rozhodnem, že zajtra pokračujem. Na noc sa uchýlim znova do zátoky ktorá je 1 km proti prúdu. Ráno zavčasu sa vydám trocha do mesta na nákupy. Po nákupoch sa vraciam na colnicu. Pri colnici sa vyviažem k mólu a idem do budovy. Na recepcii ma pozdravia anglicky, podajú papier na ktorom je napísané čo mám absolvovať. Ja poďakujem po maďarsky a hneď je veselšie. Absolvujem políciu, colnicu a lekára. Colník sa ma pýta kam idem, a keď mu poviem do Sulini, on mi odvetí, teraz odišli dve plachetnice z Rakúska a Nemecka ktoré majú namierené do Sulini.
Tej správe sa poteším, aspoň budem mať spolu plavcov. Po odbavení hneď skočím do člna
a upalujem za nimi, aby som ich chytil pred Srbskou colnicou v Bezdane.
Ráno 6°° odchod Z Kalinkova
Uploaded with ImageShack.us
Prístav Čilistov odkial vyrazí Pišta
Uploaded with ImageShack.us
Príkaz zákaz
Uploaded with ImageShack.us
Kompa pri Vojke
Uploaded with ImageShack.us
Pišta ma dobehol
Uploaded with ImageShack.us
Na ňu sme čakali
Uploaded with ImageShack.us
V plavebnej komore
Uploaded with ImageShack.us
Babka hore medzi turistami
Uploaded with ImageShack.us
Opúštame komoru
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Denisova loď v plnéj kráse
Uploaded with ImageShack.us
Zlatokop
Uploaded with ImageShack.us
Dúfam nebude posledný pohľad
Uploaded with ImageShack.us
Vodná polícia
Uploaded with ImageShack.us
Pardón, nechal som sa uniesť s množstvom fotiek
Kalinkovo - Sulina 1 851 km. Som trocha smutný že babka nemôže pokračovať, ale (zároveň sa aj teším ) ...
V piatok spravím výmenu olejov, kúpim benzín natankujem do hlavnej nádrži 34 l, do rezervných nádob nachystám 12 + 10 l. Všetko doložím, zaplachtujem a zapnem čln za auto.
Večer si pozriem na internete počasie ktoré pre zajtrajšok je pre mňa veľmi dôležité, kvôli plavebnej komore Gabčíkovo. Píšu že bude bezvetrie tak spokojne zaspávam.
9.07.2011 ma babka s člnom vyvezie k Dunaju pri Kalinkove, spustím čln na vodu a o 6°° sa začnem plaviť smerom cez prívodný kanál Gabčíkovo. S Pištom sme sa dohodli že on vyrazí z prístavu Čilistov o 7°° a že ma doženie. Pred Šamorínom to valím na plný plyn a počujem že motor sa začína dusiť. Pozriem sa dozadu a za sebou ťahám veľkú hromadu vodných rastlín. Zdvihnem motor začnem čistiť a v tom zbadám že mám odtrhnutý držiak zo zrkadla a ťahám za sebou kábel od GPS. No to sa dobre začína pomyslel som. Očistím propeler i kábel ktorý hodím do člna a pokračujem. Držiak si môžem opraviť na chate u Pištu.
Som pri Čilistove a ja sa musím zahlásiť na vežu, preto zoberiem mobil a volám.
Z veže mi oznamujú aby som zavolal neskôr. V plavbe pokračujem a spomínam aká tu bola nádherná krajinka kým nepostavili toto vodné „monštrum“ ! Už som pri dedinke Vojka kde mi skríži cestu prievozná loď tak trocha ubrzdím. Už sa častejšie obzerám lebo Pišta by tu už mal byť. V diaľke vidím že sa za mnou rúti čln a keď je bližšie spoznávam Pištovu loď . Teraz sa spoločne doplavíme ku komore. Ešte sa ani nevyviažeme a už z „kecafónu“ počujeme, „športová loď volajte vežu“ ! Ja sa obzriem, športovú loď má len Pišta tak mu vravím, volaj, športovú loď máš ty. Pišta volá a hneď zloží telefón. Volať máš ty !
Beriem mobil zavolám a komorník sa ma spýta, ako ste sa sem dostali ?
ja... ....ako ?, no priplavil som sa po prívodnom kanáli.
on........prečo ste nevolali vežu ?
ja........ volal som ráno 6.45 a som sa zahlásil !
on........nadiktujte mi číslo !
ja.........číslo ? číslo košele či topánok ?
on........číslo lode !
ja..........nemám číslo, môj čln a motor nepodlieha registrácii.
on....... viete že do prívodného kanála sa môžu v plaviť lode s motorom nad
20 kw a loď musí mať minimálnu....... bla bla..bla...
ja........viem! ja som si to zisťoval na ŠPS akým spôsobom sa môžu malé plavidla
preplaviť cez vašu komoru !
on..... ..malé plavidlá sa majú preplaviť cez Čunovo, ale to je mimo prevádzky.....
ja.........a potom kade mám ísť ?
on........no počkajte 20 minút , čakáme linkovú loď a potom vás preplavím.
Linková loď sa za krátku dobu objavila vplávala do komory a mi za ňou. Pišta sa viaže na pravej strane v komore a ja na ľavej . V tom mi zvoní mobil a volá babka, vidíš ma ? som tuná hore nad komorou medzi turistami. Vidím turistov ale ťažko rozoznať ktorá si ty, si ďaleko a veľmi malá.
( babka nemohla isť snami lebo Pišta mal so sebou celú rodinu a babka sa už nezmestila tak na chatu išla s autom a po ceste sa zastavila nás pozrieť na Gabčíkovskú komoru)
Za komorou nechcem zdržovať Pištovú posádku, tak mu poviem choďte dopredu ja na chatu prídem. Keď som prišiel, už tam bola aj babka. Tam sme strávili všetci pekný zvyšok dňa . Na druhy deň som sa so smutnou babkou, a všetkými rozlúčil a vydal na dlhu plavbu.
Pomaly opúšťam rameno a môj pohľad je stále upretý na mólo až kým sa mi nestratia všetci z dohľadu. Po vyplávaní na Dunaj mi zvoní telefón. Bože babka čo už ti chýbam, pomyslím si. Nie nechýbal som. Na displeji vidím že volá Denis a oznamuje mi že spúšťa v Medveďove
svoju loď a idú ma s manželkou vyprevadiť. Nedávno ma Pišta vítal na Rakúsko – Slovenských hraniciach a teraz ma Denisovci vyprevádzajú naSlovensko – Maďarských. Uberiem plyn a v tom počujem húkačku obzriem sa dozadu a vidím Maďarskú políciu. Otočím proti prúdu, zhodím zo strechy fendre a čakám.
Keď sú pri mne chytím sa ich lode. Po maďarsky pozdravia pýtajú doklady. Kým jeden kontroluje doklady druhý sa opýta „a kam máte namierené „? Ja mu hrdo odpoviem, k čiernemu moru. Poprajú mi šťastnú plavbu a odfrčia. Pomaly sa plavím pri brehu na Maďarskej strane a vidím pár chlapov s lopatami, ako pomaly nahadzujú na kopu Dunajský štrk. Otočím čln proti prúdu a pomaly sa k nim priplavím. Neveriac sa pozerám. Sú to ozajstný zlatokopovia.
Majú moderné zariadenie ktorým premývajú Dunajský štrk. Trocha sa pozhovárame pozerám na zlaté zrnká, pofotím a odchádzam. Som pred železničným mostom v Komárne a vtedy zbadám Denisa s manželkou, na vlastnoručne vyrobenej lodi. Pomaly sa spolu doplavíme na sútok Váhu s Dunajom a vplavíme sa na rieku Váh k peknej reštaurácii, ktorá sa nachádza na vode. Hodinku si posedíme, pozhovárame a niektorý sa medzi tým aj najedia. Pri odchode mi Denis povedal, ak by si mal niekde po ceste nejaký vážny problém, spokojne zavolaj, ak by bolo treba tak ja prídem pre Teba. Po príchode na Dunaj sa rozlúčime, otočíme lode ja dole prúdom smer Budapešť a Denis proti prúdu smer Bratislava. Pozriem na hodinky, je 15°° a do Maďarského mestečka Esztergom mám 48 km tak si zvolím na prenocovanie Yachtklub Esztergom. Pred zotmením som v Yachtklube uviažem čln, dohodneme platbu a vyberiem sa do mestečka. Po zotmení sa vraciam k člnu a zaľahnem. Ráno na svitaní sa budím na zúrivý štekot psa, ktorý pobehuje okolo kríkov. Vyskočím na mólo odzipsujem plachtu na lodi majiteľa Yachtklubu, položím mu dohodnuté peniaze do lodi a potichu opustím Esztergom. Po pár km som na sútoku Ipľa s Dunajom a na ľavom brehu opustím územie Slovenska. Na km 1 694 sa Dunaj rozdeľuje a ja odbočím na Szentendre Duna ktorý sa po 31 km pred Budapešťou znova spojí s Dunajom. V Budapešti na km 1 643 odbočujem doľava kde je plavebná komora, cez ktorú sa preplavím a som na Ráckeve Duna, domáci to volajú , kis Duna ( malý Dunaj ) Je to raj pre tunajších rybárov. Toľko rybárskych posedov som ešte nikde nevidel. Tu sa rozhodnem po zotmení vyskúšať nočnú plavbu za pomoci GPS. Na druhý deň na km 1 584 sa znova vrátim na Dunaj a môj ciel je, Dunaújváros
kde máme známych a ja im chcem dať slovenské pivko. Po príchode sa priviažem o mólo
vyberiem pivko a opatrne vstupujem do kajakarskeho objektu kde sme boli pred rokom aj s Babkou .Viem že objekt je strážený statným vlčiakom, a preto vstupujem veľkým rešpektom. Po príchode k budove vidím statného vlčiaka že leží pri vchodových dverách, a mňa si nevšíma. Z diaľky kričím halo...Jó napot haló.... Vtom sa hafo zbudí, pozrie na mňa až ma zamrazí a pokojne si znova zaľahne. Vidím ako sa dvere otvoria, a prichádza ku mne neznáma pani v najlepších rokoch, ktorá sa opatrne približuje a zastaví sa v bezpečnej vzdialenosti. Spýta sa ma, čo si prajete ?
Hľadám správcu Laci - báčiho s manželkou, priniesol som im pivo zo slovenska.
Ja som pivo položil do chládku pod strom a ona nevidela žiadne pivo, tak mi naďalej nedôveruje. Tak ukážem na pivo pod stromom a vtedy mi už uverila. Ona mi vraví Laci báči s manželkou už tu nepracujú, v apríli išli na dôchodok a odsťahovali sa, Ja sklamane odchádzam. Už sa stmieva tak musím nájsť zátoku na prenocovanie. Podľa GPS mám pred sebou peknú zátoku, tak sa do nej vplavím, ale sa trocha obávam lebo sonar mi ukazuje hĺbku len 40 cm. Pre istotu nastavujem na noc GPS, na alarm plytkej vody na 30 cm aby som v prípade nebezpečia mohol opustiť zátoku, aby som neostal uviaznutý v bahne. Ráno keď vstanem, je voda taká istá a to ma potešilo. Po raňajšej hygiene sa hneď vydám na hlavný tok a uháňam smer Baja. Pri Baje odbočím do ramena ktoré ma zavedie do mesta. Dám si teplý obed, nakúpim benzín a vrátim sa znova na Dunaj. Teraz sa už ponáhľať nemusím lebo do Mohácsa je len kúsok. Cestou sa zastavujem na osviežujuce kúpele na pieskových plážach. Dnes je 12.07 a idem volať Denisovi či sa ich plavba ktorá sa má uskutočniť 15.07 z Medveďova do Srbska sa nezmenila. Denis mi oznámil že ich termín sa nezmenil a teraz uvažujem že ich počkám v Mohácsi a spolu budeme pokračovať. Po príchode do Mohácsa si dám večeru a idem na druhú stranu na pieskovú pláž kde je veľa kúpajúcich. Tam zvažujem či mám počkať na Denisa a spol. Nejako mi to nevychádza, tak sa rozhodnem, že zajtra pokračujem. Na noc sa uchýlim znova do zátoky ktorá je 1 km proti prúdu. Ráno zavčasu sa vydám trocha do mesta na nákupy. Po nákupoch sa vraciam na colnicu. Pri colnici sa vyviažem k mólu a idem do budovy. Na recepcii ma pozdravia anglicky, podajú papier na ktorom je napísané čo mám absolvovať. Ja poďakujem po maďarsky a hneď je veselšie. Absolvujem políciu, colnicu a lekára. Colník sa ma pýta kam idem, a keď mu poviem do Sulini, on mi odvetí, teraz odišli dve plachetnice z Rakúska a Nemecka ktoré majú namierené do Sulini.
Tej správe sa poteším, aspoň budem mať spolu plavcov. Po odbavení hneď skočím do člna
a upalujem za nimi, aby som ich chytil pred Srbskou colnicou v Bezdane.
Ráno 6°° odchod Z Kalinkova

Uploaded with ImageShack.us
Prístav Čilistov odkial vyrazí Pišta

Uploaded with ImageShack.us
Príkaz zákaz

Uploaded with ImageShack.us
Kompa pri Vojke

Uploaded with ImageShack.us
Pišta ma dobehol

Uploaded with ImageShack.us
Na ňu sme čakali

Uploaded with ImageShack.us
V plavebnej komore

Uploaded with ImageShack.us
Babka hore medzi turistami

Uploaded with ImageShack.us
Opúštame komoru

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Denisova loď v plnéj kráse

Uploaded with ImageShack.us
Zlatokop

Uploaded with ImageShack.us
Dúfam nebude posledný pohľad

Uploaded with ImageShack.us
Vodná polícia

Uploaded with ImageShack.us
Pardón, nechal som sa uniesť s množstvom fotiek
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Malé plavidlá po Dunaji bi sa mali preplavovať cez stupeň Čunovo.
Tomu nasvedčuje aj táto tabula.
Lenže po priplavení nastáva prekvapenie v troch jazikoch
Uploaded with ImageShack.us
Cez túto komoru som sa mal preplaviť aj ja a nie cez Gabčíkovo.
Lenže roky rokúce, svieti vo dne vnoci len červené svetlo
Uploaded with ImageShack.us
Šputiací kanál pre kajaky
Uploaded with ImageShack.us
Jediný život v téj veže priponinaju lastovičky, ktoré si spravili pod vežou desiatky hniezd.
Uploaded with ImageShack.us
Jediná útecha je vedľajší areál divoká voda, napúštana s Dunajskou vodou ktora slúži aj širokej verejnosti.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Tomu nasvedčuje aj táto tabula.

Lenže po priplavení nastáva prekvapenie v troch jazikoch

Uploaded with ImageShack.us
Cez túto komoru som sa mal preplaviť aj ja a nie cez Gabčíkovo.
Lenže roky rokúce, svieti vo dne vnoci len červené svetlo

Uploaded with ImageShack.us
Šputiací kanál pre kajaky

Uploaded with ImageShack.us
Jediný život v téj veže priponinaju lastovičky, ktoré si spravili pod vežou desiatky hniezd.

Uploaded with ImageShack.us
Jediná útecha je vedľajší areál divoká voda, napúštana s Dunajskou vodou ktora slúži aj širokej verejnosti.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Naposledy upravil(a) dedko dne pát pro 09, 2011 7:34 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
packa píše:Dedko,jek to na tom Gabčikovo vlastne je?pred časem jsi psal jak se proplavujete bočne svazany a fotkach jste každej solo-jinak ta komora je fakt sila-ty naše vaničky na labi se s tim nedaji ani srovnat
Denis-pčkna lodicka-privezeš ji ukazat na sraz?
packa:
Gabčikovskou komorou sa môže preplaviť malé plavidlo, v bočne viazanej zostave k plavidlu, ktorá spĺňa predpis pre plavbu prívodným kanálom a plavebnou komorou.
Síce mne kázal komorník sa priviazať k Pištovi, ale ja som zhodnotil situáciu že nie je treba
nakoľko bolo bezvetrie a nehrozilo žiadne nebezpečenstvo. Keď som písal o Gabčikovskej komore som troch provokoval. V žiadnom prípade by som do prívodného kanála nešiel bez doprovodu a za vetra vôbedz !!!!
Preto som deň pred odchodom nervózne zisťoval počasie.
Ozzie, tú komoru netreba obchádzať, ale húfne sa tam v plaviť a za nečasu ! Potom volať zachranárov, novinárov a televíziu z celého sveta ! Aby videli ako Slovensko dodržuje Belehradskú zmluvu o Dunaji. Dunaj je slobodná rieka a patrí všetkým.
Denis už o tom svoje napísal.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Packa, volalo sa to Gabčíkovo - Nagymaroš. Gabčíkovo je pomenované podla výsadkára čo spáchal atentát na Heindricha. Nagymaros sa číta Naďmaroš. skladá sa z dvoch slov a to Naď- Velký a Maroš-Morava, teda Veľká Morava. Áno, je to starý názov z dôb keď sem prišli predkovia Maďarov a ešte tu existoval ríša Velká Morava. Od tých dôb sa veľa zmenilo a Slováci s Maďarmi za tie stáročia spolužitia majú k sebe bližšie ako Slováci s Čechmi, aj keď sa to nezdá. Slováci s Maďarmi budú pindať pri poldecáku, alebo pri flaške vína, Maďari si poplačú a Slováci sa budú zastrájať bohu otcu, potom sa opijú a život ide ďalej. Češi by si to dávna vykecali a cez komory by sa plavilo.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
dedko píše:Keď Cháron sro tak len s podmienkou ja 51% majitel lode MacGregora 49% !!!
modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=86704&highlight=ch%E1ron#86704
Nuž milý dedko, táto MacGregorovie loď, by tej (podotýkam že podľa tunák fórovo uzavretej gentlemanskej dohody = našej spoločnej) firme už aj úspešne patriť MOHLA, keby si to sľubne sa vzmáhajúce podnikanie v zárodku nepotopil v gabčíkovskej komore, svojim príkladom AKO preplavbu s malým člnom napriek predpisom šikovne zvládnúť a dobrého miestneho komorníka fajne a elegantne ojedrbkať.
Teraz sa na CHÁRON sro každý krpatý šinágheľ zvysoka vy.... a popláve si (tfuj fuj) liberálne podľa Tvojho neblahého vzoru!!!
CHÁRON TEAM:


No a náš skoro už isto vysoko hodnotný, a neohroziteľne monopolný zisk je teraz = 0 €




Raz neviem, ako sa nám ho podarí prepiť... no Hodonín sa blíži, a ak sa (nejakým omylom) dám na anti alko náboženstvo aj ja, tak to vodou asi aj zvládneme!

MIMOCHODOM, Denis, Tvôj brilantný komentár aj s trefnou finálnou analýzou reálneho dôvodu nefunkcie komory pre malé lode, ma na šupu zložil.
Ak teda dedko alkohol nemusí, rád si bohu otcu s Tebou (ale aj a inými alko+ súvercami) presne v duchu slovanských tradícií pripijem v Hodoníne na zdar a novú svetlú budúcnosť neobmedzených veľkomoravsko - gabčíkovských komorovačiek.













-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
Za chvíľku som na Maďarsko Chorvátskych hraniciach, mením vlajky a pokračujem v plavbe k môjmu cieľu. Beriem ďalekohľad ale plachetnice nevidím. Chcem pridať ale už to nejde. Vynorím sa z miernej zákruty a vtom zbadám dve plachetnice a ako nastupuje pri colnici rakúšan i nemec a odchádzajú od móla, mám smolu, pomyslím si. Keď už som blízko colnice, vyberiem Srbskú vlajku a idem na colnicu. Vtom sa plachetnice znovu vracajú a vyviažu sa k nemeckej lodi ktorá práve priplávala. Ja prechádzam na Srbskú stranu a keď krúžim okolo colnice aby som našiel miesto na vyviazanie, vtom sa na hrdzavej lodi objaví urastený chlapisko a výhražne ukazuje prstom na môj čln. Ja som hneď pochopil, že to bude nejaký srbský „slotovec“ a rýchlo mu ukazujem na Srbskú vlajku položenu na mojom člne. Ja mu vravím, však nebudem v strede rieky Dunaj meniť vlajky.
Naviguje ma za loď kde mám pristáť. Kľučkujúc medzi káblami a potrubím konečne pristanem a on mi vraví, hoď mi špagát ja ťa vyviažem. Rýchlo beriem doklady a upaľujem na colnicu. Prídem dnu a tam nemec s rakúšan sedia na starých rozhajdaných stoličkách. Guten tag pozdravím ich. Starý colník mi podá ruku i stoličku. Pripadám si ako za mlada keď ma vypočúvala ŠTB. Pýta doklady aj odo mňa a hodí medzi ostatné na svoj stôl. Vytiahne flašku a vraví, dobraja rakia. Vidím že nemec nechápe a ja začnem robiť trocha tlmočníka. Gut slopanica. K fľaške prinesie aj tri poháre a naleje. Nemec mu ukazuje, nalej aj sebe, ja služba nemogu. Ako mu vysvetlím aby sa neurazil že som abstinent ? tak mu vravím, ja nemogu berjem tableten, antibiotiká ! Moji teraz už známi, si štrgnú odpijú a s úsmevom vravia gut.
Colník si sadá za počítač a s vážnou tvárou konečne začne ťukať do klávesnice. Za nejaký čas si zapáli cigaretu a odíde von z miestnosti. Nemec to využije a rýchlo otvára fľašku a obidve poháre s kyslím úsmevom neleje späť do fľaše. Konečne sa colník vráti a začne znova ťukať. Keď skončí s nemcom i s rakúšanom dá im podpísať lajstrá. Konečne, zamrmle nemec a berie doklady. Nebrať vraví im colník, ešte neskončiť som. Už tuná strávime asi dve hodiny a teraz konečne berie moje doklady a obracia ich v rukách a pýta sa ma : jachta číslo kde ?
nikde, ja malička, jachta číslo netreba.
motor jaky ?
Honda 6 hp
Nie hp ale Kw
Aha, kw, tak mu poviem 4 kw
Všetko naťuká vytlačí a rukou dopíše, bezimeni čamac a teraz mi to dá tiež podpísať.
Ešte inkasuje od nemca a rakúšana 140 Eur, a od mňa 60 Eur.
Takže sa teraz spolu plavíme ako medzinárodná osádka. Vonku je strašne horúco tak sa zastavujem na pieskových plážach, na osviežujúce kúpele. Pomaly sme pred Apatinom a plachetnice idú von z plavebnej dráhy a zakotvia. Priviažem sa ku ním a sa pozhovárame.
Ponúknu mi špek, ktorý kúpili od Ukrajincov. Na oplátku nakrájam klobásku ktorú chvália, možno zo slušnosti, ale manželky vravia a ukazujú že štípe. Jasné že štípu, však som to robil pre seba. Pýtam sa ich koľko robia za deň km a sa dozvedám že idú s jedeným motorom, lebo sa uviazali k sebe a tak šetria naftu. Majú čas lebo dovolenku naplánovali na tri mesiace, tak im stačí za deň cca 50 km. To mi nevyhovuje, pre mňa to je málo. Tak sa s nimi rozlúčim a zakotvím v prístave v Apatine. Je tu skutočne pekne. Móla sú aj pre malé člny, ktorých je tu strašne veľa ukotvených, rôznych dĺžok a tvarov. Celý pristav stráží SBS. Veľa člnov je aj búdkových ako mám ja. Musím zohnať Srbské korunky preto sa vydám do mesta pohľadať bankomat. Keď sa vrátim dám si v reštaurácii večeru a zaľahnem. Ráno o 5.45 opustím Apatin a celý deň sa plavým v 40°° horúčavách .Som na km 1296 za mestečkom Bačka – Planka a tuná končia spoločné hranice s Horvátskom. Podľa kniho mapy sú predo mnou dva ostrovy, tak sa tam schovám pred vlnobitím nákladných lodí a prenocujem.
Ráno vstanem zavčasu a vyrazím, lebo by som chce doraziť do Belehradu. Plavba ide v pohode len tie teploty sú znova vysoké. Som pri Novom Sade zastavím si dačo zajesť a pokračujem. Na km 1215 vidím malý majáčik ktorý Denis spomínal vo svojej reportáží
A hneď viem že tuná je sútok Tiszi s Dunajom. Otočím čln a vplavím sa do Tiszi. Ešte som na Tisze nikdy nebol, tak aspoň sa tam trošku pozriem. Znova sa vrátim na Dunaj a po pár km sa v diaľke objavy Belehrad. Pred Belehradom je zakotvených veľa lodí a plachetníc, je vidieť že tunajší obyvatelia žijú s vodou. V plavím sa do ramena ale po pár metroch ďalej nemôžem, lebo cez rameno je postavený pontón tak sa vraciam. Po km znova odbočím a vplávem na rieku Sávu kde je veľa reštauračných lodí. Keď sa plavím okolo jednej lode s terasou zrazu počujem ako niekto po východniarsky kričí „skade sa tu berieš „? hneď otočím čln a vidím uviazané niečo, pozbíjané z dreva na ňom stan a na boku číslo, SK 88 22. Bože Slováci na tomto čude prišli po Dunaji ? pomyslel som. Hneď sa ku nim viažem, a radostne sa pýtam
Po tomto ste prišli zo Slovenska ? Chlapík sa na mňa nechápavo pozerá. Keď sa ozval hneď som vedel že nie sú naši. Ja mu vravím SK= SLOVAKIA. On mi odvetí niečo ja mu nerozumiem. Potom mi vysvetľuje. BG= BEOGRAD. SK = nejaké mesto.....
V Moháči : možno pamiatka na výsadkára Naď - Maroša
Uploaded with ImageShack.us
Tlačenica na colnici v Moháči
Uploaded with ImageShack.us
Som v Chorvátsku
Uploaded with ImageShack.us
Tieto plchetnice mi robili spoločnosť
Uploaded with ImageShack.us
Túto ďaň sme zaplatili za PREPLAVBU Srbskom
Uploaded with ImageShack.us
Ponukli mi slaninu od ukrajincov, po ktorej som aj na druhý deň bol smädný
Uploaded with ImageShack.us
Pred Apatinom zakotvili a potom sme sa rozlúčili
Uploaded with ImageShack.us
Doteraz mám za sebou tieto km.
Uploaded with ImageShack.us
Prístav v Apatine tu som prenocoval
Uploaded with ImageShack.us
Z dreva urobené plavidlo s číslom SK 8822 a na ňon stan
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Hĺbka a teplota vody na rieke Sava ma prekvapila
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Libor na fóre poradil že je dobré si odfotiť všetky doklady. V prípade straty sa môžu zísť, tak som fotil všetko.
Uploaded with ImageShack.us
Naviguje ma za loď kde mám pristáť. Kľučkujúc medzi káblami a potrubím konečne pristanem a on mi vraví, hoď mi špagát ja ťa vyviažem. Rýchlo beriem doklady a upaľujem na colnicu. Prídem dnu a tam nemec s rakúšan sedia na starých rozhajdaných stoličkách. Guten tag pozdravím ich. Starý colník mi podá ruku i stoličku. Pripadám si ako za mlada keď ma vypočúvala ŠTB. Pýta doklady aj odo mňa a hodí medzi ostatné na svoj stôl. Vytiahne flašku a vraví, dobraja rakia. Vidím že nemec nechápe a ja začnem robiť trocha tlmočníka. Gut slopanica. K fľaške prinesie aj tri poháre a naleje. Nemec mu ukazuje, nalej aj sebe, ja služba nemogu. Ako mu vysvetlím aby sa neurazil že som abstinent ? tak mu vravím, ja nemogu berjem tableten, antibiotiká ! Moji teraz už známi, si štrgnú odpijú a s úsmevom vravia gut.
Colník si sadá za počítač a s vážnou tvárou konečne začne ťukať do klávesnice. Za nejaký čas si zapáli cigaretu a odíde von z miestnosti. Nemec to využije a rýchlo otvára fľašku a obidve poháre s kyslím úsmevom neleje späť do fľaše. Konečne sa colník vráti a začne znova ťukať. Keď skončí s nemcom i s rakúšanom dá im podpísať lajstrá. Konečne, zamrmle nemec a berie doklady. Nebrať vraví im colník, ešte neskončiť som. Už tuná strávime asi dve hodiny a teraz konečne berie moje doklady a obracia ich v rukách a pýta sa ma : jachta číslo kde ?
nikde, ja malička, jachta číslo netreba.
motor jaky ?
Honda 6 hp
Nie hp ale Kw
Aha, kw, tak mu poviem 4 kw
Všetko naťuká vytlačí a rukou dopíše, bezimeni čamac a teraz mi to dá tiež podpísať.
Ešte inkasuje od nemca a rakúšana 140 Eur, a od mňa 60 Eur.
Takže sa teraz spolu plavíme ako medzinárodná osádka. Vonku je strašne horúco tak sa zastavujem na pieskových plážach, na osviežujúce kúpele. Pomaly sme pred Apatinom a plachetnice idú von z plavebnej dráhy a zakotvia. Priviažem sa ku ním a sa pozhovárame.
Ponúknu mi špek, ktorý kúpili od Ukrajincov. Na oplátku nakrájam klobásku ktorú chvália, možno zo slušnosti, ale manželky vravia a ukazujú že štípe. Jasné že štípu, však som to robil pre seba. Pýtam sa ich koľko robia za deň km a sa dozvedám že idú s jedeným motorom, lebo sa uviazali k sebe a tak šetria naftu. Majú čas lebo dovolenku naplánovali na tri mesiace, tak im stačí za deň cca 50 km. To mi nevyhovuje, pre mňa to je málo. Tak sa s nimi rozlúčim a zakotvím v prístave v Apatine. Je tu skutočne pekne. Móla sú aj pre malé člny, ktorých je tu strašne veľa ukotvených, rôznych dĺžok a tvarov. Celý pristav stráží SBS. Veľa člnov je aj búdkových ako mám ja. Musím zohnať Srbské korunky preto sa vydám do mesta pohľadať bankomat. Keď sa vrátim dám si v reštaurácii večeru a zaľahnem. Ráno o 5.45 opustím Apatin a celý deň sa plavým v 40°° horúčavách .Som na km 1296 za mestečkom Bačka – Planka a tuná končia spoločné hranice s Horvátskom. Podľa kniho mapy sú predo mnou dva ostrovy, tak sa tam schovám pred vlnobitím nákladných lodí a prenocujem.
Ráno vstanem zavčasu a vyrazím, lebo by som chce doraziť do Belehradu. Plavba ide v pohode len tie teploty sú znova vysoké. Som pri Novom Sade zastavím si dačo zajesť a pokračujem. Na km 1215 vidím malý majáčik ktorý Denis spomínal vo svojej reportáží
A hneď viem že tuná je sútok Tiszi s Dunajom. Otočím čln a vplavím sa do Tiszi. Ešte som na Tisze nikdy nebol, tak aspoň sa tam trošku pozriem. Znova sa vrátim na Dunaj a po pár km sa v diaľke objavy Belehrad. Pred Belehradom je zakotvených veľa lodí a plachetníc, je vidieť že tunajší obyvatelia žijú s vodou. V plavím sa do ramena ale po pár metroch ďalej nemôžem, lebo cez rameno je postavený pontón tak sa vraciam. Po km znova odbočím a vplávem na rieku Sávu kde je veľa reštauračných lodí. Keď sa plavím okolo jednej lode s terasou zrazu počujem ako niekto po východniarsky kričí „skade sa tu berieš „? hneď otočím čln a vidím uviazané niečo, pozbíjané z dreva na ňom stan a na boku číslo, SK 88 22. Bože Slováci na tomto čude prišli po Dunaji ? pomyslel som. Hneď sa ku nim viažem, a radostne sa pýtam
Po tomto ste prišli zo Slovenska ? Chlapík sa na mňa nechápavo pozerá. Keď sa ozval hneď som vedel že nie sú naši. Ja mu vravím SK= SLOVAKIA. On mi odvetí niečo ja mu nerozumiem. Potom mi vysvetľuje. BG= BEOGRAD. SK = nejaké mesto.....
V Moháči : možno pamiatka na výsadkára Naď - Maroša

Uploaded with ImageShack.us
Tlačenica na colnici v Moháči

Uploaded with ImageShack.us
Som v Chorvátsku

Uploaded with ImageShack.us
Tieto plchetnice mi robili spoločnosť

Uploaded with ImageShack.us
Túto ďaň sme zaplatili za PREPLAVBU Srbskom

Uploaded with ImageShack.us
Ponukli mi slaninu od ukrajincov, po ktorej som aj na druhý deň bol smädný

Uploaded with ImageShack.us
Pred Apatinom zakotvili a potom sme sa rozlúčili

Uploaded with ImageShack.us
Doteraz mám za sebou tieto km.

Uploaded with ImageShack.us
Prístav v Apatine tu som prenocoval

Uploaded with ImageShack.us
Z dreva urobené plavidlo s číslom SK 8822 a na ňon stan

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Hĺbka a teplota vody na rieke Sava ma prekvapila

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Libor na fóre poradil že je dobré si odfotiť všetky doklady. V prípade straty sa môžu zísť, tak som fotil všetko.

Uploaded with ImageShack.us
- lebon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 351
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ostrava
Detko,si machr,při čtení tvých zpráv jsme mokří všichni.Jenom bych upřesnil,komorou Gabčíkovo mohou proplouvat lodě od délky 5m,ale až tak to nikdo neprožívá,za 5let práce na těchto komorách jsem viděl i holanďany na rybářské pramici s přístřeškem jak bezďáci,bez motoru jen na vesla a kapitán(slouží na věži,není to žádný komorník jak na Labi) je proplavil samostatně.A co se týče velikosti komory,je opravdu žrádlo několik krát za den vylést těch 28m po tom žebříku pokrytém jinovatkou nahoru na rejdu,aby si člověk dal rum s čajem v bufetě u Betky.Ale je to jak s vojnou.V té době člověk byl nasraný za 10 denní turnusy,ale do dneška tam jezdíme na materialové jamy a k Jankovi do Bodíkov pro klobásy a slaninu,i když to máme 300km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host