Bora 84 uzlů (v nárazech)

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob pro 05, 2015 8:30 am

Fendry na palubě - koupání buřtů - je tu komentováno úsměvem. Je to problém moderních lodí, typ Bavaria, kam nacpali co nejvíc lůžek a není kam dát vybavení lodě. Pořádek, který doma stačí je na lodi nemyslitelný - zeptej se manželky....
20151205_075058.jpg

Lana a kotvy
20151205_075148.jpg

Na levoboku máme 8HP motor, Zodiac 280, 4 skládací kola, plachty, fendry

04-12-2015 v noci - Trajekt Viktoria 1 pro 2500 cestujících, který měl na palubě 1568 cestujících z Talinu do Stockholmu se musel vrátit do Talinu. Vlny urazily radarovou anténu na přídi, která rozbila dvě okna na 6 palubě a voda zaplavila chodby a kabiny na palubě 5 a 6. Viktoria čekala 3 hodiny před přístavem než mohla vplout.

Pamatujete na potopení trajektu Estonia?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Jarda885 » sob pro 05, 2015 12:09 pm

Pavel-Sulc píše:................ Viktoria čekala 3 hodiny před přístavem než mohla vplout.

........


Jarda885 píše:Je třeba si uvědomit, že v kontaktu s pobřežím je moře vždy hrozivější než na volné vodní ploše.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob pro 05, 2015 4:43 pm

Jardo nějak Ti nerozumím.
Trajekt Victoria 1:
Délka Längd: 192,9 meter
Šířka Bredd: 29,0 meter
Rychlost Fart: 22 knop
Počet cestujících Antal passagerare: 2 500
Počet kabin Antal hytter: 739
Počet lůžek Antal bäddar: 2 246
Počet aut Antal bilar: 300
Palub Däck: 12
Restauranger: 5
Postavena Byggnadsår: 2004
Loď jela západním kursem proti západnímu větru a vlnám. Vlny, které šly přes příď utrhly radar na přídi (na obrázku je vidět), který zobrazuje na kratší vzdálenost. Radar rozbyl dvě okna v konferenční místnosti na 6 palubě a voda , která šla přes příď se valila do lodě a vnikla do 6 a 5 paluby. Profesionální posádka rozhodla loď otočit a po větru a po vlnách se vrátit do Talinu. Fičelo 22 m/sec.
Myslíš, že profesionální posádka trajektu dostala strach a otočila a Vy si plachtíte ve 44 m/sec jako nic????? Prostě jste frajeři.. jak jinak.
250px-Victoria_I_Tallinn.jpg
250px-Victoria_I_Tallinn.jpg (10.13 KiB) Zobrazeno 1749 x
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 388
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod jajarin » sob pro 05, 2015 5:19 pm

Jsou dva druhy větru, oba naměříš stejně a každý má jinou sílu. Takže naměříš 84Kn a můžeš jít proti větru a podruhé naměříš 84kn a musíš si lehnout a držet se aby tě to neodneslo.
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3123
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 306
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod lynx » sob pro 05, 2015 7:27 pm

Fakt???
A sakra, a v čem je rozdíl?
:o :o :o
:crazy:
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 388
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod jajarin » sob pro 05, 2015 8:26 pm

Jezdil jsem závodně na surfu. Prvnímu jsme říkali, že je děravej, fičelo to ale nejelo (motalo se to jak vítr v bedně).
Druhej se nedal udržet. (Byl prostě plnej).
Nejlépe to bylo vidět na kouři z nějakého vysokého komína.
První: kouř už po 20metrech byl rozfoukanej a nebylo po něm ani památky (foukal vítr).
Druhej: kouř vyšel z komína zalomil se a po 3km byl stejnej jako 20m za komínem (šla celá masa vzduchu).
Nevím jestli to píšu srozumitelně.
ivan20
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 48
Registrován: čtv lis 12, 2015 10:14 pm
Reputace: 33

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod ivan20 » sob pro 05, 2015 9:50 pm

Video bude Jirko asi z jiné plavby, podle stavu moře odhaduji na 25 - 30 uzlů. Zkus ještě pohledat.
Jinak i tak pěkná plavba. Nejsem si jist, jestli můžeme státní vlajku tahat pod levý sáling.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob pro 05, 2015 10:44 pm

Při plavbě pod cizí vlajkou, např s pronajatou lodí je možné signalizovat svojí státní příslušnost vytažením švédské vlajky v miniatuře pod levým salingem. Vlajka lodního klubu není používána pro tento účel. Žádné praporky nejsou vytaženy pod stejným salingem. Pokud máte zahraničního hosta na palubě švédské lodi, můžete ukázat mu / jí laskavost tím, že vytáhnete jeho nebo její domovské zemi státní vlajku v miniatuře pod levým salingem. Máte-li hosty ze dvou různých zemí, je nezdvořilé vytáhnout jejich vlajky pod sebou. Místo toho byste měli použít dvě lanka vedle sebe. Miniaturní vlajky se vytahují stejně jako vlajka zdvořilosti po vlajce na zádi a spouští před ní.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod RACEK » ned pro 06, 2015 8:35 am

Baharisi, a kolik si myslíš že foukalo, když jste natočilii toto video?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Anonym » ned pro 06, 2015 10:05 am

Nemyslím. Pouze odečítám z přístrojů a důvěřuji jim.
Na myšlení tu je dostatek expertů, komentovat to kde nebyli a co nezažili. Plně jim důvěřuji. :lol: :lol: :lol:

Jako účastník na vlastní kůži a v podstatě tvůrce trasy a taktiky "boje" s počasím které jsme zažili se podívám na mapku z prvního příspěvku, podumám o pravidlech počasí na Jadranu a dokáži si zpětně představit co se dělo. I z fotek na mých stránkách je třeba krásně vidět vývoj situace.
Je tam vidět že první den vyplouváme pod plnými plachtami v závlní pevniny, bez většího náklonu. Na palubě jsou dvě kytary, zpívá se a perfektní nálada. Pak se to začne trochu naklánět, trochu cákat, stále jsme happy, dělají se srandičky. Když vyplouváme ze závětří a od Pagu se to trochu otevírá, nestačíme se divit, kytary jdou dolů, rychle se refuje a začínáme jachtat.

Když se člověk podívá na tu mapku v úvodním příspěvku, vidí. Schovaní za pevninou/ostrovem v pohodě. První den podél pobřeží, žádný problém. Jakmile se nám to od Velebitu trochu otevřelo, začal boj. Největší masakr je zákonitě v dýze mezi ostrovy Rab a Krk. Tam to ani nešlo bokem k vlnám, museli jsme proti nim a v konečné fázi jsme ke Krku připlouvali na motor. Až v závětří jsme to stočili k zátoce kam jsme chtěli.
Při přesunu z Krku na spodek Cresu to zase začínalo pohodičkou, tentokrát na zaďák. Už jsme ale tušili. Jakmile jsme se dostali do toho hlavního průvanu, mé oči viděli rychlost větru kolem 60 uzlů. Ale jak jsme se vzdalovali Velebidt a dostali i do trochu stínu Rabu, moře se uklidnilo a vítr trochu tišil. Z tohoto přelomu asi bude druhá část videa, ještě tam máme stále kapesník. Je tam záběr Cresu před námi a také Krku za námi.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Jarda885 » ned pro 06, 2015 6:19 pm

Pavel-Sulc píše:........
Myslíš, že profesionální posádka trajektu dostala strach a otočila a Vy si plachtíte ve 44 m/sec jako nic????? .....


Pavle, já tam nebyl.
Na začátku tohoto vlákna jsem napsal, že si umím představit, proč se to klukům podařilo přestát bez újmy.

Jarda885 úte 20. říj, 2015 10:43 píše:........ Loď to dala díky své velké hmotnosti. Na malé (lehké) lodi je to asi nemožné. Těžká loď to dá. Nezbytná (nikoliv postačující) podmínka je velmi kvalitní posádka. Tu Baharis měl. Po dvanácté spolu. Chyby by se asi neodpouštěly.

BTW. Nijak netoužím po podobné plavbě. Rozumím, že jsou kluci hrdí na to, co se jim povedlo. Je to opravdu TOP. Blahopřeji.


Z Baharisových komentářů umím vyčíst, že to nebyla vyhledávaná akce. Dostali se do nějaké situace, podařilo se ji vyřešit a přestát bez újmy.

V žádném případě to není návod k následování. V předpovědi takový vítr nebyl. Čekat dva dny? Co kdyby se situace neuklidnila? Přiblížil by se termín vrácení lodě. V popisu nevidím, že by "si kluci plachtili jako nic."
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod RACEK » ned pro 06, 2015 11:49 pm

Baharisi, když už jedete v takovém tvrdém počasí, proč nemáte na sobě vesty? Nebo harnesy? Proč nemáte natažené "jack stay lines", "deck safety lines", prostě fixy, ke kterým se cvaknete až půjdete na příď? Jak půjdete na příď až vám vítr uvolní třeba ten člun? Nebo až se vám zamotá otěž geny do těch fendrů? Proč jste nesfoukli a nesbalili ten člun? Co kdyby se to počasí ještě zhoršovalo?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Anonym » pon pro 07, 2015 7:07 am

To je samé proč...proč.....
Odpovím nedávnou citací, která to trochu vystihuje:
Viky_CZ píše:...a myslim ze Baharis to tu uz psal jako jedno z pravidel jeho plaveb:
Po nastupu na palubu vždy sdelim posádce, ze MOB se NETOLERUJE a proto PRISNE ZAKAZUJE. ;)

Použití záchranných prostředků je plně v kompetenci kapitána. Já jsem ještě nikdy neusoudil že nastala situace, kdy by byla posádka ohrožena. Až někdy udělám chybu a spletu se, ponesu za to zajisté plnou odpovědnost. :!:
Otěž geny většinou kluci uhlídají, jednou se nám myslím při refování zamotaly do sebe (tuto plavbu). Ale zase to je o předvídavosti kapitána - je potřeba aby vydal pokyn někomu u návětrné otěže, aby ji při operacích přiměřeně napínal. Člun si dle předpokládaného počasí hlídám a méně či více uvázání kontroluji. Jak se vyfukuje nevím, kam bych jej dal nevím, ještě jsem to nedělal..... :oops:

Kdyby se počasí ještě zhoršovalo, stoupnul bych si ke stěžni, křikurtoval bych se tou expreskou co normálně uvazuji ráhno a na všechny čtyři světové strany volal hlasitě POMÓÓÓÓC !!!! :P
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod RACEK » pon pro 07, 2015 9:08 am

Od nějaké síly větru se refuje. Od nějaké síly větru je dobré si vzít vestu a po palubě chodit jištěný. Asi i zde by mělo platit čím dříve tím lépe.
U větru nad 50 uzlů mě to přijde jako běžná praxe. ;)

Taková samonafukovací vesta a harnes by vám tedy docela slušeli. Ono, v těch vlnách a větru plavat ve svetru, bundě a holinkách je docela sportovní výkon. :D

Ten člun na palubě při tom větru pěkně poskakuje. Je lehký a má velký odpor vzduchu. Proto je lepší ho vyfouknout a sbalit a jako balík přivázat. Těmi ventily co se nafukuje, se také vyfukuje.

Až bude nejhůř klidně volej pomóc . . . , ale možná se to dá dělat i lépe. 8)
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Pavel-Sulc » pon pro 07, 2015 9:49 am

Baharis promiň Tvůj příspěvek mi.... s tak nekompetentním kapitánem bych se nevydal ani na Mácháč. Pokud Tvůj blábol - nebo to je humor - čte začátečník, tak můžeš být morálně zodpovědný za to, co se na jeho lodi stane. Co se ve slavných kapitánských kursech učíte? Tady děti, když jsou jen v blízkosti vody dostanou vždy plavací vestu, posádky lodí mají téměř všichni plavací vesty za jakéhokoli počasí. Pak až se něco stane diskutovat že kdo mohl vědět, že se to stane je pozdě.
1f9dc90299b225a213366172e018880e.jpg
1f9dc90299b225a213366172e018880e.jpg (38.88 KiB) Zobrazeno 1353 x
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3123
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 306
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod lynx » pon pro 07, 2015 10:22 am

Do mariny připluje několik plachetnic. Každá má posádku jiné národnosti.
Jak spolehlivě poznáte Čechy (Moraváky a asi i Slováky), aniž byste se dívali na vlajky nebo poslouchali, jak mluví?
...
Nemají oblečené vesty/harnessy. :-(
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Jarda885 » pon pro 07, 2015 11:27 am

RACEK píše:.....
Taková samonafukovací vesta a harnes by vám tedy docela slušeli. .....


Samonafukovací vesta na lodi je pohoda.
Na čátrové lodi? Ještě jsem neviděl. Svoji samonafukovací vestu jsem nepořídil. Do extrémních podmínek létám. Těžce se vejdu do limitu váhy zavadla i bez samonafukovací vesty. V polystyrenovém balíku vydávaném za záchranou vestu na čártové lodi je těžké pracovat na lodi při plavbě. Zatím čátrovky nedorostly do stavu, aby loď vybavily alespoň dvěmi samonafukovacími vestami. Čártrovky to řeší tak, že povolují plavbu pouze do 6Bft.
Harnes používám. Čím víc se plavím, tím častěji a v méně těžkých podmínkách.

Lynx (pon 07. pro, 2015 10:22) má bohužel pravdu.
Rozšířil bych to o Poláky, Maďary, Němce, Italy, jugoše.
Pokud připlouvám s harnesem do přístavu, jsem často jediný. Pokud se neobjeví loď se severskou posádkou nebo angláni.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1194
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 133
Bydliště: Olomoucko

Re: Meltemi

Příspěvekod Omen » pon pro 07, 2015 12:27 pm

KUA, už začínám být pomalu netrpělivý.

Už se tu probralo kde co, i to, že při 60kn větru není (ještě?) třeba (u zkušené posádky) použít ani vesty a hernesy,
ALE
odpovědi na pro mě podstatné, jachtařsky edukační, dávno položené otázky (viz níže), furt nepřichází 8)

To je mi panečku diskuse :cry:

Lakomec píše: ..... Šlo mi o to:
- jakým jste pluli v tom vetru 65 uzlů kurzem kompasovým, jaký byl drift jachty vlivem větru ?
- jak se dařilo zdolávat v náklonu ty vlny minimálně 5-7 metrů vysoké, když jsi se dostal z jachtou na vrchol vlny, tak co s ní udělal náraz větru ?
- co ta vodní tříšt ?
- jestli jachta v pohodě ?
- jestli jste to dali na jeden zátah, anebo jste museli réčkovat, popř. kolikrát ? ....
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Pavel-Sulc » pon pro 07, 2015 1:28 pm

Ano Omen, dostaly jsme se jinam. Tak k začátku: že Baharis umí čís, zná čísla a že větroměr, tedy anemometr, ukazoval 80 uzlů, tomu všemu věřím. Nevěřím, že anemometr ukazoval správně a to kecal o hodně, možná trojnásobně. tak jednoduché to je. Slepě věřit budíkům na chártrovce je riskantní. Zkušený kapitán velmi dobře odhadne sílu větru a podle toho rozhodne. Moderní loď typu Bavaria by se ve 44m/sec převrhla jen na stěžeň a asi by jí upadl kýl a posádka se utopila jako se to už několkrát stalo. Jsem jeřábník v našem klubu kde máme skoro 1000 lodí. Když postavím Bavarii na kýl tak se celá loď velmi znatelně prohne jako banán. Jsem přítel klasických konstrukcí a tvarů.
P1040072.jpg

DSC03682-2.jpg

DSC07049.JPG
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 348
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod veselyroman » pon pro 07, 2015 2:42 pm

Jarda885 píše:Samonafukovací vesta na lodi je pohoda.
Na čátrové lodi? Ještě jsem neviděl.

Na Baltu jsou samunafukovací vesty na všech lodích (i na lodích, které nejsou od velkých charterovek).
Harnes se přicvákává přímo na oko na vestě (takže není nutné mít vestu a na ní ještě harnesové kšandy).
Pohybovat se v tom dá bez problémů.
Uživatelský avatar
tosotoso
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 273
Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Bratislava

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod tosotoso » pon pro 07, 2015 3:58 pm

Kua chuapi - keby tá vesta toľko stála - ale dnes to v obchode stojí hubičku (skoro). Vestu a hárnes si vždy nosím svoju, nespolieham na chartrové vesty. A keďže jazdím väčšinou s neskúsenými posádkami, vždy si ju dám prvý. Keď totiž poviem posádke že od tejto chvíle nechcem na palube vidieť nikoho bez hárnesov , tak už nemôžem loď zveriť nikomu, aby som sa šiel obliecť.
Uživatelský avatar
Dvojka
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 379
Registrován: pon říj 20, 2008 2:00 am
Reputace: 93
Bydliště: Praha

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Dvojka » pon pro 07, 2015 4:59 pm

Jarda885 píše:Samonafukovací vesta na lodi je pohoda.
Na čátrové lodi? Ještě jsem neviděl.

No, mimo Hr normální stav, stačí vyrazit na jiné moře a samonafukovací vesty jsou všude.

Jarda885 píše: Svoji samonafukovací vestu jsem nepořídil. Do extrémních podmínek létám.

Zatím při létání i do neextrémních podmínek nebyl problém (do extrémních by tedy vlítnout nechtěla :lol:). Stačí si ověřit u přepravce, že je možné si ji vzít (i naposledy mi to prošlo v pohodě). Nebo si náplň zakoupit pak na místě, to taky není problém. Přitopený kapitán, či intruktor, nebo co to, to problém asi je.

Jarda885 píše: Těžce se vejdu do limitu váhy zavadla i bez samonafukovací vesty.

Není tak těžká. Místo se vždy najde, nebo si připlatit za kilo navíc. A nebo jiné zbytečnosti narvat do kabelky, coby příručního zavazadla :D.

Věřím, že národy, co nežijí u moře a neznají ho jinak, než vlídné a teplé letní houpání, nebudou mít nikdy potřebu jezdit pořád ve vestách. Nevěřím, že kdokoliv zde jezdí neustále bez výjimky ve vestě. Obvykle jsem z posádky první, která si běží pro vestu s harnesem, nedělá mi to problém, jsem na sebe opatrná (je tedy samonafukovací, uznávám, pohodlná). Pokud bych měla volit mezi vestou (tou velkou, neforemní) a harnesem, beru harnes, co kdyby se pro mne nechtěli vrátit, žen je všude prý dost ;) (vtípek).

Ale k tématu 84Kn. Nechce se mi věřit, že by tak foukalo. Věřím, že to Baharis zahlédl na budíku, ať už to bylo z jakékoliv příčiny. Nevěřím, že by neměl zkušenosti coby pohodový kapitán a určitě zvážil, co jeho kluci vydrží/udrží. A kdyby fakt stabilně foukalo 84Kn, určitě by sami dobrovolně a velmi rychle vlezli do harnesů a vest, už i poloviční vítr s vlnami dělá z posádek vzorné a výkonné stroje :D ;)
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod Pavel-Sulc » úte pro 08, 2015 10:46 am

Ahoj Baharis – Jirko – nic není černé nebo bílé, vše přináší positivní i negativní zkušenosti. Názory jsou různé. Tvým tématem jsi vzbudil zajímavé debaty na téma silný vítr, plavací vesty, vlajky atd. Myslím, že to je důležitý pohled na bezpečnost na lodi. Za to bych Ti chtěl poděkovat. Pavel
IMGP9092.jpg
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Re: Meltemi

Příspěvekod rogix » úte pro 08, 2015 11:14 am

Lakomec píše: - jak se dařilo zdolávat v náklonu ty vlny minimálně 5-7 metrů vysoké, když jsi se dostal z jachtou na vrchol vlny, tak co s ní udělal náraz větru ?


zazil uz niekto z tohoto fora?
Uživatelský avatar
tosotoso
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 273
Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
Reputace: 23
Bydliště: Bratislava

Re: Bora 84 uzlů (v nárazech)

Příspěvekod tosotoso » úte pro 08, 2015 11:55 am

5 metrové (údaj z meteorologických bójí v tej oblasti), Krétske more. Nebol rozdiel vo vetre dole medzi vlnami a hore ne hrebeni. Všetko to bolo jedno peklo so zadobočným vetrom cca 45 knt.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti