Holandsko - zazimovanie lode

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Finn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 490
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Penčice

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod Finn » úte říj 27, 2015 5:36 pm

Pište, pište, oba se dobře čtete
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1181
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 131
Bydliště: Olomoucko

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod Omen » úte říj 27, 2015 8:15 pm

Hezké počteníčko Ixxo :good: , jak já se těším na důchod.

dedko píše:.... Bola to pekná plavba, ktorú sme absolvovali spolu, ....

KUA, KUA, tak už jsou konečně rozptýleny mé podzimní obavy, co je (bylo) s Dedkom :hmm:

Piš Dedko, šup, šup :D
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Gútor

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod ixxo » pát říj 30, 2015 7:23 pm

Tak ešte predtým ako sme s Dedkom presunuli loď na zimovisko absolvovala Surprise ešte jednu plavbu. Loď bola v poriadku a tri generácie, teda dedo, syn a vnuk sa vydali na plavbu smer Colombiérs. Samozrejme využiť čas na návštevu miest cestou ktoré sú zaujímavé a kam sme aj plánovali zavítať.
Castelnaudary je známe tým, že tu vzniklo jedlo ktoré sa volá casoulette, čo je zapečená biela fazuľa s konfitovaným kačacím mäsom, toulouskou klobásou a kúskom bravčového bôčika zapečené v keramickej miske. Počas tých osem týždňov, ktoré som v Castelnaudary strávil som mal možnosť ochutnať rôzne miestne špeciality ale priznám sa, že casoulette ma až tak neoslovil. Po našom odchode všetky lode museli opustiť marínu, pretože sa konali slávnosti casoulettu a na vode sa mali konať nejaké alegorické sprievody lodí alebo niečo na ten spôsob. Inak na také malé mestečko sa rôznych akcií konala spústa. Trh každý pondelok, večerný trh s hudbou každé dva týždne, tanečný festival a zachytil ma aj deň Bastilly tak som si pozrel aj slávnostnú prehliadku cudzineckej légie s vyradením mladých vojakov z prijímača.

Večerný trh
IMG_1717.JPG
IMG_1717.JPG (165.05 KiB) Zobrazeno 779 x



Nakúpenie zásob nám zabralo dopoludnie, pretože ako všade vo Francúzsku aj tu sa všetko začína až o desiatej takže aj nákup v pomalom tempe. Keďže tým pádom sme nestihli dopoludňajšiu komoru vyraziť sme mohli naj tak až o pol druhej, keď komoru znovu otvorili. Rýchla rozlúčka s Capitanerie, harbourmasterka Odille bola aj tak na dovolenke a vyrážame ku komore. Štvorstupňová komora zaberie asi 45 minút a pokračujeme k ďalšej komore. V podstate sa vraciame rovnakou trasou ale samozrejme z opačnej strany všetko vyzerá inak, aj v živote, nielen na vode. Do Carcassonu prichádzame na druhý deň, našťastie som zavolal pri odchode do maríny aby nám rezervovali miesto, pretože v sezóne je v marínach problém sa vyviazať už po druhej odpoludnia. Marína bola plná chartrovaných lodí, veľa Austrálčanov, Novozélanďanov, Američanov. Carcasson je turisticky veľmi zaujímavý a prúdia sem turisti nielen po vode. Zaujímavá je citadela, ako som už spomínal zreštaurovaná v 19. storočí a žije z turizmu viac ako dobre. Jeden deň sme venovali Carcassonu a aj najmladší člen výpravy si to užíval.



