Zdvihadlo Niederfinw, Východní Odra, Štětín, Svinoústí, Balt
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Zdvihadlo Niederfinw, Východní Odra, Štětín, Svinoústí, Balt
pardon, trochu jsem to doplnil
Odra - Havel kanál Němci ostošest předělávají, včetně nových mostů. Ocelovou konstrukci mostu postaví vedle na břehu a pak ji na pontonech přepraví na místo. Následně vybetonují vozovku. Celkem mazané, chtěl bych celou akci přepravy vidět.
Kanál je směrem k Odře čím dál víc nad okolním terénem, v závěru pod ním jezdí vlaky. Úplný konec má na zdvihadle Niederfinow. Od odbočky na Werbelinsee je v něm neskutečně čistá voda, čistší než na většině jezer, a navíc teplá 25,5°C.
Zdvihadlo je technický skvost, vymakanost a je obrovské. A aby mu nebylo smutno, staví se vedle nové. Takhle se to dělá. Ne kecat o jezu pod Ústím od roku 1926 a furt kulový.
Zdvihadlo s vanou plnou vody a lodí překonává rozdíl hladin 36m, vana je 85m dlouhá, 12 široká a hloubku 2,5m lze ještě o 0,65m zvětšit. Vana se pohybuje rychlostí 12 cm/sec.
Dost neuvěřitelné je těsnění obou kanálů a vany, nikde ani nekápne. Výška celé konstrukce je 60m, šířka 27m a délka 94m. K zdvihadlu vede od konce „pozemního“ kanálu nad terénem ocelový kanál dlouhý 145m.
Pokračuju na komory v Hohensaaten – jedna na Východní Odru, druhá na Hohensaaten – Friedrichsthaler kanal – veducí přes Schwedt na Západní Odru. Plavby po kanálech mám už dost, vybírám Odru Wschodnu. Je to do Štětína přeci jen pár km a tak mi její proud pomůže.
Východní Odra je proti Labi podstatně větší, širší. Od Hohensaaten má na začátku poměrně málo vody – 2,5 -3m a je regulovaná příčnými hrázemi. Proud kolem 2,5-3km. Po cca 20km ale zmizí hráze, hloubka je kolem 4 – 5m, proud minimální a tak to je až do moře. Docela veletok.
Po cestě se zastavujeme v několika polských dědinách, no moc mně neoslovily. Vyjímka je Gryfino, s městským stáním a docela na úrovni. V ostatních vsích kolem čáry si připadám asi jako v Dubí na E55.
V rámci jarních příprav na plavbu jsem jaksi pozapoměl na polskou vlajku, tak jsem ji musel vyžebrat od jednoho polského plavce – viz foto. Jak v Německu koupíte jejich fangli na každém rohu, v Polsku polskou ani náhodou.
Před Štětínem byl nízký most, tak jsem propojovacím kanálem přeplul na řeku Regalicu ( moc ty názvy nechápu, bejval bych řek Západní Odra) a po ní až do Štětína. Tam jsem zkoprněnlej koukal na ceduli na mostě – výška 3,4m. Když jsem vychladnul, zjistil jsem, že na pilíři je „výškočet“, a že těch 3,4m je při nejvyšším stavu. Takže jsem podplul. Tenhle most byl původně otáčecí, druhý za ním zvedací. Jenže naposled tak za 2. války – viz fotky. Jeden zadrátovanej kabelama, druhej pro jistotu uprostřed sešroubovanej. Takže z Odry loď vyšší cca 4,5m. neproplave.
Nemaje mapy, celý úsek až do Štětína jsem si dělal poznámky a někdy z toho udělám kilometráž – kdyby tam někdo chtěl taky plavat.
Po proplutí centrem Štětína je vidět spousta obchodních přístavů, doků, námořních lodí. Pak se otevře Štětínský záliv a pomalu přestává sranda. Velká plocha, velkej vítr. Měl jsem stabilně
6 Bf, v nárazech 7. Už to bylo o navigaci podle mapy, do Třebjěže jsem se trefil. Dál, na Alten Warp, už po Šětínským zálivu, to bylo ještě poněkud napínavější a vítr stejnej. Vymyslím si trasu podle mapy, náměry atd., ale potkávám rybářské sítě. Na mapě nejsou. Teda jen, že by mohly někde být. Kličkuju jak střelenej zajíc. A všude mělko – až na 1,3m, a já mám ponor metr. Jednou jsem zbaběle cca 500m vycouval po čáře na navigaci, nikde nebyla voda. Po přenocování pokračuju na prohrabaný kanál - pro zámořáky - do Svinoústí. Fouká furt stejně, hadráři plavou na motor, hadry uklizený. Nezdá se to, ale jsou to úseky na 2-3 hod plavby, bez možnosti se někam uklidit. Kdyby tak chcíp motor, to by byla hlína!!
Dopadlo to dobře, DAF DT 615 je spolehlivej stroj. Po proplutí Svinoústí, se všemi doky, překladišti a marinami, to řachnu rovnou do moře. Přede mnou vyplul zámořák doprovázený buksíráky. No, zdálo se mi, že na těch vlnách skáčou docela dost. A to měly délku cca 25m a ponor 4m. Tak jsem si to taky zkusil. V 6 -7Bf a jen jednou. Když loď nejdřív půlkou vyjela z vlny, tak 3 -4m vysoký, a pak padala do tý děsný díry dolů a já vůl neubral, pustil jsem foťák a skočil po plynpáce. Nechtěl jsem si hrát na ponorku. Loď opravdu snese víc než posádka.
fotky na rajčeri
Odra - Havel kanál Němci ostošest předělávají, včetně nových mostů. Ocelovou konstrukci mostu postaví vedle na břehu a pak ji na pontonech přepraví na místo. Následně vybetonují vozovku. Celkem mazané, chtěl bych celou akci přepravy vidět.
Kanál je směrem k Odře čím dál víc nad okolním terénem, v závěru pod ním jezdí vlaky. Úplný konec má na zdvihadle Niederfinow. Od odbočky na Werbelinsee je v něm neskutečně čistá voda, čistší než na většině jezer, a navíc teplá 25,5°C.
Zdvihadlo je technický skvost, vymakanost a je obrovské. A aby mu nebylo smutno, staví se vedle nové. Takhle se to dělá. Ne kecat o jezu pod Ústím od roku 1926 a furt kulový.
Zdvihadlo s vanou plnou vody a lodí překonává rozdíl hladin 36m, vana je 85m dlouhá, 12 široká a hloubku 2,5m lze ještě o 0,65m zvětšit. Vana se pohybuje rychlostí 12 cm/sec.
Dost neuvěřitelné je těsnění obou kanálů a vany, nikde ani nekápne. Výška celé konstrukce je 60m, šířka 27m a délka 94m. K zdvihadlu vede od konce „pozemního“ kanálu nad terénem ocelový kanál dlouhý 145m.
Pokračuju na komory v Hohensaaten – jedna na Východní Odru, druhá na Hohensaaten – Friedrichsthaler kanal – veducí přes Schwedt na Západní Odru. Plavby po kanálech mám už dost, vybírám Odru Wschodnu. Je to do Štětína přeci jen pár km a tak mi její proud pomůže.
Východní Odra je proti Labi podstatně větší, širší. Od Hohensaaten má na začátku poměrně málo vody – 2,5 -3m a je regulovaná příčnými hrázemi. Proud kolem 2,5-3km. Po cca 20km ale zmizí hráze, hloubka je kolem 4 – 5m, proud minimální a tak to je až do moře. Docela veletok.
Po cestě se zastavujeme v několika polských dědinách, no moc mně neoslovily. Vyjímka je Gryfino, s městským stáním a docela na úrovni. V ostatních vsích kolem čáry si připadám asi jako v Dubí na E55.
V rámci jarních příprav na plavbu jsem jaksi pozapoměl na polskou vlajku, tak jsem ji musel vyžebrat od jednoho polského plavce – viz foto. Jak v Německu koupíte jejich fangli na každém rohu, v Polsku polskou ani náhodou.
Před Štětínem byl nízký most, tak jsem propojovacím kanálem přeplul na řeku Regalicu ( moc ty názvy nechápu, bejval bych řek Západní Odra) a po ní až do Štětína. Tam jsem zkoprněnlej koukal na ceduli na mostě – výška 3,4m. Když jsem vychladnul, zjistil jsem, že na pilíři je „výškočet“, a že těch 3,4m je při nejvyšším stavu. Takže jsem podplul. Tenhle most byl původně otáčecí, druhý za ním zvedací. Jenže naposled tak za 2. války – viz fotky. Jeden zadrátovanej kabelama, druhej pro jistotu uprostřed sešroubovanej. Takže z Odry loď vyšší cca 4,5m. neproplave.
Nemaje mapy, celý úsek až do Štětína jsem si dělal poznámky a někdy z toho udělám kilometráž – kdyby tam někdo chtěl taky plavat.
Po proplutí centrem Štětína je vidět spousta obchodních přístavů, doků, námořních lodí. Pak se otevře Štětínský záliv a pomalu přestává sranda. Velká plocha, velkej vítr. Měl jsem stabilně
6 Bf, v nárazech 7. Už to bylo o navigaci podle mapy, do Třebjěže jsem se trefil. Dál, na Alten Warp, už po Šětínským zálivu, to bylo ještě poněkud napínavější a vítr stejnej. Vymyslím si trasu podle mapy, náměry atd., ale potkávám rybářské sítě. Na mapě nejsou. Teda jen, že by mohly někde být. Kličkuju jak střelenej zajíc. A všude mělko – až na 1,3m, a já mám ponor metr. Jednou jsem zbaběle cca 500m vycouval po čáře na navigaci, nikde nebyla voda. Po přenocování pokračuju na prohrabaný kanál - pro zámořáky - do Svinoústí. Fouká furt stejně, hadráři plavou na motor, hadry uklizený. Nezdá se to, ale jsou to úseky na 2-3 hod plavby, bez možnosti se někam uklidit. Kdyby tak chcíp motor, to by byla hlína!!
Dopadlo to dobře, DAF DT 615 je spolehlivej stroj. Po proplutí Svinoústí, se všemi doky, překladišti a marinami, to řachnu rovnou do moře. Přede mnou vyplul zámořák doprovázený buksíráky. No, zdálo se mi, že na těch vlnách skáčou docela dost. A to měly délku cca 25m a ponor 4m. Tak jsem si to taky zkusil. V 6 -7Bf a jen jednou. Když loď nejdřív půlkou vyjela z vlny, tak 3 -4m vysoký, a pak padala do tý děsný díry dolů a já vůl neubral, pustil jsem foťák a skočil po plynpáce. Nechtěl jsem si hrát na ponorku. Loď opravdu snese víc než posádka.
fotky na rajčeri
Naposledy upravil(a) david dne ned zář 07, 2014 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Ahoj Fume,
už tam nejsem. Mělo být ještě 4 dny prudce větrno, moře jen 19,5 °C a stání v marině mne nejen že nebaví, ale taky se dost prodraží. Tak jsem vypad, pro změnu po Západní Odře, zpět do Německa. Teď jsem už zase před Berlínem ve Velten a špekuluju kam dál. Výběr by byl, ale průser jsou mosty. Přes zimu to musím udělat sklápěcí.
Původně jsem chtěl přes Štětínskej záliv na Peenestrom a Greifswald, ale kvalita vody v zálivu mně překvapila a neuspokojila. Možná to byla chyba a dál to je lepší - nevím. Ptal jsem se v maríně v Třeběži i v Alt Warpu a kupodivu nikdo nevěděl. Zatím nejteplejší a nejčistší voda byla, bez konkurence, na OHK před zdvihadlem a na Werbellin kanále a Werb. jezeře
už tam nejsem. Mělo být ještě 4 dny prudce větrno, moře jen 19,5 °C a stání v marině mne nejen že nebaví, ale taky se dost prodraží. Tak jsem vypad, pro změnu po Západní Odře, zpět do Německa. Teď jsem už zase před Berlínem ve Velten a špekuluju kam dál. Výběr by byl, ale průser jsou mosty. Přes zimu to musím udělat sklápěcí.
Původně jsem chtěl přes Štětínskej záliv na Peenestrom a Greifswald, ale kvalita vody v zálivu mně překvapila a neuspokojila. Možná to byla chyba a dál to je lepší - nevím. Ptal jsem se v maríně v Třeběži i v Alt Warpu a kupodivu nikdo nevěděl. Zatím nejteplejší a nejčistší voda byla, bez konkurence, na OHK před zdvihadlem a na Werbellin kanále a Werb. jezeře
- Aladar
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 44
- Registrován: stř kvě 26, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Finow
Ahoj Davide, chtěl jsem se zeptat jak to vypadá se starým Finowkanalem? Dá se projet z Niederfinow zpátky ke křížení u Zerpenschleuse? A u Zerpenschleuse se prý staví nová komora, kterou se bude moct dál až do Liebenwalde a zpět na HOK u Kreuzbruch. Díky za info...
Aladar
Aladar
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Finow
Aladar píše:Ahoj Davide, chtěl jsem se zeptat jak to vypadá se starým Finowkanalem? Dá se projet z Niederfinow zpátky ke křížení u Zerpenschleuse? A u Zerpenschleuse se prý staví nová komora, kterou se bude moct dál až do Liebenwalde a zpět na HOK u Kreuzbruch. Díky za info...
Aladar
tak tohle nevím přesně. Finnowkanal údajně funguje a když jsem čekal na zdvihadlo, mizely v něm lodě. U Zerpenschleuse opravdu něco staví proti ústí Finnowkanálu, ale co a kam to povede nevím. Aby to bylo jak píšeš, to by museli zesplavnit 9 km Langer Trödel ???
d.
- Aladar
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 44
- Registrován: stř kvě 26, 2010 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Finow
Je to přesně tak, na Langer Trödel mají vyrůst tři nové mosty (2x sklápěcí - Klappbrücke, 1x zdvihací - Hubbrücke) a jedna nová komora v Zerpenschleuse. Tady o tom píšou.
Projekt
Tak jsem chtěl vědět, jak pokračují. Vznikla by tím parádní cesta přes ten Hebewerk v Niederfinow a zpátky do Liebenwalde. Jojo, němci se nedohadujou o jezu na Labi, ale prostě makaj. Myslím, že nové zdvihadlo (nebo co to bude v Niederfinow) stojí víc, než se u nás do lodní dopravy kdy investovalo. No nic, to asi nezměníme
Projekt
Tak jsem chtěl vědět, jak pokračují. Vznikla by tím parádní cesta přes ten Hebewerk v Niederfinow a zpátky do Liebenwalde. Jojo, němci se nedohadujou o jezu na Labi, ale prostě makaj. Myslím, že nové zdvihadlo (nebo co to bude v Niederfinow) stojí víc, než se u nás do lodní dopravy kdy investovalo. No nic, to asi nezměníme

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Finow
Nějak se mi povedlo, že se mi nepovedlo dodat na rajče fotky ze Štětína a Svinoústí. Přišel jsem na to náhodou včera.
Tak je tam právě cpu, do původního alba - zdvihadlo Niedefinow, Odra Wschodna, Štětín, Svinoústí"
Tak je tam právě cpu, do původního alba - zdvihadlo Niedefinow, Odra Wschodna, Štětín, Svinoústí"
Jezdíme na seakajacích, takže ca 6km/h max
Na Odře a ve Štětíně to celkem šlo,
Potom jsme přejeli na Rujánu,
Podle netu 4 - 5 Bf na Arconě
Stan s tim měl trochu problém...
Po dvou dnech jsme zdrhli na jezero Müricz
Foukalo docela dost (bílý vlny), je to tam paráda.
Meklenbursko je můj typ na další hromadu let.
A dá se tam vlastně dojet lodí z Berlína....
Na Odře a ve Štětíně to celkem šlo,
Potom jsme přejeli na Rujánu,
Podle netu 4 - 5 Bf na Arconě
Stan s tim měl trochu problém...
Po dvou dnech jsme zdrhli na jezero Müricz
Foukalo docela dost (bílý vlny), je to tam paráda.
Meklenbursko je můj typ na další hromadu let.
A dá se tam vlastně dojet lodí z Berlína....

- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdvihadlo Niederfinw, Východní Odra, Štětín, Svinoústí, Balt
Ahoj přátelé,
vzhledem k stále se přibližujícímu datu, kdy nebudu muset ráno do roboty, jsem ze začal zajímat o možnosti plavby ve a kolem štětínského zálivu. Pořídil jsem si mapy a absolvoval jsem již několik seznamovacích plaveb v dané oblasti s přáteli. Líbilo by se mi, kdybych se tam přesunul po kýlu. Začátek cesty bude z Ústí n L. Mám Sasanku 660 se zabudovaným diesel motorem 10Hp, to by po proudu neměl být problém.
Tedy obracím se na Vás, kteří jste v poslední době podobnou cestu absolvovali a jste ochotni se o nabyté zkušenosti podělit, zejména o vše kolem cesty Ústí - Štětín. Děkuji a budu Vám moc vděčný.
S přáním všeho nejlepšího, hodně zdraví, štěstí a vždy stopy pod kýlem v novém roce, Jirka z Teplic
vzhledem k stále se přibližujícímu datu, kdy nebudu muset ráno do roboty, jsem ze začal zajímat o možnosti plavby ve a kolem štětínského zálivu. Pořídil jsem si mapy a absolvoval jsem již několik seznamovacích plaveb v dané oblasti s přáteli. Líbilo by se mi, kdybych se tam přesunul po kýlu. Začátek cesty bude z Ústí n L. Mám Sasanku 660 se zabudovaným diesel motorem 10Hp, to by po proudu neměl být problém.
Tedy obracím se na Vás, kteří jste v poslední době podobnou cestu absolvovali a jste ochotni se o nabyté zkušenosti podělit, zejména o vše kolem cesty Ústí - Štětín. Děkuji a budu Vám moc vděčný.
S přáním všeho nejlepšího, hodně zdraví, štěstí a vždy stopy pod kýlem v novém roce, Jirka z Teplic
Re: Zdvihadlo Niederfinw, Východní Odra, Štětín, Svinoústí, Balt
Ahoj každý rok plujem tímto směrem a je to paráda. Táta důchodce se už moc těší až vyrazí s Mitonem 22. Jsme z Loun .tak více info v meilu BlahaPavelVKO@seznam.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host