K tomu podotázka. Co má větší účinnost? Koleso nebo lodní šroub. A u toho kolesa se vkrádá i otázka co lépe přenese výkon? Ona nám u kolesa asi kavitace nevznikne.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
lordCorvin píše:Co se týká účinosti lodního šroubu a kolesa, dovolil bych si citovat z jedné webovky popis jednoho velmi známého měření sil:<br><br>V dubnu 1845 se britská admiralita rozhodla definitivně vyřešit spor, kterým tehdy žili stavitelé lodí. Je pro parníky lepší pohon kolesy, nebo lodním šroubem?
<br><br>No nevím, kolik bylo v roce 1845 v Admiralitě soudruhů, ale pokrok šel na obou pohonech kupředu. Jak natáčecí lopatky na kolese, tak tvar lopatky šroubu. Pokud umíš dobře anglicky, můžeš poprosit admirály na Admiralitě o provedení nového pokusu.david píše: a měli už soudruzi z admirality v roce 1845 natáčecí lopatky na kolese?
philipes píše:Jen pro zvědavce jsem našel i něco o Beskydech na
http://oucsplo.ezin.cz/plavidla/zkmr/re ... eskydy.htm
Divizna píše:tak to o to řetězu na dně Labe jsem vůbec netušil, je to pro mě nová informace!
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host