Z Carcassonu sme vyrazili hneď ráno ako sa otvorila komora. Bolo treba dávať pozor na chartrovky, tie vo Francúzsku požičiavajú bez preukazu vodcu malého plavidla spravidla po 15 minútovom zaškolení. To čo potom predvádzajú na kanáloch ohrozuje nielen ich samých. Samozrejme nie všetci ale zopár adrenalínových situácií sme zažili. Mám to aj na videu, používam totiž videokameru do auta a natáčam celý priebeh plavby, večer vymažem nezaujímavé pasáže a uložím zaujímavé na disk. Noc nás zachytila pri komore, ktorú sme už nestihli preplaviť, keďže generátor nebol k dispozícii varenie sa nemohlo konať tak sme testovali grill Cobb. Funguje vynikajúco.
Na Canaldu Midi je v tomto úseku až po komoru d´Argens 35 komôr, viaceré z nich sú dvoj a trojstupňové takže počítať s nejakými veľkými kilometrovými preplavbami sa nedá. Tých 30 – 35 km je slušný denný priemer. Takže ďalšiu noc sme strávili pre mostom, zdalo sa že na okolí nič nie je , kúsok od nás bolo vidieť nejakú terasu s pár stoličkami. Keďže sa nám už grilovať veľmi nechcelo a vlastne sme ani nemali veľmi čo išiel som sa pozrieť, či to nie je reštaurácia, ktorá bola značená v pilotovi. Bola a bola to jedna z najlepších na celej trase.
Ďalší deň sme dorazili k Port Robine, kde som už pri plavbe do Castelnaudary tankoval tak som sa rozhodol natankovať znovu. Z Port Robine vedie kanál do Narbonne, tak sme sa rozhodli odbočiť keďže časový plán nám to umožňoval. Do Narbonne vedie kanál s desiatimi komorami, mali sme na to tri hodiny. Komory majú trochu iný spôsob ovládania, jeden člen posádky musí vystúpiť na móle a ísť k ovládaniu komory stlačiť príslušné tlačítko. Potom počká, chytí laná a nastúpi a po vypustení komory môžeme pokračovať. Snažili sme sa o čo najrýchlejšie preplavby komorou aby sme do siedmej stihli poslednú v Narbonne. Na videu som zistil, že do poslednej komory sme vplávali o 19:00:12. Takže sme to stihli. V Narbonne sa konal nejaký festival o čo sme nevedeli a ako býva dobrým zvykom marínu museli lode vypratať. Tak sme sa museli vyviazať v prístave, kde funguje chartrovka leBoat. Asi to bolo dobré riešenie, byť v maríne tak sa nevyspíme, tisíce ľudí, muzika na každom kroku, hluk.
Narbonne je pekné mesto, je čo vidieť. Zaujímavosťou bolo, že v roku 1910 bola v meste veľká rebélia, museli povolať armádu, v meste boli barikády. Dôvodom bolo rozhodnutie mestskej samospráva povoliť výstavbu obchodného domu hneď oproti radnici a katedrály. Nakoniec ten obchoďák postavili, celkom zapadol. Ako by asi reagovali, keby sa tam snažil niekto postaviť to čo teraz vidíme na každom kroku. Ale zjavne mali svoje mesto radi.
V Narbonne nás navštívili moji priatelia z Anglicka, ktorí boli pozvaní do Carcassone oslavovať narodeniny ich priateľky tak si urobili výlet aj do Narbonne. Veľmi milá príležitosť sa stretnúť. Aj sa s nami plavili ale len po prvú komoru aby to nemali ďaleko k autu.
Plavbu kanálom späť na Canal du Midi do Port Robine sme si trochu urýchlili. Syn na bicykli pripravoval komoru, takže sme takmer plynulo prechádzali komorami až na jednu, kde sme kvôli poruche museli volať servis. Ale prišli behom dvadsiatich minút a poruchu odstránili. Takže sme zase stihli aj poslednú komoru bez problémov.
Od komory d´Argens až do Colombiers už nie je žiadna komora, čiže viac ako 50 km pohodlnej plavby. Pred Colombiers je ešte tunel Malpas o ktorom som už písal, najstarší kanálový tunel na svete, dlhý síce len 160 metrov ale na najmladšieho člena posádky urobil veľký dojem.
Potom už len marína Colombiers, vyviazať sa, zvítať sa so starými priateľmi a odlet domov.

Akosi sa mi prestalo dariť pri vkladaní fotiek. Tvrdí že sú moc veľké a má to 800 x 600 pixelov, tak neviem a to som tam chcel zopár pekných fotiek vložiť.
Přílohy
IMG_1814.JPG
IMG_1814.JPG (150.72 KiB) Zobrazeno 779 x
IMG_1809.JPG
IMG_1809.JPG (185.11 KiB) Zobrazeno 779 x
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Gútor

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod ixxo » pát říj 30, 2015 7:36 pm

Tak to skúsim v ďalšom pokračovaní.
Citadela Carcassone v noci
IMG_1825.JPG
IMG_1825.JPG (112.71 KiB) Zobrazeno 775 x


Vojenská prehliadka na deň Bastilly, cudzinecká légia
IMG_1731.JPG
IMG_1731.JPG (213.84 KiB) Zobrazeno 775 x
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod dedko » pát říj 30, 2015 9:58 pm

Ixxo, vidím že ti to pekne a rýchlo píše, tak trocha spomaľ s pokračovaním :) Ja som len teraz začal triediť fotky, prezerať celú (našu) preplavenu trasu. Ja sa neživím písaním (nemám na to vzdelanie) :) Ale sa posnažím :D
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1181
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 131
Bydliště: Olomoucko

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod Omen » úte lis 03, 2015 2:52 pm

dedko píše:... Ja sa neživím písaním (nemám na to vzdelanie) :) Ale sa posnažím :D


Spisovatelské črevo nemá se vzděláním co dělat Dedko :(
Šup, šup :clap:
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod dedko » úte lis 03, 2015 7:35 pm

Už som začal :lol: na Vianoce to bude komplet. :) Teraz ešte treba využiť pekné počasie na plavby a treba sa venovať aj kamarátom (moravskej ) gumymafie :) ktorý sa ešte stále (vikendovo) plavia na Dunaji :)
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Gútor

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod ixxo » úte lis 03, 2015 9:29 pm

Tak som Ťa Dedko predbehol :P
S Dedkom do Saint Jean de Losne.

Keď odišli mladšie generácie posádky – syn a vnuk domov zostal som s loďou v Colombiérs. Nie že by som sa silou mocou ponáhľal domov ale bolo treba loď premiestniť na zimovisko a bolo treba doplniť posádku, dá sa plaviť aj samotnému ale o pôžitku z plavby sa len ťažko dá hovoriť, hlavne keď na zimovisko treba preplaviť viac ako 600 kilometrov. Keďže v Clombiérs sa chystal nejaký festival, každé mesto sa snaží pretromfnúť susedov v organizovaní podobných akcií, museli všetky lode opustiť marínu, lebo sa tam mali diať nejaké vodné súboje. Dedko prisľúbil že doplní posádku, v dvojici sa predsa lepšie ťahá, hovorí príslovie. Dedko ale so svojou maďarčinou sa predsa len trochu obával letu do ďalekého Francúzska, hlavne s prestupom, keďže do Toulouse z Viedne žiadna spoločnosť nelieta. Tak som sa obetoval, zaletel som domov, čo ocenila aj moja manželka, odpadlo jej kosenie trávnika a ďalšie nevyhnutné práce v záhrade, ktoré som musel za dva dni stihnúť, lebo tak sme si naplánovali cestu nazad na loď. Tak sme piateho septembra nasadli Babke do auta a vyrazili na viedenské letisko. Vštko klaplo na minútu presne, prestup vo Frankfurte aj prílet do Toulouse. Vlak do Beziérs sme stihli, on to bol obyčajný rýchlik ale Dedko sa dosť vystrašil, keď nás v plnej rýchlosti míňal protiidúci vlak. Bola to dosť rana ale vo Francúzsku aj obyčajné vlaky jazdia dosť rýchlo. V Beziérs sme si museli vziať taxík, lebo v nedeľu MHD vo Francúzsku jednoducho nefunguje. Nebol to problém, už za tmy sme dorazili do maríny, vlastne až na kanál, kde bola loď vyviazaná.
Ráno sme nakúpili, takto vybavenú marínu som ešte nikde nezažil, bola tam boulangerie, obchod, tri reštaurácie, lekáreň, no proste komfort. Vyrazili sme hneď poobede, aby sme stihli komoru Fonserannes, ktorá preplavovala smerom dolu od pol druhej. Táto komora má najviac stupňov na celom kanáli du Midi. Je ich sedem, kedysi ich bol o jeden viac ale v osemnástom storočí postavili kanálový most v Beziérs tak sa jeden stal nadbytočným. Za kanálovým mostom je ešte jedna komora na pomery toho kanála dosť vysoká, viac ako šesť metrov, normálne to býva tak do troch metrov.
V Beziérs sme sa nezastavovali, pokračovali sme po kanáli ďalej, plán bol taký aby sme dorazili do Frontignanu na druhý deň okolo tretej, lebo zdvíhací most sa dvíha o štvrtej aby sme boli včas a v poradí. Tak sme sa ponáhľali aby sme urobili čo najviac kilometrov. Podarilo sa, pred šiestou sme dorazili do Agde, Vyviazali sme sa pred komorou. Komora je pozoruhodná že je kruhová a má troje vrát. Jedny pokračujú kanálom du Midi a druhé vedú do kanála, ktorý ústi do mora. Mestečko je veľmi pekné, s neodmysliteľným kostolom veľkosti katedrály.

Ráno po neodmysliteľnom nákupe čerstvých bagiet a croissantov sme vyrazili zároveň s ranným otvorením komory. Od Agde až po kanál Séte – Rhôna už nie sú žiadne komory, tak sme pokračovali vcelku svižne, ak sa obmedzená rýchlosť 8km/hod. dá považovať za svižnú plavbu. Tento posledný úsek je pomerne deprimujúci, jednak kvôli hynúcim platanom, tu ich je vyschnutých viac ako kdekoľvek inde a jednak kvôli cintorínu, ak sa to dá tak nazvať, lodí. Je ich tu vyviazaných spústa, niektoré naply potopené, iné potopené celkom, niektoré už rozpadnuté, no na zaplakanie.
Kanál du Midi končí vjazdom do Étang de Thau, čo je veľké slané jazero. Mali sme šťastie a oveľa lepšiu plavbu ako keď sme sa plavili opačným smerom, žiadny vietor, hladina skoro ako zrkadlo. GPS ukazovala smer, kade sme sa mali plaviť, povedľa rozľahlých sádok na ústrice, vraj sú hlavní dodávatelia ústric do Paríža. Do Paríža chodia denne dva vlaky s plodmi mora, takže tam neplatí príslovie, že plody mora sa majú jesť tam, kde je výhľad na more.
IMG_1849.JPG
IMG_1849.JPG (165.75 KiB) Zobrazeno 707 x

Etang de Thau

Do Frontignanu sme dorazili presne podľa plánu, boli sme dokonca prví v poradí, čakanie sme si skrátili malým nákupom. Most sa začal dvíhať presne o štvrtej, prednosť mali oproti idúce lode,čo si asi niektorí charteristi neuvedomili, hlavne jedna čisto ženská posádka, ktorá vyrazila úplne zozadu, asi si myslela, že sme všetci zaspali. Mali dievčatá čo robiť, aby to neskončilo nejakým incidentom.
Plavba ďalej prebiehala bez problémov, zaujímavosťou kanála Séte - Rhône je to, že vedie rozsiahlymi vodnými plochami, oddelenými len nízkymi násypmi. Neodporúča sa vplávať na tieto jazerá, sú veľmi plytké. Podarilo sa nám doplaviť sa do mestečka Carnon. Vyviazali sme sa na móle, patriace nejakej charterovej spoločnosti, keď som chcel zistiť ako to funguje nebolo tam ani nohy, vo vedľajšej kancelárii inej charterovky mi povedali že nám nemôžu povedať či tam môžeme zostať a ani či musíme odísť, no boli sme u konkurencie. Zostali sme, ráno sme vypadli, nikto od nás nič nechcel, bola voda aj elektrika. Inak v tomto mestečku je obrovská marína, samozrejme morská ale dalo by sa tam vplávať aj z kanála. Prešli sme sa až ku majáku, vedľa bola aj dlhá pláž ale už sa stmievalo tak sme zaplávať nešli.


Ráno sme vyrazili dosť skoro, v pláne bolo doplaviť sa do Avignonu. Po trase sme mali len jedinú komoru na kanáli Séte – Rhône, tam sme čakali len asi pätnásť minút, rozdiel hladín bol možno pätnásť centimetrov a vplávali sme na Petit Rhône, rameno Rhôny, ktoré sa odpája od hlavného toku asi tri kilometre nad Arlés. Trochu som sa obával Rhôny, na jar keď sme sa plavili dolu prúdom tak to tieklo okolo osem km/hod. Predsa len na jeseň to bolo o inom, dlho nepršalo, tak rieka tiekla pomaly, nikdy sme nešli pod 10 km/hod. proti prúdu.
Do Avignonu sme dorazili až večer, marína bola kompletne plná. To vlastne je len nábrežie v ramene Rhôny, ktoré dosť tečie, poniže je potom známy most o ktorom spievala Edit Piaf. Nebolo možné nájsť miesto na vyviazanie, tak sme tam bezmocne krúžili, skúšali sme požiadať niektoré lode či sa môžeme o nich uviazať, odpovede boli negatívne. Už som sa pomaly zmieroval s myšlienkou, že do Avignonu sa nepodívame. Ja som tam bol pri plavbe dolu prúdom ale bolo mi ľúto Dedka, že také známe miesto nenavštívi. Vtom ale na nás z jednej lode zamávali, aby sme sa k nim vyviazali, Ocenil som to fľaškou dobrého samozrejme francúzskeho vína. Ukázalo sa, že to je medzinárodná posádka, majiteľ bol za Havaja, hosť bol Talian, obaja s manželkami. Havajčan si loď vo Francúzsku kúpil a hodlal tam stráviť zopár rokov. Ráno oni pokračovali na kanál du Midi a my smerom na Lyon. Bagety a croissanty sme nezabudli nakúpiť.

S1270022.JPG
S1270022.JPG (114.24 KiB) Zobrazeno 707 x

Most Avignon

Na 188 kilometri sa nachádza komora Bolléne s výškou 23 metrov, v pilotovi sa píše že je to najhlbšia komora v Európe. V každom prípade zážitok.
Všetky príručky odporúčajú starostlivo plánovať plavbu na Rhône, pretože možností na nocovanie je veľmi málo. Naplánovali sme si ďalšiu zastávku v Viviers. Nepríjemným prekvapením bolo, že marína bola zatvorená, pontóny zdvihnuté na brehu a vyviazať sa nebolo kde a už sa stmievalo. Viviers je známe svojou históriou a hotelové lode tu kotvia a vozia svojich hostí autobusmi do starého mesta na kopci. Pre hotelovky sú tam pripravené piliere na kotvenie, nezostávalo nič iné ako sa zasunúť medzi jeden pilier a breh, našťastie sme sa zmestili a aj hĺbka bola v poriadku. Plachetnica s nemeckou posádkou, s ktorou sme absolvovali niekoľko komôr dorazili až po nás a nemali sa kde vyviazať, nakoniec nocovali vyviazaní o mostový pilier asi kilometer dolu prúdom. Hotelová loď v noci odišla ale medzitým dorazila ďalšia, našťastie nás nezatvorila na našom kotvišti a tak po nevyhnutnej návšteve miestneho pekára sme vyrazili na ďalší úsek plavby.
Cieľom ďalšej etapy bolo Valence s veľkou marínou ale ďaleko od mesta. Celú našu plavbu fúkal silný južný vietor a trochu nám to komplikovalo vjazd do maríny ale hlavne ráno, keď sme chceli natankovať nás vietor nepustil k pontónu. Tak som to riskol, že natankujeme až v Lyone. Tak sme absolvovali najdlhšiu etapu z Valence až do Lyonu, viac ako 100 km. V Lyone je veľmi pekná nová marína Confluence, kde sme strávili tri dni na plavbe dolu prúdom, keď sme čakali kamaráta z Kanady, takže marínu som poznal dobre. Naplánovali sme si zostať dve noci a obzrieť si znovu mesto, stojí to za to.

