Stavba přívěsného vozíku aneb překvapení od úředníka

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1378
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Stavba přívěsného vozíku aneb překvapení od úředníka

Příspěvekod smike » úte srp 28, 2012 1:32 pm

Stavba přívěsného vozíku aneb překvapení od úředníka.

Protože jsem se po mnoha a mnoha letech vrátil k závodnímu jachtingu, pořídil si loď a vznikla potřeba ji na něčem vozit, vrhnul jsem se tedy do stavby malého, nebržděného přívěsu do 750 kg.
Dotazem na dopravním odboru jsem zjistil, že to lze. Dozvídám se, že je třeba (samozřejmě) požádat, dodat nákres, použít homologovanou nápravu, spojovací zařízení, světla, kopii průkazu svářeče, zvážit.
Sednul jsem k PC (bylo mi blbý kreslit nákres rukou) a vytvořil třípohledový výkres přívěsu, sesmolil krátký popis a vyrazil na úřad do Prahy.

Překvapení první:
Předkládám, co jsem vytvořil a na otázku zda to takto stačí, slyším: „ nestačí, nemáte homologační listy.“ „Ale ty mi nikdo nedá, dokud věci nekoupím“ (dotazoval jsem se u obchodníka). „to vím“ opáčil úředník. Znejistěl jsem. Proč je po mě chce, když to nemá logiku. Povídám tedy: „předpokládal jsem, že postup je: požádám o stavbu, po povolení koupím věci, dostanu homologační listy a poté je dokládám na STK a u Vás pro vydání TP. Přece napřed nekoupím nápravu a vy mi potom neschválíte stavbu.“ – argumentuji.
Krátké úřednické zamyšlení a slyším: „ to by šlo. Přijďte si za hodinu“.
V duchu lapám po dechu, čekal jsem - do 30 ti dnů vám přijde vyrozumění – a já přitom fakt za tu hodinu dávám do tašky povolení stavby.
Vlastní stavba je celkem nezajímavá. Vezmete pár jeklů, nařežete, posvařujete, natřete a za pár dnů zkoušíte, jestli blinkry blikají, stěrače stíra – aha, ty tam vlastně nejsou…
A protože potřebuji vyjet asi za dvacet dní, říkám si, dost času na úředníka.
Volám na STK a první zádrhel – technik má dovolenou. (prohlídku může dělat jen dovozový, ne každý technik, dozvídám se). Týden uběhl jak voda, volám opět a dozvídám se stejnou odpověď. To už jsem znervózněl. Příští středu potřebuji jet! Ptám se tedy, jestli mi v pondělí stk udělají. Že prý ano. Bleskne mi hlavou – pondělí stk, úterý úředník, středa tradá na závody. Tak jsem si to nalinkoval.
Druhý zádrhel – v pondělí technika volám a dozvídám se, že čas má nejdříve ve středu. Poleje mne horko, v duchu překopávám itinerář na tři v jednom (stk, úředník, odjezd) a tlačím tepovou frekvenci k normálu.
Středa ráno Benešov STK: platím, dávám technikovi dokumentaci a jdeme k vozíku. Listuje, prohlíží a povídá: „kde máte vyražené VIN?“ „Tam je příkaz, k jeho vyražení“ ukazuji na papíry. „Ale my čísla nerazíme“. Horší než rána boxerkou. „To budete muset do Horoměřic, kde máte určené stk k vyražení“. Cítím blízkost knockoutu „Ale já se s úředníkem dohodl, že mohu i k vám“ zvedám slabou pravačku k oddálení pohromy. Představa cesty přes celou Prahu s vozíkem bez RZ a hlavně časový skluz, mě zvedá k obraně i levačku. Krátká komunikace, vstřícnost technika, vyražené vin v sousedním servisu, doklad o stk. To byly následující tři hodiny.

Překvapení druhé:
S dokladem v ruce, zkušeností, že papír lze vystavit okamžitě, uháním do Prahy.
Trefuji se do přestávky na oběd. Jak jinak, spěchám přece. Jsem ale v klidu, do 17 hodin daleko, to se mě musí povést. 12:30 dávám úředníkovi žádost, homolog. list k nápravě, doklad o stk..,krátká debata o chybějícím homolog. listu spojovacího zařízení (opravdu nemusí být, když je na něm vyražená homologační značka, uznal..)
Je na Vás nějaký telefon? Diktuji jej a v duchu stále ještě ohromen výrokem z první návštěvy – přijďte si za hodinu – čekám stejnou větu. Slyším: „ my se vám tak do týdne ozveme“. Rána jak palicí! Dneska odjíždím na Mistrovství. Vozík bez čísel. Špatné.
„Doufal jsem, že to dneska bude, potřebuji zítra odjet…“ říkám ani ne nahlas, spíš jen smutné konstatování pro sebe. „ Ale my na to máme 30 dní, to víte je to schvalovací proces“. Ani se nesnažím přemlouvat – „schvalovací proces“ mě dostal do kolen, s tím jsem nepočítal. Odcházím a celou hodinu co jedu domů přemýšlím, jestli dát všanc řidičák na půl roku do čistírny a risknout cestu bez RZ.

Překvapení třetí:
14:30 – zvoní telefon, otráveně zvedán neznámé číslo: „Tady odbor dopravy, máte to tady připravený, jsme tu do pěti hodin“ Valím oči, zástava dechu... „ A to jako všechno ..“. „ Ne, pro značku si musíte na registr vozidel, ale tam jsou taky do pěti...“
Jedu.. Nadšení ale kalí slovo registr – neslyšel jsem na něj za poslední tři týdny žádnou chválu.
Přebírám techničák a ze strojku tahám číslo na registr vozidel. Jsou čtyři hodiny. Po půl hoďce cpu do okýnka přepážky všechny papíry a při slovech „dneska jsem to musela desetkrát restartovat“, která paní za přepážkou prohodila ke své kolegyni, se tiše modlím –„ registráčku, programáčku, vydrž.. nepadej..“
Je za deset minut pět, mám značku na vozík, ušetřených půl roku bez řidičáku a hlavně neskutečnej pocit, že to JDE. Že úřednická mašinérie funguje sama od sebe lidsky.
Tímto chci poděkovat všem zúčastněným a věřit, že adrenalin s dobrým koncem bude i příště.. :)
Uživatelský avatar
Jakub_Vaurien
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: stř zář 14, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jakub_Vaurien » úte srp 28, 2012 2:45 pm

Paráda gratuluji...

Je hezké když něco občas zafunguje.
Uživatelský avatar
cechura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 01, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cechura » úte srp 28, 2012 3:05 pm

Smiku, je to jednoznačně příběh s dobrým koncem. Napínání sama sebe a několik dní prostojů tam vidím však zbytečných. Při dnešní hustotě STK když na jedný stanici nepochodím, jsem do dvaceti minut na druhý. To má čerstvá zkušenost z minulýho týdne. :P
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte srp 28, 2012 3:15 pm

to Smike:
taky gratuluji a obdivuji trpělivost. Před pár měsíci jsem přihlašoval dovezený přívěs. Úřednické kličky a naschvály mám ještě v živé paměti a v peněžence díru od poplatků za "dovozovou tecnickou" (Hezkej! Svítí - OK) a "vyřízení žádosti o milostivé vydání českého techničáku" (ten EU jim nestačil, tak museli za několik tisíc Kč přepsat údaje do českého)...
Podotýkám, že přívěs byl nový! V jednu chvíli mne také málem křísili, když po mně úředník opakovaně chtěl malý techničák. Ten ale vznikne až po prvním přihlášení, o které jsem se právě pokoušel. Musel jsem mu to třikrát opakovat, že jeho požadavek je nesmyls, nežli mu to došlo....
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte srp 28, 2012 10:06 pm

Ne vzdycky je to zcela OK, u nas na STK nechteli pochopit ze by vlek na lod mohl mit korbu a pak mi napsali nejakou blbou kolonku do papiru. Znacky jsem mel sice vcas, ale s maximalni celkovou hmotnosti 280kg!

Na pozdejsi zadost vse zdarma na pockani opravili, na STK se jeste omluvili, ale holt jsem tam musel 2x.
Uživatelský avatar
presne-ten
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: úte kvě 14, 2013 2:00 am
Reputace: 0

finn

Příspěvekod presne-ten » úte kvě 14, 2013 12:45 pm

:) Ahoj, v zimě jsme si koupili "nového-starého" FINNA... teď začínáme řešit vozík za auto. Našli jsme nějaký od firmy Thule za cca 20 000kč. Rád bych se zeptal - na kolik Vás vyšlo postavit si svůj - i se všemi poplatky. Jak podrobné, nebo jak vlastně má vypadat ten technický nákres... ?Případně nějaké další postřehy :)

díky moc, J.N.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1619
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte kvě 14, 2013 8:55 pm

Muj postřeh je asi takovej.....
co úředník, to jiný požadavky. A to zásadně!!!! U jednoho to uděláš za pár tis a u jinýho je levnější koupit vlek za 50 tis. Bavím se o brzděném. Ty máš asi na mysli nebrzděný.

Zajdi si na úřad a tam už ti řeknou. Kam spadáš?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » úte kvě 14, 2013 10:05 pm

Nekde jsem to uz rozepisoval. Vyslo mne to na 10 000,-: z toho 3 000,- bylo koupeni vleku na prestavbu, asi 2 500,- poplatky urednimu simlu a zbytek material na novy ram.

Vlek z novych dilu se pod 15 000,- tezko vyrobi. Jediny plus je, ze ho udelas bez zbytecnych blbin primo na tvoji lod a jak ty chces (mensi vaha, vetsi pevnost, atd.), jinak kdyz se spocita i prace a nervy, tak za tech 20 000,- to je docela dobra cena.
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » stř kvě 15, 2013 11:06 am

Tak jsem to taky secetl, 28 000 komplet vcetne prihlaseni. Brzdeny, pozinkovany jednonapravovy. Vsechen material mimo kol koupen. S urednikem pohoda, protoze to nebylprvni vozik, s prvnim neskutecne trable , aby JIM clovek rikal , co a jak....a vyvadel je z omylu... Ale jsme si pany uplacali k obrazu svemu a par voziku uz postavili s usmevem :D .
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » stř kvě 15, 2013 3:06 pm

Dnes jsem zaplatil za výrobu ohýbaného zinkovaného rámu pro 7m kat 13 tis. Náprava nebržděná do 750kg 5,3tis.
Celkem počítám ca 25 tis.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 579
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » čtv kvě 16, 2013 1:11 pm

Ahoj to-presne-ten
ten vozík Thule (pokud je to on) visí v inzerci už od vánoc. Nový, na loď do 15 stop. Původní cena 19500, po pár měcících slevili 50 Korun. Akorát má 10" kola. Jinak za tu cenu ho asi neuděláš..
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv kvě 16, 2013 9:50 pm

Takhle malej nebrzdenej pod 20 udelas (mel jsem to spocteny na 15), ale je s tim fura litani a to nemuzes do ceny zapocitat.

Kdo ovsem nema patricne nadseni, moje rada zni: Za kazdou hodinu prace uvazuj 100 Kc a uvidis ze se vyplati to radsi koupit hotovy. Taky to tak delam, kdyz se mi do neceho nechce, pak to koupim s dobrym pocitem, ze jsem usetril.
Uživatelský avatar
selinak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř srp 03, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod selinak » čtv kvě 16, 2013 9:57 pm

taky jsem to tak měl spočítaný....

Chtěl jsem se zeptat: nezkoušel někdo koupit obyčejnej vozík někde z Globusu za 8 litrů, upravit ho a přepsat to v techničáku?
(hlavní otázka je, jestli to papírově povolí výrobce ;)
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 579
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » čtv kvě 16, 2013 9:58 pm

no i takhle malej... jen materiál a teď nemyslím jen nápravu, ale rolny, naviják, podpěrný kolečko, žárový zinkování kostry.. je toho dost.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát kvě 17, 2013 12:02 am

Dnesni levny vozejky z Globusu maji jednu zasadni nectnost - jsou uzky. Vetsinou maji loznou plochu sirokou 115cm, mozna nektery i min, tzn. naprava z nich se pod lod moc nehodi.
Kdyz si misto toho koupis napravu s rozteci patek treba 1320mm, tak te to vyjde na podobny prachy a vozejk nakonec budes mit o moc lepsi.
Ja jsem koupil starej vozejk od Sportjachtu (s nima jsem si to schvaleni predem domluvil, jsou vstricny) a specialne jsem vybiral s co nejsirsi napravou (sice to neni nejak moc siroky, ale staci to, korba byla 120x120cm). Nevyhoda je, ze mam jenom 80km rychlost, ale s tim dokazu zit. Aspon zatim.
Nejenze jsem za 3000,- (vc. prepisu) mel na cem dovyzt material, ale mel jsem rovnou i napravu s kolama, zehlicku a komplet svetla. To se uz celkem vyplati, ale usetrit koupi novyho vozejku, tomu moc neverim. Ty dily jednotlive dneska koupis za slusny ceny, navic s novym vozejkem platis furu matrose, kterej pak zahodis.

Edit:

Taky jsem prohlizel ruzny vozejky, nez jsem se rozhodl pro ten Sportjacht.
Treba tohle jsem videl pred OBI: http://www.agados.cz/hobby-2

Premejslel jsem z toho vzit napravu a V-oj, jenze jako na potvoru i kdyz napravu posunes uplne dozadu, tak mas rozvor maximalne 280cm a na muj clun je potreba neco jako 300cm, aby to melo 50kg na kouli. Zase koupit delsi vozejk se uz nevyplati a ostatni levny vleky nemaji ani ty 2 metry korbu, tak co z toho.

Naprava samotna stoji 3900,- (a to i ta siroka), za 10" kolo das asi 900,- vic z toho neuzijes a das za to 9500,-.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1619
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát kvě 17, 2013 7:38 am

Já bych se taky vyhnul kupování novýho přívěsu na přestavbu. Velká část těchto výrobců dělá i vozíky pro loď, takže nemají zájem povolit ti úpravy obyč vozíku. No a bez toho povolení to pro tebe nemá žádnou hodnotu. Doklady hodíš do koše a budeš složitě shánět typovej list k nápravě na vlastní stavbu.

Podle mě je nejlevnější sehnat starší vozejk domácí stavby a ten přestavět. Další trochu komplikovanější je to co psal Viky. Ta komplikovanost spočívá v tom, že potřebuješ dobrozdání výrobce. Jako nejnájkladnější vidim nakoupení komponent. Je to možná nejnákladnější, ale zase máš novou nápravu, ložiska, pneu, žehličku neni opotřebovaný uložení atd, atd.


Já jsem vozejk k lodi dostal. Někdo by možná řekl danajskej dar.... :-) Teď ho potřebuju přihlásit. Už jsem koupil nový pneu, žehličku, musim dokoupit ložiska, nějaký světla a kompletně předělat elektroinstalaci.
Na cestu k vodě tady u mě je mi to fuk, ale chystám se do chorvatska a to už je potřeba mít ten vlek ve 100% stavu. A čas letííííííí.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát kvě 17, 2013 7:52 am

Ono je to komplikovanejsi jenom zdanlive, ve Sportjachtu jsem se setkal se skvelym pristupem, poradili mi kterej vlek se na to hodi, jakej material dat na dlouhou oj, dodali mi pro ni i trmeny.

Krome toho, kdokoliv mel nejaky problemy se zvolenou konstrukci, moje univerzalni odpoved byla: "Vyrobce to schvalil, takze to spatne neni." A potreboval jsem to hlavne na STK. Precejenom, mit na vykresu stempl vyrobce neni dycky spatny.

Edit: Mimochodem, docela mne mile prekvapilo, ze uz v roce 1985 daval Sportjacht zehlicku s automatickym vymezenim vule a ma ATEST 8SD, takze jsem ji normalne pouzil a ani nemusim mit pojistny lanko. Dalsi mily prekvapeni bylo, ze naprava i po 25 letech ma jeste porad funkcni gumovy odpruzeni (na rozdil od novejsich vozejku, kterejm ta guma tvrdne po par letech).

Je tu samozrejme limit, vetsinou nevyhoda (ale mne se to hodilo), ze ten vozejk i naprava ma maximalni zatizeni 400kg, takze tohle reseni neni ani zdaleka vyhodny pro kazdyho! To plati i pro koupeni starsiho samodomo vleku: Nikdo nechce povolit zvyseni maximalni celkovy hmotnosti, takze na to pozor pri nakupu.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát kvě 17, 2013 8:12 am

Dovolím si jen letmo doplnit čerstvou zkušenost z technický, před pár lety nechal otec opravit vozík, chlapci ho tenkrát trošku zbytelnili a nějak se jim podařilo zvětšit nákladovou plochu. Díky viditelně rozdílným rozměrům, uchopil technik metr a vozík neprošel, další řešení je pro mě zatím v nedohlednu.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2138
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát kvě 17, 2013 8:26 am

Myslim, ze potrebujes zmensit loznou plochu nebo udelat technickou nekde jinde. ;-)
Presne proto jsem to kolecko s prestavbou absolvoval, jen tak zmenit neco na vleku je dost problem.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát kvě 17, 2013 8:32 am

....taky myslím, jen se mi to momentálně nechce řešit ;)
Budoucnost vozíku je zatím ve hvězdách, dávám to k dobru jen jako zkušenost. :)
úprava:
a když už jsem v tom ještě doplním. Nevyřizoval jsem to osobně, takže detaily nevím přesně. Jiný vozík, přímo od prodejce s nosností 1000kg nám technici na dopravce nechtějí přetipovat na 750kg a ani sám výrobce to, zdá se, neumí legálně vyřešit.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1619
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte črc 02, 2013 8:16 pm

Právě jsem si prošel přihlašování vleku. Třeba se to info bude někomu hodit:

Když jsem kupoval loď, tak k ní byl i přívěs bez dokladů. Pořeboval jsem jej nějak přihlásit. Jako jediná legální schůdná cesta se ukázala individuální stavba. Doklady se daji samozřejmě koupit samostatně. Takovej střelec ale nejsem. Člověk je asi spokojenej do první silniční kontroly, nebo do první technické.

Takže:
1. Žádost o povolení stavby. K žádosti o povolení stavby je potřeba doložit-
- výkresovou dokumentaci (tu jsem si nakreslil ve wordu sám). Výkres strojní a elektro
- technickou zprávu s přílohou (tabulka dle techničáku, aby věděli co tam napsat)
- typový list nápravy a nájezdovky (je potřeba zkontaktovat přímo zastoupení, prodejci vám to nenapíšou, ti chtěji hlavně prodat nápravu)

2. Je - li vše OK, dostanete povolení ke stavbě

3. Otypování na STK. Hotový vlek je potřeba otypovat na STK. Tady pozor ceny se liší i o několik tisíc!! Např. Praha Chodovec 5 tis. STK u nás 1300,-
Z stk dostanete protokol se kterým pojedete na úřad.

4. Žádost o přidělení vin. Žádost byla vyřízena a za půl hodinky jsem odjížděl s rozhodnutím o přidělení vin.

5. Opět na stk. Nechat vyrazit (popř. vyrazit sám) vin a udělat evidenčku. Dostanete zprávu z evidenční kontroly s informací, kde je vin vyraženo (na voji).

6. Zpět na úřad. Bude vydán velký TP a vlek bude vložen do evidence (toto mě čeká zítra).

Co ta legrace stojí?
STK - 1300,-
vin a evidenčka 400 + 200
poplatek na úřadu 2000,-

V mém případě ještě bylo potřeba dokoupit světla za 2 tis.

Světla:
poziční světla 2x bílé, 6x oranžové. Musí být s odrazkou, nebo ještě ten samý počet odrazek. Mlhovka, zpátečka a osvětlení spz. Nová zástrčka na 13 kolík a nový kabel. Na starou zásuvku to nepostavíte, protože nemáte kam zapojit zpátečku, kterou musí mít všechny bržděný vleky vyrobený od..... nevim.
Uživatelský avatar
ditri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ditri » čtv čer 25, 2015 12:45 am

Ahoj. diky za bezvadne shrnuti osvetleni voziku lode. Kdysi jsem si prosel s origo lodnim vozikem také prestavbou a ted musim znovu na STK ze které me loni borec vyhodil se slovy - musí to mit odrazky - je fakt ze tehdy to proslo dnes potrebuji odrazky. Predpokladam, ze se jedna o odrazky na bocich. Zde však kolega uvadi "oranzova svetla" na bocich. Dále se mi tehdy podarilo absolvovat stavbu bez zpatecniho svetla. Netusim, zdali to bylo v době kdy jeste nebylo nutne anebo to byla benevolence. Nemate prosim info od kdy presne musí byt na voziku couvaci svetlo? Prosim nevite jak to s timhle presne je? Dikes za info. Jde mi o to zdali na vozik lepit odrazky anebo na bok davat cela svetla.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1311
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv čer 25, 2015 5:55 am

7-pólová zástrčka na vozíku vôbec nemá kontakt na cúvačky.
odrazky na vozíku:
- predné : 2 ks biele odrazky (nie trojuholníkového tvaru), povinné pri všetkých prívesoch, pri šírke prívesu nad 160 cm to musia byť svetlá.
- bočné: oranžové odrazky (nie trojuholníkového tvaru), pri dĺžke nad 6 m to musia byť svetlá - počet podľa dĺžky prívesu
- zadné: 2 ks červené odrazky trojuholníkového tvaru (špicom nahor)

povinné svetlá vzadu: obrysovky, brzdové, smerové po 2 ks + hmlové 1 ks a osvetlenie ŠPZ 1 ks, cúvačky pri prívese do 750 kg nepovinné, nad 750 kg povinné
pri šírke prívesu nad 210 cm povinné dodatočné obrysové svetlá vzadu

všetky normy nájdeš napríklad tu: http://www.hella.com/truck/assets/media ... LLA_CZ.pdf , nákl. prívesy 0-750 kg je kategória O1, nákl. prívesy 750-3500 kg sú kat. O2
Uživatelský avatar
ditri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 59
Registrován: čtv črc 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ditri » čtv čer 25, 2015 3:06 pm

Ahoj. Bezva diky moc za info. Ja ještě dohledal, ze ta couvacka na brzdenem voziku musí byt od roku vyroby 2009.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1748
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv čer 25, 2015 4:00 pm

Nedávno som prihlasoval dovezený brzdený vlek. Rozmery: 4700 x 1850 x 900. Ceľková hmotnosť 850 kg. Prešiel som KO, 2 x STK a nikto nechcel cúvacie svetlo, ani predné biele odrazky. Hmlovka je povinná.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host