Marína Confluence Lyon

Pontón s čerpacou stanicou je len pár metrov nad vjazdom do maríny, je tam aj marína shop, veľký výber, krásne mosadzné veci do lode. Radšej som čo najrýchlejšie vypadol.
Z Lyonu sme už pokračovali po Saône, charakter vody bol zhruba rovnaký, prúd o niečo slabší. Plavba cez Lyon je zážitok, veľa mostov, krásne budovy okolo vody, veža pripomínajúca Eiffelovku. Cieľom bol Macôn. V Macône je marina ale aj mestské mólo, kde sme sa vyviazali, čo som poznal z predchádzajúcej plavby. Nepríjemným prekvapením bol silnejúci južný vietor, ktorý znemožnil ďalší deň akúkoľvek plavbu. Nevadilo to len veľkým lodiam, tie sa plavili bez problémov, veď až v prvom rade išlo o peniaze. Tak sme zostali vy viazaní na móle. Vietor sa zosilňoval, musel so pridávať pre istotu laná, nakoniec sme boli vyviazaní piatimi lanami. Bolo to potrebné, medzery medzi loďami vpredu aj vzadu boli minimálne. Mesto bolo plné polámaných konárov a lístia, vlajky označujúce mólo Macôn vietor úplne zničil. Predpoveď hovorila že okolo desiatej večer by mal vietor ustať. Skutočne akoby niekto vypol obrovský ventilátor vietor razom ustal. Ráno sme vyrážali za krásneho bezveterného počasia na ďalšiu plavbu.

Ďalší deň sme naplánovali plavbu do Verdun sur Doubs. Je to marína na prítoku Saôny v malom mestečku, marína je priamo na toku rieky Doubs, je tam prúd aj trochu pofukovalo ale vyviazali sme sa bez problémov. Zopár voľných miest zaplnili charterové lode s väčšími alebo menšími problémami, niektorým to trvalo aj pol hodinu, kým sa im podarilo zasunúť sa na voľné miesto.
IMG_1941.JPG
IMG_1941.JPG (246.43 KiB) Zobrazeno 707 x

Dedko vo Verdun sur Doubs

Ďalší deň už bol cieľom Saint Jean de Losne, naša cieľová marína. Dorazili sme tam okolo jednej, bol som dosť nervózny, či je všetko v poriadku, pretože zálohu som zaplatil ale nedostal som žiadnu správu či so mnou počítajú a to ani na niekoľko mojich mailov. Keď som sa ohlásil na kapitanáte, inak je spojený s marína shopom s veľkým výberom, najprv nechápavý pohľad zvýšil moju nervozitu ale keď som povedal meno lode tak všetko bolo v poriadku. Chvalabohu. Akurát sme sa museli presunúť na označené miesto. Po presune sme začali so zazimovaním. Je to už rutina dúfam, že sme na nič nezabudli a na jar bude loď v poriadku. Trvalo nám to dva dni, potom kúpiť letenky cez internet, cesta do Dijonu, pozrieť si mesto ale hlavne kúpiť si lístky na vlak do Paríža, pretože kupovanie lístkov na stanici je operácia, ktorá zaberie často aj hodinu, to sme nechceli risknúť, pretože sme potrebovali ísť prvým vlakom do Paríža, aby sme chytili let cez Brusel do Viedne. To už bola celkom príjemná časť cesty, z letiska vo Viedni autobusom do Bratislavy a tu nás už vyzdvihol náš kamarát Pupi a doviezol nás domov.
Celkom sme prešli 618 kilometrov a absolvovali 29 komôr. Koľko sme zjedli bagiet a croissantov som si netrúfol spočítať
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1181
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 131
Bydliště: Olomoucko

Re: Holandsko - zazimovanie lode

Příspěvekod Omen » stř lis 04, 2015 8:37 am

Ixxo :good: , hezky vyprávíš!
Další adept na psavce roku.

A na Dedkův pohled budeme teda čekat až do Vánoc :(

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti